Eroaallokko

Helluntaihenki

Onko tietoa ketkä saarnaajat eli pastorit ovat eronneet vaimostaan
ja avioituneet uudestaan?
Nykyään näitä eroja on valitettavasti seurakunnissakin,ei kyllä
ole Jumalan Sanan mukaista elämää.
Johtuukohan siitä,että maailma on tullut seurakuntiin ja
elämme luopumuksen aikaa kirjaimellisesti?
Vielä yksi kysymys.
Voiko pastori, evankelista, kuoronjohtaja, nuorisotyöntekijä tai kuka
vaan joka on Herren palvelija, olla eronnut tai uudelleen
avioitunut:
Mitä Sana sanoo,kysymys ei ole ihmisten mielipiteistä.

58

2989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgjkkhfhjj

Totta tosiaan on tosi.

• Totuudensana

Niin, haluan kuulua seurakuntaan jossa on Jumalan Sana voimassa.
        En tuomitse vaan haluan totuuden julistusta tänä päivänä myös avioliitosta,
        korvasyyhyopetusta saa useammasta paikasta.

• seuraasinäminua

Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen.

• Armollinen

Totuus tekee joskus kipeää.
        Kehoitan sinua lukemaan Raamattua.

• seuraasinäminua
        Armollinen kirjoitti:

Totuus tekee joskus kipeää.
        Kehoitan sinua lukemaan Raamattua.

Kehoita ihan vapaasti, mutta tiedoksesi , että olen lukenut Raamattua kymmeniävuosia, mutta en ole löytänyt kehoitusta URKKIA muiden asioita. Sensijaan siellä kyllä sanotaan:
        Kirje roomalaisille 4

"Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!

• NäinOnAsia10

Mielummin ero kuin huono liitto.

• hoortio

Miksi kyselet?

• erihenkilö

Tilastollinen ja teologinen selvitys menossa.

• näinnemannet

Henry Hedman oli naimisissa. Aloitti salasuhteen jo kihloissa olevan naisen kanssa. Tämä tapahtui raamattuopistolla.

• eiseniinmennyt

älä puhu skeidaa.

• menimeni

Menimeni ... Hedman sai irstauden abteeksi ku on niin hyvä laulamaan

• Opistolla_mukana_ollut

Kaaleita ei koske raamatun eikä Suomen lait. Mustalaislaki menee liian usein Jumalan sanan edelle.

Helluntaiseurakunissa ollaan usein sinisilmäisiä, että annetaan vastuullisia tehtäviä vankilan kokeneille ja romaaneille. Eihän se Hedmanni Riihimäelläkään pärjänny, vapautettiin tehtävästä, tai nätimmin, Henry siirtyi maaliskuussa 2009 muihin tehtäviin. Syytä tuskin koskaan kerrotaan maksaville jäsenille.

• Anonyymi

Tämä on valhetta..hänen entinen vaimonsa jätti perheensä eli henryn ja lapset henry kasvatti 8vuotta lapsia yksin kunnes avioitui uudellleen.

• Avioliitto on ainutlaatuinen Jumalan vahvistama liitto, ja sitä ihminen EI saa rikkoa. Kristushan sanoi ''minkä Jumala on YHDISTÄNYT, sitä EI ihminen rikkoko.''

• KarmeaKohtaloHyiOlkoon

Tarkoitat, että hän joka avioituu kanssasi, on elinkautisvanki?

• KarmeaKohtaloHyiOlkoon kirjoitti:

Tarkoitat, että hän joka avioituu kanssasi, on elinkautisvanki?

joka kerta kun ihminen tekee syntiä häneen tulee sisään demoni. demoni syö ihmisen sisältä osittain elävältä ja aiheuttaa sairauksia.

• KarmeaKohtaloHyiOlkoon
        Toivopaulin kirjoitti:

joka kerta kun ihminen tekee syntiä häneen tulee sisään demoni. demoni syö ihmisen sisältä osittain elävältä ja aiheuttaa sairauksia.

Mistä elokuvasta toi oli?

• KarmeaKohtaloHyiOlkoon kirjoitti:

Mistä elokuvasta toi oli?

Markus 5:9 '' Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta". '' Legioona on 6000 eli tässä ihmisessä oli sisällä 6000 demonia. Totisesti, totisesti, joka kerta, kun ihminen tekee syntiä, häneen tulee sisään demoni.

• iuhugh37
        Toivopaulin kirjoitti:

Markus 5:9 '' Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta". '' Legioona on 6000 eli tässä ihmisessä oli sisällä 6000 demonia. Totisesti, totisesti, joka kerta, kun ihminen tekee syntiä, häneen tulee sisään demoni.

älä nyt ainakaan julkisesti opeta tuollaista kakkea.

• erihenkilö

Ovatko edelleen saarnaajan tehtävässä?
      Avainasemassa on kuuntelemassa ja ehkä maksamassa käyvä 'kuluttaja'.

• Vakava_tauti

Peter Youngreen

vaimo no: 1 = 2 lasta

vaimo no: 2 = 2 lasta

sivuvaimo no:1 = 1 lapsi

vaimo no: 3 = katsotaan!

• montalasta

Muistelen, että Youngrenilla oli toisen vaimon kanssa ainakin 4 lasta. Hän lähetti aina kannattajilleen joulutervehdyksen, jossa oli kuvassa koko perhe.

• Aloittajalle.

On viisaampaa pysyä vain pois, koko helluntalais lahkon vaikutuksesta, vaikka kysymyksesi on hyvä, ja niitä kannataa esittää, kun huomaa, että seurakunta poikkeaa annetusta ohjaista, kuten siis tänään on seurakuntien laita.

Jumalan seurakuntaan kuulutaan uudesti syntymisen kautta, eläen kuten Herramme elää, eikä siihen vaadita mitään huonoa seurakunta yhteyttä, joka sotii Jumalan seurakunnan sääntöjä vastaan.

33. Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee." (1 Kor 15:33)

• niinsiinäkäy

Herramme ei roikkunut netissä kuten sinä mikko teet yhtenään!

olet täällä huonossa seurassa se turmelee sinun pyhyytesi.

• niinsiinäkäy kirjoitti:

Herramme ei roikkunut netissä kuten sinä mikko teet yhtenään!

olet täällä huonossa seurassa se turmelee sinun pyhyytesi.

Minä saarnaan Jumalan sanaa.

• olisikoliikaahiivaa
        mikko.ainasoja kirjoitti:

Minä saarnaan Jumalan sanaa.

ja siinä ohessa haukut mm helluntaita, mitä siitä se SANA mahtaa olla mieltä !

oletkohan hiukan paisahtunut suuressa pyhyydessäsi, mitä arvelet!

• olisikoliikaahiivaa kirjoitti:

ja siinä ohessa haukut mm helluntaita, mitä siitä se SANA mahtaa olla mieltä !

oletkohan hiukan paisahtunut suuressa pyhyydessäsi, mitä arvelet!

Te ette seuraa Jumalan sanaa, opeillanne, ja on häpällistä edes katsoa sitä teidän hurmahenkistä touhuanne.

Pyhittykää tavoiltanne, sillä Jumala on pyhä.

• eikömuutaole

En ota muuta kantaa, mutta olet kyllä utelias. Eikö sinulle riitä että oman seurakuntasi vastuunkantajat ovat nuhteettomia (ja sinä myös). Mitä "tuolla syntilistalla". Joka luulee seisovansa, katsokoon ettei lankea.

• ekologisuus

Tämähän tämänpäivän ekologisuutta. Vanha kiertoon ja mieluummin ottaa tilalle käytetty ja ehken tumma

• rytuiopyg

Se oli hyvä ja asiallinen kysymys.
      Ihmisen joka on eronnut ja mennyt uudelleen naimisiin ei pitäisi olla pappisvirassa oli "syyt" eroon mitä oli.

Itse olen Roomalaiskatolinen, mutta minulla on Helluntalais ystäviä ja joskus käyn Helluntalaistilaisuuksissa. Näin "ulkopuolisin" silmin se toiminta näyttää aika oudolta aina välillä.

• mitenon

Mutta eikö raamatussa sanota yhden vaimon mies. Onko kyse yksi kerrallaan vai elinikänä yksi. Tämähän ei silloin sido kuin vanhinta/pappia tms, jolloin muilla voi olla kaksikin vaimoa tai erota ja uusi jne...

• yksiriittääelinajaksi

Niin joka päivälle uusi kumppani, sitähä se langennut ihminen haluaa.

Jumalan suunnitelma oli toisenlainen.

• en-tiedä-kysyn

VT:n aikana moniavioisuus oli aivan yleistä. Davidilla, jota pidetään kristuksen esikuvana, oli ainakin kahdeksan vaimoa. Onko Raamattu ristiriitainen?

• Unilukkari

Avionrikkojien sukupolvi on tässä ja nyt.

• luotupariintumaan

Ihminen on luotu pariintumaan, eikä se muuten niin makeeta oliskaan. Monesti se joka toisia syyllistää, niin itse samaan lankeaa :)

• ihmettelenvaan

Martti Ojares TV7 johtaja on eronnut ja elämänkertakirjassaan jopa ilmoittaa että Jumala järjesti hänelle sopivamman uuden vaimon,minä kyllä hieman ihmettelen kun vertaa Sanaan mitä siellä sanotaan asiasta!

• ihmettelen

Älkää siis tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä opetan....Niinkö?
        Pitäisikö hänen toiminnastaan vetää jotain johtopäätöksiä? Jos avioliitto on Raamatun mukaan pyhä ja rikkomaton, olisiko Jumala tosiaan tehnyt Martin suhteen poikkeuksen järjestämällä hänelle "sopivamman" vaimon.
        Muutenkin ajatus siitä, että miehelle järjestetään sopivampi vaimo, on melkoisen sovinistinen.

• huihaijj

Johan on tuubaa tuo uuden vaimon järjestäminen.

• Valinnatjaseuraukset

Vääryyden tie voi alkaa lopulta tuntumaan oikealta. Parannuksen mahdollisuutta on tarjottu , mutta sen hylkääjät kantavat seuraukset. Jumalan edessä ei vilppi onnistu. Gal.6: 7." Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. 8. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää..."

Joh.4:23." Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. 24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.".."

Ps.18:26." Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton; 27. puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja..."

Hes.14:1".Minun luokseni tuli miehiä Israelin vanhinten joukosta, ja he istuivat minun eteeni. 2. Niin minulle tuli tämä Herran sana: 3. "Ihmislapsi, nämä miehet ovat sulkeneet kivijumalansa sydämeensä ja asettaneet kasvojensa eteen sen, mikä heille oli kompastukseksi syntiin. Antaisinko minä heidän kysyä minulta neuvoa? 4. Sentähden puhuttele heitä ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Kuka ikinä israelilainen sulkee kivijumalansa sydämeensä ja asettaa kasvojensa eteen sen, mikä hänelle oli kompastukseksi syntiin, ja sitten menee profeetan tykö, hänelle minä, Herra, kyllä annan vastauksen - hänelle ja hänen monille kivijumalilleen, 5. ja tartun Israelin heimoa sydämeen, koska he ovat kääntyneet minusta pois kaikki tyynni seuraamalla kivijumaliansa. 6. Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: Kääntykää, ja kääntykää pois kivijumalistanne ja kääntäkää kasvonne pois kaikista kauhistuksistanne. 7. Sillä kuka ikinä israelilainen tai muukalainen, joka asuu Israelissa, luopuu minusta ja sulkee kivijumalansa sydämeensä ja asettaa kasvojensa eteen sen, mikä hänelle oli kompastukseksi syntiin, ja sitten menee profeetan tykö kysymään itsellensä neuvoa minulta, hänelle minä, Herra, itse annan vastauksen. 8. Minä käännän kasvoni sitä miestä vastaan, teen hänet merkiksi ja sananlaskuksi ja hävitän hänet kansastani; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra..."

2.Tess.2:5."Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille? 6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy. 7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, 8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, 9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä 10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. 11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, 12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen..."

• ghlkfhdfghgjhf

Asia ei tietenkään ole ihan mustavalkoinen.

Jos avioero on tullut ennen uskoontuloa ja entisellä puolisolla on jo uusi puoliso...

Esimerkiksi Roomalaiskatollisilla ei ole mahdollisuutta avioeroon, mutta avioliiton mitätöimiseen on. Jos käännynnäinen on ennen Uskoontuloa tehnyt avioeron ja naimisiinmennessä on ollut asioita, jotka eivät ole avioliiton sakramenttiin sopivia, niin voidaan mitätöidä koko liitto (silloin he eivät ole koskaan olleetkaan namisissa). Syynä voi olla vaikka vapaa suhde avioliiton perustana (eli kyse ei ole ollut missään vaiheessa avioliitto, sillä tavalla kuin Kristitty avioliiton näkee).

Itse olin ennen uskoontuloa ollut naimisissa kaksi kertaa.
      Tuo asia oli kaikkea muuta kuin helppo!

Meidän Pappi kuitenkin lohdutti, että Jumala auttaa selibaatissa ja Rukouksiin vastataan.
      Se on totta, vaikka alussa pelotti, niin Jeesus kulki koko ajan mukana ja... asiat muuttuu.

Jos saarnaaja on uskoontulon jälkeen vaihtanut puolisoa, niin itse ehkä jättäisin hänen seuraamisensa. Ihminen joka elää jatkuvassa Kuolemansynnissä tuskin tuo sanomaa Jumalalta.

• Vaulikki

TV7:lta on murentunut uskottavuus juuri näiden avionrikkojapastoreiden ja -julistajien takia, ainakin minun silmissäni, ja olen siitä hyvin surullinen. Miten voi ottaa vakavasti pastoreita ja julistajia, jotka saarnaavat vastoin omia tekojaan, kysyn vaan? Eikö heidän pitäisi olla esimerkkeinä, eikä johtaa ihmisiä harhaan?
      Olen ennen ollut TV7:n vakituinen tukija. Olen lopettanut tukemisen mm. tästä syystä.

• 50vnaimisissa

Suhtaudun hyvin kriittisesti tv 7:n vaimonvaihtopeleihin. Tosin polvijärveläste puolustivat sillä, että hedät oli hylätty ja jumalalliset opit sallivat silloin uudelleen nainnin. Jos ojarekselaiset ovat vaihtaneet sopivampaan vaimoon, todella kulostaa ikävältä. Miten tällaiset voi vaatia maanmatosilta hyvää käytöstä?

• yxsvaan

Eiköhän olisi paras jokaisen pitää itsestään vaan vaaria ,ettei itselle kävisi huonosti.
      Ei kannata olla toisten tuomari kun Jumala on se joka tuomitsee jokaisen teot ja näkee jokaisen sydämmen ajatuksetkin .
      Me ei aina tiedetä toisten ihmisten avioliitoista mitä ne pitää sisällään niin on parasta jättää ne asiat jokaisen omaksi murheekseen eikä alkaa riepotella julkisesti niitä ,sekä kertoa omia oletuksia niistä jotka eivät useinkaan pidä paikkaansa.
      Raamattukin neuvoo meitä varomaan antamasta ,väärää todistusa lähimmaisestämme !

• Maininta

Oikein, emme saa antaa väärää todistusta on Sanan opetus,
        mutta Jumalan Sanan opetus avioliitosta on ikuinen.
        Ota sinäkin kaikki Jumalan opetukset eikä vaan korvasyyhyyn mikä
        miellyttää.
        Raamatussa on selkeä opetus avioliitosta.
        Jeesuskin sanoi että te eksytte,ellette tunne kirjoituksia.
        Pysytään Jumalan muuttumattomassa Sanassa eikä ihmisten mielipiteissä,
        miltä kenestäkin tuntuu.

• yxsvaannn

Niin minä uskonkin kuin onJumalan sanaan kirjoitettu mutta en sittenkään voi olla kenenkään tuomari tekipä hän mitä tahansa. En mitenkään puollustele avioeroa mutta ei asiat aina ole niin mustavalkoisia kuin kuvitellaan . On ehkä vaikea asettua toisen asemaan avioero asioissa .
        Yksi on tuomari joka on lahjomaton Jumala Taivaassa joka näkee kaiken ja tuomitsee oikein ,ja meillähän ei tumiovaltaa ole ja onneksi ei ole sillä voisi olla huonoja ne tuomiot jos me saataisiin tuomita.
        Siksi ei kannata puuttua toisten asioihin ja puhua mitä kuulle koska ei voi olla varma mitä toisista puhutaan !
        Ja toisekeen ei me kukaan aina tiedetä mitä ihmisten perheitten sisälle kuuluu .
        En toki kannata avioeroa mutta jos tilanne onkin niin ,että on todella Pakko erota niin sekin on sallittua joissakin tapauksissa. Raamattu puhuu ihmisten kova sydämmisyyden takia Mooses salli kirjoittaa erokirjan ,mutta alussa ei Jumalan tarkoitus näin ollut . Mistä sitten tuli tämä kova sydämmisyys ihmiseen ? Syntiin lankeemusen jälkeen alkoi tämä kaikki tapahtumaan ihmisen sydämmessä .

Mark 7:21-23. Sisältä, ihmisen sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
        22. aviorikokset, ahnehtimiset, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuopuus, jumalanpilkka, ylpeys ja mielettömyys.
        23. Kaikki tämä paha lähtee sisältä ja saastuttaa ihmisen."

Matt 19:1-9 Kun Jeesus oli päättänyt nämä puheensa, hän lähti Galileasta ja kulki Jordanin toista puolta Juudean alueelle.
        2. Häntä seurasi suuri joukko ihmisiä, ja hän paransi heitä siellä.
        3. Hänen luokseen tuli myös fariseuksia, jotka koetellakseen häntä kysyivät: "Onko miehen lupa hylätä vaimonsa mistä syystä tahansa?"
        4. Hän vastasi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa loi heidät mieheksi ja naiseksi
        5. ja sanoi: 'Sen tähden mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa, ja niistä kahdesta tulee yksi liha'?
        6. Niinpä he eivät enää ole kaksi vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
        7. He kysyivät häneltä: "Miksi Mooses sitten käski antaa vaimolle erokirjan ja hylätä hänet?"
        8. Hän vastasi heille: "Teidän kovasydämisyytenne tähden Mooses antoi teille luvan hylätä vaimonne. Mutta alun perin ei ollut niin.
        9. Minä sanon teille: se, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden ja nai toisen, tekee aviorikoksen [ja joka nai hylätyn, tekee aviorikoksen](

• naimma-aslakki

Me voimme toki laatia listan henkilöistä, jotka ovat ensimmäisestä avioliitostaan eronneet ja uudelleen avioituneet uuden puolison kanssa. Mutta opettaako se kenellekään mitään muuta kuin sen, että se tieto henkilöistä saa lukijakunnan arvostelemaan ja jälkikäteen ruotimaan eronneitten henkilöitten avioeroihin johtaneita syitä. Arvostelut, jotka eivät jälkeenpäin ketään millään tavalla mitenkään hyödytä. Ne ovat mielestäni aivan turhaa suukopua, sillä negatiivisilla mielipiteillä ei ole ennenkään Jumalan huonetta rakennettu, vaan positiivisella asenteella kauaskantoisesti asiaa katsellen.

• tyhmiäoottelähinnä

Onko uskonto huumausaine, jolla tuotetaan tuskaa ja saadaan ihmiset kärsimään. Tällaisella toiminnalla tehdään ihmisille helvetti jo maanpäälle

• Tulikuunneltua
    • samantekevää

En ole ikinä avannut teeveeseiskaa enkä avaa!

Enkä anna penniäkään tuollaisten sekosysteemien ylläpitoon.

vaihtakoot akkojaan ja ukkojaan vaikka joka viikko, ei kiinnosta omalla asiallaan leikkivät jotain mitä lie lapsuuden traumojaan.

• pippiipelis

Joo sukuviettiä ei voi vastustaa on tuossa jo yhden kerra aviossa ollut karismaattis tyylinen sisar nyt se tuntuu nussuttelevan useampaakin nuorta miestä, ei aina toteudu ja vaikea on vastustaa jos pippeliä on tarjolla.

• kateellisia

Kyse on vain siitä, että nämä tuomion pulputtajat eivät vain saa naista ja ovat kateellisia.

• yx tällainen kuului seurakuntaan ,, ja sanoi että eronneita naisia seisoi jonoissa ja flirttaili hänen kanssa .. Mutta hän sanoi että mielummin on yxin loppuikä kun ottaa haureuden taloon ja menee helvettiin hänen kanssa...

• savonarola kirjoitti:

yx tällainen kuului seurakuntaan ,, ja sanoi että eronneita naisia seisoi jonoissa ja flirttaili hänen kanssa .. Mutta hän sanoi että mielummin on yxin loppuikä kun ottaa haureuden taloon ja menee helvettiin hänen kanssa...

Tarkoitin että nä naiset olivat hyljänneet entistä puoliso.

• kukasoittaapasuunoita

Ihmettelen näitä tuomionpasuunoiden soittajia kun luen tätä palstaa. Täytyisikö minun jättää pienet lapset ja heidän äiti ja palata entisen luokse tai elää yksin. Mitä nämä lapset ajattelisivat kun alkaisivat ymmärtää ja mitä tämä pienten lasten äiti. Eikö Jumalamme olekkaan armahtava ja rakastava vaan tuomion Jumala.

• Ojareksesta

Tuosta Ojereksesta sen verran, että kun uskova ottaa vastaan ns "torontolaisuuden" hengen ja "siunaukset", niin häneen tulee haureuden henki, ja se nykyään saa aikaan nuo puolisoiden vaihdot ja homoilut.

Siis torontolaisuuden "siunaukset" vastaanottaneesta huokuu se haureus, olen joitakin tavannut ja se hämmästyttää kuinka selvästi se haureus näkyy.

Siis kun uskova luopuu Jumalasta ja lähtee seuraamaan eksyttävää henkeä, niin raamatun mukaan se on haureutta, eli uskottomuutta Jumalaa kohtaan, mutta se hengellinen haureus siis käytännössä näkyy luonnollisena haureutena, ja siksi en yhtään ihmettele esim "nokiamisiionin" ja sen johtajien, sekä sen toiminnan jatkajien ja toimintaa, se oli vain ajan kysymys milloin ihmisten sisin paljastuu !

Joten aloittajalle sen verran, että erot vain lisääntyvät, mitä pidemälle eksytyksen henki pääsee toiminnassaan.

Mutta tämänkin eksytyksen hengen on Jumala lähettänyt seulomista varten, kuten Sana sanoo:

2. Tessalonikalaiskirje 2
      11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Eli nyt Jumala seuloo jyviä akanoista, ja hedelmistään te heidät siis tunnistatte eli toimista ja teoista !

15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
      16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
      17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
      18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
      19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
      20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• AutuasMurheellinen

Aamen!

• Anonyymi

Jos avioliitossa menee huonosti ja kumpikin osapuoli on eron kannalla ja puheväleissä ja pystyy yhdessä sopimaan asioista, niin tässähän olisi pieni puliveivauksen paikkakin. Ex-ministeri Seppo Kääriäinen saattaisi käyttää nimitystä "mulkerosopimus".

Kun ei haluta olla enää yhdessä, sovitaan, että jompikumpi tai molemmat käyvät vieraissa, ja sitten Raamatun sanan mukaankin saa erota. Sitten vaan tämä vieraissa käynyt tekee parannuksen haureuden synnistä, ja elämä jatkuu. Jos ei muuten käy flaksi, niin miespuolinenhan voi käydä vaikka Pattayan reissulla, siellä tällaiset asiat ovat vain käytännön järjestelyitä.

Ja jos omatunto venyy, niin ei edes tarvitse käydä vieraissa, laittaa vaan yhteisestä sopimuksesta sellaisen huhun liikkeelle. Tosin samassa seurakunnassa voi tulla kieroja katseita ja jopa motkotusta niiltä, joilla kauluksen nappi tai nuttura in kaikista tiukimmalla. Tosin, tuollainen valehtelukin on syntiä, mikä sitten pitää viimeistään kuolinvuoteella tunnustaa ja tehdä siitä parannus, niin helluntai-kristillis-juridisesti pitäisi olla ainakin teknisesti mahdollisuus päästä taivasten valtakuntaan. Jos ei sitten ole paaduttanut sydäntään tai tullut pilkanneeksi Pyhää Henkeä.

• Anonyymi

Ainoa hyväksyttävä syy Raamatun mukaan mennä uuteen avioliittoon on puolison kuolema tai haureus. Siis jos jompikumpi puoliso pettää liitossa, se on Jumalan edessä hyväksyttävä syy ottaa avioero. Ja jos toinen kuolee on jäljelle jäävällä oikeus halutessaan mennä uudelleen naimisiin. Tosin monet avioparit jotka ovat olleet naimisissa vuosikymmenien ajan, kun toinen heistä kuolee, niin toinen ei enää halua mennä uudelleen naimisiin. Ihmiset ovat niin erilaisia jokainen. Mutta seurakunnassa kypsien pastorien tulisi vakavasti keskustella asioista eroa suunnittelevan avioparin kanssa. Kysymys on Jumalan yhteen liittämistä ihmisistä ja Jumala vihaa avioeron ottamista ja pettämistä. Jokainen on tilivelvollinen ratkaisuistaan Jumalan edessä. Avioeron tullessa kyseeseen se on aina hyvin vakava asia Jumalan edessä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      210
      3055
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2751
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      367
      1459
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      21
      1364
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1284
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1209
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1190
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1041
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      162
      1025
    10. Sopisikohan hänelle ?

Sopisikohan hänelle naiselle farkkuhame ?
      Ikävä
      131
      942
    Aihe