mielekkyys elämässä

arvokastyötön

Minulla useita jaksoja työttömänä lama aikoina, nyt vakityö pätkätöiden jälkeen.työvoimatoimistot ilmeisesti luulevat vähentävänsä työttömyyttä ihmisten alistamisella.tärkeää on että ollessaan työttömänä pitää aina itseään normaalina arvokkaana ihmisenä.mielekkään tekemisen löytäminen esim.vapaa-ehtoistyö .osallistuminen itseä kiinnostaviin yhdistyksiin auttaa .itse pidin kursseja käsityö ja tein esim keittiövuoron vähä osaisia lapsia auttavassa järjestössä, kun olin työtön nuori .sain kokemusta työnteosta mutta itse valittua ei pakotettua ja sai muuta ajateltavaa.yritin myös opiskella kansanopistossa,käydä kirjastossa joka päivä ja lukea että oppisi jotain.hain töitä myös soittelemalla ja käymällä työpaikoissa kyselemällä töitä vaikka eivät hakeneet mol.fi eihän sitä tiedä jos tärppäis.usko auttaa myös paljon

7

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0ssian

Olet syrjytynyt todella pahasti, kun uskallat kirjoittaa tekemisistäsi.

Kunnollinen työtön näyttelee hakevansa duunia päivittäin, onhan hänen oltava jatkuvasti työmarkkinoiden käytettävissä.
      Kunnollinen yhteiskuntaan integroitunut työtön pelkää karenssia, eikä kerro kenellekään harrastuksistaan.

• Anonyymi

Olen havainnut 15 vuoden kokemuksella, että pitkän työrupeaman jälkeen on
      erityisen mielekästä olla eläkkeellä ja nauttia niistä työelämän ansioista.

• Anonyymi

Olen syrjääntynyt maaseudulta kyllä vain. Viimeksi olen ollut työelämässä 8 vuotta sitten. Tilanteeni on hankala asuinpaikkani on kirjaimelliset korvessa hiljaisella paikkakunnalla.jolla ei ole kovin montaa työpaikkaa yleensä aikoinani opiskelin hankalaan ammatti ryhmään. Jolla ei juuri ole työpaikkoja..ikää alkaa oleen yli 50 fyysinen terveys on kyllä hyvä koska raitis ja urheilen.Mutta nää vuodet täällä on tuoneet mukanaan sen että hieman katkerana totean.etten välttämättä voisi enään käydä normi töissä. Oletan että sosiaaliset hankaluudet alkavat aika pian...enkä halua niitä ongelmia. Ja niissä harvoissa haasteluissa missä olen ollut .Olen tuonut tämän esiin rehellisesti mitä muutakaan voisin.. no hiljaista on tarjonta. Elämäni erakkona köyhänä....toivottavasti pysyn terveenä.

• Anonyymi

Kyllä se mielekkyys löytyy työn kautta. Säännöllinen rytmi joka päivälle ja
      lisäksi siitä saa ansioita mikä kerryttää myös myöhempää elkettä.

• Anonyymi

Nimenomaan. Arbeit macht frei!

• Anonyymi

Lorviminen ja työn välttely EI voi olla mielekästä.

• Anonyymi

Työstä ansaitulla rahalla on erityisen mielekästä esim. matkustella.
      Jotkut kuluttavat senkin ajan makaamalla bunkkerinsa sohvalla ja
      täyttelevät huolimattomasti Kelan anomuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      153
      4667
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      199
      3989
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      35
      2720
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2492
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2238
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      14
      1825
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1667
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1484
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      34
      1375
    10. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1331
    Aihe