Kilpirauhasen vajaatoimintaa ? Auttakaa..

Kyselijä1

Olen 21. vuotias nainen ja olen jollain tapaa oireillut varmaankin 4-5 vuotta , mutta en ole tullut ajatelleeksi yhdistää fyysisiä ja psyykkisiä oireitani ja enemmän aiheesta luettuani tuntui kuin olisin itse kirjoittanut.
Elikkä olen aina ollut helposti väsyvä henkilö tarvitsen pitkät yöunet ja lisäksi päiväunet. Voisin oikeastaan nukahtaa aina ja minne tahansa. Kun urheilen en pääse kunnon rasitukseen koska alun kestävä väsymys ja haukottelu saa minut helposti luovuttamaan. Saatan kesken juoksulenkkiä haukotella.
-Mielialani vaihtelee todella tiheään, ja se häiritsee minua.
- En välillä pysty ajattelemaan mitä ajattelen. En ikään kuin ehdi mukaan, ja ajatuksen kulku on sekavaa. Ihmiset pitävät tyhmänä. Tarvitsen aikaa ajatella yksikseni. Yleensä täytyy kirjoittaa paperille. Minun on pakko yrittää toistaa jotain tapahtumaa tai ajatusta niin kauan että ymmärrän sen. En pysty keskittymään mihinkään. Parhaiten omassa rauhassani hiljaisuudessa.
-Saatan katsoa televisiota ymmärtämättä ja sisäistämättä sitä.
Jäädyn paljon tuijottamaan tyhjyyttä, tapitan vain silmilläni. Tällöin olen todella hidas. Olen poissaoleva.
-Olen todella hajamielinen. Unohtelen jatkuvasti asioita. Ja kun yritän skarpata unohdan heti jotain oleellista. Vaikka kuinka tarkasti jotain yrittäisin tehdä, tulee aina jokin virhe. Hösellän, ja kärsin siitä. En pysty keskittymään kuin yhteen asiaan yhtä aikaa. Näistä piirteistä olen saanut paljon negatiivista palautetta.
-Kärsin ajoittaisesta alakulosta ja masennuksesta. JA en ole varsinaisesti masentunut koska minulla on visio tulevaisuudestani ja haluan tiettyjä asioita ja toteuttaa unelma-minääni mutta kertakaikkiaan en jaksa , en pysty enkä saa aikaiseksi. En saa tehtyäpäätöksiä. En saa soitettua edes hammaslääkäriä tai muita pikkujuttuja jotka vaatii pientä aloitekykyä.

- Ummetus, kova kakka jatkuva turvotus ja ilmavaivat yms. ruuansulatusvaivat
- Liikunnan jälkeinen päänsärky ja heikotus
- Ärtyisyys, negatiivisuus. Olen haluamattani itsekäs ja ei ole energiaa auttaa muita kun itsellä ei ole kaikki ok. Kaikki pitävät minua itsekkäänä.
- Hikoilu, kuumat aallot.
- Anemia
- Jatkuva ruuanhimo
- Hiukset todella kuivat, mutta saattanee johtua värjäämisestä.
- Silmien valoherkkyys

Tässä nyt joitain. En tiedä kuuluuko edes vajaatoimintaan kaikki k.o. oireet mutta kirjoitin oleelliset arkeani haliitsevat oireet. Painoni ei ole muuttunut, normaalia lihomista siis.

6

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äskeinentyyppi

      Lisään vielä että oireet on nyt siis jotenkin kärjistyneet vuoden sisään. Ja yritän koko ajan miettiä mistä nämä voisi johtua ja aina päädyn tähän.

    • 31vMies

      Moikka. Tunnistin monta vaivaa joista olen itse kärsinyt jo syksystä 2013. Itselläni on Mykoplasma-Pneumonia bakteeri tehnyt melkoista tuhoa nyt kohta 1,5v yhteen putkeen. Minulla oli yhtä pitkä sairastelujakso myös ennen tätä jaksoa, ja olen ollut viimeisten 5v aikana sairaana noin 3v.

      Sinun oireet ovat sellaisia jotka voivat liittyä moneen sairuteen, mutta epäilen vahvasti että sinulla saattaa olla tällainen Mykoplasma kiusankappale kimpussa. Ellei kukaan lääkäri ole jo tehnyt tällaista Mykoplasma-verikoetta, niin käy ihmeessä tekemässä niin voit rauhoittua jos syy selviää. Valitettavasti julkisella puolella tällaista testiä ei tunneta, joten sinun täytyy mennä yksityiselle ja se maksaa noin 50€.

      Minä olen tutkinut Mykoplasmaa enemmän kuin monet lääkärit, ja voin antaa muutamia vinkkejä jos sattuisi käymään niin että sinulla on myös tämä. Jos ilmenee että sinun oireesi aiheuttaa Mykoplasma, älä suostu ottamaan enää tässä vaiheessa antibiootteja jos sellaisia annetaan, sillä niistä ei ole muuta kuin haittaa jos kyseessä on krooninen Mykoplasma.

      Voimia ja positiivisia ajatuksia. Kyllä se ajan myötä paranee :)

    • haeapua
    • eteenPÄINVaan

      Kyllä sinulla voi olla ihan masennusta joka näyttäytyy noilla oireilla. Tietysti sinun kannataa mennä lääkärilel ja pyytää peruslabrat mukaanlukein kilpiruhaskokeet ja hormonikokeet.Älä myöskään unohda liikkuntaa.

      • Vain_lisäys

        Lisään vain mainitsemaasi aloittajalle, että kannattaa vaatia kaikki kilpirauhaskokeet kerralla: TSH, T4V, T3V ja TPOAb. Etenkin terveyskeskuksissa on vaarassa jäädä pelkkään TSH:n testaamiseen. Varmin asiantuntija on endokrinologi.


    • Voi_olla_kilpirauhanen

      Sinun kannattaa otattaa ainakin kilpirauhaskokeet ja muita yleisimpiä, kuten mykoplasma, borrelia, verensokeri. Kirjoitat keliakia- palstalla, eli onko keliakia todettu? Se voi myös aiheuttaa noita oireita. Aivosumu on kyllä tyypillistä juuri kilpirauhaselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe