Stadin asunto

vuokralainenn

Kuinka nopeasti olette saaneet asunnon kaupungilta ja laitoitteko mitä perusteluja hakemukseen?oliko alueita paljonkin? jos on kerran jo saanut asunnon ja lähtenyt niin onkohan mahdollisuutta saada uudelleen? tai kuinka kauan olette olleet jonossa jo? Auttaakohan jos on asuntotoimistoon yhteydessä?

17

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfghsfgh

"Auttaakohan jos on asuntotoimistoon yhteydessä?" Metro lehti julkaisi joskus viime syksynä/alku talvesta jutun, jossa asunnon saantia käsiteltiin. Siinä sanottiin, jottei jatkuva toimistoon soittelu auta.

Tulorajat stadin asunnot asukkaille on ilmeisesti suunitteilla ja hyvä niin. On perseestä, että esim 4000e/kk tienaava lymyää 500e yksiössä samaan aikaan, kun joku köyhä joutuu olee sillan alla.

• taioikeastiauttaa

Minun kohdalla auttoi tai sitten oli tuuria! :)

Itse laitoin hakemuksen noin 4 kuukautta aijemmin kuin minulle asuntoa tarjottiin. Hain kaksiota kaikkialta muualta paitsi itä-helsingistä kun se oli työnpuolesta liian kaukana. Ensiksi ei kuulunut mitään, laitoin välillä s-postia kysyäkseni tilanteesta. Viimeiset 2 viikkoa sitten soittelin joka päivä kunnes yhtenä päivänä tarjottiin asuntoa. :)

• joulupukkiauttaa

Ja sitten heräsit, kävit kusella, laskit kissan ulos ja menit takaisin punkkaan.

• 16vuottajonossa

Parikyttyhatta hakijaa niin ettei kannata soitella. Lapsen kanssa saa asunnon helpommin. Ilman ei. Yksinäisen hakijan turha toivoakaan.

• Jonossaedelleen

Tiedän tapauksia, joissa ollaan yksinhuoltajia/raskaana/irtisanottuja jne. Asunnon saa nopeasti.
        Tunnen myös muutamia ihmisiä, joilla on hekan kämppä, jossa eivät itse asu: Siis alivuokrataan. Tätä tekevät sekä varakkaammat että vähävaraisemmat.
        Näin yhteiskunta toimii ja talous kasvaa: köyhät ryöstävät köyhemmiltä.

• smure
        Jonossaedelleen kirjoitti:

Tiedän tapauksia, joissa ollaan yksinhuoltajia/raskaana/irtisanottuja jne. Asunnon saa nopeasti.
        Tunnen myös muutamia ihmisiä, joilla on hekan kämppä, jossa eivät itse asu: Siis alivuokrataan. Tätä tekevät sekä varakkaammat että vähävaraisemmat.
        Näin yhteiskunta toimii ja talous kasvaa: köyhät ryöstävät köyhemmiltä.

"Tiedän tapauksia, joissa ollaan yksinhuoltajia/raskaana/irtisanottuja jne. Asunnon saa nopeasti."

Näin toimii tarveharkinta, ihan kuten pitääkin.

• näintäällämeillä

No enpä ole saanut, vaikka asunto kelpaisi miltä tahansa alueelta ja jään asunnottomaksi. Toimistosta sanottiin, että voi voi, on tässä muutama tuhat muutakin asunnotonta.

• Venäläinenrajakaupunki

En saanut sitä koskaan ja siksi muutin muualle suomeen tekemään töitä.

• kuusiotaVailla

Saako koneinsinööri asunnon heti tsadista tai stadista?

• muistalääkkeet

Sulla on toi pakkomielle. Ymmärrän. Iän myötä se saattaa paheta.

• olensananisanonut

Muslimit saa jonon ohitse.
      Älä silti lopeta yrittämistä.
      Ihmeitä tapahtuu. Lisää läkärin, lastensuojelun terveystarkastajan lausuntoja nyk, asunnosta. Älä hanki häätöä!!!!!!

• Kiristetty

Sotien jälkeen on mainittava totuudesta taas hieman vähemmän. Ei tätä kukaan usko muutenkaan.

• lehmäntissi

Yks kaveri sai 1kkssa :D ja toinen 2vkossa.. kyllä ne jotain kävi itkemässä jne :D
      Mikä hauskinta... molemmat sai 1h k saman kokoiset ja hintaiset vallilasta :D
      Ja saman hintaiset... olikse 420e/kk

• Saatinks_me

Mun yx kaveri sai kans', mä en muista sainks mä

• Tutuilleen_jakavat

Yli yhdeksän vuotta jonossa, eikä mitään ole tarjottu. Varaudu siis odottamaan.

• Mehmed

Vedä kummituskaapu päällesi ja peitä silmäsi tiheällä verkolla ja kerro satuja asuntotoimistossa, niin saat asunnon heti. Voit jopa valita itsellesi parhaiten sopivan asunnon ja sen koon.

• mohammed_hki

Mina olla jonossa 2 viikkoa, hirvea pitka aika.
      Mina saa raivokohtaus ja vaatia nopeus 1 viikko jalkeen, sanoa rasismi.
      Nut on asunto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      180
      13608
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4940
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      154
      3726
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2853
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1801
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1697
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe