Chevrolet ostettu?

OnkoChevyt

Onko Chevrolet sama kuin Daewoo? Onko korealaiset osanneet tehdä niihin paremmat sähköt, noita pakuja kun näkee niin etuvalot on pelkkä himmeä oranssi tuikku. Muita ei enää näekään. Kuluttaako Chevrolet vielä yhtä paljon?

28

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Foordisti

      Ei ole.

      • Saabisti

        Kyllä on.


    • Daewhrolet

      Tuleekohan Daewoo nimenä taas käyttöön kun Chevroletin nimi jää vain Amerikassa tehdyille autoille. Olisikohan ihan harkittu kikka kun noi korealaiset merkit on saaneet hyvän maineen.

    • crr

      Ei nimi autoa pahenna, olkoot mikä tahansa, vaikka Sisu. Nekin on hyviä.
      Koreassa tehtyjen laatu on parempi kuin USA 'ssa tehtyjen. Meksikosta ja Venäjästä ei ole tietoa, mutta Australialainen henkilö oli omistanut sekä Australiassa tehdyn, että Koreassa tehdyn ja sanoi Koteassa tehtyä paremmaksi. Voi olla kyllä vuosimallien erosta kiinni.
      Ei sähköissä mitään vikaa ole, polttimot valoissa vaan ovat tavalliset H4 't eikä valonpesimiä ole. Itse aion tehdä paineella toimivat pesurit valoihin. Sen pitäisi auttaa siinä.
      Joitain tyyppivikoja on, mutta ainahan niitä on merkistä riippumatta. Ei ole toista henkilöautoa, johon tuon vaihtaisin, joten näiden myynnin lopettaminen Euroopassa oli iso pettymys.

      • crr

        Niin, unohdin sanoa....en pidä kulutusta isona. 1,8 LT ja pitkän ajan keskikulutus 6,7 l/100 km. USA 'ssa ovat mitanneet hyvin pieniä lukemia sillä 1,4 T -koneella lämpimässä ilmastossa.


    • JESSSSSSS

      Jenkeissä tehdyt AIDOT jenkkiautot ovat laadukkaita ja Koreassa tehdyt Daewoot ovat laadutonta kuraa, eivätkä ne ole mitään jenkkiautoja.

      • crr

        Onks joku niin väittänyt???
        Onneks jenkitki on järkiintyny ja käyttävät nykysin aitoja Koreassa Saksalaisten suunnittelemia autoja.


      • Evartune

        Aika halpamainen kommentti luultavasti pelkkää mielukuvaan perustuen. Itselläni on "Korean letukka" ja minkäänlaista vikaa ei ole ollut, ja hinta-laatusuhde 5/5. Monta vuotta autoalalla olleena tiedän näistä yhtä sun toista, ja voin käsi sydämellä sanoa, etten häpeä Koreassa valmistettuja autoja lainkaan, päinvastoin, ne ovat tällä hetkellä varmasti laadultaan parhaimmasta päästä mitä markkinoilla on. Eihän Korea edes ole pitkään aikaan ollut mikään halpaa romua tuottava maa.

        Jos ei pysty perustelemaan väitteitään, niin olisi parempi olla hiljaa. Itselläni ei ole jenkkiletukoista mitään pahaa sanottavaa, mutta silti ottaisin milloin vain mieluummin Koreassa valmistetun. Ei näytä olevan tuollaisten kommenttien suoltajia järjellä pilattu.

        AITO auto se on Koreassa kuin Amerikassa valmistettukin.


    • Epica_omistaja

      Itselläni hiukan vanhempi "korean" Chevrolet eli Epica vm. 2006. Parisen vuotta ollut, ja toiminut ongelmitta. Kulutusosia tietysti joutunut vaihtamaan, mm. jarrulevyt eteen, tuulilasinpyyhkijän sulat jne.

      Kokemuksia voi lueskella lisää täältä:
      http://chevrolet-epica-kokemuksia.blogspot.fi/

      • Cruze-man

        Vaihtoko ne laatikkoon öljyt kierrättämällä vai päästikö ne öljyt vain latikon propusta pois?
        (Momentinmuunninn laudutin jää
        jälkimmäisessä vaihtamatta)


    • 16plus3

      Ei ole sama kuin Daewoo, paitsi Sparkin osalta. Omassa Chevroletissa on näyttänyt sähkötyöt olevan ihan ok. Auto on kasattu Detroitissa. Etutuikut on yleisestä kehityksestä jäljessä. Tilat on kohtalaiset. Keskikulutus on ~100,000km jälkeen ollut hiukan yli litran per 100km.

      • SamatOn

        Onhan ainakin nämä Euroopan markkinoilla olevat mallit, kuten Nubira, Cruze ja Kalos.
        Tehdään samalla tehtaallakin ja samat mallinimetkin molemmilla merkeillä.
        Tietysti nää isot jenkit, kuten Starcraft on taas ihan ehtoja jenkkejä, joihin Daewoo ei liity mitä pienimmissäkään määrin.
        Olen muuten ajatellut samaa, että mahtaako Daewoona olla parempia nämä samat mallit..
        Esimerkiksi nämä myynnissä olevat käytetyt farkku-Nubirat ovat suurimmaksi osaksi Chevroletin merkillä, Daewoona niitä ei juuri löydy vaihtoautoina. Ja ne muutamat satunnaiset Daewoo Nubirat ovat älyttömillä kilometreillä, kun taas nämä vaihtoautoletukat ovat nippanappa 100tkm ajettuja ja hintakin pyörii siinä 5000-6000€ kintaalla.. Mun mielestä kertoo laatuerosta paljon.


      • SamatOn

        Miten laskemalla muuten sait tuon Sparkin keskikulutukseksi reilu litran per 100km?
        Mopotkaan ei kulje noin vähällä bensalla.


      • 16plus3
        SamatOn kirjoitti:

        Miten laskemalla muuten sait tuon Sparkin keskikulutukseksi reilu litran per 100km?
        Mopotkaan ei kulje noin vähällä bensalla.

        Sparkien kulutuksesta en tiedä, mutta minun Chevrolet on kuluttanut 1280 litraa bensiiniä 110000km matkalla. Hiukan yli litran per 100km siis.


      • Evartune
        16plus3 kirjoitti:

        Sparkien kulutuksesta en tiedä, mutta minun Chevrolet on kuluttanut 1280 litraa bensiiniä 110000km matkalla. Hiukan yli litran per 100km siis.

        Mikäli et ole naurettava trolli:

        Älä puhu roskaa. Minkään auton polttomoottori EI kuluta yksinään reilun litran sadalla kilometrillä. Näillä aerodynaamisilla prototyypeillä ja sähkömoottori bensakone -yhdistelmällä on saatu ajoneuvo teoreettisesti kuluttamaan 1-2 litraa sadalla kilometrillä. Tällöin kyse on ollut tosin ultrakevyistä aihioista joihin mahtuu yksi ihminen, ajo suoritettu tasaisella kierrosalueella ja ajonopeudella, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa käytännön ajoon nähden.

        Laskepa seuraavan kerran tankilla ollessasi, paljonko tankkiin menee ja tripistä ajettu matka.

        Oletetaan, että olet ajanut 331 kilometriä, tankatessasi tankkiin menee 26 litraa. Eli karkeasti sanottuna 331 kilometriä on taittunut 26 litralla polttoainetta.

        Sitten lasketaan, paljonko se tekee sataa kilometriä kohti.

        26 litraa jaettuna 331 kilometrillä, tulos 0,0785... litraa per KILOMETRI. Kerrotaan tulos sadalla, saadaan kulutukseksi noin 7,85 litraa sataa kilometriä kohti. Eli hyvinkin realistinen tulos.

        Miten IHMEESSÄ olet laskenut tuon naurettavan väitteesi reilun litran kulutuksesta sataa kilometriä kohti? Se on fysiikan lakien vastaista millä tahansa nykyautolla.


      • Evartune
        SamatOn kirjoitti:

        Onhan ainakin nämä Euroopan markkinoilla olevat mallit, kuten Nubira, Cruze ja Kalos.
        Tehdään samalla tehtaallakin ja samat mallinimetkin molemmilla merkeillä.
        Tietysti nää isot jenkit, kuten Starcraft on taas ihan ehtoja jenkkejä, joihin Daewoo ei liity mitä pienimmissäkään määrin.
        Olen muuten ajatellut samaa, että mahtaako Daewoona olla parempia nämä samat mallit..
        Esimerkiksi nämä myynnissä olevat käytetyt farkku-Nubirat ovat suurimmaksi osaksi Chevroletin merkillä, Daewoona niitä ei juuri löydy vaihtoautoina. Ja ne muutamat satunnaiset Daewoo Nubirat ovat älyttömillä kilometreillä, kun taas nämä vaihtoautoletukat ovat nippanappa 100tkm ajettuja ja hintakin pyörii siinä 5000-6000€ kintaalla.. Mun mielestä kertoo laatuerosta paljon.

        Olettaisin, että Daewoon osuus autokannasta on paljon pienempi kuin vastaava auto Chevroletina. Ei tätä autoa Daewoona myyty läheskään yhtä hyvin kuin Letukkana. Toiseksi, Chevroletit pitävät hintansa Daewoota paremmin, johtunee mielikuvasta merkkejä kohtaan. Onhan Chevrolet monille tuttu merkki, kun taas Daewoo ei. Sitä suuremmalla syyllä, on uskottavaa, että moni Daewoon omistaja on hankkinut autonsa yksinomaan ajaakseen sillä. Kilometrejä kertyy eikä autoa kannata vaihtaa koska vaihtohyvitys on olematon, ja mitä sitä vaihtamaankaan, jos kerta auto toimii ongelmitta. Daewoot ovat myöskin vanhempia joten kilometrejä on ehtinyt kertyä enemmän.

        Tekniikkansakin puolesta Daewoot ovat vanhempaa rautaa kuin nykyiset Chevroletit. Vuonna 2005 pellin alle saatiin tuoreempaa tekniikkaa Chevroletiksi ristimisen jälkeen. Jotkut Chevroletinakin myydyt tosin olivat vielä 2005 vanhalla tekniikalla.

        Vertailun vuoksi, vanha T18SED-moottori, vielä puolajakajalla ja ainakin venttiilikoneiston osalta näkyy olevan erilaisuuksia.

        Uudempi F18D3-moottori on suorasytytyksellä, puolakasetilla toteutettuna. Vastaa käytännössä Opelin ja Saabin käyttämää Z18XE-moottoria. Muistaakseni Holdenin tuotantoa. Lohko ainakin sama, kaikki muu sen ympärillä joko Holdenin näkemys Z18XE:stä tai täysin vastaavaa. Imusarja on muuttuvageometrinen, eli kierroalueesta riippuen kanavan ilmavirtausta voidaan muuttaa jotta saadaan jo alhaalta asti hyvin vääntöä käyttöön. En tiedä, onko vastaavaa T18SED:ssa.

        Itselläni on Chevrolet Nubira 1.8 CDX porrasperäisenä, vuosimallia 2006. Hyvä auto on ollut ja mukavat varusteet luokassaan.


      • MikrositäMikrotätä

        No enpä tiedä, aika surkea jälleenmyyntiarvo Chevroletilläkin on. Noita isoja farkkuja kattavalla varustetasolla saa tosiaan puoli-ilmaiseksi ja kilsatkin ovat aina niissä ihan olemattomat. Ja yllättävän paljon niissä letukoissa on vikoja, siinäkin tapauksessa, että suhtautuu niitä omistaneiden ihmisten puheisiin skeptisesti.
        Mielikuvathan on sitten eri asia. Syy Chevroletin yleisyyteen on varmasti se, että ihmiset eivät halua ajaa "mikroaaltouunilla", miksi Daewoo mielletään helposti.
        Daewoohan valmistaa lähestulkoon kaikkea mahdollista kodin pienelektroniikasta raskaisiin maansiirtokoneisiin asti.
        Vaikka ei silti, halpojahan nuo Chevroletit ovat, farkku-Nubiraakin saa jo 17900 euron lähtöhinnalla uutena.
        Tosin Chevrolet käsittääkseni on vetäytymässä Euroopan markkinoilta tämän vuoden aikana, ellei sitten asiaan ole tullut muutoksia..?
        Niin juu ja monellakin merkillä nämä "huonommat" tytärmerkit perustuvat hieman vanhempaan omaan tekniikkaan, mikä nyt ei välttämättä ole huono asia.
        Esim. Skoda ja Seat tehdään vanhemmalla VW:n tekniikalla ja Kia perustuu suureksi osaksi vanhempiin Toyotan malleihin.
        Ja hyviä autoja ne kaikki ovat, ainakin niiden omistajien mukaan. No, Seat vissiin on merkkinäkin jo aika pommi, mutta muuten.


      • 16plus3
        Evartune kirjoitti:

        Mikäli et ole naurettava trolli:

        Älä puhu roskaa. Minkään auton polttomoottori EI kuluta yksinään reilun litran sadalla kilometrillä. Näillä aerodynaamisilla prototyypeillä ja sähkömoottori bensakone -yhdistelmällä on saatu ajoneuvo teoreettisesti kuluttamaan 1-2 litraa sadalla kilometrillä. Tällöin kyse on ollut tosin ultrakevyistä aihioista joihin mahtuu yksi ihminen, ajo suoritettu tasaisella kierrosalueella ja ajonopeudella, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa käytännön ajoon nähden.

        Laskepa seuraavan kerran tankilla ollessasi, paljonko tankkiin menee ja tripistä ajettu matka.

        Oletetaan, että olet ajanut 331 kilometriä, tankatessasi tankkiin menee 26 litraa. Eli karkeasti sanottuna 331 kilometriä on taittunut 26 litralla polttoainetta.

        Sitten lasketaan, paljonko se tekee sataa kilometriä kohti.

        26 litraa jaettuna 331 kilometrillä, tulos 0,0785... litraa per KILOMETRI. Kerrotaan tulos sadalla, saadaan kulutukseksi noin 7,85 litraa sataa kilometriä kohti. Eli hyvinkin realistinen tulos.

        Miten IHMEESSÄ olet laskenut tuon naurettavan väitteesi reilun litran kulutuksesta sataa kilometriä kohti? Se on fysiikan lakien vastaista millä tahansa nykyautolla.

        Bensan kulutus on helppo pitää pienenä, kun suurinosa matkasta taittuu sähkön voimalla.

        http://www.chevrolet.com/volt-electric-car.html

        Että se niistä teorioista, kun yllä on ihan käytännön lukemat.


      • Evartune
        16plus3 kirjoitti:

        Bensan kulutus on helppo pitää pienenä, kun suurinosa matkasta taittuu sähkön voimalla.

        http://www.chevrolet.com/volt-electric-car.html

        Että se niistä teorioista, kun yllä on ihan käytännön lukemat.

        Aivan. Aivan totta. Ainoa mutta onkin se, että tuo on invalidi väite siitä huolimatta, sillä nyt puhuttiin polttomoottorista, ei hybrideistä eikä täyssähköautoista.

        Ja Spark kun on ihan tavallinen polttomoottoriauto.

        Unohda nuo Voltin arvot, kun eivät ne ole vertailukelpoisia tässä asiassa.

        Tiedäthän sen tunteen, kuinka insinöörin kanssa väitteleminen on kuin painisi sian kanssa mudassa, ja hetken päästä tajuaa, että sika pitää siitä. Ymmärrät varmaan vihjeen.


      • 16plus3
        Evartune kirjoitti:

        Aivan. Aivan totta. Ainoa mutta onkin se, että tuo on invalidi väite siitä huolimatta, sillä nyt puhuttiin polttomoottorista, ei hybrideistä eikä täyssähköautoista.

        Ja Spark kun on ihan tavallinen polttomoottoriauto.

        Unohda nuo Voltin arvot, kun eivät ne ole vertailukelpoisia tässä asiassa.

        Tiedäthän sen tunteen, kuinka insinöörin kanssa väitteleminen on kuin painisi sian kanssa mudassa, ja hetken päästä tajuaa, että sika pitää siitä. Ymmärrät varmaan vihjeen.

        Kyllä tuo polttoaineenkulutus on ihan validi väite ja näkyy mukavasti tankkauksen yhteydessä. Jos se polttomoottori kuluttaa käydessään polttoainetta vaikkapa 100l/100km, mutta on pois päältä 99% matkasta, niin se kulutus nyt vain on 1l/100km. Arvot ovat mitä ovat, ja vertailukohta on hyvä ottaa vaikkapa dollareissa.

        Ja mitä Sparkkiin tulee, niin sehän ei edes polttoainetta nykyään kuluta.

        http://www.chevrolet.com/spark-ev-electric-vehicle.html


      • Evartune
        16plus3 kirjoitti:

        Kyllä tuo polttoaineenkulutus on ihan validi väite ja näkyy mukavasti tankkauksen yhteydessä. Jos se polttomoottori kuluttaa käydessään polttoainetta vaikkapa 100l/100km, mutta on pois päältä 99% matkasta, niin se kulutus nyt vain on 1l/100km. Arvot ovat mitä ovat, ja vertailukohta on hyvä ottaa vaikkapa dollareissa.

        Ja mitä Sparkkiin tulee, niin sehän ei edes polttoainetta nykyään kuluta.

        http://www.chevrolet.com/spark-ev-electric-vehicle.html

        Mikä luetun ymmärtämisessä on vaikeaa?

        Jauhat koko ajan hybrideistä ja sähköautoista, kun puhe oli EDELLEEN yksinomaan polttomoottorilla ja VAIN polttomoottorilla käyvästä autosta. Sitä sataa kilometriä ei sellainen auto kulje moottori sammuksissa muulla kuin lavetilla.


    • crr

      Huh, vai että halpoja ovat kun 17900 maksavat??????????
      Se on melkein 110000 markkaa!!!!!
      Mulle ainakin halpa on ihan jotain muuta.

      Noita viimeisimpiä Chevrolet-nimellä Euroopassa myytyjä autoja myydään Aasiassa Daewoo-nimellä vanhan tehtaan perinteiden mukaisesti, Australiassa Holden-nimellä sikäläisen perinteen mukaisesti, samoinkuin Amerikan eri valtioissa Chevrolet-nimellä heidän perinteidensä mukaisesti. Kyseessä on sama auto, hiukan erilaisilla konstruktioilla eri maailmojen vaatimustason täyttämiseksi. Opelin "ostettua" GM 'n, on tarkoituksena nyt itse Opelin myynnin kasvattamiseksi poistaa markkinoilta oman konsernin kilpailijat, täältä Euroopasta Chevrolet. Australian muutoksistakin on ollut puheita, mutta ovat ristiriitaisia. Ehkä siellä jatketaan Holdenin nimellä sekä ns. Chevrolet-autoja, että Opelin malleja.

      Se on ihan se ja sama minkä niminen auto on, kunhan se OLISI edullinen, toimiva, luotettava, kestävä ja lopuksi ehkä vielä kohtuullisen mukava ajaa.
      Tarkoitushan on ihmisen (ja tavaran) kuljetus, kuten Elviskin aikoinaan sanoi. Ei muuta.

      • ktkl

        Ei ole Chevroleteja myyty Daewoo-nimellä missään vuosikausiin. Koreassakin Chevroletit ovat Chevroleteja.


      • crr

        OK, olin sitten saanut väärää tietoa.


    • agaga

      Opel EI ole ostanut GM:ää, vaan General Motors hankki vuosikymmeniä sitten Opelin itselleen. Mistä näitä päättömyyksiä oikein lauotaan??

      General Motors ollut kautta aikain yksi maailman suurimmista autonvalmistajista, johon kuuluu lukuisia automerkkejä ja lukuisia on myös kuopattu. Miten ihmeessä joku Opel olisi ikimaailmassa kyennyt hankkimaan kokonaisen monen automerkin konsernin itselleen?

      Ja kyllä, Daewoo on käytössä edelleen, tosin VAIN Etelä-Koreassa, missä mm. Chevrolet Cruze tunnetaan nimellä Daewoo Lacetti Premiere.

      • ktkl

        Koreassakin Chevroletit ovat Chevroleteja, kuten jo aiemmin kerroin. Katso http://www.chevrolet.co.kr/

        Daewoo taas on korealainen monialayritys, joka ei valmista autoja http://www.daewoo.com/eng/, eikä liity millään tavalla amerikkalaiseen autonvalmistaja Chevroletiin.


      • agaga
        ktkl kirjoitti:

        Koreassakin Chevroletit ovat Chevroleteja, kuten jo aiemmin kerroin. Katso http://www.chevrolet.co.kr/

        Daewoo taas on korealainen monialayritys, joka ei valmista autoja http://www.daewoo.com/eng/, eikä liity millään tavalla amerikkalaiseen autonvalmistaja Chevroletiin.

        No tämä on suhteellisen tuore muutos, mutta yhtä kaikki, mm. Cruze oli markkinoille tulonsa aikaan Daewoon merkin alla myyty Etelä-Koreassa.

        Ja kyllä, Daewoo on konsernina täysin eri asia kuin General Motors. Tässä on kuitenkin huomioitava, että Daewoon autonvalmistusyksikkö myytiin General Motorsille 2000-luvun alussa. Vuonna 2004 General Motors päätti ristiä Daewoon henkilöautot Chevroletiksi.

        Tällöin Daewoo toimi nimellä GM Daewoo, sittemmin nimi on muuttunut muotoon General Motors Korea.


      • ktkl

        Näin se jokseenkin meni. Kaikki Koreassa valmistetut automallit olivat muuttuneet aidoiksi Chevroleteiksi ja muiksi GM-autoiksi joskus viime vuosikymmenen loppupuolella. Nykyään siellä taidetaan tehdä jo kaikkia GM-merkkejä ja niitä viedään ympäri maailmaa. Suomeen Koreasta tulee Opeleita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1006
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      298
      893
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe