Saanan tähellissii tykötarpeita ovat saanataasat ja saanakaahat. Muuripaasta kaahottaan kylypyveit itekunkii taasaan. Saana ei sua olla tääsin summa jotta on helepompi huokuu. Kylypeetä on kaekilla reten aatuvas olo.
SAANASSA
Savoksi kirjoittanut Kalle Väänänen (Viänänen)
"Jo saanassa kuuluu vastae roeske,
jo kuuluu roeske ja huike ja loeske
ja litisöö ja lätisöö vesj,
kun työntäävyt sissääj jo kuumaah höyryyn. Ka,ka, jopa pittäähi paenuva köyryyn
koko sinun kommeutesj.
Sieltä sellaeneh hönkä se vastaan tulloo,
että seisaallee iham meinoo sulloo".
Saanataasat saanassa
10
131
Vastaukset
Hyvä nämä ovat hauskoja juttuja.
On tuossa nuoremmilla miettimistä mitä oikein tapahtuu.- Sudeettisavolaisia
Niinpäs niinkin. Ja tekö sitten olette karjalaisia? Aika kaukana siitä.
Sudeettisavolainen on väännös sudeettisaksalaisesta ja se tarkoittaa muualla kuin Savossa asuvaa savolaista. Yleensäkin sudeetiksi nimitetään ketä tahansa, joka asuu muualla kuin alkuperäisellä kotiseudullaan. Minä olen sudeettivenäläinen, koska sukujuureni ovat Pietarin lähettyvillä, sen eteläpuolella Volosovossa.
Sudeettisaksalaiset ovat Tshekin alueella asuva saksankielinen vähemmistö, jolla oli merkittävä osa toiseen maailmansotaan johtaneissa tapahtumissa. Nimitys juontuu Sudeettien vuoristosta.
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1425182798648- rotestimökinpoika
kamuttaja kirjoitti:
Heh ! Tuo sudeettivenäläinen oli hyvä!
Minä olen varmaan sudeettilieksalainen.Niin minäkin
- stadinsudeetti
Onko sudeettihelsinkiläinen sellainen joka asuu vaikka turussa? On kait vissiinkin?
- Vittu_vati_ikkuna
Saatanansaatanansaatanansaatana. Saatana!
- NoSe
Savolaisukko oli Lapinretkellä ja mänivät porukoinneen Kilipisjärven leirintäaluveelle huilloommaan. Ukko kysäs kioskinpitäjältä: Missee päen se saana tiällä liennöön? Kioskimuija viittas käillään Saanatunturrii, jotta tuollahan se Saana. "Jaa, tuolla mäelläkö, ei myö sitte lähetä saannaan, olokkaan kylypemätä."
- levätä_vai_huilata
Huilata-teonsanan kanssa pitää olla Suomessa tarkkana. Jonkinlaisia ongelmia voi syntyä siitä, että huilata-verbillä on Pohjois-Suomessa merkitys "kulkea nopeasti" ja Kainuun eteläpuolella se tarkoittaa levähtämistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse701664Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801275- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901030Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42884- 70862