Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Syrjäytetty

durak1

Kerran kun menet luottotietosi menettämään, niin se oli sitten siinä.

Itseltäni meni 20 kymppisenä, kymmeneen vuoteen ei asuntoa ei työtä.

Yritystä ei voi perustaa, kun ei saa pankkilainaa.

Muuten kyllä mukava maa Suomi...rikkaille.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muut_veivät

      Ja ne luottotiedot menivät siksi, että...?

      • Hakka

        Ja mitä sillä on väliä? Tämä on iso yhteiskunnallinen ongelma. Kyseisiä ihmisiä on satoja tuhansia. Sen sijaan, että syytetään yhtä yksilöä, pitäisi miettiä, että miten saadaan luottotietonsa menettäneet takaisin yhteiskuntaan tuottamaan verorahoja. Se ei ainekaan tapahdu sillä, että heidät totaalisesti syrjäytetään yhteiskunnasta... Satoja tuhansia ihmisiä asunnottomana talvipakkasella, sitähän te moralisoijat haluatte?


    • Realistisesti_ajatellen

      Itse aiheutit luottotietojesi menettämisen ja kaikki sen seuraukset. (Menetit luottotietosi 200-vuotiaana? Öö?)

      Ei yhteiskunnan pidä sallia vastuutonta velalla elämistä.

      Suuri osa näistä luottotietonsa menettäneistä kuuluisi itseasiassa rikosrekisteriin petoksistaan. Laskulle ostaminen tai lainan ottaminen tietäen ettei kykene tai ettei aio maksaa velkojaan on rikos. Näitä rikollisia on Suomessa todella paljon ja heitä ei toistaiseksi saateta teoistaan vastuuseen. Se on ehdottomasti väärin.

      Itse olen rehellinen sossupummi. Olen elänyt ilman tulojakin monia monia vuosia. Nyt elän toimeentulotuen perusosalla ja minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa pitää luottotietoni kunnossa.

      • toistaiseksiselvinnyt

        Ihmisille sattuu ja tapahtuu mutta jonkin virheen takia ei pitäisi menettää koko elämää.

        Tuohonkin on saatava jokin kohtuus, niinkuin moneen muuhunkin asiaan.


    • äiteei

      Itseltäni meni 20 kymppisenä----------Monella äiti maksaa ne puuttuvat tonnit, ja taas ollaan kunniallisia kansalaisia.

    • hdfhdgfh

      Sama vika. Parikymppisenä meni. Oma vika tietysti. En kiellä. Parikymppisenä eli noin kymmenen vuotta sitten ei juuri rahasta tai tulevaisuuden rakentamisesta tajunnut. Ei saanut töitä, joten tuntui et ihan sama. Työttömyydestä masennus, masennuksesta välinpitämättömyys, välinpitämättömyydestä luottotietojen menetys. Olen nyt töissä. Makselen uo:lle velkoja. Ainoa asia mistä olen katkera ja mikä tuntuu kohtuuttomalta on velkojen noin 6 kertaisena takaisin maksaminen vaikka esim 2-3 kertaisena olisi kohtuus. Luottotiedottomana meni nuoruus surkeudessa eläen. Vituttaa, että esim raiskaajakin pääsee helpommalla. Vaikken itse kiven sisään joutunut niin eräänlainen vankeus tämä on ollut, joka on estänyt normaalin ihmisen elämän.

      • 6p1

        Maksamattomat saatavat ovat velkojille todella iso rasite jolla heille on alkuperäistä saatavaa moninkertaisesti suuremmat taloudelliset seuraamukset.

        Esim yrittäjänkin on maksettava velkansa ja toimintansa kustannukset. Jos jätät yrittäjän saatavat vuosiksi maksamatta niin se voi jopa kaataa koko yrityksen.

        Yrittäjä on todella isossa pulassa jos merkittävä osa hänen saatavistaan joutuu ulosottoon. Merkittävä osa voi olla hyvinkin pieni. Millä hän voisi pyörittää yritystään kun ei saa omia rahojaan?

        Maksamattoman laskun vaikutukset kertautuvat velkojalle jo parissa viikossa ja tilanne vain pahenee mitä kauemmin hän joutuu rahojaan odottamaan.

        Viivästyskorot eivät vastaa maksamattomasta velasta velkojalle aiheutuineita kustannuksia, ne ovat paljon todellisia kustannuksia pienemmät.

        Tässä mielessä korot ovat velalliselle kohtuulliset..

        Yksi velkaantunut kuluttaja voi olla jättimäinen rasite kymmenille yrittäjille. Ei aivan pieni ongelma.


    • työmiess

      jatkojytky huuhtoo saastat maasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe