Hei
Olen tässä Raamattua lueskellut ja tullut mieleen: "Ollaankohan siellä Taivaassa sukulaisten kanssa? Mitä mieltä te olette?
Taivaassa sukulaisten kanssa?
10
78
Vastaukset
- Tuulah
jopa sellaisten sukulaisten, joita et ole edes nähnyt ja jotka ovat syntyneet vaikkapa 1600 luvulla taikka sitä ennen. mielenkiintoisia tuollaiset ajatukset. uskon, että joka suvussa on aina joku, joka on kuollut Jeesukseen uskovana.
- eirutsainen
Kyllä siellä varmaankin seksiä harrastettaisiin sukulaisten kanssa, Onko se nyt sukurutsaa?
Lieneekö sieltä taivaasta cctv yhteys, jonka kautta voi nautiskella uskonnottomien kärsimyksistä helvetin tulessa. Voin vain kuvitella, minkälaista nautintoa uskovainen saa pelkästä ajatuksesta. Kannattaa nautiskella vielä eläessään, koska voihan olla että kuoleman jälkeen ei ole mitään tai pahimmassa tapauksessa olette palvoneet väärää jumalaa. Tällöin joudutte itse sinne grilliin ja varmaan aivan erityisen kuumaan kohtaan.
- Näkökulmaa
Miksi päättelet,että sukulaisesi ovat taivaassa.Olivatko he uskossa ja tehneet parannusta.Jos olivat saattavat olla jossakin josta heidät viimeisenä päivänä herätetään.Raamatussa ei ole mainintaa missään kohden,että kristitty siirtyy kuoltuaan taivaaseen.Mainitaan kyllä että kun kuolee henki siirtyy Jumalan tykö.Tuostako sitten on kehitetty taivasoppi?
Ymmärtääkseni Jumala valmistaa uudet taivaat ja uuden maan,jonne pelastuneet siirretään.Näkyvänä,kuin satelliittikaupunkina leijuu kiertäen maapalloa pyhä jerusalem Jumalan kaupunki.Ainakin tuhatvuotisen valtakunnan ajan,jossa hallitsee kuninkaina pelastuneet kristityt, maan päällä kansojen kuninkaina- Lisäys
Tuossa ylempänä tahdoin herättää keskustelua noista mainitsemistani asioista.En väittää että olisin oikeassa.Miten tuon asian kanssa sitten on?
Mukavaahan taivaan iloon olisi päästä,vaikka hyvä jos etupihalle asti pääsisi.
Iloa piisaa maankin päällä kun kaikki jotka pahuutta harjoittivat on tuhottu. - Uskossa445566
Kyllä sinne taivaaseen on ne matkalla jotka ovat uudestisytyneet ja seillä ovat ne aiemmin uskossa kuolleet.
Ilmestyskirja. 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, >> Jakeen lisätiedot
7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta."
7:11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
7:12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
7:15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
7:16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
7:17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
- jälleennäkemisenusko
Kyllä iankaikkisuudessa Jeesukseen uskovat saavat kohdata sukulaiset ja rakkaat. Olemme taivaassakin ihmisiä, emme enkeleitä.
- musta_enkeli
Jos sukulaisesi eivät usko tai uskovat väärin käristyvät he helvetissä ikuisesti ja yksi suurimpia huveja taivaassa on katsella heidän käristymistään.
Joidenkin mukaan taivaaseen mentäessä aivot "nollataan" niin ettei kukaan muista sukulaisiaan tai ystäviään koska "grillijuhlista" ei voi nauttia jos näkee siellä ystäviensä ja sukulaistensa käristyvän ja huutavan tuskasta, fundamentalistisimmat uskovat tosin nauttivat eniten juuri sukulaistensa kidutuksen katsomisesta.
Joku sanoo että kaikki sukulaisesi pääsevät taivaaseen, joku taas että vain kristityt sukulaisesi ja joku toinen että vain tietyllä tavalla uskovat pääsevät.
Näkemyksiä on lähes yhtä monta kuin on uskoviakin eivätkä he kaikki voi mitenkään olla oikeassa, väärässä sen sijaan voivat olla.
Sinä voit itse vaikuttaa taivaan ja helvetin olemassaoloon yksinkertaisesti lopettamalla niihin uskomisen.
Lue raamattu kannesta kanteen ilman ennakko-oletuksia, unohda kaikki mitä sinulle on opetettu jumalasta, Jeesuksesta, raamatusta jne. ja muodosta oma käsityksesi.
Muista että maailmassa on tuhansia uskontoja ja vielä enemmän jumalia ja jokainen on aivan yhtä oikea tai väärä. Jokaisessa uskonnossa on vielä lahkoja joista jokainen on mielestään oikeassa ja muut väärässä.
Muista että enemmistö maailman ihmisistä ei usko raamattuun aivan samoista syistä kuin sinä et usko muiden pyhiin kirjoihin.
Mieti miksi et usko muiden jumaliin ja miksi muut eivät usko sinun jumalaasi, syyt ovat aivan samat.
Muista ettei ole myöskään pakko uskoa lainkaan jumaliin. Monet uskovat vain koska heidät on opetettu uskomaan, siksi kristityissä maissa uskotaan Jeesukseen, muslimimaissa Allahiin, hindulaisissa Sivaan, Kaliin jne. Lähes poikkeuksetta ympäristö määrää mihin jumaliin uskotaan.- Tuulah
miksi olla katkera, kun saa samat oikedet, kuin uskovakin. usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut ja sinun perhekuntasi sanoo sana.
- atteboi
Olen nuorena miehenä jo päättänyt, että en tuhlaa elämääni huuhan perässä juoksenteluun, vaan elän elämäni ottaen irti kaiken sen, mitä tarjolla on.
Kyllä sitä tosiaan runsaasti on tarjolla ollutkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446