Synti ja siitä seuraava häpeä

särkynythenki

Niin olen uudestisyntynyt uskova nainen. Jeesus on mun koko elämä.
Tuossa kuitenkin oli asioita, joita kyselin Häneltä, että mikä on oikeik ja mitä mun pitää tehdä.
Liittyen erääseen mieheen.
No koin etten saanut oikein mitää selvyyttää asiaan ja yhtäkkiä olinkin ajautunut tekemään syntiä.

No tässä sain sitten kuulla että joku ihminen oli saanut näyn minusta jossa itkin ja oli sanottu "Jumala ei siunaa syntiä".

Ei kukaan seurakuntalaisista tunne mua tarpeeks hyvin eiivätkä tiedä mun elämisestä paljoakaa.

Mutta kun sain kuulla tuosta näystä, niin se vieläkin sattuu omaan sydämeen.
Koen että oon huono uskova, että oon huonompi ku muut.
Lisäksi tuli hirvee pelko, että joudunko nyt kärsimään tekemistä asioista. Tuleeko Jumala rankaisemaan.
Ja häpeä siitä että joku muu ihminen sai sen näyn. Miksi Jumala ei puhunut mulle suoraan?
Miksi toisen ihmisen kautta?
Ja kyllä, olen loukkaantunut Jumalalle. Koen jotain sellaista yksinäisyyttä, mitä ei voi selittää.
Mietin että nytkö menetän Pyhän Hengen kun olen elänyt vastoin Hänen tahtoaan.

Nyt kuitenkin tiedän selvemmin, että joudun ottamaan takapakkia ja jatkamaan yksin.

Mutta omista valinnoista joudun nyt kärsimään.Nää tunteet on kamalia ja mietin miten voin enää hyväksyä ja arvostaa itseäni.

Älkää Tehkö syntiä. Varsinkaa tahalleen jos tiedätte tekevänne.

7

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • särkynythenki

      On todella vaikeaa tehdä parannusta, sillä siinä näkee ja joutuu myöntämään, ettei ole itse yhtään mitään.
      Ja vaikka nytkin koen Jeesuksen rakkauden, niin on vaikeaa ottaa vastaan, koska sitä ajattelee, että se pitäisi ansaita.
      Siks löytyy niitä pastoreitakin ja tunnettuja ihmisiä, jotka eivät palaa tekemään parannusta synneistään, koska se tulee olemaan niin tuskallista, pitää nöyrtyä ja nähdä se oma syntisyys. Ja he ehkä myös tuntevat niin suurta häpeää Joka estää myöntämästä niitä tekoja.

      Mutta parannuksen teko synneistään on ainut tie pelastukseen.
      Mieluummin koen nyt sen tuskan jotka itse aiheutinkin, kuin menen kadotukseen.

    • särkynythenki,

      Jumala on armollinen ja rakastava Jumala. Vaikka ihmiset rikkovat häntä vastaan ja kääntyvät pois Jumalsta, Jumala ei käännä selkäänsä ihmisille. Eikä Jumala ole kääntänyt selkäänsä sinulle.

      Paavali on kirjoittanut:
      "Jos kerran Jumalan Pojan kuolema sovitti meidät Jumalan kanssa, kun olimme hänen vihollisiaan, paljon varmemmin on Jumalan Pojan elämä pelastava meidät nyt, kun sovinto on tehty." (Room. 5:10).

      Elämää kristittynä ei määritä se, mitä me teemme vaan meidän suhteemme Jumalaan. Ja Jumala on rakastava.

      Älä pelkää.

      Vilppu H.
      pappi

    • Vastauksiin

      Kun joku sanoo että olet tehnyt syntiä, hän ei ole välttämättä oikeassa. Pyydä johdatusta, omatunto on se joka määrittää synnin. Joka pyrkii käyttämään hyväkseen toisen väärää syyllisyyttä, tekee syntiä varmasti.

    • Rakastetaantotuutta

      Jeesus on antanut kehoituksen huolehtia orvoista, vanhuksista, sairaista, vaivaisista ja vammaisista. Niiden on huolehdittava heistä, jotka omistavat maan, jossa he asuvat. Ne, jotka synnyttivät pelon, saavat itse kokea sitä ja ne, jotka käyttivät väärin valtaa, joutuvat menettämään sen. Ne, joilla on korkea arvo naamionaan. Jotka ovat elämässään nöyriä korotetaan heille kuuluvaan asemaan.

    • noviisi3

      Hei...
      Olet herkällä paikalla.omatuntosi soimaa sinua.Kovin tuttua itsellenikin.
      Tuossa Pappi antoi hyvän vastauksen. Sinun syntisi ovat anteeksi annetut.olet pelastettu.
      Ja mitä näkyihin tulee.ole varovainen. Toisten näyt eivät välttämättä ole Jumalasta.varmista se jos mahdollista.
      Monet profetiat ja näyt ovat johtaneet ihmisiä epätoivon partaalle.jopa mielisairaaloihin ja katastroofeihin parisuhteissa sun muissa asioissa.Ei pidä kaikkia henkiä uskoko seurakunnassakaan.
      ole rauhassa Jumalan kanssa.hän kyllä pitää sinusta huolen.

    • jaikalii

      Tuossa jo pappi Vilppu H antoi sinulle hyvän vastauksen joka siunasi minuakin.
      Jumalalta tulleessa Sanassa on Henki ja elämä. Jumala itse asuu Sanassa.
      Siksi se siunaa ja antaa elämän. Se luo uutta sillä Sana on Luoja.

      Itse olen tullut uskoon 31 vuotiaana omasta mielestäni suurena syntisenä.
      Uskoon tulossa sain ihanan vapauden. Olin saanut syntini anteeksi. Koin että olen kokonaan uusi ihminen. Vanhan romut olivat jääneet taakse ja uusi elämä oli alkanut Jeesuksen kanssa.

      Mutta minulle kävi niin kuin uskon käyvän monille muillekin uskoville. Sielujemme
      vihollinen ei jätä meitä uskovia rauhaan. Se tulee ja houkuttelee syntiin, vähättelee
      syntiä. Mutta lankeemuksen jälkeen se MUUTTAA sanomaansa. Nyt se syyttää ja tuomitsee Jumalan armahtamaa Jumalan heikkoa lasta. Se sanoo: "Et mitenkään voi olla uskova kun olet tuollainen. Ei uskova tee syntiä, senhän jo Raamattukin selvästi sanoo. Niin et voi olla uskossa, et ainakaan pelastettu uskova." Vihollinen käyttää ovelasti Jumalan sanaa mutta se vääristää Sanaa eikä se kerro koko totuutta.

      Vihollisen tarkoitus on saada uskova katsomaan itseensä ja syntisyyteensä. Näin uskova voi väsyä ja menettää toivon ja niin uskon ja luottamuksen Jumalaan ja Hänen armoonsa. Siksi Raamattu (Jumala) kehottaa Meitä katsomaan Jeesukseen Kristukseen ja ajattelemaan Häntä. Ettemme väsyisi ja menettäisi toivoa.

      Itselläni oli uskon elämän alkuvaiheessa muutama suurempi uskon kriisi. Kriisit johtuivat siitä että olin kääntynyt katsomaan itseeni ja syntisyyteeni. En enää katsonutkaan Jeesukseen. Mutta Jeesus katsoi minuun. Hän tuli ja puhui ja nosti alas toivottomuuteen vaipuneen. Ja sen tähden olen vielä tänäänkin uskossa. Kerron melko rohkeasti Näitä kokemuksia kotisivullani uskoon tulo kertomuksessani ja synti osiossa.
      www.jaikal.se

      Totuus on se minkä jo pappikin toi esille. Jumala on sovittanut meidät. Me olemme sovitetut. Me olemme pelastetut uskomme tähden Jeesukseen Kristukseen. Mitään kadotustuomiota ei ole niille jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa. Uskova on Jeesuksessa. Jeesuksessa uskova on pelastettu. Jumala ei hylkää heikkoa eikä huonoakaan lastaan.

      Kun Jumala puhuu, Hän puhuu totta sillä Jumala ja Sana on Totuus. Jumalan Sana on MUUTTUMATON Sana. Siksi se on varma ja siihen voi luottaa. Jumala ei siis muuta sanomaansa niin kuin sielujemme vihollinen muuttaa. Jumalan Sanan tarkoitus on antaa elämä. Sielujemme vihollisen puheen tarkoitus on varastaa se elämä jonka Jumala on meille antanut Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Niin kauan kuin me pidämme uskossa kiinni Jeesuksen viitan liepeestä, meillä on pelastus Hänessä eikä Hän jätä eikä hylkää Häneen turvaavaa lastaan. Siksi juuri vihollinen pyrkii saamaan meidät hylkäämään Jeesus ja irrottamaan ote Hänestä. Mutta me emme irrota otetta. Me pidämme Jeesuksesta kiinni kunnes me saamme nähdä Hänet sellaisena kuin Hän on.

    • Oletko varma että seurakuntalaisen näky ei ollut Saatanasta? Sillä demonit pystyvät ennustamaan myös tosia. Ap. 16:16-17 ''Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan. Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat KORKEIMMAN JUMALAN PALVELIJOITA, JOTKA JULISTAVAT TEILLE PELASTUKSEN TIEN".'' Ap. teot 16:16-17 eli demoni vaikka palveli Saatanaa ennusti oikein. Niihin ei silti kannata luottaa, erityisesti ei tutustua vie vain Helvetin tuleen. Vain usko Kristukseen pelastaa. Vain usko Jumalaan pelastaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe