Sossun silmälasit

MB-76

Minkälaisia kokemuksia on Sossun silmälaseista? Kannattaako säästää ja ostaa vähän paremmat vaikka titaanisangoilla laatukamat, vai sossusta halpikset. Olisin ollut koko tämän vuoden oikeutettu muutaman kybän sossun korvaukseen, mutta toistaiseksi en ole hakenut. Mitkä ovat tunnelmat sossulaseista, onko mitään järkeä ja näyttääkö ne mitenkään tyylikkäiltä? Mene töihin huutelut on nyt turhia, kun olen sairastellut, nämäkin tulee yleensä yllätyksenä. Maksoin vielä omillani sairastelun kulut.

31

299

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OletymmärtänytVäärin

Sossu ei valmista silmälaseja. Menehän nyt töihin siitä!

• tane_

Oletko sinä töissä?

• TaneHei
        tane_ kirjoitti:

Oletko sinä töissä?

Meneppä Tane heti paikalla hankkimaan työpaikka! Tosi noloa sun kannalta, että et vieläkään ole töissä!

• tane_
        TaneHei kirjoitti:

Meneppä Tane heti paikalla hankkimaan työpaikka! Tosi noloa sun kannalta, että et vieläkään ole töissä!

Hehheehee, taisi osua arkaan paikkaan tuo kysymykseni ! :)

• Voieikäääääääkäkäkä
        tane_ kirjoitti:

Hehheehee, taisi osua arkaan paikkaan tuo kysymykseni ! :)

Voi eikä Tane! Raivostuit niin pahasti kun kerroin kaikille ettet ole töissä, että aloit huutamaan täällä! Voi eikä miten pahasti ja miten arkaan paikkaan ma sua amista sivalsin :DDDDD

Voi eikä! Nyt kyllä olet koko forumille selityksen velkaa minkä takia et ole onnistunut edes puhelinmyyjän paikkaa itsellesi saamaan. Ja hei, koita ottaa rauhallisesti tämä on vain internet. Jos noin pahoja itkupotkuraivareita vetelet niin kandee mennä välillä vaikkapa happihyppelylle.

Mutta nyt amis töihin siitä! Heheee! :D.d.dd.d:D:D:DD

• Halpislaseilla

Ihan työssä käyvänä perheenisänä olen ostanut silmälasini viimeksi Tokmannilta, siellä myydään eri vahvuuksilla olevia lukulaseja n. 3€:lla, myös Lidlissä myydään joskus halvalla silmälaseja.
      . Kävin ensin optikolla tarkastuttamassa näköni ja sain siitä tarvittavat tiedot lasien vahvuuksista. Jostain tarjouksista voi tietysti hankkia silmälasit halvalla, mutta noilla "tiimari-laseilla" näkee ihan hyvin, lisäksi joissakin työkaluliikkeissä myydään suojalaseja vahvuuksilla n. 16€:lla, niitä käyttävät rikkaatkin.
      Eräs varakas liikemiestuttavani kävi ostamassa silmälasit kirpputorilta.

• Pinkki_possu

Netistä saa silmälaseja. Ostin Smartbuyglasses:sta moniteholasit ja ovat hyvät.

• TällaisiaVinkkejä

Jos lasit on pakko uusia, niin eri paikkakunnilla on olemassa siihen omat systeeminsä. Kannattaa tarkistaa kuinka vanhat ne entiset pitää olla (esim Oulussa 3v) ja kuinka kalliit uusien lasien sangat ja linssit saa olla. Sitten marssit jonnekin optikkoliikkeeseen, jossa on hyvä tarjous, valkkaat ne tarjoussangat, tarkastutat näön, tilaat lasit, mutta ÄLÄ haksahda optikkoliikkeissä yleiseen lisämyyntiin (heijastuksenestot, kovapinnat, ohennukset jne), koska näitä ei huomioida toimeentulotuessa ollenkaan!!! Tarjouksesta hankitut rillit on usein halvemmat linsseineen päivineen, kuin mitä sossun kriteereissä asetetaan maksimiksi.. Kun rillit on valmiit, käyt lunastamassa ne, sitten laitat kuitin erittelyineen toimeentulotukihakemuksen liitteeksi. Periaatteessa tämä PITÄISI mennä läpi näin. JOS taas haet sossusta maksusitoomuksen, jolla lähet kyseleen rillejä optikolta, sulle tarjotaan sieltä järkyttävimpiä halpispokia maksusitoomuksen maksimihintaan... ja kohtelu on lisäksi usein nokkavartta pitkin katselua.

• köyhä

Valitettavasti lasit on saatava heti kun on tarve. Pyydä tarjous kahdesta optikkoliikkeestä josta sosku valitsee edullisemman. Huomioi myös että näöntarkastuskin voi maksaa.

• Halpiaisilla

Osta "tiimarilasit" alle 3€ ja pärjäät niillä sen aikaa, että löydät ilmaisen näön tarkastuksen ja tilaat netistä halvalla lasit niillä arvoilla taikka jostain tarjouksesta jotkut halpiaiset.

• työrillit

tiimarin rilleillä pärjää jos on yksinkertainen liki/ kaukonökö- juttu, mutta jos toinen silmä vaatii eri vahvuuden kuin toinen, niin eipäs onnistu. Myös työ tai autolla ajo voi vaatia paremman näön kuin " tiimareilla" saadaan. Huom, myös TYÖSSÄ KÄYVÄ voi olla köyhä, sim 1600 e/ kk - verot, niin hengissä pysyy, mutt akulutusjuhlaa ei vietetä.

• ååqq

Kuulehan, kukaan ei tiedä, mistä sun lasit on hankittu ja mitä ne on maksanu eikä se kiinnosta ketään. Aika saman näköisiä ovat kaikkien lasit.

En ole koskaan kuullutkaan, että olisi jotain Sossun laseja. Optikolta lasit hankitaan eikä niissä ole sossun leimaa.

• kaikkeaollut

Olen jo vanhuuseläkkeellä, mutta ikinä en ole nähnyt sossulaseja kenelläkään. Voit huoleti hankkia lasisi mistä vain.

Minä olen käyttänyt silmälaseja yli 50 vuotta. Titaanisankoja siinä ei ole tarvittu. Lasit on vaihtuneet aina parin vuoden välein. Sen ajan ja kauemminkin kestävät halvimmatkin sangat. Itselläni on ollut kalliita ja halpoja kehyksiä, ei niissä ole eroa käytössä havainnut. Tärkeää on, että lasit istuvat hyvin ja pysyvät hyvin päässä. Optikko hoitaa sen puolen.

• halpaaa

Huononäköisen köyhän lasit on pullonpohja lasit sossulta.

• kaikkeaollut

Sellaisia en ole vielä nähnyt kellään. On tietysti selvää, että sossu ei maksa tarpeettoman kalliita ylellisyyksiä, jotka eivät näköä paranna.

Minä maksan lasini itse, mutta hankin ne tarpeen mukaan. Viimeisimmät ja kalleimmat viimeistelyt linsseissä olkoot niille, jotka niistä haluavat maksaa ja pystyvät ne maksamaan. Sama koskee tietysti kehyksiä, joissa tuhat euroa voi ylittyä reippaasti.. Sellaisia ei tarvitse kukaan.

• näkyvyys

Sossun tukemat lasit on perusominaisuuksilla varustetut. Paksuin linssi, ilman pintakäsittelyjä ja monitehot kapeimmalla näköalueella. Kehykset on halvimmat ryhmästä.
      Itse laitoin lisää, saadakseni pintakäsittelyn, linssien hionnan hieman ohuemmaksi ja laajemman näköalueen.
      Meillä prosessi etenee niin, että sossu antaa lomakkeen, jonka kanssa sitten hakemaan tarjousta optioita. Samalla saa lausunnon lasien tarpeellisuudesta. Käytännössä on eroja paikkakunnittain, joten sinun on aiheellista varmistaa etukäteen, miten omalla toimitaan.

• Suomi-2015

Sossusta saa titaanikehyksillä lasit vain jos on nikkeliallergia muutoin ei saa.
      Parin vuoden välein saa maksusitoomus silmälaseihin mikäli näkö on huonontunut ja vaikka sossu sanoo, että kolmen vuoden välein uusitaan lasit niin se on puppua sillä mikäli silmistä näköarvot ovat muuttuneet niin sossu on velvollinen antamaan maksusitoomuksen uusiin laseihin vaikka sitten oikeuden kautta nimittäin asiakas voittaa taatusti siis se joka lasti tarvitsee.
      NIkkelittömät sangat eli taitaanikehykset saa jos todistaa olevansa nikkelialletikko ja sossu on silloin velvollinen maksamaan ne halvimmat tosin.
      Mitä tulee töihin menoon niin jos pätkätyöllä pitää olla niin en helvetissä osta palkalla laseja vaan haen sossusta kun duuni loppuu tai ennen duunia sillä kun eduskunta kusee kansaa silmään niin että sitten kun annetaan jotain niin rankalla kädellä se pois otetaan se on varma eli kusettakaamme sossuakin nimittäin kun itse voitan rahaa jostain niin sossulle en sano mitään vaikka laki velvoittaakin ilmoittamaan tulot, mutta kun arvasta saa rahaa niin vitut ilmotan sillä toiset saa sossusta enemmän ja toiset ei sillä kun kerran sossussa kuulin jonkun ostaneet 5 levikset sai hän ne sossusta takaisin, että näin.
      Onko Suomi reilu maa?...Ei ole, ei enään ole ollut pitkään aikaan esim. firmat ulkoistaa paljon työntekijöitä eli otetaan muualta halvemmalla sitten kun teet palkkatuella töitä esim. niin että firma saa 90% palkkatukea teet silloin 90%:sti ilmaista duunia koska jos saat esim. 9€ tunnilta maksaa firma 1€ omasta pussista ja loput 8€ kaupunki ja kaiken minkä saat duunissa valmiiksi saa firma isot voitot kun myy tuotteen eteenpäin, että näinkin voidaan kusettaa laillisesti, että hyväksikäytetään palkkatukityöläisiä.
      Toinen laillinen kusetus on pakottamalla duuniin vetoamalla, että jos et mene annettuun paikkaan töihin niin tulosi tippuu ensin 20% ja toisen jälkeen 40% joten käteen ei elämiseen jää paskaakaan, että näin voidaan esim. pakottaa tai kun kieltäytyy niin pienennetään tuloja kiristämällä laillisesti koska sitä se on.
      Onhan palkkatuki jees juttu, mutta kun tukien tulo loppuu niin loppuu työkin sillä pomot sanoo tukien jälkeen ettei ole enään töitä niin se on kusetusta sekin.
      Kun haet pitkän ajan päästä samaan paikkaan duunia ja sanotaan ettei ole, mutta kun sanot, että palkkatuella niin kass kummaa taas on töitä vuodeksi tai pariksi ensin 90%:n tuella ekaksi vuodeksi ja toiselle vuodelle 50%:n tuella ja taas tukien jälkeen loppuu duuni.
      Saatan# kun Suomi on sitten ihana maa asua varsinkin näin EU Suomessa maailman kalliimmassa maassa, verohelvetissä Eduskunnan kusettamassa maassa jossa kannattaa äänestää etkä silloin varmasti voi vaikuttaa lupauksista huolimatta.

• lasillinen_työtön

Vähävaraisella on silmälasiostossa kaksi eri "politiikkaa" valittavana, oli sossuasiakas tai ei.
      1. Osta titaanikehykset joustosaranalla jotain "ajattoman tyylikästä" mallia ja pidä niitä laseja piiitkään, monta vuotta, ainakin viisi tai kuusi. Sinulla ei ole varaa ostella sellaisia suositellun enintään kahden vuoden välein. Pidä niistä myös hyvää huolta, älä naarmuta, istu päälle tms.

2. Osta jostain alk.29€ tarjouksesta halvat lasit, (tiedätte kyllä, mikä liike) niin voit vaihtaa ne jopa seuraavana vuonna uusiin. Eikä se ole katastrofi, jos niihin tulee naarmu tai satut istumaan päälle.

• Työmies_

Kun menee töihin, niin on vara ostaa kalliinmatkin silmälasit.

• Morbid_nakki52
    • MB-76

Saan Sosiaaliset silmälasit Sossusta nyt! Pinnoitteet pitää maksaa itse. Kannattako ottaa heijastuksen-esto vai ei? Naarmusuojan nyt ainakin kannattaa ottaa, tämä selviö. Nämä pinnoitteet joutuu maksamaan itse. Itse olen kallellaan ajatukseen, että otan vain naarmusuoja pinnoitteen. Sangat löytyi kyllä yllättävän hyvät halpiksistakin, vai mitä lie "korvamerkillä" merkatuista! Näitä oli neljä riviä sankoja, joista pystyi valitsemaan mieleisensä! Mitään eroa ei ole kalliimpiin, kun on huolella valittu, naisapulainen oli vielä makutuomarina. Näin löytyi myös lasit ennätysajassa. Sangat ovat pinnoitettua metallia ja jousto/pumppu sangalla.

Hankala on töitä etsiä, jos ei näe etsiä töitä! Siinä mielessä kannattaa hommata Sossun lasit! Myöskin moni ihminen sai nyt töitä Optikolla ja Sossussa, kun työllistin niitä s-lasien ostolla!

• 201

Itse olen myös löytänyt Nisseniltä aina ihan kelpo kehykset niistä tarjouskampanjan kehyksistä. Ihan hyvin niissä on myös ollut nikkelittömiä vaihtoehtoja ja jopa titaanikehyksiäkin saatavilla. Näkö on sen verran huono, että ohennus on myös ollut pakko ottaa. Myös kovapinnoite eli naarmuuntumisen esto on hyvä ottaa. Heijastuksen estoa en ole koskaan ottanut. Itse olen aina lasit maksanut, mutta en ole kalliina pitänyt, vaikka tosiaan ekstrana tullut tuo ohennus ja kovapinnoite. Tuon pinnoitteen kanssa muuten kannattaa olla varovainen, sillä se voi mennä pilalle kuumassa. Itse olen yhdet lasit pilannut virolaisessa saunassa. Huonolla tuurilla pinnoite voi rikkoutua vaikka uunin luukkua aukaistessa, kun kuumat höyryt hyökkää naamalle.

• W222
        201 kirjoitti:

Itse olen myös löytänyt Nisseniltä aina ihan kelpo kehykset niistä tarjouskampanjan kehyksistä. Ihan hyvin niissä on myös ollut nikkelittömiä vaihtoehtoja ja jopa titaanikehyksiäkin saatavilla. Näkö on sen verran huono, että ohennus on myös ollut pakko ottaa. Myös kovapinnoite eli naarmuuntumisen esto on hyvä ottaa. Heijastuksen estoa en ole koskaan ottanut. Itse olen aina lasit maksanut, mutta en ole kalliina pitänyt, vaikka tosiaan ekstrana tullut tuo ohennus ja kovapinnoite. Tuon pinnoitteen kanssa muuten kannattaa olla varovainen, sillä se voi mennä pilalle kuumassa. Itse olen yhdet lasit pilannut virolaisessa saunassa. Huonolla tuurilla pinnoite voi rikkoutua vaikka uunin luukkua aukaistessa, kun kuumat höyryt hyökkää naamalle.

Minä sain täysin ilmaiset kaksiteholasit sellaisella optikkoliikkeen kupongilla, oli ensin ilmainen näöntarkastus, sitten valitsin sopivat lasit tarjolla olevasta valikoimasta. Ilmaiskupongin sain eräältä tuttavalta, joka ei voinnut käyttää sitä itse (?) ja hän antoi sen minulle. Siinä kupongissa oli päivämäärä mihin mennessä se pitää käyttää, joka oli juuri silloin, menin vain sinne optikkoliikkeeseen ja homma hoitui.
        Hommaan taas seuraavatkin lasit samalla lailla, kyttäilen tarjouksen tai tarjouskupongin ja hankin lasit sitten.

• HarIeyman

Minä en ostanut silmälaseja mutta ostin Harley-Davidsonin
      1600kuutioisen.
      Ostan silmälasit sitten kun tarvitsen niitä.

• vaititaania

Ostan aina kerralla specksaversilta omilla rahoilla useammat silmälasit, voi vaihdella vaikka päivittäin. Tällä hetkellä neljät käytössä.

• Huono_kokemus

Ne antaa vaan muutaman kympin, ja sillä rahalla pitää saada linssit ja kehykset!

• 1113

Nissenillähän on jatkuvasti tarjous, että saa kahdet lasit 75 eurolla ja kaupanpäälle vielä kolmannet joko kaverille tai itselle. Lasien hinnaksi tulee siis 25 euroa. Ja taisi Specsaversilla olla yksien lasien hinta jotain 19 euroa kehyksineen ja linsseineen.

• Matematiikkaa

Asia on juuri näin, mutta sinulla pitää olla tuo 75e rahaa ensin että voit ostaa 25e lasit. Eli 25e silmälasit maksaa kuitenkin 75e.

19e linssi on surkea muovilinssi, joka kuitenkin taittaa väärin ja naarmuuntuu hetkessä, mutta ... väliäkös tuolla. Sossu maksaa uudet lasit aina 2-3 vuoden välein.

• W222
        Matematiikkaa kirjoitti:

Asia on juuri näin, mutta sinulla pitää olla tuo 75e rahaa ensin että voit ostaa 25e lasit. Eli 25e silmälasit maksaa kuitenkin 75e.

19e linssi on surkea muovilinssi, joka kuitenkin taittaa väärin ja naarmuuntuu hetkessä, mutta ... väliäkös tuolla. Sossu maksaa uudet lasit aina 2-3 vuoden välein.

Ei tarvii olla yhtään rahaa, kun saat vaan joltain sen lahjakortin millä saa yksitehot 79€ ja kaksitehot 129€, lisäksi vielä ilmainen näöntarkastus, niin ei maksa mitään. Aina joltain saa tälläisen ilmaiskortin.

• AnnaMulleHeti

Tollanen lahjakortti sitten!

• ihanhelppoa
        AnnaMulleHeti kirjoitti:

Tollanen lahjakortti sitten!

Lahjakortit pitää hankkia silloin, kun niitä on jaossa. Joka päivä joku saa tuollaisen lahjakortin, eikä käytä sitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1403
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1370
    3. 76
      1155
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1096
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      951
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      945
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      38
      912
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      865
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      835
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      831
    Aihe