Oliko Storan massiivinen 40 miljoonan euron investointi palkkio tästä. Varkaudessahan on kohta ollut metsäteollisuutta jo parisataa vuotta.
Varkaudessa ruotsinkielinen koulu?
7
126
Vastaukset
- tuskinpa
Tuskinpa sentään. Kunhan nyt muodon vuoksi investoidaan vähän Suomeenkin. Jotta taas voidaan jatkaa tuottavan tuotannon keskittämistä Ruotsiin.
- nomuttasit
Sitten se ruotsinkielinen koulu voidaankin sulkea, turhaa verovarojen haaskausta pienessä kunnassa.

- relandergatan
Grattis Varkaus! Varje ny arbetsplats är värdefull i det här läget. Och nu blir det mera än bara några tio.
 - Ukko_Leppävirralta
En tiedä, onko Varkaudessa enää ruotsinkielistä koulua. Epäilen kyllä suuresti, että Stora-Enson miljardi-investointi olisi tehty sen pelastamiseksi. Heh-heh.
Sitä paitsi, mitä pahaa siinä on, jos lapset saavat opetusta äidinkielellään vaikka Savossa, jos oppilaita kouluun on riittävästi? Voisi vähän vaikka tukeakin. Itse satuin olemaan Ruotsissa niin onnellisessa asemassa, että sain käydä kakarana suomenkielistä koulua.- tiedähäntä
Joku kirjoitti, että Varkauden ruotsinkielinen lopetetaan tai oltaisiin jo lopetettu. Paperitehtaan konttoriväkeä on vähennetty ja surut ovat joku muuttaneet pois tai suomalaistuneet.
 - vaikuttanut.aivoihin
Kaikesta päätellen vedit Slussenissa säännöllisesti kaatokännejä.

- Anonyymi
v tissari

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1245221Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1874957"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste853434Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1072976Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan242312Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2401744- 991299
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.781290Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.741000Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.96937