Saisinko jo viimein vastauksen?

Minä olen kysynyt, että missä tulee ilmi, että Maria Jeesuksen äiti olisi taivaan kuningatar? Taivaassa tietääkseni hallitsevat vain ja ainoastaan maskuliiniset. Ei mitkään feministit. En löydä mistään tuota asiaa. Maria kun mainitaan Raamatussa viimeisen kerran Apostolien tekojen eka luvussa.

21

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhpyh

Ei missään Raamatussa ainakaan.

• katolilainen

Neitsyt Marian vertauskuvallinen kuningatar-asema nousee Vanhasta testamentista:

2. Sam. 7:11."Minä, Herra, ilmoitan sinulle, että minä rakennan sinulle kuningashuoneen. 12 Kun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi luona, minä asetan hallitsemaan sinusta polveutuvan suvun ja vakiinnutan sen kuninkuuden. 13 Poikasi rakentaa nimelleni temppelin, ja minä pidän hänen kuninkaallisen valtaistuimensa vahvana ikiaikoihin asti. 14 Minä olen oleva hänelle isä, ja hän on oleva minulle poika, ja jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan. 15 Mutta minä pysyn uskollisena enkä hylkää häntä, niin kuin hylkäsin Saulin, jonka siirsin pois sinun tieltäsi. 16 Ja sukusi ja kuninkuutesi pysyvät edessäni ikuisesti lujina, ja valtaistuimesi on kestävä ikuisesti."

Kuningas Daavidin suvun maallinen kuninkuus loppui aikoja sitten kuningas Sidkiaan. Jeesus on Daavidin suvun ikuinen kuningas. Lähi-Idän kulttuureissa kuningattarena (gebirah)kunnioitettiin yleensä kuninkaan äitiä eikä puolisoa. Täten kuningas Salomonin äiti, Batseba, istui kuninkaan oikealla puolella.

1. Kun.2:17. Hän sanoi: "Puhu kuningas Salomolle - sillä sinulta hän ei sitä kiellä - että hän antaisi minulle suunemilaisen Abisagin vaimoksi".
      18. Batseba vastasi: "Hyvä. Minä puhun kuninkaalle sinun puolestasi."
      19. Silloin Batseba meni kuningas Salomon tykö puhumaan hänelle Adonian puolesta. Niin kuningas nousi ja meni häntä vastaan ja kumarsi häntä ja istui valtaistuimelleen. Ja myös kuninkaan äidille asetettiin istuin, ja hän istui hänen oikealle puolellensa.
      20. Sitten hän sanoi: "Minulla on sinulle pieni pyyntö, älä sitä minulta kiellä". Kuningas sanoi hänelle: "Pyydä, äiti, minä en sinulta kiellä".

Kuningas kumartuu äitikuningattaren edessä ja sanoo noudattavansa tämän pyyntöä.

PS.45:10. Kuningasten tyttäriä on sinun kaunistuksenasi, kuningatar seisoo sinun oikealla puolellasi, Oofirin kullassa.

Ps. 132:8 Nouse, Herra, leposijaasi, sinä ja sinun väkevyytesi arkki.

Ilm. 11:19. Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita. 12:1.Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
      2. Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää.
      5. Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.

Neitsyt Mariasta uutena Eevana ja uutena arkkina täällä:
      http://hyviauutisia.net/2007/03/04/ikuinen-neitsyt-uusi-eeva-liiton-arkki-perisynniton-ja-taivaaseen-otettu-maria/

Sanomattakin on selvää, että neitsyt Maria luotuna ihmisenä ei ole Herramme Kristuksen yläpuolella. Sen sijaan hän on meidän kristittyjen yhteinen äiti. Jeesus kunnioitti häntä äitiään.

Joh. 19:26. Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
      27. Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa.
      28. Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty,

Miksi Jeesus olisi viimeisillä voimillaan ennen kuolemaansa sanonut tällaista, jos Jeesuksella olisi ollut biologisia veljiä, joiden lain mukaan tuli huolehtia vanhemmistaan?

• EMarianpaloja

Ei tuo viittaa millään tavalla asiaan.

Maria oli tavallinen nuori nainen, joka synnytti Jeesuksen, ei hänellä ole mitään erityisasemaa missään.

Katolinen hapatus koko Marian palvonta jonain erityisenä. Ketään ihmistä ei saa rukoilla, katoliset rukoilee Mariaa, turhaan, ei hän vastaa, eikä kuule. Hän oli vain tavallinen kuolevainen ihminen, ei hänellä ole valtaa mihinkään rukoukseen antaa vastausta.

Eikä Maria ole rukouksia Jumalalle / Jeesukselle välittävänä taivaissa.

• Ei tuo kerro Jeesuksesta vaan Daavidista. Raamatussa on kaikki maskuliinisessa muodossa ja tietenkin myös seurakunta palvelijoiden tulisi olla vain miehiä. Ainoat mitkä hallitsee on Isä Poika Isän oikealla puolen ja Pyhä Henki. Tosin on heitä jotka ovat laittaneet Pyhän Hengen feminiini muotoon ruotsinkielisessä Raamatussa on näin ja tämä on selvä Pyhän Hengen pilkka.

Matteuksen ilmaisu ”ennen kuin” on kreikaksi heos hou (ennen kuin, kunnes, saakka, asti)

Eikö tuo ilmaise ettei ennenkuin Jeesuksen syntymää, mutta sen jälkeen kyllä

LUUK.2: 7 Ja hän synnytti pojan, esikoisensa, ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa. ESIKOISENSA EI AINOKAISTAAN.

• L.-Maria

Juuri noin. Protestantit tunnetusti lukevat Raamattua kovin valikoivasti eli lähinnä Paavalin kirjeitä. Jos he lukisivat edes evankeliumeita, johan hekin olisivat palanneet suomalaisten esi-isiensä katoliseen uskoon.

• katolilainen
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

Ei tuo kerro Jeesuksesta vaan Daavidista. Raamatussa on kaikki maskuliinisessa muodossa ja tietenkin myös seurakunta palvelijoiden tulisi olla vain miehiä. Ainoat mitkä hallitsee on Isä Poika Isän oikealla puolen ja Pyhä Henki. Tosin on heitä jotka ovat laittaneet Pyhän Hengen feminiini muotoon ruotsinkielisessä Raamatussa on näin ja tämä on selvä Pyhän Hengen pilkka.

Matteuksen ilmaisu ”ennen kuin” on kreikaksi heos hou (ennen kuin, kunnes, saakka, asti)

Eikö tuo ilmaise ettei ennenkuin Jeesuksen syntymää, mutta sen jälkeen kyllä

LUUK.2: 7 Ja hän synnytti pojan, esikoisensa, ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa. ESIKOISENSA EI AINOKAISTAAN.

"Ei tuo kerro Jeesuksesta vaan Daavidista"

Kyse on Raamatun typologiasta. Jotkut VT:n henkilöt ja tapahtumat ovat esikuvia UT:n tapatumille. Sitä protestantitkin opettavat:http://sley.fi/luennot/Raamattu/Vt/Vanhan_testamentin_yleisluennot/2Moos32-3Moos6A.htm

"LUUK.2: 7 Ja hän synnytti pojan, esikoisensa"
        Vanhankreikan 'esikoinen' tarkoittaa ensimmäisenä syntyvää lasta. Siihen ei sisälly merkitystä, että lapsia syntyy lisää kuten suomen kielen 'esikoisessa' on laita.

• L.-Maria kirjoitti:

Juuri noin. Protestantit tunnetusti lukevat Raamattua kovin valikoivasti eli lähinnä Paavalin kirjeitä. Jos he lukisivat edes evankeliumeita, johan hekin olisivat palanneet suomalaisten esi-isiensä katoliseen uskoon.

Mikä on varovainen Raamatun lukeminen??? Minä en kyllä varovasti lue. Minä käyn viidessä eri Raamattupiirissä ja moneen kertaan on Raamattu luettu läpi. Eikä yhdessäkään kohtaa mainita, että Maria olisi ikuinen neitsyt ja on otettu taivaaseen eikä paavin virkaa ole Raamatussa asetettu. Oletteko katoliset käyneet läpi Roomalaiskirjeen? Siinä on monta kohtaa mikä sotii teit vastaan ja tulee luterilaisuutta.

• katolilainen kirjoitti:

"Ei tuo kerro Jeesuksesta vaan Daavidista"

Kyse on Raamatun typologiasta. Jotkut VT:n henkilöt ja tapahtumat ovat esikuvia UT:n tapatumille. Sitä protestantitkin opettavat:http://sley.fi/luennot/Raamattu/Vt/Vanhan_testamentin_yleisluennot/2Moos32-3Moos6A.htm

"LUUK.2: 7 Ja hän synnytti pojan, esikoisensa"
        Vanhankreikan 'esikoinen' tarkoittaa ensimmäisenä syntyvää lasta. Siihen ei sisälly merkitystä, että lapsia syntyy lisää kuten suomen kielen 'esikoisessa' on laita.

Esikuva Daavidista ei sovi että nainen hallitsisi taivaassa. Raamatussa on vain, että Jeesukselle on annettu kaikkivalta taivaassa ja maanpäällä ja Jeesus istuu Isän oikealla puolella. MATT.28.18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

MARK.16:19. Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle

Eikä Johannes nähnyt taivaassa Mariaa hallitsemassa ILM.4:4. Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut.

Eli 12 Jaakobin poikaa ja 12 Apostolia ei Mariaa

• Katolisen kirkon kuva, joka esittää Mariaa taivaan kuningattarena. Taivaan kuningatar oppi tulee Babylonista, joka on pakanallinen oppi eikä Raamatullinen oppi.

Raamatun opetuksen mukaan taivaan kuningatar oppi saa Jumalan vihastumaan, koska se on epäjumalan palvelusta. Rooman katolisen kirkon taivaan kuningatar oppi on epäjumalan palvelusta. Maria ei ole taivaan kuningatar, vaan hän oli nainen, jonka Jumala valitsi synnyttämään Pelastajan Jeesuksen Kristuksen (hebr. Messiaan).

Raamattu opettaa, että Jeesuksella Kristuksella on valtikka sekä kruunu päässä ei Marialla, sillä Jeesus Kristus on kuningasten Kuningas.

• katolilainen
        autoilija kirjoitti:

Katolisen kirkon kuva, joka esittää Mariaa taivaan kuningattarena. Taivaan kuningatar oppi tulee Babylonista, joka on pakanallinen oppi eikä Raamatullinen oppi.

Raamatun opetuksen mukaan taivaan kuningatar oppi saa Jumalan vihastumaan, koska se on epäjumalan palvelusta. Rooman katolisen kirkon taivaan kuningatar oppi on epäjumalan palvelusta. Maria ei ole taivaan kuningatar, vaan hän oli nainen, jonka Jumala valitsi synnyttämään Pelastajan Jeesuksen Kristuksen (hebr. Messiaan).

Raamattu opettaa, että Jeesuksella Kristuksella on valtikka sekä kruunu päässä ei Marialla, sillä Jeesus Kristus on kuningasten Kuningas.

1. Tim. 3:15. että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus.

Vaikka Raamattu on kokonaan erehtymätöntä Jumalan Sanaa, Raamattu ei opeta, että se olisi totuuden pylväs ja perustus. Tämä asema annetaan kirkolle Raamatussa. Katolissa kirkossa oppi perustuu apostoleiden kirjoituksiin ja suulliseen opetukseen.

Sola Scriptura -oppi on todistanut sen, että Raamatun sisällöstä ei ole löytynyt yksimielisyyttä. Se on johtanut koko ajan jatkuvaan kristillisten ryhmien jakautumiseen.

• Nuda_veritas
      • Kyllä oikein on että neitsyt tulee raskaaksi

JES.7:14. Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel(2).

14. Therefore the Lord himself shall give you a sign; Behold, a virgin shall conceive, and bear a son, and shall call his name Immanuel.

• MarianOverdose

"Totus Tuus" oli paavi Johannes Paavali II:n motto. Se tarkoittaa suomeksi "omistaudun täydellisesti Sinulle".

Tässä kohtaa luterilainen kristitty tietenkin ajattelee, että hieno homma, paavi siis omistautui Jumalalle. (Tai Jeesukselle, mikä on tietenkin sama asia.)

Mutta ei. Paavilla oli jotain ihan muuta mielessä. Mitähän se olisi voinut olla? Ei kai vain Maria? Ei kai nyt sentään?

Voi ei... Kyllä se tarkoitti Mariaa. Absurdia. Ja samalla jotenkin tyypillisen katolilaista.

• L.-Maria

"Neitsyt Mariaa ei voida koskaan riittävästi ylistää" (Martin Luther).

• MarianOverdose

Saahan sitä ylistää, samalla tavalla kuin ketä tahansa evankeliumeissa mainittua hurkasta henkilöä.

Mikään ei estä ylistämästä esimerkiksi apostoli Bartolomeusta. Mutta jos sanoo omistavansa koko elämänsä apostoli Bartolomeukselle... Mitenkäs tervettä kristillisyyttä se on?

• terveisinyksvaan

Maria ei ole mikään taivaan kuningatar tai välittäjä ihmisen ja Jumalan välillä. Katolisen kirkon selitykset Mariasta välittäjänä ovat yhtä löpön pöpöä. Maria oli syntinen ihminen kuten me kaikki muutkin, tosin hieno sellainen koska Jumala valitsi hänet vapahtaja äidiksi. Maria itse sanoo enkelin sanottua hänelle että hänestä tulee vapahtajan äiti (Luuk. 1:46-47) " Minun sieluni ylistää Herraa ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, pelastajastani". Joten Maria itsekin tietää tarvitsevan pelastajan. Uskoako paavia vai evankeliumin Mariaa, Minä ainakin valitsen Marian, molempiin et voi yhtäaikaa uskoa

• Rapanhakko

Rapanhapakko

12.2.2015 20:14

Uusi

Tietenkin katolilaisten Maria- ja pyhimyskultti on hörhöä. Ja ehkä sillä on juurensa vanhemmissä äitijumalatar ym -myyteissä.

Mutta kun koko kristinusko ja koko juutalais-kristillinen uskontokin on yhtä sekametelisoppaa jo juuriltaan. "Pakanallista" kaikki.

Lyhyt oppimäärä:

Kanaanin maan valloitusta ei tapahtunut. Arkeologia ei löydä siitä jälkeäkään. Juutalaiset olivat yksi keskenään nahistelevista kanaanilaiskansoista. Exodus-tarinan omaksuivat luultavimmin lähimpänä todellisena vastineena Egyptistä karkotetuilta Hyksoilta. Jotka taas olivat Baalin (tarkemmin El Shaddai) palvojia.

Jahve oli yksi kanaanilaisen pantheonin alajumalista, ja ylijumala El Elyonin poika. Alkuun juutalaisetkin olivat polyteistisiä, sitten henoteistisiä niin että juutalaisiksi identioituvat palvoivat vain Jahvea.

Baabelin vankeuden aikaan nöyryytetty juutalaisten eliitti keksikin, että Jahve onkin ainoa Jumala, joka vain koettelee kansaansa. Palattuaan Jahven papit tapattivat muiden kanaanilaisten jumalien papit ja tuhosivat heidän temppelinsä. Baabelin vankeudessa Jahven papit olivat omaksuneet myös juutalaisuudelle alunperin vieraan opin hyvis- ja pahisjumalan (Saaatana) taistelusta. Ja enkelitkin tulevat siitä "pakanauskonnosta".

Sitten laitetttiin kirjurit töihin editoimaan vanhoja kanaanilaisia myyttejä ja sepittämään uusia. Muokkauksen jälkeen mm. sumerien ja kanaanilaisten luomis- ja vedenpaisumusmyytti kelpasi.

Kuolemanjälkeisen elämän käsite tuli juutalaisuuteen vasta tuossa Makkabealaissotien aikaan. Naapurikansojen uskontojen mukaan sekin. Oli taas saatu turpiin ja unelmoitin että jospas edes kuoleman jälkeen hyvikset palkitaan ja pahiksia rangaistaan. Mutta ei Jeesuksen aikaan ja nykyään läheskään kaikki juutalaiset eivät sellaiseen oikeastaan usko.

Kristinuskon varsinainen perustaja on Paavali. Joka saadakseen sille uudelle suunnalle kannatusta Rooman alueella luopui mm ympärileikkauksesta ja ruokasäännöistä. Ja sotki sekaan hellenististä filosofiaa ja siihen aikaan muodikkaita taatusti pakanallisia mysteeriuskontoja.

Sitten vasta päälle katolisten ja muiden kristinuskon suuntien lisäykset.

• Miksi ihmeessä Raamatussa pitäisi olla maininta siitä mitä Marialle tapahtui. Ei Raamattu ole sellainen teos, se on vain Katolisen Kirkon tunnustusikirja, joka protestantit on lyhentyneenä versiona ottanut omakseen. Ja nykyään ne palvovat sitä kuin Jumalaa - se onkin heille tärkeempi kuin Jumala.

• Rapanhapakko

Ylläoleva oli koppaste omaa tekstiäni luterilaisuuspalstalta.

Perusteluja myös kopypastaten itseäni. Sori ei suoraan teille, vaan jollekin semiprotestantille vapaasuuntaiselle (?) hihhulille. Linkit haluan teille tässä näyttää.

Balttis:
      Sinä kirjoitat nyt lukkiutuneena uskontoosi, ja lisäksi lukkiutuneena uskontosi sivuhaaraan, päätellen että käytät muotoa "Jeshua". Ja olepa hyvä äläkä valehtele, ettei se ole uskontoa ja että joku Pyhä Henki sinulle näitä kertoilee. Valehtelu kun on loukkaavaa, varsinkin valehtelu sen halun eteen, että me muut joudumme ns. käristymään ikuisesti.

Kyllä sinä aikamiehenä, joka osaa vetää housut oikeinpäin jalkaan tajuat itsekin:

Ei asioita voi tutkia eikä pidä eikä tiedettä tehdä noin, että alunperin lukkiudutaan jonkun kultin ajatuskantaan. Ethän itsekään ottane vakavasti ns. "islamilaista tiedettä" tai mormonien käsitystä Amerikan historiasta? Ja mormoneillekin se Pyhä Henki kuulemma puhuu suoraan :-)

Vanhan Testamentin alkuperäinen polyteismi ja henoteismi näkyy suoraan Raamatustakin. Jo Luomiskertomuksen "Elohim"-monikko ja elohimien pelko ettei ihmisistä tule "heidän kaltaisiaan". Kristityt liittävät tuohon Jeesuksen ja Pyhän Hengen niiksi muiksi. Mitä ei tekstissä ollenkaan lue ja mitä juutalaiset (itse en ole juutalainen enkä taida olla tavannutkaan heitä) eivät syystäkään hyväksy.

Jumalista otapa harkittavaksi:

5. Moos.32:8-10 "Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan. Herran osuus on hänen kansansa Israel, ja Jaakob hänen perintömaansa. Hän löysi sen autiosta maasta, karulta seudulta, joka huusi tyhjyyttään. Hän otti sen hoiviinsa ja huolehti siitä, hän varjeli sitä kuin silmäteräänsä."

Ylijumala El Elyon siis jakoi kansat ja antoi joka kansalle oman alajumalan. Alajumala Jahven (YHWH:n) eli Adonain (Herran) koska Jahven nimeä ei uskallettu lausua, osuus oli Israel ja vain Israel. En ole juutalainen, joten Jahve ei ole minun jumalani. Viikingeistä ja Gorm Vanhasta kun äitini kautta polveudun, Thor taitaisi olla :D No ei sekään.

Muuten sitten kursorisesti, koska tämä olisi monen ketjun aihe:

Suomenkielisen Wikipedian artiikkeli mikä se Vanhan Testamentin Jumala eli Jahve oli. Ja sen jumalkäsityksen historiaa. Omasta mielestäni tuo on oikeansuuntainen, mutta liikaa painottuu jonkun Karen Armstongin liikafeministisiin näkemyksiin:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve

Tämä englanninkielinen muu ( ei wikipedia) artikkeli on mielestäni parempi:

http://www.pantheon.org/articles/y/yahweh.html

Seuraavaksi Vanhan Testamentin arkeologiasta.
      Käsittääkseni jo teologisessa tiedekunnassakin ihan oikein tiedetään ja opetetaan, että esim. Kanaanin maan valloitus on perätön myytti. Tässä kooste arkeologiasta, mitä tapahtui ja miksi. Sinuakin on huijattu Vanhassa Testamentissa. Ammoin unohtuneista valtapoliittisista syistä sepiteltiin.

Tosin tosin tuo on vain referaatti vain yhdestä kirjasta. Juutalaisten arkeologien kirjoittamasta :-) Mutta useimpien historioitsijoiden ja tolkkujen teologienkin hyväksymää:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bible_Unearthed

Sitten miksi juutalaiset (joilla on heilläkin toki pöljä uskonto) eivät pidä Jeesusta kuin korkeintaan vääränä profeettana.

No tämä ei ole edes juutalaisten kirjoittama. Mutta aiheena on, onkos Vanhassa Testamentissa profetioita Jeesuksesta. No ei ole. Nuo voisit ihan itsekin tarkastaa Raamatustasi, jos jätät uskiskekkuloinnin hetkeksi väliin. Minä olen katsonut ja osaisin täsmentää ja täydentää tuota.

Uuden Testamentin kirjoittajat huijasivat tietoisesti. Sepittivät "Jeesusprofetioiksi" irrallisia VT:n jakeita. Jotka ovat ihan muuta asiaa kuin profetioita Jeesuksesta.

http://infidels.org/library/modern/jim_lippard/fabulous-prophecies.html

Nyt sinä tietenkin sepittelet, selittelet ja suljet silmäsi. Mahdollisesti valehteletkin. Mutta koeta nyt tajuta, että haluamasi maailmanselitys ei ole mikään maailman perusasia, vaan yksi pikku huuhaakultti, etkä sinä mitään ylimaallista tietoa saa. Eikä se Raamattukaan ole sinua juurikaan kiinnostanut, vain oma Halusi. Ja se ei riitä, että sinä ah oh Haluat. Ei sellaisessa ole mitään hienoa, herkkää, syvällistä saati rehellistä.

• Jumala ei takoita tuossa profetta Naatanille tulleessa sanassa (2 Sam 7:11-16) Mariaa, vaan Herraa ja sitä kuningaskuntaa joka koostuu Herran jäsenistä, eli hänen palveljoitaan, joihin myös tuo kurtus kohdistuu. Ja onhan tämä nyt se kaikista ilmeisin selitys.

Mutta kuten voidaan huomata, niin tässä myös nähdään Katolilaisten hengellinen pimeys pyhiä kirjoituksia kohtaa,ja vaikka tämäkin kirjoitus on vieläpä niitä kaikken helpoimmin tulkittavissa olevia, niin katolilaiset eivät ole sitä osanneet tulkita, ja koska heillä ei ole Hengeltä saatua viisautta, vaan ihmis viisaus, joka eksyy kirjoituksissa ja eksyttää ihmiset todellisesta Jumalan tuntemisesta.

Hylätkää tämän kaltaiset pimeät seurakkunnat, joilla ei ole oikeaa opetuksen lahjaa Hengeltä, vaan omia ihmis viisauteen perustuvia eksyttäviä arvioita.

• PPietari

OK, nyt saat viimeinkin vastauksen! Jos ei se kelpaa tai et ymmärrä, asialle ei sitten voi mitään.

Marian titteli "Taivaan kuningatar" on suoraa seurausta siitä, että Jeesus on Israelin sekä taivaitten ja maan kuningas eli Jumala, jonka äiti Maria on ("theothokos"). Davidin tradition mukaan Isralin kuninkaan äiti on myös Israelin kuningatar. Koska Jeesus on myös taivaitten kuningar, on hänen äitinsä myös taivaitten kuningatar. Kuninkaan äiti on siis kuningatar. Taivaitten kuninkaan äiti on siis taivaitten kuningatar.

Toivottavasti tämä selventää asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4736
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      200
      2578
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1677
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1605
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      21
      1369
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      22
      1305
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1217
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      146
      1081
    9. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      952
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      924
    Aihe