oma hoito poni

hevoshullu

ois kysymyksiä hoito ponin hankkimisesta :) 1.mistä semmosen voi hankkia? 2.voiko sille hankkia aamu hoitajan? 3. tartteeko siihen omat välineet? 4.maksaako se? 5. onko joku ikäraja sen hoitajasta?

4

344

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poni--

Hoitoponiin ei ole mitään virallista määritelmää. Mutta yleisesti ottaen hoitaja on henkilö, joka käy hoitamassa jonkun toisen omistamaa ponia. Raha ei liiku ja hoitaja toimii omistajan ohjeiden mukaan. Joskus hoitaja pääsee ratsastamaan (maksua vastaan tai ilmaiseksi), joskus taas ei. Riippuu mitä sovitaan.

Ratsastuskouluilla hoitajilla on usein ns. hoitopäivät, jolloin pitää hoitoponi käydä hoitamassa (=harjata, putsata varusteet, auttaa kokemattomia ratsastajia tms.).

Hoitoponia voi etsiä esim. hevostalli.netin markkinoilla, sinne voi laittaa oman ilmoituksen tai selata omistajien laittamia ilmotuksia. Ja tietysti ratsastuskouluilta voi kysyä.

Mitä tarkotat aamuhoitajalla?

Varusteet tulee tietysti omistajan puolelta, toki omat kamppeet pitää hankkia itse, esim. tallivaatteet, ratsastusvarusteet jne...

Ikäraja riippuu ihan omistajasta.

• heiba.vaan.moi

Hoitsulleen voi ostaa vaikka riimun harjoja loimia yms. Munkin hoitsulle oon ostanut kaikkee

• poni--

Tuohon kannattaa kysyä lupa omistajalta. Toiset omistajat tykkää, kun hoitaja ostelee tavaroita, mutta toiset taas ei halua talliin ylimääräistä rojua pyörimään. Esim. riimuja ja harjoja yleensä pitkän linjan hevosen omistajilla on kertynyt kaappien pohjalle muutenkin enemmän kuin tarpeeksi ja hoitajan ostokset vie vaan lisää tilaa tallissa.

Toiset omistajat on kans todella tarkkoja, millaisia varusteita käytetään. Moni haluaa esimerkiksi laadukkaita loimia, jotka yleensä myös maksaa. Se hoitajan ostama 30e fleeceloimi on pelkkä tilanviejä.

• ighkckcj
        poni-- kirjoitti:

Tuohon kannattaa kysyä lupa omistajalta. Toiset omistajat tykkää, kun hoitaja ostelee tavaroita, mutta toiset taas ei halua talliin ylimääräistä rojua pyörimään. Esim. riimuja ja harjoja yleensä pitkän linjan hevosen omistajilla on kertynyt kaappien pohjalle muutenkin enemmän kuin tarpeeksi ja hoitajan ostokset vie vaan lisää tilaa tallissa.

Toiset omistajat on kans todella tarkkoja, millaisia varusteita käytetään. Moni haluaa esimerkiksi laadukkaita loimia, jotka yleensä myös maksaa. Se hoitajan ostama 30e fleeceloimi on pelkkä tilanviejä.

Mä säilytän mun hoitsun kamoja kyllä kotona :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe