Koska aloitukseni "hedelmätön Jumalan kansa" ei herättänyt mitään ajatuksia tai mielenkiintoa, niin miten olisi seuraava aihe?
Raamatun kuvaus paholaisesta muistuttaa psykologian kuvausta narsistista, vieläpä sen ääripäästä eli psykopaatista. Myös Ilmestyskirjan "äitibabylonista" Ilm.17:5,6 tulee mieleeni narsistinen äiti, jolla on mahtavia suuruuskuvitelmia itsestään kehuessaan "istuvansa kuningattarena", joka ei ole "leski" eikä myöskään "lapseton" Ilm.18:7; Jes.47:7-11.
Seuraavassa poimin joitakin kuvauksia narsistista ja jokainen voi mielessään miettiä, löytääkö omasta seurakunnastaan näitä piirteitä ja kasvattaako hänen seurakuntansa tällaisia "narsistisia lapsia".
1) Tuntee itsensä mahtavaksi, suureksi ja hyvin tärkeäksi (esimerkiksi liioittelee saavutuksia, kykyjä, taitoja, kontakteja ja persoonallisuuden piirteitä valehteluun asti, ja vaatii tulla tunnustetuksi ylemmänasteisena ilman vertailukelpoisia todellisia saavutuksia);
2) Pakonomaisia fantasioita rajattomasta menestyksestä: maine, pelottava voima tai kaikkivaltius, vertaansa vailla oleva loistokkuus (älyllinen narsisti), ruumiillinen kauneus tai seksuaalinen kyky (ruumiillinen narsisti), tai ideaalinen, loputtomiin kestävä rakkaus tai intohimo;
3) On syvästi vakuuttunut omasta ainutlaatuisuudestaan, minkä tähden vain erityiset tai ainutlaatuiset ihmiset (tai instituutiot) voivat ymmärtää häntä, kohdella häntä oikein, tai ovat hänen seuransa arvoisia;
4) Vaatii ylenpalttista ihailua, palvontaa, huomiota ja mielenkiintoa - tai sen puuttuessa vaatii olla pelottava ja pahamaineinen (Narsistinen Lähde);
5) Kokee olevansa oikeutettu. Vaatii automaattista ja täydellistä omien epärealististen odotustensa täyttämistä - erityistä ja etuoikeutettua kohtelua;
6) "Riistää" ihmissuhteita, toisin sanoen käyttää muita omien tarkoitusperiensä saavuttamiseen;
7) Vailla empatiaa. On kykenemätön tai haluton tunnustamaan tai hyväksymään muiden tunteita, tarpeita, tärkeysjärjestyksiä ja valintoja sekä samaistumaan niihin;
8) On jatkuvasti kateellinen muille ja etsii keinoja loukata tai tuhota turhautumisensa kohteita. Kärsii vainoharhaisista mielikuvista, koska uskoo, että muut kokevat hänet samoin ja todennäköisesti toimivat samalla tavalla;
9) Käyttäytyy ylimielisesti ja koppavasti. Tuntee olevansa ylivoimainen, kaikkeen kykenevä, kaiken tietävä, voittamaton, immuuni, "lain yläpuolella", ja kaikkialla läsnä oleva (maaginen ajattelu). Raivostuu ollessaan turhautunut, kohdatessaan vastarintaa, tai kun sellaiset ihmiset nuhtelevat häntä, joita hän pitää alempiarvoisina ja arvottomina.
Narsistinen "äitibabylon" ja sen " tyttäret"
5
57
Vastaukset
- Niitähänon
Tältä palstalta ei ole vaikeaa löytää narsistisia piirteitä.
- iminmerkin
Kerettiläinen vaikuttaa äiti Babylonian mieheltä ja hänen tyttäriensä isältä.
- kerettiläinen---
iminmerkin kirjoitti:
Kerettiläinen vaikuttaa äiti Babylonian mieheltä ja hänen tyttäriensä isältä.
No minä en ole "maan kuningas" eli minulla ei ole mitään maallista valtaa, joten minun kanssani "äitibabylon" ja sen "tyttäret" eivät halua hengellistä haureuttaan harjoittaa, vaan päinvastoin kutsuvat minua kerettiläiseksi, koska en suostu liittymään heidän narsistiseen hoviinsa pönkittämään heidän illuusiotaan omasta suuruudestaan, enkä myöskään suostu kumartamaan ja tunnustamaan heitä Jumalan edustajiksi eli "Kristeyksen sijaisiksi" täällä maan päällä Ilm.17:1-6,15
- kerettiläinen---
Narsismiin kuuluu oleellisena osana kaksoisviestintä eli ristiriitainen viestintä. Tässä eräs esimerkki Äitikirkon viestinnästä.
http://katolinen.fi/?page_id=7279 Web of Trust
1. osa
KIRKKO JUMALAN SUUNNITELMASSA
KIRKON SYMBOLIT
755. ”KIRKKO on viljelysmaa, Jumalan PELTO.137 Tässä pellossa kasvaa ikivanha ÖLJYPUU, jonka pyhänä juurena olivat PATRIARKAT ja JOSSA juutalaisten ja pakanoiden SOVITUS TAPAHTUU ja kerran tulee tapahtumaan…
Näetkö mitään ristiriitaa tässä Raamatun opetuksen kanssa? - kerettiläinen---
Tuosta edellisestä jäi loppuosa puuttumaan, joten tässä se kokonaan. Siitä voi nähdä, miten se jo itsessään on täysin ristiriitainen. Tämä on tyypillistä kaksoisviestintää, jota narsistiset seurakunnat harjoittavat.
755. ”Kirkko on viljelysmaa, Jumalan pelto.137 Tässä pellossa kasvaa ikivanha ÖLJYPUU, jonka PYHÄNÄ JUURENA olivat PATRIARKAT ja JOSSA juutalaisten ja pakanoiden SOVITUS TAPAHTUU ja kerran tulee tapahtumaan.138 Taivaallinen tarhuri on istuttanut kirkon ikään kuin valitun viinitarhan.139 Tosi viinipuu on Kristus, joka antaa oksille elämän ja hedelmällisyyden, NIMITTÄIN MEILLE, JOTKA KIRKON KAUTTA PYSYMME HÄNESSÄ, sillä ilman häntä emme voi tehdä mitään”140.141 795
Huomaatko, että siellä "kirkkopellossa" kasvavan öljypuun, jossa sovitus mukamas tapahtuu, "pyhässä juuristossa" ei ole lainkaan Kristusta, vaan ainoastaan patriarkat...ja ilmeisesti näillä tarkoitetaan kirkkoisiä...
Tämän kaiken "sana-akrobatian" tarkoituksena on kertoa meille, että kirkko pelastaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797