Minulla useita jaksoja työttömänä lama aikoina, nyt vakityö pätkätöiden jälkeen.työvoimatoimistot ilmeisesti luulevat vähentävänsä työttömyyttä ihmisten alistamisella.tärkeää on että ollessaan työttömänä pitää aina itseään normaalina arvokkaana ihmisenä.mielekkään tekemisen löytäminen esim.vapaa-ehtoistyö .osallistuminen itseä kiinnostaviin yhdistyksiin auttaa .itse pidin kursseja käsityö ja tein esim keittiövuoron vähä osaisia lapsia auttavassa järjestössä, kun olin työtön nuori .sain kokemusta työnteosta mutta itse valittua ei pakotettua ja sai muuta ajateltavaa.yritin myös opiskella kansanopistossa,käydä kirjastossa joka päivä ja lukea että oppisi jotain.hain töitä myös soittelemalla ja käymällä työpaikoissa kyselemällä töitä vaikka eivät hakeneet mol.fi eihän sitä tiedä jos tärppäis.usko auttaa myös paljon
mielekkyys elämässä
7
251
Vastaukset
- 0ssian
Olet syrjytynyt todella pahasti, kun uskallat kirjoittaa tekemisistäsi.
Kunnollinen työtön näyttelee hakevansa duunia päivittäin, onhan hänen oltava jatkuvasti työmarkkinoiden käytettävissä.
Kunnollinen yhteiskuntaan integroitunut työtön pelkää karenssia, eikä kerro kenellekään harrastuksistaan. - Anonyymi
Olen havainnut 15 vuoden kokemuksella, että pitkän työrupeaman jälkeen on
erityisen mielekästä olla eläkkeellä ja nauttia niistä työelämän ansioista. - Anonyymi
Olen syrjääntynyt maaseudulta kyllä vain. Viimeksi olen ollut työelämässä 8 vuotta sitten. Tilanteeni on hankala asuinpaikkani on kirjaimelliset korvessa hiljaisella paikkakunnalla.jolla ei ole kovin montaa työpaikkaa yleensä aikoinani opiskelin hankalaan ammatti ryhmään. Jolla ei juuri ole työpaikkoja..ikää alkaa oleen yli 50 fyysinen terveys on kyllä hyvä koska raitis ja urheilen.Mutta nää vuodet täällä on tuoneet mukanaan sen että hieman katkerana totean.etten välttämättä voisi enään käydä normi töissä. Oletan että sosiaaliset hankaluudet alkavat aika pian...enkä halua niitä ongelmia. Ja niissä harvoissa haasteluissa missä olen ollut .Olen tuonut tämän esiin rehellisesti mitä muutakaan voisin.. no hiljaista on tarjonta. Elämäni erakkona köyhänä....toivottavasti pysyn terveenä.
- Anonyymi
Kyllä se mielekkyys löytyy työn kautta. Säännöllinen rytmi joka päivälle ja
lisäksi siitä saa ansioita mikä kerryttää myös myöhempää elkettä.- Anonyymi
Nimenomaan. Arbeit macht frei!
- Anonyymi
Lorviminen ja työn välttely EI voi olla mielekästä.
- Anonyymi
Työstä ansaitulla rahalla on erityisen mielekästä esim. matkustella.
Jotkut kuluttavat senkin ajan makaamalla bunkkerinsa sohvalla ja
täyttelevät huolimattomasti Kelan anomuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 725054
- 734043
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2703765- 1303230
- 482964
- 232648
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi3362624Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192266- 462010
- 1101932