Hyttysen ininää

Aurora4

Kaikille jotka eivät saa ääntään muuten kuuluville. Aihepiiri vapaa.

105

346

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurora4
      • Cee

        Oli todella hiljaista, ihmettelin, että onko Innanen todella tehnyt kappaleen, josta ei kuulu yhtäkään inahdusta, kuvaruutu koko ajan mustana. Sitten huomasin, että minulla oli kone äänettömällä!


      • Aurora4
        Cee kirjoitti:

        Oli todella hiljaista, ihmettelin, että onko Innanen todella tehnyt kappaleen, josta ei kuulu yhtäkään inahdusta, kuvaruutu koko ajan mustana. Sitten huomasin, että minulla oli kone äänettömällä!

        Mitäpä kuvia hiljaisuus kaipaa. Nähtiinhän siinä korvan rakennetta. En tiedä oliko itse piirtänyt.


      • tatti-ja-teppo

      • Aurora4
        tatti-ja-teppo kirjoitti:

        "Ihannehiljaisuuden esitaistelija se siinä"

        Myökii niin hilijasii, mie ja veljpoika, välliin ihan tuppituppisuita, voan nyt riihessä revästään:

        https://www.youtube.com/watch?v=uyfAby_1FfI

        Semmonen teppana, aijaijaijai

        "Pörsänmäen leski"


      • Cee
        Aurora4 kirjoitti:

        Mitäpä kuvia hiljaisuus kaipaa. Nähtiinhän siinä korvan rakennetta. En tiedä oliko itse piirtänyt.

        Juu, olihan siinä korvan karvoja kuvassa, ennen sitä mustaa taulua. Oikein nuolet osoittivat, missä oli karvoja. Ääniaallotkin oli piirretty.


      • kautta_ja_puis
        Aurora4 kirjoitti:

        Semmonen teppana, aijaijaijai

        "Pörsänmäen leski"

        Aika hyvä, sanoo aika hyvä.
        Olen tankannut Pörsänmäen kaupalla kotterooni diisseliä kon kesälomamatkalla se tie Pielavedeltä Iisalmeen valittiin.
        Pörsänmäki city ei ole kovin vilkas paikka, mutta palveluhan kaupassa oli ammattimaisen asiallista.


      • Anonyymi
        Aurora4 kirjoitti:

        Semmonen teppana, aijaijaijai

        "Pörsänmäen leski"

        Melkoista ininää on Tepollakin. Näyttää koko ketju enemmän sihinältä kuin ininältä
        Varmaankin jotain kivikaudella hylättyjä muoreja sihisemässä kuin vesihiisi hississä


      • Anonyymi
        Aurora4 kirjoitti:

        Semmonen teppana, aijaijaijai

        "Pörsänmäen leski"

        Olipa iloinen kirjoitus tailta ja tepolta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoista ininää on Tepollakin. Näyttää koko ketju enemmän sihinältä kuin ininältä
        Varmaankin jotain kivikaudella hylättyjä muoreja sihisemässä kuin vesihiisi hississä

        Kylläpä nyt osasit Ali loukata... Ihan itkettää;(


    • Tulpat

      Häh en kuule mitään naapuri meluaa.

      • Anonyymi

        vaihda tulpat


    • Hyttysten-vihaama

      Minä en kestä hyttysten pistoja. Ne saavat aikaan kutiavia kuhmuja!

    • edson

      Onkos tatti-ja-teppo esiintymässä just

      Lieksan lavalla ja suuri yleisö serkkuja ja pikkuserkkuja pitää sellasta mölinätä että naapuripitäjässäkin käytetään korvasuojaimia. Nimimerkki Tulpat istuu varmaan hätäpäissään jäätien varrella meteliä miettien ja päättää ehkä kääntyä takaisin Kolille.

      • w-peli

        "Hyrisi hyttynen hämärän renki".........


    • edson

      Vaikkua korvissa sanovat

      myötätaputtajat eli perässähiihtäjät ja saavat ehkä sittenkin äänensä kuuluviin. Mutta aina se vaatii jonkin selän, minkä takaa sitten...

      • tatti-ja-w-peli

        Tästä Kihniön Don Corleonille vaikunpoistoon niin voi muukin tuuletus päästä tapahtumaan.
        Annostelusuositus kunnon kuulokkeilla bass-boostinuppi kaakkoon, 2 kertaa läpiajettuna ja fööni päälle Kitt .......

        Vaasalaista. Teppo ei ehtinny ny.........

        https://www.youtube.com/watch?v=gH-wsf2JS34


      • edson
        tatti-ja-w-peli kirjoitti:

        Tästä Kihniön Don Corleonille vaikunpoistoon niin voi muukin tuuletus päästä tapahtumaan.
        Annostelusuositus kunnon kuulokkeilla bass-boostinuppi kaakkoon, 2 kertaa läpiajettuna ja fööni päälle Kitt .......

        Vaasalaista. Teppo ei ehtinny ny.........

        https://www.youtube.com/watch?v=gH-wsf2JS34

        Elä hyvä veli...

        mulla on läpituuletus


      • tatti-ja-ea

    • Aurora4

      Olokaa hilijoo ja huutakee.

      huutokauppakeisari

    • e-huomenta-a

      Röntgenisti : Hengittäkää hengittämättä

      • A-ra

        Yhtä puuttuu, sano piru kun hyttysiä laski

        Sananparsi Ruovedeltä


      • Inger1

        Joko ilmasto on niin paljon lämmennyt, että keskellä talveakin näkee hyttysiä ilmassa?


      • edson
        Inger1 kirjoitti:

        Joko ilmasto on niin paljon lämmennyt, että keskellä talveakin näkee hyttysiä ilmassa?

        Minä kasvatan inisiöitä eli ruokin heitä.

        Kesät talvet.


    • Aurora4
    • edson-nyyh

      Ny vähän "vakavampaa" ja jotain paljastavaa

      https://www.youtube.com/watch?v=IqOi3P83KzA

      Jessus mitkä muistot heräsivät ... okei, mutta maailmassa on seittemän miljardia ihmistä ja kauhiasti teitä. Siis maanteitä. Ja Teitä.

      • Aurora4

        Hiljaisuus minun himoni,
        haikeus minun haluni,
        ilta tumma tuttavani,
        ystäväni yö sanaton;
        jäivät mulle, muut kun jätti,
        pelastivat muut kun petti,
        auttivat vesiajolta,
        vaipumasta varjelivat,
        loivat luotosen merehen,
        uivalle utuisen saaren;
        siell' on teltta terhenestä,
        nuotio sydänsysistä.
        yksinäisen yömajaksi,
        tuttavattoman tuvaksi,
        pyhäksi pysähtyäni,
        areksi asettuani,
        elon tuiman tuokioksi,
        vanhan päiväni varaksi:
        sana siell' ei muilta saavu,
        viesti multa muille vieri,
        meri on saarta saartamassa,
        syöverit syliämässä.


        Otto Manninen: Hiljaisuus


      • tatti-w-epeli

      • tatti-sama

        Tää yllä siis edsonille.


      • edson

      • edson
        Aurora4 kirjoitti:

        Hiljaisuus minun himoni,
        haikeus minun haluni,
        ilta tumma tuttavani,
        ystäväni yö sanaton;
        jäivät mulle, muut kun jätti,
        pelastivat muut kun petti,
        auttivat vesiajolta,
        vaipumasta varjelivat,
        loivat luotosen merehen,
        uivalle utuisen saaren;
        siell' on teltta terhenestä,
        nuotio sydänsysistä.
        yksinäisen yömajaksi,
        tuttavattoman tuvaksi,
        pyhäksi pysähtyäni,
        areksi asettuani,
        elon tuiman tuokioksi,
        vanhan päiväni varaksi:
        sana siell' ei muilta saavu,
        viesti multa muille vieri,
        meri on saarta saartamassa,
        syöverit syliämässä.


        Otto Manninen: Hiljaisuus

        Tota tota.

        Mä oikaisen ensin ja kerron katselleeni ilolla kaukasuslaisia : laulua, iloa, suruakin, rahattomuutta, hedelmiä puussa, ja luonnollista ystävällisyyttä ja vieraanvaraisuutta.

        Mä en voi mitään, että tämä suomalainen, mm. mannislainen synkkyys vie vatsan kuralle. No olikos se joutsen sen Mannisen lempilintu? Pelkkää Tuonelaa. Siis nämä on henkkohtaiset tunnelmat. Taidan piipahtaa Naurusaarille odysseijallani.


      • A-ra
        edson kirjoitti:

        Tota tota.

        Mä oikaisen ensin ja kerron katselleeni ilolla kaukasuslaisia : laulua, iloa, suruakin, rahattomuutta, hedelmiä puussa, ja luonnollista ystävällisyyttä ja vieraanvaraisuutta.

        Mä en voi mitään, että tämä suomalainen, mm. mannislainen synkkyys vie vatsan kuralle. No olikos se joutsen sen Mannisen lempilintu? Pelkkää Tuonelaa. Siis nämä on henkkohtaiset tunnelmat. Taidan piipahtaa Naurusaarille odysseijallani.

        Olenko kysynyt mielipidettäsi mistään?


      • edson
        A-ra kirjoitti:

        Olenko kysynyt mielipidettäsi mistään?

        Älä sitten vastaa minulle millään runolla. Laita se tulevaisuudessa suoraan alas tai muuanne.

        Tietysti ininäketjussa on omat sääntönsä, mutta voisit sitten niistä ilmoittaa.


      • arantes
        A-ra kirjoitti:

        Olenko kysynyt mielipidettäsi mistään?

        Tuohon vielä, tuohon, oletkos kysellyt.

        Haluutkos, että katsastan kyselys? Ja vastaan sitten, mitä olet kysellyt. Tuskin.


      • edson
        Aurora4 kirjoitti:

        Hiljaisuus minun himoni,
        haikeus minun haluni,
        ilta tumma tuttavani,
        ystäväni yö sanaton;
        jäivät mulle, muut kun jätti,
        pelastivat muut kun petti,
        auttivat vesiajolta,
        vaipumasta varjelivat,
        loivat luotosen merehen,
        uivalle utuisen saaren;
        siell' on teltta terhenestä,
        nuotio sydänsysistä.
        yksinäisen yömajaksi,
        tuttavattoman tuvaksi,
        pyhäksi pysähtyäni,
        areksi asettuani,
        elon tuiman tuokioksi,
        vanhan päiväni varaksi:
        sana siell' ei muilta saavu,
        viesti multa muille vieri,
        meri on saarta saartamassa,
        syöverit syliämässä.


        Otto Manninen: Hiljaisuus

        Kyllä tuon runon koen tuonelan ylistykseksi, en miksikään röllimajaksi. Näin konkreettiselta pohjalta ei ollut mitään mahdollisuuksia edetä kirjallisuuden tulkinnoissa. Odysseijaakin tulkitsin matkakertomukseksi, purjehdusoppaaksi Kreikan saaristossa ja mikä parasta minulle, minulla oli hauskaa, mutta luennoitsijalla ei. Kaikkee muutakin mukavaa toki jäi muistiin lyhyehköltä opintieltä.


      • Aurora4
        edson kirjoitti:

        Kyllä tuon runon koen tuonelan ylistykseksi, en miksikään röllimajaksi. Näin konkreettiselta pohjalta ei ollut mitään mahdollisuuksia edetä kirjallisuuden tulkinnoissa. Odysseijaakin tulkitsin matkakertomukseksi, purjehdusoppaaksi Kreikan saaristossa ja mikä parasta minulle, minulla oli hauskaa, mutta luennoitsijalla ei. Kaikkee muutakin mukavaa toki jäi muistiin lyhyehköltä opintieltä.

        Niinpä. Sinun Röllimajasi vaatiikin kivat metsäkulissit pupuineen ja allu tuppuraisineen, Se olisi jonkinlainen Teletappi-maa.

        Ei ollut tuonelan ylistys, vaan jonkun hiljaisen paikan, missä saisi nauttia elämästään ilman informaatiosaastetta.


      • edson
        Aurora4 kirjoitti:

        Niinpä. Sinun Röllimajasi vaatiikin kivat metsäkulissit pupuineen ja allu tuppuraisineen, Se olisi jonkinlainen Teletappi-maa.

        Ei ollut tuonelan ylistys, vaan jonkun hiljaisen paikan, missä saisi nauttia elämästään ilman informaatiosaastetta.

        Voi sen tietty noinkin tulkita, sillä tulkinta on kunkin katsojan silmillä.

        "metsäkulissit "

        Ei, mulla on ihan omaa mettää, eli siis yhteismettää kumppanin kanssa, ei kulissia. Toisaalta pidän kyllä tuppuraisesta, se todennäköisesti kykenee ite rakentamaan asumuksensa ja jos ei kykene, voi kysyä multa neuvoo

        Teletapit - onks se joku uusi operaattori?


      • A-ra
        edson kirjoitti:

        Voi sen tietty noinkin tulkita, sillä tulkinta on kunkin katsojan silmillä.

        "metsäkulissit "

        Ei, mulla on ihan omaa mettää, eli siis yhteismettää kumppanin kanssa, ei kulissia. Toisaalta pidän kyllä tuppuraisesta, se todennäköisesti kykenee ite rakentamaan asumuksensa ja jos ei kykene, voi kysyä multa neuvoo

        Teletapit - onks se joku uusi operaattori?

        Tulet kyllä Teletapit tuntemaan lastenlastesi kautta. Ne tiivitaavit ja muut pampulat nimittäin palaavat televisioon eikä niistä irti pääse. Googlaa Teletapit, jos et muista poikiesi lapsuudesta.


    • Aurora4

      Teinpäs törkeästi kun vastasin sellaiselle, joka ei vastauksiani halua. Ja vielä runolla. Hyi helvetti.

      Joku muu kuin sinä olisi voinut lukea kauniin runon levollisin mielin ja ehkä nähdä siinä runoilijan haaveen omasta röllimajastaan.

      • tatti-w-epeli

      • arantes

        "nähdä siinä runoilijan haaveen "

        Runoilijat haaveilkoot


      • arantes

        "Teinpäs törkeästi kun vastasin sellaiselle, joka ei vastauksiani halua. Ja vielä runolla. Hyi helvetti."

        Saakos tässä ketjussa vastauksista kertoa mielipiteensä, nimittäin "Kaikille jotka eivät saa ääntään muuten kuuluville". Hyi helvetti.

        Apuva, tule mummeli auttaan, sinulla on sananvapausystäviä siellä journalistiliitossa !!!


      • a1-mummu
        arantes kirjoitti:

        "Teinpäs törkeästi kun vastasin sellaiselle, joka ei vastauksiani halua. Ja vielä runolla. Hyi helvetti."

        Saakos tässä ketjussa vastauksista kertoa mielipiteensä, nimittäin "Kaikille jotka eivät saa ääntään muuten kuuluville". Hyi helvetti.

        Apuva, tule mummeli auttaan, sinulla on sananvapausystäviä siellä journalistiliitossa !!!

        Voi hittolainen, papparainen, auttaisin kyllä, mutta luulin että sinulla ne j-liiton ystävät on, kun po. liiton mainitsit sinä, en minä.


      • e-a
        a1-mummu kirjoitti:

        Voi hittolainen, papparainen, auttaisin kyllä, mutta luulin että sinulla ne j-liiton ystävät on, kun po. liiton mainitsit sinä, en minä.

        Ei ei ja ei

        minulle on selvää sananvapaus, mutta luulin, että otit sinne liittoon ku ehotin jos niiku epäselvää.


    • Aurora4

      Lisäys, meni minne meni.

      Arantes, sinä et viihtyisi puolta päivää luonnon rauhassa ja luonnon ehdoilla. Sä tykkäät mekastaa maailman keskipisteenä.

      • arantes

        "Arantes, sinä et viihtyisi puolta päivää luonnon rauhassa ja luonnon ehdoilla"

        Ny koht ...ventaas. 2015-1997=18 vuotta ensi joulukuun eka päivä. No kyllä olen kunnan ihan maantieteellisessä keskustassa ja mekastan näitä pikkuserkkuja vastaan, sillä niinkus tiedät, sukurutsa on kehityksen jarru. Vai tiedätkös?

        Kerro missä on maailman keskus, ni sinne sitten keskipisteeksi.


      • A-ra
        arantes kirjoitti:

        "Arantes, sinä et viihtyisi puolta päivää luonnon rauhassa ja luonnon ehdoilla"

        Ny koht ...ventaas. 2015-1997=18 vuotta ensi joulukuun eka päivä. No kyllä olen kunnan ihan maantieteellisessä keskustassa ja mekastan näitä pikkuserkkuja vastaan, sillä niinkus tiedät, sukurutsa on kehityksen jarru. Vai tiedätkös?

        Kerro missä on maailman keskus, ni sinne sitten keskipisteeksi.

        Sukurutsaisten pikkuserkkujen takia kai juuri kaipaatkin pois kyläsi ympyröistä. Mutta et toki millekään saarelle, vaan portugaliin jossa sinut otetaan avosylin vastaan ruusuin ja rypälein eikä sinulta kinuta edes veroja vai kuis se oli.

        Mutta mitä pahaa Otto Manninen on sinulle tehnyt? Vaikka lempilintunsa olisikin joutsen, tai vaikka harakka, kuten Juhani Aholla.


    • edson

      Tota tota, ei Manninen mitään oo tehny. Palaan aiheeseen pikapuoliin, mutta ny on hommia, sillä saatan löytää ihan duunimestan. Sitten pääsen yhteen keskipisteeseen mesoamaan.

      http://www.hs.fi/ulkomaat/a1425358087445

      "eikä sinulta kinuta edes veroja vai kuis se oli."

      Tota tota, kyllähän minä en sinne asumaan missään nimessä, pelkästään elämään. Asuminen nimittäin on siellä missä nelipyöräkotikin ja sitähän ei virallisesti pidetä asuntona. Se olisi liikaa gryndereille. Osoite postrestante ja matkalla teen bisnestä toiminimellä "myydään & tehdään & kuvataan" ja näistä tuloista maksan suomeen
      verot.

      Huomenta

    • Aurora4

      Miss sypressit tuoksuu ain talvellakin, istut oksalla korkeimman puun... iloisten eläkeläisten ympäröimänä. Ihania ruskeita rusinamummoja, kaikki samasta muotista tehtyjä veropakolaisrilluttelijoita. Ties vaikka pyytävät sinut jonkun Algarve Allehandan päätoimittajaksi.

    • edson

      Apuva, ny minuu jahdataan jo, vaikka ensimmäistä ropoa en vielä ole kuvausmatkallani tienannut. Kun ei elämä nelipyöräkodissa ole ees alkanu.

      Kohta lähettää veromies jo ennakkoverolaput, apuva.

      "Ihania ruskeita rusinamummoja"

      Juu, siellä vuoristossa varmaan löytyykin, alkuperäisiä. Jos vielä sattuis säkä, että läheltä löytyisi yhteisomistus-kuivanmaantontti omille viljelyksille...Paikan nimi olisi "Mukulat ja mä".

    • edson

      Nyt kääpäjuomaa kitaan ja

      pashalle. Oonkos ny enempi salonkikelpoinen? Kysyy umpiluupää.

    • edson

      Koska sana on sittenkin vapaa, niin tein testin

      http://yle.fi/uutiset/sovellutko_aloille_joissa_on_toita_tarjolla_testaa/7830164

      "Kekseliäs visionääri
      Suosit joustavaa, spontaania ja muuttuvaa ympäristöä. Ihanneorganisaatiosi antaa todella paljon itsenäisyyttä ja korostaa uusia asioita, luovaa kokeilua, suoraa keskustelua ja ajatusten vaihtamista. Olet ehkä hyvä havaitsemaan trendejä ja ENNUSTAMAAN tulevaisuutta, näkemään asioita eri laidoilta ja REAGOIMAAN kulloinkin vallitsevaan tilanteeseen. Olet kekseliäs, luova muutoksen analyyttinen suunnittelija ja hyvä ja INSPIROIMAAN muita. Itsensä toteuttamisen tarpeesi on erittäin korkea, ja olet hyvin SUORITUSKESKEINEN (hih hih, just alan siivoamaan, ku kumppani tulee, hirvee homma) arvostaen muita aseman sijasta älykkyyden ja kyvykkyyden perusteella. Sinulla on vahva itseohjautuvuuden tarve, ja koska LUOTAT luoviin kykyihisi, et kunnioita AKTORITEETTEJÄ ETKÄ SÄÄNTÖJÄ ja osaat hyvin KIERTÄÄ järjettömiltä tuntuvat määräykset. Organisaation ja työn pitää antaa mahdollisuus tarkastella asioita luovasti ja analyyttisesti. Työ pitkästyttää, jollei se tarjoa jatkuvana virtana uusia haasteita. Sinua saattaa kiinnostaa tiede ja teknologia, ja saatat toimia missä tahansa tehtävässä, joka kiinnostaa, vaikkapa professorina, yrittäjänä, johtajana, VALOKUVAAJANA jne.

      Esimerkkejä tyypillesi yleisistä ammateista tai ammattialoista, joilla on hyvät työllisyysnäkymät keväällä 2015

      Henkilöstöjohtaminen
      IT-asiantuntija tai -johtaja
      Lakimies
      Rakennusalan tehtävät
      Taide- ja viihdeammatit "

      Juman pliut, minulla oli hauskaa. Kun kysyttiin ikää, vastaus oli yli 40 ja kun kysyttiin koulutusta, niin istuin peruskoulussa. Vai oliko se apukoulussa.

      • Edson

        Ei mitään mahdollisuutta etelämantereen postinjakajaksi. Saati siivoojaksi. Kumpaakin olen kuitenkin tehnyt, joten kokemuksen syvällä rinta-äänellä lyön HANTTIIN.


    • A-ra

      "Hyttysten haistelijan" huomio kevään tulosta on se, että kyllä se tulee, onhan ensimmäinen kolmesta kevätkuusta jo pitkällä. Vaikka kaikki on jotenkin jähmeää, taivaan valossa varsinkin juuri ennen auringonlaskua on kevään tuloa enteilevä, vielä hyvin arka hohde. Sen tunnistaa, kun kävelee hiljaa ja katselee ympärilleen. Skål sille!

      "Toit kevätkuun, Sabeline." Vanha Four Catsin säe mikä lie soi mielessä.

    • Cee

      Muutama sitaatti hiljaisuudesta:

      Vaitonaisuus on hölmöjen hyve. Francis Bacon (1561-1626)

      Varo hiljaista koiraa ja tyyntä vettä. H.G. Bohn (1796-1884)

      Ei ole mitään tyhjää tilaa tai tyhjää aikaa. Aina on jotain nähtävää, jotakin kuultavaa. Itse asiassa vaikka yrittäisimme luoda hiljaisuutta, emme siihen kykene. John Cage (s 1912)

      Vaikeneminen ei ole aina tahdikasta ja tahdikkuushan se kultaa on, ei vaikeneminen. Samuel Butler (1835-1902)

      Kansalla on kiistämättä oikeus nurista, mutta sillä on myös oikeus olla hiljaa ja sen hiljaisuus on kuningasten oppitunti. Jean de Beauvais (1731- 90)

    • edson
    • tatti-w-epeli

      "Juu, siellä vuoristossa varmaan löytyykin, alkuperäisiä. Jos vielä sattuis säkä, että läheltä löytyisi yhteisomistus-kuivanmaantontti omille viljelyksille."

      http://kuvapilvi.fi/k/y2Jm.png

      • tatti-edson

        Apuva, hissi ja korkeenpaikanpillereitä

        PS. Näen unia jatkuvasti puussa roikkuvista hedelmistä ja suu vain ammollaan ja pää kiinni. Toisaalta suomen luonto antaa kyllä eväät ... nelipyöräkodin keittiöön, ja kevyttä muonaan ku kuivattaa.


      • tatti-edson
        tatti-edson kirjoitti:

        Apuva, hissi ja korkeenpaikanpillereitä

        PS. Näen unia jatkuvasti puussa roikkuvista hedelmistä ja suu vain ammollaan ja pää kiinni. Toisaalta suomen luonto antaa kyllä eväät ... nelipyöräkodin keittiöön, ja kevyttä muonaan ku kuivattaa.

        "ja kevyttä muonaan ku kuivattaa."

        Pakko joskus korjata : kevyttä muonaa kuljettaa, siis kuivattuja tuotteita.


        Kuuden kuukauden purkkikalasatsi, ahven särki : 400 grammainen purkki kestää kaksi päivää eli 90 purkkia. Kalaa saan ilimatteeks ja purkkeja yhteisostolla kaverin kanssa. Kestää ja on syötävää kauan...ei paina paljon. Ja sit loppupisteessä se mato-onki.

        kaikkee muutakin omatoimista lisää mukaan.


      • tatti-w-peli

      • a1-mummu
        tatti-edson kirjoitti:

        "ja kevyttä muonaan ku kuivattaa."

        Pakko joskus korjata : kevyttä muonaa kuljettaa, siis kuivattuja tuotteita.


        Kuuden kuukauden purkkikalasatsi, ahven särki : 400 grammainen purkki kestää kaksi päivää eli 90 purkkia. Kalaa saan ilimatteeks ja purkkeja yhteisostolla kaverin kanssa. Kestää ja on syötävää kauan...ei paina paljon. Ja sit loppupisteessä se mato-onki.

        kaikkee muutakin omatoimista lisää mukaan.

        Aikoinaan paheksuttiin erästä eurooppalaista kansaa, joka tuli tänne lähes omavaraisena. Rahaa eivät turistimatkoillaan täällä paljonkaan käyttäneet. Ehkä ajat ovat muuttuneet.


      • tatti-e-a
        a1-mummu kirjoitti:

        Aikoinaan paheksuttiin erästä eurooppalaista kansaa, joka tuli tänne lähes omavaraisena. Rahaa eivät turistimatkoillaan täällä paljonkaan käyttäneet. Ehkä ajat ovat muuttuneet.

        Niinkus huomaat, en ole turisti. Turistipaikat, kaikki ovat boikotissani. Koita ny kässää, mulla loppuu rautalanka.

        Paheksukaa mitä paheksutte ja äänestäkää kaikkia niitä, jotka suosittelevat kotimaisen kulutuskysynnän lisäämiseen.


      • a1-mummu
        tatti-e-a kirjoitti:

        Niinkus huomaat, en ole turisti. Turistipaikat, kaikki ovat boikotissani. Koita ny kässää, mulla loppuu rautalanka.

        Paheksukaa mitä paheksutte ja äänestäkää kaikkia niitä, jotka suosittelevat kotimaisen kulutuskysynnän lisäämiseen.

        Pistä vaan itelles sitä rautalankaa väännellen, kun et ymmärrä, että vaikka kuinka itelles vakuutat, ettet olisi turisti, niin sitähän sinä just olet, kun nelipyöräkotoiluusi ryhdyt. Sekö sinut turismista puhdistaa, että reisullasi olet omavarainen. Mistä hemmetistä oletkin sellaista saanut päähäsi. Kuten sanoin jo aiemmin, niin kun tarpeeksi kauan yrittää muita k...ttaa, niin alkaa jo itsekin uskoa omiin horinoihinsa.


      • e-a
        a1-mummu kirjoitti:

        Pistä vaan itelles sitä rautalankaa väännellen, kun et ymmärrä, että vaikka kuinka itelles vakuutat, ettet olisi turisti, niin sitähän sinä just olet, kun nelipyöräkotoiluusi ryhdyt. Sekö sinut turismista puhdistaa, että reisullasi olet omavarainen. Mistä hemmetistä oletkin sellaista saanut päähäsi. Kuten sanoin jo aiemmin, niin kun tarpeeksi kauan yrittää muita k...ttaa, niin alkaa jo itsekin uskoa omiin horinoihinsa.

        Ei saatana, tyhmyys on tarttuva tauti, joten ... sinä ja ... huh huh

        Kerro vielä turismin ihanuudesta talouspuolelta ja jos et osaa, ni kysäse taas tuttavapiiristäsi. Näyttää siltä, että et tajua mitään esimerkiksi omavaraisuudesta. Minä haluan visusti eroon sinunlaisistasi mökkeilijöistä eli jos ei siellä pärjää, missä asuu, niin on turisti.

        Kuten jo aikaisemmin olet sanonut ... oletkos sanonut jotain? Jotain, jota kannattaisi edes hetken miettiä?


      • a1-mummu
        e-a kirjoitti:

        Ei saatana, tyhmyys on tarttuva tauti, joten ... sinä ja ... huh huh

        Kerro vielä turismin ihanuudesta talouspuolelta ja jos et osaa, ni kysäse taas tuttavapiiristäsi. Näyttää siltä, että et tajua mitään esimerkiksi omavaraisuudesta. Minä haluan visusti eroon sinunlaisistasi mökkeilijöistä eli jos ei siellä pärjää, missä asuu, niin on turisti.

        Kuten jo aikaisemmin olet sanonut ... oletkos sanonut jotain? Jotain, jota kannattaisi edes hetken miettiä?

        Lähes jo huvittavia - ei kyllä pitäisi, kun niin vakavissasi olet - nuo sinun keinosi yrittää vaikuttaa vakuuttavalta: kiroominen ja haukkuminen. Asiaahan niissä ei enää ole edes hyttysen ininän vertaa. Mutta: tomma tunnor bullra mest!

        PS. Etpä näy sinäkään pärjäävän asuinpaikallasi, kun niin kovasti sieltä pois haikailet.


      • e-a
        a1-mummu kirjoitti:

        Lähes jo huvittavia - ei kyllä pitäisi, kun niin vakavissasi olet - nuo sinun keinosi yrittää vaikuttaa vakuuttavalta: kiroominen ja haukkuminen. Asiaahan niissä ei enää ole edes hyttysen ininän vertaa. Mutta: tomma tunnor bullra mest!

        PS. Etpä näy sinäkään pärjäävän asuinpaikallasi, kun niin kovasti sieltä pois haikailet.

        Ratiritirallaa
        voihan viturallaa


    • Aurora4

      Edson ja sumuisten vuorten gorillat yhteisellä korkeanpaikanleirillä. Onko hauskempaa kuultu?

      Nyt pitää lähteä pyykkitupaan.

      • edson

        "Edson ja sumuisten vuorten gorillat"

        Jos olisinkin biologi, niin olisin tunkenut sen sen ... naisen matkaan ja puolustanut häntä henkeen ja vereen. Voi olla että nyt sekoitan jotain elokuvaa ja dokkaria keskenään, mutta kerran tuli se filmintapainen, missä nainen vietti pitkiä aikoja gorillojen kanssa


      • tatti-gor-w-epeli

        *Sumuisten vuorten gorillat*

        "Sumuisten vuorten gorillat (alkuperäiseltä nimeltään Gorillas in the Mist: The Story of Dian Fossey) on Michael Aptedin vuonna 1988 ohjaama elämäkertaelokuva Dian Fosseyn elämästä Ruandassa, Afrikassa. Fosseyta esittää elokuvassa Sigourney Weaver. Elokuvan muita pääosanäyttelijöitä ovat Julie Harris, Bryan Brown ja John Omirah Miluwi. Elokuvan ovat tuottaneet Universal Studios ja Warner Brothers.

        Suomessa elokuva sai ensi-iltansa helmikuussa 1989.[1] Elokuva on julkaistu VHS-kasettina ja DVD:nä."

        Lähde Wikista.


      • Aurora4
        edson kirjoitti:

        "Edson ja sumuisten vuorten gorillat"

        Jos olisinkin biologi, niin olisin tunkenut sen sen ... naisen matkaan ja puolustanut häntä henkeen ja vereen. Voi olla että nyt sekoitan jotain elokuvaa ja dokkaria keskenään, mutta kerran tuli se filmintapainen, missä nainen vietti pitkiä aikoja gorillojen kanssa

        Gorilloiden salametsästäjät muistaakseni tappoivat sen naisen. Olen nähnyt filmin parikin kertaa.


      • Cee
        tatti-gor-w-epeli kirjoitti:

        *Sumuisten vuorten gorillat*

        "Sumuisten vuorten gorillat (alkuperäiseltä nimeltään Gorillas in the Mist: The Story of Dian Fossey) on Michael Aptedin vuonna 1988 ohjaama elämäkertaelokuva Dian Fosseyn elämästä Ruandassa, Afrikassa. Fosseyta esittää elokuvassa Sigourney Weaver. Elokuvan muita pääosanäyttelijöitä ovat Julie Harris, Bryan Brown ja John Omirah Miluwi. Elokuvan ovat tuottaneet Universal Studios ja Warner Brothers.

        Suomessa elokuva sai ensi-iltansa helmikuussa 1989.[1] Elokuva on julkaistu VHS-kasettina ja DVD:nä."

        Lähde Wikista.

        Olikohan tuo se leffa, jossa nainen opetti gorillan puhumaan viittomakielellä? Jo ei, niin sellaisenkin dokumentin olen nähnyt.


      • w-peli
        Cee kirjoitti:

        Olikohan tuo se leffa, jossa nainen opetti gorillan puhumaan viittomakielellä? Jo ei, niin sellaisenkin dokumentin olen nähnyt.

        En kyllä muista kuin hyvin "sumuisesti", enkä tuota loppuakaan enää. Ja oliko elokuvan loppu sama kuin sen kirjan. Oli kyllä varmaan meilläkin dvd:nä tuo kuva mutta tuli lahjoiteltua niitä pois niin meni varmaan niiden mukana pari vuotta sitten.

        Luultavasti jostain saatavissa ehkä vieläkin.


      • edson
        Aurora4 kirjoitti:

        Gorilloiden salametsästäjät muistaakseni tappoivat sen naisen. Olen nähnyt filmin parikin kertaa.

        Juuri tuo "elokuva" oli mielessäni.

        Mutta kiitos kaikille, jotka olette nähneet minussa gorillamaisia piirteitä tai ainakin mahdollisuuksia kaveerata myös gorillojen kanssa. Itse olen otettu myös noista orankeista.


    • A-ra

      Puhuva Koko-gorilla oli juttu erikseen. Siinä oltiin Amerikoissa.

    • Aurora4

      Olen edellä aikaani. Uutisissa puhuttiin helsinkiläisten naisten lapsitoiveista: kahta tai kolmea toivottiin, mutta usein lapsiluku jää yhteen. Ja lapsensaamisikä on kohonnut niin, että keskimääräinen ikä toimihenkilöillä on jo kolmekymmentäneljä. Sen ikäinen olin minäkin.

      Myös lapsettomaksi jää yhä useampi, miehistä joko kolmas ja naisista neljännes. Jos se on itselle OK, ei siihen muilla ole mitään sanomista. Ei edes lapsettoman vanhemmilla. Ei ole suurin tragedia jäädä ilman lapsenlapsia, vaan suurempi on pelko siitä, mitä lapsenlapsille voi tänä maailmanaikana tapahtua.

      Jotkut ovat huolissaan suvun sammumisesta, Senkin ymmärrän jos on suuret perinnöt, maata, omaisuutta, jota ei haluaisi jättää vierasten käsiin.

      Me hyttyset elämme täällä lyhyen hetken sukupolvi kerrallaan, eikä olemassaolomme jätä jälkeä edes taivaan sineen.

      • a1-mummu

        Tuo on perin relevantti kommentti, että "mitä lapsenlapsille voi tänä maailmanaikana tapahtua". Jotenkin tuntuu, että itse vanhempana on päässyt miljoona kertaa helpommalla kuin nykyvanhemmat. Toisaalta, kun aika läheltä saan seurata "lapsellisen" poikani perhettä, niin vanhemmat eivät niin kovasti kerkiä surra (jos suremista onkaan??)tätä maailmanmenoa. Täysi työ heillä hoitaa lapsensa, työnsä, huushollinsa. Ehkä onneksi niin.

        Tässä eläkeläisellä on aikaa saada päänsärkyä vaikka mistä, mutta enimmäkseen se tulee juuri huolesta, mitä lapsenlapsille voi tapahtua. Kaipa sitä kuitenkin nuorempana, omina ruuhkavuosinaan toimi nykyvanhempien tapaan: ei osannut/kerinnyt kamalasti surra tulevaa, kun tämäkin päivä oli ihan riittämiin jaksamiselle.

        Toisella pojallamme ei ole lapsia, ja alkavat kohta olla niissä vuosissa, että lasten hankkiminen jääkin. Niin ihanaa kuin lisälapsenlapsien saaminen olisikin, niin koskaan emme sanallakaan ole asiaa maininneet. Eivätkä itse siitä puhu, joten emme siis tiedä, mikä siihen on syy. Mutta oli mikä tahansa, se ei missään oloissa kuulu meille. Eräs tuttu mummeli joka kerta "nuoremme" tavatessaan kyselee, että koskas niitä lapsia on tulossa. Suututtaa pariskunnan puolesta, kun kasvoistaan näkee, että eivät siitä halua puhua. Useamman kerran olen tuolle mummelille sanonut, että jättäisi asian, mutta eipä vain usko.

        Eihän tässä maailmassa kaikkien tarvitse lisääntyä. Elämässä voi olla niin paljon muutakin elämisen arvoista. Surullinen asia on sitten, kun kovasti lapsia haluaisi eikä niitä vain siunaannu. Toisaalta taas on tapauksia, joissa murhe syntyy siitä, että suodaan lapsi/lapsia vanhemmille, jotka eivät niitä missään tapauksessa saisi saada. Mutta elämähän ei ole oikeudenmukainen.


      • Aurora4

        Minä en välttämättä usko, että lapsenlapsien "saaminen" olisi aina kovin hyvä juttu. On avioeroja, joissa lapsi ryöstetään kokonaan toisen puolen isovanhempien ulottumattomiin. Tai nuori perhe asuu kaukana, jopa eri maassa kuin vanhempi polvi. Minusta ainakin olisi tuskallinen ajatus, että tyttärelläni olisi lapsi, jota näkisin vain muutaman kerran vuodessa.

        Jos taas perheet asuvat lähekkäin, mikä sen parempaa: eri sukupolvista on toisilleen paljon iloa ja apua. Näin oli tyttäreni lapsuudessa. Kaksi ihanaa mummoa aina valmiina auttamaan.

        Mutta joillakin ystävättärilläni mummoudesta on ollut huonompaa kokemusta. Yhden lapsi, vaikka asuu samalla paikkakunnala, on katkaissut välit äitiinsä kokonaan ja kieltänyt tältä lapsenlasten tapaamisen. Erään toisen mummon pojalla on lapsia eri liitoista eroista katkeroituneiden äitien vahdittavana. Yhdellä lapsenlapset on ominut toisen puolen mummo. Ja lapsillahan on taipumus vieraantua kenestä tahansa, jota ei näe pitkään aikaan. Poissa silmistä, poissa sydämestä, sanotaan.

        Eilen katsoin kilttiä nättiä kassapoikaa lähikaupassa, miten reippaasti hän autteli mummoja nostamalla tavaroita ylähyllyltä. Ajattelin, että kyllä minullakin olisi voinut olla tuollainen lapsenlapsi. Mutta eihän kukaan "tee" lapsia sillä ajatuksella, että vekara isona auttelisi isovanhempiaan - tai edes vanhempiaan.


    • arantes

      "Jos se on itselle OK, ei siihen muilla ole mitään sanomista."

      Siis lapsettomuus. Juuri noin. Jumal-lavita, kun on joskus kiukuttanut, varsinkin vanhemmat naiset, jotka kyselevät lapsista ja lapsenlapsista.

      Olisi ehkä meilläkin syytä harkita yhden lapsen politiikkaa ... no joo, kunhan tuuli huuliani heiluttaa.

      PS Meillä nuo omat lapset pullahtivat maailmaan ilman suunnitelman häivääkään. Tai no, toisen kohdalla kyllä mietittiin sitä, että oiskos se parempi, jos kotona olisi toinenkin lapsi.

      • A-ra

        Nuorena jouduin huonoon väleihin yläkerrassa asuvan jehovalaisperheen kanssa lähinnä erilaisten elämäntapojen takia. Kuusilapsisen äidin viimeinen valtti oli parjata minua, 26-vuotiasta opiskelijaa siitä, ettei minulla ole "edes" lapsia.

        En älynnyt vastata kuten olisi pitänyt, että "miksi sinulla on lapsia". Sitä lasten määrää todella ihmettelin, kun kuuntelin ajoittaista kurinpitoa, Remmi viuhui heidän kylppärissään lasten tuotua huonoja kevättodistuksia.


      • A-ra

        siis huonoihin väleihin


      • arantes
        A-ra kirjoitti:

        Nuorena jouduin huonoon väleihin yläkerrassa asuvan jehovalaisperheen kanssa lähinnä erilaisten elämäntapojen takia. Kuusilapsisen äidin viimeinen valtti oli parjata minua, 26-vuotiasta opiskelijaa siitä, ettei minulla ole "edes" lapsia.

        En älynnyt vastata kuten olisi pitänyt, että "miksi sinulla on lapsia". Sitä lasten määrää todella ihmettelin, kun kuuntelin ajoittaista kurinpitoa, Remmi viuhui heidän kylppärissään lasten tuotua huonoja kevättodistuksia.

        Luulen, siis painotan sanaa luulen, että tämä lapsettomuus ja lasten saanti ei ole pelkästään suomalainen ilmiö. Kummallinen ilmiö joka tapauksessa.

        ""miksi sinulla on lapsia""

        Hyvä kysymys. Joskus olen jopa itseltäni noin kysynyt.


      • A-ra
        arantes kirjoitti:

        Luulen, siis painotan sanaa luulen, että tämä lapsettomuus ja lasten saanti ei ole pelkästään suomalainen ilmiö. Kummallinen ilmiö joka tapauksessa.

        ""miksi sinulla on lapsia""

        Hyvä kysymys. Joskus olen jopa itseltäni noin kysynyt.

        Olen jostain lukenut, että italialaiset tekevät melkein vähiten lapsia Euroopassa. Joten se felliniläinen idylli pizzamammoista lapsilauma helmoissaan ei enää päde.


    • edson
      • A-ranki

        Sulosia ootte tosiaan.


    • Aurora4
      • edson

        En ole, mutta kyllä vellokset ovat mainioita.

        Vanhaa vitsiä nyt pukkaa, kun etsin Viljoo


    • edson

      Jo vain huomenta

      Välipäivä, siis urheilusta ja sitten otankin riskin. Kävelen

      Jotenkin pakkopullaa siis odotettavissa. Ja kyllä kirjoittaminenkin tuntuu siltä. Syy varmaan maanantaissa?

      • Aurora4

        Eilen tuntui pakkopullaa olevan kirjoittaminen kaikille, osa on kadonnut kokonaan.

        Maanantai on minulle viikon parhaita päiviä. Sunnuntai tavallisesti pahin, eilinen teki poikkeuksen.


      • edson
        Aurora4 kirjoitti:

        Eilen tuntui pakkopullaa olevan kirjoittaminen kaikille, osa on kadonnut kokonaan.

        Maanantai on minulle viikon parhaita päiviä. Sunnuntai tavallisesti pahin, eilinen teki poikkeuksen.

        Ihminen (minä) joka ei ole löytänyt vieläkään sitä ihanne-ammattia tai jotain muuta ihanteellista, niin sille on maanantai tervaa, tiistai hieman laimennettua tervaa jne. Ja helekutti soikoon, vielä eläkkeelläkin.

        No kun hioin ylimäärää tieltä pois ja vaikka istuinkin vain sisällä traktorissa, niin tuntui kuin ulkoilisin. Tästä se alkaa karhun horrostilan haukottelukausi.

        PS. Olin luvattoman monta tuntia telkun ääressä eilen. Tosin vasta sessio alkoi myöhäis-iltapäivällä, sillä olin napsinut noita urheilulähetyksiä nauhalle ja sitten vaan saunan jälkeen kylkiasentoon


      • Cee

        Meillä ei urheilua katsota, jos mies on töllön ääressä. Kun ei ole, katson jos jotain urheilua, mutta vain toisella silmällä tai vain kuulen lievästi korvilla, kun itse teen jotain muuta. On rauhoittavaa kuultavaa, kun joku hyppää lentomäestä, syöksyy laskettelurinteessä tai lyö snookerin. Sen sijaan, että siellä tapettaisiin joku, pälätettäisiin politiikkaa taikka pohdittaisiin, miten tämä lento-onnettomuus tapahtui tai taikatemppu tehtiin.


    • edson

      "Meillä ei urheilua katsota, jos mies on töllön ääressä"

      Huomenta juu. Meillä iän myötä on kumppanista tullut urheilu"hullu". Hänen kommenttejaan en kestä minäkään ja joudun jarruttamaan neuvonantoja joskus. "Menkää harjoittelemaan" kuuluu aika usein. Jopa mäkihypyn karsintaa pitäisi seurata, apuva.

    • Aurora4

      Meillä miestä ei ole töllön ääressä sattumaltakaan, ja siksi urheilua ei katsota.

    • Cee

      Sisareni ja miehensä katsovat kaikki mahdolliset urheilukisat raviurheilua myöten, eurosportilta katsovat aina kaikki tenniskisat, ne, jos mitkä, ovat mielestäni tylsää katsottavaa.

    • e-a

      Huomenta

    • Aurora4

      Päivää vaan, taas.

      • Inger1

        Päivää päivää, tuo maaliskuun ketju ei ottanut minun e-a:lle lähettämääni tervehdystä. Niin tulin tänne sanomaan Päivää!


      • e-a
        Inger1 kirjoitti:

        Päivää päivää, tuo maaliskuun ketju ei ottanut minun e-a:lle lähettämääni tervehdystä. Niin tulin tänne sanomaan Päivää!

        No nyt on ketjuloita, missä voi lähetellä hyviä huomenia ja monia muitakin juttuja.

        Jo vain upeeta perjantaipäivää sinne maaliskuullekin


    • w-peli
    • Aurora4

      Luovutan tämän ketjun huonojen ideoiden hautausmaalle. Kiitos ininään osallistujille.

      • Anonyymi

        Ollaanpas sitä oltu nuorekkaita viisi vuotta sitten. Kevyttä, napakkaa sanailua, jopa huumoria.

        Nyt on nauru kaukana.

        m


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ollaanpas sitä oltu nuorekkaita viisi vuotta sitten. Kevyttä, napakkaa sanailua, jopa huumoria.

        Nyt on nauru kaukana.

        m

        Olikos w-peli vielä silloin eli tuolloin?

        Eikös sitä naurua ja huumoria voi jakaa ihan missä tahansa? Katsoinpa näitä viimeisiä kommentteja pikaisesti

        11.3 klo 9:44 minä : "Huomenta"

        seuraava samalta päivältä Klo 16:26 aurora : " Päivää vaan taas"

        Mihin Inger seuraavana päivänä : ...


      • edson kirjoitti:

        Olikos w-peli vielä silloin eli tuolloin?

        Eikös sitä naurua ja huumoria voi jakaa ihan missä tahansa? Katsoinpa näitä viimeisiä kommentteja pikaisesti

        11.3 klo 9:44 minä : "Huomenta"

        seuraava samalta päivältä Klo 16:26 aurora : " Päivää vaan taas"

        Mihin Inger seuraavana päivänä : ...

        Noitten "huomenien" huumoriarvosta voi olla montaa mieltä, mutta ainakaan kovin katkeria riitoja ei vielä tuolloin ollut.

        Kukahan se tämänkin ininän nosti esiin? Olisiko robo siepannut 'come backin'?


    • "Kaikille jotka eivät saa ääntään muuten kuuluville. Aihepiiri vapaa."

      Tämä ketju sopii sitten minulle hyvin. Aihepiirikin on vapaa, joten minun ei tarvitse pelätä hiljaisuutta, vaikka se yleensä on osani, kun puhun aivan vaan tavallisista elämän tapahtumista!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe