HIV-positiivisen tapailu, suostuisitteko?

Mietteliäsihminen

Eli, haluaisin fiksuja, tämän päivän tietotasoa vastaavia kommentteja aiheesta:"Tapailisitte ihanaa ihmistä, joka sitten muutaman tapailukerran jälkeen kertoisi olevansa hiv-positiivinen"? Muuten olisi siis ko henkilöllä elämä kunnossa ja hiv:n olisi saanut valehtelun seurauksena aiemmalta kumppanilta.
Ai niin, ja suhde ei siis olisi edennyt vielä fyysiselle tasolla ennen tuon asian kertomista..
En tosiaankaan kaipaa kommentteja, jotka perustuvat 80-90-luvun tietoihin kyseisestä sairaudesta.
Kiitos jo etukäteen. :)

9

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinMeillä

      Itse olen HIV ja olen juuri tuolla tavalla lähtenyt liikkeelle nykyisessä suhteessani. Itseasiassa tartunnankin sain kuvaamallasi tavalla. Toisin sanottuna kyllä tässä maailmassa on ihmisiä, jotka tapailee, seurustelee ja elää parisuhteessa ihmisen kanssa, ei viruksen =)

      • Mietteliäsihminen

        Kiitos kommentistasi!
        Miten tämä toinen ihminen suhtautui asiaan ja miten kerroit hänelle? Niin, ja oletko mies vai nainen? Entä miten tämä vaikuttaa teidän arkeen?
        Itselläni on niin itsekäs olo siitä, että vaikka olen tällainen, niin silti toivoisin tämän ihmisen haluavan olla kanssani..


      • NäinMeillä

        No olihan se tietysti järkytys, joutui pohtimaan asioita itsekseen jonkun aikaa, mutta päätti sitten pohdittuaan jatkaa tapailua. Olen mies ja ollu positiivinen jo 10 vuotta. Arkeen tämä ei vaikuta millään tavalla, ihan normaalia elämää kuten kaikilla muillakin =) Jos olet itse positiivinen, niin tietysti ymmärrän tuon sun toiveen, siltikään et voi asioita toisen puolesta päättää. Ehkäpä tämä toinen vaatii vaan aikaa miettiäkseen asioita.


    • Rajanveto

      Lopettaisin suhteen olisi sitten mies tai nainen. HIV on vieläkin parantumaton sairaus. Uudet lääkkeet ovat hyviä mutta jos ne eivät autakaan olet 10 vuoden päästä tartunnasta kuoleva AIDS potilas jossakin sairaalassa. Vaikka elämäni ei aina olekaan niin loisteliasta niin toivon silti että saisin elää terveenä ja vanhaksi. HIV positiiviselle sopii kumppaniksi toinen HIV positiivinen.

      • SamallaLogiikalla

        Ja diabeetikolle sopii kumppaniksi toinen diabeetikko.


    • Nimierkkiörkkiö

      Nykyisillä lääkkeillä virusmäärät saadaan niin olemattomiksi että tartuntavaaraa ei käytännössä oikein ole, siltä kannalta en näe syytä lopettaa tapailua HIV:n takia. Tietenkin lääkitys heikentää immuunipuolustusta ja joutuu hitusen kiinnittämään huomiota muihin tartuntavaaroihin. Kuitenkin nykyisessä ylihygieenisessä yhteiskunnassa sen ei uskoisi hirveästi normaaliin elämään vaikuttavan. Että why not jos tyyppi muuten on ihana :)

    • Tapailisin kyllä.. Ja itseasiassa minua kiihottaa jopa se että toisell olisi HIV.. sairasta ehkä mutta silti ihminen se on vaikka hiv:tä kantaisikin.

      • Pikkukullinen

        Ilmeisen paljon kiihottaa koska kaivoit vanhan ketjun ylös.
        Silti suhteessa pitäisi olla varovainen ja varautua siihen että toinen kuolee liian aikaisin.


      • infoo888888888888

        Höpö puhetta.

        Nykyään HI-virus tappaa vain 2% tartunnan kantajista, eli voi elää yhtä pitkään kuin muutkin.

        Itse kehoitan vain pitämään tartunta riskin mielessä, sillä lääkkeilläkään ei voida riskiä poistaa, joten suojaamaton seksi on aina riskialtista puuhaa, tosin lääkkeet vähentävät sitä merkittävästi, mutta ei täysin.

        Myös lapsen hankinnan kohdalla sopii myös miettiä adoptiota, sillä HI-virus voi periytyä äidiltä lapselle kohdussa, tosin riski on nykyään hyvin pieni.

        Jos olet aidosti kiinnostunut henkilöstä, niin rohkeasti vain katsomaan mihin suhde vie, ei HI-virus estä seurustelua niin seksin kuin rikkaan elämän jakamiselta, etenkin viimeistä se vain tekee elämän jakamisesta rikkaamman

        Ennemmin sopii kysyä oletko halukas seurustelemaan vaikko pitämään vain mahdollisesti läheisen ystävyys suhteen henkilöön.

        Moni kuvittelee seurustelun ja naimisiin menon olevan ainoa varma tie onnelliseen elämään, mutta ystävät ovat myös erittäin tärkeitä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe