alkoholi ja kivut

alkoholikipupotilas

Hei, täällä nainen 28v vanha, alkoholia kuluu n. 2-4kertaa/kk, sitten kun juodaan niin juodaan kunnolla yksi ilta (14-20annosta) Ongelma on mm. maksa-arvot 86 (voi johtua kylläkin ylipainosta, sirdaludistakin) mutta tämän lisäksi ihan jäätävät hartiakivut jotka iskee muutaman siiderin/lonkun jälkeen, havaitsin nämä kivut lähes 10v sitten jo, ja edelleen haittaavat. Normaalina arkena hartiat ovat kyllä ehkä pikkaisen kipeät, mutta ei mitenkään huomattavan arat, mutta kun tosiaan pari juo niin ne on aivan tulessa, kipu on kuin joku viiltäisi puukolla, tämä tila hälvenee kun juo niin että on jo enemmän humalassa ja ne jotenkin rentoutuu, mutta mistä voisi johtua noi kivut?!? Luulisi että lihakset rentoutuu ja "normaalit kivut" häviäisi alkoholin myötä, mutta miksi ne tulevat niin araksi n. 30minuutiksi (ennen kun juo lisää) että meinaa taju lähteä? Onko jollain kokemusta, voisiko olla jopa jonkinlainen tunnusmerkki jollekkin sairaudelle? Niin tätähän ei siis tapahtuisi jollen koskaan joisi, mutta kun haluan viettää iltaa kavereiden kanssa alkon parissa välillä, niin tottakai vaikuttaa myös ystäviin, kun minä olen lähes lamaantunut parin tuopin jälkeen hetken kun vaan yritän hammasta purra ja olen tuskissani.. Mitä pitäisi tehdä?

14

1414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PäihdeIääkäri

      Kannattanee lopettaa juopottelu lähes kokonaan, jos selvästi tulee kovia lihaskipuja jo vähäisen määrän jälkeen? Tai napata pari sirdaludia ennen dokaamista niin olo on entistä ehompi muutaman alkoholiannoksen jälkeen! Sen jälkeen ei tosin kannata paljon ottaa...

    • mark001
      • homon_ovihyökkääjä

        Saat homo turpaan ilmaiseksi kun kerrot osoitteesi.


      • homon_ovihyökkääjä kirjoitti:

        Saat homo turpaan ilmaiseksi kun kerrot osoitteesi.

        Puohitie


    • AAnuksenlemu

      Painu lekurille.

      Et kertonut mitään tarkempaa vaivoistasi, työstäsi tms. Vain jotan epämääräistä, että kun pikkasen ottaa tärpättiä, tulee kipuja. Hitto, millaisia kipuja ? Ei täällä ole kuin nuori lääkäri, joka suosittelee kaikkiin vaivoihin 17 annosta alkoholia vuorokaudessa, sun pitää ettiä joku muu lekuri, vaikka terkkarista. Sulla voi olla jotain duuniperäistä jännitystä, tai kulumaa harteissa, joka laukeaa kipuna, kun pikkanen napanderi rentouttaa lihaksia. Sellanenkin vaiva olemassa, kuin jääryneet olkapäät, ihan yleinen pätetyötätekeville. Ja paljon muita vaivoja. Mutta mene helevatan valopää lekuriin, älä tyhmiä kysele nettipalstoilla.

      • Tekstisi_paljastaa

        Ja sitten on tissu eli sinä, joka jauhaa paskaa jatkuvalla syötöllä. Valehtelet esim. että et koskaan kirjoita kuin omalla rekistöröidyllä nimimerkilläsi, paitsi esim. nyt taas...


      • sepä_se
        Tekstisi_paljastaa kirjoitti:

        Ja sitten on tissu eli sinä, joka jauhaa paskaa jatkuvalla syötöllä. Valehtelet esim. että et koskaan kirjoita kuin omalla rekistöröidyllä nimimerkilläsi, paitsi esim. nyt taas...

        No hei koko aloitus on tissun höpinöitä. Kyllähän tuon jo tunnistaa.


    • Alkoholikipupotilas.
      Suosittelen ihan lääkäriin menoa ja ehkä kannattaisi ajatella taukoa juomisessa.
      Olethan selvästi huolestunut joten...
      Suosittelen sinulle myös palstaa päihdelinkki-
      http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/index.php
      Olen itse jäsen siellä tosin en tietystikään tällä nimimerkillä ja takaan että siellä keskustelu on asiallista. Kyllä tämäkin palsta vielä paranee kunhan valvonta alkaa pelaamaan.

      • Nuori_urologi

        Työnnä löylykauha percesilmääsi.


      • Kohta olet saatanan hintti löylykauhapotilas jos et tuki turpaasi


    • kipuilija

      Töissä olen siivousalalla ja töitä on 10-15h joten tosi vaikeeta on kuvitella että siitä olisin jotenkin liikarasittunut..
      Noista maksa-arvoista en niin tiedä, mutta lapuissa lukee: P-THS 1,9mU/l P-T4-V 18,5pmol/l P-ALAT 20U/l P-GT 86U/l P-AFOS 82U/l
      Niska tosiaan menee lukkoon ihan täysin kun pari alkoholiannosta juon, tila menee ohi 5-6 alkoholiannoksen kohdalla.
      Alkoholia ja kipulääkkeitä en käytä samanaikaisesti ja muutenkin se sirdalud 2mg käytössä jos oikein kunnolla selkää särkee, tosin lähiaikoina ollut useampiakin päiviä viikossa kun se on särkenyt.
      Tiedän kyllä että alkoholin lopettaminen lopettaisi niskasäryn, mutta kun se alkoholi on myös osana elämääni niin olisi kiva pystyä joskus siitä nauttimaan myös ilman kipuja.
      Suurin huoleeni on että jos nämä kivut kertovatkin jostain isommasta vaivasta joka mua vaivaa, enkä osaa tulkita ajoissa kiputiloja.

    • Anonyymi

      Kipuilijat, mun hartiakivut johtuu sydämen eteisvärinästä, syke... kyllä alkoholi ja varsinkin viini nostaa sykettä... voin ottaa viskiä ja muita väkeviä mut viini on paha... ei tietty väkeviä kuin vähän ...

    • Anonyymi

      Tosi on. Entisen nimim. tissun omaa keskustelua ja ehdottomasti myös nosto tänään samalta työpöydältä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      853
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe