Lähetin kirjallisen reklamaation Inchcape Motors Finland Oy:n Tj:lle mutta hän ei vaivautunut edes kuittaamaan sitä vastaanotetuksi. Toimitusjohtaja näyttää organisaatiolle esimerkkiä kuinka asiakkaita kohdellaan kuin paskaa.
Ja hyvin on oppi mennyt perille. Myyjä petti lupauksensa myynnin jälkeisistä sovituista toimista.
Varaosavastaava ja huoltopäällikkö eivät vastanneet varaosakyselyyn lainkaan. Mazdan ostaja ei saa organisaatiolta varaosia. Omillaan pitää tulla toimeen. Ilman varaosaa auto ei ollut tieliikennelain mukaisessa kunnossa. Poliisi ei sakottanut, joten oikeusjuttua tästä ei tullut.
Huoltotoimenpiteeseen vein avaimen 5 min ennen sovittua aikaa mutta jouduinkin jonon jatkoksi. 40 min seisoin kuuntelemassa eläkeläisten elämäntarinoita ennenkuin avain otettiin vastaan. Se ei ollut omaa aikaani vaan työnantajan. Toimitusjohtaja soitti minulle missä helvetissä olen ja vastasin että Mazda-helvetissä.
Ei ole auton vika että Mazdan organisaatio on täynnä ihmisiä, jotka luulevat omaavansa jumalallisen oikeuden paskoa muitten ihmisten naamalle. Mutta kannattaako tällaista autoa ostaa?
Näistä ihmisistä kertoo kaiken se, että he nyt estävät minua kirjoittamasta facebook sivuilleen.
Kun pitäisi tehdä jotain, niin ainut mitä he keksivät, on syrjintä ja sanavapauden rajoittaminen.
Nämä ovat niitä ihmisiä, jotka käyvät potkimassa maassa makaavia kun eivät pystyssä seisovia uskalla.
Inchcape Motors Finland Oy harjoittaa syrjintää.
27
7169
Vastaukset
- 188
Saako kysyä mikä vika autossa on?
Aikoinaan ajoin Hyundai i20 autolla.Siinä airbag-valo syttyi ostopäivästä seuraavana päivänä.Mittarilukema oli joitan kilometrejä,uusi kun oli.Vein autoa huolltoon useita kertoja 6kk aikana.Kilometrejä kertyi 13 000km.
Huollossa sanottiin ettei airbag-valosta mittaristossa tarvi välittää.Miksi sellanen valo on jos se on turha?
Viimeisellä kerralla,päivää ennen auton vaihtoa, airbarg korjattiin,takuuseen.Pyysin ottamaan varaosan pihalla lojuvasta i20 laumasta.Ei ne kuitenkaan kaupaksi kävisi.Pyyntö hyväksyttiin.Ja pääsin eroon Hyundaista.
Näin ne huollot joskus menee.
Nyt omistan Mazda6 auton.Tässä rengaspaineen varotussummeri piippasi tuon tuosta,vaikka paineet kunnossa olivatkin.Kysyin Pohjoisen Suomen Mazdaliikkeestä neuvoa.Pyysivät kysymään aineita.Mitä aineita?
Etelän liikkeestä ostin Mazdaan merkkikohtaiset roiskeläpät eteen.Muuten hyvät mutta ruuvinreijät eivät sopineet alkuperäisiin tehdasreikiin.Ilmoitin että sedanissa ja farmarissa saattaa olla erilaiset läpät."Ei ole eroja" sanottiin.
Toinen eturoiskelppä hajosikin viikon käytön jälkeen.eI Ei takuuta.70e meni,Kiinasta tilaten sain oikeat (24e). - Japsinäätä
Täytyy kyllä olla samaa mieltä siinä, että Mazdan maahantuoja on tällä hetkellä merkin menestyksen suurin este Suomessa. Esim. Mazda 3 löytyisi houkuttelevia tehokkaampia vaihtoehtoja bensakoneisena, mutta eipä tuoda Suomeen. Kuitenkin ymmärtääkseni Mazda on se Inchcapen volyymimerkki niin luulisi panostusta löytyvän hiukan enemmän merkin esille tuontiin.
Tälläkin hetkellä käynnissä olevasta Geneven autonäyttelystä kotimaiset autoverkkosivustot raportoivat kaikista muista merkeistä paitsi Mazdasta, siellä kuitenkin on CX-3, Mazda 2, MX-5, 2015 Mazda 6 ja 2015 Mazda CX-5 uutuuksina näytillä. - ksdkfjksdlgjkl
Valitettavasti joudun kertomaan sulle että varaosapalvelun toimimattomuus on mulla tullut vastaan toisella japsimerkillä myös. Tosin viime vuosikymmenellä kun omistin Mazdan niin varaosapalvelu toimi ainakin silloin ihan hyvin.
'Nyt tällä nykyisellä japsimerkillä laitoin tilaukseen merkkiliikkeen kautta erään osan, kului yli 2kk eikä osaa alkanut kuulua vaikka välillä tiedustelinkin sitä. Peruin tilauksen ja tilasin muun huoltoketjun kautta osan niin parissa päivässä se oli jo saapunut ja asennettu paikalleen.
Pistää miettimään että mitä virkaa on koko merkkiliikkeiden varaosatiskeillä nykyään jos sieltä ei saa enää osia... - TyytyväinenMazdailija
Käsittääkseni Inchcape ei kuitenkaan voi vaikuttaa siihen, että minkälaista henkilökuntaa eri autotalot palkkaavat. Eiköhän autotalot ole vastuussa siitä, että minkälaista henkilökuntaa niissä pyörii. Merkkiä ei todellakaan kannata syyttää, vaan voi esimerkiksi äänestää jaloillaan josko löytyisi toinen Mazdan edustaja, joka haluaa ja osaa auttaa.
Se että Inchcapen toimari ei vastaa (tai välitä reklamaatiota alaspäin ja varmista että siihen reagoidaan) on kyllä Inchcapelta hölmöilyä. Toisaalta olihan reklamaatio englanninkielellä? Toimarihan taitaa olla ulkomaalainen, tai näin olen ainakin kuullut... - skljfkjsdlfjklsg
Monellakin merkillä ja autotalolla näyttää olevan että jos haluaa saada jonkin varaosan todella tilatuksi niin pitää käydä henkilökohtaisesti varaosatiskillä tai huollon työnvastaanotossa tilaamassa se jos haluaa vaihdattaa ko. osan huollossa.
Sähköpostitse ei näytä tulevan mistään mitään. - no.worries.mate
Eihän Inchcapella ole omia autotaloja. Mistä liikkeestä ajattelit valittaa? Ja tosiaa, se TJ on aussi, eli ei tajjuu savvoo.
- XC90T8
Onko Inchcape Motors Finlandin toimitusjohtaja Purhonen todella australialainen?! Voi tietenkin ollakin, en toki tunne häntä mitenkään, nimikin on Kauppalehden tieto.
Eniten kiinnostaisi kuitenkin kuulla, missä se väitetty syrjintä tässä jutussa muka oli! - XC90T8
Kauppalehden tiedoista löytyvä Purhonen näkyykin ilmeisesti tulleen Inchcapen toimitusjohtajaksi vasta keväällä 2016 eli ei liity mitenkään tähän asiaan, mutta edelleen kiinnostaisi tietää, mitä se väitetty syrjintä tässä tapauksessa muka oli.
- RMB
Rivien välistä luin, että suurin virhe on tapahtunut siinä, että eläkeläinen oli tiskillä ennen sinua.
Työnjohtajan tehtävänä on kuunnella tarkasti asiakkaan valitusta ja kirjata se ylös työmääräykseen. Näin saadaan maksimoitua tiedot vian oireista. Asiakkaan kuuntelu on siis hyvin tärkeää. Kun työnjohtaja käyttää aikaa asiakkaaseen, voi itse korjaus tapahtua paljon nopeammin.
Jos olet jonon takana provosoinut ja tuhissut omia ohjeita ja kiireestäsi, voi siitä olla vain negatiivistä apua.
Ei asiakasta kuitenkaan voi ajaa tiskiltäkään pois tylysti. "Menehän siitä jo. Takana on uusi asiakas"-tyyliin.
Olin yli 30 vuotta siellä tiskin takana ja tiedän mistä puhun. Jokainen asiakas on yhtä tärkeä. Se asiakas, joka on palveluksessa, on prioriteetti n:o 1!
Edes puhelin ei saa ohittaa tiskiasiakasta. Siinä jo keskittyminen tiskiasiakkaaseen herpaantuu, puhumattakaan muusta.
Nykyisin "rasismi"-sanaa viljellään liikaa. Sitä käyttävät määrätty osa ihmisistä hyväkseen ja räikeästi. Kun ei muu enää auta, aletaan sanalla provosoimaan. Sana on kärsinyt jo inflaation.- XC90T8
Tuo, mitä kirjoitat on aivan totta. Jokaista asiakasta on kohdeltava asiallisesti ja tasa-arvoisesti, vaikka joku toinen asiakas pitäisikin itseään muita tärkeämpänä - ja oikeastaan etenkin silloin!
- Asiakaspalvelija_
XC90T8 kirjoitti:
Tuo, mitä kirjoitat on aivan totta. Jokaista asiakasta on kohdeltava asiallisesti ja tasa-arvoisesti, vaikka joku toinen asiakas pitäisikin itseään muita tärkeämpänä - ja oikeastaan etenkin silloin!
Väärin, vain maksavaa ja asiallista asiakasta kohdellaan hyvin. Hulluja voi muilutta vaikka tiskin alla.
- MazdaWaari
Vuodesta 1973 Lähtien kaikki ovat olleet vain uusia Mazdoja, olen ollut yleensä melko tyytyväinen liikkeiden palvelualttiuteen. Merkkihuoltojen toimivuuteen ja palveluun täysin tyytyväinen eikä ole ollut minkäänlaista ongelmaa joten kokemusta on. Nykyinen autoni järjestyksessä jo 22. niinpä kaupan olen tehnyt jälleen uudesta LUXYRY 2.5 kuutosesta jonka saan 2018 tammikuun kolmantena.
PEKKAWP
- toycar
Et sellasta on mätzällä!
- PihviEiSelvinnytTarinast
Aika vuodatus ilman että kävi selväksi missä se ongelma oikeastaan on. Kai sulla joku syykin on hihojen palamiseen on ollut? Siitä olisi mielenkiintoista kuulla.
- Absalon
Inchcape motors finland oy lienee Mazdan maahantuoja, oli ainakin ennen.
Nykyään tuohon organisaatioon ei saa edes yhteyttä.!!!
Ei ole kumma että Mazdan myynti takkuaa ja liian pieneksi muodostuttuaan loppuu
osaamattomuuteen.
Olen yrittänyt saada organisaatiosta vastausta 2012. 2.0 Mzr 155 h. Bensa automaatin osalta. Pulmana onauton alkuperäisrengastus 215/50/17. Ei sovi
teillemme sähkötehostimen kanssa suuntavakavuus on surkea.
Olen kysynyt tuleeko ohjaus paremmaksi 205/60/16 rengastuksella. Jälleenmyyjät
eivät osaa sanoa, todella omituista. Myöskin jo muutoin kivikova jousitus saattaisi
toimia paremmin järkevämmillä renkailla. Olen kysynyt jälleenmyyjiltä, eivät tiedä tai eivät ole kuulleetkaan ongelmasta. MAZDAN ORGANISAATIO SUOMESSA EI
YKSINKERTAISESTI TOIMI! Auto olisi kestävä, mutta sitä ei osata varustaa markkinoillemme. 2002 alkaen laiminlyötiin ruostesuojaus, maine meni.
Kolme asiaa kuntoon: Ruostesuojaus, rengastus, äänieristys! Noilla eväillä auto
olisi ehdottoman kilpailukykyinen.
Nyt se ei sitä ole ja heikko organisaatio ei nöy saavanmitään aikaan.
Ei heihin saa edes yhteyttä, tarkoitan siis maahantuojaa!
SANA jälkimarkkinointi on Inchcapella nykyään 100% tuntematon käsite.
ARVOISA INCHCAPE OY, VASTATKAA YLLÄOLEVAAN TÄLLÄ PALSTALLA,
JA ANTAKAA MYÖS VASTAUKSENNE ESITTÄMIINI RENGASTUSPULMIIN.- nasda
Ei tähän mitään Inchcapea tarvita. Omistan samanlaisen kutosen vuodelta 2008 ja 205/60/16 rengastuksella auto on paljon mukavampi, ei niin uraherkkä ja hiljaisempi. 215/50/17 vikuroi aiemmin urissa Hankookilla mutta Continentalilla ollut rauhallisempi mutta kyllä niilläkin urat tuntee. Renkaissa siis myös eroja.
- 2krtmazaekajavika
2014 vetelee urissa 16" renkailla ja rengaspainetunnistimet huutaa lakkaamatta. Mieluummin menis bussilla kuin lähtee mazalla uratielle.
- mazda62015
Lisään tähän oman ihmetykseni Mazdan maahantuojan huonosta mainostamisesta, mitään mazda lehteä ei edes vaivauduta tekemään jolla esiteltäisiin uusia malleja, sinänäsä mitätön asia , mutta esim. Toyota satsaa paljon markkinointiin, siksi varmaan myös myy autoja ihan eri tahtiin, markkinointi on erittäin tärkeää.
Maahantuoja voisi myös tehdä diilin ruosteenesto liikkeen kanssa ja suojauttaa jokaisen uuden auton , varmaan saisivat suojauksen hyvään hintaan ja jokainen asiakas olisi valmis maksamaan muutaman satkun ko. työstä, lisäisi taatusti myyntiä vaikkei nää uudemmat taida sitä ruostumista potea sen kummemmin kuin monet muutkaan merkit, mutta mielenrauhaa toisi halvalla, tuote muuten erinomainen.- Matti6100000
Maahantuoja lähetti kutsun polttoainesäiliön liitosten tarkastukseen Mazda-5 vm 2015. kertoi tarkastuksen kestävän puoli tuntia. Liitteessä olleissa uoltopaikoissa ei olta asiasta edes kuultu ja huolto on aina päivän homma.
- Matti610000
Kyse on 2015 Mazda3-autosta. Maahantuoja ei korvaa mitään ja huoltoyhtiöillä ei ole mitää velvollisuutta korvata ylimääräisistä kuluista. Taitaa olla ainoa ala missä ei asikkaan ylimääräisiä kuluja ei korvata. Vakuutus kuitenkin vaati, että tällaiset on hoidettava?
- ent.Mazdisti
Ei ole enää monella muullakaan merkillä paperista asiakaslehteä vaikka ennen niitä olikin lähes joka merkillä.
Mazdallakin oli joskus Startti -niminen lehti joka ilmestyi 4 kertaa vuodessa.
Nykyisin ajelen Kialla jolla on verkkojulkaisu MyKia merkin nettisivuilla.
https://lehti.kia.fi/ - markkinoinnista
ent.Mazdisti kirjoitti:
Ei ole enää monella muullakaan merkillä paperista asiakaslehteä vaikka ennen niitä olikin lähes joka merkillä.
Mazdallakin oli joskus Startti -niminen lehti joka ilmestyi 4 kertaa vuodessa.
Nykyisin ajelen Kialla jolla on verkkojulkaisu MyKia merkin nettisivuilla.
https://lehti.kia.fi/Kyllä ainakin Toyotaltaa tulee lehti muutaman kerran vuodessa .
Osoittaa sen että haluavat jatkossakin pitää samat asiakkaat.
Samaa asiaa ihmettelin moottoripyörä puolella, ostin uuden suzuki Hayabusan aikanaan niin koskaan ei tullut mitään mainosta, sen sijaan Yamahalta tulee jatkuvasti pyörä/varustetarjouksia....jotkut vaan ymmärtää kuinka tärkeää on markkinointi, vaikkei ilmaista olekkaan.
esim. autoesitteet on konkreettisena kädessä paljon miellyttävämpää kuin lukea nettisivuilta.
- Mazda_vaihtoon
Yritinpä itsekin etsiä Inchcape Motors Finlandin yhteystietoja kirjoittaakseni palautetta Mazdan huonosta merkkikorjaamopalvelutarjonnasta pk-seudulla, mutta eipä löydy mitään toimivaa sähköpostiosoitetta, johon palautteen voisi lähettää.
CX5:ni (4 v, 90 tkm) alkoi kolista parisen viikkoa sitten ja ensimmäinen vapaa korjaamoaika Konalan ja Tikkurilan Delta Autoista löytyi reilun 2 viikon päähän. Sitä aikaisemmin ei saanut korjaamoaikaa myöskään Laakkoselta Herttoniemestä. Jos autoon tulee vikaa, kyllä se pitäisi pystyä saada korjaamolle katsottavaksi paljon lyhyemmässä ajassa. Pikahuoltopalvelu on ilmeisesti ainakin Mazda-huoltojen osalta täysin kuollut palvelumuoto.
Kaiken kukkuraksi tänään - 3 päivää ennen korjaamoaikaa - tulee Delta Autosta tekstiviesti, jossa ilmoittavat, että joutuvat henkilökunnan vähyyden takia (lue lakon takia) perumaan kaikki korjaamoajat ajalla 6.-8.9. ja ottavat yhteyden uuden ajan sopimiseksi. Saan siis oletettavasti ajella kolisevalla autollani vielä muutaman viikon lisää.
Olisiko suosituksia CX5:n korvaajaksi, auton vaihto alkaa olla ajankohtainen? - ihanokauto
Pysy vaan cx-5 seuraavaksikin, hyvä auto.
Eiköhän kannattaisi vaihtaa liikettä, ainakin treen metro-auto ihan välttävä, toki eipä oo mazdastani mitään hajonnutkaan, huoltoja sentään olen teettänyt. - Wago
Itse kiertäisin Delta-auton kaukaa, nykyinen CX-5 käy ei-merkki korjaamolla, josta ei ole ollut valittamista. Ei se auton vika ole, jos maahantuoja ei saa merkkihuoltoa kuntoon.
- Alaarvoistatyötä
Samanlainen on kokemus tuosta Mazda pörssiyhtiöstä ja Mazda merkkikorjaamosta.
Ottavat hanakasti työn vastaan.Mutta vaikean työn sattuessa(muu kuin öljyn vaihto),innostus lopahtaa.Tuntuu kuin taidot loppuisivat.
Seurauksena työn pitkittyminen,tyhjiä lupauksia,työn johtaja ei vasta puhelimeen.
Inskape välttelee kontaktia.Ollaan milloin metsällä eikä voi nyt puhua.Tai lentokentällä nousemassa koneeseen ja puhelu pitää lopettaa.Tämä kaikki johtuu taitamattomuudesta ratkaista autossa oleva vika.
Jos ei osata niin eikö olisi helpointa ilmoittaa ettei työtä otetakkaan vastaan.Silloin asiakas ei turhaudu odotteluun.Harva ostaa auton tarvitsematta autoa.Kyllä asiakas ymmärtää ettei Mazda järjestä asenrajille koulutusta.Mazdalla luullaan että korjaajat kouliintuvat asiakkaiden tuomia autoja katsellen.Minumn näkemäni korjaus oli ala-arvoinen.Venttiilikopan kansi oli irrotettu puhdistamatta kantta ensin.Niinpä hiekkaa oli tippunut suuttimien aukoista mäntien päälle.Suuttimet kun pitää ensin irrottaa jos venttiilikopan irrottaa.Hirveän epäsiistiä työn jälkeä.Toinen oli kun olivat antaneet nokka-akselin ruostua.Samaten jarrulevyt aivan ruosteessa ja pilalla. - Älälässytäpaskaa
Heräsitkö sitten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882