http://www.iltalehti.fi/terveys/2015022319249114_tr.shtml
"Tutkimuksen mukaan 4-7 kertaa viikossa saunovien riski äkilliseen sydänkuolemaan on peräti 63 prosenttia pienempi kuin vain kerran viikossa saunovilla."
Nyt vielä terva ja viina pitää todistaa terveyttä edistäviksi, niin alkaa se vanha sanonta saamaan katetta.
Tuossa tutkimuksessa ei tosin taidettu vielä tutkia saunan parantavaa vaikutusta millekään jo puhjenneelle taudille ja jos tuokin kesti yli 20 vuotta, niin saadaan vielä hetki odottaa, että mitkä taudit saunomalla parhaiten paranevat.
Saunominen on nyt todistettu terveelliseksi!
4
<50
Vastaukset
- 3Timo
Ai prkl! Pitääki lopettaa saunominen KOKONAA koska se o noin vaarallista!?! :/ Varsinki ku saunon just vaa kerran viikossa! :/
- saunahullut_erikseen
En ole moneen vuoteen käynyt saunassa. Siitä syntymäkodin sisälle lämpiävästä jäi kai jonkunlainen kammo koko saunakulttuuria kohtaan.
Suihku riittää meikälle kuten 90% maailman ihmisistä. Tosin köyhimmillä maailmassa ei ole edes suihkumahiksii. Sekä pihasauna, että sauna sähkökiukaalla olisi, mutta ei ole vaan mun juttuni. - Halla-ahon_äänestäjä
Sauna laskee verenpainetta ja se on hyvä. KYLMÄSTÄ KOHTUUKUUMAAN MENEMINEN ON HYVÄ
KUUMASTA PIENEENKÄÄN KYLMÄÄN MENEMINEN ON ERITTÄIN VAARALLISTA - höyrymakkara
Tavallisen terve on oltava kestääkseen kunnon löylytyksen vähintään joka toinen päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774502Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112473- 1721655
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2451512- 1241410
- 1221317
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721239Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91231- 761222
- 35976