"Perussuomalaiset kannattavat kansan suosioon perustuvaa demokratiakäsitystä (populismi), jossa asiantuntijoiden sijaan kansa olisi vallassa ja poliittiset päättäjät voisi saattaa äänestäjänä poliittiseen vastuuseen." - Wikipedia
Mitä mieltä olette kyseisestä lauseesta?
Asiantuntemus vs. mustatuntuu
24
<50
Vastaukset
- TällaistaSeSittenOn
Lauseesta yksinään niinkään mieltä, mutta koko ajatuksestasi, siis aloituksestasi - nyt joku kyllä yrittää ihan liikaa olla fiksumpi kuin onkaan ;)
En kyllä arvosta yhtään tapaasi hyökätä henkilöä vastaan. Kyseessä lienee se, ettei asiaan osata ottaa kantaa ja kaikki erilainen on pelottavaa.
- TällaistaSeSittenOn
pepep kirjoitti:
En kyllä arvosta yhtään tapaasi hyökätä henkilöä vastaan. Kyseessä lienee se, ettei asiaan osata ottaa kantaa ja kaikki erilainen on pelottavaa.
Täytyy sanoa, että jos aloitusta vähempää jotain arvoistaisi, se olisi kyllä arvostuksesi. Et ole esittänyt koskaan mitään sellaista, joka sille arvostusta antaisi. Ainostaan tuota iänikuista natinaa ja marinaa. Siis yksinkertaistettuna, yrität olla fiksumpi kuin oletkaan - sinulla vaan ei ole lahjakkuutta sellaiseen, ja se jättää aina epäluotetattavan feikkikuvan. Näinhän kanssasi on käynyt.
- LanneVanne
pepep kirjoitti:
En kyllä arvosta yhtään tapaasi hyökätä henkilöä vastaan. Kyseessä lienee se, ettei asiaan osata ottaa kantaa ja kaikki erilainen on pelottavaa.
Ja tuon pistit sitten persupalstalle aforismiksi ;) kun lueskelee näitä antipersun tarinointeja, voisi kyllä kai kuvitella niihin osuvaksi tämän.
Arvostushan tällä palstalla onkin kovinkorkealla, varsinkin antipersun tekstit suorastaan persuja ylistäviä ;) Ajatteleko yhtään mitään kun tänne kirjoittelet? Tuskinpa ! TällaistaSeSittenOn kirjoitti:
Täytyy sanoa, että jos aloitusta vähempää jotain arvoistaisi, se olisi kyllä arvostuksesi. Et ole esittänyt koskaan mitään sellaista, joka sille arvostusta antaisi. Ainostaan tuota iänikuista natinaa ja marinaa. Siis yksinkertaistettuna, yrität olla fiksumpi kuin oletkaan - sinulla vaan ei ole lahjakkuutta sellaiseen, ja se jättää aina epäluotetattavan feikkikuvan. Näinhän kanssasi on käynyt.
Menee samaan sarjaan nimimerkin TällaistaSeSittenOn kanssa.
LanneVanne kirjoitti:
Ja tuon pistit sitten persupalstalle aforismiksi ;) kun lueskelee näitä antipersun tarinointeja, voisi kyllä kai kuvitella niihin osuvaksi tämän.
Arvostushan tällä palstalla onkin kovinkorkealla, varsinkin antipersun tekstit suorastaan persuja ylistäviä ;) Ajatteleko yhtään mitään kun tänne kirjoittelet? Tuskinpa !Ilmaisin mielipiteeni.
- EiKovinNerokasta
pepep kirjoitti:
Ilmaisin mielipiteeni.
Miksi sinun mielipiteesi on niin arvokas, että siihen pitäisi kaikkien yhtyä, varsinkin kun mielipiteesi ovat kohtalaisen .....yksinkertaisia ja mitään sanomattomia, vähän kuin mallilla, umpyrä voi olla myös pyöreä.
EiKovinNerokasta kirjoitti:
Miksi sinun mielipiteesi on niin arvokas, että siihen pitäisi kaikkien yhtyä, varsinkin kun mielipiteesi ovat kohtalaisen .....yksinkertaisia ja mitään sanomattomia, vähän kuin mallilla, umpyrä voi olla myös pyöreä.
Jokainen ihminen sinänsä on arvokas. Siitä voidaan johtaa, että jokaisen mielipide on arvokas!
- NerousKasvussa
pepep kirjoitti:
Jokainen ihminen sinänsä on arvokas. Siitä voidaan johtaa, että jokaisen mielipide on arvokas!
Hmmmmm. Kaunis toteutumaton, yleensä yksipuolinen ajatus sellaisilta, jotka eivät osaa arvostaa muiden mielipiteitä ;) Hmmmm. Ketä mahtaa takoittaakaan ;)
Tässä sulla alkaa olla taas tämä itseäsi polveenampumis-menttaali menossa, kuten yleensä kun koetat olla liian fiksu. NerousKasvussa kirjoitti:
Hmmmmm. Kaunis toteutumaton, yleensä yksipuolinen ajatus sellaisilta, jotka eivät osaa arvostaa muiden mielipiteitä ;) Hmmmm. Ketä mahtaa takoittaakaan ;)
Tässä sulla alkaa olla taas tämä itseäsi polveenampumis-menttaali menossa, kuten yleensä kun koetat olla liian fiksu.On sinullakin oikeus mielipiteeseesi, ja tuossa sen selvästi myös ilmaiset. Eri asia on sitten, että hyväksyvätkö sitä muut kanssaeläjät.
- TääOnNiinTätä
pepep kirjoitti:
On sinullakin oikeus mielipiteeseesi, ja tuossa sen selvästi myös ilmaiset. Eri asia on sitten, että hyväksyvätkö sitä muut kanssaeläjät.
Siinäpä se, sillä ei ole merkitystä hyväksyvätkö vai eivät.
Tämä on pelkkää palstatäytettä jota näköjään tämä pepep harrastaa. Mitäänsanomattomia kommentteja kunnes "viimeinen" typeryys palstalle on saatu ;) Älystä viis ;) TääOnNiinTätä kirjoitti:
Siinäpä se, sillä ei ole merkitystä hyväksyvätkö vai eivät.
Tämä on pelkkää palstatäytettä jota näköjään tämä pepep harrastaa. Mitäänsanomattomia kommentteja kunnes "viimeinen" typeryys palstalle on saatu ;) Älystä viis ;)Uskoisin kuitenkin, että omalle näkemykselleni on enemmän kannattajia.
- vaalit_ovat_pian
Ihan tuubaa, jota peräpäästä pönttöön lasketaan.
Kaikki oikeastaan tosielämän kriteerit ovat osoittaneet muuta, kun tuota kirjoitusta.
Esim Timo Soini päästelee suustaan asioita, joita kuuluukin ryhdikkäästi päästellä. Se ei kosiskele mitään kansan suosioita vaan ajattelee niin. Nuo populismin höpisijät ovat itse niitä populisteja. Esim. tuo homoliitto äänestys. Terveet heterot (sdp-kommarit-vihreät-ruottalaiset) äänestivät puolesta, koska media oli niille syöttänyt puppua. Luulivat että kansa olisi sitä mieltä. Tavallaan hyvä että tuli esille tuokin. Nyt tiedän, että en äänestä yhtäkään homohyysäriä. Niin tietää miljoonia ihmisiä muitakin.
Tässä vielä :
http://www.hs.fi/politiikka/a1305907424386- etelä_suomalainen
Tsöökken döökken. Onneksi palasin katsomaan tätä.
Siis terveitä noi eivät ole ( sdp-kommarit-vihreät-ruottalaiset).
Niillä ei ollut mitään muuta kun median ryöpytys, joka kyllä pian kääntyy itseään vastaan. Ainakaan minä en halua nähdä joka paikassa homoja tai lesboja.
Haluan nähdä terveitä yksilöitä ja terveen yhteiskunnan.
Nuo puoluueet ovat populismia pahimmillaan.
PS - Kesk- Krist yhdistelmä on jotenkin terveellä pohjalla.
He voittavat !!
Sinne vaan ääniä laariin ja saadaan hommat vihdoin hoitoon.
Soini väläytteli viron mallia yritysverotukseenkin.. ja yessss! Se jelppaa monia firmoja eteenpäin ja pitää ne kotimaassa. Saadaan duunia ja toimeentuloa. - pepapax
pepep kirjoitti:
Pointtihan tuossa on juuri se, että tietääkö kansa paremmin, kuin edustajansa?
Edustajuus missään, ei anna ehdotonta asiantuntemusta mihinkään ;)
pepapax kirjoitti:
Edustajuus missään, ei anna ehdotonta asiantuntemusta mihinkään ;)
Eipä sitä ehdotonta (objektiivista) asiantuntemusta muutenkaan ole: aina löytyy joku, joka on eri mieltä!
- ÄlyäköÄllöä_EI
pepep kirjoitti:
Eipä sitä ehdotonta (objektiivista) asiantuntemusta muutenkaan ole: aina löytyy joku, joka on eri mieltä!
WAUWAUWAU - mikä nerous, ja aivan mitäänsanomatonta juttua !!!
ÄlyäköÄllöä_EI kirjoitti:
WAUWAUWAU - mikä nerous, ja aivan mitäänsanomatonta juttua !!!
Persu oppinut ironiseksi.
- perselämää
Aika rajun vastauksen persut taas antoi! Taisi kalikka kalahtaa?
Hyvin näkyy Soinin populismi, on hyväksynyt puolueeseensa kaikki ne jotka ei kelpaa muualle ja vähänkin ääniä tuovat.
Persudemokratia on sitä että kovin mölisijä päättää! Hiljainen olkoon vielä hiljempää. - ghuoogfgu
Ei keskivertokansalaisella ole aikaa eikä välttämättä edes kiinnostusta perehtyä riittävästi jokaiseen käsittelyssä olevaan asiaan. Esimerkiksi energiapolitiikkaan liittyvät mm. ympäristö, tekniikka, talous ja ulkopolitiikka (riippuvuus muualta tuodusta energiasta). Minusta poliitikon täytyy kuunnella mitä kansa haluaa (esim. hyvät sosiaalipalvelut jne.) ja selvittää asiantuntijoiden avustuksella, miten näitä asioita voidaan edistää.
- populismituhoaa
Hyvän poliitikon täytyy myös ymmärtää mikä on mahdollista ja mistä raha tulee! Soinilta tämä puuttuu, on kuin pikkupoika joka ämpsyää kaupassa kun jotain pitäisi saada. Mökäkin on samanlainen.
Nykyhallitus joutui kumartelemaan joka puolelle ja johtajuus puuttui joten velan määrässä sitten nähdään! Kaukana on Katainen Ahosta ja Viinasesta jotka konkurssitilassa joutuivat päätöksentekoon ja TEKIVÄT! jokainen tietää miten sitte nousu kävi. Pitäisiko nytkin käydä yhtä pohjalla jotta populismi näkyisi selvästi?
- SiisTälläTavalla
Taas yksi ressukka, joka ei edes tiedä, mitä populismi tarkoittaa. Se ei ole haukkumasana sinänsä, mutta koska aate on typerä, sitä käytetään aika kevein perustein myös sellaisena. Timo Soinin kuningasajatus (arvostelukyvytön kun on) oli todellakin perustaa Suomeen populistinen puolue. Hänhän on tehnyt tästä aatteesta gradunkin.
Nämä muutamat linkit ehkä selventävät sinulle tätä asiaa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Populismi
http://suomensisu.fi/vieraskyna-kansallispopulistinen-liikehdinta-euroopassa-19-6-2013/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Perussuomalaiset - selityspopulismi
Timo Soini käsitys populistista on eri kuin yleisesti hyväksytty. Pitäisikö raiskauskin muuttaa sallituksi tai kielletyksi aina sen mukaan mitä aatetta on?
Kyllä laki pitää olla kaikille sama, myös Soinille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625