Päiväsi sisältö tänään?

mollberg

Minulla ennenaikainen herääminen. Harvoin työmaalle maanantai aamuna etuajassa. Ehtoolla olisi kamojen roudaamista ja lenkkisauna.
Puhtia päivääsi!

188

1623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normipäivää

Eiköhän päivä tässä netin äärellä istuen kulu, pikku tirsat vedän iltapäivällä.

• Kaikkeekanssa

Kai sitä täytyy sähköpostia odotella duuniin pääsystä! Saas nähdä, kuis käy! En oikeastaan edes kyseiseen hommaan halua, mutta kaikkea täytyy yrittää. Lähden kyllä stadiin muuten vaan kuljailemaan.

• 1eero

Täältäkään ei voi pois olla ilman pätevää syytä, ai mitäkö tekisi, aamupäivä on mennyt tuumailessa syönnin jälkeen lepoa, sitten ootetaan iltaa hohhoijjaa. Jos päivä uus kaiken muuttaa vois.

• Olen ollut hereillä jo varhain, kukonlaulun aikaan, varmistamassa että lapsi on seitsemän junassa Gävleen kun sillä oli tärkeä tentti nyt aamusta. Se on siinä haittapuolena kun aikuinen lapsi asuu kotona; ei meistä tullut kämppäkavereita ihan kokonaan, vaan äidin rooli ja huoli lapsestaan asuu kuitenkin sielussani.

Saunan viimeistely on menossa tarvii johta mennä katsomaan mitä pojat ovat saaneet aikaan. Lattia puuttuu, alalaude ja sitten suihku ja vedet pitäisi saada kytkettyä pesutupaankin. Muuten tulee pyykinpesureissu toiselle talolle eteen . Kauppareissu on edessä heti aamupalan jälkeen.

Koneellakin ehdin varman käydä vaikka yläkerran imurointi ja oarit verhojen vaihdot odottavat.

Että sellasta. Eläkeläisen arkipäivää.

• Laudeliinalate

Eikö sitä jaksa kiivetä ylälauteelle enää kun saunaan tulee vaan alalaude?

• Ylälaude on jo paikallaan ;) Luettelin vain mitä kaikkea vielä puuttuu.

• Korppis1
        Paloma4ever kirjoitti:

Ylälaude on jo paikallaan ;) Luettelin vain mitä kaikkea vielä puuttuu.

Koska olen nähnyt kuvia saunarempastasi, aloin hymyilemään laudeliinan kommentille. Ylälaude on sen verran korkeella, että pitää olla ketterä kuin kauris jos aikoo ylälauteelle tosta noin kammeta ; ))

No, se siitä ....Pyykkipäivä ja illalla keramiikkakurssille. Pääsen maalaamaan mamma ja pappa patsaitani. Toivottavasti ovat säilyneet ehjinä poltosta. ; ) Kukkamaljakko menossa polttoon jos ei ole jo ollut ja piirakkavuoka vaatii vielä muotoilua.

• Joo, pitäis olla jalat kuin korkeushyppääjällä ;)
        Toisaalta kun olen tällanen pieni ja kevyt (siis suhteessa esim. elefanttiin) kyyhkyläinen niin äkkiäkös Lutunen mun nostaa sinne ylälauteelle lauleskelemaan.

• Paloma4ever kirjoitti:

Joo, pitäis olla jalat kuin korkeushyppääjällä ;)
        Toisaalta kun olen tällanen pieni ja kevyt (siis suhteessa esim. elefanttiin) kyyhkyläinen niin äkkiäkös Lutunen mun nostaa sinne ylälauteelle lauleskelemaan.

Onko sinulta amputoitu siivet?

• Hunkzipunkpum

Minulla oli ennenaikainen siemensyöksy. Yksin. Hieman nolottaa.

• entykkää

Onpa villiä menoa, käytetään surutta muiden nikkejä ja kitjoitetaan heidän nimissään. Riidanhaluisia liikkeellä

• Tavallinenmielipide

Itte en ole nähnyt Hunkzipunkpumia aiemmin, joku Hunkz (kirjoitinko oikein?) paremminkin.

• Heikunkeikku

Maanantai on vapaapäivä. Yleensä pomppaan ku vieteri ylähä, heti kun silmäläpyskät ovat asettuneet auki-asentoon. Tänään oli pokkeus, kun aloin kissin kanssa sängyssä lekkimään.
      Siinä mä pötkötin ja yritin koskettaa kissin peppuun ja häntään ja pään päälle. Nopiaa piti toimia kun kissi yritti fläiskiä tassullaan käteeni. Se jaksaa tommosta leikkiä, vaikka ikää on jo 13 vuotta.

No joo, ponnahdin sitte ylös ja pistin kaffeet tulelle. Piti silläaikaa mennä suihkuun, mutta puhelin pärähti. Klopotusta aika pitkään. Sitten takaisin alakertaan pistämään pöönit pannuun. Taas soi puhelin. Kipitin yläkertaan ja taas klopotin. Samalla tuli känykkään koputus, uutta puhelua pukkas. Kolmannenkin kans kloptin aika pitkään ja suihkuun meno viivästyi ja viivästyi.

Nyt oon käynyt. Tarttis pistää papiljotit päähän. Hetken kuluttua. Sitten jonkin ajan kuluttua meen äiteemuorin luo. Muutama laatikko vielä purkamatta kaappeihin ja aimo kasa tauluja pitäisi knaputtaa seinille. Vasaran ja taulukoukut oon jo vienyt sinne oottelemaan.

Illalla tuun kotsaan. Kaapasen kirjan kouraan ja lueskelen sitä, kunnes silmäfläskit valahtaa kiinni-asentoon.

Ihana ihana auringonpaiste täällä. Ei tuule. Puoli ämpärillistä kahvia juotu ulkona. Loput kahvit juon hetken kuluttua.

Tämmöstä täällä.

• Pirrepäs

No tässähän tää on kohta menny ihmetellessä, eli päivä päätä käännellessä :/.

Mahtavan näköinen ilma ulkona, pitäisi käydä apteekissa ja kaupassakin, vielähän tässä kerkee.

Iloa päiväänne immeiset.

p.s. luin kuolleen liito-oravan myynti ilmoituksen ja ajattelin ettei kukkaa muu kuin savolainen voi keksiä vastaavaa :)

• ent.siivoojaparka

Mistä sen päivän sisällön jo tähän aikaan aamusta voi tietää, ellei ole ennustajan lahjoja. Eilisen muistan hyvin. Tähän mennessä tässä on vasta aamukahvit hörpitty ja alkaa toinen silmä aueta. Huomenna taikka jo illalla voin kertoa, mitä tänään tapahtui. Tapahtuiko mitään erikoista.
      Minulla oli joskus kaveri, joka herätti aina seitsemän aikaan yöllä ja kysyi joka kerran saman; "oletko suunnitellut päivän ohjelman?" Eihän sitä siihen aikaan jaksa muuta kuin örähtää äkäisesti. Hänellä oli jo tarkka aikataulu valmiina sille päivälle. Karmea tapaus.

• siilimuori

Nii, suunnitelma on ussein eri asia kuin totteutus.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

Nii, suunnitelma on ussein eri asia kuin totteutus.

Sillä kaverillani tuli aina hermoromahduskohtaus, jos kaikki ei mennyt hänen suunnittelemansa aikataulun mukaan. Säästyin vatsahaavalta kuitenkin, kun huomasin ottaa ajoissa etäisyyttä.
        Luon aina illalla pikaisen katseen kalenteriin, lukeeko siinä jotain kellonaikoja seuraavalle päivälle. Jos on puhdasta, niin annan päivän tuoda tullessaan mitä se tuo. Näin siis nyt eläkkeellä ollessa. Töissä käydessä oli iltaisin ilman kalenteriakin sellainen kutitus mielen pohjalla, että johonkin aikaan aamusta on varustaudeuttava bussille. Bussiin istahdettua taas rentoutui uteliaan kiinnostuneena odottelemaan, mitä se päivä tuo tullessaan.

• siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Sillä kaverillani tuli aina hermoromahduskohtaus, jos kaikki ei mennyt hänen suunnittelemansa aikataulun mukaan. Säästyin vatsahaavalta kuitenkin, kun huomasin ottaa ajoissa etäisyyttä.
        Luon aina illalla pikaisen katseen kalenteriin, lukeeko siinä jotain kellonaikoja seuraavalle päivälle. Jos on puhdasta, niin annan päivän tuoda tullessaan mitä se tuo. Näin siis nyt eläkkeellä ollessa. Töissä käydessä oli iltaisin ilman kalenteriakin sellainen kutitus mielen pohjalla, että johonkin aikaan aamusta on varustaudeuttava bussille. Bussiin istahdettua taas rentoutui uteliaan kiinnostuneena odottelemaan, mitä se päivä tuo tullessaan.

Nii, aika vaikaiaa on jos ei kykene sopeutumaan ja mukautumaan päivän mukanaan tuomiin muutoksiin. Turha ressata sellaista mikä ei ole itestä riippuvaista.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

Nii, aika vaikaiaa on jos ei kykene sopeutumaan ja mukautumaan päivän mukanaan tuomiin muutoksiin. Turha ressata sellaista mikä ei ole itestä riippuvaista.

Ehkäpä sellainen tuntee itsensä riittämättömäksi, kun ei pysty pitämään elämäänsä (ja toistenkin) hallinnassaan, vaikka on päätänyt niin tehdä. Ei pysty alistumaan siihen, että elämä tuo tullessaan mitä tuo.

• siilimuori

Aivan. Kai se kertoo jostain persoonallisuuden kyvyttömyydestä mukautua muuttuviin olosuhteisiin. Todella ärsyttävää jos pyrkii sikkä haalitsemaan vielä muita. Minäkin tiesän erään henkilön, jolle on katastrofi, jos ohjelmaan tulee joku muutos, suurinpiirtein täysin poissa tolaltaan.

• Niin oli minullakin aikainen herääminen pitkästä aikaa.
      Enstöikseni kävin lähipuotissa ja ostin tulppaaneja.
      Sitten tein pari tuntia lumitöitä, kahden viikon lumet rästissä joten hyvää hyötyliikuntaa koko alkavan viikon edestä. Korvamatona soi "rakkaus on lumivalkoinen..." muutaman säkeen sitä osasin, sanoja etsimään, niin kohta osaan enemmän, osaan koko laulun kun seuraavat lumityöt ovat edessä.

Iltapäivän sain vapaaksi peruutuksen vuoksi, ei muuta kuin kaupunkiin ostamaan lisää vauvalankaa, suvussa on oikea vauvarysäys tänä keväänä. Niitä pieniä vaatteita on niin mukava kutoa ja antaa eteenpäin.
      Illassani odottaa röykkiö silitettävää, sua nähä kehtoonko vai en, jos toivottamaasi puhtia tässä päivässä riittää, niin kehtoon.

"Puhtia päivääsi" on muuten mukava toivotus, sitä samaa sinulle.

• ent.siivoojaparka

Joittenkin suvussa sentään vielä lisäännytään. Meidän tämä sukuhaara näkyy päättyvän tuohon seuraavaan sukupolveen näillä näkymin. Ei lapsillani, eikä heidän serkuillaan näy olevan vieläkään minkäänlaista vauvakuumetta kenelläkään, vaikka kaikki ovat jo 32-37v. Itsellänikin mahdollisuudet minimoituneet jo kauan sitten.

• Virhesanapaholainen

Ehdin naurahtaa kun luin "Itsellänikin mahdollisuudet muumioituneet jo kauan sitten" - mutta se olikin minimoituneet.
        Turhan oikeastikin tulee "lukihäiriöitä" ajoittain. Viime kuukausina muutama. Olen yrittänyt miettiä, johtuuko uudehkoista moniteholaseista? Ei välttämättä koska lukuvirheitä, tosin harvemmin, on sattunut jo vuosien aikana.

• ent.siivoojaparka
        Virhesanapaholainen kirjoitti:

Ehdin naurahtaa kun luin "Itsellänikin mahdollisuudet muumioituneet jo kauan sitten" - mutta se olikin minimoituneet.
        Turhan oikeastikin tulee "lukihäiriöitä" ajoittain. Viime kuukausina muutama. Olen yrittänyt miettiä, johtuuko uudehkoista moniteholaseista? Ei välttämättä koska lukuvirheitä, tosin harvemmin, on sattunut jo vuosien aikana.

Niin kauan hyvin, kun osaa lukea papereista oman nimensä oikein, ettei luule itseään joksikin muuksi.

• semmosta.tänään

Tähän mennessä olen tehnyt kotitöitä, ulkoillut, soitellut kavereille, illalla kattelen telkkua.

• terävä.havainto

Juuri huomasin että viestien määrä sivulla on kaksinkertaistunut, nyt niitä on toinen mokoma näkyvissä.

• Juu ...määrä on tärkein ehdottomasti. Joutaa hyvin hakemaan "neulaa heinäkasasta."

• mollberg

Luin kaikki kommentit. Puuhakkaita olette (paitsi yksi venkoilee).
      Itsellä työpäivä pulkassa, nyt roudaamaan kaverin kamoja. Sitä on meikäläisellä pehmyt olo jahka lenkkisaunan jälkeen ehtoolla ehtii pysähtymään. Illan köllykkätä!

• 1eero

Niin minä, Sattu välipäivä ei tämä jokapäiväistä ole vaikka käyn yleensä joka päivä ulkoilemassa. Kotona kaikenlaista pientä kesä aikaan en paljon sisällä viihdy.

• henrjii

En ole vielä kerennyt antamaan ylen

• mollberg

Joku mainitsi silittävänsä. Se on hieno puhtaan silitetyn pyykin tuoksu. Mummoni kylällä oli eräässä talossa isoniso mankeli. Joskus pääsin mummon mukana, pärekorillinen ulkona kuivatettuja lakanoita. Mikä Sunon suvituoksu.

• Sitä suvituoksua saa vielä muutaman kuukauden odotella. Taitaa olla katoavaa kansanperinnettä, että joku ripustaisi ensin pyykkinarun puusta puuhun ja sitten narulle valkoiset lakanat tuulessa ihanasti heilahtelemaan. Tuonkaltaiseen muistoon liittyy aina auringonpaistetta ja huoleton kesäpäivä, ja jostain kumman syystä kuvittelen pyykkinarun alle aina voikukkapellon...Nykyään vain nurkissa puhisee pesutornit ja kuivausrummut, millaisenkohan muiston nykyajan lapset siitä saavat...

Vietin lapsuuteni tehtaan piipun varjossa ja tehtaalla oli pyykkitupa ja iso mankeli. Se mankeli söi tiukkaan rullattuja puukalikoita joiden ympärille lakanat oli pyöritelty. Ja voi, että sitä meteliä, kilinää ja kolinaa kun se mankeli muutti suuntaansa.

Mutta nyt saunaan nauttimaan lämmöstä, hyvin ovat tämän päivän projektit onnistuneet...

• puhasta
        rosaliiin kirjoitti:

Sitä suvituoksua saa vielä muutaman kuukauden odotella. Taitaa olla katoavaa kansanperinnettä, että joku ripustaisi ensin pyykkinarun puusta puuhun ja sitten narulle valkoiset lakanat tuulessa ihanasti heilahtelemaan. Tuonkaltaiseen muistoon liittyy aina auringonpaistetta ja huoleton kesäpäivä, ja jostain kumman syystä kuvittelen pyykkinarun alle aina voikukkapellon...Nykyään vain nurkissa puhisee pesutornit ja kuivausrummut, millaisenkohan muiston nykyajan lapset siitä saavat...

Vietin lapsuuteni tehtaan piipun varjossa ja tehtaalla oli pyykkitupa ja iso mankeli. Se mankeli söi tiukkaan rullattuja puukalikoita joiden ympärille lakanat oli pyöritelty. Ja voi, että sitä meteliä, kilinää ja kolinaa kun se mankeli muutti suuntaansa.

Mutta nyt saunaan nauttimaan lämmöstä, hyvin ovat tämän päivän projektit onnistuneet...

Sattuiko olemaan Finlaysonin tehdas. Sen pesulasta minulla muistoja.

• Ei ollut Finlayson, vaan Jyväskylässä Valmet Tourula,
        se oli lapsuuteni maisema ja sen jälkeenkin se tehdas on elämääni siivittänyt.
        Vielä tänäänkin, tosin ihan eri merkeissä.

• 1eero

Se on aika jolloin alkaaa räystäät tippumaan, aurinko paistaa on kevät tullut, päiväkin pidenttynyt.
      Takana kolmetuntia suksilla järven jäällä, rauhallista hiihtoa reppujakkara selässä termoksesta välikahvit eikä kiirettä, mielikin kohentunut eilisestä.

• siilimuori

Jaaha, no mik se mieli eilen mustutti? Meilläki paistaa aurinko, matot ulkiolee iloisesti tuulessa.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Jaaha, no mik se mieli eilen mustutti? Meilläki paistaa aurinko, matot ulkiolee iloisesti tuulessa.

Vetelyys, aamulla heräsin aikasin totesin että on tulossa hyväpäivä lähteä ulos. Jäällä oli moottorikelkan uria, niitä myöten oli lepposa hiihellä rauhassa eikä ollu ketään häiritsemässä.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Vetelyys, aamulla heräsin aikasin totesin että on tulossa hyväpäivä lähteä ulos. Jäällä oli moottorikelkan uria, niitä myöten oli lepposa hiihellä rauhassa eikä ollu ketään häiritsemässä.

Nii, luoinnonrauhalla on ihmeitä tekevä vaikutus. Saapi olla omissa ajatuksissa ilman että tarttee pitää seuraa kenellekään.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Nii, luoinnonrauhalla on ihmeitä tekevä vaikutus. Saapi olla omissa ajatuksissa ilman että tarttee pitää seuraa kenellekään.

Mielen terveyttä on mattojen piiskauskin saa hakata kuin vierasta sikaa siinä siinä etkö usko, jo helpotti.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Mielen terveyttä on mattojen piiskauskin saa hakata kuin vierasta sikaa siinä siinä etkö usko, jo helpotti.

On ehottomasti ja sekin vielä et kodissa tuoksuu puhtaalta ja ei näy enää villakoiria. Aurinko kyllä paljastaa likaiset ikkunat eikä viitsi vbielä ruveta ainakaan ulkoapäin pesemään. Mun pitäsi löytää jostain kiva runonpätkä synttärikorttiin, oiskos ideoita.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

On ehottomasti ja sekin vielä et kodissa tuoksuu puhtaalta ja ei näy enää villakoiria. Aurinko kyllä paljastaa likaiset ikkunat eikä viitsi vbielä ruveta ainakaan ulkoapäin pesemään. Mun pitäsi löytää jostain kiva runonpätkä synttärikorttiin, oiskos ideoita.

Kyllä sä löydät netistä, siivouksen jälkeen on kiva istahtaa ja huokaista ompa hyvä mieli.
        Lauantaina on ystävänpäivä

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Kyllä sä löydät netistä, siivouksen jälkeen on kiva istahtaa ja huokaista ompa hyvä mieli.
        Lauantaina on ystävänpäivä

Joo löysin jo, pitää vielä muotoilla fontit ja kehystää, lahjankin löysin netistä.

Juu kiva istahtaa myös siivouksen välillä ja kiehauttaa kahvit. Ja kun noin komia ilma ulkona ja räystäistäkin vesi tippu häytynee lähteä ulos tuulettumaan itsekin nyt kun sai siivouksen loppuun.

Nii onki lauantaina ystävänpäivä. Ruukaatkos laittaa ystävänpäiväkortteja?

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Joo löysin jo, pitää vielä muotoilla fontit ja kehystää, lahjankin löysin netistä.

Juu kiva istahtaa myös siivouksen välillä ja kiehauttaa kahvit. Ja kun noin komia ilma ulkona ja räystäistäkin vesi tippu häytynee lähteä ulos tuulettumaan itsekin nyt kun sai siivouksen loppuun.

Nii onki lauantaina ystävänpäivä. Ruukaatkos laittaa ystävänpäiväkortteja?

Hesarissa oli aiemmin linkki josta sai lähettää imaiseksi kortteja sähköiseksi, en muuten jos tollai löytyy vielä niin silleen kyllä.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Hesarissa oli aiemmin linkki josta sai lähettää imaiseksi kortteja sähköiseksi, en muuten jos tollai löytyy vielä niin silleen kyllä.

Juu, taitaa nuo perinteiset kortit olla aika lailla monellekin jo historiaa kun on tullut tämä sähköinen muoto. Minä laitan noille pikkukavereille aina oikeat kortit kun he niistä niin ilahtuvat.. Kuin nämä myös jotka ovat tulleet lapseksi jälleen :).

• ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

Juu, taitaa nuo perinteiset kortit olla aika lailla monellekin jo historiaa kun on tullut tämä sähköinen muoto. Minä laitan noille pikkukavereille aina oikeat kortit kun he niistä niin ilahtuvat.. Kuin nämä myös jotka ovat tulleet lapseksi jälleen :).

Minä olen tullut sitten lapseksi jälleen taikka sitten en ole koskaan muuta ollutkaan. Olen aina arvostanut käsin kirjoitettuja kortteja ja kirjeitä paaaaljon sähköisten edelle. Niin mukava, kun kuulee postinkantajan askeleet rapusta, postiluukku kolahtaa ja lattialta löytyy muutakin kuin mainoksia ja laskuja. Tulen aina yhtä lapsellisen iloiseksi.
        Kymmenen pistettä lapsilleni siitä, kun he joka pieneltäkin reissultaan lähettävät minulle vähintäin yhden kortin siltikin vaikka itse ovat useinmiten takaisin jo ennen korttia ja ollaan oltu tekstailukontaktissa koko reissun ajan. Joskus ovat kirjoittaneet pienen kirjeenkin.

• siilimuori

Minä olen tullut sitten lapseksi jälleen taikka sitten en ole koskaan muuta ollutkaan. Olen aina arvostanut käsin kirjoitettuja kortteja ja kirjeitä paaaaljon sähköisten edelle. Niin mukava, kun kuulee postinkantajan askeleet rapusta, postiluukku kolahtaa ja lattialta löytyy muutakin kuin mainoksia ja laskuja. Tulen aina yhtä lapsellisen iloiseksi.
        Kymmenen pistettä lapsilleni siitä, kun he joka pieneltäkin reissultaan lähettävät minulle vähintäin yhden kortin siltikin vaikka itse ovat useinmiten takaisin jo ennen korttia ja ollaan oltu tekstailukontaktissa koko reissun ajan. Joskus ovat kirjoittaneet pienen kirjeenkin.

Minä ilahdun yhtä paljon niin sähköisestä kuin paperisesta kortista tai kirjeestä. Tosin olisihan se kiva vielä joskus saada ihan käsinkirjoitettu kirje :). Joulkortteja vielä lähetän mutta olen huomannut että joka joulu aina vaan vähemmän.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Minä ilahdun yhtä paljon niin sähköisestä kuin paperisesta kortista tai kirjeestä. Tosin olisihan se kiva vielä joskus saada ihan käsinkirjoitettu kirje :). Joulkortteja vielä lähetän mutta olen huomannut että joka joulu aina vaan vähemmän.

Jouluna olisin sukulaisille lähettänyt kortin mutta ei ollu osoitteita,
        Sähköposti osoitteita kylläkin, muutamia kortteja tulee vuoden mittaa on ne kyllä aidompia.

• Sinä onnellinen, monta tuntia järven jäällä ja termarit ja kaikki...

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Jouluna olisin sukulaisille lähettänyt kortin mutta ei ollu osoitteita,
        Sähköposti osoitteita kylläkin, muutamia kortteja tulee vuoden mittaa on ne kyllä aidompia.

Osoitteethan on helppo saada selville jos vain haluaa. Mutta kyllähän sähköpostikorttikin riittää. eipähän tule jätettä :D.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Osoitteethan on helppo saada selville jos vain haluaa. Mutta kyllähän sähköpostikorttikin riittää. eipähän tule jätettä :D.

En oo nähny vaivautua, jaa mitä sit huomenna mukavia ilmoja lähipäivinä joten ulos kai entä ite

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

En oo nähny vaivautua, jaa mitä sit huomenna mukavia ilmoja lähipäivinä joten ulos kai entä ite

Nää vapaat oli nyt tällä erää tässä, sainpa tänään onneks siivottua ni saa olla viikonlopun niiltä osin rauhassa. Ihana keväinen sää tänään, viisi kilometriä sauvojen kanssa, että mä nautin.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Nää vapaat oli nyt tällä erää tässä, sainpa tänään onneks siivottua ni saa olla viikonlopun niiltä osin rauhassa. Ihana keväinen sää tänään, viisi kilometriä sauvojen kanssa, että mä nautin.

Saas nähhä tulleeko hankikelit sais liikkua sikinsoin missä haluaa.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Saas nähhä tulleeko hankikelit sais liikkua sikinsoin missä haluaa.

Onko niitä kunnon kantavia hankikelejä enää ollenkaan, siis semmoista et kesti juosta pitkin ja poikin ilman että kenkä upposi?

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Onko niitä kunnon kantavia hankikelejä enää ollenkaan, siis semmoista et kesti juosta pitkin ja poikin ilman että kenkä upposi?

Loppuviikkolla lupasi pakkasta, madollista on onks teillä joki siinä likellä järviä ei taida pahemmin olla. Aamulla yritän aurinkingon nousun aikaan kameran kans ihan kävellen vaan.
        Naappuri sinkun kanssa hänen autollaan käytiin kaupassa ostin ruokatarpeita silleen että teen ruokia pakkaseen isomman erän sitte ei tartte viikkoon kokata, siis huomenna.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Loppuviikkolla lupasi pakkasta, madollista on onks teillä joki siinä likellä järviä ei taida pahemmin olla. Aamulla yritän aurinkingon nousun aikaan kameran kans ihan kävellen vaan.
        Naappuri sinkun kanssa hänen autollaan käytiin kaupassa ostin ruokatarpeita silleen että teen ruokia pakkaseen isomman erän sitte ei tartte viikkoon kokata, siis huomenna.

Kyllä meil on tuossa muutaman kilometrin päässä joki ja kun on tuo meri suht lähellä, on kosteaa ja aina tuulee, toisin kuin sisämaassa. Siis kokkailupäivä sulla huomenna. Sekin ihan kivaa puuhaa ja ajankuluakin.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Kyllä meil on tuossa muutaman kilometrin päässä joki ja kun on tuo meri suht lähellä, on kosteaa ja aina tuulee, toisin kuin sisämaassa. Siis kokkailupäivä sulla huomenna. Sekin ihan kivaa puuhaa ja ajankuluakin.

Nukuin rokuliin nyt ähkäilen miten saisin itseni toimimaan, vetkuttaa mukavasti

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Nukuin rokuliin nyt ähkäilen miten saisin itseni toimimaan, vetkuttaa mukavasti

Vetkuttaa? Vieras sana minulle :). Eikös se ole mukava kn e ole mihinkään iire, saapi nukkua niin pitkään kuin nukuttaa, sitä minä ainakin oottelen. Tai herätä aikaisin, omast tahdosta.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Vetkuttaa? Vieras sana minulle :). Eikös se ole mukava kn e ole mihinkään iire, saapi nukkua niin pitkään kuin nukuttaa, sitä minä ainakin oottelen. Tai herätä aikaisin, omast tahdosta.

Vetkuttaa, lorvia meni miten meni mutta kauppaan on vielä lähettävä kun en muistanut eilen kaikkea ostaa mitä tarviin kokkailussa.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Vetkuttaa, lorvia meni miten meni mutta kauppaan on vielä lähettävä kun en muistanut eilen kaikkea ostaa mitä tarviin kokkailussa.

Ni siinähän tulee tämän päivän happihypely samassa.

• Flunssa tuli kuitenkin vaikka olen yrittänyt kaikkeni välttääkseni sen. Ei auta kuin kärsiä aikanaan se menee ohi.
      Eilen tulin mökiltä, siellä oli lämmintä kuin linnunpesässä vaikka pakkasta oli parikymmentä astetta. Nyt on lauhtunut taas huomattavasti.

• Sama kuin 6 edellistäkin. En ole nokkaani ulos työntänyt.
      Huomenna menen kipsatun koipeni tarkastukseen ja sitä ennen taidan käydä salilla tekemässä nuorison suosimia silmänlume harkkoja koska muuhun en kykene.

Huomisen jälkeen lähimenneisyyden meininki jatkunee.

• de-meter

Kipsattu jalka ? Toivottavasti ei mitään pitkäaikaista. No. Lannistumaton luonne pärjää aina. Selättää tämänkin, niin kuin kaikki aikaisemmatkin vastoinkäymiset.
        Ja kuten puhetta on ollut, hyväkuntoisena on helpompi sairastaa. Tsemppiä ja paranemista.
        Itse pääsin salille vasta viime viikolla. Hyvä huomata, että kunto kuitenkin kohenee aika nopeasti... Siis kun tyytyy tavalliseen..))

• de-meter kirjoitti:

Kipsattu jalka ? Toivottavasti ei mitään pitkäaikaista. No. Lannistumaton luonne pärjää aina. Selättää tämänkin, niin kuin kaikki aikaisemmatkin vastoinkäymiset.
        Ja kuten puhetta on ollut, hyväkuntoisena on helpompi sairastaa. Tsemppiä ja paranemista.
        Itse pääsin salille vasta viime viikolla. Hyvä huomata, että kunto kuitenkin kohenee aika nopeasti... Siis kun tyytyy tavalliseen..))

Sääriluu murtunut ja nilkan nivelsiteet hajalla. Kävin tekemässä nuorten suosimia pienten lihasryhmien lutkutuksia.
        Kovempaa treeniä oli kuitenkin kyynärsauvoilla könttyäminen.
        Vaakatasossa useita satoja metrejä ja portaita yhteensä kahteen suuntaan 2 x 10 kerrosta.
        Pyysin venläislääkäriltä paranemisen nopeuttamiseksi anaboleja mutta viitaten 4:n vuoden takaisiin tapahtumiin, kieltäytyi kirjoittamasta reseptiä.

Kuntoiluun tottunutta tämä turhauttaa mutta pahemmin taitaa turhautua vaimoni.
        Joutuu 14-vuoden jälkeen tutustumaan hänelle outoihin asioihin kuten ruokaostoksiin, kassien kantamiseen, sapauskan valmistamiseen ja pöydän kattamiseen.
        Siivouksesta en viitsi mainitakaan. Pölyjen osittainen, tai edes mittavampikaan pyyhkiminen ei tee asunnosta siistiä.

Myös minun manailuni jatkuvasti kaatuilevista kepukkoista taitaa käydä hänen hermoilleen.
        Puhumattakaan minkään kokoiste esineiden siirtelystä.
        Nyt jo pohtii syvällisesti ensi lauantain mahdollista imurointia.

• de-meter
        flegmis kirjoitti:

Sääriluu murtunut ja nilkan nivelsiteet hajalla. Kävin tekemässä nuorten suosimia pienten lihasryhmien lutkutuksia.
        Kovempaa treeniä oli kuitenkin kyynärsauvoilla könttyäminen.
        Vaakatasossa useita satoja metrejä ja portaita yhteensä kahteen suuntaan 2 x 10 kerrosta.
        Pyysin venläislääkäriltä paranemisen nopeuttamiseksi anaboleja mutta viitaten 4:n vuoden takaisiin tapahtumiin, kieltäytyi kirjoittamasta reseptiä.

Kuntoiluun tottunutta tämä turhauttaa mutta pahemmin taitaa turhautua vaimoni.
        Joutuu 14-vuoden jälkeen tutustumaan hänelle outoihin asioihin kuten ruokaostoksiin, kassien kantamiseen, sapauskan valmistamiseen ja pöydän kattamiseen.
        Siivouksesta en viitsi mainitakaan. Pölyjen osittainen, tai edes mittavampikaan pyyhkiminen ei tee asunnosta siistiä.

Myös minun manailuni jatkuvasti kaatuilevista kepukkoista taitaa käydä hänen hermoilleen.
        Puhumattakaan minkään kokoiste esineiden siirtelystä.
        Nyt jo pohtii syvällisesti ensi lauantain mahdollista imurointia.

Ohhoh. Onpa tuuri käynyt. Ei voi ennalta tietää, miten perusteellisesti arki muuttuu, kun jalka menee alta. Uusiksi meni meidänkin kuviot kesän lopulla, mutta nyt ollaan jo voiton puolella, ainakin päästy pyörätuolista ja kipsistä.
        Kaikki sympatia myös vaimolle, samaistun häneen, koska meillä työnjako on ollut samanlainen eikä "saavutetuista eduista" ole helppo luopua..))
        Juu, ja ne kyynärsauvat ovat tosiaan aina siellä, missä niiden ei pitäisi olla, eli tiellä...

Voimia ja kärsivällisyyttä, sisuahan sinulta ei puutu, jos tuollaista ohjelmaa vedät läpi...

• mollberg

Ähä kutti, tänään ei roudaamisia. Onneksi, sillä selkä pikkasen kipeä. Voi noita lepattavia lakanoita heinäseipäillä kiristettyjen, oikeassa narunarussa. Eipä tule ystiskortteja lähetettyä. Ei niitä sukulaisille.
      Illan köllykkätä :)

• Illan köllykkätä toivottelee savolainen, vai...
        Ei lähetellä täälläkään moisia kortteja, soitan vain muutamille ja leivon toki sydänmen muotoisen kakun ja ajattelen vaaleanpunaisia ajatuksia, ihan huvikseni...

• kakkaaa

Kävin kakalla.

• 1eero

Hyvinkö pyyhkii

• siilimuori

Millainen oli väri ja koostumtus?

• siilimuori

• Tulin juuri kampaajalta. Olen nyt leijonanharjablondi: DDDD

• siilimuori

Mullain on nyt kulmakarvat kuosissa , taas vähän aikaa :).

• siilimuori kirjoitti:

Mullain on nyt kulmakarvat kuosissa , taas vähän aikaa :).

Olen tyytyväinen hiuksiini. Menin sivukadun vaatimattoman näköiseen kampaamoon. Kerroin kampaajalle mitä haluan. Hän teki juuri kuten olin pyytänyt ja lopputulos mielytti ja mielyttää. Jos menen kaupungin pääkatujen salonkeihin niin siellä tiedetään parhaiten mikä minulle sopii ja harvemmin tulen tyytyväisenä kotiin.

Kulmakarvoja en ole nyppinyt sitten joulun jälkeen. Toivon tuuheat omat takaisin vaikka taitaa olla turha toivo koska nyppiminene heikentää kulmakarvojen entiselleen kasvamista.
        Ostin mustan ohuen kulmakynän jolla teen pieniä viivoja niihin kohtiin, missä pitäisi olla karvoja, mutta kun ei ole.

Rakennekynnet laitatan vielä, olen näet alkanut taas pureskelemaan omiani. Viimeksi vieroiduin puremisesta puolen vuoden rakennekynsien jälkeen.

Hartia ja jalkahieronta vielä ja sitten menoksi.

Tänään jaa, mitähän sitä keksisi. Lauha ilma mutta liukkaat tiet. Jos aurinko alkaa paistaa menen iltapäivällä auringonottoon mökin saunankuistille.

• siilimuori
        korppis kirjoitti:

Olen tyytyväinen hiuksiini. Menin sivukadun vaatimattoman näköiseen kampaamoon. Kerroin kampaajalle mitä haluan. Hän teki juuri kuten olin pyytänyt ja lopputulos mielytti ja mielyttää. Jos menen kaupungin pääkatujen salonkeihin niin siellä tiedetään parhaiten mikä minulle sopii ja harvemmin tulen tyytyväisenä kotiin.

Kulmakarvoja en ole nyppinyt sitten joulun jälkeen. Toivon tuuheat omat takaisin vaikka taitaa olla turha toivo koska nyppiminene heikentää kulmakarvojen entiselleen kasvamista.
        Ostin mustan ohuen kulmakynän jolla teen pieniä viivoja niihin kohtiin, missä pitäisi olla karvoja, mutta kun ei ole.

Rakennekynnet laitatan vielä, olen näet alkanut taas pureskelemaan omiani. Viimeksi vieroiduin puremisesta puolen vuoden rakennekynsien jälkeen.

Hartia ja jalkahieronta vielä ja sitten menoksi.

Tänään jaa, mitähän sitä keksisi. Lauha ilma mutta liukkaat tiet. Jos aurinko alkaa paistaa menen iltapäivällä auringonottoon mökin saunankuistille.

Mullon vakikampaaja johon luotan, on oppnut mitä näille hapsille kannattaa tehdä, siis yhteisymmärryksessä toimimme. Aristelen mennä uuteen paikkaan kun niistä ei koskaan tiedä. Kulmakarvat käyn nypityttämässä ja värjäyttämässä noin neljän viikon välein ja vaikka vaaleenhaaleen värinen olenkin, aina ne ehtii alkaa rehottaa eli en ole huomannut kulmakarvakasvun nyppimisestä vähentyneen. Ihanaa itseensä satsaamista :). Velä kun kävis joskus tässä elämänsä ensimmäisen kerran jalkahoitajalla niin ainakin olisi yritystä pitää itsestään(kin) huolta.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

Mullon vakikampaaja johon luotan, on oppnut mitä näille hapsille kannattaa tehdä, siis yhteisymmärryksessä toimimme. Aristelen mennä uuteen paikkaan kun niistä ei koskaan tiedä. Kulmakarvat käyn nypityttämässä ja värjäyttämässä noin neljän viikon välein ja vaikka vaaleenhaaleen värinen olenkin, aina ne ehtii alkaa rehottaa eli en ole huomannut kulmakarvakasvun nyppimisestä vähentyneen. Ihanaa itseensä satsaamista :). Velä kun kävis joskus tässä elämänsä ensimmäisen kerran jalkahoitajalla niin ainakin olisi yritystä pitää itsestään(kin) huolta.

Minulle ei ole koskaan avautunut tuo kulmakarvojen nyppiminen. Mikä siinä on tarkoituksena? Ei kai ne mitenkään haittaa, jos ei ala silmien päälle rönsyilemään. Sittenkin ne voi kammata ylös vaikka vahan kanssa.
        Jalkahoitola tekee askeleen kevyemmäksi. Sitä suosittelen. Vaikka minulla on kotona kaikenlaista sähkökäyttöistä raspia ja kynsiviilaa ja jalkojenhoitosettiä, niin on se ihan erilaista, kun ammattilainen puuhailee jalkojesi kanssa.
        Kampaajan olen melkein unohtanut, mikä se on. Sitten kun alkaa häntä kasvaa liian pitkäksi, niin sanon likalle, että otapa taas ne terävimmät sakset mukaan, kun tulet seuraavan kerran ja iske häntäni poikki.

• siilimuori

Minulle ei ole koskaan avautunut tuo kulmakarvojen nyppiminen. Mikä siinä on tarkoituksena? Ei kai ne mitenkään haittaa, jos ei ala silmien päälle rönsyilemään. Sittenkin ne voi kammata ylös vaikka vahan kanssa.
        Jalkahoitola tekee askeleen kevyemmäksi. Sitä suosittelen. Vaikka minulla on kotona kaikenlaista sähkökäyttöistä raspia ja kynsiviilaa ja jalkojenhoitosettiä, niin on se ihan erilaista, kun ammattilainen puuhailee jalkojesi kanssa.
        Kampaajan olen melkein unohtanut, mikä se on. Sitten kun alkaa häntä kasvaa liian pitkäksi, niin sanon likalle, että otapa taas ne terävimmät sakset mukaan, kun tulet seuraavan kerran ja iske häntäni poikki.

Kulmakarvat kehystävät katsetta ja jos ne oikein rehottaa, epäsiistit.

• de-meter

Kokkaamista, kierrätystä ja kirjapiiriä. Olen aika tohkeissani uusista virityksistä. Kauan sitten heitetyistä ideoista, jotka nyt toteutuvat pikku hiljaa. Koskee siis vapaaehtoistyötä, järjestöelämää...Minulle se antaa viestin, että vanhallakin on vielä virkaa...
      Muussakin roolissa kuin kuluttajan, viihdytettävän tai aputyöntekijän....

• Heikunkeikku

Ruoka on tuola hellalla kypsymässä. Kova näläkä.
      Tänään pitkä työpäivä, kotona oon yhdeksän kieppeillä.
      Yhdeksältä alkaa elokuva "Ota kiinni jos saat". Oletteko nähneet?
      Tositapahtumiin perustuva elokuva varsinaisesta huijari huijarista.
      Yli-hyvä elokuva. Huijaria esittää Leonardo DiCaprio.
      Katsokaa ihmees, jos ette ole nähneet.

• Välipäivä talontyhjennyksestä. Pyykki viikattuna, yläkertaa pitäisi imuroida. Auto on vielä eilisillalta täynnä muuttotavaraa. Niitä pitäisi nyt vielä sorteerata lisää ja viedä varastoon. Aurinko paistaa Dalajoen rannalla ja on useita lämpöasteita. Pitäis lähteä kai jossain välissä pienelle lenkille ulos. Mutta nyt suihkuun ja sitten aamupuuron keittoon. (Kaurapuuro joka keitetään kanelitangon kanssa ja karkeaksi, ei yli 3 minuuttia. Kypsänä siihen lisätään pähkinöitä ja omenasosetta tai mustikoita. Syödään maidon kaa syviltä lautasilta, Lutusen seurassa kun aamuaurinko paistaa keittiön ikkunaan. Siitä se lähtee....

• 1eero

Mutta tuhlaat aikaa netissä kuin minäkin

• Edelleenkin Eeroseni, en katso netissä käytettyä aikaani tuhlauksesi, päinvastoin, olen rikastuttanut taas elämääni lukemalla esim. sinunkin mielipiteitäsi ;)

Käyn tietokoneella kun tarvin "breikin", juomassa kupposen kahvia, syömässä hedelmän tai muuten vain huilaamassa muutaman minuutin. Minun ja monen muun suuri ero on siinä että jätän puumerkkini tänne melkeinjoka kerta kun käyn täällä. Hyvää työpäivää ja keksi sinäkin jotain kivaa tekemistä jos netti ei tunnu olevan hyvä paikka. Minulle se on aivan loistava juuri siihen mihinsitä tarvitsen.

• 1eero

Ei sulla sitten mulla meni koko aamupäivä no nyt oon sentäs keskustan kuppilassa, juon limunaatia en pahaa keskikaljaa, kävelyäkin tulee n.6 km.

• yötäpäiväänetissä
        1eero kirjoitti:

Ei sulla sitten mulla meni koko aamupäivä no nyt oon sentäs keskustan kuppilassa, juon limunaatia en pahaa keskikaljaa, kävelyäkin tulee n.6 km.

Hyvä että muistit kahvilastakin nettiin palata. Olis se ollu kauheeta josset olis puoleen tuntiin tienny mitä täällä paasataan.

• ihmetellen
        yötäpäiväänetissä kirjoitti:

Hyvä että muistit kahvilastakin nettiin palata. Olis se ollu kauheeta josset olis puoleen tuntiin tienny mitä täällä paasataan.

Mikä sinä olet arvostelemaan muita, kun roikut täällä kokoajan.

• hyssynhyssyn
        ihmetellen kirjoitti:

Mikä sinä olet arvostelemaan muita, kun roikut täällä kokoajan.

Apua, nettiraivoaja iski taas!

• 1eero
        yötäpäiväänetissä kirjoitti:

Olen taas täällä roikkumassa sinun mieliharmiksi ähä minkäs voit.
        Omasta halusta vaikka voisin olla poiskin.

• Paloma4ever...Täytyypä kokeilla tuota kaurapuuroreseptiäsi, tulee ihan vesi kielelle kun lukeekin tuon reseptin. Tämän huushollin puurot ovat jämähtäneet vain marja-asteelle ja kohta on mustikatkin syöty. Mutta kaneli, pähkinät ja omenahillo...tosi houkutteleva yhdistelmä...

• rosaliiin kirjoitti:

Paloma4ever...Täytyypä kokeilla tuota kaurapuuroreseptiäsi, tulee ihan vesi kielelle kun lukeekin tuon reseptin. Tämän huushollin puurot ovat jämähtäneet vain marja-asteelle ja kohta on mustikatkin syöty. Mutta kaneli, pähkinät ja omenahillo...tosi houkutteleva yhdistelmä...

Minä käytän etupäässä saksanpähkinöitä, mutta muutkin ovat ihan hyviä. Puuron päälle ja silmään omenahillon kaveriksi. Namia ja terveellistä!

• eppu2
        rosaliiin kirjoitti:

Paloma4ever...Täytyypä kokeilla tuota kaurapuuroreseptiäsi, tulee ihan vesi kielelle kun lukeekin tuon reseptin. Tämän huushollin puurot ovat jämähtäneet vain marja-asteelle ja kohta on mustikatkin syöty. Mutta kaneli, pähkinät ja omenahillo...tosi houkutteleva yhdistelmä...

Minä ostin luomukauranryynejä ja keitin niistä puuron.
        Tuli äidin kaurapuuro mieleen, niin oli pehmeää ja hyvää.

• Kaurapuurostakin tulee parempaa kun kunnolla ajan kanssa kypsentää, vai oliko 5 min luomuryynejä?
        Ite-väsätyn rautalankakiekuran laitan kattilan ja keittolevyn väliin ja annan hautua ykkösellä...joskus jopa niitä pikaryynejäkin..sillai saa.hyvää puuroa.
        Kylpyläreissulla viron otepäässä söin aamuisin tosi hyvää puuroa ja raahasin niitä monen viljan ecoryynejä kotiinkin (aikapähkähullua touhua).
        Mutta mitä ei tekisi hyvän kaurapuuron eteen...

• eppu2

10 min keittoaika. Annan kanssa hautua reilusti kerroskattilassa, ei tarvi vahtia, välillä vähän sekoittaa.

• Makuasia. Mä tykkään että kaurahiutaleista on kadonnut se rapeus jos niitä alkaa kauheesti hauduttamaan. Puurosta tulee sellasta limasta mössöä ja meillä tykätään karkearakenteisesta puurosta jossa on makua ja hieman makuvivahteita.

• Makuasia. Mä tykkään että kaurahiutaleista on kadonnut se rapeus jos niitä alkaa kauheesti hauduttamaan. Puurosta tulee sellasta limasta mössöä ja meillä tykätään karkearakenteisesta puurosta joka on terästetty esim. juuri kanelilla, marjoilla, omenalla ja/tai pähkinöillä.

• eppu2
        Paloma4ever kirjoitti:

Makuasia. Mä tykkään että kaurahiutaleista on kadonnut se rapeus jos niitä alkaa kauheesti hauduttamaan. Puurosta tulee sellasta limasta mössöä ja meillä tykätään karkearakenteisesta puurosta joka on terästetty esim. juuri kanelilla, marjoilla, omenalla ja/tai pähkinöillä.

Ei tullut luomusta limaista vaan pehmeää, kypsää.

• mollberg

Duunipäivä ohi. Kotoa haettava vermeet ja salille. Selkälihaksia on treenattava. Odotan illan päätteeksi jaurapuuroa.

• että-semmonen-päivä

joooo, pelasin hedelmäpeliä, voitin 0,40 sentillä 80 euroa, arvaa harmittaako ?????
      siinä seisoin ja pelasin tuntitolokulla kunnes ne 80 euroa meni takasi koneeseen,
      --- MIKÄ ihme siinä on kun ihminen ei älyä lähteä pois, jatkaa vaan pelaamista kunnes varmasti etukäteen suuniteltu rahaa määrä on menny koneeseen taksi,
      sitte taas mennään kotiin allapäin ja harmitellen,
      mistä apu peliriippuvuuteen,,, apuwaaaa ?!

• mollberg

Googlaappa. Netissä on jotain peliriippuvuustestejä jne.
        Minulla kärähti pikkasen puuro pohjaan. Vaan ei haitannut. Söin mustikkakeiton kanssa. Toivottavasti selkäkipu jäi salille. Aamulla sen sitten tietää.
        Levollista yötä.

• etsin-kunnes-löydän-sun

nyt sen keksin,
        täytyyisi löytää kunnon avo-puoliso, jonka kainaloon mielelläni käpertyisin, semmonen vanhempi herra, joka veisi kaiken huomioni, ettei peliautomaatit enään houkuttaisi milläänlailla,
        mistä hänet löytäisin,

• missä-törmätään

• siilimuori

Päivä pulkassa. Jugurttia ja leipä, klementiini. Pisulle pesulle ja nukkumattia moikkaamaan.

• 1eero

Ai on. Mulla on parituntia aikaa enemmänkin jos ei nukuta.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Ai on. Mulla on parituntia aikaa enemmänkin jos ei nukuta.

Mulla vielä työfiilis painaa kinttuja ja mieltä joten hetki vielä ja sitten nukkumaan.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Mulla vielä työfiilis painaa kinttuja ja mieltä joten hetki vielä ja sitten nukkumaan.

Ei tohon osaa sanoa mitään kun ei ole vuosikausiin tarvinnu miettiä varsinaista työntekoa, jospa sinäkin joskus saat olla toimettomana miettiä mitähän tänään tekisi ajankuluksi olisiko ihanaa.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Ei tohon osaa sanoa mitään kun ei ole vuosikausiin tarvinnu miettiä varsinaista työntekoa, jospa sinäkin joskus saat olla toimettomana miettiä mitähän tänään tekisi ajankuluksi olisiko ihanaa.

Ei kai siihen tarvitse osatakkaan sanoa mitään, kunhan totesin :). Ei mua mieltä paina muutoin kuin se et kun koko illan kiire painanu ni ei osaa heti kotonakaa rauhoittua ja asetua aloilleen vaikka se ois mahdollista.

Juu, jospa minäkin joskus saan olla toimettomana, jos en sitten kuole työn ääreen saappaat jalassa tai sitten eka eläkepäivänä kuten monelle käy

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Ei kai siihen tarvitse osatakkaan sanoa mitään, kunhan totesin :). Ei mua mieltä paina muutoin kuin se et kun koko illan kiire painanu ni ei osaa heti kotonakaa rauhoittua ja asetua aloilleen vaikka se ois mahdollista.

Juu, jospa minäkin joskus saan olla toimettomana, jos en sitten kuole työn ääreen saappaat jalassa tai sitten eka eläkepäivänä kuten monelle käy

Elä vaivu masennukseen kyllä se siitä, aatte mukavia asioita talitintti laulaa jo titi tyy titityy ja varis kraak raa kraak raa aurinko paistaa

• eppu2
        siilimuori kirjoitti:

Kesällä tulee 6 vuotta tätä vapautta, aika on mennyt kuin siivillä.
        En vaihtaisi pois.
        Ihanaa, kun tulee pian kesä.
        Muistan sen, kun iltavuorosta tuli ja aamuun piti mennä, kyllä se yö oli aina surkea ja loppui kesken unien.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Elä vaivu masennukseen kyllä se siitä, aatte mukavia asioita talitintti laulaa jo titi tyy titityy ja varis kraak raa kraak raa aurinko paistaa

Eero arvasin tuon sun kommentin :). Tosin hokasin sen vasta sitten kun olin jo tekstini lähettänyt. Siis sen että et tykkää vakavista asioista vaan paremminkin titityy :D.

En minä ole masentunut vaan realisti mutta ei puhuta noist jos se sua ahdistaa. Aatellaan vaan linnun laulua ja tulevaa kesää, ja ehdottomasti niitä mukavia asioita mitä joka päivään mahtuu vaikka joutuukin pää-asiassa päivät painimaan toisten ei niin mukavien asioiden kanssa. Ehkä mulle nuo "ikävätkin" asiat on luonnollista tätä päivää ja elämään kuuluvaa että en osaa ajatella että nistä joku ahdistuu. Kuolema ja sen hyväksyminen kuuluu elämään mutta eipäs siitä sen enempää sitten.

Mutta, minä laitoin pihaan sellaisen linnunruikinta-automaatin. Kyllä siinä näyttää linnut pyörivän kun pönttö on tuon tuosta tyhjä. Laitoin sen sellaiseen koukkuun roikkumaan, sellaisee, johon oravat ei pääse vaan ne noukkivat maasta sen mitä linnut sinne pudottavat. Eilenkin kaksi oravaa tappeli keskenään siin juurella, toinen ajoi toista pois apajilta. Kohta pääsee istutamaan kesäkukkia multaan ja saa ruveta seuraamaan et mitä sitä mullan alta alkaa pilkottaa.

• siilimuori
        eppu2 kirjoitti:

Kesällä tulee 6 vuotta tätä vapautta, aika on mennyt kuin siivillä.
        En vaihtaisi pois.
        Ihanaa, kun tulee pian kesä.
        Muistan sen, kun iltavuorosta tuli ja aamuun piti mennä, kyllä se yö oli aina surkea ja loppui kesken unien.

Mulla mnee vielä jokunen tovi jos normiaikaan eläkkeelle pääsen tai siis eivät ehdi nostaa eläkeikää tavoittamattomiin. Eri asia sitten jos terveydellisistä syistä joutuu/pääsee eläkkeelle aikaisemmin.

Vuorotyö alkaa iän myötä rasittaa enemmän, palautuminen työstä hidastuu, etenkin illasta aamuun yö jää niin lyhyeksi ja nukkuminen iän myötä huononee. Vuorotyö on etenkin ikääntyvlle terveysriski, pitäisi jotenkin osata tasapainottaa työ ja arki. Ja muistaa että on muutakin elämää :).

• eppu2
        siilimuori kirjoitti:

Mulla mnee vielä jokunen tovi jos normiaikaan eläkkeelle pääsen tai siis eivät ehdi nostaa eläkeikää tavoittamattomiin. Eri asia sitten jos terveydellisistä syistä joutuu/pääsee eläkkeelle aikaisemmin.

Vuorotyö alkaa iän myötä rasittaa enemmän, palautuminen työstä hidastuu, etenkin illasta aamuun yö jää niin lyhyeksi ja nukkuminen iän myötä huononee. Vuorotyö on etenkin ikääntyvlle terveysriski, pitäisi jotenkin osata tasapainottaa työ ja arki. Ja muistaa että on muutakin elämää :).

Minä pidin viimeisen vuoden vuorotteluvapaata ja jäin suoraa siitä eläkkeelle.
        Nythän sen vuorotteluvapaan ehtojakin on kait taas kiristetty.

• siilimuoiri
        eppu2 kirjoitti:

Minä pidin viimeisen vuoden vuorotteluvapaata ja jäin suoraa siitä eläkkeelle.
        Nythän sen vuorotteluvapaan ehtojakin on kait taas kiristetty.

Niinän tuo kuulostaa et vuorotteluvapaan ehtoja on vissiin kiristetty ja mieten lie osa-aikaeläkkeen laita?

• att2

apinaa...

kuin aihe...

• att2

vuokralaiset ja uudet jää/pakaste kaapit--noillia uudet.

• k_kk

Sen verran hyvin menee et näin huonosti ei vielä koskaan, jaksellaan.

• siilimuori

No haluatkos avautua mikä mättää?

• k_kk
        siilimuori kirjoitti:

No haluatkos avautua mikä mättää?

En tietenkään voi kertoa et en saa valita itte esiliinani väriä, menis loppukin karskin miehen maine

• siilimuori
        k_kk kirjoitti:

En tietenkään voi kertoa et en saa valita itte esiliinani väriä, menis loppukin karskin miehen maine

Sä taidat nauttia tuosta roolistas ;). Siis olla alistettu vai?

• "Sen verran hyvin menee".... minullakin, että jo aamulla huomasin keksineeni uuden idean, jolla eloni helpottuu taas huomattavasti.

Mitäs noista aamun askareista, koska useimmat juovat kahvin tai teen, jotkut jopa puuron.

Lukaisin myös lehdet netistä ja mieleeni jäi sieltä 11 v "Pöllö poika", jonka bisnekset on yhteiskunta (Facebook) tuhonnut?! Pöllöjä, itse-tekemiään, ei saa myydä Facen kautta ja sitten kokoomuskin kannustaa yritteliäisyyteen!? Voisivat nyt ottaa maskotikseen pöllön ja todistaa, mitä tarkoittavat?

Mutta se aamupäivän hyvä huomio?

Keitin eilen perunoita ja laitoin niiden päälle bataatin (kuorineen) höyryyn kiehumaan. Nyt kokeilin sitä ruokaani ja oli helppo kuoria, ei todellakaan liian kypsä, kuten kuorittuna keitettäessä se minulta menee.

Nyt ihmettelen itsekkin, miksi olen aina olettanut, että se möykky täytyy kuoria ennen keittämistä? Kuori on kova ja halkaiseminen pienemmiksi paloiksi suorastaan mahdoton!

• "Sen verran hyvin menee".... minullakin, että jo aamulla huomasin keksineeni uuden idean, jolla eloni helpottuu taas huomattavasti.

Mitäs noista aamun askareista, koska useimmat juovat kahvin tai teen, jotkut jopa puuron.

Lukaisin myös lehdet netistä ja mieleeni jäi sieltä 11 v "Pöllö poika", jonka bisnekset on yhteiskunta (Facebook) tuhonnut?! Pöllöjä, itse-tekemiään, ei saa myydä Facen kautta ja sitten kokoomuskin kannustaa yritteliäisyyteen!? Voisivat nyt ottaa maskotikseen pöllön ja todistaa, mitä tarkoittavat?

Keitin eilen perunoita ja laitoin niiden päälle bataatin (kuorineen) höyryyn kiehumaan. Nyt kokeilin sitä ruokaani ja oli helppo kuoria, ei todellakaan liian kypsä, kuten kuorittuna keitettäessä se minulta menee.

Nyt ihmettelen itsekkin, miksi olen aina olettanut, että se möykky täytyy kuoria ennen keittämistä? Kuori on kova ja halkaiseminen pienemmiksi paloiksi suorastaan mahdoton!

ps. jopa meni vaikeaksi lähetys? Ensin "palvelin virhe" ja sitten tämä aiemminkin kuultu toteamus;"aihetta on jo käsitelty aikaisemmin"? Kuka hiivatti on kuullut minun bataatin keitokseni tuomasta ilosta?
        Kristiina

• k_kk
        siilimuori kirjoitti:

Sä taidat nauttia tuosta roolistas ;). Siis olla alistettu vai?

Tämäkin palsta on täynnä ihmisiä joilla on kaikki hyvin,on älykkyyttä,terveyttä,rahaa ja menestyneitä lapsia.
        Ajattelin joskus että mahtuu kai yks köyhä ja kunnon kotikurissa olevakin porukkaan.

• siilimuori
        k_kk kirjoitti:

Tämäkin palsta on täynnä ihmisiä joilla on kaikki hyvin,on älykkyyttä,terveyttä,rahaa ja menestyneitä lapsia.
        Ajattelin joskus että mahtuu kai yks köyhä ja kunnon kotikurissa olevakin porukkaan.

Niinpä. Toisaalta täällä netissä voidaan kaikki saada näyttämään älykkäältä terveeltä, rikkaalta ja muuten vaan hyvinmenestyneeltä ja hyvinvovalta. Totuus kuitenkin voi olla vallan toisenlainen. Vähän samoin kuin Facebook:ssa. Kaikillahan on pöivityksissä kaikki hyvi ja hiemosti ja vähintäänkin kedehdintaa herättävästi .

Nii että on täällä muitaki köyhiä, kurista e vierka mittään.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Niinpä. Toisaalta täällä netissä voidaan kaikki saada näyttämään älykkäältä terveeltä, rikkaalta ja muuten vaan hyvinmenestyneeltä ja hyvinvovalta. Totuus kuitenkin voi olla vallan toisenlainen. Vähän samoin kuin Facebook:ssa. Kaikillahan on pöivityksissä kaikki hyvi ja hiemosti ja vähintäänkin kedehdintaa herättävästi .

Nii että on täällä muitaki köyhiä, kurista e vierka mittään.

Tuskin täällä tosi rikkaita maleksii.
        Mäkäräinen voitti ampumahiihdossa se lämmitti mukavasti.
        Päivä jatkuu kokkaillessa jonka aloitin eilen sitten ei tarvii pitkään aikaan siihen syventyä.

• Kristiina23 kirjoitti:

"Sen verran hyvin menee".... minullakin, että jo aamulla huomasin keksineeni uuden idean, jolla eloni helpottuu taas huomattavasti.

ps. jopa meni vaikeaksi lähetys? Ensin "palvelin virhe" ja sitten tämä aiemminkin kuultu toteamus;"aihetta on jo käsitelty aikaisemmin"? Kuka hiivatti on kuullut minun bataatin keitokseni tuomasta ilosta?
        Kristiina

Hyvä Kristiina, täytyypä kokeilla tuota bataatti-ideaa.
        Bataattikeittokin on hyvääää ja niin värikästä ruokaa.
        Elämässä täytyy olla väriä, varsinkin näin keväällä.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Tuskin täällä tosi rikkaita maleksii.
        Mäkäräinen voitti ampumahiihdossa se lämmitti mukavasti.
        Päivä jatkuu kokkaillessa jonka aloitin eilen sitten ei tarvii pitkään aikaan siihen syventyä.

Niin tai täälä ei ole merkitystä sillä mikä on lopsasi paksuu tai ohuus .).

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Niin tai täälä ei ole merkitystä sillä mikä on lopsasi paksuu tai ohuus .).

Ei täällä mutta jos mulla olisi tekisin jotain mullistavaa loppuvuosien ratoksi, en alkaisi reteilemään.
        1, 5 tuntia ulkoilua takana

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Ei täällä mutta jos mulla olisi tekisin jotain mullistavaa loppuvuosien ratoksi, en alkaisi reteilemään.
        1, 5 tuntia ulkoilua takana

Lotto vetämässä. Kyllä minäkin työnantajalle sanoisin goobye. OIhan vieöä ei uskalla mutta sitten kun päävoitto jo köllöttelee tilillä :).

• siilimuori
        siilimuori kirjoitti:

Lotto vetämässä. Kyllä minäkin työnantajalle sanoisin goobye. OIhan vieöä ei uskalla mutta sitten kun päävoitto jo köllöttelee tilillä :).

Ainii, päivän kuulumiset. Tilasin eräälle ihmiselle lahjakortin hemmotteluhoitoon ku täyttää pyöreitä. Pyysin lahjakortin omaan osoitteeseeni et sieltä tomitan sen eteenpäin. Tänään tuli sitten tyhjä kirjekuori, ja postin merkintä että lähetys oli tullut heille tyhjänä. Ett otti pattiin. No ei siinä mittää, asia järjestyi ja saan uuden lahjakortin, mutta vetikö joku välistä vai oliko vaan niin että kirjekuori itse auennut ja sisältö valunut ulos. Nimim jos joku menee pieleen se menee mun kohdalla :)).Hyvää palvelua firmalta jolta lahjakortin tilasin, kiitos heille <3.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Ainii, päivän kuulumiset. Tilasin eräälle ihmiselle lahjakortin hemmotteluhoitoon ku täyttää pyöreitä. Pyysin lahjakortin omaan osoitteeseeni et sieltä tomitan sen eteenpäin. Tänään tuli sitten tyhjä kirjekuori, ja postin merkintä että lähetys oli tullut heille tyhjänä. Ett otti pattiin. No ei siinä mittää, asia järjestyi ja saan uuden lahjakortin, mutta vetikö joku välistä vai oliko vaan niin että kirjekuori itse auennut ja sisältö valunut ulos. Nimim jos joku menee pieleen se menee mun kohdalla :)).Hyvää palvelua firmalta jolta lahjakortin tilasin, kiitos heille <3.

Jospa olivat lähettäneet tyhjän kuoren jokin syy tietysti,

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Jospa olivat lähettäneet tyhjän kuoren jokin syy tietysti,

No eivät ollu kun soitin sinne ni ihmettelivät että yleensä paljon lähettävät ja eka kerta kun kävi näin. Mut tilaaja olinkin mä :). jolle kaikki yleensä joka voi mennä pieleen kans menee pieleen :)). Noh. ihana yriittäjä joka lupasi laittaa mulle uuden lahjakortin het tänään ja aikoi niitata sen ja teipata niin et varmasti ei ainakaan aukea. Tärkeintä mulle et synttärisankari saa lahjansa, kortista loppupeleissä viis.

• Päivä alkaa olla pulkassa koten voin kertoa päiväni sisällön. Aamupäivä meni löhötessä, pari tunita koneella, kirjoitin luonnosta blogiini ja heitin muutaman kommentin palstalle.

Kävin ystävättäreni toimistolla sopimassa tulevista lauantain- ja maanantain töistä.

Ajoin ostoksille Lidliin.

Söin riisipuuroa ja lähdin keramiikkapiiriin.

Sain mukaani ensimmäisen veistoksen, joka on nyt olohuoneen pöydällä odottamassa liimauksen kuivumista. Mamma ja Pappa on the wayn "minä" hahmo ei ollut kiinnittynyt poltossa joten liimasin sen omalle paikalleen.

Maalasin lasiteväreillä Mamma ja Pappa terassilla hahmot ne menivät polttoon samoin nukkekodin wc-pönttö ja iso kukkavaasi. Aloitin siili-äidin muotoilun.

Söin lautasellisen riisipuuroa ja nypin liimajämiä käsistäni. nyt muutama viesti ja sitten Good night ; )

• Viatonsivullinen

Huomenta. Pysykää kodossa, mieluiten makuuasennossa, hipsikää varovasti välillä kahvinkeittoon. Älkää kompastuko matonkulmaan. Perjantai ja 13 päivä.
      Onnettomuudet sattuvat perjantaisin, hyvin usein ja tutkitusti.
      On omakohtaistakin kokemusta, rankkaa sellaista.

• ent.siivoojaparka

Olisikin onnellista, jos mitään onnettomuuksia ei sattuisi muulloin kun 13.perjantaina. Voisi kyllä kuvitella, että silloin niitä sattuisi vähemmän, koska kaikki taikauskoiset osaavat olla varovaisempia.

• Tilastot kertovat karua todellisuutta. eniten ihmisiä kuolee omaan sänkyynsä. Ajatteli lähteä kirpputorille, olisi pieni jutska, jota etsin ja niitä löydän kierrätyskeskuksesta.

Ei kun menoksi.

• Viatonsivullinen
        korppis kirjoitti:

Tilastot kertovat karua todellisuutta. eniten ihmisiä kuolee omaan sänkyynsä. Ajatteli lähteä kirpputorille, olisi pieni jutska, jota etsin ja niitä löydän kierrätyskeskuksesta.

Ei kun menoksi.

Onnea matkaan:)

• Korppis1
        Viatonsivullinen kirjoitti:

Onnea matkaan:)

Ei siinä nyt onnea tarvittu, tiesin löytäväni etsimäni jutskan kierrätyskeskuksesta. Ollut vissiin maannut selälläsi koko päivän, varo, että et tukehdu syödessäsi.

• Viatonsivullinen
        Korppis1 kirjoitti:

Ei siinä nyt onnea tarvittu, tiesin löytäväni etsimäni jutskan kierrätyskeskuksesta. Ollut vissiin maannut selälläsi koko päivän, varo, että et tukehdu syödessäsi.

Hengissä ollaan vielä, tiukasti vaan sängynreunoista kiinnipitäen.

• muuttaja-tar

Kävin äsken lähikaupassa ja kadulla makasi iso kalju äijä verilammikossa,pää auki.Oli kaatunut ja ihmiset auttoivat ja joku soitti ambulanssia.Olin hakemassa laskiaispullia remonttireiskalle joka on tulossa kohta puoliin kasaamaan pöytää,aamulla käväsi söpö sähkömies laittamassa retro lamppuni ojennukseen.

Hämeessä sumua,pikkupakkaasta,näillä mennään,mitä päivä tuoneekaan vielä tullessaan.Ai niin,paikallislehdessä oli kuvantunnistuskilpailu ja meikä voitti kilon kahvia!

• att2

Sisältö on pois koska näe kokonaisuutta tässä apina-ohjelmassa! Kuka on tehnyt Neekeri!!!

• att2

Katson kuin monta miljoonaa on tullut tai mennyt!

• t.l

Päivän sisältö = herätys klo 5, kahveen keitto ruisleipäsiivu, suihku, pukeminen, petaus, bussipysäkille ja roskat samalla reisulla roskikseen. Pysäkillä pönötystä, huh olipa pakkasta olis voinun kattoo mittariin. Bussiin ja 12 km jälkeen työpaikalle. työs monipuolinen päivä, ulkoilua 1 tunti. Palaveri, välipala työn kohteille, leikkiä ja kotiin bussilla. Kahveen keitto, kuntosalille ja siellähän vierähti tunti mukavasti, suihku ja nakkikeiton valmistaminen muutamaksi päiväksi ja nyssitten koneella. Sellanen normi päivä, joskus jotakin enemmän ja toisinaan jotakin vähemmän.

• Viatonsivullinen

Hiihtovarusteet otettu tuohon penkille, siis ladulle mieli nyt halajaa. Tuulee jonkinverran, ei metsässä tuule. Kaupassa piipahdan, sitten keitän kahvia.
      On se mukavaa olla vanha kun saa tehdä mitä mielii. Muistan kun lapsena ajattelin että olisi kiva olla aikuinen kun saa tehdä mitä haluaa. Kyllä lapsikin tietää milloin on kivaa.

• Jaa, tein tänään ison päätöksen. Allekirjoitan huomenna urakkasopimuksen. Kesämökkini saa peltikaton ; )

• henrjii

Nykyään vanhuksia painostetaan urakkasopimuksilla, ja muilla rahankeruu hujauksilla

• henrjii kirjoitti:

Nykyään vanhuksia painostetaan urakkasopimuksilla, ja muilla rahankeruu hujauksilla

Niin varmaan vanhuksia ; ) Olen saanut tänään tarjouksen, ja nähnyt materiaaliesitteet ja valokuvia sekä jokaisen tyävaiheen työt eriteltyinä. Täällä korvessa tunnemme toisemme ja ei tää urakoitsija pääse minua karkuun jos aikoo huijata naapurin emännän poika.

• Leivoin vuokaleipää, halasin veljeäni ja veljenpoikaani ja autoin...
      Aloitin ideoimani tilkkupeiton vihdoinkin, se tarkoittaa, että kevät on tulossa, (uusi tilkkutyö tietää kevättä, sukankudin tietää, että syksy on tullut)
      Onnistuin siirtämään valokuvan oikeaan paikkaan koneessani, sain apua...
      Löysin kauan kadoksissa olleen elokuvan, luulin jo´, että se olisi mennyt lehtien välissä paperinkeräykseen, onneksi ei...

• ettäsilleen

Monenlaista puuhaa. Suunnittelua.
      Hiihtämässäkin kävin.
      Ilta kulunut käsitöiden parissa.

• Viatonsivullinen

Hiihtämässä kävin, jonkinverran jäiset ladut, sukset vähän lipsahteli mutta 5km meni rauhallisesti hiihdellen. Vain muutama hiihtäjä näkyi.
      Huomena on aikomus myös hiihtää, lupasi aurinkoista säätä.

• Pidätkö muuten kirjaa hiihtokilometreistäsi.
        Nopeasti kertyy...
        Huomenna saat punaiset posket.

• ettäsilleen

Minulla sellainen vihko jossa on jokaiselle päivälle oma tila johon merkkaan liikkumiseni. Tänään oli hiihtolenkkini pituus n.7 km. Yritän hiihdellä aina kun vain tilaisuus antaa myöten. Jos en käy hiihtämässä, sauvakävelen. Välillä jää väkisinkin joku päivä tyhjäksi muun tärkeämmän menemisen tai tekemisen takia. Pakkasen takia olen muutaman kerran jättänyt väliin.

• niinpäs

Taidat päästä kotioveltasi hiihtoladulle...
        jos joutuu raahautumaan ladun varteen, joskus laiskottaa jo pelkkä ajatus suksien kantamisesta...
        Hiihtäminen on niiiiin tehokasta ja hyvää liikuntaa talvisaikaan, samalla saa raitista ilmaa ja jopa rusketusta kun aurinko paistaa.

• ettäsilleen
        niinpäs kirjoitti:

Taidat päästä kotioveltasi hiihtoladulle...
        jos joutuu raahautumaan ladun varteen, joskus laiskottaa jo pelkkä ajatus suksien kantamisesta...
        Hiihtäminen on niiiiin tehokasta ja hyvää liikuntaa talvisaikaan, samalla saa raitista ilmaa ja jopa rusketusta kun aurinko paistaa.

Kyllä pääsen. Moottorikelkan jälki lähtee talon nurkalta ja mutkittelee metsässä. Hiihtolatu on siihen tullut hiihtämisen myötä. Eilen oli aukeimmilla paikoilla tuiskuttanut ladun tasaiseksi, mutta jälki näkyi ja hanki kantoi että sain uuden ladun tilalle.
        Viime yönä on satanut hieman lunta ja tuuli vähän väliä tuprauttaa irtolunta ikkunan takana. Pitää harkita millä suksilla lähden hiihtämään. Toivottavasti ei tarvitse eräsuksia.

• niinpäs

Pääseekö eräsuksilla paikasta kuin paikasta, tuskin kannattaa niillä kuitenkaan luistella.
        Täälläkin on hieman tupruttanut lunta ja tuossa kylätiellä oli joku suksilla luistellut jättänyt vauhdikkaat jälkensä.
        Hankikanto on mukavaa, tänä vuonna on tullut varsin aikaisin, tavallisesti se tulee vasta samaan aikaan pajunkissojen kanssa. Kissojen keräily on hankikannolla niin helppoa verrattuna pellonlaitojen hangissa rämpimiseen.
        Hyviä hiihtoja sinulle.

• ettäsilleen
        niinpäs kirjoitti:

Pääseekö eräsuksilla paikasta kuin paikasta, tuskin kannattaa niillä kuitenkaan luistella.
        Täälläkin on hieman tupruttanut lunta ja tuossa kylätiellä oli joku suksilla luistellut jättänyt vauhdikkaat jälkensä.
        Hankikanto on mukavaa, tänä vuonna on tullut varsin aikaisin, tavallisesti se tulee vasta samaan aikaan pajunkissojen kanssa. Kissojen keräily on hankikannolla niin helppoa verrattuna pellonlaitojen hangissa rämpimiseen.
        Hyviä hiihtoja sinulle.

Ei ne eräsukset uppoa niin lumeen kuin nuo tavalliset kapeat nanogripit ja ovat niin pitkätkin ettei niillä viitsi luistella ainakaan naisihminen. Enkä pidä muutenkaan luistelusta.
        Muutaman sentin oli lunta tullut ladulle eilisen jälkeen metsäpaikoissa. Aukealla oli latu taasen tukossa. Hiihtolenkin kuitenkin olen tänään hiihtänyt.

Ei täällä vielä hanki kestä kävellä, mutta toisin paikoin hiihtäjän aukealla kantaa, ei metsässä.
        Yleensä pääsiäisen aikoihin on olleet jalankulkijan kestävät hanget. Ei kuitenkaan joka vuosikaan. Lapsena kuljimme kouluunkin hankea pitkin ja laskimme mäkeä kelkalla.

• 1eero

Liikkuminen missä muodossa tahansa tuntuu hyvältä.
      Hiihtämässä oon käyny noin kolmasti viikossa, viimeaikoina järvenjäällä, rauhallisesti jopa useampi tunti, kilometriä einyt hirveesti ihan mielen mukaan.

• siilimuori

Mittaatkos älypuhelimella hiihtämsäi matkan, siitähän saa kartankin piirrettyä, siis puheloimeen lenkillään.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Mittaatkos älypuhelimella hiihtämsäi matkan, siitähän saa kartankin piirrettyä, siis puheloimeen lenkillään.

Kyl tiiän matkat noin suuripiirtein, mulla on maksullinen karttaselain 40 € vuosi tarkoitettu veneilyä varten, siitä löytyy vaikka mitä.
        Mitehän nukuttaa ensyönä ko tuli 3 tunnin iltapäivän nokoset,

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Kyl tiiän matkat noin suuripiirtein, mulla on maksullinen karttaselain 40 € vuosi tarkoitettu veneilyä varten, siitä löytyy vaikka mitä.
        Mitehän nukuttaa ensyönä ko tuli 3 tunnin iltapäivän nokoset,

Minulla on älypuhelimessa parikin ohjelmaa jotka mittaavta esimerkiksi matkan kun käyn sauvakävelemässä ja piirtää myös kartan siitä reitistä.

No aika pitkät päikkärit olet huitaissut. Saa nähä miten minä saan nukutua kun huomenaamuna kello soi 5:15. Pitänee lähtiä koittamaan.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Minulla on älypuhelimessa parikin ohjelmaa jotka mittaavta esimerkiksi matkan kun käyn sauvakävelemässä ja piirtää myös kartan siitä reitistä.

No aika pitkät päikkärit olet huitaissut. Saa nähä miten minä saan nukutua kun huomenaamuna kello soi 5:15. Pitänee lähtiä koittamaan.

Mullä ei älypuhelinta toi tabletti, sama systeemi varmaan näyttö vaan isompi. En varmaan osais enään ilman olla, pöytäkoneen käyttö jääny vähemmälle paitsi 27" näytön takia on hyvä katella filmejä areenasta muualtakin.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Mullä ei älypuhelinta toi tabletti, sama systeemi varmaan näyttö vaan isompi. En varmaan osais enään ilman olla, pöytäkoneen käyttö jääny vähemmälle paitsi 27" näytön takia on hyvä katella filmejä areenasta muualtakin.

Nii. Minä katon aika vähä telkkaria, ihan vaan lemppariohjelmia ja Areenan olen löytänyt ihan nyt vasta. Vuorotyö häirihtee telkkarin kahtomista mut onneksi on tarvittaessa Areenat ja telkkarin talletusohjelma, jotta pysyy sarjoissa kärryllä ja muutoinkin talletettua mielenkiintoiset.

Hohhoijaa, maa valkoisena yön jäljiltä, lunta tullut kivasti. Aura-autot jylisee tuossa ikkunan takana ja piiertävät tietä aikaisille kukkujille. Mukavaa päivää.

• Harvinainen ilta meikäläiselle. Katsoimme hollantilaisen elokuvan Plan C. Siinä ei ollut suomennusta, mutta en tarvinnutkaan. Petze auttoin joissain kohdissa. Ruben van der Meer pääosan näyttelijä on ystäviemme Edin ja Marian poika. Saimme elokuvan lahjaksi Ediltä. Marian ystäväni menehtyi syöpään 2011.

Tiedoksi jos jos tykkäätte jännityksestä kantsii katsoa, palkittu jännäri. Tosi hyvä juoni yllättävä. Amsterdamin kujilla peliriippuvainen poliisis joutuu velkakierteeseen josta seuraa jännittävä trilleri. Uhkapeliä, rahan kiristystä, mielipuoli murhaaja huh huh yllättäviä käänteitä.

• Viatonsivullinen

Niin on minulle käynyt etten pysty trillereitä katsomaan enää. Nuorempana tyttären kanssa yhdessä katsottiin ja pelättiin. Tytär tuli minun sänkyyn, ei uskaltanut omassa huoneessa nukkua, vähänaikaa oli vieressä turvassa, sitten meni omaan sänkyyn. Oli kyllä jo lukioikäinen. Joskus minä taas menin tytön huoneeseen ja yhdessä puitiin tarinaa. Minusta on tullut pehmo, tai heikkohermoinen. Suoranainen tappaminen ei ole niinkään pelottava vaan joku
      psykologinen trilleri nostaa tukan pystyyn. Taidanpa testata itseni pitkästäaikaa,
      pystynkö katsomaan.

• ent.siivoojaparka

Sinulla vaikuttaa olevan harvinaisen hyvä eläytymiskyky, kun trillerit tekevät noin valtavan vaikutuksen sinuun.
        Minun lempifilmejäni ovat juuri psykologiset trillerit. Niissä on niin mielenkiintoista se, miten sitkeäsä hulluilla on henki, sitkeämmässä kuin normaaleilla ihmisillä. Ne ehditään tappaa monta kertaa ja aina kun luullaan, että nyt siitä on päästy, niin jo kohta ilmestyy taas jostain pää veressä kahta hullumpana.
        En minä niitten takia ole silti ole koskaan unettomana pyöriskellyt tai painajaisia nähnyt.

• Lepposaako

Jälleen tosi upea aamu.Heräsin puoli kymmenen,loikoilin ja venyttelin.Ekaks aina neljä "sepelvaltimopilleriä"Veden kans alas ja eiku kuttimaan aamukahvista leivän kera.Aurinko paistaa viistosti keittiööni ja on aina sunnuntain tuntu,kun luen lehden i padista,ym tärkeät ja mielenkiintoiset jutut,Vuoden olen ollut eläkkeellä,65v ,ja nauttinut.
      No sitten aamupesulle ja lisää lukemista.Eilen ostin pilkin ,siimaa,mormuskoita ym tarvittavaa.Nyt aion koota sen valmiiksikoska lähiviikkoina pohjoinen ,hanget ja pilkkiminen kutsuu.Sainpas laitettua.
      Okei,soitan pari puhelua,pitäis järjestellä perintöasioita,helkutin perintövero,SE PITÄÄ POISTAA.
      Vielä luen romaania vajaan tunnin ja aurinko kutsuu ja kuuden kilsan reipas sauvakävely,meillä kun on niin vähän lunta ,ettei pääse pihalata hiihtämään ja minä kun en suksia autolla raahaa.Lenkiltä palattuani on selkä kostea ja sivautan olkkarin ison ikkunan puhtaaksi ja istahdn kahvikupposen ääreen kermaisen laskiaispullan kera,ukko osti eiln niitä.Ikkuna oli kyllä 9- puhdas ilman pesuakin,mutta kun rakastan pestä ikkunoi ja se on niin helppoa .
      Ilta meneekin telkun ääressä,painan aina videollle ohjelmia ja katon mikä miellyttää ja poistan tylsät""".
      Huomenn käyn kuntosalilla,sinnekkin sauvakävelen 2 km mennnen tullen.

• att2

Ruokailu hyvässä ravintolassa, sitten netissä kohde talous, hyvin tänäänkin lähes tuhat/e, tosin päiviä kun tulee miinusta kaikessa kuitenkin kokonaisuus paras on tänä vuonna 33% plus.

Nyt vähän viiniä, ehkä hyvä kirja ennen unia.

• mollberg

Hiihtolomaviikko alkoi ihmetellessä yskärokkoa huulessa. Että vieläkin stressi purkautuu herpeksen puhkeamisena tälläkin iällä. No nyt kaksi päivää treeniä ja hierontaa vieköön viimeisetkin stressin rippeet. Hämärää ja huurua,

• 1eero

Jouten oloa, mukavaa.
      Tänään on se päivä jolloin sielu ja ruumis lepää.
      Jotkut miettii jos sais jouten olla päivä kauet laiskotella.
      Mikäs siinä kun kukaan ei mikään estä,

• Viatonsivullinen

Arkisen harmaa on ilma, mieli ei ole kovin harmaa. Uusi pinkinvärinen sähköhammasharja toimii sähäkästi, pieni arkipäivän ilo. Imuroin, sitten uimahalliin saunomaan ja uimaan. Kahvit laitan tippumaan ja kuivattelen tukkaa.
      Harrastuspiirin harjoituksiin lähden seuraavaksi. Sitten on ilta vapaa. Ehkä tämä päivä on sitten tässä, olen kyllä hyvä keksimään kaikenlaista.

• siilimuori

Eilen aattelin et tänään menen hiihtämään. Tännää aattelen et en tuonne vetiseen loskaan lähde, ei innosta yhtään. Jos vaikka ottais pikku päikkärit ja harkitseisi huomenna uudelleen jhiihdot ja muut aktiviteetit.

• väärätsuksetmukana

Noniin, vettä sataa. Hiihtämässä kävin. Sukset luisti takellellen, mutta ajattelin että kyllähän yhden lenkin hiihdän jos ne nyt tuon enempää takeltele. Hiihdin noin 5km, minkä jälkeen suksien pohjiin takertui lunta ainakin 15cm, ehkä enemmänkin. Eihän niillä pyöreäpohjaisilla suksilla pysynyt pystyssä enää. Pakko oli ottaa sukset kainaloon ja kävellä kotiin. Onneksi olin jo paluumatkalla kotiinpäin.

Muutehan tänä päivänä on ollut kaikenlaista kivaakin tekemistä. Mitäs pienistä vastuksista, kuntohan tuo vaan lisää.

• Yllätyksiä

Jälleen herääminen 9 jälkeen,Ihanan suhmurainen sää.Het aamulla ensiksi mieleen tuli sen perheen suru ,joka menetti lapsensa eilen Ylläksellä kuin myöskin Sipilän perheen menetys.
      Ei osaa kuvitellakaan miten hirveää heillä on juuri nyt.Se on yks silmänräpäys,kun kenen hyvänsä elämä voi muuttua.
      Aina tälläisina aikoina tunneen äärimmäisen suurta kiitollisuutta tästä hetkestä ,kun kaikki on tavallista.Ja näitä hetkiä on päivittäin ollut.

• Viatonsivullinen

Koko viikon olen kuntoillut, kuntosalilla, uinut ja hiihtänyt, nyt on muunlaisen rentoutumisen päivä. Ilma on harmaa ja sateinen, se ei ole kivaa, siispä sinne menen jossa paljon on valoja, kauppakeskukseen. Elisassa piipahdan iPhonen kanssa. Telkasta haluaisin katsoa urheilua enemmän ja elokuvia y.m vaikka psykologisia trillereitä, olen ajatellut karaista itseäni, tulisiko minusta sitten kova mimmi. Ei, minä haluan olla herkkä, jokasuhteessa. Näillä ajatuksilla käyn tähänpäivään:)

• Varhainen lintu madon löytää, vai löytääkö?

Heräsin talallista aikaisemmin kello 7.00. Yleensä nukun ainakin kymmeneen, menin tosin illalla nukkumaankin jo kello 22.00. Luova työ ja kehon rasitus kaatoi sänkyyn iltapalan jälkeen. Torstain keramiikkakurssi alkoi kello 17.00 ja loppui 20.30. Olin sippi kurssin jälkeen.

Tänään ohjelmassa pyykinpesua. Aika kuluu kuin siivillä ja kaikkea pitäisi keretä tehdä ennen Hollannin matkaamme. Auto katsastuttaa, sekä tehdä käytännön järjestelyjä mökillä tulevaa kattoremppaa varten. Ystävättärenikin tarvitsee työpanostani toimistollaan. Ei siis ihme, että tämä palstakirjoitteluharrastukseni on ollut taka-alalla. No tänään kerennen muutamia kommentteja naputella kun pesukone laulaa.

Kaupassakaan ei tarvinne käydä olen ollut hyvin säästäväinen ruoan suhteen. Lämmitän ehkä kaalikeittoa tai syön kanaa, nuudeleita ja salaattia.

Täsät se päivä lähtee ; )

• eppu2

Luin ensin, että heräsin tallista. Aattelin, että mitä hiivattia hän tallissa nukkuu, kunnes katsoin tarkemmin ja huomasin, että painovirhe sen sai aikaan.
        Nauroin itselleni.

Heräsin 9:ltä, kissa on salama rinnan päällä, kun se huomaa, että herään. Rapsutusta vailla.
        Harmaalta näyttää, mutta lämpöasteita on. Tuulee.
        Ihan kotihommia teen ja ulos liikkeelle lähden iltapäivällä. Kaksi päivää jo pitänyt viedä tuo arvonlisäveroilmoitus postiin, muistan aina sitten. kun olen jo ulkona.
        Sinulla kun on tuota touhua ollut, niin kyllä se saattaa aikaisemmin illalla petiin kaataa. On tullut koettua.

• Korppis1
        eppu2 kirjoitti:

Luin ensin, että heräsin tallista. Aattelin, että mitä hiivattia hän tallissa nukkuu, kunnes katsoin tarkemmin ja huomasin, että painovirhe sen sai aikaan.
        Nauroin itselleni.

Heräsin 9:ltä, kissa on salama rinnan päällä, kun se huomaa, että herään. Rapsutusta vailla.
        Harmaalta näyttää, mutta lämpöasteita on. Tuulee.
        Ihan kotihommia teen ja ulos liikkeelle lähden iltapäivällä. Kaksi päivää jo pitänyt viedä tuo arvonlisäveroilmoitus postiin, muistan aina sitten. kun olen jo ulkona.
        Sinulla kun on tuota touhua ollut, niin kyllä se saattaa aikaisemmin illalla petiin kaataa. On tullut koettua.

Viime viikkoina on ollut harvinaista herkkua laiskana maata, tosin olen hieman huolissani mistä mahtaa johtua ruokailun jälkeen iskevä väsymys. Olisiko joku verensokerin muutostila vai muutenko vanhuusko kolkuttelee köllösille.

Laitoin tänään kaupunkimme nettikirpputorille pari vanhaa lasipurkkia myyntiin. Sain ne pois muuttaneelta naapuriltani. Möin ne viidessä minuutissa, kohta tulee hakija. Nettikirppiksen hyviä puolia on myynnin heppous. Ottaa kuvan tuotteesta lataa kuvan kirppissivustolle ja pistää hinnan sopivaksi. Ostaja hakee ja maksaa. Kauppa käy kun ei pyydä liikaa.

• eppu2
        Korppis1 kirjoitti:

Viime viikkoina on ollut harvinaista herkkua laiskana maata, tosin olen hieman huolissani mistä mahtaa johtua ruokailun jälkeen iskevä väsymys. Olisiko joku verensokerin muutostila vai muutenko vanhuusko kolkuttelee köllösille.

Laitoin tänään kaupunkimme nettikirpputorille pari vanhaa lasipurkkia myyntiin. Sain ne pois muuttaneelta naapuriltani. Möin ne viidessä minuutissa, kohta tulee hakija. Nettikirppiksen hyviä puolia on myynnin heppous. Ottaa kuvan tuotteesta lataa kuvan kirppissivustolle ja pistää hinnan sopivaksi. Ostaja hakee ja maksaa. Kauppa käy kun ei pyydä liikaa.

Saattaa se verensokerikin heittää ja sitten jääkö aivot vähemmälle hapelle, kun ruuansulatus alkaa töihin.
        Mulla iskee kanssa aina ruuan jälkeen vähäksi aikaa väsy.

Eilen juuri ajattelin ja selasin vanhan tavaran kuvastoja, kun meilläkin on kolmessa huushollissa perittyjä astioita ja esineitä ja kaikennäköistä, että jos saisi jossain vaiheessa nuoret niitä katsomaan ja voisivat vaikka myydä.
        Ainakin ne aina rahaa tarvitsee.

• siismitä
        eppu2 kirjoitti:

Saattaa se verensokerikin heittää ja sitten jääkö aivot vähemmälle hapelle, kun ruuansulatus alkaa töihin.
        Mulla iskee kanssa aina ruuan jälkeen vähäksi aikaa väsy.

Eilen juuri ajattelin ja selasin vanhan tavaran kuvastoja, kun meilläkin on kolmessa huushollissa perittyjä astioita ja esineitä ja kaikennäköistä, että jos saisi jossain vaiheessa nuoret niitä katsomaan ja voisivat vaikka myydä.
        Ainakin ne aina rahaa tarvitsee.

"Vanhan tavaran" kuvastoja. Vai on se eppu alkanut niillä sivuilla pyörimään kauppaamassa. :))))

• eppu2
        siismitä kirjoitti:

"Vanhan tavaran" kuvastoja. Vai on se eppu alkanut niillä sivuilla pyörimään kauppaamassa. :))))

Venkoo siinä, selvää asiaa kääntelee ja vääntelee ja puliveivaa.

• siilimuori

Herätys seittemältä. Kahvit ja lehdet ja sitten nastat kengänpohjiin ja sykemittari mukkaan ja kepit tietty ja reipasta ulkoilua 45 min. Kyllä onkin sitten jo keväinen sää tuolla ulkona vaikka harmaata. Linnut laulaa ja silleen. Loppupäiväsitte toiseten järjestämää ohjelmaa joten kovin ei luovtta sen suhteen tänään pääse toteuttammaan mutta virkeää päivää itse kullekin.

• Kävin raha-automaatilla ja tulin siihen tulokseen, että reipasta kävelyä ei ainakaan Korvessa voi harrastaa, tiet ovat kuin peilit.

• siilimuori
        korppis kirjoitti:

Kävin raha-automaatilla ja tulin siihen tulokseen, että reipasta kävelyä ei ainakaan Korvessa voi harrastaa, tiet ovat kuin peilit.

Kunnon nastat kengänpohjiin niin avot, kävely sujuu.

• Heräsin ensimmäistä kertaa viiden kanttiin vain varmistamaan että lapsi oli ylhäällä kun hän oli lähtemässä 5:58-junalla Göteborgiin. Nukkuminen jäi risaiseksi sen jälkeen. En yksinkertaisesti pysty diilaan mun stressihormoonien kaa ja vaikka järki sanoo että aikuinen mies, paljon matkustanut, hyvin tietää ja osaa kaikki, niin en pysty nukkumaan lähtöajan yli.

Tänään välipäivä talon tyhjennyksestä. Nyt pitäisi lähteä aamiaisen jälkeen auttamaan Lutusta sijoittamaan muuttolaatikoita ja jätesäkkejä luhtiin, jonne olemme tehneet tilaa . Satuu iltapäivällä lähden Lutusen mukaan kun hän lähtee pelaamaan lentopalloa; sillä aikaa kun hän pelaa minä vierailen tyttärellä ja käyn katsomassa pieniä poikia. Tai sitten en. Jään kotiin, nupun päikkärit, laitan sapuskaa, tulen takkaan, otan ammeen ja lasin vinkkua ja nautin yksinäisyydestä.

• Viimeinen oli paras... ota "amme"...lasi vinkkua....nauti... ; ))

Olin saada hepulin, menin laittamaan eka koneellisen pestyä pyykkiä kuivaushuoneeseen. Huone oli täynnä kuivia vaatteita. Uusi lapsiperhe käytävässämme ei taida olla selvillä yhteisten tilojen käytöstä. Mätin vaatteet koriin ja heitin pesuhuoneen lattialle.

• att2

Päivä on kuin tavallista eläkkeen lisääminen maailman taloudessa. Hiihto jatkossa-muuten huudan suomalaisille ja ruotsalaisille yhtä kovaa.

Pusuja kilteille....

• att2

Ihmettelen mihin ovat nämä äkäiset naiset hävinneet? Kaipauksella muistan eri tilanteissa.

• Viatonsivullinen

Voi hyvänenaika, eihän ne loppuneet ole, äkäiset naiset. On vaan luova tauko.

• ent.siivoojaparka

Joo ei, kyllä minä täälläkin vielä olen. Pitää vaan aina välillä käydä ärhentelemässä muualla. Ei sitä joka paikkaan ehdi samaan aikaan.

• Viatonsivullinen

Suunnittelin päivän niin että, maatilakaupassa käyn, aivan kohta lähden.
      Siellä on kahvila jossa tapaan usein kansakouluaikaisia kavereita, viimeksi meitä
      oli peräti viisi naista kahvilla yht' aikaa, oli kiva rupatella. On hyvä kun ei lähde
      kauas kotiseuduiltaan. Saatan muuttaa kotitaloon kesäksi jos talo on vapaa, eikä haittaa vaikka meitä on siellä enemmänkin, nukkumatilaa on. Koirapoppoo ottaa
      yleensä aitan, voi kun tulisi nopeasti kesä!! Miks mun piti alkaa tätä nyt ajattelemaan?

• eppu2

Innostuin lähtemään taidenäyttelyyn.
      Kysymyksessä oli henkilö, joka oli aikoinaan perustanut paikkakunnalle alihankintapajan, joka tänä päivänäkin työllistää 150 henkilöä. Ollut aktiivinen mm.kunnalispolittiikassa .
      Nyt eläkkeelle jäätyään, alkanut toteuttamaan tätä puolta itsestään.
      Esillä oli 24 maalausta ja sattui vielä, että sillä hetkellä, kun menin ei ollut ketään, joten sain ihan yksityisen opastuksen.
      Pidin kovasti hänen tauluistaan ja itsekin hän vaikutti sympaattiselta mieheltä.

Sitten tänään hikeennyin tuohon keittiön pyyhenaulaan, sekun on ollut jollain tarralla laitettu ja se ei sitten enään pysynyt millään.
      Muistin, että mulla on iskuporakone autossa ja betoniteriä laatikossa.
      Johan pyyhe pysymään seinällä.

• työ

Siivotessa ja pyykinpesussahan tuo päivä on enimmäkseen mennyt. Tietenkin pakolliset kahvinkeitot ja ruoanlaitot niiden lisäksi.

Teki mieli hiihtämään, vaan tuo issias ei antanut periksi.
      Saunassa kävin, saa nähdä paraneeko vai paheneeko.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      259
      2864
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      105
      2368
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1980
    4. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      73
      1473
    5. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      85
      1434
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1320
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1148
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      994
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      983
    Aihe