Olin menossa odottamaan tuntia, kun ulkomaalainen vaihto-opiskelija, mies, tuli juttelemaan: hän halusi opetella puhumaan suomea. Ajattelin, että ollaan kerrankin suvaitsevaisia, ei tässä kauaa kuitenkaan mene ja että voin hetken rupatella jotain suomeksi - mutta sitten tyyppi alkoi kysellä missä asun ja olenko facebookissa ja puhelinnumerot.
Olin hämilläni, ja vasta jälkikäteen tajusin, että olisin voinut kylmästi sanoa, etten halua antaa numeroani. Olin liian kiltti tyypin suhteen. En kuitenkaan kertonut kotipaikkaani.
Nyt vain pelkään, että se tyyppi alkaa soittelemaan, sillä whatsappissa laitoin eston kyseiselle numerolle, enkä vastannut hänen laittamaansa viestiin. Pelkään myös, että tyyppi alkaa seurata minua koululla tai koululta kotiinkin. Inhottavaa, jos tällaisen töppäykseni takia joutuisin vaihtamaan puhelinnumeroa ja varomaan entistä enemmän, missä liikun. Olenko liian ilkeä, kun teen näin? Tilanne on minulle erittäin ahdistava. Varsinkin kun olisin voinut olla antamatta numeroani.
Voihan olla, että vaihtari olisi tosi mukavakin ihminen, tahtoisinkin uskoa niin - mutta se että pyytää yksin olevan naisen käytävältä juttelemaan ja alkaa kyselemään asioita, joita en jakaisi edes tuntemattomalle suomalaiselle, on ahdistavaa.
Annoin vieraalle vaihtariile numeron, nyt ahdistaa
Typerys
0
60
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata822443Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1951575- 1091475
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411391Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v601092- 56919
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻72916Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?
Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats30771- 60767
- 41761