Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Neuvoja vapautukseen?

vässykkäjäbä

Mitä tätä kiertelemään, olen kohta 26-vuotias äijä ja lykkäillyt sivaria kohta 7 vuotta milloin milläkin syyllä, enkä ole menossa sivariin koskaan.
Terveyskeskuslääkäri ei antanut C:n papereita kun valitin ahdistuksesta ja kykenemättömyydestä käydä sivaria ja olen vähän pettynyt asiaan.

Mulla ois periaatteessa kaksi kysymystä:
1. Jos menen sivarikeskukseen paikan päälle ja ekana päivänä meen lääkärille ilmottamaan että tämä poika lähtee nyt autolla auringonlaskuun, niin saanko vapautuksen vai pistävätkö vaan totaaliksi? En ollut kyllä vankilaankaan menossa, mutta ongelma vapautuksen suhteen on se, että mulla ei ole mitään diagnosoitua sairautta tai lääkitystä. Enkä kyllä mielellään lähde tarinoimaan mitään sellaisia satuja lääkärille, että lähdetään suljetulle.

2. Onko jotain ikää esim. 28-30v jolloin sivaria ei tarvitse enää käydä? Tällaista huhua olen kuullut.
Meinaan jos lykkään tota vielä opiskelujen nojalla, niin täyttäisin 29v kun koulu loppuu. Ja eihän noi vissiin pysty sanoa mitään vastaan siihen että käy kouluja?

10

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Halla-aho

      Yksityislääkärille. Kun sille kertoo että ajatus palveluksesta ahdistaa ja aiheuttaa itsetuhoisia ajatuksia saa ne c- laput

    • dsdgjh

      2. Käsittääkseni 28 v on se ikä jolloin palvelus "pitää" viimeistään suorittaa.

    • 9mm

      Toivottavasti saat vapautuksen ei tuollaisesta luuserista ole siellä mitään hyötyä.

      • hahahaainttilammas

        Kiitos mielipiteestäsi, se on noteerattu ja tallennettu ROSKAKORIIN.


      • natsat
        hahahaainttilammas kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi, se on noteerattu ja tallennettu ROSKAKORIIN.

        Hyvä, nyt voitte molemmat olla siellä rauhassa, poissa silmistä.


    • Ej76

      Käsittääkseni homouden perusteella vapautuu asevelvollisuudesta. Eikä nykyisten lakien mukaan joudu laitoshoitoon. Avohoito vapaa-ehtoista.

    • 444454

      Psykologiltako niitä c papereita kannattaa kysellä vai? Olen yrittänyt netistä etsiä, mutta en ole löytänyt selkeää vastausta. En ainakaan usko että "normi"lääkäri niitä kirjottelee.

    • Adhd1967

      Sano Etta uskonto kieltää ja olet huume narkkari ja miehiin menevä...niin pitäisi jo riittttää. Ja sekin että sinulla on vaikeaa ottaa käskyjä vastaan...neuvoja ym. ADHD paperit on kova..sana myös,, luki häiriö jos on se viittaa. Hahmottamista ongelmiin...kuulo. Ja. Näkökantoja puolella..

    • sinäkin

      ssno vaa niiku muutki että pelkäät olla ja olet ämmä..

    • rfdsff

      Ilmoita, että haluatkin suorittaa asepalveluksen. Mene inttiin ja valita stressivatsaa. Lähdet vessaan muodostelmasta ja kesken oppitunnin ja ruokailun yms. Terveystarkastuksessa sanot, että et pysty suorittamaan asepalvelusta stressivatsan takia. Sano, että stressivatsaan liittyy paniikkihäiriön tunnusmerkkejä. Sinun on pakko päästä vessaan. Saat vapautuksen lähes 100% varmuudella.

      Voit yrittää samaa sivarissa, mutta siellä ei ole tuosta vaivasta välttämättä niin suurta haittaa, että se tekisi palveluksen suorittamisen mahdottomaksi.

      Kannattaa tosin miettiä, että voisiko sivarista olla sinulle hyötyä. Jos sinulla ei esimerkiksi ole työpaikkaa tai olet opiskelija niin voit saada sivarista hyödyllistä työkokemusta tai jopa työpaikan.

      28-vuotiaana ei siviilipalvelusta voi enää lykätä ja 30-vuotiaana sitä ei tarvitse enää suorittaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe