Saanan tähellissii tykötarpeita ovat saanataasat ja saanakaahat. Muuripaasta kaahottaan kylypyveit itekunkii taasaan. Saana ei sua olla tääsin summa jotta on helepompi huokuu. Kylypeetä on kaekilla reten aatuvas olo.
SAANASSA
Savoksi kirjoittanut Kalle Väänänen (Viänänen)
"Jo saanassa kuuluu vastae roeske,
jo kuuluu roeske ja huike ja loeske
ja litisöö ja lätisöö vesj,
kun työntäävyt sissääj jo kuumaah höyryyn. Ka,ka, jopa pittäähi paenuva köyryyn
koko sinun kommeutesj.
Sieltä sellaeneh hönkä se vastaan tulloo,
että seisaallee iham meinoo sulloo".
Saanataasat saanassa
10
131
Vastaukset
Hyvä nämä ovat hauskoja juttuja.
On tuossa nuoremmilla miettimistä mitä oikein tapahtuu.- Sudeettisavolaisia
Niinpäs niinkin. Ja tekö sitten olette karjalaisia? Aika kaukana siitä.
Sudeettisavolainen on väännös sudeettisaksalaisesta ja se tarkoittaa muualla kuin Savossa asuvaa savolaista. Yleensäkin sudeetiksi nimitetään ketä tahansa, joka asuu muualla kuin alkuperäisellä kotiseudullaan. Minä olen sudeettivenäläinen, koska sukujuureni ovat Pietarin lähettyvillä, sen eteläpuolella Volosovossa.
Sudeettisaksalaiset ovat Tshekin alueella asuva saksankielinen vähemmistö, jolla oli merkittävä osa toiseen maailmansotaan johtaneissa tapahtumissa. Nimitys juontuu Sudeettien vuoristosta.
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1425182798648- rotestimökinpoika
kamuttaja kirjoitti:
Heh ! Tuo sudeettivenäläinen oli hyvä!
Minä olen varmaan sudeettilieksalainen.Niin minäkin
- stadinsudeetti
Onko sudeettihelsinkiläinen sellainen joka asuu vaikka turussa? On kait vissiinkin?
- Vittu_vati_ikkuna
Saatanansaatanansaatanansaatana. Saatana!
- NoSe
Savolaisukko oli Lapinretkellä ja mänivät porukoinneen Kilipisjärven leirintäaluveelle huilloommaan. Ukko kysäs kioskinpitäjältä: Missee päen se saana tiällä liennöön? Kioskimuija viittas käillään Saanatunturrii, jotta tuollahan se Saana. "Jaa, tuolla mäelläkö, ei myö sitte lähetä saannaan, olokkaan kylypemätä."
- levätä_vai_huilata
Huilata-teonsanan kanssa pitää olla Suomessa tarkkana. Jonkinlaisia ongelmia voi syntyä siitä, että huilata-verbillä on Pohjois-Suomessa merkitys "kulkea nopeasti" ja Kainuun eteläpuolella se tarkoittaa levähtämistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175670
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04621Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2252819- 432591
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452230Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332186Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731737Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme141578- 381410
- 1701334