Vapaaehtoiseksi ukrainaan

vapaaehtoinen

Lähtisitko sinä vapaaehtoiseksi ukrainaan, auttamaan ukrainan hallitusta kaatamaan venäjämieliset separatistit ja venäjän armeijan sotilaita pois ukrainan maaperältä?

310

15683

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ettnäin

      Kysymys ei ole realistinen, Ukrainalla riittää sotilaita, aseistus vaan on hanurista. 500 miljoonaisella kansalla on varmasti resursseja miehistön puolesta.

      • Anonyymi

        No johan on faktat taas kateissa. 200miljoonaa asukasta?!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No johan on faktat taas kateissa. 200miljoonaa asukasta?!?

        Oikea luku on 40-45milj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea luku on 40-45milj

        Totta. Asukkaita vähän yli 44 miljoonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Asukkaita vähän yli 44 miljoonaa.

        4400000 mljoona,ja hakemus on jo vetämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4400000 mljoona,ja hakemus on jo vetämässä.

        isäni tuli suomeen 6 vuotiaana evakkona,sotakoira repi korvan irti 3 ylityskerralla. itse olen kriisinhallinta veteraani,olen palvellut suomen puolustusvoimissa,yk alaisuudessa libanonissa ja israelissa, nyt hakemus voimassa ukrainanpuolustusvoimien avuksi ulkomaalais pataljoonaan, ukrainan siviiliväestön suojaamiseksi.statuksena kriisinhallintaveteraani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4400000 mljoona,ja hakemus on jo vetämässä.

        Millain laitoit hakemuksen ja Kauvankohan siinä on se käsittely aika? Ja siitä ei taida palkkaa saada vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No johan on faktat taas kateissa. 200miljoonaa asukasta?!?

        42 miljoonaa pölö


      • Anonyymi

        🙈💪


      • Anonyymi

        44 miljoonaisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millain laitoit hakemuksen ja Kauvankohan siinä on se käsittely aika? Ja siitä ei taida palkkaa saada vai?

        Mihin hakemus osoitetaan Suomen puolustusvoimat ei tietääkseni käsittele näitä hakemuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        isäni tuli suomeen 6 vuotiaana evakkona,sotakoira repi korvan irti 3 ylityskerralla. itse olen kriisinhallinta veteraani,olen palvellut suomen puolustusvoimissa,yk alaisuudessa libanonissa ja israelissa, nyt hakemus voimassa ukrainanpuolustusvoimien avuksi ulkomaalais pataljoonaan, ukrainan siviiliväestön suojaamiseksi.statuksena kriisinhallintaveteraani.

        Hassu juttu, molemmat vanhempani olivat sodassa, isäni viesti ja kuljetusjoukoissa ja äitini lottana. Äitini suku joutui jättämään kotinsa Venäläisille Räisälässä.
        Ite olen käynyt 3.er.autokomppanian ja palvellut Utissa. ILmailu on jokseenkin tuttua. Ajokorttiluokka on AB CE DE. Työskentelen edelleen liikenneturvallisuuspuolella.
        IKäni on nyt 68 vuotta, kunto hämmästyttävän hyvä :O
        Jos porukka Urainassa alkaa loppua, niin olen valmis lähtemään auttamaan.
        Jos ei muuta. niin kuljetuspuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4400000 mljoona,ja hakemus on jo vetämässä.

        Miten haetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millain laitoit hakemuksen ja Kauvankohan siinä on se käsittely aika? Ja siitä ei taida palkkaa saada vai?

        Mikä vitun palkka tässä maailmantilanteessa? Haloo!!??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hassu juttu, molemmat vanhempani olivat sodassa, isäni viesti ja kuljetusjoukoissa ja äitini lottana. Äitini suku joutui jättämään kotinsa Venäläisille Räisälässä.
        Ite olen käynyt 3.er.autokomppanian ja palvellut Utissa. ILmailu on jokseenkin tuttua. Ajokorttiluokka on AB CE DE. Työskentelen edelleen liikenneturvallisuuspuolella.
        IKäni on nyt 68 vuotta, kunto hämmästyttävän hyvä :O
        Jos porukka Urainassa alkaa loppua, niin olen valmis lähtemään auttamaan.
        Jos ei muuta. niin kuljetuspuolella.

        ok. mukana


      • Anonyymi

        YK:n mukaan todisteet osoittavat, että sekä Venäjä että Ukraina ovat kiduttaneet sotavankeja. YK:n ihmisoikeustoimisto (OHCHR) sanoo, että sekä Venäjä että Ukraina ovat kiduttaneet sotavankeja, mukaan lukien pahoinpitelyt, sähköiskut ja nöyryyttävä kohtelu, kuten pakotettu alastomuus, konfliktin aikana, joka alkoi Moskovan provosoimattomasta hyökkäyksestä.
        https://www.rferl.org/a/ukraine-russia-war-torture-prisoners-human-rights/32131995.html

        The New York Times -lehden raportin mukaan ukrainalainen sotilas nähtiin ampuvan venäläistä sotilasta kolme kertaa, kun taas toinen sotilas ilmoitti hänelle venäläissotilaan olevan vielä elossa.
        "Videoi nämä ryöstäjät. Katso, hän on vielä elossa. Hän haukkoo henkeään”, ukrainalaisen sotilaan voidaan kuulla sanovan Timesin mukaan.
        Yksi venäläissotilaista oli loukkaantunut päähän, ja hänen kätensä olivat sidottu selän taakse, The Times kertoo.
        Videolla, jota New York Times kieltäytyi julkaisemasta, nähtiin ukrainalaisia ​​sotilaita sinisine käsivarsinauhaineen, joiden kuultiin huutavan: "Kunnia Ukrainalle". 
        https://www.opindia.com/2022/04/videos-of-neo-nazi-ukrainian-forces-killing-russian-prisoners-of-war-go-viral/

        https://www.wsws.org/en/articles/2022/11/23/wewe-n23.html

        https://www.bbc.com/news/world-europe-63676446

        https://www.youtube.com/shorts/Eh4Z4RmBLpY

        YK:n ihmisoikeusvaltuutettu: Väitetyt teloitusvideot todennäköisesti aitoja
        26.11.2022 https://yle.fi/a/3-12314941/64-3-123741
        25.11.2022 https://yle.fi/a/74-20005992


      • Anonyymi

        Joku 44 miljoonaa asukasta siella on. Ja Ukrainan sotavoimat ovat 10 kertaa isommat kuin meilla.


      • Anonyymi

        anteeksi sivistymättömyyteni, mutta kummalla kansakunnalla on 500 miljoonaa ihmistä? Käsittääkseni Venäjän väkiluku liikkuu jossain reilu 300 miljoonan pikkeilla ja Ukrinlaisia reilj 20 miljoonaa, joista murto-osa syntynyt Neuvostovallan aikana ja äidinkieli Venäjä, ihn presidenttiä myöten.


    • Kannattaako1

      Kannattaako lähteä Ukrainaan, taitaa Ukrainan armeijan sotilaat antautua aika helpolla???:(

      • Anonyymi

        no eipä antauneet, kävi päinvastoin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no eipä antauneet, kävi päinvastoin

        Eipä niin 💪🏻💪🏻


      • Anonyymi

        Hah!!! noin urheaa kansaa Kuin Ukrainalaiset ei ole missään muualla!


      • Anonyymi

        eivät antaudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eivät antaudu.

        Raatteentiellä tapettiin aikoinaan ukrainalais divisioona. Venäjä on iänkaiken valehdellut kaikesta kaiken, silti täällä kommarit uskoo ja pelkää ryssää vieläkin! Isäni taisteli kunnian ja isänmaan puolesta jatkosodassa, Nyt alkaa olla meidän vuoro pojat.


      • Anonyymi

        noni, sitte tulee faktaa, kaikki lähetään suomesta kavereitten kans, nii katotaan kuka antautuu


      • Anonyymi

        Haista sinä vittu et ole Suomalainen mene piiloon.


      • Anonyymi

        No juupa juu....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raatteentiellä tapettiin aikoinaan ukrainalais divisioona. Venäjä on iänkaiken valehdellut kaikesta kaiken, silti täällä kommarit uskoo ja pelkää ryssää vieläkin! Isäni taisteli kunnian ja isänmaan puolesta jatkosodassa, Nyt alkaa olla meidän vuoro pojat.

        Just niin. Tuon takia sotia riittää koska aina riittää kusipäitä, jotka haluavat lähteä sotaan ties minkä aatteen (tai jotkut vain pelkän rahan) takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah!!! noin urheaa kansaa Kuin Ukrainalaiset ei ole missään muualla!

        Ehtivat Raatteen tiellakin tappaa n 400 suomalaista. Monen pojan isan ja monen aidin pojan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raatteentiellä tapettiin aikoinaan ukrainalais divisioona. Venäjä on iänkaiken valehdellut kaikesta kaiken, silti täällä kommarit uskoo ja pelkää ryssää vieläkin! Isäni taisteli kunnian ja isänmaan puolesta jatkosodassa, Nyt alkaa olla meidän vuoro pojat.

        Sinulle on kai surullisempaa ukrainalaisten tappaminen kuin ne 400 suomalaista, jotka ukrainalaiset tappoivat.


    • zol

      Mielestäni kysymys on realistinen, ja ukrainassa on asukkaita noin 46 miljoonaa.
      ja toisekseen venäjämieliset voivat muuttaa venäjälle jos haluavat olla venäläisiä, ei tarvitse alkaa sotimaan isäntämaassa.

      Mutta itse kysymykseen, nyt seuranneena ukrainan tilannetta on ollut sellainen tunne että venäjämieliset separatistit eivät kunnioita millään lailla ensinnäkään tehtyjä tulitauko sopimuksia ja toisekseen kaikki tietävät että ukrainan maaperällä on toisen valtion ammatti armeijasta sotilaita ( siis venäjän armeijan henkilöitä) ja kalustoa.
      Jos sellainen mahdollisuus olisi että voisi mennä ukrainaan auttamaan ukrainan armeijaa niin voisin vaikka lähteäkin, jos ukrainan valtio tai muu taho maksaisi matkat ukrainaan.

      • Huomioo

        Siitä 46 miljoonasta 8 miljoonaa on itä-ukrainalaisia joilla näyttää olevan paljon suurempi halu puolustaa alueitaan kuin Poroshenkon joukoilla hyökätä.


      • Anonyymi

        Minä voisin kans läheteä vapaaehtoiseksi ukrainan armeijan avuksi ilmatorjuntaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä voisin kans läheteä vapaaehtoiseksi ukrainan armeijan avuksi ilmatorjuntaan

        👍🏻


      • Anonyymi

        Nää sepalukset ovat kuin hitlerin rikollis rykmentti. onko Putler vapauttanut murhaajat vankiloista sotimaan tonne?
        Ehkä meidän Suomalaisten pitää pysyä täällä. Voi olla että meidän pitää olla omalla rajalla vastassa. Varmasti sinne on jo innokkaimmat menneetkin. Nyt pitäis James Pontin mennä eliminoimaan Putler.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä voisin kans läheteä vapaaehtoiseksi ukrainan armeijan avuksi ilmatorjuntaan

        Olen harkinnut, taidan lähteä myös. Koulutukseni olen saanut panssaritorjunnasta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen harkinnut, taidan lähteä myös. Koulutukseni olen saanut panssaritorjunnasta....

        Voisin tukea lähtöäsi taloudellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin tukea lähtöäsi taloudellisesti.

        Itse lähden 20.3 lennot ostettu krakovaan👍🏻 Jos tukea haluat niin en tarvitse rahaa vaan suojavarusteita👍🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää sepalukset ovat kuin hitlerin rikollis rykmentti. onko Putler vapauttanut murhaajat vankiloista sotimaan tonne?
        Ehkä meidän Suomalaisten pitää pysyä täällä. Voi olla että meidän pitää olla omalla rajalla vastassa. Varmasti sinne on jo innokkaimmat menneetkin. Nyt pitäis James Pontin mennä eliminoimaan Putler.....

        Juurikin näin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse lähden 20.3 lennot ostettu krakovaan👍🏻 Jos tukea haluat niin en tarvitse rahaa vaan suojavarusteita👍🏻

        Itse ajattelin myös lähteä. Voitko kertoa miten liityt armeijjaan, ilmoittaudutko paikan päällä vai löysitkö netistä jonkun yhteyshenkilön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin tukea lähtöäsi taloudellisesti.

        Tääl ois 4 lähtevää vailla varustusta, kaikesta avusta olemme kiitollisia 0417516272


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tääl ois 4 lähtevää vailla varustusta, kaikesta avusta olemme kiitollisia 0417516272

        Milloin lähtö? Itse odottelen vielä uutta passia niin osaa lennot varata…


      • Anonyymi

        Vuonna 2014 Ukrainan kansasta 70% puhui ukrainaa ja 30% Ukrainan kansalaisen aidinkieli oli venaja. USA:n avustama uusi hallitus (Obama myontanyt auttamisen) kielsi venajan kielen kayton 2014. Venajan oli helppo vallata Krim, koska siella kaikki puhuivat venajaa ja olivat raivostuneita mm kielikysymyksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tääl ois 4 lähtevää vailla varustusta, kaikesta avusta olemme kiitollisia 0417516272

        Vieläkö on tarvetta avulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelin myös lähteä. Voitko kertoa miten liityt armeijjaan, ilmoittaudutko paikan päällä vai löysitkö netistä jonkun yhteyshenkilön?

        Minuakin kiinnostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen harkinnut, taidan lähteä myös. Koulutukseni olen saanut panssaritorjunnasta....

        Itsellä myös mielessä lähteä avuksi , vaikkakin olen jo 60v.,,,! Ihmettelen.. euroopan apua,, on tosi hidasta, aika loppuu kohta kesken. Mitä te vastaavat poliitikot oikein teette kun teidän päätökset menee niin hitaasti etiäpäin. Itse myyn kaiken ja annan Ukrainalle rahani,,, sekä lähden myös itse. Venäjän hyökkäyssota pitää pysäyttää nyt !
        Vaikkakin ikää on mutta olen hyväkuntoinen koulutukseltani sissi/ tiedustelu koulutuksen käynyt. Kaikki venakot ei ole pahoja mutta nuo stupidot ovat päästäneet yhden hullun kavereineen tekemään mitä haluavat.... voi vaan ihmetellä miten asiat mennyt näin pitkälle.
        Tämä erikoisoperaatio päättyy venäjän täydelliseen häviöön ja koko tuo maa tulee olemaan vapaa monina itsenäisinä ja ehkä hyvinä valtioina,,,sekin jää ajan kanssa nähtäväksi.


    • 733

      Maksakaa matkat ja varusteet niin lähden heti.
      Jos nyt ei aleta oikeasti laittamaan vastaan niin huomataan että ollaan kusessa.

      • Iskuri

        Nim. 733 tässä yksi esimerkki siitä miten sodan julma laki on toteutunut.Konvehtisetä Petron punitiivisotilaita naurattaa,mutta seuraava päivänä heitä ei enää naurata.Kaikki ovat kaatuneet. He ovat vaihtaneet hiippakuntaa.Sodassa voi oikeasti menettää henkensä.
        Chernukhino: Ukrainian grunts took a video of their positions. Next day - their bodies at the same building. [18 ] http://www.youtube.com/watch?v=WRRPQZamg6I


      • Anonyymi

        0466840347 pistä viestiä


      • Anonyymi

        👍🏻


      • Anonyymi

        Jos noin pienestä rahasta kuin matkasta Ukrainaan on kiinni lähtemisesi niin parempi kun pysyt Suomessa, täällä on hyvät sosiaalituet. ”Maksakaa matkat,,, jne”.

        Tee itse jotain muutakin kuin haaveile mahdottomia, Mutta varmaan olet tottunut siihen, että muut maksaa.

        Ota selvää asiasta, mene Ukrainan lähetystöön, saattaa olla, että joudutkin lähtemään sotaan. Jos palaat elossa niin voit olla oppinut pitämään huolta itsestäsi ja muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos noin pienestä rahasta kuin matkasta Ukrainaan on kiinni lähtemisesi niin parempi kun pysyt Suomessa, täällä on hyvät sosiaalituet. ”Maksakaa matkat,,, jne”.

        Tee itse jotain muutakin kuin haaveile mahdottomia, Mutta varmaan olet tottunut siihen, että muut maksaa.

        Ota selvää asiasta, mene Ukrainan lähetystöön, saattaa olla, että joudutkin lähtemään sotaan. Jos palaat elossa niin voit olla oppinut pitämään huolta itsestäsi ja muista.

        Yritetty soittaa kolme päivää ukrainan lähetystöön, mutta eipä ole puhelimeen vastattu. Aiemmin otettu yhteyttä jo vapaaehtoisiin ja nopeammin tuntuu sieltä kautta pääsevän. Passista laitettu tänään uusinta hakemus, ja lähipiiriä pehmitetty lähtöä ajatellen... Varusteet perkeleen kalliita mutta kyllä niihin rahat jostain revitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritetty soittaa kolme päivää ukrainan lähetystöön, mutta eipä ole puhelimeen vastattu. Aiemmin otettu yhteyttä jo vapaaehtoisiin ja nopeammin tuntuu sieltä kautta pääsevän. Passista laitettu tänään uusinta hakemus, ja lähipiiriä pehmitetty lähtöä ajatellen... Varusteet perkeleen kalliita mutta kyllä niihin rahat jostain revitään.

        cutt.ly/iAtvmmX
        Tossa on lomake minkä täyttää ja siinä lukee ohjeet mihin lähettää. Suurlähetystön sivuitakin löytää ohjeet ja siinä on juuri tuo linkki ja lomake ja tuli 13h sisällä itselle vastaus tuolta sähköpostista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritetty soittaa kolme päivää ukrainan lähetystöön, mutta eipä ole puhelimeen vastattu. Aiemmin otettu yhteyttä jo vapaaehtoisiin ja nopeammin tuntuu sieltä kautta pääsevän. Passista laitettu tänään uusinta hakemus, ja lähipiiriä pehmitetty lähtöä ajatellen... Varusteet perkeleen kalliita mutta kyllä niihin rahat jostain revitään.

        Keneen otit yhteyttä voisitko laittaa tännekkin yhteystiedot.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritetty soittaa kolme päivää ukrainan lähetystöön, mutta eipä ole puhelimeen vastattu. Aiemmin otettu yhteyttä jo vapaaehtoisiin ja nopeammin tuntuu sieltä kautta pääsevän. Passista laitettu tänään uusinta hakemus, ja lähipiiriä pehmitetty lähtöä ajatellen... Varusteet perkeleen kalliita mutta kyllä niihin rahat jostain revitään.

        Onnea ja menestystä !


    • vapaaehtoinen

      Ukraina on pyytänyt julkisesti yk rauhanturvaajia joukkoja turvaamaan rauhaa, jos tämä ei viimeistään onnistu, jos venäjä pistää vastaan niin se viimeistään todistaa että venäjä on tämän kaiken takana!.
      ja jos valtiot eivät onnistu auttamaan ukrainaa niin kuka ?
      Tässä tapauksessa yhtykää kaikki vapaaehtoiset auttamaan ukrainaa !
      Ukraina voisi alkaa rekrytoimaan vapaaehtoisia sotilaita ja metsästäjiä ja rata ampujia euroopasta sekä muualta maailmasta.

    • ryssänvihaaja

      Tänään lööpeissä: venäläistä kalustoa on taas tullut rajn yli ja bussilastettain miehistöä !
      siis mitä v#"#"ua ?.

      Nyt kaikki vapaaehtoiset liikkeelle !

      • Väärätilannekuva

        Kuka uskoo noihin lööppeihin? Suurin osa niistä on valetta ja tarkoitushaluista uutisointia. Ehtikää oikeeta tietoa tehkää siitä sitten johtopäätökset. Totuus ei muodostu siitä että samaa valhetta toistetaan useamman kerran.


      • Anonyymi
        Väärätilannekuva kirjoitti:

        Kuka uskoo noihin lööppeihin? Suurin osa niistä on valetta ja tarkoitushaluista uutisointia. Ehtikää oikeeta tietoa tehkää siitä sitten johtopäätökset. Totuus ei muodostu siitä että samaa valhetta toistetaan useamman kerran.

        Linkkaa oikeaa tietoa. Kommentistasi tulee huomattavasti painokkaampi :)


    • fakta12456

      Jos menet ei kannata jäädä vangiksi, koska jos epäilevät ulkomaalaiseksi vapaaehtoiseksi henki on löysässä kun et osaa venäjää ukrainalaisittain.

      Täältä voit katsoa sinuakin kovemmat sällit itku kurkussa syövät hiha tunnuksensa polvillaan kuraisessa maassa kun käsketään:
      https://www.youtube.com/watch?v=6vAUFl6ifRA

      Kukaan ei halua edes kokeilla sitä mitä käy jos et syö hiha tunnusta kun käsketään.

      • sappiass

        Siksihän tuonne sotaan lähdetäänkin, kun ryssät ovat tuollaisia epäinhimillisiä elukoita. Tietenkin he kiduttavat ja tappavat kaikkia erimielisiä. Se ei ole syy antaa heille periksi, vaan päinvastoin.


      • Anonyymi
        sappiass kirjoitti:

        Siksihän tuonne sotaan lähdetäänkin, kun ryssät ovat tuollaisia epäinhimillisiä elukoita. Tietenkin he kiduttavat ja tappavat kaikkia erimielisiä. Se ei ole syy antaa heille periksi, vaan päinvastoin.

        Juu. Totta ovat noi puheet elukoista. Lähden kyllä Ukrainan vapaata kansaa puollustamaan koska tahansa.


      • sappiass kirjoitti:

        Siksihän tuonne sotaan lähdetäänkin, kun ryssät ovat tuollaisia epäinhimillisiä elukoita. Tietenkin he kiduttavat ja tappavat kaikkia erimielisiä. Se ei ole syy antaa heille periksi, vaan päinvastoin.

        Kiitos sappias. Hinta on kova mutta henki on meidän.


    • kyllä

      Kyllä lähtisin !

    • monimutkaistaon

      Jos lähtee, pitää tietää kenen joukkoihin menee. Länsiukrainan armeija ei ole enää yhtenäinen. Siellä ammutaan jo toisia. Kannattaa pitää tuo mielessä.
      Konvehtikeisaria ei kannata kuin alle 30% länsiukrainalaisista.

      • Maitojuna

    • ijk

      Lähtisin

    • kyllä

      Ukrainan valtion pitäisi alkaa oikeasti rekrytoimaan vapaaehtoisia

      • zerolimit

        Outoa jos ukrainalaiset eivät olisi vapaaehtoisia, mistä kiikastaa?


      • ijk

        Kyllä ukrainalaiset ovat vapaaehtoisia, edellinen kirjoittaja tarkoitti varmaankin euroopasta ja muusta vapaasta maailmasta tulevia vapaaehtoisia taistelijoita, joita olisi varmaankin paljon jos ukraina alkaisi heitä rekrytoimaan.


      • zerolimit
        ijk kirjoitti:

        Kyllä ukrainalaiset ovat vapaaehtoisia, edellinen kirjoittaja tarkoitti varmaankin euroopasta ja muusta vapaasta maailmasta tulevia vapaaehtoisia taistelijoita, joita olisi varmaankin paljon jos ukraina alkaisi heitä rekrytoimaan.

        Ei kai ulkopuolisia tarvitse rekrytoida jos oman maan kansalaiset ottaisivat vastuun maan puolustamisesta?
        Kysymyksessä on kuitenkin yli 40 miljoonan ihmisen maa. Suomessa asui vain 5 miljoonaa toisen maailmansodan aikana ja pääosin omat miehet riittivät maan puolustamiseen. Resursseja toki saimme pääosin natseilta mutta onhan asukasmäärä Ukrainassa 8 x Suomeen verrattuna.

        Kysymys on varmasti puolustustahdosta, ukrainalaiset taitavat tuntea Ukrainan paremmin mitä me ulkomaalaiset?

        Toki ukrainalaisille kävisi varmasti parhaiten se vaihtoehto jossa he olisivat ulkopuolisia koko sodassa, voihan olla ettei sota edes koske heitä. Muut tahot ovat sen aloittaneet joten sotikoot keskenään ja tappakoot toisensa!


      • sappiass
        zerolimit kirjoitti:

        Ei kai ulkopuolisia tarvitse rekrytoida jos oman maan kansalaiset ottaisivat vastuun maan puolustamisesta?
        Kysymyksessä on kuitenkin yli 40 miljoonan ihmisen maa. Suomessa asui vain 5 miljoonaa toisen maailmansodan aikana ja pääosin omat miehet riittivät maan puolustamiseen. Resursseja toki saimme pääosin natseilta mutta onhan asukasmäärä Ukrainassa 8 x Suomeen verrattuna.

        Kysymys on varmasti puolustustahdosta, ukrainalaiset taitavat tuntea Ukrainan paremmin mitä me ulkomaalaiset?

        Toki ukrainalaisille kävisi varmasti parhaiten se vaihtoehto jossa he olisivat ulkopuolisia koko sodassa, voihan olla ettei sota edes koske heitä. Muut tahot ovat sen aloittaneet joten sotikoot keskenään ja tappakoot toisensa!

        Suomessa asui II maailmansodan aikaan 4 miljoonaa, eivätkä he riittäneet maamme puolustamiseen, kuten Viipurissa voi käydä toteamassa.
        Resursseja emme saaneet natseilta Talvisotaan, Jatkosotaan kyllä, mutta en nyt tiedä voiko sanoa, että "pääosin"?


      • zerolimit
        sappiass kirjoitti:

        Suomessa asui II maailmansodan aikaan 4 miljoonaa, eivätkä he riittäneet maamme puolustamiseen, kuten Viipurissa voi käydä toteamassa.
        Resursseja emme saaneet natseilta Talvisotaan, Jatkosotaan kyllä, mutta en nyt tiedä voiko sanoa, että "pääosin"?

        Voi sen sanoa, vaikka venäläisillä oli amerikkalaisten antamaa biisonin lihaa jonka voimilla he suomalaisia vastaan taistelivat. Itseasiassa Yhdysvallat ja Suomi olivat sodassa keskenään, eri puolilla rintamaa.

        Riittivät he maan puolustamiseen, kevyesti. Suomi pysyi Suomena vaikka haluttiin jo mantuja rajankin takaa. Olihan resursseja jopa hyökkäyssotaan?

        Hyökkäyssota vaatii noin 4 x menetykset suhteessa puolustussotaan.


      • appisas
        zerolimit kirjoitti:

        Voi sen sanoa, vaikka venäläisillä oli amerikkalaisten antamaa biisonin lihaa jonka voimilla he suomalaisia vastaan taistelivat. Itseasiassa Yhdysvallat ja Suomi olivat sodassa keskenään, eri puolilla rintamaa.

        Riittivät he maan puolustamiseen, kevyesti. Suomi pysyi Suomena vaikka haluttiin jo mantuja rajankin takaa. Olihan resursseja jopa hyökkäyssotaan?

        Hyökkäyssota vaatii noin 4 x menetykset suhteessa puolustussotaan.

        Aha, eli Viipuri ei ollut omaa maata. Sehän menetettiin jo Jatkosodassa, jolloin ei hyökkäilty, eikä ollut natsien apua.
        En ymmärrä miten USA ja biisoninliha liittyivät natsiapuun Suomelle?


      • sappiass
        appisas kirjoitti:

        Aha, eli Viipuri ei ollut omaa maata. Sehän menetettiin jo Jatkosodassa, jolloin ei hyökkäilty, eikä ollut natsien apua.
        En ymmärrä miten USA ja biisoninliha liittyivät natsiapuun Suomelle?

        Siis Viipuri menetettiin jo Talvisodassa ja uudelleen Jatkosodassa, vaiheessa, jossa ei hyökätty ja Saksan ollessa apuna. Jatkosodan hyökkäysvaiheen raskaus ei mitenkään liittynyt Viipurin ensimmäiseen eikä toiseen menettämiseen.


      • zeropoint000
        appisas kirjoitti:

        Aha, eli Viipuri ei ollut omaa maata. Sehän menetettiin jo Jatkosodassa, jolloin ei hyökkäilty, eikä ollut natsien apua.
        En ymmärrä miten USA ja biisoninliha liittyivät natsiapuun Suomelle?

        Sodassa käy usein huonosti. Suomi ei ollut puolueeton, Ruotsi ikään kuin oli. Sitä ei halunnut kukaan valloittaa, miksi?

        Sota taisi alkaa Saksan laajentumispelosta joka ei ollut suinkaan harhakuvaa, se oli todellista uhkakuvaa. Venäjä taisi haluta muutaman osan Suomesta puolustaakseen Pietaria? Tuosta se sota lähti käyntiin, oikeasti.

        Pietaria ei Saksa valloittanut joten Venäläiset olivat askeleen Saksaa edellä.

        Jos hyppää valloittajien housuihin voi joutua menettämään maataan jo sotakorvauksena. Suomelle kävi juuri noin.

        Sota on poliittista pelleilyä ja takinkäännön kulta-aikaa. Suomi teki mitä teki mutta pelasi korttinsa tuolloin kohtalaisesti. Olihan sota tuolloin ehkä se parempi vaihtoehto mitä maan luovuttaminen uhkakuvien taistelukentäksi.

        Uhkakuvia ei kannata luoda, se on historiallisen varmaa.

        Kaikki liittyy kaikkeen, biisonin lihat jeeppeineen suhteessa messersmithiin ja Panzerfaustiin, samaa sekamelskaa mitä sodatkin ovat. Ei toisia ilman toisia.


      • sappiass
        zeropoint000 kirjoitti:

        Sodassa käy usein huonosti. Suomi ei ollut puolueeton, Ruotsi ikään kuin oli. Sitä ei halunnut kukaan valloittaa, miksi?

        Sota taisi alkaa Saksan laajentumispelosta joka ei ollut suinkaan harhakuvaa, se oli todellista uhkakuvaa. Venäjä taisi haluta muutaman osan Suomesta puolustaakseen Pietaria? Tuosta se sota lähti käyntiin, oikeasti.

        Pietaria ei Saksa valloittanut joten Venäläiset olivat askeleen Saksaa edellä.

        Jos hyppää valloittajien housuihin voi joutua menettämään maataan jo sotakorvauksena. Suomelle kävi juuri noin.

        Sota on poliittista pelleilyä ja takinkäännön kulta-aikaa. Suomi teki mitä teki mutta pelasi korttinsa tuolloin kohtalaisesti. Olihan sota tuolloin ehkä se parempi vaihtoehto mitä maan luovuttaminen uhkakuvien taistelukentäksi.

        Uhkakuvia ei kannata luoda, se on historiallisen varmaa.

        Kaikki liittyy kaikkeen, biisonin lihat jeeppeineen suhteessa messersmithiin ja Panzerfaustiin, samaa sekamelskaa mitä sodatkin ovat. Ei toisia ilman toisia.

        Montako kertaa pitää muistuttaa Talvisodasta? Vain hullu ryssä tai koti-stallari eli taistolaisäpärä voi nähdä sodan Suomen osalta hyökkäyssotana.

        Ruotsi oli keskellä Skandinaviaa. Ei sillä ollut strategista merkitystä niin paljoa, että olisi kannattanut valloittaa, kun oli vielä riittävän myötämielinen natseillekin. Venäjällä eivät paukut olisi riittäneet Ruotsin valloitukseen, kun oli kädet täynnä töitä muutenkin. Länsimaat eivät muutenkaan valloitelleet puolueettomia maita, eikä heillä Ruotsiin pääsyä ollutkaan Saksan otettua Norjan. Tosin Talvisodan aikaan oli puhetta Länsimaiden hyökkäyksestä Ruotsin läpi.

        Yhtälailla sodan voi sanoa alkaneen stalinistiryssien laajentumishaluista. Hehän tekivät sopimuksenkin Hitlerin kanssa Euroopan jaosta. Jos olisi ollut tavoitteena vain estää Saksan laajentuminen, niin neukkusaastat olisivat tietenkin liittoutuneet Puolan kanssa ajoissa pysäyttääkseen Saksan. Vaan ei, he halusivat osingoille Puolasta.

        "Sota taisi alkaa Saksan laajentumispelosta joka ei ollut suinkaan harhakuvaa, se oli todellista uhkakuvaa."
        "Uhkakuvia ei kannata luoda, se on historiallisen varmaa."

        Niinpäniin. Umpisolmuun logiikkansa solmiminen on ryssäläinen erityistaito.

        Todellakin oli Talvisota ilman ensimmäistäkään biisonia.


      • zerolimit111
        sappiass kirjoitti:

        Montako kertaa pitää muistuttaa Talvisodasta? Vain hullu ryssä tai koti-stallari eli taistolaisäpärä voi nähdä sodan Suomen osalta hyökkäyssotana.

        Ruotsi oli keskellä Skandinaviaa. Ei sillä ollut strategista merkitystä niin paljoa, että olisi kannattanut valloittaa, kun oli vielä riittävän myötämielinen natseillekin. Venäjällä eivät paukut olisi riittäneet Ruotsin valloitukseen, kun oli kädet täynnä töitä muutenkin. Länsimaat eivät muutenkaan valloitelleet puolueettomia maita, eikä heillä Ruotsiin pääsyä ollutkaan Saksan otettua Norjan. Tosin Talvisodan aikaan oli puhetta Länsimaiden hyökkäyksestä Ruotsin läpi.

        Yhtälailla sodan voi sanoa alkaneen stalinistiryssien laajentumishaluista. Hehän tekivät sopimuksenkin Hitlerin kanssa Euroopan jaosta. Jos olisi ollut tavoitteena vain estää Saksan laajentuminen, niin neukkusaastat olisivat tietenkin liittoutuneet Puolan kanssa ajoissa pysäyttääkseen Saksan. Vaan ei, he halusivat osingoille Puolasta.

        "Sota taisi alkaa Saksan laajentumispelosta joka ei ollut suinkaan harhakuvaa, se oli todellista uhkakuvaa."
        "Uhkakuvia ei kannata luoda, se on historiallisen varmaa."

        Niinpäniin. Umpisolmuun logiikkansa solmiminen on ryssäläinen erityistaito.

        Todellakin oli Talvisota ilman ensimmäistäkään biisonia.

        Onko joku kirjoittanut talvisodasta? Niin, ainoastaan sinä itse.
        Itse kirjoitan sotaisesta ajastamme 1939-1945.

        Ryssäläinen erityistaito? Mikä laittaa ihmisen kirjoittamaan tuollaisen kommentin. Kerro mikä tekstistäni suututti teidät niin kirjoitellaan asiasta tarkemmin.

        Ruotsia ei Saksa vallannut vain siksi koska Ruotsin hallitus teki sopimuksen yhteistyöstä. Saksan armeijalla oli paljon ruotsalaista nikkeliä länsi että itärintamalla. Venäjä tuskin ajatteli Ruotsin valloittamista, käsitit siis tuonkin asian väärin, se oli nääs Saksa.


      • zeropoint111

        Samalla voisit kirjoittaa siitä miksi Suomi teki sopimuksen ensin Saksan kanssa Venäjää vastaan ja loppusodassa Venäjän kanssa Saksaa vastaan.

        Niin, sodat ja sotaiset ajat ovat takinkäännön kultaista aikaa. Ruotsille, Saksalle, Suomelle, Venäjälle. Eikä se ole vain tuon ajan ongelma, voihan asiaa verrata Taleban hyvä kaveri tänään ja vihollinen huomenna? Hyväksikäyttöä ja pelailua ihmishengillä, ei muuta.


      • sappiass
        zerolimit111 kirjoitti:

        Onko joku kirjoittanut talvisodasta? Niin, ainoastaan sinä itse.
        Itse kirjoitan sotaisesta ajastamme 1939-1945.

        Ryssäläinen erityistaito? Mikä laittaa ihmisen kirjoittamaan tuollaisen kommentin. Kerro mikä tekstistäni suututti teidät niin kirjoitellaan asiasta tarkemmin.

        Ruotsia ei Saksa vallannut vain siksi koska Ruotsin hallitus teki sopimuksen yhteistyöstä. Saksan armeijalla oli paljon ruotsalaista nikkeliä länsi että itärintamalla. Venäjä tuskin ajatteli Ruotsin valloittamista, käsitit siis tuonkin asian väärin, se oli nääs Saksa.

        Et siis edes tiedä milloin Talvisota käytiin ja ketkä olivat osallisia.


      • Strategi
        zeropoint111 kirjoitti:

        Samalla voisit kirjoittaa siitä miksi Suomi teki sopimuksen ensin Saksan kanssa Venäjää vastaan ja loppusodassa Venäjän kanssa Saksaa vastaan.

        Niin, sodat ja sotaiset ajat ovat takinkäännön kultaista aikaa. Ruotsille, Saksalle, Suomelle, Venäjälle. Eikä se ole vain tuon ajan ongelma, voihan asiaa verrata Taleban hyvä kaveri tänään ja vihollinen huomenna? Hyväksikäyttöä ja pelailua ihmishengillä, ei muuta.

        Suomen strategiasta vastuussa olevien mielestä Suomen kansallinen olemassaolo on aina perustunut oikein ajoitettuun takinkääntöön, jota on aktiivisesti toteutettu koko Suomenolemassaolon ajan.

        Toinen kulmakivi on valtiollisten trollien käyttöminen, joiden tehtävä on ilmestyä paikalle epäilemään kaikkea yhden totuuden vastaista ja vaientaa väärällä tavalla ajattelevat epäilemällä heitä.

        Kolmas kulmakivi on asioiden sopiminen ohitse demokraattisen järjestelmän ja päätöksenteon ohitse erilaisissa maan tapa ja hyväveliverkostoissa ja tuoda käsittelyyn vain jo ennalta hyväksyttyjä ratkaisuja joista "demokraattinen" järjestelmä sitten saa valita ja todellisuudessa kaikki ratkaisut mitä käsittelyyn tuodaan ajavat maan tavan asiaa.

        Neljäs kulmakivi on asioiden vääristely esim. hyökkäysodan neuvostoliittoon myyminen kansalle jatkosotana ja häviön sodalle myyminen kansalle torjuntavoittona, koska voitoksikaan tilannetta ei voinut kutsua.


      • Strategi

        Suomalaiset ovat niin paksupäistä kansaa, että he eivät edes halua vapautta vaan heille riittää vapauden illuusio. Suomen vallanpitäjät vain jossain vaiheessa huomasivat, että vapauden illuusia riittää ja se on paljon helpompi ja halvempi järjestää kuin todellinen vapaus.


      • 917
        zerolimit kirjoitti:

        Voi sen sanoa, vaikka venäläisillä oli amerikkalaisten antamaa biisonin lihaa jonka voimilla he suomalaisia vastaan taistelivat. Itseasiassa Yhdysvallat ja Suomi olivat sodassa keskenään, eri puolilla rintamaa.

        Riittivät he maan puolustamiseen, kevyesti. Suomi pysyi Suomena vaikka haluttiin jo mantuja rajankin takaa. Olihan resursseja jopa hyökkäyssotaan?

        Hyökkäyssota vaatii noin 4 x menetykset suhteessa puolustussotaan.

        "Itseasiassa Yhdysvallat ja Suomi olivat sodassa keskenään, eri puolilla rintamaa."
        Me olimme sodassa Neuvostoliiton ja Britannian kanssa. Britit julistivat Suomelle sodan, mutta USA ei sitä missään vaiheessa tehnyt. Me emme siis olleet sodassa Yhdysvaltojen kanssa, vaikka sodimmekin heidän liittolaisiaan vastaan.


      • Inssivaan
        Strategi kirjoitti:

        Suomalaiset ovat niin paksupäistä kansaa, että he eivät edes halua vapautta vaan heille riittää vapauden illuusio. Suomen vallanpitäjät vain jossain vaiheessa huomasivat, että vapauden illuusia riittää ja se on paljon helpompi ja halvempi järjestää kuin todellinen vapaus.

        Näillä kirjoituksilla et kyllä vielä käännä minun päätäni. Suomi on paras maa maailman maista. Siksi tänne pyrkii kaikista maailman maista porukkaa - turistiksi ja paljon aivan asumaan pysyvästi.


      • Trollitutka
        Strategi kirjoitti:

        Suomen strategiasta vastuussa olevien mielestä Suomen kansallinen olemassaolo on aina perustunut oikein ajoitettuun takinkääntöön, jota on aktiivisesti toteutettu koko Suomenolemassaolon ajan.

        Toinen kulmakivi on valtiollisten trollien käyttöminen, joiden tehtävä on ilmestyä paikalle epäilemään kaikkea yhden totuuden vastaista ja vaientaa väärällä tavalla ajattelevat epäilemällä heitä.

        Kolmas kulmakivi on asioiden sopiminen ohitse demokraattisen järjestelmän ja päätöksenteon ohitse erilaisissa maan tapa ja hyväveliverkostoissa ja tuoda käsittelyyn vain jo ennalta hyväksyttyjä ratkaisuja joista "demokraattinen" järjestelmä sitten saa valita ja todellisuudessa kaikki ratkaisut mitä käsittelyyn tuodaan ajavat maan tavan asiaa.

        Neljäs kulmakivi on asioiden vääristely esim. hyökkäysodan neuvostoliittoon myyminen kansalle jatkosotana ja häviön sodalle myyminen kansalle torjuntavoittona, koska voitoksikaan tilannetta ei voinut kutsua.

        Vaikka trollaa niin täytyisi edes hieman olla perillä asioista. Tiedän, että tarkoituksesi on vain provosoida, mutta se ei tapahdu noin selvällä trollilla. Jos teet jotakin tee se kunnolla. Nyt teet niin kuin ryssät...päin persettä!


      • zerolimit111 kirjoitti:

        Onko joku kirjoittanut talvisodasta? Niin, ainoastaan sinä itse.
        Itse kirjoitan sotaisesta ajastamme 1939-1945.

        Ryssäläinen erityistaito? Mikä laittaa ihmisen kirjoittamaan tuollaisen kommentin. Kerro mikä tekstistäni suututti teidät niin kirjoitellaan asiasta tarkemmin.

        Ruotsia ei Saksa vallannut vain siksi koska Ruotsin hallitus teki sopimuksen yhteistyöstä. Saksan armeijalla oli paljon ruotsalaista nikkeliä länsi että itärintamalla. Venäjä tuskin ajatteli Ruotsin valloittamista, käsitit siis tuonkin asian väärin, se oli nääs Saksa.

        siis toisessa maailman sodassa?, mitä vielä. Voisitteko kääriä ittenne kapaloista jo. Diktatuurisen Venäjän mahtipontiset ajatukset ei saa minulta sympatiaa. Kaikille Diktaatoreille käy eläessään lopulta huonosti. Historia toistaa itseään,niin kauan kun ihmiskunnalla on muisti.


      • Anonyymi
        appisas kirjoitti:

        Aha, eli Viipuri ei ollut omaa maata. Sehän menetettiin jo Jatkosodassa, jolloin ei hyökkäilty, eikä ollut natsien apua.
        En ymmärrä miten USA ja biisoninliha liittyivät natsiapuun Suomelle?

        Et paljon ymmärrä. Amerikasta tuli valtavissa laivasaattueissa aseita, ammuksia, kalustoa, ruokaa, säilykkeitä, varusteita muurmanskiin, jotta pystyivät hyökkäämään Suomeen.


      • Anonyymi
        zerolimit kirjoitti:

        Ei kai ulkopuolisia tarvitse rekrytoida jos oman maan kansalaiset ottaisivat vastuun maan puolustamisesta?
        Kysymyksessä on kuitenkin yli 40 miljoonan ihmisen maa. Suomessa asui vain 5 miljoonaa toisen maailmansodan aikana ja pääosin omat miehet riittivät maan puolustamiseen. Resursseja toki saimme pääosin natseilta mutta onhan asukasmäärä Ukrainassa 8 x Suomeen verrattuna.

        Kysymys on varmasti puolustustahdosta, ukrainalaiset taitavat tuntea Ukrainan paremmin mitä me ulkomaalaiset?

        Toki ukrainalaisille kävisi varmasti parhaiten se vaihtoehto jossa he olisivat ulkopuolisia koko sodassa, voihan olla ettei sota edes koske heitä. Muut tahot ovat sen aloittaneet joten sotikoot keskenään ja tappakoot toisensa!

        KORJAAN -> SUOMEN VÄKILUKU OLI VAIN N. 4 MILJOONAA TUOLLOIN...


    • Inssivaan

      Ei kannata lähteä Ukrainaan tappelemaan. Turistiksi korkeintaan hyvään lomakohteeseen.

    • Kannanotto

      Kannanotto:

      Ukraina on tietääkseni suvereeni valtio, kaikki sotilaalliset sekä puolisotilaalliset toimenpiteet ovat siis sotatoimia itsenäistä valtiota vastaan.

      venäjämielisten "siviilien" tekemät provokaatiot ukrainan valtion viranomaisia vastaan on katsottava terroristitoiminnaksi.

      Nyt jos katsotaan ukrainan tilannetta taaksepäin ja ajatellaan omilla aivoillamme vaikkapa Maidanin aukion tapahtumia, jolloin ammuttiin tavallisia ihmisiä ja poliiseja tarkka-ampujien johdosta, niin voimme tulla sellaiseen päätelmään että tämänkin takana on ollut venäjä, saattaakseen ukrainan valtion kaaokseen

      Tämän johdosta on hyvin helppoa päätyä totuuteen joka on täysin todistettavissa että venäjä on tässä takapiruna ja jos tähän ei puututa niin tämä vaan laajenee ja laajenee.

      Ja kaikki vapaaehtoiset sekä palkkasotilaat ovat mielestäni puolustamassa suvereenia valtiota ja sen ihmisiä.

      Jos Ukrainan venäjämieliset haluavat olla venäläisiä ja venäjän valtiohan haluaa heitä niin menkööt rajan yli venäjälle, ollakseen venäläisiä,

      Ukrainalla on viralliset rajat olemassa kartalla joten kaikki muutokset siihen ovat laittomia.

      toisekseen krimi kuuluu ukrainalle ja venäjän laivasto tukikohta siellä on vain ja ainoastaan vuokrattuna venäjän valtiolle.

      kun ja jos tämä konflikti joskus selviää niin on hyvin varmaa että ukraina ei varmastikaan tule jatkamaan kyseistä vuokrausta venäjälle.

      kaikki ulkopuoliset vapaaehtoiset sekä ammattisotilaat siis puolustavat suvereenia valtiota.

    • Vihaonperseestä

      Ryssät on tekemässä taas kerran pahuutta. En kannata sotaa tai sotimista. Mutta kun lukee noita ryssien valheita päivittäin niin väkisin tulee mieleen, että olisi paikallaan saada se kurakansa polvilleen.

      Tosin on myös huomioitava, että iso osa ryssistä Ukrainan maaperällä on huijattu sinne taistelemaan. Millaista on ryssäjohto, kun omaa kansaansa huijaa ja alistaa? Millaisia on noi ryssätrollit, ketkä on palkattu valehtelemaan meille? Ne on alinta kastia ja täytyisi polkea suohon koko sakki.

      On hieno lukea uutisia siitä kuinka ryssävaltio alkaa olla polvillaan kun talous alkaa pettää. Putleri kaatuu ja saa suuren häpen niskoilleen. Samalla noi ryssientrollit (maanpetturit) häipyy häpeään...hyi helvetti koko paskaporukkaa

    • nbgfr

      Sinä olet menettänyt järkesi.Venäjä ystäviä tappamaanko?

      • Vihaonperseestä

        Ei missään tapauksessa tappamaan, se on heille liian helppo rangaistus. Heitetään heidät ryssien sekaan ryssälandiaan. Eläköön siellä valheiden keskellä...


      • Anonyymi

        Venäläiset eivät ole enään kenenkään ystäviä. Itse ovat tiensä valinneet.


    • Iskuri

      Vapaaehtoiseksi haluvat.Pitääkääpä kiirettä konvehtisetä Petron punitiivien joukkioihin, koska Novorossijan vapausarmeijassa suunnitellaan rannikkokaupunki Mariupolin pussia eli motittamista. Siellä tarvitaan tykinruokaa.
      Zakharchenko is preparing “the Mariupol cauldron” for Ukrainian forces
      Head of the DPR Aleksandr Zakharchenko said that in case Ukrainian forces resume hostilities in Donbass, they would encounter the next, 3rd cauldron in the area of Mariupol.
      “There had been two cauldrons already. We need to create the third, in order for them to realize that they need to stop doing evil things. They will have to sit down and think things over before doing something”, — Zakharchenko said at the briefing in Novoazovsk. At that he emphasized that the self-defense forces will act preventively”.
      “At the moment we fully follow the Minsk Agreement. We have withdrawn the heavy weaponry. We are getting ready for the sowing campaign. We are living peaceful life, we are engaged in constructive work and will be doing everything necessary for the peaceful life. And Ukraine, which is used to solving its issues with the help of war, will lose the country sooner or later”, — added the head of the DPR.

      • Terroristienvihaaja

        Mistä lähtien terroristit on olleet vapausarmeija? Mistä lähtien suomalaiset trollit on olleet maanpettureita?...tästä hetkestä!
        putleri on uusi Gaddafi, terroristien tukija. Omien kansalaisten alistaja ja mister suuri valehtelija. Siksi hänen seuraajansa kuvittelevat myös, että valehtelu on normaalia. Totuuden kieltäjät ovat sairaita yksilöitä, ja putler varmaan osaa kertoa mitä sairaille yksilöille kuuluu tehdä...

        Ryssien rakastajat voi painua ryssälandiaan, ihanoimaan sairasta johtajaansa. Totuus tulee nopeasti sitä kautta heikompaankin mieleen...


      • Totuusontulessa

        Varsin useasti terroristejä kutsutaan erehdyttävästi jollakin muulla nimellä. Se, että Venäjä aseistaa ja kouluttaa terroristejä ei ole todellakaan uutta.


      • Trollityökköttää

        Siitä lähtien kun putleri alkoi auttaa Krimin terroristejä olen inhonnut kaikkea mitä se valtakunta edustaa, erittäin syvästi. Nämä ryssätrollit täällä ovat sen mukana osoittautuneet mitä suurimmassa määrin yököttäväksi porukaksi.


      • fuckin_terrorist
        Terroristienvihaaja kirjoitti:

        Mistä lähtien terroristit on olleet vapausarmeija? Mistä lähtien suomalaiset trollit on olleet maanpettureita?...tästä hetkestä!
        putleri on uusi Gaddafi, terroristien tukija. Omien kansalaisten alistaja ja mister suuri valehtelija. Siksi hänen seuraajansa kuvittelevat myös, että valehtelu on normaalia. Totuuden kieltäjät ovat sairaita yksilöitä, ja putler varmaan osaa kertoa mitä sairaille yksilöille kuuluu tehdä...

        Ryssien rakastajat voi painua ryssälandiaan, ihanoimaan sairasta johtajaansa. Totuus tulee nopeasti sitä kautta heikompaankin mieleen...

        Terroristeista tulee vapautusarmeija aina siinä vaiheessa, jos he voittavat. Niinhän se kävi meilläkin. Jos punaiset olsivat voittaneet, heitä olisi juhlittu vapauttajina ja hehkutettu, kuinka he vapauttivat Suomen työväen ja torpparit kapitalistin sorrosta ja valkoisia olisi haukuttu ulkomaan (Saksan) tukemiksi terroristeiksi, jotka yrittivät kaapata vallan mutta epäonnistuivat.

        Terroristeja kaikissa sisällissodissa ovat ne vastapuolen taistelijat riippumatta siitä, tekevätkö he sen enempää terroritekoja kuin oma puolikaan. Saattaa olla, että ne terroristeiksi nimetyt yrittävät vain puolustautua ja se oma puoli tekee terroritekoja, mutta ei se mitään merkitse. Aina on se vastustaja paha terroristi ja omat hyviä vapauden puolustajia.


      • VoiVoitettuja

        Kirjoitat täyttä asiaa! On kummallista, kuinka vähän ihmiset osaavat miettiä omassa päässään sotien ja konfliktien todellisia poliittisia kuvioita, Ja kuinka tehokkaasti propakanda heitä kyykyttää omiin tarkoituksiinsa.


      • Terroristienvihaaja
        fuckin_terrorist kirjoitti:

        Terroristeista tulee vapautusarmeija aina siinä vaiheessa, jos he voittavat. Niinhän se kävi meilläkin. Jos punaiset olsivat voittaneet, heitä olisi juhlittu vapauttajina ja hehkutettu, kuinka he vapauttivat Suomen työväen ja torpparit kapitalistin sorrosta ja valkoisia olisi haukuttu ulkomaan (Saksan) tukemiksi terroristeiksi, jotka yrittivät kaapata vallan mutta epäonnistuivat.

        Terroristeja kaikissa sisällissodissa ovat ne vastapuolen taistelijat riippumatta siitä, tekevätkö he sen enempää terroritekoja kuin oma puolikaan. Saattaa olla, että ne terroristeiksi nimetyt yrittävät vain puolustautua ja se oma puoli tekee terroritekoja, mutta ei se mitään merkitse. Aina on se vastustaja paha terroristi ja omat hyviä vapauden puolustajia.

        Ihan höpöä jauhat. Putleri rahoittaa ja aseistaa krimillä toimivia terroristejä. Ja kun se ei vielä riitä niin on pakottanut omatkin asevoimat terroristeiksi. Valtion terrorismi on kaikkein halveksuttavinta. Millainen johtaja käyttää terroristejä omien etujensa ajamiseen...no ryssähän se.


      • Anonyymi
        Terroristienvihaaja kirjoitti:

        Mistä lähtien terroristit on olleet vapausarmeija? Mistä lähtien suomalaiset trollit on olleet maanpettureita?...tästä hetkestä!
        putleri on uusi Gaddafi, terroristien tukija. Omien kansalaisten alistaja ja mister suuri valehtelija. Siksi hänen seuraajansa kuvittelevat myös, että valehtelu on normaalia. Totuuden kieltäjät ovat sairaita yksilöitä, ja putler varmaan osaa kertoa mitä sairaille yksilöille kuuluu tehdä...

        Ryssien rakastajat voi painua ryssälandiaan, ihanoimaan sairasta johtajaansa. Totuus tulee nopeasti sitä kautta heikompaankin mieleen...

        Ghaddafi sentäs pysyi omalla maallaan , eikä pakolaisii livahtanut Eurooppaan , Kaikki afrikan ja lähi-idän pakolaiset kuuluisivat oikeastaan Usa:han !

        Pravda


      • Anonyymi
        Trollityökköttää kirjoitti:

        Siitä lähtien kun putleri alkoi auttaa Krimin terroristejä olen inhonnut kaikkea mitä se valtakunta edustaa, erittäin syvästi. Nämä ryssätrollit täällä ovat sen mukana osoittautuneet mitä suurimmassa määrin yököttäväksi porukaksi.

        "Valtakunta"... heheh. Venäjä on taloudeltaan Espanjaa pienempi lilliputti jolla ei juurikaan ole merkitystä maailman talouskentällä. Tämä on Putlerin hätähuutoa ja huomionhakua.


    • Iskuri

      Hautausmaalla on vielä tilaa vapaaehtoisille.

      Thousands of unrecognized members of Kiev junta forces were buried in one of city cemeteries, hundreds of new pits were made in advance.

      In one of city cemeteries were found burials unrecognized soldiers in large numbers. In addition, were found hundreds of new pits for burials. This video was recorded yesterday in the cemetery "Krasnopolskoye" of city Dnepropetrovsk. Author of video changed his voice in order don't allow SBU (Security Service of Kiev junta) to recognize him. On each plate is written: "Here have rest temporarily unrecognized defender of homeland, registry (number)". According to registry numbers which we see in the video in Krasnopolskoye city cemetery were buried up to 8 thousand of people.
      The inscription on plates is hypocrisy and cynicism of the Israeli team of Dnepropetrovsk governor Igor Kolomoisky. Nobody going to recognize the individuals of buried soldiers or members of the fascist battalions, it is expensive. If they were buried without identification and without a name now, none from the current regime will not do it later, when the bodies will undergo decomposition.

      • Iskuri

      • yäkyäkyäkyäk

        iskuri...hyi kun ällöttävä terroristien huora


    • Iskuri

      Yli 100 saksalaista taistelijaa on liittynyt Novorossijan vapausarmeijaan.
      http://sputniknews.com/europe/20150315/1019509208.html
      Over 100 Germans Fighting Alongside Militias in Eastern Ukraine / Sputnik International
      Over a hundred of German citizens reportedly have joined militias in eastern Ukraine.
      sputniknews.com

      • jggkfkfl

        iskuri...hyi kun äklöttävä terroristien äpärä


      • gjgufughgj

        Alla oleva artikkeli kertoo kaiken trolleista. Valehtelijoita ja huijareita. Hyi helvetti mitä pohjasakkaa. Ja ovat vielä kaikenlisäksi häviäjän puolella.

        Putin, Krim ja ydinaseilla pullistelu – ”Venäjä kylpee valheessa”

        Presidentti ei edes häpeä tunnustaa valehteluaan, ihmettelee neuvostoarmeijassa palvellut upseeri.

        Kun Vladimir Putin kertoi, että Krimin liittämisen yhteydessä oltiin valmiita käyttämään ydinaseita, koettiin ainutlaatuinen hetki, sillä silloin hän ei valehdellut, viiltää Ilja Milštein Grani.russa arvioidessaan Venäjän televisiossa sunnuntaina esitettyä dokumenttia Krimistä.

        Milšteinin johtopäätökset ovat karut: Putinin Venäjä häviää törmäyskurssillaan lännen kanssa kaikki mahdolliset taloudelliset ja muut sodat. Ainoastaan ydinsodan uhka on valttikortti Putinin pelissä, koska se todennäköisesti takaisi molempien osapuolten tuhoutumisen.

        Venäjä kylpee valheessa, raivoaa Aleksandr Golts Gazeta.russa. Purkauksen takana on samainen dokumentti, jota hän kommentoi jo viime viikon lopulla siitä esitettyjen ennakkokatkelmien pohjalta.

        Goltsin mielestä Putinin aikaisemmasta poikkeavat lausunnot kertovat venäläisen yhteiskunnan kriittisestä muutoksesta. Hänestä kenellekään ei ole salaisuus, että KGB:n upseerille valehteleminen on samanarvoinen asia kuin veden juominen lasista.

        Sen sijaan kyse on siitä, ettei Putin häpeä tunnustaa valehteluaan. Lisäksi kansa ottaa kiitollisuudella vastaan johtajansa valehtelun, kun se tapahtuu hyvän asian eli Krimin palautuksen puolesta.

        Goltsin mielestä valehtelusta on tullut normi koko venäläiselle yhteiskunnalle eikä kukaan pelkää jäävänsä kiinni. Hän letkauttaa, kuinka upseereina itseään pitävät kertovat, että Donbassissa taistelevat vapaaehtoiset, jotka ovat lähteneet lomille.

        Kenenkään ei tarvitse piitata siitä, että ”lomille” lähtee kokonaisia panssarivaunupataljoonia, purnaa Golts, joka on itsekin neuvostoarmeijassa palvellut upseeri.

        Todellisuuden hämärtymistä pohditaan lukuisissa venäläisissä nettijulkaisuissa.

        Kremlin tiedotuspolitiikan ainoa tavoite on turvata vallankäytön jääminen piiloon, tulkitsee toimittaja Oleg Kašin Slon.russa. Hänestä kukaan ei tiedä, miten päätöksenteko tapahtuu ja ketkä asioita ratkaisevat Putinin kanssa.

        Kašinin mukaan Kremlistä peräisin olevat vuodot ja disinformaatio, harhautukset, ovat johtaneet siihen, että ihmisten kuvittelema Putin elää elämää, jolla ei ole enää yhteyttä todelliseen mutta salattuun presidenttiin.

        ”Hän on mennyt uudestaan naimisiin – hänellä on kaunis nuori vaimo.”

        Näin aloittaa Gazeta.ru artikkelin huhuista ja paljastaa, ettei kyse suinkaan ole lainauksesta tämän viikonlopun venäläisesä Facebookista, Vkontaktesta, vaan vuodelta 1937, jolloin Josif Stalin oli häipynyt näkymättömiin Sotšiin.

        Samassa verkkolehdessä politologi Georgi Bovt peilaa Putinin katoamistemppua vertaamalla Syyrian nykyisen presidentin isän Hafiz al-Assadin tapaan ”sairastua”. Diktaattori testasi lähipiirin reagointitapoja.

        Bovtin mielestä Venäjällä on päästy todellisuuden ja kuvitellun suhteissa jo niin pitkälle, ettei mikään enää estä sitä, että mikä tahansa keksitty voi myöhemmin muuttua viralliseksi hallituksen ilmoitukseksi.

        Goltsin tulkinta Putinin piilottelusta nojaa siihen, että presidentti on vältellyt kannanottoa hallinnon sisäiseen riitaan. Turvallisuuspalvelu FSB syyttää tšetšeenejä oppositiopoliitikko Boris Nemtsovin murhasta, samaan aikaan kun Tšetšenian johtaja Ramzan Kadyrov vannoo ikuista uskollisuutta Putinille.
        Onko Krim teille kallis, utelee viikkolehti Vlast joukolta eri alojen vaikuttajia. Kysymys osuu Krimin liittämisen ytimiin, sillä se arvioi asiaa myös hinnan kannalta. Siitä taas Venäjän johto ei halua puhua.

        Sen sijaan arvostettu teatterinjohtaja Mark Zaharov sanoo Vlastin gallupissa suorat sanat, kuinka Krim on osoittautunut liian kalliiksi, sillä Krimin takia lähti liikkeelle hintojen reagointi, jota maan johtajat eivät osanneet ennakoida.

        Aina kriittisessä Novaja gazetassa Aleksandr Rubtsov kirjoittaa otsikolla Rautainen heikkous. Hän muistuttaa, miten vakavasti sairas yhteiskunta yrittää taas pelata muskeleiden voimalla.

        Nykymaailmassa kykyä pelotella ei kuitenkaan enää pidetä vahvuuden tai suuruuden merkkinä vaan asia on pikemminkin päinvastoin.


    • Iskuri

      Konvehtisetä Petron punitiiviterroristit murhasivat 8-vuotiaan Polinan ajamalla panssarivaunulla lapsen ja hänen äitinsä ja sylivauvan päälle.Lisksi punitiiviterrostit ovat murhanneet useita pieniä lapsia.
      17th of March, 2015. Donetsk, Novorossiya.

      Residents of Donetsk have gathered to honour the memory of a 8-year-old girl Polina of Konstantinovka and other Donbass children killed by the Ukrainian army. People brought flowers, candles and carried placards saying “We mourn, it hurts us...”, “They wanted to live”, “Poroshenko and Co! How many children's lives will you take?”

      • Iskuri

        17th of March, 2015. Konstantinovka, Novorossiya.

        Residents of Konstantinovka are bringing flowers to the place where a 8-year-old girl Polina was killed in a hit-and-run accident by a Ukrainian forces’ armored vehicle yesterday.

        Source: https://vk.com/konstantinovka_dn


      • troltroltroltrol

        Marraskuussa 2014 Suomessa uutisoitiin Pietarin pohjoispuolella sijaitsevasta "trollitehtaasta". Keskuksessa toimii yli kaksisataa työntekijää, ja se taistelee informaatiosodassa Venäjän puolesta ympäri vuorokauden joka päivä. Tehtaassa työskentelevien, palkattujen trollien päätyönä on kehua internetissä Venäjää ja presidentti Vladimir Putinia, haukkua Ukrainan hallintoa ja osoittaa, että Yhdysvallat on syypää Ukrainan kriisiin.

        Keskuksessa on omat osastot sosiaaliselle medialle, tiedotusvälineiden seuraamiselle, hakukoneille, blogeille, kommenteille ja keskustelupalstoille. Artikkelin kirjoittajan mukaan trollaus tarkoittaa yksinkertaisimmillaan kommentointia, jonka tarkoitus on provosoida muita nettikeskustelijoita. Kun sitä tehdään ohjatusti, sillä on poliittiset tavoitteet.

        Saatujen tietojen mukaan trollikeskuksessa ei tehdä töitä ulkomaisille nettisivustoille, mutta trollit palkannut yritys Internet issledovanija (suomeksi kirjaimellisesti "Internet-tutkimukset") etsi kuitenkin englantia taitavia työntekijöitä venäläisellä työnhakusivustolla. Yritys haki sisällöntuottajia, joiden tehtäviin kuuluu kirjoittaa öisin englanninkielisiä tekstejä annetusta aiheesta


      • Iskuri

        Lukekaa ja painakaa visusti mieleenne Juha Molarin ansiokas ja suuria totuuuksia sisältävä analyysi:
        "Mistä tunnistaa typeryksen, mistä analyytikon ja mistä ”Venäjä-trollin”? The Ulkopolitist arvioitavana."


    • Kyser

      seurattuani tätä ukrainan kriisiä olen sitä mieltä että ukrainaa tarvitsisi auttaa sotilaallisesti ja jos se ei onnistu valtiollisena apuna, niin sitten tarvitsisi perustaa vapaaehtoisista ihmisistä kaikkialta maailmasta vastarinta- armeija auttamaan Ukrainan valtiota ja sen ihmisiä.

      Itse olen todella lähellä sitä päätöstä että on pakko mennä auttamaan Ukrainaa tässä kriisissä!

      • Anonyymi

        Kannatan!


    • Kyser

      LAINAUS:
      Ukraina on tietääkseni suvereeni valtio, kaikki sotilaalliset sekä puolisotilaalliset toimenpiteet ovat siis sotatoimia itsenäistä valtiota vastaan.

      venäjämielisten "siviilien" tekemät provokaatiot ukrainan valtion viranomaisia vastaan on katsottava terroristitoiminnaksi.

      Nyt jos katsotaan ukrainan tilannetta taaksepäin ja ajatellaan omilla aivoillamme vaikkapa Maidanin aukion tapahtumia, jolloin ammuttiin tavallisia ihmisiä ja poliiseja tarkka-ampujien johdosta, niin voimme tulla sellaiseen päätelmään että tämänkin takana on ollut venäjä, saattaakseen ukrainan valtion kaaokseen

      Tämän johdosta on hyvin helppoa päätyä totuuteen joka on täysin todistettavissa että venäjä on tässä takapiruna ja jos tähän ei puututa niin tämä vaan laajenee ja laajenee.

      Ja kaikki vapaaehtoiset sekä palkkasotilaat ovat mielestäni puolustamassa suvereenia valtiota ja sen ihmisiä.

      Jos Ukrainan venäjämieliset haluavat olla venäläisiä ja venäjän valtiohan haluaa heitä niin menkööt rajan yli venäjälle, ollakseen venäläisiä,

      Ukrainalla on viralliset rajat olemassa kartalla joten kaikki muutokset siihen ovat laittomia.

      toisekseen krimi kuuluu ukrainalle ja venäjän laivasto tukikohta siellä on vain ja ainoastaan vuokrattuna venäjän valtiolle.

      kun ja jos tämä konflikti joskus selviää niin on hyvin varmaa että ukraina ei varmastikaan tule jatkamaan kyseistä vuokrausta venäjälle.

      kaikki ulkopuoliset vapaaehtoiset sekä ammattisotilaat siis puolustavat suvereenia valtiota.
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Tässä on todella hienosti kerrottu mielestäni missä mennään Ukrainassa!

    • SUPOHerätys

      ryssä

      17.3.2015 13:11
      Nimimerkki " ryssä"
      ainakin olin donetskissa , ja tiedän miltä asia näyttä sieltä päin katsottuna. en oo ainoa joka oli siellä, aika monet on vieläkään siinä. ja ne ovat kaksoiskansalaiset(suomi/venäjä).

      Johan Bäckman
      "Olen saanut paljon kyselyitä suomalaisilta, jotka haluavat liittyä Donetskin kansantasavallan (DNR) ja Novorossijan vapautusarmeijaan. Muistakaa, miten 1945 suomalaiset Punaisen Armeijan liittolaisina siivosivat Suomen natseista. Sama tehdään nyt Ukrainassa. DNR:n kansanarmeija tarvitsee apuasi. Erityisesti kaivataan kaikkien aselajien kouluttajia sekä lääkintähenkilökuntaa."

      Bäckman rekrytoi terroristeiksi ja suomen venäläiset tunnustavat jo olleensa terroristien joukoissa Ukrainassa. Eikä SUPO ole huomannut mitään.

      • Iskuri

        Novorossijan tasavallan pääministeriltä selkeää analyysia:
        "http://www.youtube.com/watch?v=SHYPihfRqgk
        [eng subs] DPR PM Zakharchenko: UAF attacks Spartak settlement, UA govt undermines Minsk agreement
        [eng subs] DPR PM Zakharchenko: UAF troops attack Spartak settlement, UA govt undermines Minsk...


    • Katsotaan mitä siellä tapahtuu. Voi olla että sitten teen päätöksen. En vihaa venäjän kansaa enkä ole poliittinen. Valtaaminen on Väärin ja yritän sen vielä ymmärtää.Mutta jos Diktatuurille ei näy loppua voin yrittää auttaa.

    • Anonyymi

      Minä olen jo pidemmän aikaa ajatellut mahdollista vapaaehtoiseksi lähtemistä ukrainaan,koen niin kovaa turhaantumista venäjän toimia kohtaan ja lännen kyvyttömyyttä vastata siihen samalla mitalla. En tosin halua itse lähteä "sotimaan" vaan toimimaan kriisialueelle/läheisyyteen sairaanhoitajana eli huoltopuolelle. Onko kenelläkään tietoa miten vapaaehtoisjoukoissa pärjäisi englannilla?

      • Anonyymi

        Ei siellä ainakaan millään muulla ulkomaalaisella kielellä pärjää kuin englannilla.


    • Anonyymi

      En lähtis , mutta jos olisin 20 niin voisin liittyä johonkin vapautus liikkeeseen !

      Sendero Luminoso

    • Anonyymi

      En vaikka maksettaisi. Jo se, että siitä maasta on erottautunut ainakin 3 aluetta (Donbass, Luhansk ja Krim), joiden paikalliset ei halua olla tekemisissä Ukrainan hallituksen kanssa kertoo siitä, että Ukrainan hallitus on sählännyt asiansa ojaan tarpeaksi pahasti.
      Ja sen jälkeen vielä se lässy hässäkkä ja syyttäminen, mitä Venäjää vastaan on pidetty.... Eli Venäjä ei saisi kuulla venäläisten avunpyyntöjä?

      • Anonyymi

        Ryssä Putin erotti alueet ja nyt on valtaamassa koko maan, yritä edes, pääset kyllä eroon tosta putinkultista.


    • Anonyymi

      Suosittelen lähtemään, koska matka on vain yhteen suuntaan, ja suomi tulee paremmaksi.

    • Anonyymi

      Voisin lähteä.

    • Anonyymi

      Miten pääsee ja vauhdilla tonne Ukrainaan jeesaan Ukrainaa sodassa?

    • Anonyymi

      En lähtis , mutta jos olis valtaa niin atomiohjukset olisivat jo iskeneet ryssänmaalle !

    • Anonyymi

      Minä haluan vapaaehtoiseksi Ukrainaan! Kaikki pois ryssiltä@

      Markku Renko
      Etelä-Pohjanmaa
      0400728712

    • Anonyymi

      Missä on mahdollista ilmoittautua taistelemaan Ukrainan riveissä Putinin valtakuntaa vastaan?

    • Anonyymi

      Nyt ja tässä tilanteessa lähtisin entisenä blue barret kokijana heti, kunhan kerrotte kanavan. Ilman barettia.

    • Anonyymi

      Koillismaalta korpisoturi lähtee myös kyitiin, kunhan onnikka- aikataulu ilimaupi ietterriin. Pistäkäähän infoa!!!

      1/94

    • Anonyymi

      En missään tapauksessa.

    • Anonyymi

      Raukat eivät laita rikkaa ristiin vaan seuraavat sotaa sivusta " pakotteet" ovat nyt turhia. Velli housut kommentoivat täälläkin pää märkänä

    • Anonyymi

      en minä voi enkä osaa sotia. Onhan yleensä eri sodista kotiutettuja ja halukkaita lähtiöita.

    • Anonyymi

      Minä en ainakaan lähde. Sen verran reilua oli toiminta 39, kun Suomeen hyökkäsivät.

    • Anonyymi

      Lähdössä olisin kunhan kyyti järjestyisi.

    • Anonyymi

      Mielessä on viimeisen vuorokauden aikana käynyt lähtö Ukrainaan vapaaehtoiseksi. Venäjällä asuu paljon Ukrainalaisia, miksi he eivät ala tekemään selustassa sissitoimintaa ja yms? Venäjä pitäisi sulkea Pohjoiskorean tapaan mutta taitaa länsimailla olla liikaa omaisuutta Venäjällä. Nyt länsi perustelee mietoja pakotteita että kansa ei ole vastuussa johdon toimista. Kuka sitten on? Kyllä venäläiset ovat johtajiensa kanssa yhtä. Venäläiset naiset ainoastaan ovat hyviä valittamaan mutta raha ja valta ohjaa heitäkin.

    • Anonyymi

      Eikös ne Ukrainalaiset jääneet Raatteentiellä mottiin 39-40 talvella :)

      • Anonyymi

        Tässä ei ole hauskaa, väkipakolla Neuvostoliiton aikaan ne siellä oli.
        Nyt taisteluissa tulee Venäjän toverille kuolema.
        Älyäsivät nousta vastarintaan hullua johtajas vastaan, eli Putinia oliargit...


    • Anonyymi

      haistakaa se mitä takasuolesta tulee.voi vitun paskan puhujat.siis ne taistelee ali ns erittäin pienellä miehityksellä ja periaattessa asearsenaali murto OSALLA ASEITA.MITÄ VENÄJÄLLÄ ON.koittakaa ny miettiä.läpi kulku venäläisille.no ei toteudu.paskahomma ku sinne ei pääse-ei oo lentoja yms .jos joku keksii miten ja nopeesti lähen het.se on varma

      • Anonyymi

        olet vässykkä sekä vellihousu, pysy vain vammaislaitoksessasi


    • Anonyymi

      heti.maksan matkat itse

    • Anonyymi

      Lähtisin jos ois kotimaa en epäröis kotimaa on kotimaa.

    • Anonyymi

      Lennät ensin Krakovaan ja sieltä matkaat rajalle.

    • Anonyymi

      Heti valmis

    • Anonyymi

      Ukrainan presidentin mukaan kaikki ulkomaalaiset jotka ovat valmiita taistelemaan saavat myös aseet taistelemista varten.

      • Anonyymi

        Ukrainan presidentti .... mikä pelle nyt lieneekään... on syypää koko sotaan. Olisi ymmärtänyt olla osallistumatta politiikkaan niin Ukrainassa saattaisi olla Venäjään nojaava hallinto ja Suomessa halpa maakaasu, halvempi sähkö ja polttoaineiden mittarihinnatkin järkevämmällä tasolla.
        Ukrainan voisi luovuttaa nyt Venäjälle niin jäisi Euroopalta jälleenrakennuskustannukset säästöön.
        Samoja "ryssiähän" ne kuitenkin ovat.


    • Anonyymi

      Rami

      • Anonyymi

        Rami?


      • Anonyymi

        Lähtisin jos tietäisin etten ole ainut ja saisin kyydin mulla ei oo rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtisin jos tietäisin etten ole ainut ja saisin kyydin mulla ei oo rahaa.

        Luulisi että Suomesta löytyisi joku rikas joka olisi valmis maksamaan kulut.


    • Anonyymi

      Ostakaa lennot Krakovaan (maksaa menolippu jonkun 100€), sieltä vaikka bussilla Przemyśl -nimiseen kaupunkiin, joka sijaitsee Ukrainan rajalla. Siitä vaan kävelette vaikka Ukrainan rajalle ja ilmoittaudutte rajavartijoille vapaaehtoisina. He ohjaavat eteenpäin. Kun menette niin muistakaa seuraavat asiat:
      1. Tehkää kotona testamentti ja huolehtikaa asiat kuntoon siltä varalta, että ette palaa kotiin
      2. Hankkikaa Suomesta sopivat varusteet (esim. Varustelekasta). Ukrainassa saatte ainoastaan aseen (AK-47, AK-74, tai näiden AKSU-verisot) ja ammukset. Teidän tulee hankkia ainakin: Maastohousut, maastotakki, hyvät kengät, kypärä, sirpaleliivi, juomapullo, puukko, riittävä määrä alusvaatteita, sadeasu.
      3. Kun ilmoittaudutte Ukrainalaisille pyytäkää päästä kansainväliseen osastoon, mieluiten sellaiseen, jossa on muita suomalaisia.

      Suomen kunnian ja Ukrainan vapauden puolesta! Terveisin, vapaaehtoinen

    • Anonyymi

      Miten pääsee ukrainaan

    • Anonyymi

      olen vanhapierru, mutta lähtisin

      • Anonyymi

        no mikset lähde? lakkaa sepittämästä ja tassua toisen eteen, taidat suoltaa suustasi saman määrän paskaa kuin perseestäsi


    • Anonyymi

      Puola on lähin maa josta pääsee täysin turvallisesti ilmoittautumaan ukrainalaisille rajavartioille vapaaehtoiseksi. Ikävää että Suomen valtio (eli armeija) ei järjestä minkäänlaista vapaaehtoisista koostuvaa "muukalaislegioonaa" asianmukaisella varustuksella, toisaalta kyllä Ukrainaista ainakin käsiaseita riittää jokaiselle. Teoriassahan joku miljonääri voisi koota vapaaehtoiset yhteen ja järjestää tällaisen "muukalaislegioonan" mutta aika harva rikas olisi tälläiseen uhraukseen valmis. Pitäisiköhän alkaa kyselemään rikkailta rahoitusta?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miten sinne pääsee ? Minä ja ystävä olisimme menossa, ollaan tutkimassa miten päästään ja jos tietoa on kertokaa kiitos

    • Anonyymi

      Lähtisin!!!!!

    • Anonyymi

      Onko ketään oikeasti lähdössä ja tietää paljon asiasta?
      Ja saako siitä mitään pientä korvausta vai mennäänkö täysin omilla rahoilla?

      • Anonyymi

        Ylläpito maksetaan valtion toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito maksetaan valtion toimesta.

        Eli ruoka ja muut hoituu valtiolta? Eikä siitä siis saa mitään rahallista korvausta pankkitilille?


      • Anonyymi

        Maksavat rintasotilaalle todella hyvin. Noin 100 000 hryvniaa eli reilu 3000 € per kuukausi. Tämän vuoksi monet tukirahoja sinne jakaneet maat ovat vaatineet että puolet lahjoituksesta menee kalustoon ja puolet muuhun toimintaan. Se muu toiminta on noita palkkarahojakin, jotta sieltä ei taloudellisten syiden vuoksi jää kukaan pois rintamalta.


    • Anonyymi

      "Venäjällä asuu paljon Ukrainalaisia, miksi he eivät ala tekemään selustassa sissitoimintaa ja yms?"

      Venäjän media tarkoituksella salaa tällaiset asiat.

    • Anonyymi

      Voisin lähteä kun muttta ehkä olen liian vanha.63v.

      • Anonyymi

        Ehkä 63 vuotiaana pääsee vielä "lotaksi".


    • Anonyymi

      Niin on hyvin kummallista lähtee tappamaan itselleen tuntemattomia ihmisiä. . Jonkun keksimien syiden takia. Minä en noihin sotatouhu juttuihin paljon pistä tikkua ristiin.

      • Anonyymi

        Eli kannatat Putinin parhaillaan tekemää kansanmurhaa?


    • Anonyymi

      yes

      • Anonyymi

        Pitihän se arvata.


    • Anonyymi

      Lähden vaikka heti

    • Anonyymi

      Kyllä

    • Anonyymi

      Vakavasti mietin että lähtisin. Parempi pysäyttää ryssä tuolla kuin omalla maaperällä. Eniten surettaa siviiliuhrit ja vitutus on nyt kasvanut yli sietokyvyn.

    • Anonyymi

      Voisin lähteä ikää 58 mutta eni vee. Sama kun suomella .
      Sääliksì käy ukrainaanan kansaa , kun kukaan ei.auta .

      • Anonyymi

        Ottavat sinne 20-40-60 vuotiaita. Eli kaikki 20-40 vuotiaat käy ja 40-60 vuotiaat jos terveys ja kuntoisuus sen sallivat.

        En tiedä vielä yhtään iän takia hylättyä, joten lienee kaikki hakeneet tarpeeksi motivoituneita ja taistelutahtoisia.


    • Anonyymi

      Onko täällä muita lähtiöitä sunnuntaina 13.pv ukrainaan?

      • Anonyymi

        Onko sinulla jo ohjeistus lähetystön kautta kunnossa? Jos ei niin pikaisesti hoitamaan asia. Itse en varmaan vielä sunnuntaiksi ehdi…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla jo ohjeistus lähetystön kautta kunnossa? Jos ei niin pikaisesti hoitamaan asia. Itse en varmaan vielä sunnuntaiksi ehdi…

        Kaikki on hoidettu lähetystön kanssa ja hakemus hyväksytty👍🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on hoidettu lähetystön kanssa ja hakemus hyväksytty👍🏻

        Paljastatko mistä hommasit varusteesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla jo ohjeistus lähetystön kautta kunnossa? Jos ei niin pikaisesti hoitamaan asia. Itse en varmaan vielä sunnuntaiksi ehdi…

        Ite lähetin sähköpostia [email protected] osoitteeseen jonka löysin ukraina lähetystön sivulta viikko sitten eikä vastausta vieläkään soitan sinne huomen aamulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite lähetin sähköpostia [email protected] osoitteeseen jonka löysin ukraina lähetystön sivulta viikko sitten eikä vastausta vieläkään soitan sinne huomen aamulla

        Tuo ei toimi, iivana kaatanut heidän nettinsä.
        Joko suoraan heidän fb sivuiltaan yhteystiedot:
        https://www.facebook.com/UkrainianEmbassyFinland/photos/a.489187297893175/2737364023075480/?fbclid=IwAR1nU5c51_XlLA1KfaSpIjIj2eAgZsUcm4qbH5JjejNpXAQFZCt7bbkeFVE

        Tai sitten kootusti yhtenä ryhmänä:
        https://uarmy1.wixsite.com/ukrainaanauttamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei toimi, iivana kaatanut heidän nettinsä.
        Joko suoraan heidän fb sivuiltaan yhteystiedot:
        https://www.facebook.com/UkrainianEmbassyFinland/photos/a.489187297893175/2737364023075480/?fbclid=IwAR1nU5c51_XlLA1KfaSpIjIj2eAgZsUcm4qbH5JjejNpXAQFZCt7bbkeFVE

        Tai sitten kootusti yhtenä ryhmänä:
        https://uarmy1.wixsite.com/ukrainaanauttamaan

        Jep sain sinne soitettua ja he sanoivat juuri sitä että heidän sivustot on hyökkäysten alla.

        Tämä pitää käydä printtaamassa, täyttää ja ottaa kuva passista ja liittää se mukaan

        https://drive.google.com/file/d/1kuQa_RpjjGfSILQYW-aVF0xEGoplqaOi/view

        Huomenna siis kirjastoon :)



      • Anonyymi
        AlluLeg kirjoitti:

        Sama Nyymi tässä tein vain käyttäjän. Liityin tuohon
        https://uarmy1.wixsite.com/ukrainaanauttamaan

        Pistä vaan viestiä niin jutellaan

        Laita itsestäsi hivenen tietoa osoitteeseen:
        [email protected]

        Sama sposti joka tuolla wix blogissakin. Katsotaan tämän viikon aikana miten homma lähtee etenemään.


    • Anonyymi

      En tue korruptiota

    • Anonyymi

      aaaaaaaaaaa pyssyäääää nyrkkkiiäääää tappppooooaaaa aaaaaaaaaaaaaa

    • Anonyymi

      miten pystyy liittymään vapaaehtoiseksi ukrainaan? mitä minulla pitää olla valmiina mukana, mihin minun kannattaa ottaa yhteyttä ennen lähtöä?

      • Anonyymi

        Yhtenä ryhmänä, kuten yllä neuvottu. Yksin, soittamalla itse Ukrainan Helsingin suurlähetystöön. Suurlähetystön numerokin löytyy facebuuk sivuilta.



    • Anonyymi

      mistä löytyvät nämä uutisten "värväys sivustot" missä nuoret aikuiset miehet ovat matkustavassa Karsovaan?

    • Anonyymi

      kyllä.mihin voi ilmoutattua?

    • Anonyymi

      Kyllä lähden auttamaan

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Heti kun tietäisi mistä kautta ja miten.olen tarkka-ampuja ja uskon että pystyisin jeesaamaan omalta osaltani.

      • Anonyymi

        Katso ylempää tällä aikaleimalla lähetetty postaus:
        09.03.2022 11:00

        Aivan varmasti löytyy pesti tuolla taustalla👍


    • Anonyymi

      Olen kyllä itse valmis edottomasti.
      Haluaisin vain tietää missä voisin. Rekistöytyä että minut hyväksyttäisiin ukrainan armeijaan tai sinne valmiiksi lähteväksi? Toivon tuloksia ja kyllä tiedän ettei siellä henki kauaa pihise. Vanhempani aikoinaan lähti karjalasta evakkoon juuri tuon ryssän takia. Monet alueet menetettiin, mut nyt on asiat toisin kuin kun oisi iskeny Suomeen. Olen valmis puolustamaan ukrainaa..

      • Anonyymi

        https://uarmy1.wixsite.com/ukrainaanauttamaan

        Tuolta löytyy hakemus ja ohje sen täyttämiseen. Hakemus lähetetään hakemuksessa näkyvään sähköpostiosoitteeseen. Kun sieltä tulee hyväksyvä päätös, niin sitten n valinnan paikka.

        Hakemuksen jälkeen sinne voi lähteä yksin tai mahdollisestiyhdessä, kumpi tuntuu mielekkäämmältä.


    • Nyt on oma hakemus mennyt ja eikun odottelemaan vastausta ukrainan puolelta.
      Ostin varusteet tuossa 8.3.2022 toivon että saapuvat pian :)

    • Anonyymi

      vitun pellet täällä olllaan rohkeita ja paskat tulee housuun jos auto ei käynnisy. Vittu jos jollain on munaa lähtee onko jollain antaa tietoa käytännönnön asioista ?

      • Anonyymi

        Mikä on vaikeaa? Liity tuolla aiemmin mainittuun ryhmään tai lähde yksin. Kyllä sinne terveet suomalaiset asepelveluksen suorittaneet kelpaa.

        Moneen kertaan on kerrottu että tuolla sivustolla wixsite.. on kerrottu kuinka alkuun pääsee. Jos haluat, niin toimi äläkä jauha sontaa.

        1) lähetä hakemus sivuston ohjeen mukaan ”internationsl brigade” annettuun sähköpostiin.

        Vastaavat kun ehtivät, saavat tuhansia hakemuksis, joten ihan tunnissa eivät vastaa.

        Myönteisen vastauksen saatuasi
        2a) mene omatoimisesti ilmoitettuun noutopisteeseen Ukrainan rajalle
        2b) liity porukkaan,jossa muitakin suomalaisia ja mene kootusti heidän kanssaan.


        Jos on vaikeaa, niin suosittelen jäämistä kotisohvalle. Siinä reissussa ensimmäinen päivä voi elämäsi viimeinen, joten vitun huutelijat säästyvät hengissä kun eivät kotisohvaa pidemmälle koskaan pääse.


    • Anonyymi

      Kenelläkään mitään ryhmää yms vapaaehtoisista ketä olisi lähtemään Suomesta? olisin kiinnostunut lähtemään mielummin porukan matkassa kuin yksin.

      • Anonyymi

        Yllä on linkki missä voi ryhmään liittyä. Lähtö heti kun saadaan kuljetukset ja paperiasiat porukalle kuntoon. Pitkiä viiveitä Ukrainan päässä vastaamisessa. Mutta kyllä pääsee. Tartu toimeen jos olet käsitellyt elämäsi sille mallille että jokainen päivä voi olla se viimeinen.



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllä on linkki missä voi ryhmään liittyä. Lähtö heti kun saadaan kuljetukset ja paperiasiat porukalle kuntoon. Pitkiä viiveitä Ukrainan päässä vastaamisessa. Mutta kyllä pääsee. Tartu toimeen jos olet käsitellyt elämäsi sille mallille että jokainen päivä voi olla se viimeinen.

        Saatko linkkiä tähän ei oikeen löydy mitää


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Hey Jou jengi. Täällä ois 4 ukkoa lähdössä huhtikuun puolen välin jälkee, syy miks me lähdetään on se et meillä on liian kivinen polku takaisin normielämään ja kelan tuilla myö ei haluta elää maksakoot ne rahat tarvitseville. Mut hei, jos joku haluaa auttaa meitä tarvikkeiden hommaamisessa niin olemme kiitollisia kaikesta, ei tarvita rahaa mut jos puvut ja muut omat saadaan niin ne tulee loppuun asti hyvään tarkoitukseen. Laittakaa watsapis viestiä 0417516272 jos haluatte jeesata. Kiitos

    • Anonyymi

      lähtisin mutta en löydä miten

    • Anonyymi

      lähetään kaikki kaverit ja kaikki tutut lähtee ukrainaa, katotaan kuka häviää. tiiän ei suomi sais julkisesti antaa sotilas apua mutta tässä on työkaverin perhe kysessä

    • Anonyymi

      ylempänä oleva, kysy rajalaitokselta.

    • Anonyymi

      mutta muistakaa suomalaiset ei puutu tähän sotaan mitenkään, vielä...

      • Anonyymi

        kyllä taxfree marin jo julisti enrgia sotaa....


    • Anonyymi

      Kenen puolesta taistelisit? Rikkaiden edun? vai suurten palkkioiden?
      Todellisuus ei sovi länsi propagandaan.
      Ukrainassa ja muuallakin itä-euroopassa on ollut sekainen ja salliva lainsäädäntö. Siksi siellä on erilaista toimintaa, laboratorioita, vankiloita, vanki kuulusteluja ja arveluttavaa teollisuutta, myös synteettisiä huumeita tehdään alueella paljon. Siellä on musta talous.
      Ukrainassa oli vallassa äärioikeisto us. eu. nato tuella ja siellä meinattiin jo kansallisomaisuuskin keinotella länsi-yhtiöille!!

      Nyt lännen propaganda ohittaa nämä on gelmat ja vain likaa tilanteen!!
      Peli on kovaa. Ukrainassa Valtaan nostettiin tv-hahmo, omaa kansaa hämättiin julkimolla. mutta kenellä oli todellinen valta?
      Ilmeisesti ukrainan äärioikeistolla, ( eu. us. nato tuella). joka myi mustanmeren kaasu-ja öljyoikeuksia läntisille energia yhtiöille.
      Siksi tuo ukrainan sota on suurelta osalta myös businesta. Kun tässä taistellaan mustan meren kaasu- ja öljy oikeuksista. Ja poliittis taloudellisesta vallasta alueella.
      Eu us nato on pyrkinyt ahnein taloudellisin tavoittein alueelle.
      Energia ja lebensraum !
      Mutta länsi median tarina on muuta, ei nosteta esiin todellisia syitä, vaan propagandistisesti liataan vain tilanne.

      • Anonyymi

        Mene hoitoon. Itänaapurimme tappaa parasta aikaa naapurimaansa kansaa, lapsia, vanhuksia, naisia. Surutta! Useimmat järkevästi ajattelevat tuomitsevat Venäjän kansanmurhan, joka toistuu vuosisadasta toiseen Ukrainan maaperällä.

        Sivistyneet ihmiset nousevat vastarintaan ja haluavat lopettaa tuon naapurikansojen alistamisen. Myös Suomessa toimitaan näin ja kukin kykyjensä mukaan auttaa Ukrainaa. Ettei samaa sotaa tavitsisi käydä kotimaassamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene hoitoon. Itänaapurimme tappaa parasta aikaa naapurimaansa kansaa, lapsia, vanhuksia, naisia. Surutta! Useimmat järkevästi ajattelevat tuomitsevat Venäjän kansanmurhan, joka toistuu vuosisadasta toiseen Ukrainan maaperällä.

        Sivistyneet ihmiset nousevat vastarintaan ja haluavat lopettaa tuon naapurikansojen alistamisen. Myös Suomessa toimitaan näin ja kukin kykyjensä mukaan auttaa Ukrainaa. Ettei samaa sotaa tavitsisi käydä kotimaassamme.

        Uskotko todella tuohon väitteeseen mitä ladoit? Ainakin on näköjään median opit menneet perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko todella tuohon väitteeseen mitä ladoit? Ainakin on näköjään median opit menneet perille.

        Jokainen saa uskoa mihin haluaa. Minä uskon maan tasalle pommitettujen suurkaupunkien tuhottuihin kuviin. Ihmisiin jotka kertovat paikanpäällä kun satojen tuhansien ihmisten kaupunkeja pommitetetaan summissa. Vanheempiin jotka itkevät riekaleiksi pommitettujen lastensa ruumiiden äärellä.

        En usko Neva joen varrelta tulleisiin itä median viesteihin. Siinä olet oikeassa, en todellakaan luota teidän median oppeihin.


    • Anonyymi

      Ihan koska tahansa!

    • Anonyymi

      Miten on mahdollista päästä ukrainaan vapaaehtoiseksi sotilaaksi?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voisin lähtee tväl huoltoon mielummin puolan puolelle kun olen aseseppä..korjaamaan ja putsaamaan aseita ja kasaamaan...mut tälläne apu ei varmaa kiinnostais ja toiseks mul ei oo passii

      • Anonyymi

        Varmasti on tarpeen apusi. Tväl huolto tosin lähempänä rintamaa eli Ukrainan puolella ja passi on pakollinen. Passi monesta syystä. Yksi syy on epäluulo vakoilua ja muuta sellaista toimintaa vastaan. Lisäksi on riski että kaikilta tullaan vaatimaan henkilöpapereita jos sota laajenisi muuallekin.


    • Anonyymi

      olen ilmottautunut ja lähdössä vapaaehtoiseksi auttamaan ukrainaan. jos vaan sinne on muitakin lähtijöitä niin hyppäisin mieluusti kyytiin. olen ilmottanut läheisilleni ja ukrainan suurlähetystöön kyseisestä asiasta. minut tavoittaa sähköpostista: [email protected] ja numerosta 0466157300 kaikki apu sinne lähtemiseen koskien on tervetullutta -kim ropponen

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lähdössä.

    • Anonyymi

      Rauhaa tuskin enää näemme. On tuo Venäjä niin hullu maa.

    • Anonyymi

      Suosittelen lämpimästi tulematta, jos kuvittelette vain tulevan sota turisteiksi. Vapaaehtoisena allekirjoitatte vähintään vuoden ja enintään kolmen vuoden sopimuksen Ukrainan muukalaislegioonan kanssa joka sijoittui Ukrainian kansalliskaarti alaisuuteen.

    • Anonyymi

      Saako lähteä ukrainaan vapaaehtoiseksi jos on vankeusrangaistus tulossa ja käräjäoikeus on jo sen päätöksen antanut. Siis saako poistua maasta ennen tuomion alkua.

      • Anonyymi

        Sanotaan vain, että et tule pitkälle pääsemään Ukrainassa, jos kuvittelet menevän karkuun lakia osallistumalla Ukrainan sotaan.


      • Anonyymi

        oletko jo noin leitostunut ?


      • Anonyymi

        Saa, jos ei ole matkustuskieltoa annettu. Hopi hopi, liukkaasti liikkeelle👍


    • Anonyymi

      Miten haetaan? Onko ikäraja tms.vaatimuksia?

      • Anonyymi

        18-60 vuotiaat kelpaa. Suosittelen kuitenkin vähintään 20 vuotta täyttäneille.


      • Anonyymi

        https://uarmy1.wixsite.com/ukrainaanauttamaan

        Kyllä tuolta löytyy huvä perusohje. Täyttelet hakemuksen joka siellä on ja lähetät siinä mainittuun spostiosoitteeseen. Ukrainasta kuittaavat jos hyväksyvät. Sitten vain menet yksi tai porukassa Puolaan, jossa nouto Ukrainan puolelle. Siellä on jo sen verran suomalaisia, että pääset melkovarmasti kotimaiseen seuraan vaikka yksin kiirehtisitkin sinne. Tai voit odotella hetken että seuraava porukka lähtee täältä matkaan.


    • Anonyymi

      Mnä voisin kans vapaaehtoisena lähteä. Panssarintorjuntaouhjus ampuja on aselaji. On Suomeakin autettu,

      • Anonyymi

        Ei muuta kuin tartut toimeen. Kysyntää osaamisellesinlöytyy. Tuon wix sivujen ohjeen mukaantäyttelet ne hakemukset. Sitten vain päätät menetkö yksin vai menetkkö porukassa. Helppoa ja kunniakasta👍


    • Anonyymi

      Venäjän ja Ukrainan uutisia jos ei seuraa, ei paljon mitään tiedä. Eräs britti kuulemma lähti Ukrainaan sotimaan, mutta alkoi ajattelemaan uudelleen liian myöhään. Lähti ekan taistelun jälkeen rintamalta päästäkseen takaisin, mutta joutui SBU:n käsiin. Tyyppiä epäiltiin vakoojaksi, ja se joutui melkoisesti pahoinpidellyksi. Onnistui kuitenkin jotenkin todistamaan mistä oli, ja pääsi lähtemään.

      Ukrainassa on todella vaarallista mm. siksi, että siellä on käynnissä myös vakooja jahti, ja ulkomaalaisia ja toimittajiakin saatetaan ampua. Vankiloista on päästetty rikollisia pois ja kansalaisia aseistettu. Siellä taistelee monta eri ryhmittymää.

      Ukrainassa jotkut sotilaat käyttää myös huumeita kuten arvata saattaa, ja siitä oli aiemminkin varoitettu. Ei kai suomalaiset luule, että ukrit on rauhan kyyhkyjä, tai valkoisia rauhan karitsoja? Mitä on odotetavissa tyypeiltä, jotka on aseistautuneet, ja moraali on mitä on?

      Eikö länsimedia ole kertonut Ukrainan ihmisoikeusrikkomuksista? Vain Venäjän huonot puolet kerrotaan? Ja näiden uutisten perusteella suomalaisia lähtee Ukrainaan, kenties luullen tietävänsä mitä sota siellä on? Että kaikki on selvinpäin siellä lakeja noudattaen ja puolustamassa maataan? Siinähän vedettäisi jo ihmisyyskin uusiksi.

      Ei ne mitään hyvyyteen ja oikeanmukaisuudeen ohjelmoituja koneita ole. Siellä tapahtuu provokaatioita, jotta Venäjä saadaan näyttämään syylliseltä. Olen kuitenkin myös huomannut, ettei Venäjän medioissa toistaiseksi näytä olevan ainakaan juttua mahdollisista Venäjän armeijan tekemistä rikoksista tms.

    • https://i.imgur.com/3egOcAg.png
      Olisiko halukasta toimimaan valtuutettuna? Joutuisi jonottamaan poliisiasemalla heti aamusta tiedä kuinka pitkään. 0453249929 soittoa/tekstiviestiä jos haluat auttaa

      • Unohtui mainita että Tampereen alueella


    • Anonyymi

      Kyllä olen Suomen on armeijan kouluttama tarkka ampuja. Ikää on mut ase pysyy kädessä.

    • Anonyymi

      No hei kaikille.
      No minä kyllä olisin lähdössä puolustamaan vapaaehtoisesti ukrainaa. Vaikka ikää on nyt 56 ja risat mutten ole mitenkään huonokuntoinen mies. Vanhempani lähtivät aikoinaa sotaa pakoon karjalasta kun venäjä tänne hyökkäsi. Mulla ei oo mitään tulevaisuuden näkymää eikä ole perhettä ym ystäviäkään. Siksi olisin valmis lähtemään auttamaan ukralaisia taistelussa venäjää vastaan. Osaisiko joku kertoa mitenkä voisi liittyä vapaaehtoisesti ukrainan armeijan riveihin??? Mitä pitäisi tietää ja mitenkä sinne pitäisi anoa että pääsisi?? Kiitän jo näin etukäteen ja toivon että jollakin olisi tästä tietoa??

      • Anonyymi

        Tuotan pettymyksen. Ottavat tällähetkellä vain sitakokemuksen omaavia.

        Heillä on toki paljon muitakin vapaaehtoistöitä kuin eturintamaa tarjolla. Jos osaamista löytyy, niin ilmoitteleppa jollekin Ukrainalaiselle järjestölle/taholle ja saatat löytää mahdollisuuden auttaa itsenäistä kansaa sodan keskellä.


    • Anonyymi

      Olen yrittänyt etsiä tietoa, miten Venäjän asevoimiin pääsisi vapaaehtoiseksi. Kaikkialla puhutaan vain Ukrainasta, mutta minua tämä globalismi vituttaa sen verran paljon, että olisi jotain annettavaa toisella puolella.

      • Anonyymi

        Soita kuule sille Viljakaiselle, se luikki takas Suomeen kun oikeat kahinat alkoivat.


    • Anonyymi

      jukka marjala . olen valmis lähtemään ukrainan rintamalle heti. puolustamaan, lasten, vanhusten, naisten , ja ukrainan puolesta. kunn vain saan tietää mitä kanavaa kautta voisin ilmottautua. puh.0451952824

    • Anonyymi

      Tärkeämpi kysymys on että kuka lähtisi vapaaehtoiseksi pelastamaan Suomea? Jos katsoo paljonko hinnat ovat nousseet kahden vuoden aikana niin ei ole mitään epäselvää että veronmaksajat köyhtyvät valtavaa vauhtia, kyse ei ole yksittäisistä maksuista vaan kaikki mahdollinen hinnoittelu on nostettu pilviin Suomessa, kuten ruoka, polttoaine, sähkö, käyttövesi, ilmastomaksut ja koronamaksut, verot ja verojen verot ja 100 muuta maksua... olemme todella konkurssikypsä maailman kallein maa asua kun kaikki maksut katsotaan yhteensä ja sitten maksettu media kehtaa toistaa edelleen mantraa "maailman onnellisimmasta maasta"...

    • Anonyymi

      Lähtisin vapaehtoisena painamaan sitä nappia joka poistaa Venäjän maapallolta !

      Gefreiter

      • Anonyymi

        Siitä seuraisi ketjureaktio ja useiden "nappien" painaminen. Sen jälkeen ei olisi Venäjää, Yhdysvaltoja eikä mitään muutakaan. Se olisi ihmiskunnan tuho ja ehkä niin olisikin parasta sillä olemmehan pahin maapallolla koskaan elänyt haittalaji.


    • Anonyymi

      Kyllä...

    • Anonyymi

      Onko täällä mitään tietoa mitenkä voisi liittyä Ukrainan armeijaan?? Vanhempani aikoinaan joutuivat lähtemään evakkoon, kun Neuvostoliitto hyökkäsi Suomeen. Karjala menetettiin. Niin Ukrainan väkiluku muuten on vähänvajaa 43 miljoonaa. Venäjän taas noin 142 miljoonaa. Suomen vain vajaat 6 miljoonaa. Et tämmöistä vain. Oisi kiva jos saisi joitakin linkkejä tähän...

      • Anonyymi

        Eivät kaipaa enää miehiä. Tykkejä ja papatteja ne siellä tarvitsevat.


    • Anonyymi

      Tykkimies ite kartrssästä. Oli krtr aikoinaan. Ois kiva auttaa. Olin suuntaija. 122 ammuttiin maaleihin. Hyvä tulen johto auttoi. Tjuha

    • Anonyymi

      Pitäs nee poistaa

    • Anonyymi

      Olen ilmottautunut ja lähdössä vapaaehtoiseksi auttamaan ukrainaan. Jos vaan sinne on muitakin lähtijöitä niin hyppäisin mieluusti kyytiin. Olen ilmottanut läheisilleni ja ukrainan suurlähetystöön kyseisestä asiasta. Minut tavoittaa numerosta 0468968434 kaikki varuste- sekä taloudellinen tuki/apu sinne lähtemiseen liittyen on tervetullutta. -D

      • Anonyymi

        Sopiiko kysyä että mikä on koulutuksesi ja mikä taistelukokemuksesi? Eivät ota sinne jaloissa pyörijöitä vaan valmiita tsistelijoita.


    • Anonyymi

      Lähden heti.jos neuvoja annetaan.

    • Anonyymi

      Lähden heti.ukrainaan jos saan luvan

    • Anonyymi

      Auttakaa pääsen sinne.

    • Anonyymi

      Miten lähteä Ukrainaan vapaa ehtoiseksi ja mistä voi hakea vapaa ehtois sotilaaksi Ukrainaan ja mitä pitää ottaa mukaan kun lähtee ja mistä saisi sotilas varusteet ja saisiko Ukrainan kansalaisuuden että jos lähtee palkkasotilaaksi. MITKÄ OVAT NE ASIAT KERTOKAA

      • Anonyymi

        Taas yksi idootti ramboilija, ei ne ota sinne sinne jos ei ole kielitaitoa ja aikaisempaa sotakokemusta. Pelkällä suomen asevelvollisuus taustalla sinne on turha pyrkiä.
        Et taida oikein tajuta, että siellä on oikea sota käynnissä.

        "saisiko Ukrainan kansalaisuuden.." jo tämä todistaa jo että olet idiootti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi idootti ramboilija, ei ne ota sinne sinne jos ei ole kielitaitoa ja aikaisempaa sotakokemusta. Pelkällä suomen asevelvollisuus taustalla sinne on turha pyrkiä.
        Et taida oikein tajuta, että siellä on oikea sota käynnissä.

        "saisiko Ukrainan kansalaisuuden.." jo tämä todistaa jo että olet idiootti

        Et taida ite tajuta että siellä on sota käynnissä ja vitut se siulle kuuluu että kuka menee ja kuka ei jos joku haluaa mennä Ukrainaa auttamaan niin mitä se muille kuuluu mieti vähän VENÄJÄ ON MILJOONAA KERTAA ISOMPI MAA KUN UKRAINA JA TÄLLÄ HETKELLÄ KAIKKI APU ON TARPEEN UKRAINAAN JA SINÄ VAAN VITTUILET MUILLE ETTÄ EI SINNE VOI LÄHTEÄ. OTETAAN ESIMERKKI ETTÄ JOS SINÄ ASUISIT UKRAINASSA JA JA VENÄJÄ HYÖKKÄISI SINNE JA SINÄ TOIVOISIT ETTÄ JOSPA JOKU TULISI AUTTAMAAN JA SINÄ OLISIT AIKA KIITOLLINEN ETTÄ MUUT VAPAA EHTOISSOTILAAT TULISI SUOJELEMAAN SINUA. NIIN MITÄS SIE SIIHEN SANOT TOIVON ETTÄ TÄMÄ ASIA MINKÄ MINÄ SANOIN NIIN ANTAISI VÄHÄN JÄRKEÄÄ SUN PUOLI VAJAA AIVOILLES


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida ite tajuta että siellä on sota käynnissä ja vitut se siulle kuuluu että kuka menee ja kuka ei jos joku haluaa mennä Ukrainaa auttamaan niin mitä se muille kuuluu mieti vähän VENÄJÄ ON MILJOONAA KERTAA ISOMPI MAA KUN UKRAINA JA TÄLLÄ HETKELLÄ KAIKKI APU ON TARPEEN UKRAINAAN JA SINÄ VAAN VITTUILET MUILLE ETTÄ EI SINNE VOI LÄHTEÄ. OTETAAN ESIMERKKI ETTÄ JOS SINÄ ASUISIT UKRAINASSA JA JA VENÄJÄ HYÖKKÄISI SINNE JA SINÄ TOIVOISIT ETTÄ JOSPA JOKU TULISI AUTTAMAAN JA SINÄ OLISIT AIKA KIITOLLINEN ETTÄ MUUT VAPAA EHTOISSOTILAAT TULISI SUOJELEMAAN SINUA. NIIN MITÄS SIE SIIHEN SANOT TOIVON ETTÄ TÄMÄ ASIA MINKÄ MINÄ SANOIN NIIN ANTAISI VÄHÄN JÄRKEÄÄ SUN PUOLI VAJAA AIVOILLES

        olet idiootti kaikesta huolimatta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olet idiootti kaikesta huolimatta

        Millä perustella


    • Anonyymi

      Miten pääsee palkkasotilaaksi Ukrainaan olisi kiinostusta lähteä kertokaa mihin voi hakea Ukrainan riveihin

      • Anonyymi

        Minkälainen CV sulla on ( kokemusta aikaisemmista sodista ) vai ihan Korkeajännitys pohjalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen CV sulla on ( kokemusta aikaisemmista sodista ) vai ihan Korkeajännitys pohjalta?

        Ei ole aikaisempaa sota kokemusta haluaisin vaan lähteä rintamalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole aikaisempaa sota kokemusta haluaisin vaan lähteä rintamalle

        minulla on unelma...........
        haluaisin lentäjäksi mutta kun ei ole koulutusta, pääsenkö Finnairille silti lentäjäksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minulla on unelma...........
        haluaisin lentäjäksi mutta kun ei ole koulutusta, pääsenkö Finnairille silti lentäjäksi

        Et pääse lentäjäksi noin vaan mutta selaile sivustoja ja kattele mitä niissä sanotaan sen voin sanoa että jos et ole käynyt armeijaa vielä tai olet menossa niin suosittelen menemään ilmavoimiin koska armeijassa lentäjän koulutus on ilmainen kuin jossain lentokoulussa se on maksullinen mutta lentäjän pääsyvaatimukset ovat 1, hyvä englannin kielen taito 2 ei saa olla värisokeutta pitää nähdä punaista ja vihreää ja ehkä keltasta silmälasit eivät ole este 3 ei saa olla rikosrekisteriä 4 sinulla pitää olla hyvät hermot. Nämä ovat ne asiat mitkä minä muistan niitä pääsyvaatimuksia on toki paljon muitakin sellainen juttu vielä että koulutuksen voi suorittaa joko suomeksi tai englanniksi. Toivottavasti pääset lentäjäksi


    • Anonyymi

      No nyt tänne kirjotetaan jo lentäjän urasta eikö ole ihan oma sivusto noille ketkä on kiinnostunut lentäjäksi ja tiedoksi vaan tämä sivusto on tarkoitettu vain niille ketkä haluu lähteä Ukrainaan vapaaehtoiseksi

    • Anonyymi

      jos tämä ryssien paska jatkuu, joidenkin on se tehtävä.....ryssille kuulaa kalloon ......

    • Anonyymi

      Vaikka heti lähden rahaa ei ole mutta lähden

    • Anonyymi

      Soitto mulle heti lähden 0451483448.mä lähden heti jos kuljetus järjestyy

    • Anonyymi

      Hei kaikki. Onko täällä ketään kuka sai hylyn hakemuksesta mutta silti haluaa lähteä vielä? Minulle kävi niin ja minä haluan mennä. Tietääkö joku miten pääsee riveihin

    • Anonyymi

      Onko mahdollista lähteä ilman sotilastaustaa vai ottaako enää pelkästään taustaa omaavia riveihin?

    • Anonyymi

      Mulla on mopo ja raktorikortti. Ossaan anpuu ilma kiväärillä. Pääsenko everstiks sinne? Tykkään pojista mut noi haisee varmaan aika pahalle...

      Aapo-Inkeri

    • Anonyymi

      lähtisin

    • Anonyymi

      Kertokaa miten hakea tuonne sotimaan olisin vapaa ehtoinen vaikka riskit tiedetään?

    • Anonyymi

      Kyllä haluan lähteä ukrainan puolesta,mihin otan yhteyttä?

      • Anonyymi

        Millä todistat, ettei tuo ole pelkkä mainoslause?


    • Anonyymi

      Hyvinkin lähtisin, mutta eivät minua huoli. Kuulun niihin suuriin ikäluokkiin, eli olen reilusti yli 70. Vielä juoksuhaudassa pärjäisin, mutta syöksyissä olisin todella hidas.
      Haluaisin lähteä, ja ennen kaikkea haluaisin, että Suomesta löytyisi lisää halukkaita.
      Saataisiinpa muutaman pataljoonan verran miehiä sinne, aseineen, ammuksineen.

      Ukraina on menettänyt 2 vuoden aikana 31 000 miestä. Siis VAIN 31 000.
      Suomen talvi- ja jatkosodissa, kun otetaan pois asemasotavaihe, varsinaisten taistelujen aika oli vähemmän kuin 2 vuotta, mutta miehiä kaatui liki 90 000.
      Eikä venäläisillä ollut niin tehokkaita sotakoneita silloin. Sikäli ukrainalaiset ehkä pitävät suomalaista sotapoikaa huonona taistelijana, ovathan he itse maailman valioita. Lähes USA:n merijalkaväen tasoa .

      • Anonyymi

        "Ukraina on menettänyt 2 vuoden aikana 31 000 miestä."

        =DD
        Ja Ukraina kertoi taas?


    • Anonyymi

      Miksi tuota korruptoitunutt maata pitaisi auttaa suomalaisin sotavoimin?
      Siella parlamentissa istuu rikkaampiakin rikkaita Ukrainan oligarkkeja omine armeijoineen.
      Saatte Venajan pitamaan meita kaikista vihamielisimpana maana. Olemme konfliktin sattuessa ensi iskun kohde.
      Venajalla on 100 keraa suuremmat sotavoimat kuin meilla. Trump ei valttamatta halua auttaa Eurooppaa.

      • Anonyymi

        Kiinnostiko Neukkilaa siviilien hätä? 60 miljoonaa kristittyä valkoista tapettiin. Juutalaiset hokee holokaustista, mutteivät puhu mitään siitä, mitä heistä koostuva hallinto teki neukkilassa.


    • Anonyymi

      Se on valtioden päätös ja vastuulla.

    • Anonyymi

      Ketä kiinnostaa totuus Ukrainasta? Suomen media vaikenee sadoista tuhansista kuolleista ukrainalaisista.

      eadaily:
      "Joissakin Ukrainan kylissä ei ole juurikaan enää sotilasikäisiä miehiä, ja jääneet pelkäävät, että heidät mobilisoidaan minä hetkenä hyvänsä. Asiasta kertoo New York Post.
      Julkaisun kirjeenvaihtajat vierailivat Makovon kylässä, joka sijaitsee noin 73 km:n päässä Romanian ja Moldovan rajoista. Monet miehet ovat jo kuolleet, haavoittuneet tai kadonneet. Toiset pakenivat ulkomaille tai löysivät muita keinoja paeta sotaa joko laillisesti tai piilossa.

      Kylän ihmiset sanovat, että armeijan värvääjät ottavat kaikki, jotka voivat.

      Maan länsiosassa mobilisaatiokampanja levittää jatkuvasti paniikkia ja tyytymättömyyttä pienissä maatalouskaupungeissa ja kylissä, kuten Makovissa, joissa asukkaiden mukaan armeijan rekisteröinti- ja värväysupseerit vaeltavat lähes tyhjillä kaduilla etsimään jäljellä olevia miehiä.
      Tämä taktiikka on saanut jotkut uskomaan, että heidän miehensä on todennäköisemmin kohteena verrattuna muihin alueisiin tai suuriin kaupunkeihin, kuten Kiovaan, missä on helpompi piiloutua.

      Paikalliset asukkaat käyttävät Telegram-kanavia varoittaakseen mobilisaattoreiden saapumisesta, ja jakaakseen videoita heistä työntämässä miehiä autoihin, mikä ruokkii huhuja sieppauksista. Jotkut miehet istuvat nyt vankilassa kieltäytyessään lähtemästä rintamaan.

      "Ihmiset jäävät kiinni kuin koirat kadulla", sanoi 35-vuotias Olga Kametjuk.

      Hänen aviomiehensä Valentin kutsuttiin armeijaan kesäkuussa - he lähestyivät häntä ja pyysivät häntä näyttämään asiakirjansa, kun hän pysähtyi kahville moottoritielle Makovin ulkopuolella. Osteokondroosista ja nivelsairauksista huolimatta hän läpäisi lääkärintarkastuksen 10 minuutissa, ja lähetettiin rintamalle.

      "Tällä tavalla he veivät koko kylän", lisäsi Valentinin äiti Natalya Koshparenko .

      "Melkein kaikki miehemme revittiin ulos", sanoi 47-vuotias Sergei.

      Tässä kuussa Makovin asukkaat hautasivat sopimussotilaan Igor Dozoretsin. "Hän halusi mennä kotiin. Hän oli kyllästynyt kaikkeen. Mutta mitä voimme tehdä? Igorin sisko Inna Melnik sanoi kyynelten läpi .

      70-vuotias Vasily Grebenyuk kertoi, että jopa hänen ikäisiä, 10 vuotta asevelvollisuutta vanhempana, sotilaat pysäyttivät ja kuulustelivat häntä säännöllisesti Makovissa. Hänen mukaansa jotkut onnistuvat pakenemaan mobilisaattoreiden luota, kuten hänen naapurinsa."

      • Anonyymi

        Ja jos joku puolestaan haluaa tietää mikä eadaily on niin tässäpä tätä. Se on jälleen vain yksi Venäjältä toimiva Kremlin äänitorvi.

        https://www.propastop.org/eng/2020/12/01/eadaily-a-worker-bee-in-the-kremlins-information-war/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi media ei kerro mitään Itä-Ukrainan paikallisten mielipiteitä, ja pitää Ukrainan rikokset piilossa? Vain Venäjä halutaan saattaa huonoon kuvaan. Ja turha alkaa puhumaan median takaa.

        Johtuisko siitä, että jäljellä olevat paikalliset on imuroitu pakolla Venäjän armeijaan ja Venäjä toteuttaa täysimittaista maahanhyökkäystä Ukrainaan? Voit lohduttautua sillä, että myöskään Hitleristä ei Yle julkaise puolustavia artikkeleita.


    • Lähden kun joku antaa kontaktit

    • Vittu siitä mutta nyt pitää toimia ja mennä sinne ihmismielen mukavuus alueen toiselle alueelle mitä kukaan ei toivo mutta joskus on oakko

    • Anonyymi

      Täällä niin vanhoja kommentteja joten en tiedä kuinka paljon näitä luetaan.
      Ukrainan valtion pitää tehdä hakemus/ kysely Euroopan valtioille ja heidän kansalaisille. TARVITSEMME APUA kaikkeen.
      Uskon että silloin moni lähtee auttamaan heitä jopa ilman palkkaa.
      Siellä tarvitaan moniin tehtäviin apuja ei pelkästään etulinjaan.
      Sydänmestäni toivon että tuo venäjän toiminta lakkaisi ja palaisivat rauhan tielle mutta se ei tule koskaan olemaan mahdollisista ennenkuin nämä venäjän sotahullut on poistettu järjestelmästä.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1932
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1403
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1275
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe