Ei niinkään yleisesti pelottava uni,

Outoo

Olen viimeaikoina nähnyt paljon unia taloista, erityisesti niiden ostamisesta ja luulen että se liittyy siihen stressiin ikä minulla oln hakea ja saada kesätöitä. No, kuitenkin uneni oli seuraava kokoanisuusdessaan.

Olimme äitini kanssa ostamassa taloa, joka oli muunnettu kaupaksi. Siellä oli vaatteita ja kenkiä myynnissä. Sillä aikaa kun äitin keskusteli ostamisesta, tietysti katselin hieman valikoimaa. Meillä oli mukana kaksi lemmikkiä ja vielä kantokopissa. Ilmeisesti minä päästin joko vahingossa tai eläin itse pääsi vahingossa irti kopasta. Lemmikkinä toinen joka pääsi irti oli hanhi joka luuli olevansa kissa ja toinen oli ihan vain kissa. En murehtinut heidän karkaamista kovin kauaa, ajattelin niiden selviävän hetken itsekseen, vaikka vähän yritin ottaa kiinni. Sitten äitini tuli siihen päätökseen että otamme kämpän. Yhtäkkiä se oli aivan tyhjä ja tuli hyvin aavemainen tunnelma. Kysyin että eihän täällä vain kummittele, johon myyjät vastasivat vastahakoisesti jotta on historiaa kummittelusta. SItten peruimme kaupan samn tien. Olimme lähdössä ovea kohti ja pois, kunnes astuin yksin ulos ja talo olikin yhtäkkiä lapsuudenkotini. Oli kaunis ja hyvin kirkas aurinkoinen kesäpäivä. Lähdin kävelemään tielle kunnes vastaani tuli VALTAVA perhonen , jolla oli ISOT mustat silmät ja ISo pää. Siis aivan kammotava, tosin kirkkaan värinen, oli vihreää, keltaista ym. Jostain kumman syystä osoitin perhostaja sanoin '' Enkeli'' mutta kun sana rupesi tulemaan suustani aika rupesi hidastumaan ja perhosen katse kääntyi hitaasti minuun mennessään ohi ja ääneni oli kuin hidastetusta filmistä, möreä, kummallinen, pelottava, selkäpiitä karmiva. Ja näin perhonen meni meidän kotipihaan, kääntyi, ja tuli minua kohden normivauhdilla/ nopeasti ja heräsin. Hyi. Inhoan siis perhosia.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanoisin, että tämän unen kuvat eivät viittaa niinkään kesätöihin, toki stressi saa aikaiseksi ahdistusta, jota tämä uni oli omiaan ilmentämään.

      Olitte äitisi kanssa kahden kaupassa ja lemmikit olivat kopassa. Jossain vaiheeessa ne pääsivät irti. Et murehtinut kahden eläimen irtipääsyä. Yksi niistä oli kissa ja toinen vain näyttäytyi sellaisena. Yritit niitä vähän pyydystää mutten tosissasi.

      Äitisi halusi ostaa asunnon. Yht'äkkiä se oli tyhjä.

      Historiaa on ja kyse oli kotitalostasi.

      Tähän mennessä voisin sanoa, että unesi koski varttumista ja kodista lähtemistä. Lemmikit olivat luultavasti sisaruksiasi, jotka lähtevät omille teilleen. Et voi vaikuttaa niihin vaikka miten haluaisit. Lähdön jälkeen koti tuntui tyhjältä, suorastaan aavemaiselta. Tämä on yleensä äitien tapa suhtautua asiaan, en oikein ymmärrä miksi sinä olisit suhtautunut asiaan samoin, ellet tunne erityistä myötätuntoa äitiäsi kohtaan taikka koe tämän tarvitsevan suojelua.

      Perhosesta sanoisin, että se saattoi muistuttaa isoine silmineen ja päineen ihmistä. Valtavuus voisi kertoa siitä ettet voisi tai olisi voinut sille mitään.

      Outoa on ettet kokenut itse perhosta uhkaksi, vaan tilanteessa koit itsesi muuttuneen jotenkin oudoksi. Enkeli tuli suustasi ikäänkuin hidastetusti. On kuin jokin estäisi sinua sanomasta mikä tai kuka oli kyseessä? Kenties suhtautuminen perhoseen on ristiriitaista. Perhosella vaikutti olevan selkeä liittyminen kotiisi.

      En halua sanoa mitään mikä voisi johdatella ajatuksia mihinkään.

      Mielenkiintoinen uni, kiitos että jaoit sen.

      • outoo

        Hei, taisin tajuta kuka perhonen on, kuollut isäni, joka saattoi olla pelottava pienenä ollessani, minun ollessani avuton äitiäni auttamaan. Sama perinne on nyt jatkunut veljeni kautta, taas minun ollen avuton.


    • Minnie70

      Pelkäätkö jollain lailla äitiäsi tai liittyisikö johonkin omaan pelkoon kun mietin miksi inhoat perhosia.. tuo unen perhonenhan ei ollut oikea perhonen kun ne on kauniita vaan kuvastaa varmaan jotain mistä et pidä tai mikä hallitsee sinua mikä sinun pitää ikäsi puolesta hyväksyä.. nuoruuden kapinaa tai epätietoisuutta? Voisiko myös sitä hieman heijastaa unesi. Ei unta kannata liikaa pohtia kun ei ne välttämättä selviä ja olet ilmeisesti hyvin nuori niin siksi kehotan olemaan pohtimatta unta kun ei se pahaa tarkoita millään muotoa joten turhat pelot pois.

      • Minnie70

        Unista vielä sen verran, että talo kuvaa sinua itseä. :) Avuton saa olla mutta älä jää liikaa kiinni noihin tunteisiin kun elämässä on niin paljon positiivisia asioita. Jos joku on töykeä tai ilkeä niin mene kauemmas jolloin se ei pääse vaikuttamaan sinuun itseesi. Herkkä ihminen IMEE itseensä toisen ihmisen negatiivisen energian siinä kuin positiivisenkin jolloin muiden sanat, eleet yms voi vaikuttaa sinuun hyvinkin herkästi. Positiivisesti eteenpäin, menneet on menneitä eikä niitä voi muuttaa mutta nykyisyyden voi kääntämällä menneet kokemukset elämänkokemukseksi kun niistä jokainen meistä oppii aina jotain :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe