Jumalan näkymätön olemus.

Jaael

Pietari kirjoittaa: Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Näkymättömästä Jumalasta minä kirjoitan teille, te uskon kansa. ( alkuteksti ) Minä olen se, joka minä olen on minun ainainen nimeni Moos. Tämä tarkoittaa sitä, että vallitseva Jumala on salattu. Tämä mahdollistaa myös sen, että Jumala voi olla kuka tahansa aikojen saatossa. Muistattehan Jahven, Eelin ja Jahin.
Jeesuksesta sanotaan myös; Hän on totinen Jumala, iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas Immanuel, Jumala meidän kanssamme.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1213

      Pitää kuitenkin muistaa, että Jumala ei ole salattu niille, joille Jeesus Jumalan ilmoittaa.

      Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä
      Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
      Matt. 11:27

      Ja sitten on vielä tämä:

      Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
      1 Joh. 4:8

      Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
      1 Joh. 4:16

    • JonesHenry

      "Jeesuksesta sanotaan myös; Hän on totinen Jumala, iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas Immanuel, Jumala meidän kanssamme."


      Yeshua ei ole sama asia kuin isänsä. He JAKAVAT saman Jumaluuden, mutta ovat kaksi eri persoonaa!


      Jumalan näkymättömyydestä totean, että se joka on nähnyt pojan, on nähnyt isän!


      Jeesuksen persoonasta opimme että Jumala on;

      A) Hyvä

      B)Oikeudenmukaisinen

      C)Sympaattinen

      D)Uhrautuva

      E)Rakastava

      F)Pitkämielinen


      Tuota listaa voi sitten jatkaam kukin omalla tavallaan!

      • listanjatko

        voimme raamatun mukaan todeta myös seuraavaa:
        a)väkivaltainen
        b) murhaaja(enemmän kuin paholainen raamatussa)
        c)epäoikeudenmukainen
        d)narsistinen


      • avaasilmääääs

        mitenhän selität itsellesi oikeudenmukaisuuden siinä että jumala vaati jeesusta syyttömänä uhriksi. ei syyttömiä voi rangaista syyllisten teoista. se on EPÄOIKEUDENMUKAISUUTTA mitä rankimmalla tavalla. puhumattakaan hel-vetistä jonne isoin osa joutuisi. en käsitä uskovia!


      • Jacop
        listanjatko kirjoitti:

        voimme raamatun mukaan todeta myös seuraavaa:
        a)väkivaltainen
        b) murhaaja(enemmän kuin paholainen raamatussa)
        c)epäoikeudenmukainen
        d)narsistinen

        Murhaaja väkivaltainen ym. Kaikkea tätä hän raamatun mukaan on. Olen kipuellut tämän kysymyksen kanssa myös. Raamattu puhuu Israelin erämaa vaelluksen aikaan Jumalan tapattaneen israelilaisilla monta kaupunkia sukupuuttoon kaikesta elämästä. Siis aasit hevoset vauvat miehet ja naiset ja erittäin raalla tavalla, Miekan terällä. Periaatteessa kaikki ne kansat jotka osuivat Israelilaisten tielle, oli tavallaan Jumalan tappamia. Aina kun tultiin jollekkin uudelle seudulle tai kaupunkiin Jumala sanoi Moosekselle Annan tämän kansan sinun käsiisi, siis kaikki ne tappamiset oli Jumalan käskystä ja hänen siunaamiaan. Jumala on laupias ja armahtavainen..Se jääköön kunkin harkinnan varaan. Lisäksi hän grillaa helvetissä niitä jotka ei usko. Näin hän tekee meidän laupias ja armahtavainen Jumala. Kaikki yllä kirjoitettu löytyy hänen sanastaan raamatusta, eikä raamattua saa epäillä!!


      • Jacop kirjoitti:

        Murhaaja väkivaltainen ym. Kaikkea tätä hän raamatun mukaan on. Olen kipuellut tämän kysymyksen kanssa myös. Raamattu puhuu Israelin erämaa vaelluksen aikaan Jumalan tapattaneen israelilaisilla monta kaupunkia sukupuuttoon kaikesta elämästä. Siis aasit hevoset vauvat miehet ja naiset ja erittäin raalla tavalla, Miekan terällä. Periaatteessa kaikki ne kansat jotka osuivat Israelilaisten tielle, oli tavallaan Jumalan tappamia. Aina kun tultiin jollekkin uudelle seudulle tai kaupunkiin Jumala sanoi Moosekselle Annan tämän kansan sinun käsiisi, siis kaikki ne tappamiset oli Jumalan käskystä ja hänen siunaamiaan. Jumala on laupias ja armahtavainen..Se jääköön kunkin harkinnan varaan. Lisäksi hän grillaa helvetissä niitä jotka ei usko. Näin hän tekee meidän laupias ja armahtavainen Jumala. Kaikki yllä kirjoitettu löytyy hänen sanastaan raamatusta, eikä raamattua saa epäillä!!

        Minulla oli ennen uskoontuloani pitkä (n. 15 v.) kipuilu näiden tiettyjen Vanhan testamentin kohtien kanssa. Olen aina uskonut Raamatun olevan kirjaimellisesti totta, ja olisin varmasti halunnut pohjimmiltani olla uskossa, mutta nämä tietyt VT:n kohdat aiheuttivat sen, että nimittelin Jumalaa todella pitkään samalla tavalla kuin monet tänne kirjoittavat ateistit, välillä suorastaan raivosta huutaen.

        Jumala veti kuitenkin puoleensa ja kiinnitin katseeni Jeesukseen, hänen sovitustyöhönsä, jonka kautta jokaisella ihmisellä on mahdollisuus saada syntinsä anteeksi. Se rakkaus sai sydämeni sulamaan, ja tein syksyllä 2011 uskonratkaisun, jota en ole katunut hetkeäkään. Vähitellen olen sitten ymmärtänyt, että ne kansat, joille Jumala lausui kovat tuomiot, olivat läpensä turmeltuneita, harjoittaen mm. lastensa uhraamista. Kuka tietää, vaikka kyseiset kansat olisivat olleet vähän samankaltaisia kuin ISIS tänä päivänä...


    • niitäNäitä

      "mitenhän selität itsellesi oikeudenmukaisuuden siinä että jumala vaati jeesusta syyttömänä uhriksi. ei syyttömiä voi rangaista syyllisten teoista. se on EPÄOIKEUDENMUKAISUUTTA mitä rankimmalla tavalla. puhumattakaan hel-vetistä jonne isoin osa joutuisi. en käsitä uskovia!"

      Selitys on niin yksinkertainen että se nauretaan nurin oitis.
      Haluatko kuulla.

      Kirjoittaja NÄKEE asiat ilmaisemallaan tavalla.

      Jumalan näkymätön olemus?

      Näetkö silmäsi.
      Se mitä näet silmilläsi tai kuulet korvillasi sinun (jokaisen) mieli muokkaa totuudeksi vanhojen muistikuvien ja opetusten mukaiseksi.

      Kapina muuttuu vapaustaistelun voitoksi kaikissa historiankirjoissa voittajien "näkökyvyn" mukana

    • vanhurskasjumala

      HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA
      ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.
      Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15
      ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015
      Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan

      http://www.kirjaonline.com/product/426/vanhurskas-jumala-ja-vanhurskauden-evankeliumi
      Liian monille evankeliumin ydin merkitsee sitä, että Jumala on rakkaus ja että hän rakastaa kaikkia varauksettomasti. Silti Jeesus tai hänen apostolinsa eivät koskaan saarnanneet näin. He ovat näyttäneet ajatelleen, että maailman täytyi saada tietää hänen vanhurskaudestaan ja hänen halukkuudestaan, jopa innokkuudestaan, jakaa se meidän kanssamme.

    • JonesHenry

      "mitenhän selität itsellesi oikeudenmukaisuuden siinä että jumala vaati jeesusta syyttömänä uhriksi. ei syyttömiä voi rangaista syyllisten teoista. se on EPÄOIKEUDENMUKAISUUTTA mitä rankimmalla tavalla. puhumattakaan hel-vetistä jonne isoin osa joutuisi. en käsitä uskovia!"


      Jeesuksen sovitustyöhön en ota sen enempää kantaa kuin että SE OLTIIN ENNALTA MÄÄRÄTTY JO ENNEN MAAILMAN LUOMISTA!


      "Sillä minä olen tullut taivaasta, EN TEKEMÄÄN OMAA TAHTOANI, vaan hänen tahtonsa, joka on minut LÄHETTÄNYT!"

      Johanneksen Evankeliumi 6 luku 38 jae


      Minä tiedän jotain mitä sinä ET TIEDÄ koskien Jeesuksen sovitustyötä. Tiedän jotain, jota jostain syystä ei mainittu Raamatussa...Jeesus KIVITETTIIN ennen ristiinaulitsemista, ja hän todella vuosi verta LITRATOLKULLA!

      http://radical-reaction.com/MyChristianSites/Crucifixion/index.html


      Miksi tällainen vääryys? Miksi Jumala salli sen?

      • JonesHenry

        Meidän on vain kertakaikkiaan PAKKO alistua siihen, että tämä oli aina osa Jumalan suurta suunnitelmaa! Itseasiassa jos aiot ottaa Jeesuksen sovitustyön vastaan, niin sinun TÄYTYY myös hyväksyä että ITSE otit osaa hänen KIVITYKSEENSÄ, koska juuri TÄMÄN TAKIA hän vuosi verta, ja TÄMÄN VEREN KAUTTA me olemme parantuneet ja meidän SYNTIMME Jumalaa vastaan on sovitettu!

        http://www.hebrew4christians.com/Meditations/Chata_ah/chata_ah.html


        Joten...tämä MelGibson elokuva ei valitettavasti anna realistista kuvaa Jeesuksen kuolemasta. EI LÄHELLEKÄÄN!

        https://www.youtube.com/watch?v=YejEXBVO2E4


        Meidän on ALISTUTAVA tähän ja otettava myös OMA VASTUUMME, koska ilman Jeesuksen SOVITUSVERTA ei yksikään sielu voi pelastua Jumalan RAIVOLTA ja oikeamieliseltä tuomiolta meitä kaikkia ihmisiä kohtaan!


      • JonesHenry

        Koskien sanaa "helvetti" minun on todettava tämä;


        Youtubessa on paljon ihmisiä, jotka VÄITTÄVÄT käynneensä helvetissä!


        En uskalla linkittää yhteenkään tarinaan koska ne varmasti joko raivostuttaisivat sinut tai pelastäyttäisivät sinut puolikuoliaaksi!


        Sen sanon...että sana "helvetti" tulee muinais skandinaavisesta Hela-Jumalattaren rangaistuksesta. Se on käytännössä RUOTSIKIELINEN TUONELA!


        Minä en tiedä kiduttavatko demonit siellä ihmisiä? Raamatun mukaan EI, koska nämä demonit ovat muutenkin ihan toisessa helvetin osastossa eli Adaddon. Ihmisten osasto on Sheol.

        http://www.learnthebible.org/abaddon.html


        Jos Jumala kumminkin ANTAA niiden kiduttaa ihmisiä, niin siitä ei ainakaan vanhassa testamentissa ole mitään mainintaa! Jumala on henki ja henkiolentojen KUNINGAS! Tuonelan herra! Mitä ikinä hän siellä tekeekin, se on hänen OIKEUDENMUKAINEN rangaistuksensa, ja YKSI ASIA ON VARMA;SAATANA EI SIELLÄ PIDÄ JÖÖTÄ!!!


      • JonesHenry

        Itse pelkään helvettiä IHAN NIINKUIN SINÄKIN! Pelkään ihan hysteerisesti, mutta samalla olen jättänyt tämän asian Jumalan käsiin, en omiini!


        Luotan siihen, että Jeesuksen tuomiot minua, niinkuin kaikki muitakin kohtaan ovat OIKEUDENMUKAISIA! Hyväksyn Jeesuksen tuomarikseni! En halua antaa kuolemalle tai helvetin pelolle valtaa!


        Toiseksi, Raamatun mukaan demonit eivät kiduta YHTÄÄN KETÄÄN, vaan kaikki "kidutus" tapahtuu Jumalan(Jeesuksen) ja pyhien enkelien läsnollessa!

        "Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,

        niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää TULELLA JA TULIKIVELLÄ vaivattaman PYHIEN ENKELIEN edessä ja KARITSAN edessä."

        Johanneksen Ilmestys 14 luku jakeet 9-10


      • free-witch

        "Luotan siihen, että Jeesuksen tuomiot minua, niinkuin kaikki muitakin kohtaan ovat OIKEUDENMUKAISIA! Hyväksyn Jeesuksen tuomarikseni! En halua antaa kuolemalle tai helvetin pelolle valtaa!"

        Pidät siis itsestäänselvyytenä taivaaseenpääsyäsi. Juuri niin kuin KAIKKI muutkin uskovat.
        Helvetti on järjetön konsepti; jos jumalasi olisi kaikkitietävä/-voipa-hyvä, hän olisi luonut maailman jossa mitään helvettiä ei tarvittaisi. Niin yksinkertaista se on.


    • JonesHenry

      Toiseksi...Raamatussa on sanoja kuvaamaan rangaistusta. Esim Kreikankielen Kolasis tai Hepreankielen Musar.


      Nämä sanat viittaavat OJENTAVAAN tai KURITTAVAAN rangaistukseen!


      Esim Jeesus käyttää sanoja Kolasis Aionios kuvaamassa kadotettujen kohtaloa.


      Fariseukset kuitenkin opettivat ikuista kidutusta, ja he käyttivät sanoja(käännetty Arameasta Kreikaksi)Timorion Aidion!


      Ilmestyskirjan lopussa esiintyvä Kreikankielen sana Basanizo viittaa oikeastaan pyhään puhdistautumiseen(puhdistaa TULELLA) eikä "kidutukseen"

      http://www.biblestudytools.com/lexicons/greek/kjv/basanizo.html


      Aivan samoin kuten Raamatun ns "tulikivi"

      http://www.buzzle.com/articles/uses-of-sulfur.html


      Raamatun käännökset tämän asian suhteen ovat lievästi sanoen PUUTTEELLISIA!

      http://www.inri.fi/raamattu/k/G3639.html

      • JonesHenry

        Tämän takia minä olen KRISTITTY UNIVERSALISTI! Me OIKEAOPPISET Universalistit emme kiellä helvetin olemassaoloa! Emme kiellä rangaistusten, demonien tai pimeiden paikkojen olemassaoloa!


        Mutta meillä on USKO ja luottamus siihen, että kun Jumalan PYHÄ PUHDISTAVA TULI on saavuttanut tarkoituksensa, tuolloin on koittava SUURI ARMO kaikille luoduille!

        "Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen KOHDALLENSA ASETETAAN, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta."

        Apostolien teot 3 luku 21 jae


        HUOM! Tässä Raamatunjakeessa esiintyy Kreikankielinen sana Apocatastasis Se on käännetty Englanniksi Restore, eli PALAUTTAA ENNALLEEN jotain!

        http://www.newadvent.org/cathen/01599a.htm


        Kuinka Jumala voi PALAUTTAA kaikki mitä on, ellei hän PALAUTA IHMISIÄ!? Emmekö me myös ole osa luomakuntaa?


      • JonesHenry

        Kuinka kaikki jotka heitetään tuliseen järveen voivat olla TUHOTTU jos ilmestyskirjan lopussa kerran sanotaan?


        "Ulkopuolella OVAT koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

        Johanneksen Ilmestys 22 luku 15 jae


        TÄMÄN TAKIA me Universalistit panemme toivomme Jeesukseen Kristukseen ja Jumalan hänen kautta toteuttamaan SUUREEN PELASTUSSUUNNITELMAAN KOKO IHMISKUNNALLE!


        Ja totisesti;me emme usko tähän YKSIN! Ei ennenkuin VALTIONKIRKKO Rooman valtakunnassa KIELSI Kristityn Universalismi ja alkoi VAINOTA toisinajattelijoita!

        http://www.romancatholicism.org/clement-apokatastasis.html


        Kirkko joka RAASTI kidutti KAIKKIA toisinajattelijoita! SAATANAN SUUREN PORTON KIRKKO!

        http://egregores.blogspot.fi/2010/10/augustine-in-defense-of-torturing.html


        Me panemme uskomme ELÄVÄÄN JUMALAN joka on KAIKKIEN IHMSTEN PELASTAJA, mutta VARSINKIN USKOVIEN!

        "Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on KAIKKIEN IHMISTEN VAPAHTAJA, VARSINKIN USKOVIEN!"

        Paavalin 1 Kirje Timoteukselle 4 luku 10 jae


    • Joneshenry

      "Pidät siis itsestäänselvyytenä taivaaseenpääsyäsi. Juuri niin kuin KAIKKI muutkin uskovat."


      Lapsi...vai sanoisinko trolli hyvä, et ollenkaan nyt tajunnut, mitä ajan takaa ;=))


      "itsestäänselvyytenä"...et ollenkaan ymmärrä mistä puhun, tai mistä itse puhut!


      Voi lapsi kulta...suurin osa Jeesuksen IHMISTEN EDESSÄ tunnustavista kristityistä ei pääse taivaaseen!


      "Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän
      erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.' Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
      minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
      Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
      Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

      Matteuksen Evankeliumi 25 luku 31-46


      Minä tiedän erään uskovan, joka oli täynnä pyhää henkeä, tunnusti Jeesuksen Kristuksen herrakseen, eli hyvää Kristtyä elämää ja julisti ilosanomaa. Lahjoitti myös suuresta omaisuudestaan rahaa köyhille. Silti hän sai sydänkohtauksen ja joutui HELVETTIIN!


      Mitä ajan takaa on, hän oli "hyvä uskova" mutta hän EI SEURANNUT Jeesusta!


      Kuka sitten voi pelastua?


      Tuohon kysymykseen minä EN tiedä vastausta. Mutta...JUMALA TIETÄÄ!

      "Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
      Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan! Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
      Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
      Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista."

      Markuksen Evankeliumi 10 luku jakeet 23-27


      Vuohipukkien rangaistus vertauksessa on Kolasis Aionios.


      Kreikaksi se suoraan tarkoittaisi;

      1) Ajallista kuritusta

      2) Jumalallista rangaistusta.


      Ikuisesta kidutuksesta EI ainakaan tässä ole kyse, koska se Kreikaksi olisi Timoria Aionos TAI Timorion Aidion!


      Näin Fariseukset opettivat, mutta Jeesus opetti TOISIN!


      En minä edes USKO pääseväni taivaaseen! Minä TOIVON! Mikäli toiveeni ei toteudu minua odottaa "Jumalallinen rangaistus" Mikä ikinä se onkin, olen valmis HYVÄKSYMÄÄN SEN! Tiedän, että tuomarini tulee olemaan oikeamielinen!

      • free-witch

        Voi elämä tätä....

        Jos et suostu antamaan valtaa pelolle, päätät (luulottelet?) ettet koe sitä. Jos et koe pelkoa, olet varma siitä että mahdollinen pelko on aiheeton. Jos ei ole mitään syytä pelätä, ei ole mitään syytä olettaa ettet päätyisi taivaaseen. Selitinkö selkeästi, vai jätinkö tilaa itsepetokselle?

        Äläkä halveksu muita alentavalla holhoamisellasi, ikäänkuin olisit jotenkin viisaampi ja parempi. Vinkki: et ole.

        Miksi yrität vakuuttaa minut sellaisella raamatunkohdalla, jonka auktoriteetin kumoat heti seuraavassa osassa kirjoitustasi? Eikö iänkaikkinen rangaistus ole aika selvästi sanottu? Miksi sallit tuon käännösvirheen jatkumisen, miksi et ole pelastamassa ihmisiä eksytykseltä?

        "Silti hän sai sydänkohtauksen ja joutui HELVETTIIN!"
        "Tuohon kysymykseen minä EN tiedä vastausta"
        Todisteet tästä? Et sinä voi tietää joutuuko hän sinne (käytit väärää aikamuotoa koska raamatun mukaan kuolleet nukkuvat tuomiopäivään asti), ja jos väität tietäväsi, tuomitset.

        "En minä edes USKO pääseväni taivaaseen! Minä TOIVON!"
        Parannusta entiseen.

        "olen valmis HYVÄKSYMÄÄN SEN! Tiedän, että tuomarini tulee olemaan oikeamielinen!"
        Jaaa sitten laskeudutaan taas alas. Sinusta on oikeamielistä kiduttaa ihmisiä? Itseäsikin? "Heitä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman" - olet sadomasokisti ehkä?


      • JonesHenry
        free-witch kirjoitti:

        Voi elämä tätä....

        Jos et suostu antamaan valtaa pelolle, päätät (luulottelet?) ettet koe sitä. Jos et koe pelkoa, olet varma siitä että mahdollinen pelko on aiheeton. Jos ei ole mitään syytä pelätä, ei ole mitään syytä olettaa ettet päätyisi taivaaseen. Selitinkö selkeästi, vai jätinkö tilaa itsepetokselle?

        Äläkä halveksu muita alentavalla holhoamisellasi, ikäänkuin olisit jotenkin viisaampi ja parempi. Vinkki: et ole.

        Miksi yrität vakuuttaa minut sellaisella raamatunkohdalla, jonka auktoriteetin kumoat heti seuraavassa osassa kirjoitustasi? Eikö iänkaikkinen rangaistus ole aika selvästi sanottu? Miksi sallit tuon käännösvirheen jatkumisen, miksi et ole pelastamassa ihmisiä eksytykseltä?

        "Silti hän sai sydänkohtauksen ja joutui HELVETTIIN!"
        "Tuohon kysymykseen minä EN tiedä vastausta"
        Todisteet tästä? Et sinä voi tietää joutuuko hän sinne (käytit väärää aikamuotoa koska raamatun mukaan kuolleet nukkuvat tuomiopäivään asti), ja jos väität tietäväsi, tuomitset.

        "En minä edes USKO pääseväni taivaaseen! Minä TOIVON!"
        Parannusta entiseen.

        "olen valmis HYVÄKSYMÄÄN SEN! Tiedän, että tuomarini tulee olemaan oikeamielinen!"
        Jaaa sitten laskeudutaan taas alas. Sinusta on oikeamielistä kiduttaa ihmisiä? Itseäsikin? "Heitä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman" - olet sadomasokisti ehkä?

        "Jos ei ole mitään syytä pelätä, ei ole mitään syytä olettaa ettet päätyisi taivaaseen. Selitinkö selkeästi, vai jätinkö tilaa itsepetokselle?"


        Jumalaa on aina SYYTÄ pelätä! En vain aio antaa hysteeriselle pelolle VALTAA elämässäni!


        "Eikö iänkaikkinen rangaistus ole aika selvästi sanottu?"


        Millä kielellä? Minä luen Raamattua KREIKAKSI! Esim Sodoman ja Godoman TUHOA kuvattin Kreikankielisessä vanhassa testamentissa(Septuagint) sanoilla;

        Pur Aionios =Iänkaikkinen tai oikeastaan JUMALALLINEN tuli!


        Kolasis Aionios = Jumalallinen rangaistus!


        Ei tuossa todellakaan kukaan puhunut mitään KIDUTTAMISESTA!


        Huono Raamatunkäännös Latinasta Kreikaksi!


        "Todisteet tästä? Et sinä voi tietää joutuuko hän sinne (käytit väärää aikamuotoa koska raamatun mukaan kuolleet nukkuvat tuomiopäivään asti), ja jos väität tietäväsi, tuomitset."


        Tiedän että hän KÄVI siellä koska hän kertoi asiasta minulle ITSE!


        "Jaaa sitten laskeudutaan taas alas. Sinusta on oikeamielistä kiduttaa ihmisiä? Itseäsikin? "Heitä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman" - olet sadomasokisti ehkä?"


        Esim Kreikankielen sana Basanizo EI suoraan viittaa "Kidutukseen" vaan oikeastaan "pyhään puhdistautumiseen" Jos...tai siis kun Jumala kurittaa minua joko tässä tai tulevassa ajassa, haluan uskoa, että sillä on KASVATTAVA tarkoitus! Kreikaksi muuten Paidea.

        http://www.romancatholicism.org/clement-apokatastasis.html


        EI! En usko että on OIKEIN että Jumala kiduttaisi minua MISTÄÄN syystä, enkä myöskään usko että hän tulee niin tekemään!


    • JonesHenry

      "Helvetti on järjetön konsepti; jos jumalasi olisi kaikkitietävä/-voipa-hyvä, hän olisi luonut maailman jossa mitään helvettiä ei tarvittaisi. Niin yksinkertaista se on."


      Kiitos kohteliaisuudesta kun puhut hänestä VAIN minun Jumalalani, mutta kyllä hän on luonut sitkutkin, tiedoksi vaan.;=))


      Mitään "helvettiä" ei ALKUKIELELLÄ edes löydy, vaan se on;

      1)Hepreankielen Sheol, eli siis KUOLLEIDEN MAA!

      2)Kreikankielen Hades eli NÄKYMÄTÖN JA KOKEMATON MAAILMA!

      3)Suomenkielinen TUONELA!


      Sana "helvetti" on MUINAISGERMAANIA! Se otettiin sinne syistä joita en halua tässä alkaa jankkaamaan.!


      Ne yrittivät kääntää Raamattua "kansan kielelle"


      EI SIIS SUOMEKSI!!!


      Tuonela on JUMALAN VALTAKUNTA! Hänen valtansa siellä on ABSOLUUTTINEN!

      "Sillä minun VIHANI TULI on syttynyt, ja se leimuaa TUONELAN SYVYYKSIIN saakka; se KULUTTAA maan kasvuinensa ja polttaa vuorten perustukset!"

      5 Mooseksen kirja 32 luku jae 22


      Siitä, kiduttavatko DEMONIT siellä ihmisiä minä en kertakaikkiaan TIEDÄ, koska Raamatussa ei käytännössä MITÄÄN TÄLLAISTA KOSKAAN MAINITA! Minä olettaisin, että Jumala säätää siellä rangaistukset niille, jotka hän on katsonut "pahoiksi"


      Tämä rangaistus on usein Raamatussa mainittu joko Musar(Hepreaa) tai Kolasis(Kreikkaa) esim

      "Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
      ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran KURITUSTA, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua NUHTELEE;
      sillä JOTA HERRA RAKASTAA, SITÄ HÄN KURITTAA; ja hän RUOSKII jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".

      Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä NIINKUIN LAPSIA. Sillä mikä on se lapsi, jota ISÄ ei kurita? Mutta jos te olette ILMAN KURITUSTA, josta KAIKKI ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette ÄPÄRIÄ ettekä lapsia."

      Paavalin Kirje Heprealaisille 12 luku jakeet 4-8


      Eli kyllä siellä Jumalaa usein KURITTAJAKSI kutsutaan! On ihan eri asia sanoa että "herra kurittaa" kuin "herra kiduttaa" Jos herra EI sinua kurita, niin silloin olet Kreikankielen Nothos tai Hepreankielen Mamzer!

      http://biblehub.com/hebrew/4464.htm


      Huom! Sana ALUNPERIN tarkoitti sekä AVIOTONTA että SEKAROTUISTA lasta! Hyvin, HYVIN loukkaava termi!

      http://africanscholar.com/wp-content/uploads/2014/02/jani_toivola.jpg


      EN! En usko siihen helvettiin mitä KIRKKO OPETTAA koska sitä EI LÖYDY RAAMATUSTA!

      • free-witch

        Mitä ovat nuo sitkut?
        Takaisin aiheeseen; evoluutio ja tiede yleensä on kumonnut luomisopin sataprosenttisesti. Että se siitä.
        Ja se ei todellakaan ollut kohteliaisuus... Kuinka omahyväinen voi ihminen olla?

        "Se otettiin sinne syistä joita en halua tässä alkaa jankkaamaan.!"
        Kiitos. Tiedän syyt.

        Onko sillä sinulle siis jotain väliä, että kuka kiduttaa ketäkin? Et jotenkin kykene näkemään kaikkea kidutusta vääränä? Usko sokaisee; kaksinaismoralismi on uskovilla yleistä.

        "sillä JOTA HERRA RAKASTAA, SITÄ HÄN KURITTAA; ja hän RUOSKII jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa"
        Olet harvinaisen ällöttävä ihminen. Suljetulle osastolle vaan. Jumalasi ei ole isä, vaan pahoinpitelevä mies (Väestöliiton sivuilta):
        "Parisuhdeväkivalta on paljon muutakin kuin lyömistä, potkimista, tönimistä tai kuristamista. Se on myös estämistä, erilaista uhkailua, valvontaa ja kaikenlaista liiallista kontrollia. Useimmiten parisuhdeväkivalta kestää vuosikausia ja pahenee vanhetessaan. Se on aina vallan käyttämistä toiseen ihmiseen.

        Parisuhdeväkivalta on monisäikeinen asia. Siihen liittyy haitallisia luuloja kuten uhrin syyllistäminen tai se että väkivallan kohde on jotenkin ansainnut väkivaltaisen kohtelun tai provosoinut tekoon."

        Nii-in, ja sinä juuri kutsuit minua tuolla sanalla. Ei sillä että sillä olisi minulle väliä; olen jo oppinut olemaan välittämättä ilkeiden ihmisriepujen loukkauksista, mutta koitahan nyt tajuta kaikki se paha mikä päätäsi myrkyttää.

        Ei löydykään, se oli pelote pelotelluille massoille. Siitä huolimatta, raamatusta löytyy paha, sadistinen jumala (huomaa että raskas raataminen ja synnytyskivut ovat edelleen olemassa, uskovaisillekin, joten et voi käyttää Uusi liitto-korttia.) - pronssikauden heimopäällikön - silloisen ihmisen - kuva. Ja se kuva on ruma.


    • hilpertti

      Kukaan ei myöskään ole nähnyt energiaa, mutta harva epäilee energian olemassaoloa. Myös energia voi ilmetä monella eri tavalla.

    • Ei ihmien voi nähdä jumalaa niin kuin sanassakin on kirjoitettu,hän kuolisi heti miksi koska hän on ´pyhä ihminen on synnin saastuma.

    • Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään. Ilm 20:11. viimeistä tuomiota

    • JonesHenry

      "Miksi sallit tuon käännösvirheen jatkumisen, miksi et ole pelastamassa ihmisiä eksytykseltä?"


      Ensinnäkin;kommentoin asiaa JOSKUS erillaisissa viestiketjuissa! En halua ohjata ketään pois Jeesuksen luota, joten kun internetissä joku saarnaa helvetin kauhuista, pyrin yleensä;


      A)Olemaan kommentoimatta

      B)Aloittamaan aiheesta ERILLISEN viestiketjun!


      Kristitty universalismi EI perustu Jeesuksen Jumalallisen(Aionios)auktoriteetin kieltämiseen, helvetin, tai edes erillaisten DEMONIEN olemassaolon kieltämiseen!


      Kristitty Universalismi ei näin yleensäkään perustu HELVETIN KIELTÄMISEEN!


      Helvetti = Tuonela


      Useat Kristityt Universalistit eivät edes usko sielun "lopulliseen uneen" ennen tuomiopäivää, koska Apostoli Pietari SELVÄSTI SANOO!

      "Sillä parempi on hyvää tehden kärsiä, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.
      Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, jossa hän myös meni pois ja SAARNASI VANKEUDESSA OLEVILLE HENGILLE, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

      1 Pietarin kirje 3 luku jakeet 17-20


      Jeesus itse sanoo tästä aiheesta;

      "Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, JOLLOIN KUOLLEET KUULEVAT Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää."

      Johanneksen Evankeliumi 5 luku 25 jae


      "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän TEKONSA OLIVAT PAHAT. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, VIHAA VALKEUTTA eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa NUHDELTAISI."

      Johanneksen Evankeliumi 3 luku jakeet 18-20


      Tämä on se "helvetti" mistä ihmiset usen puhuvat! Se on pimeä paikka TUONELASSA jonne ihmiset pakenevat OMIA SYNTEJÄÄN!

      http://www.near-death.com/storm.html


      Mutta, me uskomme että lopussa Jeesus tulee kirjaimellisesti VETÄMÄÄN KAIKKI PUOLEENSA!

      "Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."

      Johanneksen Evankeliumi 12 luku jae 32


      "Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa."

      Paavalin ensimmäinen kirje Kolossalaisille 1 luku jakeet 19-20


      "Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, VARSINKIN uskovien."

      Paavalin Ensimmäinen Kirje Timoteukselle 4 luku jae 10


      Ilmestyskirjaan en tässä viestissä käytännössä OLLENKAAN mene, koska koko kirja on YMMÄRRETTY VÄÄRIN Sanoja on käännetty väärin, ja lisäksi kirjan LOPUSSA syntiset koirat ja huorintekijät OVAT YHÄ ELOSSA! Jos Jumalan suuri taivaallinen suunnitelma oli vain yksinkertaisesti TAPPAA HEIDÄT, niin hän ei ainakaan vaikuta olevan kovin tehokas koko UNIVERSUMIN SUVEREENIKSI LUOJAKSI!!!


      Tämän takia me Kristityt Universalistit uskomme Jumalan UNIVERSAALIIN pelastussanomaan! Voin toki myös olla väärrässä! Se nähdään sitten vasta viimeisellä tuomiolla! Tämä on kuitenkin jotain, mihin ainakin itse uskon!


      Toinen vaihtoehto tietenkin on IKUINEN KIDUTUS!


      Aika ikävä vaihtoehto muuten, mutta jos se on Jumalan tahto...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      66
      5187
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      54
      3451
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      147
      2577
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2106
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      87
      1774
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1257
    7. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1229
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1182
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      90
      1179
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1126
    Aihe