mielekkyys elämässä

arvokastyötön

Minulla useita jaksoja työttömänä lama aikoina, nyt vakityö pätkätöiden jälkeen.työvoimatoimistot ilmeisesti luulevat vähentävänsä työttömyyttä ihmisten alistamisella.tärkeää on että ollessaan työttömänä pitää aina itseään normaalina arvokkaana ihmisenä.mielekkään tekemisen löytäminen esim.vapaa-ehtoistyö .osallistuminen itseä kiinnostaviin yhdistyksiin auttaa .itse pidin kursseja käsityö ja tein esim keittiövuoron vähä osaisia lapsia auttavassa järjestössä, kun olin työtön nuori .sain kokemusta työnteosta mutta itse valittua ei pakotettua ja sai muuta ajateltavaa.yritin myös opiskella kansanopistossa,käydä kirjastossa joka päivä ja lukea että oppisi jotain.hain töitä myös soittelemalla ja käymällä työpaikoissa kyselemällä töitä vaikka eivät hakeneet mol.fi eihän sitä tiedä jos tärppäis.usko auttaa myös paljon

7

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0ssian

Olet syrjytynyt todella pahasti, kun uskallat kirjoittaa tekemisistäsi.

Kunnollinen työtön näyttelee hakevansa duunia päivittäin, onhan hänen oltava jatkuvasti työmarkkinoiden käytettävissä.
      Kunnollinen yhteiskuntaan integroitunut työtön pelkää karenssia, eikä kerro kenellekään harrastuksistaan.

• Anonyymi

Olen havainnut 15 vuoden kokemuksella, että pitkän työrupeaman jälkeen on
      erityisen mielekästä olla eläkkeellä ja nauttia niistä työelämän ansioista.

• Anonyymi

Olen syrjääntynyt maaseudulta kyllä vain. Viimeksi olen ollut työelämässä 8 vuotta sitten. Tilanteeni on hankala asuinpaikkani on kirjaimelliset korvessa hiljaisella paikkakunnalla.jolla ei ole kovin montaa työpaikkaa yleensä aikoinani opiskelin hankalaan ammatti ryhmään. Jolla ei juuri ole työpaikkoja..ikää alkaa oleen yli 50 fyysinen terveys on kyllä hyvä koska raitis ja urheilen.Mutta nää vuodet täällä on tuoneet mukanaan sen että hieman katkerana totean.etten välttämättä voisi enään käydä normi töissä. Oletan että sosiaaliset hankaluudet alkavat aika pian...enkä halua niitä ongelmia. Ja niissä harvoissa haasteluissa missä olen ollut .Olen tuonut tämän esiin rehellisesti mitä muutakaan voisin.. no hiljaista on tarjonta. Elämäni erakkona köyhänä....toivottavasti pysyn terveenä.

• Anonyymi

Kyllä se mielekkyys löytyy työn kautta. Säännöllinen rytmi joka päivälle ja
      lisäksi siitä saa ansioita mikä kerryttää myös myöhempää elkettä.

• Anonyymi

Nimenomaan. Arbeit macht frei!

• Anonyymi

Lorviminen ja työn välttely EI voi olla mielekästä.

• Anonyymi

Työstä ansaitulla rahalla on erityisen mielekästä esim. matkustella.
      Jotkut kuluttavat senkin ajan makaamalla bunkkerinsa sohvalla ja
      täyttelevät huolimattomasti Kelan anomuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      72
      5054
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      73
      4043
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      270
      3765
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      130
      3230
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2964
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2648
    7. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      336
      2624
    8. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2266
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      46
      2010
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      110