Ylen HD-lähetysten lähettäminen loppuu huhtikuun alussa Digitan Lapuan ja Kruunupyyn sekä muun muassa Kuopion lähetysasemilta.
Digitan verkossa ovat näkyneet Yle 1, Yle 2 ja Yle Fem -teräväpiirtokanavat. Digita siirtää kanavat H-kanavanippuun, jonka peittoalue on nykyistä huomattavasti suppeampi.
http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/ylen-teräväpiirtolähetykset-dna-n-verkkoon-1.1799219
Miksi Yle lopettaa teräväpiirtolähetykset?
13
202
Vastaukset
Se on tuota pipliavyöhykettä siellä. Taitaa riittää kun katsojaluvut on tv7 hyväksi niin kovat.
- ylesika
Ylen kokoomusjohto kohdentaa yleveroeurot hauskanpitoon. Yle ei ole ymmärtänyt, että sen pitäisintasapuolisesti tarjota HD lähetyksiä koko Suomessa. Toimitusjohtaja Kivinen esikuntineen polttavat yleveroeuroja aivan muihin tarkoituksiin. ihmiset ostavat HD-kelpoisia vastaanottimia, mutta ei hyödy niistä mitään. Rahat kyllä näille Ylesioille kelpaavat.
- ketuttaaaaa
Kokoomus myi ja ulkoistaa kaiken.
- tentates
No eipä tuo mua ainakaan haittaa. En mä ainakaan huomaa oikein mitään eroa, onko hoodee vai tavallinen. Ehkä hoodeessa on kuva hieman kirkkaampi, en mä ainakaan muuta keksi. Aivan humpuukia koko hoodee, ei sitä suurennuslasin kans kukaan telkkaria kato. Taitaa olla enemmänkin mainosmiesten kikkailua. Hoodee, voi hellanlettas tentähän..
- matti..meikäläinen
Siis haloo :) hei ! HD-lähetyksien hyöty tulee esiin isoissa kuvaruuduissa 70-300 tuumaisissa ja suuremmissa tai muissa näyttövaihtoehdoissa.Ei sillä ole mitään hyötyä pikkutelkkujen katselussa juuri ollenkaan.Tavallisille teppo teikäläisille riittää ihan hyvin peruslähetykset ja pikku tv.
- paskayle
Jos Kekkonen eläisi lähtisi Ylelle ja Digitan Wecströmille kirje joka alkaisi "saatanan tunarit"......
Yle lahjoitti aikoinaan Digitalle viestintäverkon, joka tekee nyt hulppeaa voittoa ja lopetta hd-lähetyksiä. Lupa on yksinkertaisesti peruttava. Ottakaa asia esille kaikkien eduskuntavaaliehdokkaiden tapaamisissa. Jotain järkeä tähän maahan on tultava. - kojmfcqoiejer
"""" En mä ainakaan huomaa oikein mitään eroa, onko hoodee vai tavallinen """"
Hommaa paremmat rillit, ne pitää muutenkin uusia 3-4 vuoden välein. Terävyyden lisäksi HD lähetyksessä on huomattavasti parempi liiketoisto, ja signaali on voimakkaampi. Mutta jos sun telkkari on 19 tuumanen, sitten eroa ei juurikaan huomaa. - Petetty-katsoja
Ei näy ei ... Forssa, Humppila, Loimaa, Huittinen, Kokemäki, Keikyä .... HD-lähetykset millään antennilla. Yle lopetti, se on loppu nyt, slut. Ei näy Digita, ei DNA, ei millään antennilla, ei UHF ei VHF. Paljon luvattiin, mutta karu totuus on että ei näy teräväpiirtolähetykset em. paikkakunnilla. Ostin juur Huittisissa uuden HD T2 television, uudet antennit ja vuoden näkyi hienosti, mutta 1.4 jälkeen ei näy.
- Aasintamma
Siksi, että täällä on liikaa kepulaisia, perussuomalaisia ja kokoomukselaisia suhteessa vasemmistoon ja vihertäjiin.
- sonymies
ei taida olla jyväjemmareilla hooree vehkeitä jos ei eroa huomaa? mulla tulee itsellä lähetys kylläkin netin kautta(100megaa) 55 tuumanen led sony. kyllä siinä vaan on pikkusen eroa kumpaa kattoo,koitin laittaa antenniverkon puolelta saman ohjelman ilman 1060full. voi voi...aiva ku ois ajanu mersulla ilman moottoria
- mitähhh
eihä sillä site voi ajaa!
- maunoa3
Hooree ja hooree. Humpuukia sanon mä. En kyllä huamaa mitään erua. Oon niitä kaupoos vaharannu, suuriakin ruutuja, enkä kyllä huamaa mitään erua. Ihan hyvä kuva niis kaikis on, ei siinä valittamista, mutta ei ne hooreet sen parempia oo, kallihimpia ne on. Kiriaamista ei kannata maksaa, koko se ratkaasoo, veikkaasin notta alle 55 tuumaasta ei kannata ostaa. Halavin maharollinen vaan, kunhan tuumakokua on tarpeheksi. Kuvanlaatua voi säätää jokaasesta haluamallansa tavalla, esim kirkkautta ja kontrastia, sillä sitä tarkkuutta saa oman miälensä mukaasesti. Tuumakoko ratkaasoo, muulla ei oo väliä.
Niin, ja me maalaaset emmä kerkiä kattomahan telekkaria kovin palio muutoonkaan. Navettahan pitää herätä aioos, on rehuntekua, kyntämistä, kylyvämistä, myrkyttämistä, puimista, äestämistä, kuskausta, koriaamista, orottelua pelloonreunalla, hajonneita koneita, osien hakua, soittelua, eri hankkimisia, yms. Päivä on täynnä klo 5-21, ei siinä montaa tovia kerkiä töllötintä kattua. Talavella kerkiää välillä vähä enemmän, mutta auraushommiakin on aina, ja kaikenlaasta koriaamista. Ei vaan taharo keriitä. Eikä siältä oikeen nykyään mitään tuukkaan. Uutiset katton en palio muuta. Mulle riittää tavallinen, kun en kattele suurennusklasilla muutoonkaa mitää.- pöyrööööö
Sulta unohtuu mettä työt! Vai eig sul oo tokeria tai klapikattilaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124370MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862230Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5561718Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011451Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331098Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971- 5968
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3888