mielekkyys elämässä

arvokastyötön

Minulla useita jaksoja työttömänä lama aikoina, nyt vakityö pätkätöiden jälkeen.työvoimatoimistot ilmeisesti luulevat vähentävänsä työttömyyttä ihmisten alistamisella.tärkeää on että ollessaan työttömänä pitää aina itseään normaalina arvokkaana ihmisenä.mielekkään tekemisen löytäminen esim.vapaa-ehtoistyö .osallistuminen itseä kiinnostaviin yhdistyksiin auttaa .itse pidin kursseja käsityö ja tein esim keittiövuoron vähä osaisia lapsia auttavassa järjestössä, kun olin työtön nuori .sain kokemusta työnteosta mutta itse valittua ei pakotettua ja sai muuta ajateltavaa.yritin myös opiskella kansanopistossa,käydä kirjastossa joka päivä ja lukea että oppisi jotain.hain töitä myös soittelemalla ja käymällä työpaikoissa kyselemällä töitä vaikka eivät hakeneet mol.fi eihän sitä tiedä jos tärppäis.usko auttaa myös paljon

7

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0ssian

Olet syrjytynyt todella pahasti, kun uskallat kirjoittaa tekemisistäsi.

Kunnollinen työtön näyttelee hakevansa duunia päivittäin, onhan hänen oltava jatkuvasti työmarkkinoiden käytettävissä.
      Kunnollinen yhteiskuntaan integroitunut työtön pelkää karenssia, eikä kerro kenellekään harrastuksistaan.

• Anonyymi

Olen havainnut 15 vuoden kokemuksella, että pitkän työrupeaman jälkeen on
      erityisen mielekästä olla eläkkeellä ja nauttia niistä työelämän ansioista.

• Anonyymi

Olen syrjääntynyt maaseudulta kyllä vain. Viimeksi olen ollut työelämässä 8 vuotta sitten. Tilanteeni on hankala asuinpaikkani on kirjaimelliset korvessa hiljaisella paikkakunnalla.jolla ei ole kovin montaa työpaikkaa yleensä aikoinani opiskelin hankalaan ammatti ryhmään. Jolla ei juuri ole työpaikkoja..ikää alkaa oleen yli 50 fyysinen terveys on kyllä hyvä koska raitis ja urheilen.Mutta nää vuodet täällä on tuoneet mukanaan sen että hieman katkerana totean.etten välttämättä voisi enään käydä normi töissä. Oletan että sosiaaliset hankaluudet alkavat aika pian...enkä halua niitä ongelmia. Ja niissä harvoissa haasteluissa missä olen ollut .Olen tuonut tämän esiin rehellisesti mitä muutakaan voisin.. no hiljaista on tarjonta. Elämäni erakkona köyhänä....toivottavasti pysyn terveenä.

• Anonyymi

Kyllä se mielekkyys löytyy työn kautta. Säännöllinen rytmi joka päivälle ja
      lisäksi siitä saa ansioita mikä kerryttää myös myöhempää elkettä.

• Anonyymi

Nimenomaan. Arbeit macht frei!

• Anonyymi

Lorviminen ja työn välttely EI voi olla mielekästä.

• Anonyymi

Työstä ansaitulla rahalla on erityisen mielekästä esim. matkustella.
      Jotkut kuluttavat senkin ajan makaamalla bunkkerinsa sohvalla ja
      täyttelevät huolimattomasti Kelan anomuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9317
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      58
      4833
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4531
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      56
      2851
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1566
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1336
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    8. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      44
      1254
    9. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1232
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      169
      1164
    Aihe