Loppuuko Kreikan tie eurossa

hiinä.ja.hiinä

Kauppalehti tällaisia uumoilee, että Kreikka luisuttaa itseään ulos Euro-alueesta.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/kreikka-tyontamassa-itseaan-ulos-eurosta/kEvny2pg?ext=ltr&utm_source=Kauppalehti_Uutiskirje&utm_medium=email&utm_campaign=Kauppalehti_Uutiskirje

Sitten varmaan huomataan että ei se niin kauhea asia ollutkaan, tämän jälkeen alkaa eräät muutkin maat harkita eurosta lähtöä. TV:ssä oli joku suomalainen talousmies, joka oli sitä mieltä että markka käyttöön euron rinnalle, ens alkuun.

11

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asunnollinen

      Sinun täytyy olla aika nuori tai sitten et ole hankkinut omaa asuntoa eikä sinulla ole ollut asuntolainaa. Muuten ymmärtäisit, mikä ero oli 1990-luvun ja nykyisillä asuntolainakoroilla. Tietäisit myös, mistä tuo ero johtuu.

      • bhbhbhbh

        Mutta läheskään kaikilla ei ole omaa asuntoa ja asuntolainaa.

        Ja on täysin selvää että euron tie loppuu jossain vaiheessa, tää on väliaikaista.


      • Minullakin

        Asunnolliselle tiedoksi että taloustieteilijöiden mukaan halpa raha on ollut aina taantumien ja lamojen takana. Ihmiset, kunnat, valtiot ylivelkaantuvat ja koron noustessa kanttuvei!


      • bhbhbhbh kirjoitti:

        Mutta läheskään kaikilla ei ole omaa asuntoa ja asuntolainaa.

        Ja on täysin selvää että euron tie loppuu jossain vaiheessa, tää on väliaikaista.

        Mikä siitä niin selvän tekee? Vastausta lienee tosin turha varmaan odottaa.


      • Minullakin kirjoitti:

        Asunnolliselle tiedoksi että taloustieteilijöiden mukaan halpa raha on ollut aina taantumien ja lamojen takana. Ihmiset, kunnat, valtiot ylivelkaantuvat ja koron noustessa kanttuvei!

        Tuohan olisi Kreikan tilanne, jos he eroaisivat eurosta.

        Eikä se korko nyt itsestään nouse.


    • Väärä-palsta

      Palsta tarvitsisi kunnollisen luotsin. Tällaisen yleiskeskustelun paikka ei ole täällä. Tämä palsta on sitä varten, että täällä keskustellaan persuista. Ei mikään persujen ikioma keskustelukerho.

      • lässyti.lää

        Eli toisin sanoen ei-persut "keskustelevat" "sankkireijistä" ja jostain "ylämäkityönnöstä", kuten heillä on ollut tapana.

        Katselin vähän muita politiikka palstoja, ja huomasin että vasurien saitilla vasurit yrittävät puhua persuista jatkuvasti. RKP:n palstalla hurrit kirjoittelevat ihan yleisistä asioista ruotsiksi, ei mitään RKP:hen liittyvää. Nämä ovat siis pelkkiä huuhaa-palstoja, joilla ei ole mitään virkaa. Muutama persaukinen työtön kuluttaa näillä aikaansa, siinä se.


      • lässyti.lää kirjoitti:

        Eli toisin sanoen ei-persut "keskustelevat" "sankkireijistä" ja jostain "ylämäkityönnöstä", kuten heillä on ollut tapana.

        Katselin vähän muita politiikka palstoja, ja huomasin että vasurien saitilla vasurit yrittävät puhua persuista jatkuvasti. RKP:n palstalla hurrit kirjoittelevat ihan yleisistä asioista ruotsiksi, ei mitään RKP:hen liittyvää. Nämä ovat siis pelkkiä huuhaa-palstoja, joilla ei ole mitään virkaa. Muutama persaukinen työtön kuluttaa näillä aikaansa, siinä se.

        Miksi sitten itse täällä aikaasi kulutat?


      • hehehehehe

        Niin kerroppa nyt miksi täällä luuhaat, ja oikein nimmarinkin olet rekannut.


      • hehehehehe kirjoitti:

        Niin kerroppa nyt miksi täällä luuhaat, ja oikein nimmarinkin olet rekannut.

        Miksi toistit kysymykseni? Taidat olla homo.


    • tuoba

      Kreikan hallitus on sanoutunut irti persujen tukemasta talouskuripolitiikasta. Hallitus on perunut pahimpia sosiaaliturvan leikkauksia.
      Kreikan hallitus on ilmoittanut että EU:n ja IMF:n troikalla ei ole asiaa maahan muuten kuin elvytyksen merkeissä. Kreikka on vihdoin sanoutunut irti perussuomalaisesta talouspolitiikasta joka on myös Stubbin hallituksen politiikka.
      Kreikan hallitus ei ole esittänyt erovaatimuksia. EU:n köyhien kyykyttämispolitiikka muuttuu tai Eu potkaisee Kreikan ulos. Palkkatyöläinen antaa tukensa Kreikan nykyiselle hallitukselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe