Ihmisen ikä ja muistot taivaassa?

Katoavat_muistot

Minkäikäisiä ihmiset ovat mielestänne taivaassa? Onko vauvana kuollut vauva vai aikuinen? Entä 95-vuotias kuollut? Onko hän taivaassa vanhus vai nuorempi?

Muistammeko taivaassa yhä maallisen elämänne kaikkine kiemuroineen? Muistammeko läheisemme ja mitä kaikkea olemme heidän kanssaan nähneet ja kokeneet?

35

1039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WeAreTheRobots

      Muistammeko lapsiamme, jotka joutuivat helvettiin? Nautimmeko taivaassa, vaikka tiedämme että moni läheinen palaa helvetissä?

      • Namimerkki

        Itseasiassa taivaaseen ei taida päästä kukaan muu kuin Jeesus:

        13:33 JOH
        Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Te tulette minua etsimään, ja niinkuin sanoin juutalaisille: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla', niin minä sanon nyt myös teille.

        Jes. 65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        Jes. 66:22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
        2Piet. 3:13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
        Ilm. 20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.


      • vaietkoitsekkääntunne

        " Muistammeko lapsiamme, jotka joutuivat helvettiin? "
        Miksi he sinne joutuivat ? Eikö sinun vanhempana tule kertoa heille pelastuksesta?


      • opettaja_sanoi
        vaietkoitsekkääntunne kirjoitti:

        " Muistammeko lapsiamme, jotka joutuivat helvettiin? "
        Miksi he sinne joutuivat ? Eikö sinun vanhempana tule kertoa heille pelastuksesta?

        Uskonnonopettaja ainakin sanoi koulussa, että lapsissa on perisynti. Eli he joutuvat helvettiin, jos kuolevat vauvoina/pieninä lapsina.


      • WeAreTheRobots
        vaietkoitsekkääntunne kirjoitti:

        " Muistammeko lapsiamme, jotka joutuivat helvettiin? "
        Miksi he sinne joutuivat ? Eikö sinun vanhempana tule kertoa heille pelastuksesta?

        "Miksi he sinne joutuivat ? Eikö sinun vanhempana tule kertoa heille pelastuksesta?"

        Miksi vastaat kysymykseen vastakysymyksellä?


      • Vastaus, WeAreTheRobots`ille. Taivaallinen Oikeus ei laita lapsia helvettiin. Huomaa, olivatpa lapset kastettuja, tai kastamattomia, sillä ei ole Taivaassa mitään merkitystä. Luterilainen oppi on oikeudeton, kun he laittavat viattomat lapset helvettiin. Luterilainen oppirakenne tukee lapsien kastamista, koska siinä lapsi liitetään seurakuntaan. Hänestä tulee iän myötä maksuvelvollinen, siis maksurobotti.


    • metusalem777

      Tämä elämä pyyhitään pois, olemme noin 20-25 vuotiaita. Kannattaa kilvoitella. Siunausta.

      • Naurun_paikka

        Älä naurata. Taivas on satua, niin kuin helvettikin.

        Olisi hauskaa kuintenkin nähdä uskovaiset hihhulit ilkamoimassa alastomina taivaan ihanuudessa.


      • huolehdi.itsestäsi.vain
        Naurun_paikka kirjoitti:

        Älä naurata. Taivas on satua, niin kuin helvettikin.

        Olisi hauskaa kuintenkin nähdä uskovaiset hihhulit ilkamoimassa alastomina taivaan ihanuudessa.

        Siellä mihin tuon asenteen omaavat ovat menossa ei tule mieleen nuo asiat....


      • Paholais_Jumala
        huolehdi.itsestäsi.vain kirjoitti:

        Siellä mihin tuon asenteen omaavat ovat menossa ei tule mieleen nuo asiat....

        Sinulla onkin niin "rakastavainen isä", joka haluaa kiduttaa luotujaan ikuisesti, vain sen vuoksi, että heillä on "väärä asenne".

        Tuollainen "isä" olisi miljardi kertaa pahempi, kuin alkoholisti-isä konsonaan. Oikea sadistien isä.


      • huolehdi.itsestäsi.vain
        Paholais_Jumala kirjoitti:

        Sinulla onkin niin "rakastavainen isä", joka haluaa kiduttaa luotujaan ikuisesti, vain sen vuoksi, että heillä on "väärä asenne".

        Tuollainen "isä" olisi miljardi kertaa pahempi, kuin alkoholisti-isä konsonaan. Oikea sadistien isä.

        Ei minun Isäni minua kiduta. Eikä kiduta ketään joka einsitä ansaitse. Et taida tietää, että ihminen on ansainnut vain pahaa mutta Jumala voi siitä pelastaa. Hyvä ei ole itsestään selvyys kuten tunnut ajattelevan. Ihminen on paha ja ansaitsee rangaistuksen mutta Jumala on armollinen ja voi siitä pelastaa, niin päin se menee.


      • Psykoterapeutti_71
        huolehdi.itsestäsi.vain kirjoitti:

        Ei minun Isäni minua kiduta. Eikä kiduta ketään joka einsitä ansaitse. Et taida tietää, että ihminen on ansainnut vain pahaa mutta Jumala voi siitä pelastaa. Hyvä ei ole itsestään selvyys kuten tunnut ajattelevan. Ihminen on paha ja ansaitsee rangaistuksen mutta Jumala on armollinen ja voi siitä pelastaa, niin päin se menee.

        Tuollainen on sairasta ja vääristynyttä ajattelua. Raamattu on taikauskoisten ja tietämättömien ihmisten aikaansaama kirja, jolla ei ole mitään käyttöä/arvoa enää nykypäivänä.

        Ihminen on kehittynyt evoluution saatossa "hyväksi", ts. ihminen tuntee empatiaa toisia lajitovereita kohtaan, haluaa rauhaa eikä siedä epäoikeudenmukaisuutta itseään eikä muitakaan lajitovereita kohtaan. Sitä kutsutaan "moraaliksi" ja se onkin yksi evoluution hienoimmista tuloksista. Peilisolumme ovat kaiken tuon takana:
        http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/?x17665=1744724


      • OletkoMielenvikainen
        huolehdi.itsestäsi.vain kirjoitti:

        Ei minun Isäni minua kiduta. Eikä kiduta ketään joka einsitä ansaitse. Et taida tietää, että ihminen on ansainnut vain pahaa mutta Jumala voi siitä pelastaa. Hyvä ei ole itsestään selvyys kuten tunnut ajattelevan. Ihminen on paha ja ansaitsee rangaistuksen mutta Jumala on armollinen ja voi siitä pelastaa, niin päin se menee.

        Kuka ansaitsee kidutusta?


    • vauvaKadotettu

      Riippuu vauvasta, pääseekö taivaaseen. Eli jos kuolee kastamatta, tällaista vauvaa vaivataan iankaikkisesta - iankaikkiseen helvetin tulessa. Eli on kadotettu.
      Tämä oppi on luterilaisuuden ja kasteenpelastavan näkemysten lopputulos.

      • 1946

        Sairaasti ajateltu, muka kaste on ao ei sinne päinkään kaste on teennäinen rituaali.


      • otajalueihanite

        " Tämä oppi on luterilaisuuden ja kasteenpelastavan näkemysten lopputulos."
        Tällä palstalla luterilaisuus ei päde.
        Ihmettelen ihmisten sinisilmäisyyttä, miksi asioista ei oteta selvää, vaan uskotaan mitä kirkko tai pappi sanovat.

        Ihmettelin kyllä, kun luin Kirkko ja Me lehdestä:
        Perhe sanoi kaste on perheemme tärkein kirkollinen toimitus, jolloin pojistamme tulee kristittyjä.
        Pappi sanoi : Että kaste avaa lapselle portin seurakunnan jäsenyyteen!
        Ja kasteessa lapsi saa Jumalalta USKON,armon ja siunauksen.


    • eivanhetasiellä

      Taivaassa ollaan 30-vuotiaita. Se oli juutalaisen tavan mukaan täysi-ikäinen. Jotka ovat saaneet nähdä taivaassa omaisiaan rajatilakokemusten kautta niin ovat nähneet heidät noin 25 - 30-vuotiaina.

    • kalasilli

      Saitko muuten kalaa kun kävit ongella? Nythän nuo kelitkin paranee, Maaliskuussa kisojakin. Synoptisten evankeliumien mukaan Pietari oli ammatiltaan kalastaja. Nykyisin hänen ammatinsa olisi Iktyonomi (AMK) (ant. kreik. iktys kala) on luonnonvara-alan ammattikorkeakoulututkinnon tutkintonimike. Tutkinnon laajuus on 210 opintopistettä. Tutkinto suoritetaan kala- ja ympäristötalouden koulutusohjelmassa, ja opinnot kestävät 3,5 vuotta.


      Pietari Iktyonomi amk

      • mato.ongeton

        Eikö kalastamaan pääse ilman iktynomin tutkintoa ?


    • jari-pekka-65

      Taivaassa kenelläkään ei ole ikää. Emme ole enää ajassa. Olemme täydellisiä, enkelien kaltaisia. Ei ole surua, ei murhetta, ei muistoja tästä maailmasta. Ei ole mitään raihnaisuutta, eikä vajavaisuutta. Kaikki ovat yhtä täydellisiä, myös ne, jotka on abortoitu. Pienen vauvan ruumis muuttuu samankaltaiseksi ylösnousemusruumiiksi, kuin vanhankin ihmisen.

      • niin.onnii

        Ei muutu, maailma on evoluuttinen, maaksi tulet ja mullaksi


    • KTSEiKirj

      Ja eniten taivaassa on niitä pieniä tiplosia jotka hedelmöityksen jälkeen jäivät alkioiksi eivätkä saaneet puhtia ponnistaa edes sikiöiksi.

      • Taivasnäky

        Niitä tiplosia haudotaan siellä altaissa.
        Niiden mukaan, jotka ovat käyneet Taivaassa, sielut vaikuttavat siellä n. 30 vuotiailta.

        Helsingin Saalem-srk:n vanhimmistoon kuuluneen Kalevi Helimäen Taivasnäky, 17.3.1992 ja johon itse myös uskon:
        http://personal.inet.fi/perhe/matti.sivonen/taivassivu.htm


    • kumpaan_menisi

      Kysy vaikka sähköpostilla jos et tiedä, aloittaja.
      Entäs sitten Helvetissä?

    • näin.uskon

      Uskon, että olemme noin 30 vuotiaita kuten Jeesuskin oli kun sai kirkasrusruumiinsa. Muistamme vain hyvät asiat.

    • tyyko

      Heaven is a state of mind.

    • hawartta
      • NiinMinäki

        Siis... tota...

        "sunnuntai 22. helmikuuta 2015

        KUNINKAANRISTI.

        Minun nimeni on Warvas, Hannu Armas.
        Minä olen syntynyt Wuokselan pitäjän Kuninkaanristissä, Karjalan kannaksella 26.02.1944.

        Kannan aikamme suurinta salaisuutta itsessäni.

        Jo varhaisesta lapsuudestani lähtien tiesin olevani salaisuus, jota en saa paljastaa!
        Minua vastaan oli nouseva taivaan hallitus, tiedemiehet ja jumaluuden sarvi. Olen kokenut taivaallista yhteyttä aika ajoin koko elämäni aikana ja nykyäänkin aivan avoimena. Siksi kirjoitan paljon, jotta tekin arvoisat lukijat, tietäisitte aikamme salaisuuden tarpeen.

        Minä puhun aikakausien kielilläni, joita on paljon. Laulan myös vanhoja lauluja, tosin minun ääneni ei ole kovin hyvä, treenattu. Muistini ulottuvat aikain kaukaisuuksiin, jopa ennen aikain laskua.

        Te ihmettelette varmaankin, että miksi et ole tullut julki? Miksi et ole itseäsi ilmoittanut uskon sisarille ja veljille tai tälle maailmalle? Vastaan tähän, tiesin joutuvani kovaan hengelliseen taisteluun, sillä vihollisiani oli paljon taivaan avaruuksissa. Enkelitkin sotivat minua vastaan, mutta eivät voineet voittaa. Oikean käteni minä puristin nyrkkiin lujasti, sillä en sallinut naulaa lyötäväksi keskelle kämmentäni. Huomaa naulan arpi selkeänä vieläkin yläkuvassa.


        HUOMAA Karitsan kasvot näkyvät jalkapöydälläni! Naulain arvet näkyvät vasemmassa jalassani ja myöskin oikeassa jalassani.

        Hoshani."


    • * Raamattu on oikea lähde tässäkin asiassa. Me tulemme olemaan kuin enkelit taivaassa, eikä siellä entiset enää ajatukseen astu. Tulemme olemaan , tai meistä tulee Hänen kaltaisiaan, sellainen kuin Jeesus on, tulemme mekin olemaan, eikä siellä ole vauvaa eikä vanhusta, olemme uudessa ruumiissamme kaikki jossain mielessä samanlaisia, mutta uskon, että emme suinkaan yksitoikkoisen samanlaisia, olemmehan täydellisiä, niin odottaa saattaa, että olemme IHMEELLISIÄ, Kristuksen ansion perustaeella. Kaikki on aivan uutta ja täydellsitä, vajavaisuus on kadonnut, olemme täysin viisaita ja erehtymättömiä, meillä on jumalallinen luonto, nyt lihassa on paha meidän luonteessamme tahtomattamme. Kaikki entinen on poissa, eikä entiset ajatukseen astu, sanoo Raamattu !

      • * Raamattu sanoo jotenkin näin, että seurakunta on ihmeteltävänä maailman kaikkeudessa iäti, kellään toisilla ei ole sitä asemaa, kuin Jumalan ja Kristuksen seurakunnalla, eli Kristuksen morsiamella !


      • Sadut_satuina

        Olet todellakin "IHMEELLINEN" jo nyt. Onko sinulla lapsena jäänyt sadut lukematta ja niihin uskomatta, kun nyt noin kovin satuilet.

        Etkö tajua miten typeriä ajatuksia esität? Missä on älysi?


      • kissamaikki
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Raamattu sanoo jotenkin näin, että seurakunta on ihmeteltävänä maailman kaikkeudessa iäti, kellään toisilla ei ole sitä asemaa, kuin Jumalan ja Kristuksen seurakunnalla, eli Kristuksen morsiamella !

        Totta kirjoitat. Onko tuo sinun kissasi?


    • Anonyymi

      Minkälainen on nykyisin tilanne taivaassa. Ensinnäkin uusin taivasalue on nyt parhain kautta aikakausien. Luoja sen valmisti, tahtonsa mukaan. Taivaan portille tulevat hyvinkin puhdasmieliset ja heidät tutkitaan ensin ja sitten osoitetaan pääsy pidemmälle. Heidän eteensä avautuu taivaan loisto. Sopusoinnun vallitessa he käyvät taivaan ihanuuteen, joka ympäröi heidät. Hiljainen pehmeä, värisevä musiikki sointuu ja kietoo tulijan sisälleen. Sielun rauha vallitsee kulkijan sisimmässä. Ihanuus on suuri ja loistavat nähtävyydet seuraavat alueittain. Ihmeellisen rauhan vallitessa mielen, älyn ja tunteet. Ajalla ei tunnu siellä olevan mitään merkitystä. Siellä voi pysähtyä keskustelemaan sinikellojen kanssa, niiden helistellessä, helistessä ihanasti. Puut ja pensaatkin siellä puhuvat. Linnuilla on sointuvat lauluäänet ja hekin puhuvat. Puhekieli on aina paikallinen kieli, esim. suomessa puhuen suomeksi. Tosin ikivanhat kieletkin pääsevät joskus yllättämään kulkijan. Lajikuntain keskellä vallitsee rauhan mieli ja ystävällinen puhe.
      Kuinka paljon olisikaan vielä lisättävää, kirjoitettavaa, että aito taivas toisi rauhan ja onnelliset tunteet. Ystävällisen mielen lukijan sisimpään. Usko ainoastaan, niin se sinulle tapahtuu. Uskolla on suuri merkitys ihmiselämään.

    • Anonyymi

      Minkälainen on nykyisin tilanne taivaassa. Ensinnäkin uusin taivasalue on nyt parhain kautta aikakausien. Luoja sen valmisti, tahtonsa mukaan. Taivaan portille tulevat hyvinkin puhdasmieliset ja heidät tutkitaan ensin ja sitten osoitetaan pääsy pidemmälle. Heidän eteensä avautuu taivaan loisto. Sopusoinnun vallitessa he käyvät taivaan ihanuuteen, joka ympäröi heidät. Hiljainen pehmeä, värisevä musiikki sointuu ja kietoo tulijan sisälleen. Sielun rauha vallitsee kulkijan sisimmässä. Ihanuus on suuri ja loistavat nähtävyydet seuraavat alueittain. Ihmeellisen rauhan vallitessa mielen, älyn ja tunteet. Ajalla ei tunnu siellä olevan mitään merkitystä. Siellä voi pysähtyä keskustelemaan sinikellojen kanssa, niiden helistellessä, helistessä ihanasti. Puut ja pensaatkin siellä puhuvat. Linnuilla on sointuvat lauluäänet ja hekin puhuvat. Puhekieli on aina paikallinen kieli, esim. suomessa puhuen suomeksi. Tosin ikivanhat kieletkin pääsevät joskus yllättämään kulkijan. Lajikuntain keskellä vallitsee rauhan mieli ja ystävällinen puhe.
      Kuinka paljon olisikaan vielä lisättävää, kirjoitettavaa, että aito taivas toisi rauhan ja onnelliset tunteet. Ystävällisen mielen lukijan sisimpään. Usko ainoastaan, niin se sinulle tapahtuu. Uskolla on suuri merkitys ihmiselämään.

    • Anonyymi

      Vastaus aloittajan kysymyksiin: Kysyit 95 v. miehen ikää Taivaaseen tultuaan? Vastaus, hän on 17 v. ikäinen siellä ja muistaa jokseenkin tarkasti kuitenkin elämänsä lihassa ollessaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe