Turusta seurakuntaa?

fearlaer

Hei. Nykyisin on erilaisia seurakuntia ihan älytön määrä ja etsinkin itselleni sopivaa.
Tykkään hirveästi katolisen kirkon tunnelmasta ja siitä ns. järjestyksestä mikä siellä on, mutta oppi arvelluttaa itseäni suuresti.
Toisaalta oppi tuntuu olevan totuudenmukaisempaa pienemmissä seurakunnissa, mutta tälläinen "hurmos" joka siellä vallitsee ei sovi luonteelleni ollenkaan..
Kysyisinkin että onko olemassa semmoista seurakuntaa taikka kirkkoa jossa olisi oppi kohallaan mutta siellä olisi myös "järjestäytynyt" toiminta ja rauhallinen tunnelma toisin kuin monissa paikoissa kun huudellaan hallelujaa joka väliin ja ei ole rauhaa keskittyä sanaan.

48

3773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lhpk

      Tässä etsimäsi:

      http://www.lhpk.fi/turku/

      Messut näyttävät olevan kamalan aikaisin, puoli 10! Uskon kuitenkin, että paikalle vääntäytyminen palkitsee. Olen neljän ja puolen vuoden ajan ajanut melkein tunnin matkan omaan Lhpk:n seurakuntaani, enkä kertaakaan ole sitä joutunut katumaan. Monesti on kamppailua ollut viitsinkö ja jaksanko lähteä, mutta aina olen palannut paremmalla mielellä takaisin.

      Pastoreitten saarnoja kuunneltavissa valikosta "opetukset" - saarnat.
      Srk kokoontuu kauniissa Betel -kirkossa. (En ole käynyt, mutta kuvista ihaillut.)

      Minkä ikäinen olet? Luotettavien tietolähteitteni mukaan Sleyn Luther-kirkolla kokoontuu paljon nuoria aikuisia.
      http://sley.fi/jumalanpalvelukset

      • Varo tällaisia oppaita, jotka ohjaavat nähin luopumuksen kehtoihin, joissa ei Jumalan tuntemista ole ollut, eikä uskoakseni ole tulossa.

        Itse asun myös Turussa, mutta kartan jalallanikaan astumasta yhteenkään paikalliseen seurakunnan kokoukseen.

        Ei kannata hakeutua, vain johonkin joukkioon, jos muuta ei ole tarjolla, sillä huono seura hyvänkin moraalin turmelee.


      • tervetuloa.kotiin
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Varo tällaisia oppaita, jotka ohjaavat nähin luopumuksen kehtoihin, joissa ei Jumalan tuntemista ole ollut, eikä uskoakseni ole tulossa.

        Itse asun myös Turussa, mutta kartan jalallanikaan astumasta yhteenkään paikalliseen seurakunnan kokoukseen.

        Ei kannata hakeutua, vain johonkin joukkioon, jos muuta ei ole tarjolla, sillä huono seura hyvänkin moraalin turmelee.

        Kaikkitietävä mikko on aina vihollisen asialla.Eli jätä komentti omaan arvoonsa/arvottomuutensa.
        Ap käy eri srk. sitten tiedät minne kotiudut.Seurakunta on uskovienyhteys johon kuuluu myös raittiit armolahjat.


      • tervetuloa.kotiin kirjoitti:

        Kaikkitietävä mikko on aina vihollisen asialla.Eli jätä komentti omaan arvoonsa/arvottomuutensa.
        Ap käy eri srk. sitten tiedät minne kotiudut.Seurakunta on uskovienyhteys johon kuuluu myös raittiit armolahjat.

        Vaan eipä nämä teidän ihme parantumisenne ikinä ylitä edes uutiskynnystä, jota ihmettelisin suuresti, ellen jo tietäisi, että valetta teidän lahjanne ovat, kute te itsekkin olette.

        Käänytkää jo oikeaan uskoon ja Jumalan tuntemiseen, jossa oikeat Jumalan lahjat jaetaan.


      • ole.jo.vaiti

        Mikko olet säälittävä, ja teet hallaa Jumalalle, sitä haluat ?


      • ole.jo.vaiti kirjoitti:

        Mikko olet säälittävä, ja teet hallaa Jumalalle, sitä haluat ?

        Totuus on että seurakunnat ovat hyljänneet oikean Herran tien, ja eksyttävät ihmisä maalliseen Jumalan palvelukseen, joka palvelee siis maailmaa.

        Seurakunnat eivät seuraa Raamatussa annetuja ohjeita, ja jokainen voi itse tutkia asian, että miten se on.

        Mitä hyötyä on kuulua seurakuntaan, joka ei tahdo seurata Herran tietä?


      • Nättärinmetsku

        Ootko kokeillut metodistiseurakuntaa Nättinummessa?


      • Nättärinmetsku kirjoitti:

        Ootko kokeillut metodistiseurakuntaa Nättinummessa?

        Ei ole kovin mielekästä,juosta seurakunnasta toiseen,hyödyllistä olisi löytää oman seurakuta,jossa voi kasvaa.


      • Anonyymi
        Nättärinmetsku kirjoitti:

        Ootko kokeillut metodistiseurakuntaa Nättinummessa?

        Minkälainen Nättärin metodistikirkko on?


    • fearlaer

      Kiitoksia vastauksista. Pitää alkaa kierteleen ja tutustua eri seurakuntiin. Olen 23 vuotias kun sitä kyseltiin.

    • Vapaaseurakunta

      Vapaaseurakunta on hyvä ja raitis opiltaan. Vain Raamattu. Meno ei ole hihhulia. Voit toki katsella eri seurakuntia ja sitten itse mieleisesi valita. Adventtiseurakunta antaa tosin maltillisen kuvan, mutta heidän Raamatun ulkopuoliset oppinsa ovat todella hurjia, joten sitä en missään tapauksessa voisi suositella.

      • TheNarrowWay

        Olen eri mieltä. Ensinnäkin Raamattu kieltää naispappeuden eivätkä naiset saa opettaa kirkossa. Turun vapaasrk:ssa toimitaan niissä Raamattua vastaan.

        Katsoin heidän Twitter-sivuansa: Henki on outo. Twiitit ovat tyyliin: "Syy Grahamin supervoimiin on selvinnyt ihmiset!! Kultakirjaillut Super Graham -sukat!! Come on!" ,
        "Woop woop, huomenna se on; kaikille pariskunnille tarkoitettu Aikaa Meille -ilta! Tuu ihmeessä mukaan"
        https://twitter.com/HopeSeurakunta

        Missään heidän sivuillaan ei puhuta synnistä, helvetistä eikä parannuksenteosta, jotka ovat olennainen osa evankeliumia.

        Varokaa, nyt on lopun ajat.


      • TheNarrowWay

        "Hopeseurakunta ‏@HopeSeurakunta 17 Feb 2014

        What does the fox say?! Siitä ei tulla puhumaan, mutta ketuista kuitenkin! Nimittäin niistä pienistä (ja... http://fb.me/ZhO5T297"

        Huomaa kyllä että Vapaasrk on maailmallinen. Ja miksi he heittävät joka väliin engl. kielisiä sanontoja, siis hekin jotka ovat suomalaisia??


    • Mikaelilainen

      Hei!

      Suosittelen Mikaelin kirkkoa ja sen Mikaelmessuja!

      www.mikaelmessu.fi

      • utelevainen

        Onko Elämän Sana seurakunnassa raamatullinen,puhdas oppi?
        Millaista meininkiä muuten on, ei ole tullut käytyä,
        kannattaisiko mennä katsomaan?


      • höttöä

        Ei ole eikä kannata. Se on Uppsalan Livets Ordin tytärsrk edustaen "uskon sanaa" eli uskottelua eli ns. menestysteologiaa.

        Kuvaavaa on, ettei srk ole mainittavasti menestynyt sen parin vuosikymmenen aikana, jonka se on ollut olemassa.
        Sen mahtaillen perustanut pastori yrittää nyt eduskuntaan, toinen pastori hänen jälkeensä (poikansa) on siirtynyt ev.lut.papiksi, ja koko liikkeen johtaja Pohjolassa Ulf Ekman on vaihtanut room. kat. kirkkoon.

        Väkimäärä on junnannut suunnilleen samassa kaiken aikaa, entiset lähtevät kyllästyttyään ja todettuaan, etteivät opit toimi käytännössä. Tilalle tulee aina uusia, jotka innostuvat suurista puheista ja katteettomista lupauksista, kunnes hekin lähtevät uutuuden viehätyksen kaikottua todellisuuden tieltä.

        Suhdeverkostoni kautta olen kuullut uutisia sieltä alusta asti, aivan viime vuosien tapahtumista en tiedä. Tuskinpa meininki olennaisesti muuttuu parempaan, kun srk:n perustamisen vaikutin oli sen perustajan halu olla `jokin suuri`. Olin itse paikalla, kun hän sitä hehkutti eräässä tilaisuudessa -90-luvun puolivälissä kesäkonferenssissa.


      • seiskaaa

        Onko kyseisen seurakunnan johtaja pyrkimässä eduskuntaan?
        Ja jos on, onko se soveliasta?
        Ja jos on, Aiotteko äänestää, eli onko hän kansan suosikki?
        En ole hänen yhteiskunnallisista tekemisistään kuullut, eli onko taitoa?


      • lycca.till
        seiskaaa kirjoitti:

        Onko kyseisen seurakunnan johtaja pyrkimässä eduskuntaan?
        Ja jos on, onko se soveliasta?
        Ja jos on, Aiotteko äänestää, eli onko hän kansan suosikki?
        En ole hänen yhteiskunnallisista tekemisistään kuullut, eli onko taitoa?

        On pyrkimässä.Totta kai on soveliasta ja ihan toivottavaakin, että sinne menee uskovia.Hän on mediapappi.Liekö poikansa nykyisin sen srk johtajana vai kuka en tiedä.
        "En ole hänen yhteiskunnallisista tekemisistään kuullut, eli onko taitoa?"
        En ole minäkään, on vain tv julkkis. Ja kauan on kuulemma pyydelty politiikkaan..
        Mutta sen politiikan puhumisen taidonhan jokainen eduskuntaan päässyt oppii nopeasti, liekö oppitunteja siellä:).

        Olen käynyt Elämän sana srk:ssa vain kerran, silloin kun oli se H.Haukan Turku aktio. Itse seurakuntatila oli aika säälittävän näköinen "rähjä" . Opetuksesta olen kuullut satunnaisesti tv:n ja radion kautta, en tosin paljon kuuntele, kun en pidä hänen puhetyylistään (Svenska aksent ), mutta kyllä hän ihan asiaa puhuu.
        En usko, että menee läpi.. Mutta yrittäähän saa.


      • Tyytyväinen
        utelevainen kirjoitti:

        Onko Elämän Sana seurakunnassa raamatullinen,puhdas oppi?
        Millaista meininkiä muuten on, ei ole tullut käytyä,
        kannattaisiko mennä katsomaan?

        Elämän Sana-seurakunnassa on puhdasta ja vahvaa raamatunopetusta, joka todella helpottaa elämään kristittynä. Saarnat ovat mahtavia ja ylistys on voideltua! Pastorina on toiminut lähivuosina Sami Hartikainen, joka on esimerkillinen ja voideltu Jumalan mies! Aina on tervetullut olo seurakuntaan, ja suosittelen!


      • Anonyymi

        Mun mielestä mikaelmessun porukka pyörii liikaa yhden miehen ympärillä ja se ei ole Jeesus.


    • loistavaseurakunta

      http://www.kirjaonline.com/product/365/loistava-seurakunta
      Marko Selkomaa kuvaa teoksessaan nykyaikaista apostolista seurakuntaa. Paikallisseurakunta ja seurakuntaverkosto ovat Jumalan pelastussuunnitelman ytimessä. Niiden tarkoitus on toimia majakkana ihmisten, kaupunkien ja kansakuntien elämässä. Teoksen nimi nousee Efesolaiskirjeestä ja tarkoittaa uskovien yhteisöä, joka rakkaudellisesti, voimakkaasti, monipuolisesti palvellen ja elämää sykkien heijastaa Kristuksen valoa.

    • 5.7.2015

      Mikko Ainasoja.
      Olen käynyt Turussa kasteella. Tulen sinne taas kesällä.
      Miksi et mene sinne hyvään kokoukseen. Tässä olisi tietoja,

      http://www.Jeesus-on-Herra.com

      • Tässä ajassa ei ole hyviä seurakunnan kokouksia, sillä seurakunnat ovat maallistuneita, ja siitä todistena on se, että Jeshuan seuraajien merkit puuttuvat aikamme, uskovista.

        Älkää pettäkö itseänne tämän itsepetoksen mukana, joka ajassamme vallitsee.


    • Turussa on Agape-sydän on lauvantaisin näkee netistä,käyn vaimonikassa siellä avoin lauvantaina 17:30

      • Anonyymi

        Mikä on agape sydän?


    • ARMO
      Alkaa heinäkuunne ensimäisllä viikon lopulla 3-5.7.2015
      Sitähän me tarvitsemme pelastuaksemme.

    • TuleMikko
    • Katsottu.kaikki
    • Hhhhhhhhhhh

      Kerroit pitäväsi katolisen kirkon tunnelmasta. Miksi et palaisi alkuperäiseen ja kääntyisi ortodoksiksi? Tässä kirkossa on uskontalletuksen koko täyteys, sakramenttien ja Jumalan sanan kunnioitus arvossaan. Itse liityin tänä vuonna enkä ole katunut. Minulle tärkeitä perusteita olivat kirkon elävä hengellinen yhteisöllisyys ja toisaalta suuri suru kristikunnan hajoamisesta yhä sirpaleisemmiksi lahkoiksi, joiden oppien oikeellisuudesta ei aina ole mitään lupausta - niinpä halusin kääntää kristikunnan hajoamiskehitystä toiseen suuntaan edes itseni kohdalla. Pikku hiljaa kasvoin varmuuteen, että tämä on oikea Kristuksen kirkko, joka ei itse ole eronnut mistään, vaan josta päinvastoin kaikki muut kirot ja seurakunnat ovat aikojen saatossa eronneet. Myös kirkon liturgisen perinteen kauneus kaikessa runsaudessaan puhuttelee suuresti.

    • synnit.painaa.vai

      Pitäiskös päästä ripittäytymään ja saamaan syntejä anteeksi? Silloinhan katolilaisuuteen vaihtaminen sopii sinulle loistavasti!

    • jari-pekka-65

      Tää seurakunta-asia tuntuu olevan kuin iso valintamyymälä jossa jokainen etsii itselleen mieleistä tuotetta. Kuitenkin; Joh. 15:16

      • Anonyymi

        Sen vuoksi olenkin hukassa


    • seurakuntalainen

      Kaikilla uskonlahkoilla on sama JUMALA.

    • Varmuutta
    • Päätös.tehty
    • En.horju

      No olipa puhe. Ihan totta. Mutta vapisuttava.

    • Eilahkoille

      Katolinen tai ortodoksinen seurakunta. Muut ovat lahkoja.

    • Kivan.näköinen.paikka
    • Tutustunut

      Siellä osallistuvat vaaleihin:

      "
      VALITSE JEESUS!

      Vakuutamme, että kaikki Jeesuksen antamat lupaukset ovat luotettavat! Hänellä ei ole yhtäkään katteetonta lupausta! Lupaukset löytyvät Raamatusta.
      Sinulla on vapaa valintaoikeus itse päättää ikuisesta kohtalostasi? Voit valita elämääsi Jumalan johdatuksen ja pääsyn Taivaaseen valitsemalla Oikean Tien. Oikea Tie on Jeesuksen vastaan ottaminen. Hän sanoo: ”Minä olen Tie, Totuus ja Elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.” Joh. 14:6.
      Taivastie alkaa siitä kun nöyrryt Jumalan eteen tunnustamaan syntisyytesi - kadut syntielämääsi ja päätät antaa elämäsi ehdoitta Jeesukselle. ”Kaikki ovat syntiä tehneet…” Rm. 3:23.
      Uskoon tuleminen on siirtyminen valhemaailmasta todellisuuteen.

      JEESUS SOVITTI SYNTISI GOLGATAN RISTILLÄ!
      Hän oli Sijaisuhri. Saat nyt siirtää syntisi Golgatalle ”uskon kautta Hänen vereensä.” Room. 3:25.
      ”Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi…” Jes. 53:5.
      Jumala rakastaa Sinua! Hän tahtoo Sinut Taivaaseen.
      Mikäli päätät mennä kadotukseen Sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jatkat vain entiseen tapaan synneissäsi. Näin olet valinnut kadotukseen johtavan tien. Silloin kuolet synneissäsi ilman Jeesusta. Viimeisellä tuomiolla Jumala vahvistaa oman valintasi.

      Odotamme valintaasi yhdessä Jeesuksen kanssa!
      Raamattu sanoo Sinulle näin: ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.” Apt. 2 :38.

      ”Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi” (Joh. 1:12).

      Tervetuloa Jeesuksen omien joukkoon!
      ________________________________________________

      Ehdokkaamme ohjelmanjulistus:
      "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille; joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mk. 16:15-16.

      Keskustelutilaisuudet joka keskiviikko klo 14.00 – 18.00 (tarjolla myös kahvia ym.)
      Lauantaisin raamattupiiri kello 14.00.
      Sunnuntaisin hengellinen tilaisuus klo 16.00.
      Seurakuntatila, Maariankatu 2. 20100 Turku.
      TERVETULOA!
      http://www.Jeesus-on-Herra.com
      "

    • Anonyymi

      Ei kannata kuulua katolilaiseen kirkkoonkaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ravintola Fox Vanha Hämeentie 105.Kokoonumme la-iltaisin noin klo 22 Olemme helposti lähestyttäviä ja avoimia seurakuntalaisia.Juttu luistaa ja nauru on herkässä. Ei kolehtipakkoa mutta tarjoamiset otetaan nöyryydellä vastaa.Toisen omaa ei saa katsoa eikä koskeakaan. Ylistyksestä vastaa oma orkka. Tervetuloa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Viinissä on totuus sanotaan raamatussakin.

    • Anonyymi

      Herra on luvannut sen että siellä missä 2 tai 3 kokoontuu Herran nimessä, niin hän on heidän kanssaan. Ei siihen kirkkoja tarvita.

    • Anonyymi

      Turussa on One Way -seurakunta. Kokoontuu Koivulan liikekeskuksessa.

      Puhdasta Sanan julistusta ilman hapatusta.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe