Voiko kohta konkurssissa olevan yrityksen myydä/antaa jollekin? Yritys on vuosia tehnyt tappiota, oma pää alkaa hajota kun rahat on kerta kaikkiaan täysin loppu. Nyt tuli vielä tyel-tarkastusmaksu ja siihen ei kyllä tämä firma taivu enää mitenkään. Maksusopimukset tehty vakuutusyhtiön ja verottajan kanssa jo moneen kertaan ja nyt tuli verottajalta ilmoitus että maksusopimus taas rauennut eli kaikki velat maksettava heti. En jaksa enää tapella, haluan eroon koko roskasta ja äkkiä. Lainaa firmalla ei ole, muuta kuin itse antamani lainat. Ne toki menee, mutta menköön, pääsenpähän edes ansiosidonnaiselle. Palkkaa/osinkoa en ole nostanut firmasta enää vuosiin, olen elänyt henkilökohtaisesti ottamillani lainoilla. Jos löydän jonkun, jonka suostuu ottamaan firman minulta, niin voiko niin tehdä? Onko se laitonta?
konkurssikypsän yrityksen myynti
huonoyrittäjä
3
162
Vastaukset
- Dipster
Kyse taitaa olla osakeyhtiöstä? Osakkeet voi myydä jos ostaja löytyy. Jos ei löydy, voi laittaa pillit pussiin eli lopettaa toiminnan. Jos ei ole varoja, tuskin kukaan edes hakee yritystä konkurssiin.
- vaiDipster-heh
Tässähän tuli oikein viikon viisaus. Buha-haa!
- oikeusaputoimisto
Otapa yhteyttä Yrittäjät Ry:n johonkin monista ekonomis-juridisista ammattineuvojista, joita meille jäsenetuna tarjotaan. Jos et ole enää jäsen, ehdottomasti lopetat tuon firman heti ja viet kirjallisen ilmoituksen yritystoiminnan lopettamisesta työvoimatoimistoon. Valoa tunneli n päähän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275