http://www.kauppalehti.fi/uutiset/nastat-vastaan-kitkat-vtt-tutki-onnettomuusriskin/2cxXZaU6?_ga=1.265934988.2017433100.1409199712
Nyt se on sitten selvitetty puolueettomasti, jotta nastarengas on turvallisempi kuin kitkat! ja pulinat pois!
Late Lapista. SSSS Ry!
KITKAT VAIKO NASTAT?
23
52
Vastaukset
- VaadimmeLisääKolareja
Jos nastarenkaita ei käyttäisi yli 90% henkilöautoista ja siten karhentaisi teitä "kitka"renkaiden, bussien ja rekkojen ajettaviksi, teiden liukkuden takia tulisikin aivan eri kertaluokan luvut...
Lumiketjuja sitten vain viriteltäisiin melkoisesti aina aamuisin... - nastoilla-tai-ilman
Kumpi on turvallisempi, viisas vai tyhmä kuski?
- Hyvä_huomio
Niin, tuo toki voi lisätä nastattomien onnettomuusriskiä, eli että nastattomia käyttävät tyhmät kuskit.
- yisrikei
Hyvä_huomio kirjoitti:
Niin, tuo toki voi lisätä nastattomien onnettomuusriskiä, eli että nastattomia käyttävät tyhmät kuskit.
Tervetuloa hiihtolomalle lappiin ilman nastoja
- tietysti
Kitkarenkaat ovat hyvät Mannerheimintiellä.
Kaikkialla muualla tietysti nastarenkaat.
Senhän sanoo jo itsesuojeluvaistokin. - Se_rippuu
Riippuu ajopelistä ja missä ajat. Ei voi yleistää. Valitaan renkaat säiden ja tarpeen mukaan.
No sehän, ei taas kelpaa noille kitkarengas uskovaisille tuo tutkimuksen tulos. Syytetään nasta renkaita pellkästään teiden kulumisesta, mutta ei puhuta mitään siitä miten paljon rautatie kuljetuksia on siirretty rekkojen kuljetettavaksi. Olisko tuon kumipyörille siirron takana se voitto noista kuljetuksista jää yksityisiin taskuihin, kun VR:n kuljetuksista se jää valtion pussiin. Tuo sama voiton saaminen taitaa olla myös, sen rataliikenneluvan saamiseksi myös yksityisille junakuljetuksille ja siitä voitot yksityisille. Että silleen.
- asavisio
Muistaako kukaan sitä tiemestaria Oulusta, joka soitti kansanradioon.
Suomessa tehdään nykyään säästösyistä säästöteitä, joissa jätetään tärkeä materiaali asfaltin alta kokonaan pois ja asfalttiseoksestakin tingitään.
50 luvulla oli jo pitemmät nastatkin renkaissa, eikä mitään ajouria ollut havaittavissa missään.
Entäs nykyään?? No viittaan tässä juuri tuohon raskaan liikenteen siirtämisessa raiteilta maanteille.
Että silleen.- Kaikki.Hyvin
asavisio kirjoitti:
Muistaako kukaan sitä tiemestaria Oulusta, joka soitti kansanradioon.
Suomessa tehdään nykyään säästösyistä säästöteitä, joissa jätetään tärkeä materiaali asfaltin alta kokonaan pois ja asfalttiseoksestakin tingitään.
50 luvulla oli jo pitemmät nastatkin renkaissa, eikä mitään ajouria ollut havaittavissa missään.
Entäs nykyään??Kansanradio on lopetettu, ja valitukset vedetty takaisin.
Meilläkin käytetään kitkoja emännän autossa, niillä tosin ajetaan kesäisin talveksi vaihdetaan nastakumit joka syksy!
Kitkat ovat sen vuoksi kun naapuri möi ne vanteineen ihan pilkkahintaan! 50 erolla koko sarja ja ihan uudet renkaat!
Late Lapista. SSSS Ry!- 1819
Nastarengaskuski syö pöydässäsi. Sen päälle hän tuhoaa terveytesi.
"Katupölyä syntyy, kun liikenne nostaa kuivilta kaduilta pölyhiukkasia, jotka ovat lähtöisin hiekoitushiekasta, tien pintojen kulumisesta ja nastarenkaiden käytöstä, Ilmatieteen laitoksen erikoistutkija Pia Anttila kertoo."
http://yle.fi/uutiset/meteorologi_ilmanlaadun_suhteen_hyvinkin_hankalia_paivia_tulossa_lisaa/7865332- Ole_kiitollinen
Mutta hän säästää monen kitkarengaskuskinkin lapsen elämän, karhentamalla nastoilla tien pinnat mahdollisiksi kitkarengasidioottienkin ajaa edes joten kuten (paljon pidentyneellä jarrutusmatkalla tosin, ja lisätyllä onnettomuusriskillä).
Ole_kiitollinen kirjoitti:
Mutta hän säästää monen kitkarengaskuskinkin lapsen elämän, karhentamalla nastoilla tien pinnat mahdollisiksi kitkarengasidioottienkin ajaa edes joten kuten (paljon pidentyneellä jarrutusmatkalla tosin, ja lisätyllä onnettomuusriskillä).
Näitä tutkijoitakin on joka lähtöön, osalle eivät ihmishenget merkitse mitään, pääasia jotta rahaa säästyy !
Late Lapista. SSSS Ry!Late_Lapista1 kirjoitti:
Näitä tutkijoitakin on joka lähtöön, osalle eivät ihmishenget merkitse mitään, pääasia jotta rahaa säästyy !
Late Lapista. SSSS Ry!http://www.kauppalehti.fi/uutiset/nyt-on-rekalla-kokoa-suomen-pisin-tien-paalle/rWdC45cb?_ga=1.269029874.2017433100.1409199712
Mitenhän muuten tämän kulkupelin alla alkaa uria syntymään nelostien pintaan? kun painot nostetaan 65 tonnista, 90 tonniin luulisi jotta ainakin kesäisin uria syntyy !
Late Lapista. SSSS Ry!- YrittänyttäEiLaiteta
Raskaalla liikenteellä on meneillään kilpailu, kuka tappaa eniten. Mainitussa yrityksessä päätettiin ottaa voitto kotiin.
- nasta-huuleen
Tuokaan ei käytä nastoja.
- Anonyymi
Talvi yllättää autoilijat.
- Anonyymi
Oulussa nastat.
- Anonyymi
Kitkat oli testeissä nastojen veroiset ja käytettynä paremmat.
- Anonyymi
660 hv bemarilla hävisi nastat tunnissa...
Itse nastojen nimeen vuosia vannoneena päätin olla rohkea ja testata kitkoja eikä paluuta nastoihin enää ole. Talvet ovat täällä "etelässä" enää lähinnä märkiä ja vähälumisia. Liukkaita kelejä toki on mutta en olisi nastarenkaillakaan ajanut silloin kuin kesäisin vaan ajotapani olen osannut sovittaa vallitsevaan keliin. Ovat lisäksi hiljaisemmat kuin kesärenkaat eivätkä tietkään kulu samaan tapaan kuin tuhannen nastan rengas seteillä. Suosittelen testaamaan.
- Anonyymi
Olosuhteiden, tilanteen, käytön, auton ja kuskin mukaan.
Kun hankin ensimmäiselle lapselleni 80-luvun lopulla autonb, vanhan 1200 Ladan, niin sain halvalla nastoittamattomat Gislavedin talvirenkaat jotka piikitin itse.
Tein renkaista laittomat.
Vanhoja, ylipitkiä nastoja reilusti yli laillisen määrän. En laskenut mutta likimain jokaiseen nastapaikkaan nasta.
Tuo oli minun kannanottoni nastoihin. Silloin ei kyllä kitkoista puhuttukaan.
Kevytperäisen Ladan takakonttiin lisäpinoksi muutaman kymmenen kilon kangassäkki singon teräsrakeita yhdessä ylinastoitettujen renkaiden kanssa antoi hieman mielenrauhaa.
Joo. Tiedän. Ylipitkillä nastoilla liikamäärät nastat merkitsivät asfaltilla huonompaa pitoa mutta paikkaunnallamme oli oikeat talvet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on03879- 453873
Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai793262Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist303055Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1632801En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛142737- 252339
Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?42080Kirjotan ikävää ulos
Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run141778Sinä se vaan jaksat
Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et231697