Otin lainaa ja osuuspankki tunki myös tollasen takaisinturva maksu lainan. Yritin ottaa selvää mikä tuo oikein on. En löytänyt mitään järkevää siitä. Voimassa koko laina ajan jos kuolee tai vammautuu ( pahasti ) voimassa 5 vuotta jos jää työttömäksi.
On tosi hölmö laina. Minä irtisanoin tollasen. Maksan lainaa ja samalla säästän toiselle tilille omaa turvaa. Joka on varmasti voimassa pitempään kuin 5 vuotta. Ei tarvii maksaa korkoja ja on varmasti luotettavampi turva kuin tuo laina.
En vielä tiedä paljonko saan tuosta takaisin, onko jollakin kokemusta. Minä en kerinnyt maksaa tuota lainaa kuin hieman yli 100 €. Sitä oli 4 500 €.
Takaisinturva maksu
9
161
Vastaukset
- pienviljelij
Takaisinmaksuturvat kannattaa unohtaa lainan yhteydessä ja hoitaa kuolemaan varautumisen oikeilla vakuutuksilla. Valitettavasti minäkin olen taitavan markkinoinnin myötä olemattoman pieneen lainaan takaisinmaksuturvan kerran ottanut. Halpa laina onkin tuon kanssa kauhean kallis.
- laina..lyheni.l
Kuinka kauan kestää tuon takaisinmaksu turvan irtisanomiskäsittely ja kuinka paljon saa takaisin.
- Kpoöä
Mitä sille lopulle lainalle kävi? Maksoit satasen ja aiot jättää loput 4400 maksamatta vai mitä meinasit?
- laina...lyheni..l
Tuli ilmoitus että takaisin tulee 4 490 ja siitä maksetaan tuo jäljellä oleva 4 400 pois. Minulle jää tuo 90. Käsittelykuluja menee. Vielä ei ole tapahtunut mitään. Pääsempähän eroon tuosta turhasta lainasta ja voin maksella vain asuntolainaa.
- järjestelmällinen
Minulla oli myöskin tällainen lainaturva, tosin eri pankin kautta. Sairastuttuani vakavasti tämä maksoi lopun asuntolainani pois.
- laina..lyheni
Mulla nyt ei oo aikomusta sairastua vakavasti. Tuo typerä takaisinturva on nyt poissa. Laina lyheni kerralla yli 4 500 korot. Varmaankin yli 5 000 reilusti. Tollahan ei ole paskankaan merkitystä jos kuolisin tai sairastuisin vakavasti, tuo käsitti vain sen verran vakavasti sairastumisen että olisi melkein kuollut. Siinä tilanteessa tollasilla lainoillaei oo mitään merkitystä.
- EiMitäänMerkitystä
laina..lyheni kirjoitti:
Mulla nyt ei oo aikomusta sairastua vakavasti. Tuo typerä takaisinturva on nyt poissa. Laina lyheni kerralla yli 4 500 korot. Varmaankin yli 5 000 reilusti. Tollahan ei ole paskankaan merkitystä jos kuolisin tai sairastuisin vakavasti, tuo käsitti vain sen verran vakavasti sairastumisen että olisi melkein kuollut. Siinä tilanteessa tollasilla lainoillaei oo mitään merkitystä.
Jokainen tietysti tyylillään, mutta omasta näkökulmastani sanoisin että jos sairastuisin vakavasti esim. syöpään enkä pystyisi tekemään töitä vaikkapa vuoteen, niin sillä olisi aika paljon merkitystä olisiko minulla koti, vai joutuisinko pakon edessä myymään asuntoni ja muuttamaan vuokralle. Ei varmaan olisi kovin kivaa siinä tilanteessa ruveta pakkamaan tavaroitaan.
Niin ja kun nämä termit näyttävät olevan sinulla täysin hakusessa niin OP on siis myynyt sinulle lainan takaisinmaksuturvan (kyseessä ei siis ole esim. "takaisinturva maksu laina" tai "takaisinturva"). Koska sinulla ei ollut rahaa maksaa noita takaisinmaksuturvan kustannuksia kerralla, OP on myöntänyt sinulle niitä varten lainan. - laina.....lyheni
EiMitäänMerkitystä kirjoitti:
Jokainen tietysti tyylillään, mutta omasta näkökulmastani sanoisin että jos sairastuisin vakavasti esim. syöpään enkä pystyisi tekemään töitä vaikkapa vuoteen, niin sillä olisi aika paljon merkitystä olisiko minulla koti, vai joutuisinko pakon edessä myymään asuntoni ja muuttamaan vuokralle. Ei varmaan olisi kovin kivaa siinä tilanteessa ruveta pakkamaan tavaroitaan.
Niin ja kun nämä termit näyttävät olevan sinulla täysin hakusessa niin OP on siis myynyt sinulle lainan takaisinmaksuturvan (kyseessä ei siis ole esim. "takaisinturva maksu laina" tai "takaisinturva"). Koska sinulla ei ollut rahaa maksaa noita takaisinmaksuturvan kustannuksia kerralla, OP on myöntänyt sinulle niitä varten lainan.Johan sä nyt väännät tota juttua päin helvettiä. Kyllä mulla olisi ollut varaa maksaa tuo takaisinmaksu turvalaina vaikka heti pois. Maksoin asuntoa 30 000 loput lainaa ja osa jäi tilille. Ne työnsi takaisinmaksuturvalainan normaali lainan lisäksi. En tee sellasella lainalla mitään. Menikö perille. En ole vieläkään sairastunut, taidan olla liian terve ruumiiltani ja päästäni.
- EiMitäänMerkitystä
laina.....lyheni kirjoitti:
Johan sä nyt väännät tota juttua päin helvettiä. Kyllä mulla olisi ollut varaa maksaa tuo takaisinmaksu turvalaina vaikka heti pois. Maksoin asuntoa 30 000 loput lainaa ja osa jäi tilille. Ne työnsi takaisinmaksuturvalainan normaali lainan lisäksi. En tee sellasella lainalla mitään. Menikö perille. En ole vieläkään sairastunut, taidan olla liian terve ruumiiltani ja päästäni.
Mitään "takaisinmaksuturvalainaa" ei ole olemassakaan. Et näytä itsekään olevan millään lailla perillä siitä mitä sinulle on myyty (eli mitä olet itse suostunut omasta vapaasta tahdostasi ostamaan). Ei mikään pankki "työnnä" sinulle mitään jos et itse sitä halua,. Oletko joku tahdoton lammas kun et osaa sanoa ei jos sinulle yritetään myydä jotakin jota et mielestäsi tarvitse??
Niin ja siitä oletko päästäsi terve voidaan olla todella montaa mieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15964Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829