Saanataasat saanassa

Saanan tähellissii tykötarpeita ovat saanataasat ja saanakaahat. Muuripaasta kaahottaan kylypyveit itekunkii taasaan. Saana ei sua olla tääsin summa jotta on helepompi huokuu. Kylypeetä on kaekilla reten aatuvas olo.

SAANASSA
Savoksi kirjoittanut Kalle Väänänen (Viänänen)
"Jo saanassa kuuluu vastae roeske,
jo kuuluu roeske ja huike ja loeske
ja litisöö ja lätisöö vesj,
kun työntäävyt sissääj jo kuumaah höyryyn. Ka,ka, jopa pittäähi paenuva köyryyn
koko sinun kommeutesj.
Sieltä sellaeneh hönkä se vastaan tulloo,
että seisaallee iham meinoo sulloo".

10

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä nämä ovat hauskoja juttuja.
      On tuossa nuoremmilla miettimistä mitä oikein tapahtuu.

• Sudeettisavolaisia

Niinpäs niinkin. Ja tekö sitten olette karjalaisia? Aika kaukana siitä.

• Sudeettisavolainen on väännös sudeettisaksalaisesta ja se tarkoittaa muualla kuin Savossa asuvaa savolaista. Yleensäkin sudeetiksi nimitetään ketä tahansa, joka asuu muualla kuin alkuperäisellä kotiseudullaan. Minä olen sudeettivenäläinen, koska sukujuureni ovat Pietarin lähettyvillä, sen eteläpuolella Volosovossa.

Sudeettisaksalaiset ovat Tshekin alueella asuva saksankielinen vähemmistö, jolla oli merkittävä osa toiseen maailmansotaan johtaneissa tapahtumissa. Nimitys juontuu Sudeettien vuoristosta.

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1425182798648

• Heh ! Tuo sudeettivenäläinen oli hyvä!
        Minä olen varmaan sudeettilieksalainen.

• rotestimökinpoika
        kamuttaja kirjoitti:

Heh ! Tuo sudeettivenäläinen oli hyvä!
        Minä olen varmaan sudeettilieksalainen.

Niin minäkin

• stadinsudeetti

Onko sudeettihelsinkiläinen sellainen joka asuu vaikka turussa? On kait vissiinkin?

• Vittu_vati_ikkuna

Saatanansaatanansaatanansaatana. Saatana!

• NoSe

Savolaisukko oli Lapinretkellä ja mänivät porukoinneen Kilipisjärven leirintäaluveelle huilloommaan. Ukko kysäs kioskinpitäjältä: Missee päen se saana tiällä liennöön? Kioskimuija viittas käillään Saanatunturrii, jotta tuollahan se Saana. "Jaa, tuolla mäelläkö, ei myö sitte lähetä saannaan, olokkaan kylypemätä."

• levätä_vai_huilata

Huilata-teonsanan kanssa pitää olla Suomessa tarkkana. Jonkinlaisia ongelmia voi syntyä siitä, että huilata-verbillä on Pohjois-Suomessa merkitys "kulkea nopeasti" ja Kainuun eteläpuolella se tarkoittaa levähtämistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      102
      6668
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      32
      3998
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3435
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      383
      1827
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1418
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1360
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      48
      1121
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      1006
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      950
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      899
    Aihe