Haluatko tehdä syntiä?

Raamatusta

Luin tältä palstalta keskustelua siitä onko mahdollista elää tekemättä syntiä. Jotkut kirjoittivat, ettei tietenkään. Sellaiset perustavat mielipiteensä omaan ymmärrykseen ja vallitsevaan kristilliseen valtanäkemykseen. UT:n sanoma on kuitenkin päinvastainen. "Tämän minä kirjoitan teille ettette syntiä tekisi." Onko niin, että hän joka kirjoitti tämän, ei oikein ymmärtänyt kristinuskosta mitään kun menee tuollaisia kirjoittamaan? Vai olisiko niin että minulle kelpaa elämä synneissä? "Niin sen te kyllä hyvin siedätte." Jokainen koteloon itseään. 2.Kor. 13:5.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jdgdy

      Ajatukset harhailee mutta niiden mukaan ei tarvitse käyttäytyä. On suuri ero jos ajattelee syntiä kuin että tekee niiden mukaan, myöhemmin uskossa "vartuttuasi" huomaat että ne pahat ajatukset on jättäneet mielesi.

    • kilvoitellen

      Kautta historian uskovat ovat aina taistelleet syntiä vastaan rukoillen, paastoten, ripittäytyen, parannusta tehden ja ehtoollisella käyden. Nämä ovat meille annetut aseet, joiden avulla voimme paremmin elää Jumalan tahdon mukaista elämää.

      Etenemme askel kerrallaan. Jos lankeamme, teemme parannusta ja Pyhän Hengen ja Jumalan Sanan vahvistamina jatkamme taistelua.

      • Jumalarankaisee

        ..etpä sitten viitsinyt mainita,että tuo kirjoittamasi on sitaatti..Olen lukenut saman tekstin. Mutta jälleen tässä eräs LOISTAVA esimerkki varastamisesta,jota uskovaisten keskuudessa on kaikilla mittapuilla! Hävetkää ja tehkää parannus! Jos joku on Jumalalta jotakin saanut, teillä ei ole oikeutta tehdä kuten Daavid ja "varastaa köyhän miehen ainoaa lammasta". Omista ideoistani ja ajatuksistani en enää kerro kuin harvoille,sellaisia kleptomaaneja ja ihmiskunnian kärkkyjiä en ole missään tavannut niin paljon,kuin uskovaisten parissa..Tämä on varoitus:älkää luottako ajatuksianne edes ystävänä pitämän henkilön tietoon-todennäköisesti julistaa jatuksesi ominan ja saa ihmisten huomion ja suosion jonka Jumala oli sinulle tarkoittanut. Vielä kerran,te valheelliset profeetat ja henkisesti keskenkasvuiset heikkojen kiusaajat:HÄVETKÄÄ!


    • suosittelenkaikille

      Jeesus on antanut kehoituksen huolehtia orvoista, vanhuksista, sairaista, vaivaisista ja vammaisista. Niiden on huolehdittava heistä, jotka omistavat maan, jossa he asuvat. Ne, jotka synnyttivät pelon, saavat itse kokea sitä ja ne, jotka käyttivät väärin valtaa, joutuvat menettämään sen. Ne, joilla on korkea arvo naamionaan. Jotka ovat elämässään nöyriä korotetaan heille kuuluvaan asemaan.

    • Jumalanhulluus

      Kukapa uudestisyntynyt uskova haluaisi tehdä syntiä?

      Totuus on kuitenkin se, että temme syntiä, siitä emme pääse yli, eikä ympäri.
      Paavalikin huomasi sen ja kirjoitti:

      Room. 7:25
      Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia

      - lihamme heikkouden tähden käy noin, kuin Paavali kirjoitti.(ei ruumiillista heikkoutta tarkoitanut)

      1. Joh. 1:8
      Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

      - teemme syntiä tahtomattammekin, kukaan uudestisyntynyt ei saata syntiä "harjoittaa", eli jatkaa synnin tekoa, kun havaitse jonkun asian olevan syntiä, hän ei voi sen tekemistä jatkaa.

      Eräs Jumalan mies näki näyn:

      Oli kapea elämän tie, tiellä mutkitteli kulkija joka oli välillä musta, välillä valkoinen. Kulkija kääntyi häneen päin ja sillä kulkijalla oli hänen kasvonsa, eli oli itse siinä.
      Hän ihmetteli näkyä ja kysyi Herralta, mitä tämä tarkoittaa?

      Vastattiin:
      Kun teet syntiä olet silloin musta, mutta kun huomaat erehtyneesi, kadut syntejäsi, saat anteeksi ja muutut heti valkoiseksi.
      Jeesuksen veri uhdistaa koko ajan sellaista vaeltajaa, joka tahtoo Herraa seurata ja tekee parannusta erehdyksistään (synneistään)

      Siunausta.

      t. Jumalanhullu

      • hienoKirjoitus

        Kiitos vapauttavasta kirjoituksesta. Nyt pääsen tekemään lihallista syntiä, koska veri puhdistaa vaeltajaa ja liha palvelee synninlakia. Tässä yhtälössä on uskovan lupa kulkea, jumalanhullulla on oiva tapa opettaa vaeltavia ja kilvoittelevia. Jumalan Henkeä siinä ei tarvita voimaksi.


    • valkonaamio

      nälkä lähtee syömällä ja himo nussimalla

      -vanha viidakon sanonta

      • näinhänseON

        ja päämäärä saavutetaan helvetin tuli. Joka pyhittyy, hän pyhittyy, ja joka saastuu, hän nussimalla saastuu, sekä saattaa lähimmäisensä onnettomaksi.


    • syntionihanaa

      Haluan ja vielä kerran: haluan!

      • todentotta

        Eihän sitä kannata huutaa kokoajan. Kyllä me sinut tunnemme. Halu sinulla on saastaisuuteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      1948
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      207
      1611
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      54
      1286
    4. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1208
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      108
      1184
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1025
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      920
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      866
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      827
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      781
    Aihe