Ikuisuuskysymys: Instru vai Silmäasema?

hjelppivä

Tarvin uudet lasit ja kumpi parempi tällä hetkellä kehysten suhteen/näkötarkastus pitänyt paikkansa paremmin? Esim. Instruun saapunut Michael Kors -mallisto ja ex-yksityinen Syrjänen nykyisin ketjumyymälä Silmäasema... Kokemuksia ja mutuja viime aikoina silmälasiostoksilla käyneiltä!

50

15958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari_H

      Silmäasema, Instru on ylihintainen ja kusettaa aina. Hinta nousee ihan kipeäksi silloin, kun haluaa muutakin, kuin peruslinssit.

    • silmälasit

      Minä käyttäisin Syrjäsen palveluita. On ammattitaitoinen ja käsitykseni mukaan syrjäsen liike on vain ikaalisissa. Kankaanpäässä ja Parkanossa Silmäasemat, josta en osaa sanoa. Instrumentariumiin en mene. Ylihintainen ja eivät hio kunnolla. Kokemusta on.

      • rillinaama

        Kyllä Parkanon (ja ehkä Kankaanpäänkin) Silmäasema on edelleen Syrjäsen omistama.


    • 11111111116y5fkg9yp090

      Silmäasemalle pusteet täältäkin. Instru todellakin kusettaa minkä ehtii ja palvelu ihan p:stä!!

      • väärälinssi

        Senkin valehtelija siellä silmäasemalla vasta kusetetaankin vievät vaan kaikki rahat ja nauravat päälle.


    • Teija22

      Mielestäni Silmäasemalla paremmat valikoimat.

      • Exasiakas

        Valikoima on surkea! Sen Arolan voisi laittaa muihin hommiin ja jonkun asiantuntevamman ja suoraan sanottuna asiakaspalveluhenkisemmän ihmisen tilalle.


    • Ikänäkö

      Instrus tutkittiin näkö ja todettiin että tartten LUKUlasit, sanoivat että laittavat sopivat ja ilmoittaa ku valmiit. No, menin hakeen ja sanoivat että laitettiin sitte kaksteholasit, jonku aikaa niitä käytin ja menin antaan palautetta että ei oikeen toimi mulle. Vastaus oli että " kyllä ne toimii opettele käyttään." Niin siis lukulasit tarttin kakstehot sain ja hinta sen mukainen. Tekevät oman halunsa mukaan ei asiakkaan/käyttäjän halujen mukaan.

      • kova_usko

        Nissenihän mainostaa että kolmet lasit yksien hinnalla,sitä tosin en tiedä mitä
        sieltä saa.Ilmeisesti kesämekon,tuskin muuta sillä rahalla,mutta onhan sekin
        kiva talvella.


    • Kotimaisuus

      Kyllä itse suosin ainakin kotimaista Fenno optiikkaa. Homma toimii ja hinnat ovat kilpailukykyiset.

    • 24km56

      Instrua ei voi suositella kenellekkään. Linssit ovat todella huonolaatuisia . ostin juuri lukulasit itselleni ja todellinen pettymys oli kun kiiltelyä tulee linsseihin sivuilta,sankojen kiinnityskohdista ja alhaalta .Näitä paskoja laseja jouduin odottamaan vielä n.kuusi viikkoa.Kävin Keopsilla näyttämässä laseja ja kyselemässä mikä on pielessä. Todella ystävällinen myyjä sanoi ettei lasejen valinnassa ole ammattitaitoinen myyjä ollut mukana - liian isot sivuilta ,alhaalta ja huonolaatuiset linssit eikä näitä olisi pitänyt myydä minulle ollenkaan kun eivät mitenkään sovellu näyttöpääte työskentelyyn.
      . Oikeesti halpuuteen ei välttämättä kannata tuijottaa eikä varsinkaan siihen, minkä merkkisiä kehykset ovat kun pääasia on kuitenkin se että linssit ovat hyvät ja soveltuvat siihen käyttötarkoitukseen johon niitä tarvitsee.Itse typeryyksissäni sorruin siihen,että sain Michael Korsin kehykset halvalla.
      .Ensimmäisiä laseja kun ostaa niin ei voi todellakaan kaikkea tietää kun ei ole minkäänlaista kokemusta mutta sen nyt opin etten instruun astu jalallanikaan enää!

      • Anonyymi

        Kävitkö antamassa palautteen suoraan instrumentariumiin vai oletko rohkea parkanolainen joka vinkuu tälläsilla sivuilla


    • eipäskookkinkoo

      Minä ajoin Elon Spegsayversiin (ei mennyt varmaankaan oikein). Sieltä sain todella hyvät lasit. Ja edulliset

    • parempiehdottomasti

      Oliko nyt Silmäasema se liike, jota Syrjäset vetävät, se on parempi. Nimittäin lasit maksavat vähän enemmän, mutta huolto pelaa.

    • ittelläki

      Ollu skoodas samaa jarruvikaa

      • Jotuel

        Mullakin pitäisi emännän volvoon iskarit vaihtaa


    • hyväkohde

      Juu kannatan myös Syrjäsen firmaa.

      • Anonyymi

        Joo ja ne laittaa kunnolla ne yläpään tiivisteetkin!


    • Niupiu

      Laseista ja näostä ei kannata säästellä. Syrjäsellä on palvelu ollut hyvin kohdennettua ja hyvää. Aina on kehykset löydetty vaikka olen "hankalan" mallinen. Lasit on kalliit mutta niitä ei joka vuosi tai edes joka toinen vaihdeta eikä kuljeta muodin mukana.

    • hyvinnäkyy

      Silmäasema tietenkin. Hyvä palvelu, huolto ja luotto. Pitävät sanansa ja ovat erittäin luotettavia. Tällä Silmäasemalla on myös todella hyvät valikoimat, ei vain Silmäasemien omaa tylsää valikoimaa, vaan seuraavat aikaansa ja tilaavat itse uutta valikoimaa.
      Aina olen saanut parasta palvelua, parhaat linssit ja muodikkaimmat kehykset, jotka keräävätkin sitten katseita, kiitosta ja kyselyitä. Eli helppo vastaus: Syrjästen liikkeisiin helppo mennä ja erityisesti Parkanoon ja Ikaalisiin!

    • Korpiketale

      No Silmäasema tietenkin. Kävin Instrumentariumilla optikon näöntarkastuksessa. Tuloksena oli, että ei tarvetta uusille laseille, eikä varsinkaan monitehoille, vaikka oli jo pidemmän aikaa ollut tunne, että pitäisi hankkia uudet lasit. Menin Silmäasemalle, jossa optikko oli näöntarkastuksen jälkeen sitä mieltä, että uudet monitehokakkulat hankitaan. Instrumentarium on yliarvostettu ja -hypetetty vanhuksille tarkoitettu liike, jonka kehysvalikoima ei ole kehuttava (valikoimassa vain perusjunttipokia).

      • hyvä.valinta

        Silmäasemalta olen saanut hyvää ja asiantuntevaa apua. Kokemuksia Istrusta ei ole, joten en lähde vertailemaan.


      • Lasillinen

        Molemmista liikkeistä hyviä kokemuksia.


    • Miisa34

      Varsinkin Kankaanpää Silmäasema on sieltä ja syvältä

      • Hienotlasit

        Isoäiti haki sieltä lasit ja hyvä paikka sekin oli.


    • Tsimpulat

      Itse ostin Syrjäseltä lasit joskus vuonna nakki ja kivi..kun lopulta lähti ruuvi vasemman linssin puolelta, niin Syrjänen vaihtoi sen ilmatteeksi!

      • Silmäasema

        Samanlaiset kokemukset täällä, tosi reilu palvelu.


      • silmäasematietty
        Silmäasema kirjoitti:

        Samanlaiset kokemukset täällä, tosi reilu palvelu.

        Hyvä palvelu Syrjäsellä on


    • Kotkan Prismassa sijaitseva Silmäasema liike tarjoaa erittäin huonoa palvelua. Asiakas on aina väärässä ja ostin kalliit lasit, joilla en näe mitään. Kohta 2 kk kulunut ja minulle hoetaan, että kyllä ne silmät tottuvat. Kyseiseen puljuun en ikinä enää jalallani astu, kun tämä asia on selvitetty. Älkää ostako tästä liikkeestä mitään, vaikka kehysvalikoima houkuttaakin.

      • Anonyymi

        Sama kokemus, mutta Sammonkadulla Tampereella.


    • Kakkulamuori

      Ei ainakaan ensimmäisellä kerralla lasit ole sopivat KUMMASSAKAAN paikassa. Kokemusta on... ja sitten rampata moneen kertaan että linssejä vaihdetaan. Ja ei ole halpaa lystiä.
      Olen siirtynyt suurempaan kaupunkiin näissä asioissa.

    • Hilryi

      Tämän vuoden alustahan Intrumentarium sai yksinoikueden KELAn toimeentulotuki asiakkaiden silmälasitoimituksiin, joten taatusti on laadusta tingitty. Maksavalle asiakkaalle myydään samoja laseja hyllystä keskimäärin (monitehot) 350-700€, kuin Kelan maksusitomuksella hakija saa samat KELAn määrittämällä sopimushinnalla (Jos kiinnostaa, katso KELAn sivuilta millä sopimushinnalla esim. monitehot saa). Tästä lähin kannattaa välttää Instrumentariumia.

    • epäpäteviä

      Aseman SilmälasiAsemaa en suosittele kenellekkään , menin 2 teholaseja ottamaan kun hyvä tarjous 2 lasit yhden hinnalla , hintaa tuli yli tonni,Mutta kun hain ne en nähny niillä mitään.kahdet lasit ja molemmat käyttö kelvottomat, soitin sinne ja tuntui että eivät tykänneet. ehdottivay sitten yksiteho eli kaukolasit no joo sain ne viikko sitten enkä näe niilläkään hyvin, EN IKINÄ OSTA YKSIÄKÄÄN LASEJA YHDELTÄKÄÄN SILMÄ ASEMALTA , JA ne lupasivat minulle maksutta lukulasit, uskallanko edes ottaa , kun n'ämä kaukolasitkin pielessä jo toinen kerta kun saan Silmä asemalta kalliit lasit joilla en tee mitään,Vaadin rahani takaisin ja hyvin huonoo palvelua ollut nyt , ynseän oloisena katsovat kun sinne menin laseista sanomaan,

    • osaamattomat

      Vaadinkin nyt sen SILMÄASEMAN TEKEMÄÄM MINULLE UUDET kaksiteho lasit joilla sitten näen turhaa kuvitellakkaan rahojasi et takaisin saa , yritin jo aiemminJA Onko hionnat pielessä missähän koni tohtorilla ne linssinssä teettää', ihan varmasti missä on niin halpa hinta eikä laasdusta tietoakaa, IKINÄ EN MENE silmä asemalle laseja ostaan,

    • lasiton

      Sama täällä. Omaiseni meni uusimaan lasit, Ensimmäiset lasit sieltä helvetin kalliit , ei sopinu alkuunkaan. Valitti ja seuraavat piti saada halvemmalla, mutta ei. Seuraavat lasit haetaan Specsaversilta. Pojalle ostettiin kahdet yhden hinnalla ja hyvin pelittävät, hintaa 180 egee. Tulivat vajaassa kahdessa viikossa.

    • Anonyymi

      27.2.2020 ostin aurinkolasit vahvuuksilla
      9.32020 tulee viesti että lasien tulo viivästyy
      19.3 soitan ko liikkeeseen puhelu siirtyy puhelimesta toisee ja seuraavaan ja seuraavaan kunnes jossain päin suomee?ajan varaus vastaa ja lupaa pistää viestiä ko liikkeeseen mutta mutta ei vieläkään ko liikkeestä ole vaivauduttu soittaan tarvii mennä huomenna "hieman keskusteleen" asiasta

      • Anonyymi

        Niin unohdin mainitä että moinen palveleva liike on silmäasema


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin unohdin mainitä että moinen palveleva liike on silmäasema

        Ja tarina jatkuu,tänään 12 korvissa tuli silmäasemalta viesti että ovat olleet yhteydessä aurinkolasi toimittajaan ja ilmoittelevat kun lasit saapuu.
        Parituntia myöhemmin tuli viesti että aurinkolasit tulee ensiviikon aikana.Saas nähdä tuleek vai ei.En tiedä mikä kyläpaja noita väkästelee mut on sit viimeset silmäaseman tuotteet joita välittävät minulle.Saaga jatkuu ensiviikolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tarina jatkuu,tänään 12 korvissa tuli silmäasemalta viesti että ovat olleet yhteydessä aurinkolasi toimittajaan ja ilmoittelevat kun lasit saapuu.
        Parituntia myöhemmin tuli viesti että aurinkolasit tulee ensiviikon aikana.Saas nähdä tuleek vai ei.En tiedä mikä kyläpaja noita väkästelee mut on sit viimeset silmäaseman tuotteet joita välittävät minulle.Saaga jatkuu ensiviikolla

        Saagan loppu huipennus vai jatkuuko vielä se jää nähtäväksi .tänään pe tulikin yllättäen tieto klo 13 jälkeen että lasit onkin sapunut liikkeeseen,eli kuutamolla asioista ,nostelee ilmeisesti silinteristä arvauksia ja tälläkertaa sattu tämmönen kuponki käteen.No eipä tarvi silmäaseman palveluita käyttää kyllä vaihtoehtoja löytyy.Kiitos mukana olosta ja nukkukaa hyvin


    • Anonyymi

      Jotain ongelmaa Silmäaseman laseissa on!!??

      Toukokuussa hankin ja sain vaihdettua 100pvn takuuseen uudet linssit, kun en ilennyt sankoja vaihtaa.

      Lasit eivät ole vieläkään näkemisen kannalta priimaa....!!!!

      Linssit hiotaan Bangkokissa, japanilainen tehdas, mutta näyttää siltä, ettei laatu ole kummoinen.

      En hyväksy näitä...joten katsotaan???

    • Anonyymi

      Syrjäseltä olen itse saanut lapsesta asti moitteetonta palvelua. Vaikka harvoin tarvitsee käydä niin joka kerta liikkeeseen mennessäni tuntuu kun he olisivat ystäviäni. Instrusta ei ole kokemusta.

    • Anonyymi

      ei kumpaakaan jos on hyvä näkö ei tarvi rillejä ja myös jos naisella on hyvät rinnat ei tarvi rintsikoita

    • Anonyymi

      Optikon ammattitaidosta kaikki kiinni, paitsi jos on Nissen tai Specsavers.
      Nissen ja Spacesaver ovat halpisketjuja, joista ei saa laadukkaita laseja.
      Itselläni vakava silmäsairaus, toisessa silmässä ei juuri näköä eli vaatii osaamista, jotta saan toimivat lasit.
      Instrumentarium (Espoo) toiminut loistavasti, pitää vaan satsata linssien laatuun.
      Instrumentarium lasit voi vaihtaa aina 3kk:n sisällä maksutta, jos et ole tyytyväinen!

    • Anonyymi

      usein käynti spekseiverillä kannattaa, sain yhdet neljän hinnalla.

    • Anonyymi

      Lähipiirissä molemmista negatiivista kokemusta.
      Syrjäsellä myydään kyllä asiakkaalle mitä sattuu. Myydään vaan uusia laseja vaikka näkö ei edes korjaannu laseilla.
      Instrusta myös epäsopivia...

    • Anonyymi

      Instru, silmäasemalla luokatonta palvelua ja ylihinnoittelua. Nimimerkillä kuusi kertaa asemalla käynyt sopimattomien lasien takia nyt meni motivaatio ja vaihto speceversille

    • Anonyymi

      Ei nyt mitenkään liity silmälaseihin, mutta vaihdatin kultakelloon patterin Virroilla joku vuosi sitten ja maksoi satasen, kun pitää kuulemma mennä lasin kautta sisään (siis Tissotiin, ei liikkeeseen..) Seuraavan kerran vein Syrjäselle ja maksoi kympin. En muista, vaihtoiko vielä odottaessa.

    • Anonyymi

      Näihin kommentointiin varauduttava silleen varauksella osa varmaan Syrjäsen kommentteja kun äijän tuntee.

    • Anonyymi

      Pullo kaljaa ja lenkkimakkaraa odotellessa.

    • Anonyymi

      Oon itse ollu silmäaseman ja instrun asiakas pitkään. Nyt kaverin kehotuksesta kävin s.joen spekseeverissä. Kahdet lasit voimakkuuksilla + / -, toiset aurinkolasit.
      Ohennukset, kovat pinnat.
      Minulla myös taittovikaa.
      Pokat maksoi 170€, ja 89€
      Vajaa viikko ja sain ilmon lasien saapumisesta.
      Paketin hinta 674€

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe