Miksi elää "hyvä" elämä?

Makesport

Miksi pitää elää hyvä elämä?

Joh 3:16
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka USKOO häneen, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

Jos on (en ole) uskovainen ja uskoo jumalaan, eli saa synnit anteeksi ja saa ikuisen elämän, niin:
Miksi pitää elää ns. hyvin??

Tehän opetatte että uskominen riittää, synnit saa anteeksi.
Siinä tapauksessahan on IHAN SAMA miten päivänsä täällä maankamaralla viettää, eikö :)

7

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olle Karlsson

Niinhän se onkin. Vaikka kuvittelee elävänsä hyvin ja nuhteettomasti, ihminen elää juuri niinkuin elää. Kyllä nämä pedofiilipapitkin ovat tienneet, että pikkupoikien kanssa homostelu on syntiä, mutta kun viettipaineet ovat kasvaneet, mikään ei ole auttanut. On ollut pakko purkautua. Samalla tavalla kaikki ihmiset tekevät omat syntinsä.

• Eija_Moilanen

Siis pari riviä ja jippii voin tehdä mitä haluan.
      No se näkyy sitten numeroissa.
      Laitan alle suuremman kokonaisuuden kyseistä paikkaa ja selitän vähän. Mutta ei sinun minua pidä uskoa vaan sitä mitä siellä lukee. Tuosta käärmeen selitys löytyy Vanhasta testamentista ja laitan myös linkin sinne. Kyse oli Israelin kansasta, ja Jumala lähetti seuraukset käärmeiden muodossa. No Mooses siitä rukoilemaan heille apua ja Jumala kehoitti Moosesta asettamaan käärmeen kepin nenään ja joka siihen katsoi, ei kuollut käärmeen puremin ja jos ei katsonut niin siihenhän kuupahti. On ihan jokaisen oma asia haluaako huti menoaan jatkaa ja seurauksetkin me jokainen itse kannamme. Jos haluat elää ihan miten vaan niin kyllä sinä ja sinun läheisesi sen kannatte. Ei se minun elämääni taida vaikuttaa.

4 Moos. 21

5 Ja kansa puhui Jumalaa ja Moosesta vastaan: "Minkätähden te johdatitte meidät pois Egyptistä kuolemaan erämaahan? Eihän täällä ole leipää eikä vettä, ja me olemme kyllästyneet tähän huonoon ruokaan."
      6 Silloin Herra lähetti kansan sekaan myrkkykäärmeitä, jotka purivat kansaa, niin että paljon kansaa Israelista kuoli.
      7 Niin kansa tuli Mooseksen luo, ja he sanoivat: "Me teimme syntiä, kun puhuimme Herraa ja sinua vastaan. Rukoile Herraa, että hän poistaa käärmeet meidän kimpustamme." Ja Mooses rukoili kansan puolesta.
      8 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon".
      9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=4. Moos. 21:8&rnd=1102059900924

Joh. 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
      15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
      18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
      19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
      20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
      21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
      22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
      23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
      24 Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
      25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
      26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".
      27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
      28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
      29 Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.
      30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
      31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
      32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
      33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
      34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
      35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
      36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1102059336384&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=Joh. 3&ctx=-1&mod1=FinPR&mod2=&mod3=

• "netti pastori"

Kun ihminen uudestisynttyy ja tulee Jumalan lapseksi niin hän haluaa tehdä Herransa tahdon.

Sellainen joka tahtoo edelleen elää synnissä ja tehdä mitä huvittaa ei ole oikeasti edes uskossa.
      Kun ihminen on uskossa ja tekee syntiä niin Pyhä Henki nuhtelee häntä joko omantunnon tai kirjoitetun sanan kautta ja ihmine tietää rikkoneensa Jumalaa vastaan ja HALUAA tehdä parannuksen.

Kun olemme uskossa niin enää en elä minä vaan Jeesus minussa. Jeesuksen tahdosta tulee meidän tahtomme.

Täytyy myös muistaa että vaikka me emme pelastukkaan lain täyttämisellä niin se ei tarkoita etteikö meidän tulisi sitä totella.

Jeesus sanoi myös että ei jokainen joka sanoo minulle Herrea Herra pääse taivasten valtakuntaan vaan se joka tekee minun taivaallisen isän tahdon.

Hyvää luettavaa on myös Room luvut 4-6

Toivottavasti tämä auttoi, asiasta tosin voisi kirjoittaa paljon enemmänkin ja seikkaperäisemmin.

• Timoteus

Pystynyt tekemään sitä hyvää mitä halusi vaan teki myös sitä pahaa mitä ei halunnut..
        Ihmisessä taistelee loppuun asti kaksi voimaa, mutta Jumalan voima on suurempi. On siis toisaalta totta, ettei ihminen voi olla uskossa halutessaan elää synnissä mutta hän pelastuu vaikka tekeekin syntiä(jota on siis halunnut sillä hetkellä tehdä). Sillä ihminen tekee myös sellaista, jota ei ymmärrä synniksi ennenkuin heti Pyhä henki nuhtelee. Joka tapauksessa Jumalaan uskominen alkaa muuttaa ihmistä niin, että synnin tekeminen ei enää vedä niin kuin aiemmin.

• "netti pastori"
        Timoteus kirjoitti:

Pystynyt tekemään sitä hyvää mitä halusi vaan teki myös sitä pahaa mitä ei halunnut..
        Ihmisessä taistelee loppuun asti kaksi voimaa, mutta Jumalan voima on suurempi. On siis toisaalta totta, ettei ihminen voi olla uskossa halutessaan elää synnissä mutta hän pelastuu vaikka tekeekin syntiä(jota on siis halunnut sillä hetkellä tehdä). Sillä ihminen tekee myös sellaista, jota ei ymmärrä synniksi ennenkuin heti Pyhä henki nuhtelee. Joka tapauksessa Jumalaan uskominen alkaa muuttaa ihmistä niin, että synnin tekeminen ei enää vedä niin kuin aiemmin.

Juuri noin. Uskovakin lankeaa mutta hän kärsii synnintekemisestä ja lankeemuksensa jälkeen pyytää ja saa anteeksi.

• sfsfsf

Ei se ihan sama ole, että miten elää.

Olisi oman itsen kannalta ihanteellisinta elää siten, että omatunto ei mistään syytä. Yleensä, jos ihminen tekee jotain väärin jotakin toista ihmistä kohtaan, alkaa omatunto syyttää.
      Joten, kai lähimmäisen arvostaminen, kunnioittaminen ja rakastaminen ovat niitä perus elämäntapoja, joihin UT kehoittaa ja rohkaisee. Silloin ei omatunto syyttele :) Silloin elämästä tulee hyvä ja nautinnollinen.

Mitä sitten taas tulee juutalaisten vanhojen lakien noudattamiseen, niin niistä Jeesus on uskovan vapauttanut, eli niitä ei tarvitse uskovan alkaa orjailla, eikä päätänsä seiniin hakata yrittäessään niitä noudattaa. Kaikki laki on täytetty siinä, että rakastaa lähimmäistään. Ihminen, joka rakastaa lähimmäistään, ei yleensä tee vahinkoa itselleenkään, eikä muille. Niissä puitteissa on mukava iloita elämästä.

• .
      Ensinnäkin "Nettipastori" kirjoitti hyvin.

- - -

Oma kommenttini on:

Yeshua opettaa: "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi !"

Olet varmaan kanssani samaa mieltä Yeshuan opetuksen ainutlaatuisuudesta ja sisällön paikkansapitävyydestä.

Mutta alahan TODELLA osoittaa KAIKILLE lähimmäisillesi rakkautta (siis myös vihamiehillesi ja niille, joita olet tähän saakka karttanut, vihannut ja jopa inhonnut), niin hyvin pian huomaat, ettet kerta kaikkiaan kykene siihen !

Et voikaan kyetä, koska olet vielä muitten uudestisyntymättömien ihmisten lailla suruton syntinen eli esivanhemmiltamme Aatamilta ja Eevalta perimäsi syntisen luontosi orja.

Voit silloin apostoli Paavalin tavoin kysyä:
      "Jäsenissäni näen toisen lain, sillä sitä hyvää mitä tahdon, minä en tee, mutta sitä pahaa mitä en tahdo, minä teen... Kuka pelastaa minut tästä synnin ja kuoleman ruumiista ?"

Vastaus on: Adon Yeshua HaMashiach ! (Suomennettu virheellisesti nimiksi: Herra Jeesus Kristus). Pelastusprosessisi alkaa TÄÄLLÄ MAAN PÄÄLLÄ ja jollei ala, niin se ei ala lainkaan kohdallasi !

Sinun tulee ENSIN uudestisyntyä Jumalan lapseksi ja saada Pyhä Henki oppaaksesi ja Raamatun ohella voimanlähteeksesi. Sitten alat vähitellen oppia osoittamaan rakkautta myös vihamiehillesi sekä sanoissa että teoissa. Kyseessä on tosi pitkä prosessi jopa Hengen uudessa tilassa ollessasi !

Mainitsemallasi hyvällä elämällä tarkoittanet ilmeisesti moraalisesti korkeata ja raitista uskovan elämää.

Vain sellainen elämä on TODELLISTA elämää ja vain se tuo sinulle todellisen onnen, ilon, mielekkyyden ja päämäärän elämällesi sekä olemassaolollesi. Sellaista elämää eläessäsi koet miten Kaikkivaltias osoittaa mieltymyksensä sinua kohtaan suojellen, varjellen ja johdattaen sinua tämän hengellisesti kuivan ja näännyttävän kansojen erämaan läpi ja siunaten sinua ylitsevuotavasti armollaan, rakaudellaan ja läsnäolollaan. Saat sen lisäksi täällä alhaalla vaeltaessasi olla siunauksena lähimmäisillesi ja mikä parasta:

Kun kohta siirryt ikuisuuteen, saat kohdata täällä alhaalla tutuiksi tulleet uskovat lähimmäisesi rakkaan Isämme ja Vapahtajamme kotona Kirkkauden Saleissa ja elää ikuisesti heidän yhteydessään !

Siunausta Yeshuassa !
      .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3850
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      187
      3100
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2966
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2461
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      363
      2260
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1880
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1575
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1485
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1398
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1372
    Aihe