jumalaan uskominen naurettavin asia maailmassa

elätkövalheessa

http://www.iltalehti.fi/syopa/2015021419194044_sy.shtml

Tässä lohduton tarina eikä yhtään harvinainen. jumala ei antaisi lapsien kuolla sairauksiin. jumala välittäisi ja auttaisi viattomia. mikään muu ei suututa niin paljon kuin väitteet jumalan olemassaolosta ja rakkaudesta. maailman perusluonne on sadistinen luonnonlakeja myöten.

jos jumala on olemassa, se ei tunne mitään myötätuntoa. joka muuta väittää on VALEHTELIJA.

82

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allright

Uskovaiset on aivopestyjä raukkoja.

• samaamielt

helppoa yhtyä näkemykseesi. on raukkamaista puhua jumalan rakkaudesta ja pelkuruutta olla tunnustamatta tosiasioita, eli sitä että jumalasta ei ole mitään havaintoa sen paremmin kuin tämän rakkaudestakaan.

• samaamielt kirjoitti:

helppoa yhtyä näkemykseesi. on raukkamaista puhua jumalan rakkaudesta ja pelkuruutta olla tunnustamatta tosiasioita, eli sitä että jumalasta ei ole mitään havaintoa sen paremmin kuin tämän rakkaudestakaan.

xxxxxx tunnustamatta tosiasioita, eli sitä että jumalasta ei ole mitään havaintoa sen paremmin kuin tämän rakkaudestakaan. xxxxx

Ateisti on lähtökohtaisesti jo kääntänyt selkänsä Jumalalle. Siksi hän ei voi kohdata Jumalaa millään tasolla, eikä hänellä silloin tietenkään voi olla mitään havaintoa Jumalasta. Ateisti on näin itse sulkenut itsensä havaintojen ulkopuolelle.

• yritäedes

Miksei jumala luo meitä tietoisiksi hänestä

• Obadja kirjoitti:

xxxxxx tunnustamatta tosiasioita, eli sitä että jumalasta ei ole mitään havaintoa sen paremmin kuin tämän rakkaudestakaan. xxxxx

Ateisti on lähtökohtaisesti jo kääntänyt selkänsä Jumalalle. Siksi hän ei voi kohdata Jumalaa millään tasolla, eikä hänellä silloin tietenkään voi olla mitään havaintoa Jumalasta. Ateisti on näin itse sulkenut itsensä havaintojen ulkopuolelle.

>>Ateisti on lähtökohtaisesti jo kääntänyt selkänsä Jumalalle.>>

Ateistille ei ole olemassa mitään Jumalaa, jolle selkänsä kääntää. Jos olisi, niin ateisti ei olisi ateisti, vaan Jumalalle selkänsä kääntävä teisti.

>>Siksi hän ei voi kohdata Jumalaa millään tasolla, eikä hänellä silloin tietenkään voi olla mitään havaintoa Jumalasta.>>

Kyllä kaikkivoipan Jumalan pitäisi pystyä ateistin silmät avaamaan. Jos Jumala on olemassa, eikä tätä tee, niin turha siitä on ateistia syyttää.

>>Ateisti on näin itse sulkenut itsensä havaintojen ulkopuolelle.>>

Ei ole. Sinä et vain tiedä mitä ateismi tarkoittaa, vaikka sen määritelmää on lärviisi hierottu lukemattomia kertoja. Sinulle on tärkeämpää jankata olkiukkojasi, kuin oikeasti keskustella asiasta.

• Kultakin puhdistetaan lulessa,mikse uskovilla heille ei ole luvattu ruusuista tietä,heitä vainotaan aivankuten jeesus itsen sanoon "Muistakaa, mitä teille sanoin: ei palvelija ole herraansa suurempi. Jos minua on vainottu, vainotaan teitäkin. Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanaanne. Joh 15:20.

• tekopyhyydestäpisteet

uskovat on aina osanneet tehdä itsestään marttyyreitä monissa uskonnoissa. ehkä sille halveksunnalle on jokin syy? esimerkiksi se että te kristityt hyväksytte sen että niitä saa kiusata ikuisesti helvetissä jotka eivät usko teidän satukirjaanne ja jeesukseen. yhtäänkään moraalinen ihminen ei hyväksy hellvettiä. eikä raamatussa kuvatut jumalan joukkosurmatkaaan kyllä vakuuta minua että kristityt palvoisi moraalisesti valveutunutta jumalaa. he palvoo väkivaltaista narsistia joka tappoi mm lapsia massoittain.

te palvotte tällaista jumalaa ja kun joku kritisoi uskomuksianne, te heittäydytte marttyyreiksi.

• Puolueeton1
        tekopyhyydestäpisteet kirjoitti:

uskovat on aina osanneet tehdä itsestään marttyyreitä monissa uskonnoissa. ehkä sille halveksunnalle on jokin syy? esimerkiksi se että te kristityt hyväksytte sen että niitä saa kiusata ikuisesti helvetissä jotka eivät usko teidän satukirjaanne ja jeesukseen. yhtäänkään moraalinen ihminen ei hyväksy hellvettiä. eikä raamatussa kuvatut jumalan joukkosurmatkaaan kyllä vakuuta minua että kristityt palvoisi moraalisesti valveutunutta jumalaa. he palvoo väkivaltaista narsistia joka tappoi mm lapsia massoittain.

te palvotte tällaista jumalaa ja kun joku kritisoi uskomuksianne, te heittäydytte marttyyreiksi.

Teko.... Jeesuksen ajan tosikristityt eivät TEHNEET itsestään marttyyreja ,vaan heitä vainottiin uskonsa takia ,ja tapettiin monenlaisin paikallisin tapoihin,kivittämällä kuoliaaksi taikka hirttämällä .Johannes kastajan pään vaati ,Herodeksen tytär
        tuotavan lautasella SALOMEN tanssiesityksensä jälkeen .Näille tosikristityile Jeesus
        on luvannut paikat taivaallisen hallituksensa jäseninä ne tuhannen vuotta ,milloin
        hän hallitsee maata .Me emme ole marttyyreja ,vain vaatimattomia tutkijoita .

• tekopyhyydestäpisteet kirjoitti:

xxxx uskovat on aina osanneet tehdä itsestään marttyyreitä monissa uskonnoissa. ehkä sille halveksunnalle on jokin syy? esimerkiksi se että te kristityt hyväksytte sen että niitä saa kiusata ikuisesti helvetissä jotka eivät usko teidän satukirjaanne ja jeesukseen. yhtäänkään moraalinen ihminen ei hyväksy hellvettiä xxxxx

Jos helvetti on sinusta paha paikka, niin sitten haluat olla matkalla sinne?
        Ja jos Raamattu on mielestäsi satukirja, niin miksi se ärsyttää sinua niin kovasti? Jos helvetti on satua, miksi se vaivaa sinua?

Etsi Jumalaa Jeesuksen Kristuksen kautta ja löydettyäsi hänet, tulet huomaamaan, onko Raamattu satukirja vai ei?

J

• tekopyhyydestäpisteet kirjoitti:

Marttyyri ei tule itse tekemällä,eikä sellainen edes ole marttyyri, marttyyrejä ovat ne jota kuoevat Jeesuksen nimen todistuken vuoksi tapetaan koska he tunnutavat Jeesuksen omaksi vapahtajakseen pitävät esillä hyvää sanomaan tekevät sen mukaan silti meitä vihataan ja vainotaan/tapeetaan.

• omatpäätelmäsi
        Obadja kirjoitti:

xxxx uskovat on aina osanneet tehdä itsestään marttyyreitä monissa uskonnoissa. ehkä sille halveksunnalle on jokin syy? esimerkiksi se että te kristityt hyväksytte sen että niitä saa kiusata ikuisesti helvetissä jotka eivät usko teidän satukirjaanne ja jeesukseen. yhtäänkään moraalinen ihminen ei hyväksy hellvettiä xxxxx

Jos helvetti on sinusta paha paikka, niin sitten haluat olla matkalla sinne?
        Ja jos Raamattu on mielestäsi satukirja, niin miksi se ärsyttää sinua niin kovasti? Jos helvetti on satua, miksi se vaivaa sinua?

Etsi Jumalaa Jeesuksen Kristuksen kautta ja löydettyäsi hänet, tulet huomaamaan, onko Raamattu satukirja vai ei?

J

"Jos helvetti on sinusta paha paikka, niin sitten haluat olla matkalla sinne?"

kuka on sanonut että olen tai haluan olla matkalla sinne? mikä teitä uskovia riivaa kun heitätte tuollaisia juttuja ilman päätä eikä häntää. sinun mielestäsi ateisti voi haluta hellvettiin mutta ateisti ei sellaiseen usko.

"Ja jos Raamattu on mielestäsi satukirja, niin miksi se ärsyttää sinua niin kovasti? Jos helvetti on satua, miksi se vaivaa sinua?"

minua ei vaivaa hellvetti yhtään. minua vaivaa se että monen muun lapsen lailla kärsin nuoruudessani hellvetinpelosta koska lähipiirissä oli ei-uskovia joiden pelkäsin sinne joutuvan. minua vaivaa se että tuollaisia satuja levitetään aikuisten ihmisten toimesta tänäkin päivänä kun eivät halua olla aikuisia ja ajatella järjellä asioita rohkeasti. siitä olen kiitollinen että itse pääsin eroon tuollaisista uskomuksista vailla mitään pohjaa. ja tietenkin ajoittain käytän energiaa puhuakseni tuollaisia uskomuksia vastaan joiden uskon olevan ihmiselle vahingollisia.

"Etsi Jumalaa Jeesuksen Kristuksen kautta ja löydettyäsi hänet, tulet huomaamaan, onko Raamattu satukirja vai ei?"

luulin joskus löytäneenikin jeesuksen. nyttemmin ajattelen että vahvistusilluusio on merkittävässä roolissa tuottamaan ihmiselle kuvitelma siitä että hänen uskomansa asia edustaa totuutta. ihmisen tuntemuksiin ei ole luottamista. ne voivat tuntua aidoille mutta synnytämme niitä pitkälti itse. lukemattomissa uskonnoissa tehdään samoin ja koetaan olevan totuuden parissa. varmasti uskovillakin on raamatussa asioita jotka tuntuu järjenvastaisille. ne selitetään pois toteamalla että jumala tietää paremmin. entäs jos ne asiat pitäisikin ajatella niin että se mikä tuntuu hölmölle, myös on hölmöä.

• lapsiparat
        omatpäätelmäsi kirjoitti:

"Jos helvetti on sinusta paha paikka, niin sitten haluat olla matkalla sinne?"

kuka on sanonut että olen tai haluan olla matkalla sinne? mikä teitä uskovia riivaa kun heitätte tuollaisia juttuja ilman päätä eikä häntää. sinun mielestäsi ateisti voi haluta hellvettiin mutta ateisti ei sellaiseen usko.

"Ja jos Raamattu on mielestäsi satukirja, niin miksi se ärsyttää sinua niin kovasti? Jos helvetti on satua, miksi se vaivaa sinua?"

minua ei vaivaa hellvetti yhtään. minua vaivaa se että monen muun lapsen lailla kärsin nuoruudessani hellvetinpelosta koska lähipiirissä oli ei-uskovia joiden pelkäsin sinne joutuvan. minua vaivaa se että tuollaisia satuja levitetään aikuisten ihmisten toimesta tänäkin päivänä kun eivät halua olla aikuisia ja ajatella järjellä asioita rohkeasti. siitä olen kiitollinen että itse pääsin eroon tuollaisista uskomuksista vailla mitään pohjaa. ja tietenkin ajoittain käytän energiaa puhuakseni tuollaisia uskomuksia vastaan joiden uskon olevan ihmiselle vahingollisia.

"Etsi Jumalaa Jeesuksen Kristuksen kautta ja löydettyäsi hänet, tulet huomaamaan, onko Raamattu satukirja vai ei?"

luulin joskus löytäneenikin jeesuksen. nyttemmin ajattelen että vahvistusilluusio on merkittävässä roolissa tuottamaan ihmiselle kuvitelma siitä että hänen uskomansa asia edustaa totuutta. ihmisen tuntemuksiin ei ole luottamista. ne voivat tuntua aidoille mutta synnytämme niitä pitkälti itse. lukemattomissa uskonnoissa tehdään samoin ja koetaan olevan totuuden parissa. varmasti uskovillakin on raamatussa asioita jotka tuntuu järjenvastaisille. ne selitetään pois toteamalla että jumala tietää paremmin. entäs jos ne asiat pitäisikin ajatella niin että se mikä tuntuu hölmölle, myös on hölmöä.

Asiaa! Oma elämä ja mielenterveys menneet tuon uskonnon takia! Vihaan uskovia vaikken niin alunperin tahtonutkaan-he itse kyllä pitivät huolen siitä,että tulee vastenmieliseksi koko raamattu ja heidän jumalansa. Että jospa vielä traumoistaan paranisi,olisihan se hienoa-menkööt nuo helvetillään hekumoijat itse sinne tuleensa käristymään ja jättäkööt lapset rauhaan!

• Paavo.Pottuloora

Tarkoitatko, että ihmiset eivät kuolisi eivätkä sairastuisi jos Jumalaa ei olisi olemassa?

• K.T.USA

Paavo .P. Luomistyön jälkeen Jumala näki miten kaikki oli HYVIN .Edenin puutarhassa siihen sekaantui kateellinen mahtava " kerubi " josta muodostui
        paholainen ,houkutellen ensimmäisen ihmisparin rikkomaan Luojan antaman määräyksen .Ehkäpä se oli vain koeaika heille ,mutta sortuessaan ,he menettivät
        oikeudet paratiisimaiseen tilaan ,ja joutuivat sen karuun ulkopuoliseen maailmaan
        elättämään itsensä kovalla työllä .Paholaisen aikaansaamaa ovat kaikki epäkohdat
        maapallolla ,koska hän aikoo tuhota kaikin voimin maapallon ja sen asukkaat demoniensa avustamana .YAHWE - JUMALA on antanut vain määräajan
        paholaisen riehumiselle ,ja ne ajat ovat kulumassa loppuun .Raamatun ennustukset täyttyvät tasaisesti ,sen ovat jo huomanneet ateistitkin .Nyt kansat valmistautuvat kolmanteen maailmansotaan ,siitä ei ole epäilystäkään .Sekin on
        ennustettu raamatussa .Sen luulisi olevan todisteena asioiden vakavuudesta .

• free-witch
        K.T.USA kirjoitti:

Paavo .P. Luomistyön jälkeen Jumala näki miten kaikki oli HYVIN .Edenin puutarhassa siihen sekaantui kateellinen mahtava " kerubi " josta muodostui
        paholainen ,houkutellen ensimmäisen ihmisparin rikkomaan Luojan antaman määräyksen .Ehkäpä se oli vain koeaika heille ,mutta sortuessaan ,he menettivät
        oikeudet paratiisimaiseen tilaan ,ja joutuivat sen karuun ulkopuoliseen maailmaan
        elättämään itsensä kovalla työllä .Paholaisen aikaansaamaa ovat kaikki epäkohdat
        maapallolla ,koska hän aikoo tuhota kaikin voimin maapallon ja sen asukkaat demoniensa avustamana .YAHWE - JUMALA on antanut vain määräajan
        paholaisen riehumiselle ,ja ne ajat ovat kulumassa loppuun .Raamatun ennustukset täyttyvät tasaisesti ,sen ovat jo huomanneet ateistitkin .Nyt kansat valmistautuvat kolmanteen maailmansotaan ,siitä ei ole epäilystäkään .Sekin on
        ennustettu raamatussa .Sen luulisi olevan todisteena asioiden vakavuudesta .

Miten pystyi olemaan kiero kerubi jos KAIKKI kerran oli hyvin?

Mikä järki on "koeajassa", jos jumala kerran on kaikkitietävä? Vapaalla tahdolla -edes jumalan vapaalle tahdolle - ei jää tilaa jos on kaikkitietävä.

Jumalasi kylläkin on "kaikkitietävänä" vastuussa ihan kaikesta pahasta. Tai sitten ei ole kaikkitietävä.

Ateistitkin "huomanneet"? Kerrotko lisää, tästä tulee hauskaa! XD
        Sotia on ollut aina, voi sinua. Se ei ole mikään todiste.

• free-witch kirjoitti:

Miten pystyi olemaan kiero kerubi jos KAIKKI kerran oli hyvin?

Mikä järki on "koeajassa", jos jumala kerran on kaikkitietävä? Vapaalla tahdolla -edes jumalan vapaalle tahdolle - ei jää tilaa jos on kaikkitietävä.

Jumalasi kylläkin on "kaikkitietävänä" vastuussa ihan kaikesta pahasta. Tai sitten ei ole kaikkitietävä.

Ateistitkin "huomanneet"? Kerrotko lisää, tästä tulee hauskaa! XD
        Sotia on ollut aina, voi sinua. Se ei ole mikään todiste.

xxxxxJumalasi kylläkin on "kaikkitietävänä" vastuussa ihan kaikesta pahasta. Tai sitten ei ole kaikkitietävä xxxxxx

Jumala on kaikkitietävä, mutta hän ei ole vastuussa mistään pahasta. Ihmisellä on vapaa tahto ja valinnan vapaus. Hän voi tehdä oikeita tai vääriä valintoja, mutta hän (ei Jumala) on vastuussa niistä valinnoista, joita hän tekee.
        Raamatussa (Gal.6:7-8) kerrotaan kylvämisen ja niittämisen laista. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Siinä on kysymys juuri siitä, että ihminen saa sen mukaisesti kun on tehnyt.

• free-witch
        Obadja kirjoitti:

xxxxxJumalasi kylläkin on "kaikkitietävänä" vastuussa ihan kaikesta pahasta. Tai sitten ei ole kaikkitietävä xxxxxx

Jumala on kaikkitietävä, mutta hän ei ole vastuussa mistään pahasta. Ihmisellä on vapaa tahto ja valinnan vapaus. Hän voi tehdä oikeita tai vääriä valintoja, mutta hän (ei Jumala) on vastuussa niistä valinnoista, joita hän tekee.
        Raamatussa (Gal.6:7-8) kerrotaan kylvämisen ja niittämisen laista. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Siinä on kysymys juuri siitä, että ihminen saa sen mukaisesti kun on tehnyt.

Olet ilmeisesti jotakuinkin kouluttamaton, ja sen annan tietty anteeksi. Yritän valottaa.

Jos sinä olisit jumala ja kaikkitietävä - tiedät VARMASTI, ehdottomasti, muuttamattomasti - että tietyllä tavalla luomasi ihmiset tulevat "lankeamaan", sotimaan, tappamaan ja sairastumaan - sinä OLET vastuussa siitä kaikesta, tykkäät siitä tai et.
        "Kaikkivaltiaan" luulisi olleen kykenevä luomaan paremmin asiat. Toisaalta: kun kaikki on varmaa, mikään muu ei ole mahdollista. Kun mikään ei ole varmaa, kaikki on mahdollista.

Huomaa, että sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi, muttei omiin faktoihisi.

Haluaako ja voiko jumala poistaa pahan? Miksi pahaa sitten on?
        Haluaako, muttei voi? Miksi siis kutsua häntä jumalaksi?
        Voiko, muttei halua? Hän on paha eikä palvomisen arvoinen.
        Eikö kumpaakaan? Miksi siis kutsua häntä jumalaksi koska hän on paha eikä palvomisen arvoinen?

Tiedän että kognitiivinen dissonanssi sattuu, mutta eikö rehellisyys ole tärkeämpää kuin itselleen valehtelu jotta sinulla olisi kivaa?

• lähtekääpois
        free-witch kirjoitti:

Olet ilmeisesti jotakuinkin kouluttamaton, ja sen annan tietty anteeksi. Yritän valottaa.

Jos sinä olisit jumala ja kaikkitietävä - tiedät VARMASTI, ehdottomasti, muuttamattomasti - että tietyllä tavalla luomasi ihmiset tulevat "lankeamaan", sotimaan, tappamaan ja sairastumaan - sinä OLET vastuussa siitä kaikesta, tykkäät siitä tai et.
        "Kaikkivaltiaan" luulisi olleen kykenevä luomaan paremmin asiat. Toisaalta: kun kaikki on varmaa, mikään muu ei ole mahdollista. Kun mikään ei ole varmaa, kaikki on mahdollista.

Huomaa, että sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi, muttei omiin faktoihisi.

Haluaako ja voiko jumala poistaa pahan? Miksi pahaa sitten on?
        Haluaako, muttei voi? Miksi siis kutsua häntä jumalaksi?
        Voiko, muttei halua? Hän on paha eikä palvomisen arvoinen.
        Eikö kumpaakaan? Miksi siis kutsua häntä jumalaksi koska hän on paha eikä palvomisen arvoinen?

Tiedän että kognitiivinen dissonanssi sattuu, mutta eikö rehellisyys ole tärkeämpää kuin itselleen valehtelu jotta sinulla olisi kivaa?

Eipä obadja vastaa,ei... Totuus näistä ihmisistä seurakunnissa on se,että he vain haalivat rahaa ja menestystä elämäänsä minkä kerkeävät..jos raamattu olisi totuus,eikai Jumala sallisi ihmisten vain kirkoissa pönöttää lihavina ja sortaen jopa omia uskontovereitaan,hyljeksien ja ylenkatsoen köyhiä ja sairaita? Eiei,kristinuskon Jumala ei asu ainakaan helluntailaisten luona.

• enääenusko

olin kerran jumalaan uskova. sitten avasin silmäni ja tajusin uskoneeni jumalaan juuri siksi että kaipasin epävarmassa maailmassa jotain pysyvää. sitten tajusin että juuri siksi jumalaan ei voi uskoa että maailmassa on suunnaton määrä kärsimystä jonka olemassaoloa ei voi selittää mitenkään. maanjäristyksiä, sairauksia, jopa asteroidien pommituksia. eläimet saalistaa toisiaan ja virukset aiheuttaa joukkokuolemia jne jne. lista on loputon ja mikään myötätuntoinen jumala ei sellaisia sallisi rakkailleen. emmehän me ihmisetkään sallisi jos voisimme nuo estää. ainakaan hyvin moni ei sallisi ja voisi katsella toimettomana sivusta kuten väitetty jumala tekee.

• Paavo.Pottuloora

Jos Jumalaa ei olisi eikö olisi myöskään noita mainitsemiasi ongelmia?

• K.T.USA

Mitä PYSYVÄÄ sait DARWINista .Ihmiskunnan harhauttajan ,vanhan äijän haalistuneet luut jossakin maan alla .Ei niistä mitään voimaa saa .Einstein sentään
        sanoi hiljentyneensä sen mahtavan suunnittelun edessä ,mikä vallitsee
        maailmankaikkeudessa .Kerran on todettu kaiken olevan suunniteltua ,niin eikö
        silloin pidä olla myöskin suunnittelija jossakin ? Siihen et varmaankaan ole oikeutettu vastaamaan ,joten lopetan turhamaisen keskustelun tähän .

• tetgffff
        Paavo.Pottuloora kirjoitti:

Jos Jumalaa ei olisi eikö olisi myöskään noita mainitsemiasi ongelmia?

tietenkin olisi koska nykyinen maailma on tällainen juuri siksi ettei tätä ole suunnitellut hyväntahtoinen jumala. sen takia uskominen jumalaan onkin mahdottomuus. mutta mietipäs kumpi on hurjempi ajatus. se että ilman jumalaa maailma on näin raadollinen rakenteiltaan, vai se että joku jumala on tietoisesti suunnitellut tämän tällaiseksi? mielestäni jälkimmäinen vaihtoehto on huomattavan paljon ahdistavampi. silloinhan joku hellvettikin voisi olla tämän sadistisen jumalan suunnitelmia.

• valitse
        K.T.USA kirjoitti:

Mitä PYSYVÄÄ sait DARWINista .Ihmiskunnan harhauttajan ,vanhan äijän haalistuneet luut jossakin maan alla .Ei niistä mitään voimaa saa .Einstein sentään
        sanoi hiljentyneensä sen mahtavan suunnittelun edessä ,mikä vallitsee
        maailmankaikkeudessa .Kerran on todettu kaiken olevan suunniteltua ,niin eikö
        silloin pidä olla myöskin suunnittelija jossakin ? Siihen et varmaankaan ole oikeutettu vastaamaan ,joten lopetan turhamaisen keskustelun tähän .

totuuden ei tarvitse mielyttää ihmistä. se mitä minä tai sinä haluamme ei muuta todellisuutta mihinkään. saahan ihmiset tuhansista uskonnoista itselleen lohtua valheen muodossa. ne eivät kuitenkaan edusta totuutta. pitää valita onko kiinnostunut totuudesta vai ainoastaan itsensä mielyttämisestä. jos itsensä mielyttäminen kiinnostaa niin voi valehdella itselleen kaikkea mielyttävää.

• lirho

älä usko

• Paavo.Pottuloora
        tetgffff kirjoitti:

tietenkin olisi koska nykyinen maailma on tällainen juuri siksi ettei tätä ole suunnitellut hyväntahtoinen jumala. sen takia uskominen jumalaan onkin mahdottomuus. mutta mietipäs kumpi on hurjempi ajatus. se että ilman jumalaa maailma on näin raadollinen rakenteiltaan, vai se että joku jumala on tietoisesti suunnitellut tämän tällaiseksi? mielestäni jälkimmäinen vaihtoehto on huomattavan paljon ahdistavampi. silloinhan joku hellvettikin voisi olla tämän sadistisen jumalan suunnitelmia.

Jumalan luoma maailma olikin hyvä kunnes ihminen alkoi kapinoidaan Jumalaa vastaan ja halusi tehdä oman tahtonsa mukaan. Sitä ihmisen oman tahdon maailmaa juuri nyt elämme joten turha siitä Jumalaa on syyttää.

• free-witch
        Paavo.Pottuloora kirjoitti:

Jumalan luoma maailma olikin hyvä kunnes ihminen alkoi kapinoidaan Jumalaa vastaan ja halusi tehdä oman tahtonsa mukaan. Sitä ihmisen oman tahdon maailmaa juuri nyt elämme joten turha siitä Jumalaa on syyttää.

Miten täydellisessä hyvyydessä voi ollakin sitten pahuutta?

Jos jumala on kaikkitietävä, on myös vastuussa kaikesta.

• free-witch kirjoitti:

xxxxx Jos jumala on kaikkitietävä, on myös vastuussa kaikesta xxxxx

Vaikka Jumala on kaikkitietävä, Hän ei ole vastuussa kaikesta. Ihmisellä on vapaa tahto ja valinnan vapaus. Hän voi tehdä oikeita tai vääriä valintoja ja hän on vastuussa seurauksista.
        On olemassa ns. kylvämisen ja niittämisen laki eli mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

"Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata, sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää, mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää." (Gal.6:7-8)

• xxxxxx siksi jumalaan ei voi uskoa että maailmassa on suunnaton määrä kärsimystä jonka olemassaoloa ei voi selittää mitenkään. maanjäristyksiä, sairauksia, jopa asteroidien pommituksia. eläimet saalistaa toisiaan ja virukset aiheuttaa joukkokuolemia jne jne. lista on loputon ja mikään myötätuntoinen jumala ei sellaisia sallisi rakkailleen. emmehän me ihmisetkään sallisi jos voisimme nuo estää. ainakaan hyvin moni ei sallisi ja voisi katsella toimettomana sivusta kuten väitetty jumala tekee. xxxxxx

Mainitsemasi asiat eivät mitenkään kumoa Jumalan olemassaoloa. Ihmisillä, joilla on oikea suhde Jumalaan, mainituista sioista ei ole mitään ongelmaa. Mutta jos ihminen ei halua elää sopusoinnussa Jumalan tahdon kanssa, hän joutuu kärsimään omasta syystään monenlaisista asioista.

Jos et tykkää luetteloimistasi asioista, niin minulla on sinulle ilouutinen. On olemassa maailma, missä ei ole mitään sairautta ja pahoja asioita. Sitä maailmaa kutsutaan Jumalan valtakunnaksi. Sinne on kaikilla vapaa pääsy. Jeesus Kristus on jo valmistanut tien sinne ja maksanut "pääsylipun" sinunkin edestäsi. Sinun tarvitsee vain hyväksyä tämä ilmainen ja ainutlaatuinen tarjous. Pääset siitä osalliseksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sovitustyöhönsä ja tunnustamalla Hänet omaksi Vapahtajaksesi ja Herraksesi.

• K.T.USA

Obadja ,rauha talollesi .

• Puolueeton1
        free-witch kirjoitti:

Pottul.Sinulta puuttuu ymmärrys .On kysymys kahden mahtavan henkiolennon vedonlyönti ihmisen uskollisuudesta YAHWE - jumalalle .Jumala on suonut saa-ta -nalle mahdollisuuden vietellä itselleen niin paljon kristikuntaa kuin haluaa ,ja sitten
        tulee pysähdys .YAHWE astuu " rinkiin ,ja hakkaa sa -ta -nan suoturpeeksi ",noin
        kansankielellä sanottuna .Jumalalle uskolliset tulevat todistamaan saa -ta -nan
        häviön demoneineen .Sitten alkaa uusi aikakausi .

• free-witch
        Obadja kirjoitti:

xxxxxx siksi jumalaan ei voi uskoa että maailmassa on suunnaton määrä kärsimystä jonka olemassaoloa ei voi selittää mitenkään. maanjäristyksiä, sairauksia, jopa asteroidien pommituksia. eläimet saalistaa toisiaan ja virukset aiheuttaa joukkokuolemia jne jne. lista on loputon ja mikään myötätuntoinen jumala ei sellaisia sallisi rakkailleen. emmehän me ihmisetkään sallisi jos voisimme nuo estää. ainakaan hyvin moni ei sallisi ja voisi katsella toimettomana sivusta kuten väitetty jumala tekee. xxxxxx

Mainitsemasi asiat eivät mitenkään kumoa Jumalan olemassaoloa. Ihmisillä, joilla on oikea suhde Jumalaan, mainituista sioista ei ole mitään ongelmaa. Mutta jos ihminen ei halua elää sopusoinnussa Jumalan tahdon kanssa, hän joutuu kärsimään omasta syystään monenlaisista asioista.

Jos et tykkää luetteloimistasi asioista, niin minulla on sinulle ilouutinen. On olemassa maailma, missä ei ole mitään sairautta ja pahoja asioita. Sitä maailmaa kutsutaan Jumalan valtakunnaksi. Sinne on kaikilla vapaa pääsy. Jeesus Kristus on jo valmistanut tien sinne ja maksanut "pääsylipun" sinunkin edestäsi. Sinun tarvitsee vain hyväksyä tämä ilmainen ja ainutlaatuinen tarjous. Pääset siitä osalliseksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sovitustyöhönsä ja tunnustamalla Hänet omaksi Vapahtajaksesi ja Herraksesi.

Tiesitkö, että on olemassa vallan onnellisia ateisteja, joita nuo ongelmat eivät ikinä juuri kosketa? Väitteesi on täysin turha ja epätosi.

"Sitten alkaa uusi aikakausi ."
        Sitä odotellessa! XDD

• sanonasiat
        Obadja kirjoitti:

xxxxx Jos jumala on kaikkitietävä, on myös vastuussa kaikesta xxxxx

Vaikka Jumala on kaikkitietävä, Hän ei ole vastuussa kaikesta. Ihmisellä on vapaa tahto ja valinnan vapaus. Hän voi tehdä oikeita tai vääriä valintoja ja hän on vastuussa seurauksista.
        On olemassa ns. kylvämisen ja niittämisen laki eli mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

"Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata, sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää, mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää." (Gal.6:7-8)

"On olemassa ns. kylvämisen ja niittämisen laki eli mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää."

se vain että ihmiset saa täysin syyttöminäkin osakseen sairauksia ja pahuutta. usein jo vauvana tai lapsena. tällöin kylvämisen ja niittämisen laki ei päde koska lapsi ei ole kylvänyt mitään. perin erikoista jos syyttömät ihmiset saisi niittää muiden kylvämiä asioita ja jumala tätä pitäisi hyvänä ja oikeudenmukaisena

"Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata, sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää."

jumala suuttuu kristinuskossa julmetusti jos joku ei palvo häntä. tai jos joku arvostelee. mutta silti hän itse on teurastanut joukoittain lapsia raamatun mukaan. jokainen saa palvoa vaikka miten väkivaltaista jumaluutta mutta minä en sellaista tee. eikä moni muukaan jolla on yhtäänkään arvomaailma kunnossa. väkivaltaa käyttävä jumala on henkisesti pieni ja surkea. ei arvostuksen kohde, saati palvonnan. kaikkivoipan ei tarvisi milloinkaan käyttää väkivaltaa. hän kykenisi hoitamaan asiat paremmin. jos hän käyttää väkivaltaa kuten raamatun jumala, hän ei ole ihmistä suurempi eikä esimerkiksi ihmisille.

• Kkkkkkkkkk
        Puolueeton1 kirjoitti:

Pottul.Sinulta puuttuu ymmärrys .On kysymys kahden mahtavan henkiolennon vedonlyönti ihmisen uskollisuudesta YAHWE - jumalalle .Jumala on suonut saa-ta -nalle mahdollisuuden vietellä itselleen niin paljon kristikuntaa kuin haluaa ,ja sitten
        tulee pysähdys .YAHWE astuu " rinkiin ,ja hakkaa sa -ta -nan suoturpeeksi ",noin
        kansankielellä sanottuna .Jumalalle uskolliset tulevat todistamaan saa -ta -nan
        häviön demoneineen .Sitten alkaa uusi aikakausi .

Toi jumalaan usko on niin häiriinttnyttä touhua että herran darwin

• näin

Miksi ihmeessä roikut täällä uskovaisten palstalla, jos olet tuota mieltä. Maailma on täynnä kaikenlaista pahuutta, eikä yksikään uskovainen ajattele, että Jumalan tehtävä olisi poistaa maailmasta kaikki ongelmat. Maailmanloppu tulee ja silloin pelastuvat ne, jotka uskovat. Muuta ei tarvita. Vain tosi uskovaiset pelastuvat. Usko on täydellistä luottamusta Jumalaan kaikissa (myös niissä vaikeissa) tilanteissa.

• uskonturvallisuus

näin ,sinä sen sanoit .AAMEN.
        PS. Rauha talollesi .

• uskovatkaiken
        uskonturvallisuus kirjoitti:

näin ,sinä sen sanoit .AAMEN.
        PS. Rauha talollesi .

hyvähän se on että uskovia joku yrittää opettaakin. tosin he eivät yleensä opi tai korjaa virheellisiä uskomuksiaan. sama tuntuu olevan jokaisessa uskonnossa. oma on aina ehdoton totuus.

• K.T.USA

Mistä sinä tiedät virheelliset uskomiset ,silloinhan sinulla pitää olla tiedossasi ne
        oikeat voidaksesi verrata niitä ??? Heheheh

• Naurut päättyvät silloin kun joutu vastaam tekemättä jättämisistään,viimeisellä tuomiolla.

• free.witch

Viimeistä tuomiota ei ole eikä tule. Raamattu on valhetta.

• Joosua2015
        free.witch kirjoitti:

Valitettavasti olet väärässä. Viimeinen tuomio ja Raamattu on oikeassa, koska se on Jumalan sana ja totuus.
        Jos et ole uskossa Jeesukseen Kristukseen, joudut viimeisellä tuomiolla tuomittavaksi iankaikkiseen kadotukseen, vaikka kuinka inttäisit, että viimeistä tuomiota ei ole. Sen olemassaolo ei riipu sinun eikä kenenkään ihmisen mielipiteistä.

Jotta et joutuisi tuomittavaksi kadotukseen viimeisellä tuomiolla, sinun tulee uskoa evankeliumi ja ottaa jeesus Kristus vastaan omaksi Vapahtajaksesi ja Herraksesi.
        Hän on ainoa tie Jumalan luo ja iankaikkiseen elämään taivaassa. Älä usko sellaisia, jotka sanovat, että Raamattu on satua ja viimeistä tuomiota ei ole. Sellainen on saatanan valhe.

• yritäedes

Millä perusteella raamattu on totta?

• Puolueeton1

Raamattu on totta ,koska siinä esiintyvät ennustukset toteutuvat ,ja ne on esitetty
        kaksi ja puolituhatta vuotta sitten .Päät pois pensaasta ,ja seuraamaan maailman tapahtumia ,jopa ateistitkin jo ihmettelevät ,mitä hel - vettiä on menossa ,tai tulossa .
        Ihminen ei pysty ennustamaan ilman taivaallista pyhää henkeä .MAYAN kalenteri
        on jonkun MAYAN kyhäämä kalenteri ,joka petkutti kansoja surkeasti ,koska se ei
        ollut Jumalan henkeyttämä viesti ihmiskunnille .Siinä on niiden ero .Jumala ilmoittaa
        tahtonsa ,mutta ihminen luulojaan . Arvailuilla on vain mitättömän pieni mahdollisuus toteutua .Taivaallisista asioista ei yhtäkään.

• K.T.USA
        Joosua2015 kirjoitti:

Valitettavasti olet väärässä. Viimeinen tuomio ja Raamattu on oikeassa, koska se on Jumalan sana ja totuus.
        Jos et ole uskossa Jeesukseen Kristukseen, joudut viimeisellä tuomiolla tuomittavaksi iankaikkiseen kadotukseen, vaikka kuinka inttäisit, että viimeistä tuomiota ei ole. Sen olemassaolo ei riipu sinun eikä kenenkään ihmisen mielipiteistä.

Jotta et joutuisi tuomittavaksi kadotukseen viimeisellä tuomiolla, sinun tulee uskoa evankeliumi ja ottaa jeesus Kristus vastaan omaksi Vapahtajaksesi ja Herraksesi.
        Hän on ainoa tie Jumalan luo ja iankaikkiseen elämään taivaassa. Älä usko sellaisia, jotka sanovat, että Raamattu on satua ja viimeistä tuomiota ei ole. Sellainen on saatanan valhe.

Miksi jätit meidät mainitsematta ,joilla on " MAANPÄÄLLISEN ELÄMÄN TOIVEET ".
        Taivas on Jumalan taivas ,ja MAAN ON HÄN ANTANUT IHMISEN LAPSILLE . Luuletteko te kaikki taivasten tavoittelijat olevanne APOSTOLEITA ,jeesuksen seuraajia ,ja olette valmiit kuolemaan marttyyrikuoleman ,niinkuin opettajamme
        Jeesus Kristus joutui kokemaan .Hyvä jos niin olisi ,mutta en usko sitä .

• Puolueeton1
        free.witch kirjoitti:

free,wich. Vanhetessasi saatat muuttaa mielesi Jumalan olemassaolosta .Sitä
        tapahtuu paljon ,ja se helpottaa lieventämään kuolemanpelkoasi .Kuolema on
        niin kovin lopullinen ,mitään et voi viedä mukanasi .Sentähden rikkauksiin tottuneelle on äärettömän kivuliasta kuolla ,koska heillä on huoli omaisuudestaan .
        Köyhä kuolee rauhallisemmin ,sorrettuna ,ja ymmärtää Jumalan lupaukset
        paremmin ,koska on tottunut jo elämässään nöyrtymään kaiken edessä .

• yritäedes kirjoitti:

Millä perusteella raamattu on totta?

Koska se Jumalan sanelmana kijoitettu,hänen profetat ovat kirjoittaneet,eikä ole ihimise ominneuvoin selitettävissä,menee väärin.

• free-witch
        Joosua2015 kirjoitti:

Paskaa! Kehäpäättely-virhe. Ei toimi, tai sitten myös Silmarillion ja Harry potter on totta. Valitse vapaasti. ;)

"Sen olemassaolo ei riipu sinun eikä kenenkään ihmisen mielipiteistä."
        Tarkoitat todellisuutta, et tuomiota... saattavathan nuo mennä itsekultakin sekaisin ;)

"Älä usko sellaisia, jotka sanovat, että Raamattu on satua ja viimeistä tuomiota ei ole."
        En tietenkään, ei minun tarvitse, kun olen itse sen päätellyt. Tässä, ehkä sinäkin viisastut: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
        LUE tuo läpi, ja ajattele.

"koska siinä esiintyvät ennustukset toteutuvat "
        Kovasti te tuota jaksatte toitottaa, mutta esimerkkejä ei vaan tule. Tyyros meni ihan noin mm. täysin pieleen... :P

"Jumala ilmoittaa tahtonsa"
        Ei näy, ei kuulu.

"Vanhetessasi saatat muuttaa mielesi Jumalan olemassaolosta .Sitä tapahtuu paljon ,ja se helpottaa lieventämään kuolemanpelkoasi"
        Pelkuruutta. En tule muuttamaan mieltäni, koska se on vastoin tervettä järkeä ja logiikka, ynnä tiedettä. Sitä paitsi oletat liikaa, en pelkää kuolemaa pätkääkään. :D Olen hyväksynyt sen että kun kuolee, niin se siitä.

"eikä ole ihimise ominneuvoin selitettävissä,menee väärin"
        Miksi se sitten on ihmisille ohjeeksi annettu? Nyt on niin huonot selitykset sinulla että vapautahan itsesi jo tuskasta ja myönnä olevasi väärässä.

• Herätkää
        free-witch kirjoitti:

Paskaa! Kehäpäättely-virhe. Ei toimi, tai sitten myös Silmarillion ja Harry potter on totta. Valitse vapaasti. ;)

"Sen olemassaolo ei riipu sinun eikä kenenkään ihmisen mielipiteistä."
        Tarkoitat todellisuutta, et tuomiota... saattavathan nuo mennä itsekultakin sekaisin ;)

"Älä usko sellaisia, jotka sanovat, että Raamattu on satua ja viimeistä tuomiota ei ole."
        En tietenkään, ei minun tarvitse, kun olen itse sen päätellyt. Tässä, ehkä sinäkin viisastut: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
        LUE tuo läpi, ja ajattele.

"koska siinä esiintyvät ennustukset toteutuvat "
        Kovasti te tuota jaksatte toitottaa, mutta esimerkkejä ei vaan tule. Tyyros meni ihan noin mm. täysin pieleen... :P

"Jumala ilmoittaa tahtonsa"
        Ei näy, ei kuulu.

"Vanhetessasi saatat muuttaa mielesi Jumalan olemassaolosta .Sitä tapahtuu paljon ,ja se helpottaa lieventämään kuolemanpelkoasi"
        Pelkuruutta. En tule muuttamaan mieltäni, koska se on vastoin tervettä järkeä ja logiikka, ynnä tiedettä. Sitä paitsi oletat liikaa, en pelkää kuolemaa pätkääkään. :D Olen hyväksynyt sen että kun kuolee, niin se siitä.

"eikä ole ihimise ominneuvoin selitettävissä,menee väärin"
        Miksi se sitten on ihmisille ohjeeksi annettu? Nyt on niin huonot selitykset sinulla että vapautahan itsesi jo tuskasta ja myönnä olevasi väärässä.

Jep. Joku palava puska jossain ei merkitse mitään. Mites nämä uskovaiset selittävät muslimit hindut taolaiset juutalaiset sun muut. Kristinusko on vain yksi muista uskonnoista tässä pienessä Telluksessa tässä järkyttävän suuressa universumissa missä on todistetusti muutaki elämää kun me jumalan kasvoiksi luodut ihmiset. Ihmiset ovat keksineet jumalan selittääkseen esim. Auringon laskua ja nousua. Ainiin. Mitäs vielä tuhat vuotta sitten kirkko opetti maapallo on lätty. Te uskovaiset ette todellakaan ole oikeassa. Ja jos vanhoihin kansantaruihin uskotaan niin pidän kalevalaa yhtä totena kuin raamattua. Mihin ne apinoista kehittyneet ihmiset sitten uskoivat eivät mihinkään uskonto on meidän omien aivojemme tuote. Ihminen loi jumalat

• periferiankuppikunta
        Joosua2015 kirjoitti:

Kappas...täällä kirjoittelee näitä fanaatikkoja,jotka tuhosivat elämäni ja mielenterveyteni,Joosua-aktiolaisia!!! Hei meeppä sä ja tee ihan ite kuule se PARANNNUS siitä kylmästä piittaamattomuudestasi esimerkikis minua ja perhettäni kohtaan!!! Vit-tu että osaattekin inhottaa!!! Ja toisaalta myös säälittääkkin,sillä kun ihminen luopuu omista aivoistaan ja ajattelukyvystään,hänestä tulee robotti,jolla ei ole enää mitään muuta kuin missionsa. Miksikö olen näin "ilkeä"? Olin kerran yksi heistä. Vuorokaudet ympäriinsä evankeliumia,rukousta,paastoa,kokouksia,helvettisaarnoja,israelin erinomaisuuden ylistämistä,omaa kivaa seuristoimintaa... ja kun ei enää mennytkään niin lujaa,sain kyllä huomata uskovien todellisen karvan!!! Sisäsiittoisia,itseensä tuijottavia pikkusieluisia paskiaisia,jotka parheessa tapauksessa heräävät unestaan ennenkuin on perhe tehtynä jonkun toisen lahkolaisen kanssa. Teeskentelyä,kyynärpää taktikointia,rahanahneutta,saarnamiestenpalvontaa,pelkuruutta...Sitä on uskovaisuus!

• uskostakiinni

Jos sinulla olisi yhtään raamatuntuntemusta niin tietäisit miten Jumala on syytön
      kaikkeen saasteisiin ja tauteihin maapallolla . Esimerkki löytyy JOBIN kirjasta miten
      YAHWE - JUMALA ,ja maanpäälle heitetty paholainen BELSEBUUBI löivät vedon ihmisen uskollisuudesta Jumalaan .YAHWE antoi paholaiselle vallan hallita maapalloa määrätyn ajan todistaakseen paholaisen pettäjäksi ja valehtelijaksi .Sentähden on turhaa syyttää kaikesta JUMALAA ,koska syytökset on kohdistettava kaiken pahan
      alkuunsaajalle saa-t-a-nalle .Maailmantilanteista me näemme mihin olemme menossa ,
      mutta se ei tule jatkumaan loputtomiin ,koska jos niin jatkuisi ,mikään ei säästyisi
      saa-t-a-nan tuholta .YAHWE on luvannut pysäyttää pahanteot ,ja sitten alkaa uusi
      aikakausi ,missä ei enää sodita eikä aiheuteta vahinkoa .Me luotamme siihen lupaukseen ,eikä edes oma syöpäsairauteni ole siihen esteenä .Mikä on DARWIN
      YAHWEN rinnalla ,kuollut luukasa .Kumarra sille ,ja katso pelastaako se sinut .

• free-witch

Jos sinulla olisi yhtään rehellisyyttä, älyäisit että jos jumala on kaikkitietävä, hän on vastuussa kaikesta. Vaikka eipä itselläänkään ole valinnanvaraa.

Darwin on huomattavasti todellisempi, ensinnäkin. Miksi pitäisi kumartaa yhtään millekään? Et kykene ajattelemaan milään muulla kuin uskonnon kaavalla. Kovin kapeaa, ja tyhmää suomeksi sanottuna. Ei tarvitse pelastua miltään, joten tuokin kysymys on turha.

• Puolueeton1

Miksi kumartaa DARWINia ,hän oli ,mutta ei ole enää ,koska hän kuoli ,ja tuskin enää herää haudastaan ,koska laittoi Jumalan luomiskertomuksen pilkan alaiseksi .
        Jumala oli ja on myöskin nyt ,häntä on helpompi kumartaa kuin ketään muuta.Jumala on aina ollut eikä kuole koskaan ,koska hän on kaikkivaltias ikuinen
        Jumala .

• Puolueeton1

Mitä todistuksia sinulla on Darwinin koskaan eläneen maan päällä . Jonkun kirjailijan kirjoittamanako ? Mitä jos se olisikin petosta ? Et ole itse tavannut
        miestä ,nähnyt pelkästään jonkinlaisen kuvan hänestä ,ja silti uskot häneen .
        Miljoonat uskovat painotettuun sanaan ,jos se on Darwinin kirjoittamaa ,mutta
        eivät usko raamattuun ,vaikka sekin on kirjoitettua tekstiä ? Mitä vikaa teissä
        oikein on ? Jos ihmiset tutkisivat molemmat teokset tarkasti niin uskon kiistan
        ratkaistuksi helpommin .Raamattua ei opi Darwinia lukemalla .

• free-witch
        Puolueeton1 kirjoitti:

Mitä todistuksia sinulla on Darwinin koskaan eläneen maan päällä . Jonkun kirjailijan kirjoittamanako ? Mitä jos se olisikin petosta ? Et ole itse tavannut
        miestä ,nähnyt pelkästään jonkinlaisen kuvan hänestä ,ja silti uskot häneen .
        Miljoonat uskovat painotettuun sanaan ,jos se on Darwinin kirjoittamaa ,mutta
        eivät usko raamattuun ,vaikka sekin on kirjoitettua tekstiä ? Mitä vikaa teissä
        oikein on ? Jos ihmiset tutkisivat molemmat teokset tarkasti niin uskon kiistan
        ratkaistuksi helpommin .Raamattua ei opi Darwinia lukemalla .

Sinusta on puolueettomuus kaukana, vaan johan olemme tottuneet siihen että kristityt pidättävät isellään oikeuden valehdella.

"Et ole itse tavannut miestä"
        Voisin sanoa, että olen tavannut. Olitko itse silloin paikalla? ;) Jos kyseenalaistat Darwinin, kyseenalaista samantien koko historia. Joku teki tutkimusta evoluutiosta joka tapauksessa, vaikka se ei olisikaan ollut Darwin.

"Miljoonat uskovat..."
        Väärin. Darwinin oletukset on päivitetty, ja evoluution teoria on vakaa ja toimiva. Voi että minnuu surettaa kun te tulette tänne huutelemaan asioista joista ette sitten tiedäkään mitään! Ja toisaalta myös naurattaa...

"Mitä vikaa teissä oikein on?"
        Erittäin puolueetonta ja kristillisen rakastavaa puhetta... :P
        Meissä ei ole vikaa, päinvastoin. Käytämme logiikka ja järkeä, ynnä rehellistä ajattelua. Sinä et näköjään sitä uskalla tehdä.

"Raamattua ei opi Darwinia lukemalla"
        Miksi pitäisi lukea pronssiajan vuohipaimenten kirjoittamaa kirjaa, jotka eivät edes tienneet minne aurinko meni yöllä?

• luutanahkaasuolenpätkiä

Oli miten oli, mutta tämä pallo on annettu asuttavaksi ja ihmiset täällä asuvat ja tekevät mitä tekevät. Ei kehumista. Tietääkseni meille ei mitään paratiisia ole luvattukaan tämän pallon pinnalla.

• Puolueeton1

Olihan sellainen tila suurinpiirtein tuhannen vuoden ajan ,ja sen ennallistaminen on luvassa raamatussa ,kunhan sen katkon syyt on saatua korjattua peruslukemille .
        Toista kertaa sitä ei tule tapahtumaan .

• plmb

Al l- clear: Tuo suomalaisugrilainen toogarmanin jälkeläinen - ei siitä ole mistä valitsisi ainesta Luojan ystäväksi yhteistyöhön. Minä pysyttelen Levantissa etsimässä.
      Elderberry Guardian: Mutta jos koetettaisiin viljelyperiaatetta. . Annetaan niille ensin Kalevala ja kehitetään ajattelua ja muistin itua! Jos sitten katsottaisiin uudestaan kun ovat itse keksineet, että Alku on olemassa.

• onneksitapaamisiin

Olisko ollut lohdullista kertoa siskolle ja kuolevalle lapselle, että pian poistut täältä, sinua ei enää missään ole ja persensuoles pakkaa pian koiranputkea.

• Puolueeton1

Jospa omainen tietäisi itse ensiksi mitä ihmiselle tapahtuu ,ja mitä senjälkeen voi odottaa tapahtuvan ,mutta kun kirkossa opittua " puppua " syötetty koko aikuisen iän päähän ,niin istuuhan se sinne aivoihin .Harhasyöttö taivaallisesta elämästä
        sulkee automaattisesti muunlaisen elämän ,kuoleman jälkeen .Kuolemisen jälkeen vasta kun haudat aukeavat ,eikä silmänräpäyksenä viimeisen henkäyksen
        pursuessa keuhkoista ulos .

• 184

Jos ihmiset ovat keskenään sotkeneet asiansa, pitäisikö Jumalan auttaa? Eihän Jumalan ole mikään pakko puuttua mihinkään. Pahan ongelmassa yleensä ajatellaan, että koska maailmassa on niin paljon pahaa, ei Jumalaa voi olla olemassa. Pyh. Pahan olemassaolo ei kerro Jumalan olemassaolosta mitään. Se kertoo vain siitä, että ihmiset ovat pahoja. Jumalahan saa olla täysin sellainen kuin hän on, oli se sitten ihmisestä kuinka käsittämätöntä tahansa. Vaikka sitten sadistista, kuten ap tuumaa.

• 1213

"maailman perusluonne on sadistinen luonnonlakeja myöten. "

Olisi hyvä muistaa, että tämä on vain se oppitunti, jonka ihmiset itse halusivat, kun halusisvat oppia tuntemaan hyvän ja pahan niin kuin Jumala. Olemme täällä oppimassa, mitä paha ja hyvä todella tarkoittaa. Ne jotka rakastavat enemmän hyvää ja tulevat/olevat vanhurskaita, saavat mahdollisuuden ikuiseen elämään.

"Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta. Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut. Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta."
      Matt. 10:28-31

"Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet. Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut! Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa? Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta? Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset! Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko. Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan. Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa."
      Luuk. 12:22-31

Mutta onhan tämä toki kove oppitunti, erityisesti jos on rakastunut katoavaan ja rakentanut kaiken tämän varaan, eikä Jumalan sanan varaan, totuuteen ja rakkauteen. Minun nähdäkseni ihmiset saavat juuri sitä mitä haluavat.

• lapsellinenusko

"Olisi hyvä muistaa, että tämä on vain se oppitunti, jonka ihmiset itse halusivat, kun halusisvat oppia tuntemaan hyvän ja pahan niin kuin Jumala. Olemme täällä oppimassa, mitä paha ja hyvä todella tarkoittaa. Ne jotka rakastavat enemmän hyvää ja tulevat/olevat vanhurskaita, saavat mahdollisuuden ikuiseen elämään."

Jaa että se että kaksi ensimmäistä ihmistä ottaa tarinan mukaan hedelmän oikeuttaa jumalan rankaisemaan syntymättömiä lapsia sairauksilla jne vuosituhansia? eiköhän se ole naurettavan lapsellinen ajatus ja kelpaa vain uskoville selitykseksi. kaiken kukkuraksi kun jumala itse tuossa lapsellisessa sadussa antoi paholaisen olla paratiisissa. on luonnollista että uudet tulokkaat tekivät virheen.

virheistä pitäisi saada opastusta eikä silmitöntä väkivaltaa ja kohtuuttomuutta. ihan sama se oli vedenpaisumus sadussa että väkivalta silmittömästi oli jumalan tapa ratkoa ongelmia. eikä se syntisyyden ongelma edes ratkennut. turhaan hukutti viattomia lapsiakin.

ei täysipäinen yksilö pidä raamatun sepustuksia pyhän rakastavan tai viisaan jumalan viestinä. raamatusta paistaa läpi ihmisen sana alusta loppuun. uskoo ken on riittävän naiivi.

• K.T.USA
        lapsellinenusko kirjoitti:

"Olisi hyvä muistaa, että tämä on vain se oppitunti, jonka ihmiset itse halusivat, kun halusisvat oppia tuntemaan hyvän ja pahan niin kuin Jumala. Olemme täällä oppimassa, mitä paha ja hyvä todella tarkoittaa. Ne jotka rakastavat enemmän hyvää ja tulevat/olevat vanhurskaita, saavat mahdollisuuden ikuiseen elämään."

Jaa että se että kaksi ensimmäistä ihmistä ottaa tarinan mukaan hedelmän oikeuttaa jumalan rankaisemaan syntymättömiä lapsia sairauksilla jne vuosituhansia? eiköhän se ole naurettavan lapsellinen ajatus ja kelpaa vain uskoville selitykseksi. kaiken kukkuraksi kun jumala itse tuossa lapsellisessa sadussa antoi paholaisen olla paratiisissa. on luonnollista että uudet tulokkaat tekivät virheen.

virheistä pitäisi saada opastusta eikä silmitöntä väkivaltaa ja kohtuuttomuutta. ihan sama se oli vedenpaisumus sadussa että väkivalta silmittömästi oli jumalan tapa ratkoa ongelmia. eikä se syntisyyden ongelma edes ratkennut. turhaan hukutti viattomia lapsiakin.

ei täysipäinen yksilö pidä raamatun sepustuksia pyhän rakastavan tai viisaan jumalan viestinä. raamatusta paistaa läpi ihmisen sana alusta loppuun. uskoo ken on riittävän naiivi.

Ei se käärme ratkaissut mitään ,vaan ensimmäinen ihmispari ,joka sortui petoksen
        uhriksi .Heistä alkoi synti maailmaan ,ja päättyy Armagedonin taisteluun ,milloin
        sen käärmeen pää murskataan ,sekä kaikki sen apulaiset tuhotaan lopullisesti .
        Kun paha on poistettu ,ei ole muuta kuin hyvää jäljellä .

• yritäedes

Afrikan nälkään nääntyivät lapset jotka eivät ole tehneet mitään ja eivät ole kuolleetkaan jumalasta saavat mitä haluavat?

• 12_13
        lapsellinenusko kirjoitti:

"Jaa että se että kaksi ensimmäistä ihmistä ottaa tarinan mukaan hedelmän oikeuttaa jumalan rankaisemaan syntymättömiä lapsia sairauksilla jne vuosituhansia?"

Sori, että vasta nyt vastaan. Raamatun perusteella tämä "elämä" on vain oppitunti, jossa voimme nähdä mitä tarkoittaa paha (=kun on erossa Jumalasta, eikä Jumalan suojeluksessa). Tämän "elämän" tarkoitus ei ole olla ikuinen, ymmärtääkseni koska ihmisten pahuuden rakastaminen tekisi tästä ikuisen kärsimyksen niillekin, jotka eivät rakasta pahuutta.

Jos Jumala kokoajan puuttuisi kaikkeen, ihmiset eivät saisi olla erossa Jumalasta kuten moni haluaa, eikä olisi mahdollista todella tietää mitä pahuus on. Onneksi tämä on kuitenkin vain lyhytaikainen oppitunti, josta on mahdollisuus pelastua Jumalan turvaaan.

• juupaduupa
        12_13 kirjoitti:

"Jaa että se että kaksi ensimmäistä ihmistä ottaa tarinan mukaan hedelmän oikeuttaa jumalan rankaisemaan syntymättömiä lapsia sairauksilla jne vuosituhansia?"

Sori, että vasta nyt vastaan. Raamatun perusteella tämä "elämä" on vain oppitunti, jossa voimme nähdä mitä tarkoittaa paha (=kun on erossa Jumalasta, eikä Jumalan suojeluksessa). Tämän "elämän" tarkoitus ei ole olla ikuinen, ymmärtääkseni koska ihmisten pahuuden rakastaminen tekisi tästä ikuisen kärsimyksen niillekin, jotka eivät rakasta pahuutta.

Jos Jumala kokoajan puuttuisi kaikkeen, ihmiset eivät saisi olla erossa Jumalasta kuten moni haluaa, eikä olisi mahdollista todella tietää mitä pahuus on. Onneksi tämä on kuitenkin vain lyhytaikainen oppitunti, josta on mahdollisuus pelastua Jumalan turvaaan.

Saiskos raamatunkohdan,jossa ilmaistaan että maailma on vain "oppitunti",jotta sitten osaisimme arvostaa taivaan ihanuuksia,vaikkakin miljardit ja miljardit muut käristyvät helvetti-piinassa samanaikaisesti? Aivan käsittämätöntä,että olen joskus voinut uskoa tuollaiseen soopaan,mutta siihen on tietysti ihan syykin ja se on,yllätysyllätys: elämän turvattomuus,epävamuus ja kokemukset henkivalloista,mm.spiritismistä nuorena(lasi liikkui kenenkään koskematta). Siinäpä olikin koko uskoni pähkinänkuoressa-sanoma rististä,jonka kautta pelastuu helvetiltä. Ei muuta. Ei apua mihinkään konkreettisesti oikeastaan,ei parantumista,ei lohdutusta ennen taivasta,vain pelkoa ja riistoa ja mielen järkkyminen. Myös lapsilta riistetään omanajattelun oikeus,kun kaikki kannetaan eteen:näin se on ja jos et usko,menet helvettiin tai olet syntinen ja paha ja täytyy rukoilla jotta Jumala antaa anteeksi ja on suoritettava jotta olet hyvä uskova ja hyvä ihminen jne...Ihanaa olla löytämässä omat aivot jälleen,yli kymmenen vuoden jälkeen,siinämäärin kuin se enää on mahdollista.. Rahastavat kirkot kiellettävä lailla.

• atteboi

Jotkut, ( muka uskovaiset) kehtaavat vielä valehdella kuoleville lapsilleen, sekä sairaille omaisilleen, että >sinun on nyt aika mennä taivaaseen<. Raamatussa ei kuulemma missään kohdassa ole kirjoitettu että kuoleman jälkeen mennään taivaaseen, vaan "noutaja" tulee joskus, sitten kun ehtii, noutamaan määrätyn määrän, vain mitä kulkuneuvoon mahtuu. Joten lakatkaa puhumasta p.skaa heikkoluonteiset, jotka ette edes uskalla sitä ainoata elämäänne elää, joka teille vain on säkällä suotu. Mitään muuta ei ole, eikä tuu.

• Jumalaan uskominen on maailman järkevin asia. Ilman Jumalaa ei olisi koko maailmankaikkeutta, eikä mitään, mitä maailmassa on.
      Syöpään sairastuneen lapsen kuolema ei millään tavalla kumoa Jumalan olemassaoloa.
      Kaikki sairaudet ja pahuus tuli maailmaan ihmisen syntiinlankeemuksen kautta.

Jumala on todistanut olemassaolonsa miljoonille ja taas miljoonille ihmisille tuhansien vuosien ajan. Syöpään sairastunut lapsi ei myöskään kumoa mitenkään sitä, että Jumala on rakkaus. Jumala ei sairastuttanut lasta syöpään. Syytä on haettava kokonaan muualta.

• Puolueeton1

Obadja puhuu totuuksia .Kirkkouskonnolliset syyttävät kaikesta epäonnestaan Jumalaa .Kukaan ei vedä paholaista syytteeseen .Se johtuu raamatullisen tiedon
        puutteesta . Evangelistat opetttavat kuulijoita ,miten Jumala hallitsee maailmaa ,mikä on täydellinen vastakohta tosiasioille .Jumala SALLII pahankin tapahtua ,saa- -ta -nan hallituksen aikana .Paholaisen hallitusaika on nopeasti vähenemässä ,ja
        on ilmeistä ,mitenkä se alkaa isolla sodalla .Siihen sisältyy paljon kurjuutta kansoille.

• tyhmyystyhmentää

naurettava kommentti. ihminen ei kehittänyt syöpäsolua. jos tuo tarina lankeamuksesta on totta, JUMALA sen kehitti ja laittoi vielä niin että osa elää terveenä 100 vuotta ja osa kärsii jo lapsena sairautta ja kuolee. tasapuolinen rankaisu? miten perkeleessä syntyvä lapsi on muka syyllinen kahden ensimmäisen ihmisen hedelmän syömiseen??

• free-witch

"Ilman Jumalaa ei olisi koko maailmankaikkeutta, eikä mitään, mitä maailmassa on."

MILLÄ perusteella? Sinulla ei ole mitään pohjaa noin naurettavalle väitteelle.

Hauskaa muuten, miten kaikki ketjut joihin olen tässä vastannut ovat pysähtyneet... olisinko vihdoin saanut ihmiset ajattelemaan omilla aivoillaan?

• K.T.USA

Nooaa pikkasivat senajan jumalankieltäjät ,joilla oli lävistyksiä ,tatuointeja ,sekä olivat ajaneet päänsä kaljuiksi ,mikä oli vastoin Jumalan kansan tapoja .Hiukset olivat
      yksilön " KRUUNU " . He häpäisivät Nooaa ja hänen Jumalaansa ,kunnes alkoi satamaan rajusti ,ja sitä kesti 40 päivää ,ja 40 yötä ,ja vesi peitti maan .Pilkkaajien
      vaikeutena oli heidän kyvyttömyytensä pysyä veden pinnalla ,ja kaikki ne hukkuivat ,
      eikä kukaan itkenyt heidän menehtymistään .Nooa perheineen riemuitsivat .
      Seuraava ihmiskunnan tuho on varattu lumella ja rakeilla apuna käyttäen ,se on
      ilmoitettu JOBIN kirjassa ,uskot siihen tai et .Se on ennustettu ,ja tulee niin tapahtumaan .

• free-witch

Hiusten ajelusta suuttu ukko...

Vapaa tahto*
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .

*Pidätämme oikeuden muutoksiin.

• Näin6

Jos Jumala raamatun sanan välityksellä antaa onnelisen elämän ohjeet ja ihmiset ei ota niitä vastaan vaan antautuu pahan valtaan ja tekee kauheuksia niin miki niistä syyttää Jumalaa. Jumala saarnauttaa parannuksen sanaa, että joka ottaa sen vastaa pääsee pahasta eroon ja Jeesus tulee hänne sydämeensä asumaan ja silloi on ne teot pyhiä. Tässä linkissä on todistus Jumalan yliluonnollisesta viisaudesra siissä linkeissä. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

• "Tässä lohduton tarina eikä yhtään harvinainen. jumala ei antaisi lapsien kuolla."

En huomannut että kommentoijat olisivat kyseenalaistaneet aloituksen päätelmän. Jumala ei antaisi lapsien kuolla?
      Miksi ei. Kuka on aloittajalle luvannut että jonkun lapsen kuolema on paha tai hyvä?
      Tarkennan Kuka SINUSSA tietää että jokin asia on hyvä tai huono. Riittääkö syyksi että jonkun toisen tai sinun odotuksesi ei toteutunut. Ja mitä tekemistä Jumalalla (jos sopii kysyä) on tekemistä sinun tai minun odotuksieni kanssa?

Eikö kuitenkin jokainen ymmärrä että syntymästä väistämättä seuraa kuolema ja edelleen mikä on se hetki jolloin kuoleman on sopiva tapahtua. Jälleen viisaita ODOTUKSIA jostain hetkestä joka jälkeenjääneiden? odotukset toteutuvat. Ei niissäkään odotuksissa mitään Jumalaa tarvita

• Vainamoinen1

Ihmiset ovat itse keksineet omat jumalansa. Aatami ja Eeva ovat aivan naurettavaa soopaa. Ihmismielellä on ollut aina tarve löytää jotain itseään suurempaa. Jumala ei ole totta. Minusta tuntuu siltä että jos jumala olisi totta hän olisi lopettanut ilmastonmuutoksen ja maapallon raiskauksen. Uskovaiset on vain aivopesty aivan pieninä lapsina uskomaan johonkin vanhaan satuun. Yhtähyvin kalevala on minulle totta kuin raamatun sadut.

• Lainattuysikasi

vaan ihminen loi jumalan.

Alkukantainen ihminen ei ymmärtänyt ympäröivää maailmaa ja selitti mm. luonnonilmiöt jumalalla.

Esim viikingit uskoivat, että susijumala söi auringon ja kokoontuivat huutamaan ja pelottelemaan sen pois. usko vahvistui kun lopulta aurinko tuli esiin.

Nykyään kuitenkin tiedämme, että kyseessä oli auringon pimennys.

tekin, jotka tätä luette, tunnustatte, kuten yleisesti hyväksytään, että egyptiläisten RA- ja Anubis-jumalat muiden ohssa olivat taruolentoja, kuten myös kreikkalaisten zeus, ares, poseidon yms. jumalat.

kristittynä miellät myös, että muslimit ovat väärässä (muutenhan tekin rukoilisitte mekkaan päin).

vanhan testamentin jahve on raakalaismainen, koska hänet on lainattu muinaisten pakanauskontojen uskonnoista ja oli alunperin sodan jumala.

kuten myös vedenpaisumustarina ja monet muut raamatun kohdat ovat poimittu muinasista pakanauskonnoista.

en syyllistä teitä arvoisat uskovaiset mutta camoon, nyt on vuosi 2015, olemme viisaampia kuin muinoin, eikä meidän tarvitse selittää asioita taruolennoilla.

ole mieelummin rehellinen itsellesi ja totea "en tiedä", äläkä esitä virheellisiä uskomuksiasi totuutena.

jos helvetti pelottaa, niin ei hätää, sitäkään ei ole olemassa.

tutustu uskontojen historiaan, ole lähdekriittinen ja käytä rationaalista ajattelukykyäsi ja tajuat heti raamattusi älyttömyyden

• Tonikuusela

"esimerkiksi se että te kristityt hyväksytte sen että niitä saa kiusata ikuisesti helvetissä jotka eivät usko teidän satukirjaanne ja jeesukseen. "

Aihe on vaikea. Valitettavasti käännösvirheitä on tapahtunut matkan varrella! Jos olet kiinnostunut lisää, meilaa minulle osoitteeseen [email protected]

• kaikkivaltias

jumalaan uskominen naurattavin asia maailmassa

Todellakin Ainut todellinen ILO

• minuaeikuseteta

Ai,karismaattinen hörhö siellä huutelee? Joo,sen "ilon" saat pitää ihan keskenäs,ehkä vielä joskus löydät totuudenkin. Mieti,onko se ilo jota koet,todellista ja pysyvää,kun todelliset vaikeudet tulevat..sairaus,läheisen menetys,vaino,hylkääminen toisten uskovien taholta,pilkka,yksinäisyys...Usko ei ole muuta kuin silmänlumetta mielenvikaisille. Ole rehellinen-sinun uskosi ei kestäisi ilman kivakiva-fiilistelyä!!! ps.vielä vinkki kundaliini-varoitus googleen,mikäli olet tekemisissä näiden ylistys ja ihmeetsekämerkit pastoreiden kanssa.

• Kaikkivaltias

Jokainen valitsee suhtautumistapansa omiin ajatuksiinsa. Niiden kanssa on siten tultava juttuun. Usein helpottaa kun on joku jonka kanssa jakaa ajatuksensa
        Mikä niissä siten on todellista on toinen kysymys enkä halua riistää sinulta sitä.
        ILOA jonka ajatuksesi sinussa herättävät.
        Ajatukset ovat todellisia jokaiselle mutta missä on Totuus

• Eioototta588

Onhan noita maailmassa satukirjoja. Punahilkka,ja mitä niitä on... Ja vielä jotkut dorkat uskoo samaan scheisseen niinkuin Raamattu! Mut hei! Minä elän tässä maailmassa, kuunnelkaa te apinat harpunsoittoa sit kun aika teistä jättää...

• Matkasauva

Niinhän sitä luulis, mutta kannattaa aina kuunnella kun joku puhuu Jumalan valtakunnasta, tiedä vaikka Jumala antaisi sinulle kuulevat korvat ja kätkevän sydämen. Se tekee onnelliseksi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1068
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      982
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      763
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe