Adventistien raamatuntulkintaa

järjenjättiläisiäkö

"Raamatussa on kohta jossa sanotaan:"mies luopukoon isästään ja äidistään...."
Adventistin tulkinta on tästä kohdasta,että äidin kanssa ei saa olla missään tekemisissä.Häntä ei saa kutsua kylään eikä hänelle saa puhua mitään.
Näin Lohjalla siinä kuuluisassa sekopääsuvussa jossa parveilee narsistit.

36

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimeääon

no eipä sitä uskoisi että maalikylissäkin asuu pölvästejä joilla ei ole lukutaitoa hengellisyydestä puhumattakaan.

ennemmin sellaiset sijoittaisi ihmisiä näkemättömiin syviin korpiin joskin sielläkin se kuuluisa maalaisjärki tuppaa asumaan.

• YmmärtääköAloittaja

Eikö sinua "äitinä" ole kutsuttu??

Kun luet maailman ja ateististen elämään vaikuttavien kirjoituksia, niin mitä löydät?
      Isovanhemmat eivät saa tavata lapsenlapsia, jne. jne. jne. jne.
      Mutta, meistä ei taida olla tuomaan "tuomiota" vaikka sitä haet, että alettaisiin nyökyttelemään niskat kipeänä, kuin sinä. Hmmm... niin se on ... aivan pimeetä jne.
      Ymmärtsää?? Kaikkea juttua voi avata, mutta, kun sun kelkkaan ei viitti lähteä, koska voi olla että sinulla on vinksallaan jotain erityistä.

Väärä tuomio on silloin itsellekin Jumalan edessä. Siis, säästän niskojani, en tuomitse atventisteja, vaikka pyydät.
      En tiedä, miksi jonkun "äiti" olisi ulkopuolinen, mutta kaikkeen voi olla monenlaista syytä.
      Eli, osaatko kirkastaa Kristusta? Aloitiko päivästi rukouskammiostasi ja pyysit Pyhän Hengen asioihin mukaan, että Jumalan mieli tulisi kaikessa esiin.

Jos et, niin ilman rakkautta kaikki jutustelusi on aivan turhaa ja mitäpä siitä vielä seuraisi, on sinun itsesi tuomitseminen Tuomari-Jeesuksen kautta kerran.

Kannattaa miettiä, kun herää aamulla, nousee vasemmalla jalalla sängystä, kerää kukkapurkista koristekivet ja alkaa niitä suutuspäissään heittelmeään.
      Siitä nääs ei tuu mitään.

Eli hopi, hopi takaisin sinne rukouskammioon ja sanomaan että: "Herra, meni vikaan taas tämä aamu. Nousin vanhan aatamini kanssa ylös ja se niin retuutti taas sieluani kirjoittelemaan kaikkea joutavaa. Anna anteeksi ja kuinka voisin korjata sanani, ettei minua tuomittaisi maailman kanssa helvetin tuleen"..

Se rukous katsos auttaa paljon, ja nämä atventisti- ystävät voi paljon antaa anteeksi, kun palaat kammiostasi ja pyydät anteeksi sanomisesi. Se pyyntö VASTA muuttaa taivastuomiosi kohdalleen, suuntana iankaikkisen elämän armolahja.

• lasipääadventistit

"Adventistiystävät voivat antaa paljon anteeksi"?
        En ole sellaista adventistia vielä tavannut,ellei ensin itse alistu heidän kynnysmatoikseen.
        Heidän täytyy saada panetella muita, mutta kukaan ei saa sanoa heille "miksi teet noin?"
        Osaako adventisti kirkastaa Kristusta jos panettelee ex puolisoaan,puolisoa joka otti eron siksi että mies kävi huoraamassa?Sekö on sitä kirkastamista.
        Naisellahan oli raamatullinen oikeus ottaa ero.
        Ja jos mies ei osaa eikä halua elättää perhettään eikä halua tehdä muuta kuin toteuttaa alhaisia taipumuksiaan,niin sellaisenko pitää sitten pyytää anteeksi joka on narsistiäijän uhri?
        Taidat olla itsekin narsisti nimim."YmmärtääköAloittaja"?
        Ehkä olet samaa "molopääsukua"?

• Jaa että mitä ? Selitähän (kerettiläinen ?) vähän tätä asiaa tarkemmin .Eihän millään kirkolla voi olla (tai ainakaan pitäisi olla) sellaista valtaa että voisivat kieltää ihmisiä tapaamasta ja olemasta kenen kanssa he itse valitsevat olla.. Ainoa poikkeus on tietääkseni Jehovan todistajat joilla on se heidän täysin sairas entisten jäsenten karttamisohjelma.

alex

• kerettiläinen---

No jos tarkoitat minua, joka kirjoittelen nimimerkillä "kerettiläinen---", niin minulla ei ole hajuakaan tuosta aloituksesta, eikä tuosta Lohjan adventistien "sekopääsuvusta". Joten en voi selittää tästä asiasta mitään, Sorry :)

kerettiläinen

• kerettiläinen--- kirjoitti:

No jos tarkoitat minua, joka kirjoittelen nimimerkillä "kerettiläinen---", niin minulla ei ole hajuakaan tuosta aloituksesta, eikä tuosta Lohjan adventistien "sekopääsuvusta". Joten en voi selittää tästä asiasta mitään, Sorry :)

kerettiläinen

Ok, ajattelin väärin - joku oli ottanut käyttöönsä tuon "narsisti" sanan jota sinäkin käytit .. joten siitä syystä tuli mieleeni että jospa se olit sinä nytkin .. ja kun kerran aikaisemmin sain kirjoituksistasi sen käsityksen, että sinulla on joitain epämiellyttäviä muistoja Adventtikirkko ajoiltasi.

Joten "sorry" - olin väärillä poluilla ..

alex

• Riittoisa

Lopeta alex tuo pelleily ja valheroolin(trollin) vetäminen. Mikä sinä olet adventismia edustamaan, kun et edes kuulu kirkkoon, eikä sinulla ole minkäänlaisia kokemuksia asiasta. Liity ensiksi lahkoon ja ala sitten puhumaan sen puolesta.

• järjenjättiläisiäkö

Kyllä minullekin on ollut täysi yllätys tuollainen "karttamisohjelma".Näin kuitenkin toimii omastamielestään profeetta ja laulajaevankelista joka kiertelee ympäri suomea itkettämässä naisparkoja viisuillaan.

Hän uhkailee lapsiaan että ei ole heidän kanssaan tekemisissä jos ovat syntisäkki äitinsä kanssa tekemisissä.(Eronneet 20v sitten)Koska äiti on löytänyt seurakuntakodin muualta on äitiä kartettava.Perusteena tuo raamatunkohta,mikä aloituksessa on.

Miten ihmeessä adventtikirkossa paapotaan kaikenlaisia sekopäitä?Varsinkin narsistit ovat suosiossa.

• kerettiläinen--

En tunne näitä ihmisiä lainkaan, mutta tässä kuvausta siitä, miten luonnehäiriöinen narsisti toimii usein eron jälkeen.

""Eron jälkeen narsistille on tärkeää saada yhteiset ystävät ja tuttavat, omat sukulaiset, puolison sukulaiset ja viranomaiset omalle puolelleen. Niinpä narsisti aloittaa entisen puolison mustamaalaamisen kaikille tahoille. Hän esittää säälittävää uhria, joka on sinnikkyyttään kestänyt kauhean kumppanin kanssa. Tavoitteena on että uhrilta viedään kaikki kontaktit läheisiin, saadaan hänet viranomaisten silmissä näyttämään rikolliselta ja syylliseltä.

Jos teillä on yhteisiä lapsia, silloin olet liemessä. Narsisti tietää, että lasten kautta kostaminen toimii varmasti ja sitä voi tehdä hamaan hautaan saakka. Narsisti tietää, että uhri rakastaa lapsia ja sitä hän käyttää, mikä sen herkullisempi tilanne. Narsistin tavoite on, että toiselta vanhemmalta viedään mahdollisuus elää lastensa kanssa. Siihen kuuluu usein mm. yksinhuoltajuuden hakeminen, tapaamisten kanssa pelaaminen, lasten ja toisen vanhemman yhteydenpidon estäminen, Narsistin tavoite on myös, että lapset alkaisivat myös vihata toista vanhempaansa kuten hänkin vihaa. Siinä ei narskulle ole mitään merkitystä sillä, mitä se lapsille tekee, eikä hän sitä näekään. Narsisti ei osaa erottaa itseään ja lapsia. Usein narsistin lapset ovatkin jossain vaiheessa psykiatrisen hoidon tarpeessa: masennusta, syömishäiriöitä, häiriökäyttäytymistä, itsetuhoisuutta jne. Ja tästä narsisti syyttää toista vanhempaa – tietenkin. Toinen vanhempi on hänen mukaansa huono ja vaaraksi lapsille.

Ja miten hän itse sitten hoitaa lapsia? Niistä itsekkäistä lähtökohdista kuin kaikki muukin hänen elämässään. Ei narsisti lapsistaan piittaa, hän alkaa elää uutta, omaa elämäänsä. Siihen kuuluvat alati vaihtuvat uudet kumppanit (jotka lasten pitäisi hyväksyä "uudeksi äidiksi/ isäksi"), pakeneminen arkipäivästä matkailuun ja kaikenlaisen tavaran osteluun sekä hauskanpitoon, riitely kaikkien mahdollisten kanssa, biletys. Lapset ovat vain se välttämätön paha, joka hoidetaan vain kulissien ylläpitämiseksi.""

• Juupa juu - vaikka sinä tuossa kasasitkin kaikki ikäänkuin yhden ihmisen harteille - ja eihän monikaan yksin riitele - niin näin se on monesti kuitenkin on. Olen tavannut vaikka kuinka monta eronnutta paria ja lähes kaikissa on tuo että lapsia käytetään vastapuolen alas painamisessa - puolin ja toisin.

alex

• järjenjättiläinen

Minä olen sivustakatsoja.
        Mutta mikä neuvoksi?Menenkö vetään hamaralla takaraivoon tuollaista aivovammaista? Ihan noin niinku myötätunnosta vaan?
        Eihän tuollaisen sekopään niittaamisesta saa enempää "kakkua" kuin rotankaan?
        Ehkä virkavalta kommentoi että:"olisit tintannut jo aiemmin".

• kiitoskerettiläinen

Kerettiläiselle--
        Kiitos hyvästä kirjoituksesta.Se menee juuri näin.
        Tässä tapauksessa narsisti-isä (K.S.) tekee juuri noin.
        Romunkerääjä.Vihanpitäjä 20 v. jälkeen.Turhanpäiväinen taivaanrannanmaalari.Esittää uskovaista.(adventistia)
        Lastensa äidin pilkkaaja ja panettlija,vaikka äiti on ollut se joka piti perheen koossa kun isä humputteli naisissa ja toteutti itseään.
        Hänen diagnoosinsa on:vihamielisnarsisti.

• Jos kyse on yhden ihmisen tai yhden perheen tulkinta / päätös, miksi siihen pitää vetää mukaan koko adventtikirkko? Tämä on adventismipalsta, ei yhden adventismisuvun herjauspalsta. Jehovan todistajien palsta on erikseen olemassa, jossa voi karttamissäännöstä keskustella.

• järjenjättiläisiäkö

Koska te sallitte herjaamisen keskuudessanne.Te ainoa oikea uskonto.(jonka minä kyseenalaistan)
        Koko suomi tietää mikä tuo suku on ja ette tee asialle mitään.Paapotte ja paapotte."Pai pai".
        Eikös se ole niin,että kaikki muu synti on sallittua,paitsi lepopäivän pitäminen muuna päivänä kuin lauantaina?
        Kymmenen läskyäkin on vain yksi käsky.
        Mitään kunnioita isääsi ja ÄITIÄSI ei ole.
        Koska tuo ääliö on myös opettanut adventistilapsensakin kiroamaan äitiään.
        Tästä on kysymys.Eli adventismin syvimmästä olemuksesta.Paljon sanoja mutta ei mitään tekoja.

• järjenjättiläisiäkö kirjoitti:

Koska te sallitte herjaamisen keskuudessanne.Te ainoa oikea uskonto.(jonka minä kyseenalaistan)
        Koko suomi tietää mikä tuo suku on ja ette tee asialle mitään.Paapotte ja paapotte."Pai pai".
        Eikös se ole niin,että kaikki muu synti on sallittua,paitsi lepopäivän pitäminen muuna päivänä kuin lauantaina?
        Tästä on kysymys.Eli adventismin syvimmästä olemuksesta.Paljon sanoja mutta ei mitään tekoja.

Etkössinä ole se entinen jehovantodistaja, joka menit naimisiin tuon KS:n vaimon kanssa.
        Olet pitänyt vihaa siitä asti KS:sää vastaan, koitahan miettiä asioita vähän syvemmältä ja yritä päästä tuosta kauheasta katkeruudestasi. Se olisi paras ratkaisu ja pidä sinä huoli omista asioistasi ja yritä elää sovussa.

• pyhpyh
        järjenjättiläisiäkö kirjoitti:

No nyt puhut kyllä potaskaa. Vai koko Suomi tietää?? Just joo. Taitaa olla se narsisti siellä aloittajan päässä ....

• järjenjättiläisiäkö

On todettava:
        Itse saatana panettelija hallitsee adventtikirkkoa.Mistä sen tietää "teidän hedelmistään te tunnette heidät" Jos adventismi saa aikaan mielisairautta niin missä vika? Siinä että olette itse "isästänne saatanasta."
        Adventtikirkko on lustetta,kristikunnan keskuudessa.
        Ja vastatkaa nyt sitten kysymykseeni:"mitä kuuluu käskylle:kunnioita isääsi JA ÄITÄIÄSI."?
        Ei mitään tietenkän,kun on vain se sapatti,sapatti.
        Ällöttävää joukkoa.Olette kirottuja.
        Tuomiopäivänä joudutte kadotukseen ellette kadu.

• advari

Rauhaa veli! ymmärrän sinua olet nähnyt,että vääryyttä suositaan,se ei ole koskaan Jeesuksen tahto.Paha tulee saamaan palkkansa. Suunilleen saman lainen tapaus oli tuolla Helluntalaisten palstalla aikoinaan, en kuitenkaan usko,että kaikki hellarit olisivat samanlaisija.Minulla on monija hyviä ystäviä heidän joukossaan.Meitä advareitakin on monenlaista,mutta ei kaikki ole samanlaisija missään uskon suunnassa.
        Luen parhaillaan kirjaa Iloinen Esirukoilija Beni Johanson Suomalainen julkaisija Lighthouse Network Ltd Oy TV7 Kustannus Kysyisinkin sinulta voisitko alkaa esirukoilijaksi ihmisten puolesta Jeesus voi tehdä valtavia ihmeitä ihmisissä kun alamme rukoilla heidän puolesta,että Jeesus pelastaisi heidät.
        Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä!!! Kirjottelee yks,advari veli.

• pahaltanäyttää

On todettava:
        Itse saatana panettelija hallitsee adventtikirkkoa.Mistä sen tietää "teidän hedelmistään te tunnette heidät" Jos adventismi saa aikaan mielisairautta niin missä vika? Siinä että olette itse "isästänne saatanasta."
        Ja vastatkaa nyt sitten kysymykseeni:"mitä kuuluu käskylle:kunnioita isääsi JA ÄITÄIÄSI."?

Onkohan kohdallasi kaikki ihan kunnossa?Missähän se narsisti oikein on?

• pyhpyh

On todettava:

Tervemenoa helvettiin sulle vaan.

• Vanhin

Avioerot ja henkiset häiriöt ovat aina vaikeita. Joku helluntalaisystäväni valitti, että seurakunnan vanhin piti pastoria narsistina ja pastori puolestaan piti vanhinta narsistina. Riita tiukkeni ja syytökset kovenivat. Kommenttini oli, että voihan toinen olla oikeassa, tai molemmat, tai ei kumpikaan, en osaa ottaa kantaa, koska en henkilökohtaisesti tunne.

Tässä pätee sama. Useimmat palstalaiset eivät tunne perhettä. En ainakaan minä. Väitteet voivat olla totta, ne voivat olla valetta, voi olla, että ne sopivat väitteiden tekijään itseensä, tai sitten eivät sovi.

Yksi asia on kuitenkin varma. Vakavat henkilökohtaiset syytökset toista ihmistä kohtaan eivät tälle palstalle sovi. Asian tekee pahemmaksi se, että tämä näyttää toistuvan. Syytetty ei ole tietääkseni täällä vastaamassa, ja jos hän tällä palstalla kävisi ja on täysjärkinen, hän jättäisi tällaisen keskustelun täällä kommentoimatta ja kävisi asiaa läpi muilla foorumeilla.

Koska syytetty henkilö on selvästi tunnistettavissa, ehdotan viestiketjun poistamista ja aloittajalle teippiä suun eteen tai lukkoa näppäimistölle.

• Seuratekeesamaksi

Sen hyvin tiedän ettei tuollainen tyyppi ole ainut suomessa.Niitä löytyy idästä pohjoiseen ja lännestä etelään.Olen kiertänyt adv.seurakuntia ja olen sen nähnyt.
        Ettet vain olisi itsekin juuri sellainen nimim.vanhin?

Narsisti ei koskaan tunnusta olevansa narsisti.Sen näkevät vain hänen läheisensä,työkaverinsa,sukulaisensa,ne jotaka joutuvat olemaan sellaisen kanssa tekemisissä.
        Siksi minusta ei tullut adventistia koska olisin joutunut tulemaan itsekin narsistiksi.Niin paljon niitä on keskuudessanne.
        Seura tekee kaltaisekseen.

• Vanhin

Jos herra seuratekeesamaksi vähän miettii, niin huomaa narsistien herkästi syyllistävän ja syyttelevän toisia. Näin tekee aloituskirjoittaja - ja aivan väärällä foorumilla. Mikä ihmeen tarve jollakulla on puida yhden Lohjalaisen elämää täällä??? Varsinkaan kun useimmat palstalaiset eivät tiedä näistä väitetyistä asioista mitään. En ainakaan minä. Enkä haluakaan tietää. En ainakaan tämän palstan kautta. Enkä kuulematta asianosaisia. Millä tuomiolla te tuomitsessa, sillä teidät tuomitaan, sanoo Herra.

Vaikka nyt itsekin tietysti syyllistyn samaan, niin totean, että syyttävällä mielellä on myös seuratekeesamaksi. Ja mistä se syyttely olikaan oire??? Ehdotan uudelleen tämän viestiketjun poistamista.

• PoistakaaPaha

"Ehdotan uudelleen tämän viestiketjun poistamista."

Entä miten olisi, että ottaisitte selvää, miten asiat siellä Lohjalla ovat? Ja jos ne ovat kuvatunlaiset, niin ryhtyisitte johonkin toimenpiteisiin tämän henkilön (isä) suhteen, että alkaisi käyttäytyä uskovaiselle sopivalla tavalla.
        No tämä vaihtoehtohan ei tietenkään tule kysymykseen, vaan poistetaan tämä kirjoitus, niin kaikki on taas hyvin ja adventistit, joita tämä kirjoitus on saattanut häiritä, voivat taas jatkaa omassa kuplassaan elämistä.

• Äläummistasilmiä

"Alkaisi käyttäytyä uskovaiselle sopivalla tavalla".
        Juuri näin,koska monet ei-uskovaiset jotka seuraavat tyyppiä sanovat:"ei minusta tulee koskaan uskovaista,kun ovat tuollaisia".

Raamatussa sanotaan että sellainen joka kompastuttaa jonkun,pitäisi hänen kaulaansa laittaa myllynkivi ja heittää keskelle merenselkää.
        NIIN VAKAVASTA asiasta on kyse.
        Ja jos adventistit vanhimpia se ei kiinnosta asia vaikka tietävät asian ovat he osasyyllisiä kompastukseen.Niin vakavaa se on.
        Mutta kun a.o. on kuuluisaa adventistisukua niin sehän on syy ummistaa silmänsä,eikö niin.

• Vanhin

Itse asia voi olla vakava - tai se voi olla täyttä mielikuvitusta. Sen selvittäminen kuuluu Lohjan seurakunnalle. Ongelma höpinöissänne on siinä, että Lohjan seurakunta ei ole osapuolena tässä keskustelussa. Te huudatte täällä asiaa, joka ei tänne kuulu ja jota tällä palstalla ei voi selvittää.

Voitte vain miettiä kannattaisiko esim. allekirjoittaneen lähteä toiselle puolellle Suomea selvittämään asia, josta ei tiedä kuin yhden likaisen täällä kerrotun juorun ja puhumaan ihmisille, joita ei tunne??? Elätte harhassa.

Kirjoittakaa Lohjan seurakunnalle. Ja jos eivät vastaa, kirjoittakaa kirkon johtajalle. Ja jos hän ei vastaa, tehkää se, minkä Jeesuksen neuvoa seuraava olisi tehnyt jo aiemmin, puhukaa asianosaisille. Ja jos hekään eivät vastaa, puhukaa hänelle, jolle teidän olisi pitänyt puhua aivan ihan ensimmäisenä ennen ketään muuta, Taivaan Isälle. Ja jos hänkään ei vastaa, olkaa hiljaa. :)

• Sisäsiittoinenseurakunta
        Äläummistasilmiä kirjoitti:

"Alkaisi käyttäytyä uskovaiselle sopivalla tavalla".
        Juuri näin,koska monet ei-uskovaiset jotka seuraavat tyyppiä sanovat:"ei minusta tulee koskaan uskovaista,kun ovat tuollaisia".

Raamatussa sanotaan että sellainen joka kompastuttaa jonkun,pitäisi hänen kaulaansa laittaa myllynkivi ja heittää keskelle merenselkää.
        NIIN VAKAVASTA asiasta on kyse.
        Ja jos adventistit vanhimpia se ei kiinnosta asia vaikka tietävät asian ovat he osasyyllisiä kompastukseen.Niin vakavaa se on.
        Mutta kun a.o. on kuuluisaa adventistisukua niin sehän on syy ummistaa silmänsä,eikö niin.

Miksi muuten Suomen adventtikirkko on vain parin suvun vallassa? Hyvin erikoista... En tunne tätä ilmiötä lainkaan muista seurakunnista. Tähän dynastiaan kuuluvat sitten kaikki Suomen adventistit toistensa verisukulaisina eli kaikki ovat elleivät sisaruksia niin ainakin (jonkin asteen) serkkuja keskenään. Miksi he ovat naineet aina vaan ristiin koko adventtikirkon olemassa olon ajan?

• hömöläistentouhua

Oisko se sitä "rodunjalostusta"?
        Yks toinenkin hiippari harrasti sitä,mutta oli miespuolinen.
        Mutta ei tuu kummassakaan porukassa kuin SEKOPÄISIÄ KAKAROITA.

Adventisti pastoreiden joukossa on monta ADHD-,vihamielinen narsisti y.m. diaknooseja saaneita.

Yks saarnaaja-evankelista suunnittelee kansakoulupohjalla kerrostaloja ja käy kunnan virastossa niitä esittelemässä.Sitten ihmettelee kun on saanut k.o. paikkaan porttikiellon.

Toinen sai porttikiellon kierrätyskeskukseen kun kävi sieltä kylmästi irrottelemassa pyöristä osia ja käveli ovesta ulos.

Eräs kävi kylmästi varastamassa kierrätyskeskuksesta kitaran ja sai myös porttikiellon k.o. paikkaan,mutta kun oli viereisen typajan työntekijä jäi sentään ilman poliisien tuloa.

Yks adv.vanhin ei osaa tehdä muuta kuin konkursseja,konkurssien perään.Ja aina pitää aloittaa uus bisnes kas kun:"en osaa olla muuta kuin firmanjohtaja.En osaa tehdä palkkatöitä".Siksi pääsee kohta Guinnesin ennätyskirjaan konkurssiensa määrän kanssa.

Ja nämä KAIKKI enemmän tai vähemmän adv.vanhimpia tai pastoreita tai saarnaaja-evankelistoja.

• Ristiinnaiminen
        hömöläistentouhua kirjoitti:

Oisko se sitä "rodunjalostusta"?
        Yks toinenkin hiippari harrasti sitä,mutta oli miespuolinen.
        Mutta ei tuu kummassakaan porukassa kuin SEKOPÄISIÄ KAKAROITA.

Adventisti pastoreiden joukossa on monta ADHD-,vihamielinen narsisti y.m. diaknooseja saaneita.

Yks saarnaaja-evankelista suunnittelee kansakoulupohjalla kerrostaloja ja käy kunnan virastossa niitä esittelemässä.Sitten ihmettelee kun on saanut k.o. paikkaan porttikiellon.

Toinen sai porttikiellon kierrätyskeskukseen kun kävi sieltä kylmästi irrottelemassa pyöristä osia ja käveli ovesta ulos.

Eräs kävi kylmästi varastamassa kierrätyskeskuksesta kitaran ja sai myös porttikiellon k.o. paikkaan,mutta kun oli viereisen typajan työntekijä jäi sentään ilman poliisien tuloa.

Yks adv.vanhin ei osaa tehdä muuta kuin konkursseja,konkurssien perään.Ja aina pitää aloittaa uus bisnes kas kun:"en osaa olla muuta kuin firmanjohtaja.En osaa tehdä palkkatöitä".Siksi pääsee kohta Guinnesin ennätyskirjaan konkurssiensa määrän kanssa.

Ja nämä KAIKKI enemmän tai vähemmän adv.vanhimpia tai pastoreita tai saarnaaja-evankelistoja.

Jokainen koirien ja hevosten jalostaja sen tietää, mitä siitä seuraa, kun risteytetään sisäsiittoisesti aina vaan samojen jälkeläisten jälkeläisiä keskenään. Mitä pienempi piiri, sitä tuhoisammat seuraukset. Niistä huolimatta yhteisössä jatketaan vaan vuosikymmenestä toiseen...

• Sisäsiittoinenseurakunta kirjoitti:

Miksi muuten Suomen adventtikirkko on vain parin suvun vallassa? Hyvin erikoista... En tunne tätä ilmiötä lainkaan muista seurakunnista. Tähän dynastiaan kuuluvat sitten kaikki Suomen adventistit toistensa verisukulaisina eli kaikki ovat elleivät sisaruksia niin ainakin (jonkin asteen) serkkuja keskenään. Miksi he ovat naineet aina vaan ristiin koko adventtikirkon olemassa olon ajan?

Sisäsiittoisuus adventismissa Suomessa perustuu puhtaasti siihen, että vallan kahvasta kukaan muu "ulkopuolinen" ei saisi pitävää otetta, ainakaan pitkäksi aikaa, eikä joku muu suku pääsisi "juhlimaan". Siis tässä tapauksessa "mitä serkumpi sen herkumpi".
        Päämääränä on luonnollisesti se, että kaikki adventtikirkon sisällä tehdyt kuppaukset ja kavallukset pysyisivät mahdollisimman tiukkaan sen määrätyn suvun sisäisinä asioina. Silloin on siis helpompi pyörittää bisnestä jäsenistön rahoilla ja uittaa rahaa ohi kassojen ns. pyhiin tarkoitusperiin. Mummon mökki ja maatila voidaan siis anastaa lahjakirjoja ja testamentteja tehtailemalla mukamas lahkon nimiin ja käytännössähän se silloin hyödyttää ja lihottaa sitä valtaa pitävää sukua, ei ketään muuta lahkon sisällä.

• Jalostustako
        ilmi-antaja kirjoitti:

Sisäsiittoisuus adventismissa Suomessa perustuu puhtaasti siihen, että vallan kahvasta kukaan muu "ulkopuolinen" ei saisi pitävää otetta, ainakaan pitkäksi aikaa, eikä joku muu suku pääsisi "juhlimaan". Siis tässä tapauksessa "mitä serkumpi sen herkumpi".
        Päämääränä on luonnollisesti se, että kaikki adventtikirkon sisällä tehdyt kuppaukset ja kavallukset pysyisivät mahdollisimman tiukkaan sen määrätyn suvun sisäisinä asioina. Silloin on siis helpompi pyörittää bisnestä jäsenistön rahoilla ja uittaa rahaa ohi kassojen ns. pyhiin tarkoitusperiin. Mummon mökki ja maatila voidaan siis anastaa lahjakirjoja ja testamentteja tehtailemalla mukamas lahkon nimiin ja käytännössähän se silloin hyödyttää ja lihottaa sitä valtaa pitävää sukua, ei ketään muuta lahkon sisällä.

Biologisista seurauksista viis? Rahako tämänkin ratkaisee? Vaiko vallanhimo? "Pyhä jäännöskansa" jalostettuna tälläkin metodilla, voi voi ja huhhuh!!!

• Vanhin

Ette ole näköjään päässeet vieläkään mielikuvitusmaailmastanne. Kaikki adventistit kahta sukua. Oivoi.

Sanokaapa nyt montako näiden kahden "suvun" edustajaa on kirkon virkailijoiden joukossa? Eipä taida olla yhtään. Ehtä sitten kirkon hallituksessa? Edellisessä oli yksi ja hänkin taisi jäädä keväällä pois, joten puhutte aivan sekavia.

Työn takia olen joutunut muuttamaan ja nykyisessä seurakunnassani on yhden suvun serkun serkku - niin kaukainen sukulainen, etteivät edes nämä "suvut" taida sitä tietää. Naapuriseurakunnassa ei ketään, toisessa naapuriseurakunnassakaan ei ketään. Edellisessä omassa seurakunnassani ei sielläkään ollut ketään näistä suvuista (vaikka oli adventtiseurakunnaksi kohtuullisen iso), sitä edellisessä taisi olla yksi pariskunta ja pari perhettä (kohtuullisen iso seurakuntia - ja sattui olemaan sellaisella kulmalla Suomea, jossa nämä suvut vaikuttavat).

Mutta sitten kysymys: oliko näillä "suvun" edustajilla jotakin erityistä asemaa seurakunnassa? Eipä sen kummempaa. Paikallisseurakunnan johtokunnassakin olivat vain kaksi ääntä tusinasta.

• Biologiaa
        Vanhin kirjoitti:

Ette ole näköjään päässeet vieläkään mielikuvitusmaailmastanne. Kaikki adventistit kahta sukua. Oivoi.

Sanokaapa nyt montako näiden kahden "suvun" edustajaa on kirkon virkailijoiden joukossa? Eipä taida olla yhtään. Ehtä sitten kirkon hallituksessa? Edellisessä oli yksi ja hänkin taisi jäädä keväällä pois, joten puhutte aivan sekavia.

Työn takia olen joutunut muuttamaan ja nykyisessä seurakunnassani on yhden suvun serkun serkku - niin kaukainen sukulainen, etteivät edes nämä "suvut" taida sitä tietää. Naapuriseurakunnassa ei ketään, toisessa naapuriseurakunnassakaan ei ketään. Edellisessä omassa seurakunnassani ei sielläkään ollut ketään näistä suvuista (vaikka oli adventtiseurakunnaksi kohtuullisen iso), sitä edellisessä taisi olla yksi pariskunta ja pari perhettä (kohtuullisen iso seurakuntia - ja sattui olemaan sellaisella kulmalla Suomea, jossa nämä suvut vaikuttavat).

Mutta sitten kysymys: oliko näillä "suvun" edustajilla jotakin erityistä asemaa seurakunnassa? Eipä sen kummempaa. Paikallisseurakunnan johtokunnassakin olivat vain kaksi ääntä tusinasta.

Taidetaan nyt puhua - nimimerkki 'vanhin' - eri asioista. Ei kukaan ole sanonut, että "kahdesta" suvusta, parista oli kaiketi puhe. Jos asiaa tarkastellaan biologiselta kannalta niin, että tämä Suomen pienehkön adventistipopulaation vuosikymmeniä jatkunut ainoastaan keskenään naiminen ts. ristiinnaiminen (kun aviopuolison ottaminen adventistiyhteisön ulkopuolelta ei ole kirkon puolelta sallittua?) on vääjäämättä johtanut siihen, että kaikki adventistit Suomessa ovat toistensa verisukulaisia. Kuka lähempää, kuka kaukaisempaa sukua. Ei siihen kovin montaa sukupolvea tarvita,että näin käy. Risteytetään samojen jälkeläisiä aina vain keskenään. Eikä se tarkoita sitä, että kaikki olisivat johtotehtävissä tai kirkon viroissa. Puurot ja vellit sekaisin. Tämä biologinen puoli on oma seikkansa ja tässä liemessä ovat mukana kaikki riviseurakuntalaisia myöten. Tosin viime aikoina on alettu tuoda eri maailmankolkista adventistipuolisoita, mutta se mitä on vuosikymmenet kirkon sisällä tehty - sitä ei tekemättömäksi saa.

• ihmejätkä

Tämä Lohjalainen kusipääjätkä hajottaa poikansa auton,syö toisten ruokia,jättää lapset heitteille ja sitten lähtee taas saarnamatkalle suurena profeettana ja evankelistana.Laulaa muutaman nyyhkyviisun ja suorittaa sielunhoitoa peräkammarissa naisille.
      Ja kaikki on hyvin kun kuuluu suureen adventistisukuun.

• Mikämenosielläonkaan

Nimimerkki "ihmejätkä": kirjoitukseesi ei voi sanoa muuta kuin, että "suku ja sapatti peittävät syntien paljouden!". Se on siinä.

• Vanhin

Vielä täytyy ihmetellä. Siis jonkun lohjalaisen pojan auto menee rikki, kun isä käyttää... ja isä jättää autonomistusiässä olevat lapset heitteille??? Mistä te oikein puhutte? Ja mihin ihmeen suureen sukuun hän oikein kuuluu???

Ehdotan vieläkin tämän ketjun poistamista ja touhuajille ajan varaamista mielenterveytstoimistosta, koska Lohjan seurakunta tai syytösten kohde, ei ole tällä palstalla osapuolena. Huolenne ei selvästi ole parantaa tilannetta millään tavalla (jos siihen todellisuudessa joku ongelma liittyy) vaan mustamaalata yhtä henkilöä mahdollisimman julkisella foorumilla. Suomeksi sitä kutsutaan juoruamiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3852
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      33
      2746
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2174
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1687
    5. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      26
      1608
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1508
    7. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1481
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1454
    9. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      27
      1446
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1443
    Aihe