olisiko ketään, joka voisi selittää uskonpuutteeni. Olen välillä eronnut kirkosta, liittynyt kirkkoon, ja taas eronnut. Minun on todella vaikea uskoa Jumalaan.
kierrettyäni ympäri maailmaa, ja nähtyäni pelkkää pahuutta, ja vieläkin pahempaa matkoillani.
Pyysin usein heitä uskomaan jumalaansa, mikä tahansa se heille sitten olikin. usein jouduin tilanteeseen, jossa kysymys oli uskotko Jumalaasi. Heille ei ollut tärkeätä se mikä Jumalani on, vaan uskonko häneen. On vaikea osallistua menoihin joissa heillä on oma ehdoton Jumalansa, hän ei ole yhtä vaativa kuin omamme, mutta vaatii silti kunnioitusta osakseen.
Kävelin sitten paikallisen munkin kanssa tilapäiseen kotiini. keskustelimme uskontojemme eroavaisuuksista. Hänen mielestään on olemassa vain yksi Jumala, mutta me kunnioitamme häntä eri tavoin. Siis palvomme tokaisin, lähes ateistin kiihkolla.
Pidetään tauko.., mitä on ateismi= a-teismi = ei uskovainen, ei mitään sen enenpää.
Kysyin, miten hän suhtautuu ateismiini. Hänen rauhallinen, ja mietiskelevä vastauksensa oli: Miksi tulit seuraamme, en uskokkaan saavani sinua kääntymään omaan uskontooni, mutta mieti miksi tulit. Kukaan ei sinua pyytänyt, saati vaatinut, tulit vain omasta tahdostasi.
Istuimme illan., juttelimme, mietimme tähtitaivasta.
Tuntien kuluttua lähtiessään hän sanoi minulle: Meillä on vain yksi Jumala, meillä on ero vain siinä miten häntä kunnioitamme.
Omko näin? minulla on halu uskoa, mutta ateistin mieli kumota kaikki. Tämä on vain yhden miehen halu etsiä totuutta, loukkaaviin kirjoitukdiin olen valmistunut. Mutta onko teillä oikeasti uskovilla mahdollisuus autaa minua oikean tien etsimisessä.
vaikeaa, vaikempaa jne.
4
<50
Vastaukset
Etsit selvästi Jumalaa. Siihen sinulla voi mennä aikaa, mutta siitä se lähtee. Ensin on usko. Sen jälkeen sitä miettii, miten joku tietty uskonto näyttäytyy ja mitä siihen kuuluu. Etsit tietoa ja hyvä niin.
Kyllä sinulle se oma tiesi näytetään.- aina.-
"Olen välillä eronnut kirkosta, liittynyt kirkkoon, ja taas eronnut. Minun on todella vaikea uskoa Jumalaan."
Sinä haluat vain harrastaa uskontoa, mutta et halua tuntea Jumalaa ? Jos haluat tulla uskoon, eli kokea mielenmuutoksen, silloin voit oppia tuntemaan Jumalan, koska HÄN antaa henkensä sinun sisimpääsi, saat uuden hengen.
Omalla uskollasi et pelastu ! Toki on hyvä käydä sanaa kuulemassa ja lukea sanaa.
Kirje efesolaisille 1
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti..
Toinen kirje korinttilaisille 3
4. Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan;
5. ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
6. joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi
Tuossa kertomuksia, miten toiset ovat löytäneet Jumalan.
http://www.uskoontulo.net/
Ja muista ETSIVÄ LÖYTÄÄ ! En osaa selittää, mutta haluaisin rohkaista vilpittömästi etsimään. Etsimään toisten kristittyjen seurasta, Raamatun sanasta, etsimään rukoillen. Toivon, että Jumala ilmoittaa itsensä Sinulle.
Jeremia 29:13: "Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne."- 00000000
"Tuntien kuluttua lähtiessään hän sanoi minulle: Meillä on vain yksi Jumala, meillä on ero vain siinä miten häntä kunnioitamme.
Omko näin?"
Jos tarkastelet tuota väittämää siitä näkökulmasta, että vain Kristinuskon tunnustama Jumala ilmoittaa itse tulleensa Pojassaan tähän maailmaan uhrautumaan syntisen ihmisen puolesta, ja että mikään muu uskonto ei ilmoita mitään sellaista, vaan päinvastoin useimmissa suorastaan kiistetään Jeesuksen jumaluus tai jopa Hänen olemassaolonsakin, niin miltä sinusta vaikuttaa, onko tällöin loogista ajatella näiden eri uskontojen uskovan samaan jumalaan?
Entä, jos ajattelet sitä, että vain Kristinuskossa Jumala ilmoittaa ihmisen saavan pelastuksen lahjaksi, ilman mitään ihmisen omaa ansiota, ja kaikissa muissa edellytetään ihmiseltä yhtä jos toista pelastuksen ansaitsemiseksi - niin eikö näiden ajatusmallien välillä ole aivan liian suuri ero, että voitaisiin ajatella, että niissä uskotaan samaan jumalaan?
En halua loukata sinua, mutta en myöskään tiedä, voinko oikeasti auttaa sinua. Rukoilen puolestasi, ja jos haluat, yritän vastata kysymyksiisi, mutta lopulta usko syntyy vain näiden kahden edellytyksen täyttyessä: 1) sinä haluat uskoa ja 2) Jumala antaa sinulle uskon. Tällä en suinkaan tarkoita epäillä uskoasi, vaan lähinnä haluan muistuttaa siitä, että jos etsintäsi ei heti näyttäisi tuottavan tulosta, älä luovuta. Jumala saattaa haluta kuljettaa sinut joidenkin sellaisten asioiden läpi, jotka opettavat sinua paljon syvällisemmin, kuin mitä toinen ihminen voi selityksillään sinulle antaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4993968Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152986Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2792208Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4542058Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841384- 1571313
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631178- 811085
- 611079
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä411038