Tämmönen

pikkunen

Minulla oli koulua kahdeksasta neljään. Ajattelin, että kun vihdoinkin pääsen kotiin, saan levätä. Mutta toisin kävi taas kerran. Ensimmäisenä kun pääsin sisälle, hyökkäsi äiti kimppuun ja alkoi vaatia selitystä aamulla hänen mukaansa antamastani naapuri kunnan kirjaston kirjasta. Hän huusi, ettei sitä ei voi palauttaa meidän kirjastoon. Ihan kun mä olisin tieten tahtoen antanut sille väärän kirjan. Suutuspäissäni painuin se sileän tien yläkertaan.
Paiskasin huoneeni oven kiinni, niin kuin yleensä teen suuttuessani. Menin stereoilleni ja valitsin CD:n. Heittäydyin sängylleni ja annoin itkun tulla. Itkin itseni uneen, niin kuin useana muunakin kertana. Heräsin noin tunnin päästä säpsähtäen kylmyyteen. Ulkona oli jo pimennyt ja katuvalot heijastivat ikkunastani huoneeseen. Lähdin alas katsomaan joko olisi ruokaa.
Ruoka oli juuri sopivasti valmista joten istuin pöytään ja yritin syödä mahdollisimman nopeasti. Olin lähes valmis kun isäni aloitti sen tavan omaisen saarnan siitä kuinka kukaan ei minulle ollut huutanut, huomauttanut vaan. Mutisin jotain hiljaa ja huuhtelin lautasen. Laitoin maidon jääkaappiin ja lähdin ylös.
Huoneessani istuin sängylle ja otin lattialta korvalappustereoni. Hain levyhyllystä Negativen War Of Love CD:n ja aloin kuunnella. Aloin miettiä mistä johtuu että päätäni on särkenyt jo muutaman kuukauden aikana aivan liian usein. Koko lukukauden ajan minulla on ollut tarkoitus käydä terveydenhoitajalla, mutta aina se vaan on jäänyt. En seurannut aikaa, mutta kuuntelin levyn kaksi kertaa läpi, kun viimeinen kappale oli soinut katsoin kelloa joka näytti puolta kahdeksaa. Kaivoin muutaman koulukirjan repusta ja aloin tehdä läksyjä.
Tein kemiaa niin kauan kuin hermoni suinkaan kestivät. Matematiikan läksyjen tekemistä en edes harkinnut, en halunnut pettyä tänään toista kertaa. Ensimmäinen kerta oli tapahtunut koulussa. Poika johon olen ihastunut, ei tullut kouluun. Hänen kaveriltansa sain kuulla tämän pojan olevan kipeä. Tämä kyseinen poika, Antti, ei tiennyt että olen ihastunut häneen. Ellei hän sitten ollut huomannut kuinka lukuisia kertoja olen häntä kemian ja matematiikan tunneilla katsellut.
Seuraavana päivänä otin itseäni niskasta kiinni ja menin ruokailun jälkeen käymään terveydenhoitajalla. Terveydenhoitaja otti minut saman tien sisään, koska kukaan muu ei ollut menossa käymään. Selitin asian, jota seurasi kysely syönkö hyvin, onko niskan kipeät, olenko paljon tietokoneella. Vastailin kaikkeen parhaani mukaan. Terveydenhoitaja soitti paikkakuntamme terveyskeskukseen ja varasi minulle ajan lääkärille. Sain ajan seuraavalle viikolle maanantaiksi. Olin yhä suutuksissa äidilleni, joten salasin lääkäri käyntiäni siihen asti kunnes se olisi ohi.
Maanantaina tulin kotiin itkuisena. Lääkärillä kului noin tunti josta yli puolet ajasta itkin.


Jatkuuko?

4

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinen

      kyllä jatkuu, haluisin kuulla ja tai nähdä lisäää tuota... kyllä, kiitos.

    • rock

      jatka ihmeessä

      • pikkunen

        Lääkäri oli sanonut että minulla on todettu aivokasvain, jota ei voida leikata. Hän sanoi myös että kasvain minun ikäiselläni, 16-vuotiaalla, ei ole yleistä, mutta minun tapauksessani peruuttamatonta. Elinaikaa minulla oli vain vaivaiset kaksi kuukautta, joista todennäköisesti joutuisin viettämään ainakin muutaman viimeisen viikon sairaalahoidossa. Lääkettä saisin koko ajan, ja joutuisin käymään sädehoidossa. Lääkäri oli pyytänyt lupaa soittaa vanhemmilleni ja kutsua heidät keskustelemaan kanssaan käytännön asioista ja samalla hakemaan minut kotiin. En antanut lupaa.
        Matkalla kotiin ehdin ajatella kaikkea. Kotiin saapuessani olin jo unohtanut riidat. Mutta kun saavuin kotiin itkien, luuli äiti että itkin vanhaa riitaa. En ollut puhunut heille koko viikon aikana. Sanoin äidille että en itkenyt sitä riitaa.
        Menin olohuoneen sohvalle ja itkin kauan. Kun vihdoin sain itseni puhe kuntoon ja kerroin mitä lääkäri oli sanonut, sai äiti kohtauksen. Hän itki ja raivosi että miksi juuri minä, Hänen tyttärensä kuolisin. Mitä siihenkin sitten olisi sanonut, joten en sanonut mitään. Lähdin eteiseen ja sanoin lähteväni parhaan kaverini, Emman luo. Meillä olisi paljon juteltavaa, sillä aika loppuisi kuitenkin kohdallani liian aikaisin kesken, niin kamalalta kuin se kuulostaakaan. Soitin Emmalle matkalla ja ilmoitin tulevani käymään. Emma yritti udella mitä asiaa minulla olisi, mutta en halunnut kertoa, olisihan se sen verran suuri järkytys.
        Emma odotti jo kotinsa rappusilla hermostuneena. Pyysin että menisimme yläkertaan Emman huoneeseen juttelemaan. Riisuin ulkovaatteeni eteisen naulakkoon ja menimme yläkertaan. En todellakaan tiennyt mistä aloittaa, eihän sitä nyt noin vain voi töksäyttää että ?hei, mä muuten kuolen parin kuukauden päästä, mitäs siihen sanot.? Aloitin pitkän tarinan päänsäryistäni, päätyen lääkäri käyntiin. Pidin dramaattisen tauon ja jatkoin kertomalla lääkärin diagnoosista. Arvasinkin oikein mitä tuleman pitää. Emman reaktio oli aivan sama kuin äidin, hän itki ja raivoisi. Miksi juuri Hänen paras kaverinsa kuolisi, ja vielä näin nuorena. Tunsin kyynelten kohoavan myös omiin silmiin ja vaikka kuinka yritin, en pystynyt estämään niiden tuloa. Itkimme lähes puoli tuntia, kunnes kumpikaan ei enää kyennyt itkemään. Olimme turtana surusta ja menettämisen tuskasta, vaikka kukaan ei vielä ollutkaan kuollut.
        Kello oli jo puoli kymmenen kun vihdoin saavuin kotiin, silmät punaisena ja mieli maassa. Huomasin isäni kasvoilla kyynelten jättämiä raitoja. Myös äitini posket olivat punaisen ja silmät turvonneet, mutta kaikkein eniten minussa herätti hämmästystä että kahdeksantoista vuotias isoveljeni oli kotona. En ollut nähnyt häntä muutamaan kuukauteen, emmekä olleet kamalan läheisiä. En selitellyt sen kummempia, sillä oletin heidän tietävän kuinka paha olo minulla on. Meni huoneeseeni sen kummempia sanomatta tai tekemättä.
        Aamulla heräsin kellon soittoon puoli seitsemän, enkä olisi jaksanut herätä. Olin saanut yön aikana nukutuksi vain muutaman tunnin, enkä kokenut itseäni pirteäksi. Raahauduin alakertaan ja suoraan vessaan. Parahdin nähdessäni riutuneen näköiset kasvoni ja äiti juoksi suoraan ovelle kysymään mitä oli hätänä. Selitin hänelle olevani vain kamalan näköinen. Viivyin vessassa puolisen tuntia ja raahauduin kuoleman väsyneenä keittiöön. Pöydällä oli äidin tekemä kasa leipiä ja lasi kaakaota. Sanoin äidilleni että en ollut nälkäinen, ja huomasin pettymyksen hänen kasvoillansa. Lähdin yläkertaan pukeutumaan ja henkisesti valmistautumaan kouluun lähtöön.


      • zerti
        pikkunen kirjoitti:

        Lääkäri oli sanonut että minulla on todettu aivokasvain, jota ei voida leikata. Hän sanoi myös että kasvain minun ikäiselläni, 16-vuotiaalla, ei ole yleistä, mutta minun tapauksessani peruuttamatonta. Elinaikaa minulla oli vain vaivaiset kaksi kuukautta, joista todennäköisesti joutuisin viettämään ainakin muutaman viimeisen viikon sairaalahoidossa. Lääkettä saisin koko ajan, ja joutuisin käymään sädehoidossa. Lääkäri oli pyytänyt lupaa soittaa vanhemmilleni ja kutsua heidät keskustelemaan kanssaan käytännön asioista ja samalla hakemaan minut kotiin. En antanut lupaa.
        Matkalla kotiin ehdin ajatella kaikkea. Kotiin saapuessani olin jo unohtanut riidat. Mutta kun saavuin kotiin itkien, luuli äiti että itkin vanhaa riitaa. En ollut puhunut heille koko viikon aikana. Sanoin äidille että en itkenyt sitä riitaa.
        Menin olohuoneen sohvalle ja itkin kauan. Kun vihdoin sain itseni puhe kuntoon ja kerroin mitä lääkäri oli sanonut, sai äiti kohtauksen. Hän itki ja raivosi että miksi juuri minä, Hänen tyttärensä kuolisin. Mitä siihenkin sitten olisi sanonut, joten en sanonut mitään. Lähdin eteiseen ja sanoin lähteväni parhaan kaverini, Emman luo. Meillä olisi paljon juteltavaa, sillä aika loppuisi kuitenkin kohdallani liian aikaisin kesken, niin kamalalta kuin se kuulostaakaan. Soitin Emmalle matkalla ja ilmoitin tulevani käymään. Emma yritti udella mitä asiaa minulla olisi, mutta en halunnut kertoa, olisihan se sen verran suuri järkytys.
        Emma odotti jo kotinsa rappusilla hermostuneena. Pyysin että menisimme yläkertaan Emman huoneeseen juttelemaan. Riisuin ulkovaatteeni eteisen naulakkoon ja menimme yläkertaan. En todellakaan tiennyt mistä aloittaa, eihän sitä nyt noin vain voi töksäyttää että ?hei, mä muuten kuolen parin kuukauden päästä, mitäs siihen sanot.? Aloitin pitkän tarinan päänsäryistäni, päätyen lääkäri käyntiin. Pidin dramaattisen tauon ja jatkoin kertomalla lääkärin diagnoosista. Arvasinkin oikein mitä tuleman pitää. Emman reaktio oli aivan sama kuin äidin, hän itki ja raivoisi. Miksi juuri Hänen paras kaverinsa kuolisi, ja vielä näin nuorena. Tunsin kyynelten kohoavan myös omiin silmiin ja vaikka kuinka yritin, en pystynyt estämään niiden tuloa. Itkimme lähes puoli tuntia, kunnes kumpikaan ei enää kyennyt itkemään. Olimme turtana surusta ja menettämisen tuskasta, vaikka kukaan ei vielä ollutkaan kuollut.
        Kello oli jo puoli kymmenen kun vihdoin saavuin kotiin, silmät punaisena ja mieli maassa. Huomasin isäni kasvoilla kyynelten jättämiä raitoja. Myös äitini posket olivat punaisen ja silmät turvonneet, mutta kaikkein eniten minussa herätti hämmästystä että kahdeksantoista vuotias isoveljeni oli kotona. En ollut nähnyt häntä muutamaan kuukauteen, emmekä olleet kamalan läheisiä. En selitellyt sen kummempia, sillä oletin heidän tietävän kuinka paha olo minulla on. Meni huoneeseeni sen kummempia sanomatta tai tekemättä.
        Aamulla heräsin kellon soittoon puoli seitsemän, enkä olisi jaksanut herätä. Olin saanut yön aikana nukutuksi vain muutaman tunnin, enkä kokenut itseäni pirteäksi. Raahauduin alakertaan ja suoraan vessaan. Parahdin nähdessäni riutuneen näköiset kasvoni ja äiti juoksi suoraan ovelle kysymään mitä oli hätänä. Selitin hänelle olevani vain kamalan näköinen. Viivyin vessassa puolisen tuntia ja raahauduin kuoleman väsyneenä keittiöön. Pöydällä oli äidin tekemä kasa leipiä ja lasi kaakaota. Sanoin äidilleni että en ollut nälkäinen, ja huomasin pettymyksen hänen kasvoillansa. Lähdin yläkertaan pukeutumaan ja henkisesti valmistautumaan kouluun lähtöön.

        Jatka! Toi on jännä ja hyvä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe