Nyrkkisääntö

Jeesuksensotilas

Kasteelle,,,Kasteelle mennää omin jaloin!!..Siis pikkulapsikin voi mennä kasteelle, kun haluaa sitä itse, ja kävelee itse kastajan luo,,järvi, uima-allas,,kasteallas,,ym,,Aameen

32

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mnhgtr

Lapsikaste on rikos, lapsellakin on uskovapaus Suomen Perustuslain mukaan.
      Senkin vuoksi
      kirkko ei ota siitä rikoksesta vastuuta itse, vaan tekee lapsiaan kastavista lasten vanhemmista rikoksista vastuullisia perisyntisiä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
      "Hei Mirka,
      Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
      Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
      Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
      t. Maarit-pappi"

Rikollisuuden oppia: "kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa" JOKA ON TÖRKEÄÄ VALETTA!

Jeesus ei käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaisiksi tai edes perisyntiseksi ja raiskattavaksi.
      Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville antoi samassa tilaisuudessa myllynkivien käyttöopin.

• Näin_Raamatussa

Nyrkkisääntö: uudestikastajille ei saa järkeä päähän edes nyrkillä takomalla.

• nyttarkkanaoo

Kenen järkeä meinasit takomalla lisätä, omaasiko vai lutterin?

ja eikö se ole rikollista lyödä naapuria nyrkillä päähän?

• että_näin

On se kuitenkin parempi nyrkkisääntö kuin aloittajan.

• näinsevaanonkuulkaas
        että_näin kirjoitti:

On se kuitenkin parempi nyrkkisääntö kuin aloittajan.

Uudestikastajat ovat katkeria eikä heitä voi auttaa. Järkeä he tarvivat.

• kukaopettaisilutterinluk
        näinsevaanonkuulkaas kirjoitti:

Uudestikastajat ovat katkeria eikä heitä voi auttaa. Järkeä he tarvivat.

En ole vielä tavannut uudestikastajaa, missä heitä voisi nähdä?

se mitä tuttia imevälle pakolla tehdään sitä ei lasketa mihinkään mitä Isosta Kirjasta löytyy, eikä sitä löydy siitä Kirjasta.

Katkismuksista ja muista nilkun pöydänjalan korjausvälineistä saattaa löytyä, ei muualta.

niin se vaan on.

• Olen tehnyt huomion,että te vauvakasteen kannattajat olette 'käymässä kurkkuun kiinni',,,eli hedelmästään puu tunnetaan,,

• TosiAksu
        aksu521 kirjoitti:

Olen tehnyt huomion,että te vauvakasteen kannattajat olette 'käymässä kurkkuun kiinni',,,eli hedelmästään puu tunnetaan,,

Ei kyllä uudestikastajat ovat käymässä kurkkuun kiinni ja herjaavat täällä eri tavalla uskovia puhuen milloin mitenkin rumasti. Siellä päässä se viha ja katkeruus on

Hedelmistään puu todella tunnetaan.

• npfqegf
        kukaopettaisilutterinluk kirjoitti:

En ole vielä tavannut uudestikastajaa, missä heitä voisi nähdä?

se mitä tuttia imevälle pakolla tehdään sitä ei lasketa mihinkään mitä Isosta Kirjasta löytyy, eikä sitä löydy siitä Kirjasta.

Katkismuksista ja muista nilkun pöydänjalan korjausvälineistä saattaa löytyä, ei muualta.

niin se vaan on.

Tällä palstalla niitä uudestikastajia tuntuu olevan. Hyvänä esimerkkinä se sairas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Ja muutkin katkerat u-kastajat. Niitähän riittää.

• lkjhgyfd
        npfqegf kirjoitti:

Tällä palstalla niitä uudestikastajia tuntuu olevan. Hyvänä esimerkkinä se sairas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Ja muutkin katkerat u-kastajat. Niitähän riittää.

npfqegf /15.3.2015 23:04

OLETKO asettanut itse itses Jeesuksen herraksi vai tekökö sen saatana?

JEESUS KÄSKI NÄIN OMIAAN, mutta teille perkeleen perisyntisille ei Jumalallisuuden opit ja tiedot kelpaa!
        Mieti rauhassa miksi niin on.

Väärennetyskään raamatussa ei ole lapsikaste sanaa!
        ja
        ne "kaste" sanat joita raamatussa on, ovat uskontunnustuksen kaltaisten ymmärtämättömyydestä revittyä valetta!

Kreikan kielen kaste merkitsee pesemistä ja siksi Jeesuksen teko ja käsky osoittaa, että kyseessä on peseytyminen.
        LUKEKAA JOSKUS JEESUKSEN EVANKELIUMIA NIIN TIEDÄ VAIKKA OPPISITTE!
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

Muitakin todisteita siitä, että kaste sana ja oppi on raamattuun väärennetty:

Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä

Toisin lapsia kohtelevien kohtelusta Jeesus opetti samassa tilaisuudessa näin:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

"Kastamalla" ei tule opetuslapsia vaan opettamalla!
        28:20 "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa ja todistaa ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien noudattaminen, totteleminen:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
        VALINTA ON TEIDÄN,
        TUOMITSETTEKO JEESUKSEN RIKOLLISEKSI VALEHTELIJAKSI VAI TUNNUSTATTEKO ITSENNE EKSYTYIKSI???

Älkää antako eksyttäjän, saatanaa palvelleen Paavalinkin teitä väärennetyn raamatun tekstein eksyttää!

JOS JEESUS ON NÄIN SANONUT, NIIN MIKSI SE TIETO EI TEILLE KELPAA?

Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä
        SAMALLA YHTEYDESSÄ JEESUS ANTOI MYLLYNKIVIEN KÄYTTÖOHJEET TOISIN LAPSIA KOHTELEVILLE. MUISTAKAA SEKIN.

ONKO TEILLÄ VAIN KERRAN, saatanallisuuteen PESTYT eksytettyjen JALAT?
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.

Jumala ja Jeesus EI OPETA, että ihmisiä, Jumalan Valtakunnan kaltaisia lapsiakin muka pitäs kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden KALTAISEKSIKSENNE järjettömiksi, asioita ymmärtämättömiksi aivopestyiksi uskovaisiksi!

Rikollisen kristinuskon yli 3500 eksyttäjien laumoissa riittää tilaa aivopestyille
        mutta
        Missä ovat Jumalan Valtakunnan kaltaiset ihmiset?

12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."

• Etsiväolenjalöytävä

Etsiväisenä löysin tämän videon,
      https://www.youtube.com/watch?v=HCZudzaCGlM
      En ole enään epätietoisena kasteestani.

• mjhygfr

"uudesti kastajata & uudesti kastamattomuus"
      EIVÄT OLE JESUKSEN ANTAMAA OPPIA.
      MUTTA

"Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

Tämä on ilmeisesti eksyttäjiltä unohtunut!
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun väärennökseksi!

JA TÄRKEÄÄ ON MUISTAA, ETTÄ;
      Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ketään, ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, lapsiakin raiskanneen rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes pedofiilien uhri alttareille uhrattavaksi!

Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohtelevilla Jeesus antoi myllynkivien käyttöohjeet.

Jos teille ei kelpaa Jeesuksen antama totuus niin olette perkeleestä oppeinenne!

Luukas 20:
      45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
      46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
      Mark. 13:21
      Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko

Jeesuksen evankeliummia Johanneksen mukaan:
      8:43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
      8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
      8:45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
      8:47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

Joka uskoo Jumalaan ja Jeesukseen ei riko Heidän Lakia eikä anna tukea Heidän Lain rikkojille.

Annatte eksyttää itsenne ja palvelette raamattuun väärennettyä saatanaa jumalananne:
      Matt. 28:20 "opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

• erttkkl

Uudestikastajaliiike alkoi 1900 luvun alkupuolella Kaliforniasta ja sitten nuo maailmaan putkahtaneet äkkäsivät tuon uudestikasteen, mutta niin voi käydä, kun ei ole apostolinen kirkko synnyttäjänä.
      Totuus on kuitenkin toisenlainen ja uskovat vanhemmat voivat antaa kastaa lapsensa! Nuo uudestikastajien julstukset ovat sydämettömiä ja he eivät taida rakastaa Jeesusta todella vaan omaa lahkouttaa, joka saa ilmeisesti sielunviholliselta kannatusta tuo kristittyjen kiusaaminen!
      Kastenkastamiisesta on vahvat todisteet kiron alkuajoilta!
      Kastetodistus
      Mooseksen Laki:"Kahden eli kolmen todistus on pätevä!"
      Uusi Testamentti:"Kaikki asiat pitää kiinnitettämän kahden eli kolmen todistuksen kautta." Kastteen todistajia ovat kummit, joita on kaksi tai kolme.

Tertulianus vanhalla iällään muutti mielensä kasteasiassa montanuslaisen harhan haihduttua ja kehoitti vanhempia viemään lapsensa kasteelle, nuhdellen heitä, 'minkä tähden he lykkäävät lapsiensa kasteen myöhemmäksi'. Löytyy kirjoituksesta Tertulianuksen kirjoituksesta Baptismos, josta löytyy englanninkielinen käännös.

Raamatussa kirjoitettu: "Kahden eli kolmen todistuksella asia pätevä."

Lastenkastamisen apostolisuudesta todistavat: Origenes:'Lastenkastaminen on apostolinen käytäntö.' Ja Augustinus:'Kirkko on saanut apostoleita tavan kastaa lapsia.' Sekä Tertulianus vanhalla iällään nuhteli vanhempia, jotka lykkäsivät lasten kastamista, ja kehoitti heitä viemään lapset pikaisesti kasteelle.
      Tuossahan on jo kaksi eli kolme todistusta lastenkastamisen apostolisuudesta.
      Joten asiassa ei pitäisi olla enää epäselvyyttä.

Didakhe'ssa(Apostolinen opetus) on mainittu kastekäytännöt, jossa valelukastekkin on mainittu käytännöksi, jos on vähän vettä tai muuten vaikeat olot.
      Apostolien suorittamien kasteiden yhteyessä ei ole muuta mainintaa kuin Kuulijan uskoontulo ja Pyhän Hengen saaminen ja kaste. Nuiden järjestyksestä, Pyhän Hengen saaminen ja kaste, on Apostolien teoissa vaihtelua ja siten ei saisi olla riidan aiheena.

• SanaKunniaan

" erttkkl

15.3.2015 20:25 "
        Apostolien suorittamien kasteiden yhteyessä ei ole muuta mainintaa kuin Kuulijan uskoontulo ja Pyhän Hengen saaminen ja kaste. Nuiden järjestyksestä, Pyhän Hengen saaminen ja kaste, on Apostolien teoissa vaihtelua ja siten ei saisi olla riidan aiheena."

- aivan. Vauvat ei ole uskossa, eivät ymmärrä tuo taivaallista evankeliumista ja Jeesuksesta. Miksi siis itse haastat ja vikoilet asioista?

" Kastetodistus

Uusi Testamentti:"Kaikki asiat pitää kiinnitettämän kahden eli kolmen todistuksen kautta." Kastteen todistajia ovat kummit, joita on kaksi tai kolme. "

- tuo ei millään lailla "lailllista" lasten kastamista. Ihmiskeksintöjä, Raamatusta et mistään saa vahvistusta tuolle höpötyksellesi

" Lastenkastamisen apostolisuudesta todistavat: Origenes:'Lastenkastaminen on apostolinen käytäntö.' Ja Augustinus:'Kirkko on saanut apostoleita tavan kastaa lapsia.' Sekä Tertulianus vanhalla iällään nuhteli vanhempia, jotka lykkäsivät lasten kastamista, ja kehoitti heitä viemään lapset pikaisesti kasteelle. "

- ne voivat todistaa ihan mitä vaan, muttei lasten kastamista.
        Apostolit eivät käskeneet, eikä kastaneet yhtään ymmärtämätöntä vauvaa.
        Vain uskonsa Jeesukseen tunnustavat, siis uskoontulleet kastettiin.

Ap, 2:
        41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

- on siinä ollut vauvat elementissään

" Totuus on kuitenkin toisenlainen ja uskovat vanhemmat voivat antaa kastaa lapsensa! Nuo uudestikastajien julstukset ovat sydämettömiä ja he eivät taida rakastaa Jeesusta todella vaan omaa lahkouttaa, joka saa ilmeisesti sielunviholliselta kannatusta tuo kristittyjen kiusaaminen! "

- edelleenkin kaste on vain uskoontulleille, ei ymmärtämättömille vauvoille.

Uudestikastetta ei ole siinä merkityyksessä, kuin yrität sanoa. Alkujaakin on ollut vain uskonsa tunnustaneitten upotuskaste Jeesukseen

Varoittaisin sinua ihan sydämestäni siitä, että väärentelet Jumalan ilmoitusta, saat pahaa aikaan Jumalan valtakunnalle puheillasi.

Aidosti uskoontulleet rakastaa JUMALAN SANAA ja kaikkia ihmisiä, ei uudestisyntyneet uskovat kiusaa ketään, vaan kehottavat parannukseen ja uskomaan Jeesukseen.

Älä puhu lahkoutumisesta, evlut on lahko siinä, missä muutkin kirkkokunnat.

Älä yritä opettaa sellaisista asioista, joista et ymmärrä oikeastaan mitään.

• gdqpwdf
        SanaKunniaan kirjoitti:

" erttkkl

Apostolien suorittamien kasteiden yhteyessä ei ole muuta mainintaa kuin Kuulijan uskoontulo ja Pyhän Hengen saaminen ja kaste. Nuiden järjestyksestä, Pyhän Hengen saaminen ja kaste, on Apostolien teoissa vaihtelua ja siten ei saisi olla riidan aiheena."

- aivan. Vauvat ei ole uskossa, eivät ymmärrä tuo taivaallista evankeliumista ja Jeesuksesta. Miksi siis itse haastat ja vikoilet asioista?

" Kastetodistus

Uusi Testamentti:"Kaikki asiat pitää kiinnitettämän kahden eli kolmen todistuksen kautta." Kastteen todistajia ovat kummit, joita on kaksi tai kolme. "

- tuo ei millään lailla "lailllista" lasten kastamista. Ihmiskeksintöjä, Raamatusta et mistään saa vahvistusta tuolle höpötyksellesi

" Lastenkastamisen apostolisuudesta todistavat: Origenes:'Lastenkastaminen on apostolinen käytäntö.' Ja Augustinus:'Kirkko on saanut apostoleita tavan kastaa lapsia.' Sekä Tertulianus vanhalla iällään nuhteli vanhempia, jotka lykkäsivät lasten kastamista, ja kehoitti heitä viemään lapset pikaisesti kasteelle. "

Ap, 2:
        41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

" Totuus on kuitenkin toisenlainen ja uskovat vanhemmat voivat antaa kastaa lapsensa! Nuo uudestikastajien julstukset ovat sydämettömiä ja he eivät taida rakastaa Jeesusta todella vaan omaa lahkouttaa, joka saa ilmeisesti sielunviholliselta kannatusta tuo kristittyjen kiusaaminen! "

Uudestikastetta ei ole siinä merkityyksessä, kuin yrität sanoa. Alkujaakin on ollut vain uskonsa tunnustaneitten upotuskaste Jeesukseen

Varoittaisin sinua ihan sydämestäni siitä, että väärentelet Jumalan ilmoitusta, saat pahaa aikaan Jumalan valtakunnalle puheillasi.

Aidosti uskoontulleet rakastaa JUMALAN SANAA ja kaikkia ihmisiä, ei uudestisyntyneet uskovat kiusaa ketään, vaan kehottavat parannukseen ja uskomaan Jeesukseen.

"Vauvat ei ole uskossa"

Väärin, vauvat ovat uskossa, ainakin jos ovat kasteessa saaneet Kristuksen itselleen.

"ne voivat todistaa ihan mitä vaan, muttei lasten kastamista"

Tästä käy hyvin uudestikastajien asenne. Jos jokin selvä todistus on vastoin heidän ennakolta päättämäänsä oppia, tuo todistus hylätään. Kyse on silkasta epärehellisyydestä.

"Apostolit eivät käskeneet, eikä kastaneet yhtään ymmärtämätöntä vauvaa"

Kastoivat ja Jeesus käski kastaa.

"- edelleenkin kaste on vain uskoontulleille, ei ymmärtämättömille vauvoille"

Kaste on KAIKILLE. Uskoville ja heidän perheikunnilleen. Ja koska vauva uskoo niin sinun argumenttisi nojalla kaste on eritoten vauvoille.

Uudestikaste on uudestikastajilla. Alkujaan ei ole ollut mitään uskovien upotuskastetta siinä mielessä kuin sinä väität. On kyllä ollut myös upotuskasteita ja uskovia ihmisiä on kastettu, mutta mitään uudestikastetta jota sinä opetat, ei ole ollut ennen 1000-lukua.

Kaikkien uudestisyntyneiden tehtävä on saarnata parannusta ja Jeesusta ainoana pelastustienä, mutta kukaan uudestisyntynyt ei ohjaa ketään uudestikasteelle.

Lahkoutuminen on juuri sitä että apostolisesta opista on luivuttu, eli sinun uudestikastelahkosi on juuri stä.

Nimimerkki erttkkl ymmärtää näistä asioista paljon,joten tuollaisten lahkolaisten pitäisi pysyä poissa täältä.

• järkipuhetta

Järkipuhetta P. Paavolalta:

Miksi sylivauvoja ei saa kastaa

"---sylivauva ei ymmärrä vielä edes omaa äidinkieltänsä eikä ole siten sopiva opetettavaksi.

--- uskoon tulleen ja vedessä kastetun tulisi ottaa myös osaa ehtoolliseen, eli viinin ja leivän osallisuuteen. Tämäkin on mahdotonta sylivauvalle, ...

---Kirkko ei kykene opettamaan vauvoja, koska he eivät ole itse päättäneet uskoa Herraan Jeesukseen, eivätkä he edes vielä kykene ymmärtämään tulevaa äidinkieltänsä. Tästä syystä kirkko ei opeta sylivauvoja, vaikka "kastaakin" heitä.

(Kirkko joutuu toimimaan siten, että se erottelee "kastettuja" kahteen erilaiseen ryhmään; ymmärtävässä iässä olevat, joita voidaan opettaa ja ymmärtämättömässä iässä olevat, joita ei voida opettaa.)

---Raamattu ei opeta, että seurakunnassa on kastamattomien ryhmä, joita ei voi opettaa, kun vasta sen jälkeen kun he ymmärtävät puhetta. Raamattu opettaa tietoisesta uskoon tulemisesta, jonka seurauksena hänet kastetaan vedessä sekä häntä opetetaan Jumalan sanan kautta.

• kuytr

erttkkl 15.3.2015 20:25
        "Uusi Testamentti:"Kaikki asiat pitää kiinnitettämän kahden eli kolmen todistuksen kautta." Kastteen todistajia ovat kummit, joita on kaksi tai kolme."

Sinulla on näitä tekstejä tyrkyllä MUTTA MISSÄ KOHTAA RAAMATTUA TUO ON?
        Ei pitäs olla vaikeaa laittaa esiin tieto mistä sen saa toisetkin lukea!

• Tapio522eikirj
        SanaKunniaan kirjoitti:

" erttkkl

" Kastetodistus

Ap, 2:

Kirjoitat:
        "... kaste on vain uskoontulleille, ei ymmärtämättömille vauvoille...".

Kysyn; Millaisia olivat ne lapset ymmärrykseltään, joita vanhemmat toivat Jeesuksen tykö?
        Joista hän sanoo: "Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse" (Mark..10:15).

• ndjmjvsa
        Tapio522eikirj kirjoitti:

Kirjoitat:
        "... kaste on vain uskoontulleille, ei ymmärtämättömille vauvoille...".

Kysyn; Millaisia olivat ne lapset ymmärrykseltään, joita vanhemmat toivat Jeesuksen tykö?
        Joista hän sanoo: "Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse" (Mark..10:15).

NO MISSÄ KOHTAA TUOSSA JEESUS OPETTAA LAPSIKASTEESTA?

FAKTAA:

Johanneksen evankeliumi:

Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun väärennökseksi!

Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ketään, ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, lapsiakin raiskanneen rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes pedofiilien uhri alttareille uhrattavaksi!

Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohtelevilla Jeesus antoi myllynkivien käyttöohjeet.

Lapsista, meidän tulee muistaa myös se, että Jeesuksen antaman tiedon mukaan Jumalan Valtakunta on lasten kaltainen joten lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia. KASTAMALLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAINEN LAPSI, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden PERISYNTISEKSI, ON RIKOS myllynkivi opin mukaan.

Uskovapautta koskeva Laki ei anna kenellekkään uskoa toisen puolesta, edes edes oman lapsen.
        Ihmis- ja lasten oikeuksia ja lasten suojelusta on selvät kansain väliset sopimukset JA KIRKOILLE EI OLE ANNETTU ERIKOIS OIKEUKSIA NIIDEN SOPIMUKSIEN MUKAAN.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLINEN 11§ uskonnollinen uskonvapaudesta nauttiva järjestö vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing

JEESUS EI KÄSKENYT KASTAA / PESTÄ KETÄÄN, LAPSIAKAAN, LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENIKSI, USKOVAISIKSI TAI EDES SEURAKUNNAN PERKELEEN PEDOFIILIEN RAISKATTAVIKSI.
        MUTTA
        JEESUS SIUNASI LAPSIA JA TOISIN LAPSIA KOHTELEVILLE ANTOI MYLLYNKIVIEN KÄYTTÖOHJEET.
        luterilaisuudenkaan spermakaste perkeleet eivät ole jumalan palvelijoita vaan saatanaa jumaloivia uskovaisia:
        http://yle.fi/uutiset/insestin_uhri_marja_taisteli_itselleen_avun/6158811
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194940912797/artikkeli/juuri nyt tampereen hiippakunnassa uusi raskas rikosepaily.html

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194938304461/artikkeli/seurakuntavaaliehdokasta epaillaan vakavasta rikoksesta tampereen hiippakunnassa.html

herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

JEESUKSELLA ON TEILLE ASIAA...
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

• EiVauvoja

Aivan, ensin uskontunnustus Jeesukseen ja sitten kasteelle Jeesukseen nimeen.

• mnjhgfd

Jumalaa ja Jeesus palveleville ei ole mitää uskontunnustusta niin kuin herraa ja herra jumaloivilla on aivopesu ohjelmana:
        Uskontunnustuksensa lahkoille antaneet ovat JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDESTAAN, JA IHMISYYDESTÄÄN LUOPUNEITA AIVOPESU UHREINA.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

"hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

TUO ON PAHA KOHTA, ei JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISEN ihmisen tule lutheriakaan oppeineen palvoa jumalana! Järjettömille ilmeisesti ihan ok oppi! Lutherista ei ihmisille tule jumalaa edes uskomalla mutta eksytetyille hengellisesti sairaaksi manipuloiduille se kelpaa!

Jumalan Valtakunnan kaltainen ihminen ei ole tuollainen, mieleltään sairaaksi koulutettu perisyntinen uskovainen.
        Jumalaa ja Jeesus palvelevat eivät ole rikollisen kristinuskon uskovaisia vaan Jumalan ja Jeesuksen Lakeja ja oppeja kykyjen mukaan noudattavia KRISTILLISIÄ ihmisiä jotka eivät kristittyjen tavoin tappa, tapata, raiskaa; lapsiakin, ryöstä jne.

Rikollisen kristinuskon kristityillä ei ole yhtään Jeesuksen perustamaa seurakuntaa eikä Jeesuksen opetuslasta mutta heillä on saatanaa ja sen epäjumalia jumalanaan palvelevia aivopestyjä perisyntisiä uskovaisia.
        paavalilais-luterilaisuuden perkeleen perisyntisyyden uskovaiset ovat eksytettyjä ja mieleltään sairaaksi manipuloituja saatanan palveljoita mutta eivät ymmärrä sitä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

Tappamalla Jumalalle ja Jeesukselle uskollisia saa eksytettyä kristityksi miekalla:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'
        Siis, tuossa Lutherin tunnustatte jumalaksenne ja palvelette sitä rikollisuuden herra jumalaa Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä pilkkaavina! Järjettömyydenne on todella hirvittävää!
        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.

"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

Sivistykää edes sen verran, että palvelette herra jumalaanne hänen omassa nimessä eikä Jumalan ja Jeesuksen pilkkaajina!

• njhgytr

Kaste:

Johanneksen evankeliumi:

Lapsista, meidän tulee muistaa myös se, että Jeesuksen antaman tiedon mukaan Jumalan Valtakunta on lasten kaltainen joten lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia. KASTAMALLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAINEN LAPSI, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden PERISYNTISEKSI, ON RIKOS myllynkivi opin mukaan.

Uskovapautta koskeva Laki ei anna kenellekkään uskoa toisen puolesta, edes edes oman lapsen.
      Ihmis- ja lasten oikeuksia ja lasten suojelusta on selvät kansain väliset sopimukset JA KIRKOILLE EI OLE ANNETTU ERIKOIS OIKEUKSIA NIIDEN SOPIMUKSIEN MUKAAN.

Ihminen, joka ei osaa ymmärtää Jeesuksen esimerkillisiä tekoja oikeiksi vaan uskoo väärennetyn rikollisten vääräntämään raamattun on törkeästi saatanaa palvelevien toimesta aivopesty.
      On rikos kastattaa Jumalan Valtakunnan kaltaisia ihmisiä, pikku lapsiakin, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen rikollisuuden lapsiuhreiksi!
      HÄVETKÄÄ!

Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

***(KP)
      Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194940912797/artikkeli/juuri nyt tampereen hiippakunnassa uusi raskas rikosepaily.html

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194938304461/artikkeli/seurakuntavaaliehdokasta epaillaan vakavasta rikoksesta tampereen hiippakunnassa.html

Tuollainen lauma perkeleen perisyntisyys lapsia uhrinaan käyttävä rikollisuus on perkeleestä!
      Ja sen sarvipää saatanan rikollisuuden orjuutta MAINOSTATTE USKOVAISINA JUMALAN JA JEESUKSEN NIMISSÄ; HEITÄ pilkkaavina ja rikoksiinne HEITÄ syylliseksi osoittaen ja olette muka ainoat jotka pelastuu!!!
      Hyi helevetti teidän omavanhurskauttanne!!! Hävetkää.

Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;

• njksk2

TE, jotka ette usko, että raamattu on väärennetty, niin kertokaapas KUKA JA MISTÄ JA MIKSI SE JUMALAN JA JEESUKSEN ANTAMAN LAIN, "ÄLÄ TEE HUORIN" POISTI?
      Ja tuollaisia raamatun teksteillä eksytyksiä raamattu on täynnä joten ei ole uskovaisten syy että eksyy.

paavalilais-luterilaisuuden herra on saatana kuten paavali rehellisesti tunnustaa.
      Sitä herraa ja se herran herra teille kelpaa jumalaksi ja annatte niiden oppien pestä itsenne ja Jumalan Valtakunnan kaltaiset lapsenne järjettömiksi!

Ei ihmisen tarvitse ymmärtämätön ja järjetön olla mutta uskovaisille se vaikuttaa olevan välttämättömyys!!! ....muutenhan ei tällaista ylpeilyn tahtoa omiin historiliin tekoihin olisi!
      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

***(KP)

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
      "teuta
      8.8.2012 00:24
      Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

luterilaisuus sisäpiirineen ja oppeineen on ilmeisesti edelleen tällaista:
      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
      "Kiva kun olit tarkkana
      teuta 13.11.2010 14:18
      Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
      Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein"

• kcuch

No hyvä! Tutki tarkkaan se vanha Katekismus.

• nhgtgfr
        kcuch kirjoitti:

No hyvä! Tutki tarkkaan se vanha Katekismus.

Sen ovat jo luder/lutheria jumalaan palvelevat lukeneet ja käytännössä totetuttaneet jopa lahkonsa omia uskovaisia ja heidän lapsia noitarovioillakin tappaen.

• chuch

Eipä nyt ihan hiljattain ole ketään tapettu luterilaisten toimesta. Vai onko sinulla parempaa tietoa?

• chuch

Matti, laitappa taas se perussetti, että voin sen lukea.

• ujfklkfmle
        chuch kirjoitti:

Eipä nyt ihan hiljattain ole ketään tapettu luterilaisten toimesta. Vai onko sinulla parempaa tietoa?

chuch 16.3.2015 19:08
        "Eipä nyt ihan hiljattain ole ketään tapettu luterilaisten toimesta. Vai onko sinulla parempaa tietoa?"

Tappaminen, tapattamiset ovat vanhememattomia rikoksia.

Kirkon kansain välisten rahastojen kautta ja suomalaistenkin lähetystyö rahoituksilla näitä rikollisen kristinuskon syyttömienkin tappamisia ja tapattamisia suoritetaan jotta pastoritkin saisi lisä mainetta saatanallisuudestaan:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Noitavainot nykyaikana
        Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[14] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[15] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia." Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[18]

http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

Ja uskovaiset suomessakin vaikenee herra pelossa kun heidan lapsensa tekee itse murhan sairaa rikollisuuden opin murtamana:
        Lainattua tekstiä:

Suomen terveyden hoito ei saa julkaista faktaa nuorista; uskoon liittyvien saatanallisuuksien takia itsemurhan tehneistä mutta joukossa on voimakkaita yksilöitä jotka eivät anna rikollisuudelle oikeutta. Tässä eräs sellainen jonka rehellisyydestä IHMISET ovat ymmärtäväisiä kiitollisia.

TÄLLAISTA RIKOLLISUUTTA ILKKUEN TUETTE TÄNÄÄN MUTTA OMAA SAATANALLISUUTTA OSOITATTE:

seuraus herra jumalan käskystä:
        ***(KP)

ÄLÄ TAPA KÄSKYN RIKKOMISTA SE ON PAKKO LAPSIKASTEKKIN ja uhri merkataan hengellisesti tapetuksi murha aseen kuva (otsaan) joten hengellisesti raatoja on olemassa.
        OLETKO YKSI SELLAISEN RIKOKSEN UHRI?!

Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;

• juhytgbf
        chuch kirjoitti:

Matti, laitappa taas se perussetti, että voin sen lukea.

useilla nimimerkeillä kirjoittava "matti" on todella kummallinen ja uskovaisten suosikki:
        "teuta, teu, Gapriel., matti., ville, väinö, Fered. kalle" jne

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10460285
        "MATTI
        17.2.2012 21:05
        Kaiken laista se pi ru teettää örvelö on itse vääntänyt nuo kiharat
        eikä millään meinaa uskoo , ei millään ..kukaan ei ole sinun sanoja
        vaille mutta meistä mon laittais kädet ristiin kun vatatuisimme sinust
        Jospa tuo Israelin käytntö Temmppelin kanssa ei miellyttänyt Jeesusta
        silloin koska , kasvatus oli se kun se oli , Häenlle ei kelvannyt , Fariesus ,
        sadukkeus , kirjanoppineet . lainoppineet , eikä nasarealaiset se oa joka
        ajoi Hänet sieltä pois heissä kaikissa oli se vika , että he oli kukin jo van -
        hurskas ja kukaan ei ollurrrrt stntinen , joka olisi tarvinnut saada syntiä
        anteeksi , SIKSI JEESUS PERUSTI SEURAKUNNAN , JOHON KELPASI KAIKKI
        JA SIKSI SITÄ IHMETELLÄÄN TÄNÄÄN TÄÄLLÄ ,, TÄSTÄ ON KAIKKI KIINNI-- "

Jeesus ei ole yhdenkään rikollisen kristinuskon seurakunnan perustaja joten paavalilais-luterilaisuuden opettaa väärää tietoa pikku piruilleen:
        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

1.Korinttolaiskirje:

2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

Tappamalla Jumalalle ja Jeesukselle uskollisia saa eksytettyä kristityksi miekalla:
        1.Korinttolaiskirje:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9864171
        teuta, teu, Gapriel., matti., ville, väinö, Fered. kalle jne
        "14.5.2011 16:22
        Ei tuosta ÄLÄ TAPA käskystä , tarvii sen enenpää ymmärtää
        kun mitä siinä lukee .."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
        "Jeesus on tie
        1.7.2011 20:09
        Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
        Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
        Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
        Jumalalta!"

VAROKAA, ETTÄ ETTE TEKIN TULE VAINAJINA RAISKATUKSI:
        Murhattujen, kuolleiden jne parittaminen on saatanaa palvelevien rikoksia:
        "teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"

herra jumalalla on kaltaisiksi luotuja pikku piruja!
        Tätä ette usko vaikka uskotte uskovanne:
        23:33 "Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"

• Aksu5211

Nosto,,,

• Nosto,,,,,,,,

• millonpäteväkaste

"Kasteelle,,,Kasteelle mennää omin jaloin!!..Siis pikkulapsikin voi mennä kasteelle, kun haluaa sitä itse, ja kävelee itse kastajan luo,,järvi, uima-allas,,kasteallas,,ym,,Aameen"

Jaaha... entä jos kastettavalla ei ole jalkoja, tai hän istuu vaikka pyörätuolissa?

Entä jos ei kuitenkaan tajuakaan kasteen merkitystä (menee vaikka 8-vuotiaana kasteelle ymmärtämättä sen oikeaa sisältöä)? Pitääkö sitten ottaa taas uusi kaste, kun tietää paremmin?

Olisiko sopiva ikäraja kasteelle vaikka 15-16 vuotta, ja sitä ennen pitäisi käydä joku kastekoulu? Helluntaisillahan onkin jo ilmeisesti jonkinlainen rippikoulu, jonka päätteeksi voi tehdä "uskonratkaisun" ja ottaa kasteen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      374
      3214
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1526
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1312
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1311
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1305
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1255
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1155
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1062
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      25
      960
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      857
    Aihe