Verkkokauppa.com takuu ja sen asiakaspalvelu

Andyboyy

Vekkokauppa.comin takuiden kanssa saa taistella, aivan perus tapauksessakin joten mieti mistä ostat jos tulee takuu asiointi. Ostamastani auto dvd laitteesta pimeni toinen näyttö itsekseen ja kun siinä oli takuuta vielä jäljellä niin yhteyttä ottamaan ko. liikkeeseen. Takuu reklamaatio täytyi lähettää spostilla, sieltä tuli heti ensimmäisenä kielteinen päätös ja syynä oli ettei kuulemma mene takuuseen koska "ettei ole ilmoitettu riittävän ajoissa tätä vikaa/ongelmaa heille ja silloin ei ole takuuta ja tämähän ei pitänyt paikkaansa.

Otin seuraavaksi yhteyden puhelimella ja kertoa miten asia on, koska ilmeisesti oli tullut tässä asiassa väärinkäsitys tämän asian suhteen. Hetken siinä keskusteltuamme niin asiakaspalvelija että ilmoitti että asia on loppuun käsitelty jo aiemmin ja lopuksi totesi tylysti että "Verkkokauppa.comilla menee niin hyvin että meitä tämmöiset pikku asiat kiinnosta ja että niele tappiosi ja että paina pää maahan kohti ja mene vain kohti uusia nöyryytyksiä ja heh heh"

Olen itse asiakas palvelu työssä ja meillä tule kuuloonkaan että tämmöisiä kommentteja lauotaan asiakkaille. Mutta hyvä että heillä menee hyvin vai meneekö? No en pistänyt päätäni maahan vaan yritin sinnikkäästi ottaa yhteyttä uudellee spostilla ja sain asian oikaistu, koska olimmehan ilmoittaneet viasta viipymättä. Mutta seuraavaksi he keksivät että olette itse rikkoneet näytön ja tämähän ei pidä paikkaansa. Saas nähdä miten käy, täytyy ottaa kuluttajan suojaan yhteyttä.............

24

535

Vastaukset

  • Ei yllätä, on kokemusta. Oli varsin tuskallinen prosessi joka maksoi enemmän kuin mitä itse tuotteen arvo oli. Mutta tällaista tää asiakaspalvelu nykyjään on.

    Lidlissä ihan sama tarina:
    http://keskustelu.suomi24.fi/t/13483346

  • "Verkkokauppa.comilla menee niin hyvin että meitä tämmöiset pikku asiat kiinnosta ja että niele tappiosi" En usko hetkeäkään, että firman työntekijä olisi voinut sanoa tuollaista. Aloittaja joko trollaa täysillä, tai sitten on puhelimessa kuullut ja ymmärtänyt väärin asioita.

    Ja ei, en ole Verkkokaupan palveluksessa eikä minulla ole sinne mitään kytkentöjä. Perustan väitteeni siihen, että kuluttajansuoja on Suomessa vahva, ja yrityskulttuuri suomalaisilla liikkeillä on korkea, joten tuskin tuollaista pupua kukaan on voinut esittää.

    Aloittajan roolia "asiakas palvelu työssä" epäilen, koska kirjoitustaso osoittaa koulutuksen vähäisyyden.

    Mutta jos noin todella on tapahtunut, niin ottaisin yhteyttä kuluttaja-asiamiehen lisäksi myös kyseisen kaupan ylimpään johtoon, jolloin tämä asiakasta halventanut henkilö voisi olla aika lähellä lopputiliä.

    • "Aloittajan roolia "asiakas palvelu työssä" epäilen, koska kirjoitustaso osoittaa koulutuksen vähäisyyden."

      En sano Verkkokaupasta mitään, mutta voin kokemuksesta kumota luulosi, että asiakaspalvelijat muka osaavat kirjoittaa yhdyssanat oikein. En viitsi tässä mainita firman/firmojen nimeä, mutta voin kertoa omasta kokemuksesta, että joillakin asiakaspalvelijoilla on hyvin vajavainen suomen kielen taito.


    • Verkkokauppa.com tuntuu muutenkin herättävän suuria intohimoja. Netistä saa lukea poikien kirjoittamia kauhutarinoita Verkkokaupan asiakaspalvelusta ja niistä kersantti-ärjylä-tason haukkumisista ja lähestulkoon kuoliaaksi kohtelusta, joiden uhriksi nämä poikapoloiset ovat joutuneet. Jos joku firma rikkoo niin törkeällä tavalla kuluttajansuojalakia ja syyllistyy vielä rikoslain kuvaamiin petoksiin asiakkaitaan kohtaan, kuten väitetään, niin kyllähän sellainen firma pantaisiin ruotuun. Jos ei muuten, niin viranomaisten toimesta. Ei nyt vaan oikein iske noi jutut.


    • Eikä iske ne sadat muutkaan keskuskusteluketjut joissa käsitellään tätä samaa asiaa. Kyllähän se verkkokauppa.com pantaisiin ruotuun =)


    • Olen entinen Verkkokauppa.Comin asiakas. Omien Verkkokauppa.Com-kokemusteni perusteella uskon aloittajan saaneen asiatonta kohtelua kuten itsekin sain, vaikka aloittaja kaiketi värittää asiakaspalvelun sanoja 'iskevämmiksi'.

      Oma kokemukseni on tämä:

      Ostin muutaman kympin tuotteen Verkkokauppa.Comista ja tuote oli selkeästi viallinen. Vein tuotteen takaisin, mutta yllätyksekseni tuotteen toimivuutta ei suostuttu tarkistamaan, vaikka sen olisi voinut testata muutamassa sekunnissa. Rahoja ei palautettu, toista tuotetta ei annettu tilalle. Tuote otettiin tarkistettavaksi ja parin viikon päästä tuli tuomio: Tuote toimii ja on tuotu huoltoon turhan takia - ohessa lisälasku. Verkkokauppa.Com siis väitti rikkinäistä tuotetta ehjäksi, palautti minulle sen saman rikkinäisen ja laskutti lisää. Sen jälkeen reklamaatiosta vastaava henkilö valehteli tapahtumien kulun sekä kehui itsensä ja firmansa toiminnan.

      Käytännössä Verkkokauppa.Comin toiminta oli siis juuri samaa mitä aloittaja viestitti:
      "Verkkokauppa.comilla menee niin hyvin että meitä tämmöiset pikku asiat kiinnosta ja että niele tappiosi ja että paina pää maahan kohti ja mene vain kohti uusia nöyryytyksiä ja heh heh".

      Tuohon aikaan Verkkokauppa.Com käytti itkevän lapsen kuvaa palautesivustollansa. Monet muistanevat sen hyvin.


  • Verkkokauppa ei ole enää pitkään aikaan ollut todennäköisesti halvin, röyhkein ja ylimielisin kyllä...

  • Itse en voi yhtyä ed.kirjoittajan mielipiteisiin, koska olen aina saanut hyvää palvelua ja asiakaspalvelija puhelimessa on jopa antanut hyviä neuvoja miten toima, jos olen tyytymätön tuotteeseen. No, nyt uutukainen läppäri sekoilee,joten soitto edssä ja saa nähdä miten käy?

    • Takuuasioista ei ole kokemusta, koska yksikään Verkkokaupasta ostamani laite ei ole hajonnut. Asiakaspalvelusta on kokemusta.
      Ostin pari vuotta sitten ulkoisen dvd-tallentimen Jätkäsaaren myymälästä. Kassa pyysi siitä mielestäni yhden euron enemmän kuin laitteen hinta hyllyn näytön mukaan oli. Huomautin tästä, jolloin kassa ilmoitti, että hinnat on tietokoneistettu, ja mainitsemani euron ero ei ole mahdollinen. Niin arvelin itsekin ja ajattelin muistavani hinnan väärin.
      Seuraavana päivänä palasin myymälään muissa asioissa ja vilkaisin uudestaan ostamani tallentimen hintaa. Hinta OLI yhden euron halvempi "hintalapussa" kuin olin maksanut. Yksi euro ei vie minua konkkaan, mutta ihan kiinnostuksesta lähetin Verkkokaupalle sähköpostia asiasta.
      Vastaus yllätti: minua pyydettiin lähettämään tilinumeroni Verkkokaupan asiakaspalvelijalle ja tililleni hyvitettiin VIISI euroa. Halvaksi tuli tallennin... :o)


  • Oma kokemukseni: Ostin viikko sitten Verkkokauppa.comista Lenovon kannettavan läppärin. Kuuden päivän jälkeen koneen näyttö pimeni, eikä siihen tullut enää kuvaa millään ilveellä.

    Ensimmäinen yteys Verkkokauppa.comin asiakaspalveluun, jossa neuvottiin ottamaan yhteyttä Lenovon asiakaspalveluun seuraavana päivänä. Lenovolta pyydettiin tekemään reklamaatio laitteesta ja sen viasta. Näin teinkin. Tämän jälkeen Lenovo
    lähetti minulle DOA - numeron, jolla Verkkokauppa.com löytää käsitellyn tapauksen omasta järjestelmästään ja palauttaa rahat/hyvittää jotenkin/antaa uuden koneen tilalle. Kuulosti ihan hyvälle. Ostettu kone pyydettiin palauttamaan Verkkokauppa.comiin.

    Verkkokauppa.comissa homma kuitenkin tyssäsi siihen, että sieltä ilmoitettiin, että koneen on oltava alkuperäisessä ostospakkauksessa. Siis pahvilaatikossa. He eivät sitä muuten ota takaisin. Joku ehkä säästää paketit myöhempää tarvetta varten, mutta itse luulin sen jo heittäneeni pois. Vika oli kuitenkin koneessa eikä pahvilaatikossa.

    Lähdin koneen kanssa pois asiakaspalvelupisteestä, kun muistin, että laatikkohan on tallella: maalipurkin alusena pihamaalla. Täytyy huomenna kiikuttaa kone sen kanssa Verkkokauppa.comiin ja katsoa mikä on reaktio.

    Täytynee kuitenkin ensin olla vielä yhteydessä Lenovoon. Kone on selvästi viallinen ja koska pahvilaatikko uupuu, niin mikään takuu ei siis koske laitetta? Ei se niin voi olla!

    • Tänään selviteltiin Verkkokauppa.comin ja Lenovon kesken takuuta. Kone siis pimeni kuuden päivän käytön jälkeen. Lenovolta kerrottiin, että heidän ohjeissa ei edellytetä alkuperäislaatikkoa, vaan ostettu tavara. Verkkokauppa.com taas ilmoitti, että heidän ohjeissa lukee, että DOA-tapauksessa tavara pitää palauttaa alkuperäisessä laatikossa takaisin.

      Yhteys takaisin Lenovoon. Nyt sieltä sitten sanottiinkin, että laatikko pitää olla mukana, vaikka alunperin puhuttiin ihan muuta. Ja nyt tuli sitten ongelmaksi se, että kun kerittiin jo jollekin luvata, ettei sitä tarvitse mukaan. Miten siinä tapauksessa nyt toimitaan? Lenovon tuki kertoi selvittävänsä asiaa (edelleen)...

      Katsotaan miten tässä nyt käy. Pitää varmaan ottaa yhteys kuluttajaviranomaiseen näinkin selvässä tapaauksessa, kun sekä jälleenmyyjä että maahantuoja pakoilevat omaa vastuutaan.


    • Miten se on DOA jos hajosi viikon käytön jälkeen??


    • DOAko kirjoitti:

      Miten se on DOA jos hajosi viikon käytön jälkeen??

      Sanoivat Lenovolla että jos alle kahden viikon hajoaa, niin menee DOA:na.


  • Verkkokauppa.comin kanssa Lenovokokemus, jossa tietsikan takuukorjaus kesti toista kuukautta. Yhden komponentin vaihto. Olisin itse vaihtanut sen vaikka seisaaltaan, jos olisivat antaneet sen komponentin. No, varon Verkkokauppaa ja Lenovoa jatkossa.

  • tilasin verkkokauppa.comista tomtom navigaattorin . laite tuli ja kiinnitin sen auton tuulilasin.lähti siitä irti ja putosi kojelaudan päälle. siihen tuli kolme viirua lasiin. lähetin sen takaisin tuli muutaman päivän kuluttua takaisin postiin komentteilla ei kuulu takuun piiriin. en noutannut sitä postista. en saannut minkäänlaista tietoa miksi ei otettu yhteyttä sitä koskevaa reklamaatiota. laita on niin sanottu tehdaskunnostettu laite ja on todennäköisesti jo valmiiksi jotain jännitystä ollut siinä lasissa.

  • Ostin tietokoneen, jonka vien nyt kolmannen kerran jo huoltoon.

    Pöytäkone, melko edullinen, sillä se riittää minun tarpeisiini — en tarvitse mitään huippukallista pelikonetta tmv. Mutta voisivat nyt reiluuden nimissä sanoa, jos ei kannata edes ostaa tällaista tuotetta. Palvelu konetta ostaessani oli muutenkin kehnoa: kun en ostanut uutta näyttöä samalla, niin eivät tarjonneet oikeanlaisia kaapeleita minulle vanhan näyttöni yhdistämiseen, vaikka selitin hyvin selvästi tilanteeni. Esitti kloppi vain tietämätöntä ja sanoi ettei näyttöni varmaan käy lainkaan. Ostin asianmukaiset piuhat sitten muualta.

    Koneen viat, jotka eivät ole poistuneet käyttöjärjestelmän uudelleenasennuksen tai emolevyn vaihtamisen jälkeen kadessakaan huollossa:

    • CD-asema ei toimi kunnolla
    • CD-asema on pystysuorassa, joka aiheuttaa mm. levyn tippumista tietokoneen sisälle
    • äänikortti lakkaa toimista kerran päivässä (ongelma "poistuu" uudelleenkäynnistämällä)
    • langaton hiiri ja näppäimistö eivät toimi kunnolla
    • tietokone ei aina sammu sammutettaessa
    • vakavia käynnistymisonegelmia (jumittuu nk. boottaus-ruutuun)
    • tuuletin pitää erittäin kovaa, häiritsevää, nousevaa ja laskevaa ääntää
    • Firefox-selain ei toimi lainkaan ja jouduin vaihtamaan Chromeen (joka on maailman surkein ja bugisin selain!)

    Eipä tässä paljoa käyttöjärjestelmän uudelleenasennukset auta. Sanoin tehneeni sen itse jo parikin kertaa, mutta tekivät sen silti "huollossa" — no, eihän se kone toiminut yhtään sen paremmin, sillä minähän olin tehnyt jo aivan saman asian! Sitten vaihdettiin emolevy — joka sisältää äänikortit ymv. — mutta TÄYSIN SAMAT ongelmat jatkuivat eli joko a) mitään ei huollossa tehty tai b) kaikissa näissä emolevyissä on sama valmistusvika.

    Saapa nähdä miten käy nyt. Lähettävät varmaan taas kuukaudeksi maailmalle, eikä mitään parannusta tapahdu. Rehellisesti sanottuna en edes usko että ovat mitään ongelmalle tehneet todellisuudessa. Kuukauden odotus — en edes liioteillut tuossa päivääkään.

    Täytynee ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen?

    • >> Saapa nähdä miten käy nyt. Lähettävät varmaan taas kuukaudeksi maailmalle, eikä mitään parannusta tapahdu. >>

      Jos kyseessä on jonkin sortin merkkikone, niin juuri noin tulee tehdä ja juuri noin tulee tapahtumaan - ihan Verkkiksestä riippumattakin. Nuo merkkivalmistajat ovat kilpailuttaneet takuuhuollot Euroopan laajuisesti. Sitten valitaan halvin paja joka lupaa hoitaa asian. Tämä "keskuskorjaamo" tekee aina tietyn kaavan mukaiset "korjaukset". Ei siellä mitään guruja ole duunissa, jotka tutkisivat asian. Siellä on halpistyövoimaa, joka vain tekee, mitä työohjeessa sanotaan. Siten ne aina asentavat käyttiksen uudestaan ("tehtiin korjaustoimenpide n:o 1"), täysin riippumatta siitä, mikä ongelma koneessa on. Joskus eivät "vahingossa" tee yhtään mitään, jne. Tästä se rumba alkaa, kuten sinä olet ikäväksesi joutunut huomaamaan.

      Kuluttajansuojalain mukaisessa valituksessa sinun vastapuolesi on Verkkis. Mutta jos koneessa on valmistajan takuu, niin se on valmistajan antama lisäpalvelu, ei Verkkiksen juttu. Noin ylipäätään mistään "takuusta" ei kannata puhua uuden koneen yhteydessä. Kuluttajansuojalain tarjoamat "tavaran virhe" suojakeinot ovat paljon vahvemmat, kuin jokin "takuu".


  • Nyt meni sitten reilu vuoden vanhasta Nokia 8 android kännykästä näyttö pimeäksi, takuuta tässä siis 24kk.
    Kerran aikasemmin takuuasioissa verkkokaupan kanssa asioinnut ja silloin jouduin itse korjauksen maksamaan, niin käy varmaan taaskin.

  • Älkää täältä tilatko enää mitään! 3 vuoden AKTIVOI takuulla ei tee mitään. Täysi hujaus! Tilaa tavarasi siis DNA, Elisa tai Telia palveluista, et maksa edes korkoja!

  • Ostin aikanaan kalliin yli tonnin maksava kannettava verkkokauppa.comista ja takuuaikana akku looetti toimintansa (6kk akkutakuu, 24kk laitetakuu). Uutta akkua ei saatu, sillä se oli "varmaan itse pudotettu".

    Lähdin tyhjin käsin pois mutta jouduin palamaan pari päivää myöhemmin, kun kone sammutti itsensä Windowsin käynnistyksen jälkeen (akulla ja ilman). Eipä tullut mitään puhetta takuusta, sillä olin jo akun vienyt niin olin "todennäköisesti pudottanut koneen".

    No en ollut. Koneella oma vakio paikka, ei edes liikaa lämpöä lähellä mutta oli vain susi reilu kuukauden käytön jälkeen. Vanha samanerkkinen oli edelleen toimintakykyinen vieressä eikä ikinä mitään.

    Lähdin sitten hakemaan puhelimen suojalasia ja uusi samanlainen kannettava hyllystä ja kassalle. Jätin rikkinäisen koneen esittelypaikalle (ei ollut vielä omia tietoja koneessa, sillä olin vain päivittänyt Windowsin) .

    Kassalla maksoin puhelimen suojalasin ja näytin kuitin kannettavasta että on jo maksettu, hain huollosta.

    Nyt kone on toiminut kuten pitää niin eipä kauheasti valittamista. En enää osta sieltä takuunalaisia laitteita.

    • "Kassalla maksoin puhelimen suojalasin ja näytin kuitin kannettavasta että on jo maksettu, hain huollosta."
      Ostokuitilla et pysty osoittamaan, että olet hakenut kannettavasi huollosta. Siihen tarvitaan se huollosta saatu kuitti, jossa näkyy myös laitteen luovutuspäiväys.
      Älä provoile.


    • Ilmoitin ettei sitä huolettu, kävin vain näyttämässä. Kassapoika kiitti kuitin näytöstä. Ihan fakta. Usein teen jopa niin, jos joku hajoaa ja tarvitsen toisenkin niin ostan uuden ja samana iltana vien rikkinäisen ja uuden kuitin ja saan toisen toimivan tilalle.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ilmoitin ettei sitä huolettu, kävin vain näyttämässä. Kassapoika kiitti kuitin näytöstä. Ihan fakta. Usein teen jopa niin, jos joku hajoaa ja tarvitsen toisenkin niin ostan uuden ja samana iltana vien rikkinäisen ja uuden kuitin ja saan toisen toimivan tilalle.

      Serialnumber laitteissahan toi toimii..


SEISKA.FI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.