Oliko kidutuskeinona toimineet kiinalaiset tipat todella toimivia?
Eli tuhoutuiko niissä aivot ja miten se on mahdollista??
Kiinalaiset tipat
6
2576
Vastaukset
- Kerettiläinen
Kidutuskeinona kiinalaiset tipat ovat tietääkseni tosiasia.
Menetelmässä uhrin päälakeen annetaan pudota hitaaseen tahtiin vesipisara. Uhri ehdollistuu odottamaan seuraavaa pisaraa, ei voi nukkua jne.
Lisäksi päänahassa ja koko kallossa tuntoaisti herkistyy siten, että alkujaan vaarattomalta tuntuva asia kumuloituu sietämättömäksi aistimukseksi, tunteeksi kuin vasaralla lyötäisiin.
Aivot eivät menetelmässä sinänsä kärsi, mieli kylläkin.
Lopputuloksen kannalta "vaarattomat" menetelmät voivat tuossa tuntopuolella olla todella "tehokkaita". Itse kukin voi kuvitella millaista olisi esim jatkuva hillitön koko kehon kutina, jota ei millään ilveellä saa lievitettyä. Asiaa voi demonstroida hieromalla itseensä pilailupuodista saatavaa kutinajauhetta ja ryömimällä tiukkaan makuupussiin paksut kintaat kädessä.
Vähemmän pilailumieltä mutta vielä em metodeja tehokkaampia käytettiin mm ns. Prahan oikeudenkäynneissä, joissa neuvostomieliset kommunistit "puhdistivat" mm liian kansallismielisiä tsekkejä ja slovakkeja.
En ilkeä mennä yksityiskohtiin. Ei tuo tippa päähän-metodikaan ole muuta kuin rikos.
Tippamenetelmän käytön laajudesta minulla ei ole tietoa.- Andronikos
Straightdope.comista löytyi seuraavanlaista tietoa. Kiinalainen vesikidutus on merkinnyt joko tuota mainitsemaasi tapaa, tai sitten henkilön sulkemista laatikkoon, joka tipoittain täytetään vedellä. Wikipedia tiesi myös mainita chinese box-nimisen härpäkkeen, joka oli täytetty hyönteisillä.
http://www.straightdope.com/columns/010112.html - se.
Andronikos kirjoitti:
Straightdope.comista löytyi seuraavanlaista tietoa. Kiinalainen vesikidutus on merkinnyt joko tuota mainitsemaasi tapaa, tai sitten henkilön sulkemista laatikkoon, joka tipoittain täytetään vedellä. Wikipedia tiesi myös mainita chinese box-nimisen härpäkkeen, joka oli täytetty hyönteisillä.
http://www.straightdope.com/columns/010112.htmltoimii???
Eli pitkäänkö kestää että alkaa vaikuttamaan??
Ja toimiiko se kaikkien kohdalla? - Kerettiläinen
se. kirjoitti:
toimii???
Eli pitkäänkö kestää että alkaa vaikuttamaan??
Ja toimiiko se kaikkien kohdalla?En luule, että kannattaa etsiä tahoa, joka harhattomasti kertoo että toimiiko ja kuinka pian.
Luulen, että parissa vrk:ssa alkaisi viimeistään tuntua (tippaa päähän, ulkoisesti). Luulen, että ainoa keino varmistua menetelmän tehosta on kokeilla sitä itseensä. - kokeilemaan
Kerettiläinen kirjoitti:
En luule, että kannattaa etsiä tahoa, joka harhattomasti kertoo että toimiiko ja kuinka pian.
Luulen, että parissa vrk:ssa alkaisi viimeistään tuntua (tippaa päähän, ulkoisesti). Luulen, että ainoa keino varmistua menetelmän tehosta on kokeilla sitä itseensä.Kerro sitten miten kävi. Jos vielä osaat. Vai joko kokeilit? Selittäisi paljon.
- kiusaaja DDD DDD
Ei tippa tapa??? ja ämpäriin ei huku???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo844922Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi2334694Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks682418Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä752406- 622380
Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak802235- 531926
- 281547
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1281478Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1131414