Kun tulin uskoon ja luulin, että uskovaiset

kilttijapyyteetön

olisivat ihmisinä parempia.
Kirkkoihmisyys ei tee parempaa, näennäisyys ei tee parempaa. Vaan armollisuus, lempeys, sydämellisyys, ymmärtäväisyys...
Uskovaise parempia? Päinvastoin.
Useat tuomitsevat enemmän. Kävelevät nenä pystyssä ja liimaavat kalojaan autoihin. Ei muuta.
Jos liimaa kalan, se on mielestäni vain vallankäyttöä. Muistutus siitä, että "tsiikaas beibi mun kalaa auton kupeessa ja mieti hei, olen kuules sitä parempaa sakkia..."
Miksi kukaan ei enää halua olla Jumalalle YLPEYS????

Itsenikaltaisia, missä he ovat??
Ei heitä ole.
Minä olen yksi.
Ja ainoa?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäämennänytpois

      Uskon minäkin.

      Uskotoivoa ja rakkaus. Tämä palsta ei sovi sulle. Ei tänne kannata.

      • aloitta_lta

        Miksi?
        Mahdotonta ei ole. Ei ole mitään mitä ei kannattaisi tehdä...sydämellä.


    • tielläkulkija

      Minä tiedän monia todella sydämellisiä ja armollisia kristittyjä. Olet aivan oikeassa että on paljon myös vihaisia ja tuomitsevia "uskovaisia". Toiset ovat näitä uskonnollisia ihmisiä, joissa ei vielä ole henkeä, toiset ovat uskovia ja he ovat täyttyneet hengellä.

      Olet aivan oikeassa: armollisuus, lempeys, sydämellisyys, ymmärtäväisyys...
      Toiset uskovat että sakramentit, laki ja jokin teologia, se että he uskovat tietyllä tavalla pelastaa. Jeesus opetti että meidän tulee rakastaa Jumalaa kaikesta voimastamme ja lähimmäistä kuten itseämme.Tämä on se mikä on evankeliumissa tärkeintä. Pyhä henki opettaa meidät tuntemaan Jumalan ja rakastamaan ja saa aikaan hengen hedelmät: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, sävyisyys.

      1. Joh. kirje 4:7
      "Rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan."

      En ajattele, että uskon näyttäminen vaikkapa kalan liimaamisella autoon olisi välttämättä ylpeyttä. varmaan enemmänkin sitä että haluaa tuoda uskon ilmi ja "mainostaa" evankeliumia. Jeesushan opetti ettei lamppua pidä laittaa vakan alle.

      • aloi_ttajalta

        Niin. Sen voi tehdä "huomaamattoman näkyvästi".
        Se mikä on Jumalassa kaunista, ei voi olla väärin. Olen kaunis. Niin sisältä kuin ulkoakin. Olen koko ajan ei-uskovien keskuudessa, teen kaiken näkyvästi, mutta silti niin salaa kuin vain mahdollista.
        Kuin Maria, kätken sanat sydämeen, mutta toimin niin kuin sana käskee minun toimia. En joudu ristille, koska Jeesus joutui. Harmi, kun sen piti niin kovaan ääneen julistaa siitä ken on hänen iskä.
        Iskä antaa ajoittain sanoinkuvaamattomia lahjojaan minulle. Tiedän tehneeni oikein. Hyvä tulee hyvän luo. Paha sen karkoittaa. En tarvitse julistaa evankeliumia. Minun luo tullaan ja minulta pyydetään asioita, joita ei muilta pyydetä.
        Voiko se olla sitä, että hyvyys näkyy pitkien matkojen päähän.....? Yleensä ihmiset kuiskaa minulle asiansa tai vetää syrjään, että voitko kuunnella hetken. Olen kuin kuka tahansa.
        Tavallinen, mutta kuitenkaan en ole?
        Kaunis ilma. Tilasin viime perjantaina nämä säät.Ja sain....kiitos ja halleluja. ;)


      • uskova-ex-hihutin

        Taidat tosiaan olla samassa tilanteessa kuin olin itsekin jokin aika sitten- Tiesitkös,että Mikael Grönlundin ilmaveivi oli minun ja mieheni palavien rukousten tulos? (älkää naurako pahantahtoisesti ainakaan,tämä ei ollut vitsi-me todellakin huusimme Jumalan puoleen kaikin voimin,ylistäen ja polvirukouksin ja ties miten,että Suomi saisi voittaa ja mene ja tiedä,kenties Jokin
        korkeampi sormi oli hiukan auttelemassa joukkueen "Daavidin" mailan lapaa..).Joo-o,kyllä tuon tyyppinen hihhulismi omakohtaisesti siis tiedetään,toivotan siis sinulle voimaa sisäisen parantumisesi tiellä joka on luultavasti yhä edessäpäin ...


    • Liittyykö "liimailu" Kaanaan häihin?

      Kun autossa on viisi leivän kuvaa ja kaksi kalaa niin silloin olet hurskas tai saaristolainen pienyrittäjä joka myy hyvää saaristolaisleipää ja savustettuja ahvenia. Savuahvenet; nami, nami ja nami.

    • voihullua

      Mitä hullu höpötät?

    • Olenuusipersoona

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe