Laskuen myynti

Kyllästynyt_yrittäjä

Moni on huomannut ja ehkä lähtenyt mukaan tuohon laskujen myyntiin.
Olen jo vuosia karsinut toimittajia jotka myyvät laskunsa.
Siihen on hyvä syy, laskujen myynti ei ole ilmaista joten tuosta palvelusta loppukäyttäjä maksaa ylimääräistä.
Toisekseen nämä laskujen ostajat ovat hanakoita rokottamaan josmaksuissa jkin klikkaa.
Esim. mulle tuli yksi pieni (muutama satanen) lasku postin kautta, no kuten tiedetään posti tökkii toisinaan eli sain laskun toista viikkoa myöhässä.
No enhän minä odota postilaatikolla läppärin kanssa laskuja vaan käsittelen laskut laskunkäsittelypäivänä.
Josta seurasi laskun maksun viivästyminen.
No korkoa kertyi laskusta 0,21€ mutta muistutusmaksua 40€.
Aiemmin pidettiin hyväksyttynä muistutusmaksuna 5-10€ mutta nykyään ei ilmeisesti ole mitään rajaa huomautusmaksulle.
Alkuperäinen toimittaja pesee kätensä sanoen että lasku ei ole enään heidän joten he eivät voi vaikuttaa maksuihin.
Mielestäni toimittaja on vastuussa sillä voihan hän purkaa sopimuksen tuon rahastajan kanssa.

No eihän minun talous kaadu tuohon 40€ summaan mutta toimittaja menetti yhden asiakkaan.

Kun puhutaan Suomen kilpailukyvystä niin onko meillä varaa rahoittaa nuita ylimääräisiä ahneita käsiä?
Mielestäni ei.
Jos kaikki tekevät samoin kuin minä ja äänestävät jaloillaan tällaisia toimittajia vastaan niin loppuu tuo rahan kylväminen välikäsille.

Hankalilta asiakkailta saa rahat pois perintätoimiston kautta jotka milelellään hoitavat perinnän, mutta että maksetaan näille rosvoille joka ikisestä laskusta ei ole oikein.

9

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VanhaTäti

No maksat ajoissa, niin eipä ole tuotakaan riesaa. Pidät yrityksen tilillä sen verran rahaa, että ei tarvi puljata laskujen kanssa.
      Autotallista toimiva yhden miehen yritys ei ehkä tarvii mitään palveluita esim. laskutusta hoitamaan, mutta oikeille yrityksille on kätevä vaihtoehto esim. pankkiasioiden yhteyteen.

• Kyllästynyt_yrittäjä

Hyvä vanha täti (vai olekko setä).
        Mulla on aina kassassa 30k€ varalla.
        Mutta kuten totesin mulla on muutakin tekemistä kuin odottaa postilaatikolla postin viivästyttämiä laskuja.

Mites arvelet, mistä nämä yritykset ottavat nuo kustannukset jotka tulevat laskujen myynnistä?
        Ei nämä laskujen ostajat hyväntekeväisyyttä tee, laskujen myyminen maksaa ja kustannukset siirretään hintoihin.
        Eli vaikka maksaisi tarkalleen eräpäivänä niin hinnassa on nuiden välikäsien palkkio mukana.

Ymmärrän myymisen jos maksuehto on yli 30vrk mutta kun myydään jopa alle 14vrk laskut.

Huvittavimmat ovat 7vrk netto, eräpäivä on parhaillaan mennyt ennenkuin posti tuo laskun.

• Löylyä_lissäää
        Kyllästynyt_yrittäjä kirjoitti:

Hyvä vanha täti (vai olekko setä).
        Mulla on aina kassassa 30k€ varalla.
        Mutta kuten totesin mulla on muutakin tekemistä kuin odottaa postilaatikolla postin viivästyttämiä laskuja.

Mites arvelet, mistä nämä yritykset ottavat nuo kustannukset jotka tulevat laskujen myynnistä?
        Ei nämä laskujen ostajat hyväntekeväisyyttä tee, laskujen myyminen maksaa ja kustannukset siirretään hintoihin.
        Eli vaikka maksaisi tarkalleen eräpäivänä niin hinnassa on nuiden välikäsien palkkio mukana.

Ymmärrän myymisen jos maksuehto on yli 30vrk mutta kun myydään jopa alle 14vrk laskut.

Huvittavimmat ovat 7vrk netto, eräpäivä on parhaillaan mennyt ennenkuin posti tuo laskun.

Tätä tyhmyyden määrää.. mistäkö ne ottaa ne kustannukset, jotka tulee laskujen myymisestä.. no varmaan samasta paikasta mistä ne ottaa sen ihmisen palkan, jonka ne muuten palkkaisi niitä laskuja kirjoittamaan ja reskontraa hoitamaan..
        Kaikkien bisnes nyt vaan ei ole kaksi kauppaa kuukaudessa ja kun sitä kauppaa käydään niin laskutkin pitää jonkun hoitaa ja mikä mahtais olla kustannustehokas vaihtoehto? Vihje sulle: olisko se palkata joku sitä hoitamaan, joka on sairana, lomalla, pekkasilla, lasta tekemässä, isyyslomalla, opintovapaalla, herra ties missä muualla kun työpaikallaan.
        Kirjota vastaus sitten tänne, kun olet tään asian funtsannu loppuun ja ota nyt vaikka kynää ja paperia vähän avuksi.
        Ja tiedoksi viellä, maksuehto voi olla vaikka 0 pv. On täysin sopimusasia.

• Kyllästynyt_yrittäjä

Niinpä niin.
        Ei ole ilmeisesti käsitystä miten laskujen myynti toimii.

No minäpä kerron.
        Yritys tekee sopimuksen toisenyrityksen/kuluttajan kanssa, tämän jälkeen yritys kirjoittaa laskun (huom. alkuperäinen yritys kirjoittaa sen laskun), tämän jälkeen lasku siirretään perintäfirmaan josta saadaan sopimuksen mukaan 90%-99% alkuperäisestä laskun summasta.

Oman yritykseni kohdalla tämä tarkoittaisi 3% hintojen korotusta.
        Reklamatiot ja riitautukset joutuu alkuperäinen yritys kuitenkin itse käsittelemään.

Joten yrityksessä tulee kuitenkin olla laskuttaja joka meillä myös huolehtii myyntireskontran, sama henkilö hoitaa meillä ostoreskontrankin.
        Joten henkilösäästöjä ei tule vaikka myisinkin laskut välikäsille.

Laskujen myynti on vähän samanlainen juttu kuin veronpalautukset heti tilille toiminta.

Ps. useita laskuja ostavia yrityksiä on tehnyt tarjouksen ja jokainen on ollut järjettömän kallis vaihtoehto, vähän sama asia kuin 5% kassa-alennus ennen eräpäivää maksaville.

• keka.tietaa
        Kyllästynyt_yrittäjä kirjoitti:

Niinpä niin.
        Ei ole ilmeisesti käsitystä miten laskujen myynti toimii.

No minäpä kerron.
        Yritys tekee sopimuksen toisenyrityksen/kuluttajan kanssa, tämän jälkeen yritys kirjoittaa laskun (huom. alkuperäinen yritys kirjoittaa sen laskun), tämän jälkeen lasku siirretään perintäfirmaan josta saadaan sopimuksen mukaan 90%-99% alkuperäisestä laskun summasta.

Oman yritykseni kohdalla tämä tarkoittaisi 3% hintojen korotusta.
        Reklamatiot ja riitautukset joutuu alkuperäinen yritys kuitenkin itse käsittelemään.

Joten yrityksessä tulee kuitenkin olla laskuttaja joka meillä myös huolehtii myyntireskontran, sama henkilö hoitaa meillä ostoreskontrankin.
        Joten henkilösäästöjä ei tule vaikka myisinkin laskut välikäsille.

Laskujen myynti on vähän samanlainen juttu kuin veronpalautukset heti tilille toiminta.

Ps. useita laskuja ostavia yrityksiä on tehnyt tarjouksen ja jokainen on ollut järjettömän kallis vaihtoehto, vähän sama asia kuin 5% kassa-alennus ennen eräpäivää maksaville.

Kuvittelisin, että laskuttaja siirtää laskustiedot eteenpäin välittäjälle& perintätoimistolle ehkä 1,00 - 1,50 euron kpl hintaan tai no mitä kiinteitä kuluja välittäjälle laskutuspalvelusta tulee,

Niin alottajan laskuttajahan ei ole ostanut laskuja 90% - 99%:n hintaan, jolloin laskujen ostaja maksaa ennakkoon osan 70 - 80%:a ja loput, kun asiakas maksaa laskun.

Aloittajan tapauksessa tuntuisi siltä, että palvelun myyjä joko perii itse 40 euron korvausta tai siiten ulkoistettu palvelu perii, jolloin 40 euron myöhästymismaksun ja koron lisäksi pitäisi olla myös perintätoimiston 5 - 15 euron kulu.

• kekkeles

Itsellä laskut menee Nordean palveluna. Tiedot siirtyy sähköisesti ja listaukset tule datana suoraan kirjanpitoon. Maksaa toki, mutta toimii aikas asiallisesti.

• Nuori_yritys

Itse perustin yrityksen 5 kuukautta sitten ja laskujen myynti on itselle todella hyödyllinen. Myyn vain isommat laskut että saan rahat käyttöön ja pystyn ostamaan uutta tavaraa. Jos en myisi laskujani, joutuisin odottelemaan rahan tulemista tekemättä mitään. Tällä hetkellä varasto on kasvanut joten myymistä alkaa olemaan enemmän ja sitä myötä tarve laskujen myynnille vähenee. Kun yrityksen pääoma karttuu, lopetan maksujen myymisen. Toki jos asiakas haluaa pitkän maksuajan, on järkevämpi myydä isot laskut.

Meillä kauppahinta sovitaan asiakkaan kanssa ja sen jälkeen mietitään myydäänkö lasku vai ei. Kauppahinta ei meillä nouse laskujen myymisellä. Poikkeuksena 60 päivän maksuaika.

• giruhufrtsdjkl.l

"Laskunkäsittelypäivänä?" Eli haet ne laskut postilaatikosta, mutta itsepäisyyttäsi avaat ne vasta "laskunkäsittelypäivänä" ja sitten valitat, kun joudut maksamaan viivästysmaksuja? :DDDDDDDDDDDDDDD Ei herrajeesus. Päivän vitsi.

• Just_joo

Enpä hokannutkaan että täällä pyörii harrastelijayrittäjiä.
        Heillä kun on aikaa odotella postia, taitaa olla päivän kohokohta?

Itse teen n. 15h päiviä ja viikossa on 1 päivä pyhtetty paperihommille (laskujen kirjoitusta, tarjouksia, ostolaskujen käsittelyä, palkkoja jne.).
        En välttämättä itse hae postia, toisinaan on laatikossa 3 päivän postit kun kukaan ei kerkeä hakemaan.

Joten ihan oikeat yrittäjät hoitavat tietyt asiat tiettyinä päivinä.
        Harrastelijat voivat tehdä mitä huvittaa, vaikka odotella siellä postilaatikolla läppärin kanssa niitä laskuja.

Heh heh päivän vitsi, lopetetaan heti muut hommat ja juostaan maksamaan vasta saapunut lasku, vielä kerran heh heh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe