Onko kukaan testaillu erilaisia hookolmosia? Niitä kun on kaikenlaisia vision blueta, 30% ja mega sitä ja tätä. Onkohan niissä mitään oikeeta eroo, kun yleensä maksavatkin viä ihan tuskana. Saahan niitä toki vaikka 12V/160W, mutta siinä saattaa jo Profitkin sulaa...
H3 erot?
4
2079
Vastaukset
- Setä
Asensin Bosch Touring 190 lisävalot ja niihin Philips 55W 30% H3-polttimot. Tämän jälkeen kokeilin toiseen umpioon Megalux 100W polttimoa. Paljaalla silmällä lyhytaikaisella vertailulla en huomannut kyllä eroa. Tälläinen kokemus sedällä.
Silmän herkkyys valaistukselle seuraa logaritmista asteikkoa, jolla 55 tai 1,3 X 55 ja 100:n ero on aika pieni.
- Pro(ko?)
sitroen kirjoitti:
Silmän herkkyys valaistukselle seuraa logaritmista asteikkoa, jolla 55 tai 1,3 X 55 ja 100:n ero on aika pieni.
"Silmän herkkyys valaistukselle seuraa logaritmista asteikkoa, jolla 55 tai 1,3 X 55 ja 100:n ero on aika pieni."
Saattaa se olla nuinkin, hookolmosia saa ainakin 160 Wattisiin asti ja sillon tullee lokaritmiinkin eroa. Taitaa vaan heijastimet kiehahtaa.
Mitenkähän sitten nämä wanhat keltaset polttimot ja uudet trendikkäät siniset vaikuttaa? Mulla oli joskus 100W keltaset ja ne oli kyllä hyvät lumisateella ja sumussa.
Siniset tuntuis silmälle mukavammalta, tiedä häntä. Ikuisuuskysymys/makuasia... - Kokemusta
Pro(ko?) kirjoitti:
"Silmän herkkyys valaistukselle seuraa logaritmista asteikkoa, jolla 55 tai 1,3 X 55 ja 100:n ero on aika pieni."
Saattaa se olla nuinkin, hookolmosia saa ainakin 160 Wattisiin asti ja sillon tullee lokaritmiinkin eroa. Taitaa vaan heijastimet kiehahtaa.
Mitenkähän sitten nämä wanhat keltaset polttimot ja uudet trendikkäät siniset vaikuttaa? Mulla oli joskus 100W keltaset ja ne oli kyllä hyvät lumisateella ja sumussa.
Siniset tuntuis silmälle mukavammalta, tiedä häntä. Ikuisuuskysymys/makuasia...Valoina Bosch Rally 225, 4mm johdotuksilla, tuplasyötöillä, -sulakkeilla ja -releillä. Polttimoina Philips Premium 55W ja Premium 100W. Käytännössä valotehon ero hyvin pieni. Siirryin käyttämään 55W koska niilläkin näkee. Käytännössä 100W ainoa hyöty tulee siitä että 100W suurempi lämpö pitää umpiot paremmin sulana ongelmakeleillä (alijäähtynyt vesisade).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368