Miten tämä on mahdollista oikeusvaltiossa

Suivaantunut

Milloin joku taho puuttuu näiden vakuutusyhtiöiden mielivaltaiseen toimintaan, jolla ei ole oikeuden kanssa mitään tekemistä? Tässä mm. hyvä esimerkki vakuutusyhtiöiden mielivallasta. Poliisi totesi tutkinnassaan pyöräilijän olevan syyllinen onnettomuuteen, mutta siitä huolimatta vakuutusyhtiö kieltäytyi auton korjauskuluista vedoten siihen, että heillä on muka oikeus arvioida vahingonkorvausvelvollisuus.

Omakohtaisempi esimerkki on tässä:
Mieheni loukkaantui 2 vuotta sitten työtapaturmassa, eikä ole päivääkään pystynyt olemaan sen jälkeen töissä. Hoitava lääkäri muut asiantuntija lääkärit ovat sitä mieltä, että mieheni on 100 %:n työkyvytön, myös sairauslomaa on ollut koko tämä 2 vuotta. Vakuutusyhtiön lääkärit ovat näkemättä miestäni todenneet, että hän on muka ollut työkykyinen jo tammikuusta 2014 alkaen. Missä on pienen ihmisen oikeus näitä vakuutusyhtiöitä kohtaan, kuka puuttuisi yhtiöiden mielivaltaiseen toimintaan ja toisi nämä epäkohdat todella esille, jotta niihin saataisiin muutos ja toiminta oikeudenmukaiseksi?
Työtapaturmassa, joka tapahtui helmikuussa 2013 mieheni oikean jalan reisiluu murtui kokonaan. Luu on nyt luutunut, mutta valtaisat kivut ja säryt ovat ihan jokapäiväisiä. Kävely on ontuvaa, eikä minkäänlainen kantaminen onnistu. Vakuutusyhtiö (A-vakuutus) on evännyt päivärahakorvaukset, vedoten tosiaan siihen, että mieheni olisi työkykyinen. Samaan aikaan vakuutusyhtiö kuitenkin korvaa jokapäiväiset lääkkeet sekä fysioterapiakäynnit. Lääkityksenä miehelläni on Panacod & Lyrica. Nämä lääkkeet ovat ns. kolmiolääkkeitä, joiden vaikutuksen alaisena ei saisi ajaa autoa. Tällä ei kuitenkaan ole vakuutusyhtiön mielestä mitään merkitystä, varsinkin kun mieheni on ammatiltaan autonkuljettaja ja ajaa vaarallisia aineita!!!!! Kuka ottaa vastuun, jos hänelle työtä tehdessään sattuu jotain tai jos hän tämän lääkityksen alaisena aiheuttaa jonkun onnettomuuden? Kaiken huippu on se, että miehelläni on vakituinen työpaikka, josta hän tosiaan on sairaslomalla tämän kyseisen työtapaturman johdosta, siitä huolimatta hänen on nyt täytynyt mennä ilmoittautumaan työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi, jotta hän saisi edes työttömyyskorvausta, jolla elää. Miten tämä oikeesti on mahdollista??????????

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mokakoka

      Meillä samanlainen kokemus pohjola vakuutuksesta lienee samaa puljua. Yrittäjän tapaturmavakuutus ei korvaa ihan selvää tapaturmaa, antoivat kieletisen päätöksen vaikka edustaja nimen omaan oli myyntipuheessaan sanonut, että tällaisia tapaturmia varten kannattaa olla ko. vakuutus. En kyllä ihan heti ottais vakuutusta Pohjolasta.

      • Suivaantunut

        Miten etenette asian kanssa, varmaankin olette tehneet jo valituksia? Miten niihin on suhtauduttu? Vakuutusyhtiö on tosiaan sama A-vakuutus/Pohjola.


      • zon

        mielestani tasta on eritain iso ongelma vakentuukset keta ole pörsille.olen tasatarka sama asema paitsi että hoitoo tulli myös kielteinen paatos ja päiväraha vetkuutelekuukausitain. ehkä kanataa kerataa tarinoitaa ja alekirjoitukset saada tasta esille olis myös kiva jos esim mtv3 ja iso sanomalehdit tehdä juttu tama epäkohdat. kaipaan vakentuuspaatoksen ulkopuolinen tarkistaja keta nopea puutu epäkohdat.ei keta olis aika odotaa hoitoo tai päiväraha ja päiväraha pitais työ-tai yritaja laske mitas 40 t työviiko vois tienataa ja nyt ei voi huolimatta ammatialan.


    • hentunen

      Kuule, Suivaantunut, ei tämä rakas Suomemme, sen enempää kuin mikään muukaan maa maan päällä ole oikeusvaltio. Oikeusvaltioon minäkin nuorena uskoin, mutta on omakohtainen kokemus, liki kaksikymmentä vuotta jatkunut taistelu Fenniaa vastaan niin ikään tapaturma-asiassa. Kaikki oikeusasteet olen läpikäynyt ja yhä jatkan. Periksi en anna, välillä vain hiukan lepään pitämällä taukoa.
      Ja tapaturman jälkeisessä taistossa vakuutusyhtiötä vastaan on jo aika iäkäs naapurinikin kertonut tyttärensä ponnistelleen kauan. Naapurini totesi minulle, että vaikka sata lääkäriä puoltaisi, mutta vakuutusyhtiön lääkäri kieltää, niin pieni ihminen häviää taiston aina. Hän jopa totesi, ettei yhtään ihmettele, että vakuutusyhtiöt lääkäreineen saavat jopa uhkauksia kaltoin kohdelluilta (entisiltä) asiakkailtaan.
      Mutta minä - sen enempää kuin naapurinikaan - en kannusta uhkailuun. Toivotan sinulle ja miehellesi voimia ja muistutan, että on kuitenkin olemassa Jumala, joka tietää kaiken. Kaikkein tärkeintä on huolehtia siitä, ettei katkeroidu. Usko minua: tulee aika, jolloin kaikki kyyneleemme pyyhitään ja paha saa palkkansa. Lopultakin tämä aika, jonka olemme täällä, on lyhyt eikä sitten lopulta paljonkaan merkitse se, mitä täällä menetimme.
      Kuitenkin, ihan ilman stressiä tai katkeruuden ja toivottomuuden tunteita, kannustan sinua miehesi kanssa kaikessa rauhassa jatkamaan asianne ajamista. Ei niin, että se veisi teiltä voimia ja aiheuttaisi lisää sairastumista. On olemassa sellainenkin taho kuin eduskunnan oikeusasiamies. Oikeusasiamiehen kansliaan kannattaa ihan oikeasti ottaa yhteyttä, jos kokee tulleensa kaltoin kohdelluksi asiassa kuin asiassa virkamiehen tai vakuutusyhtiön taholta. Oikein kannustavat siihen, minuakin, kerran kun sinne vuosia sitten soitin. En vain sitten vielä ole jatkanut siihen suuntaan, olen tässä keräillyt lisätodistemateriaalia tapaturmalautakuntaa ja vakuutusoikeutta varten. Lakimieheni sanoi, että prosessi ei koskaan vanhene, periaatteessa voin milloin tahansa aloittaa sen alusta, vaikka jo ylimmässä oikeusasteessa aikaisemmin olisin hävinnytkin. Ja sen aion tehdä. Hyvää elämää teille sinne!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe