Ujous pilaa elämäni

HaluanOllaRohkea

Olen ollut melko pienestä lähtien hiljainen. Ihan pienenä olin hyvin rohkea, nyt voisin sanoa olevani arka. Minun kouluaikoina minulla ei ollut ystäviä paljoakaan ja vietin aikaa vain itseni kanssa. Juttelen nettikavereiden kanssa kyllä melko paljon ja uskallan puhua. Olen jopa puhelias, mutta kasvotusten en uskalla sanoa mitään. Harmittaa kovasti, kun niin haluaisi puhua, mutta ei uskalla. En tiedä miksi, mutta jostain syystä häpeän puheääntäni ja puhetapaani. Jälkikäteen hävettää paljon ne sanatkin. Kuulostan ylimieliseltä ja rehvastelijalta, vaikka en haluaisi. Yritän puhua, mutta sanat ei tule niin kuin toivoisin. En uskalla heittäytyä ja nauttia kaveriseurasta. Minulla on yksi todella läheinen kaveri. Nykyisin en oikeastaan hänellekään paljoa uskalla puhua, mutta hänen kavereilleen vielä vähemmän. Harmittaa, koska me joskus menemme porukassa viettämään aikaa, ja se minun hyvä ystävä osaa olla niin rento ja kaikilla on hauskaa. He eivät häpeä mitään, voivat leikkimielisesti tehdä kaikkea jne. Mutta minä vain seuraan vierestä hymyillen, koska en uskalla mennä mukaan. Ei ole kiva vierestä katsoa kun muilla on hauskaa, minä ajattelen että haluaisin mennä mukaan mutta en vain voi. En pysty, en kehtaa. Jollain tapaa se on hävettävää. En ehkä ole kokenut hyväksymistä niin paljoa. Joskus kouluaikaiset kaverini saattoivat jopa pilkata sanomisiani ja nauraa tekemisilleni, ehkä siitä on jäänyt jokin esto minulle. Haluaisin olla rohkea. Voisin nauttia enemmän ja saisin enemmän kavereita. Aina kaveriporukan vieressä hihitellessä ajattelen, että olen todella tylsä. Kukaan ei oikeasti voi pitää seurastani. En puhu mitään, en tee mitään vaikka kaverit pyytäisivätkin, ei sellaisesta voi pitää. Olen todella tylsä vasten tahtoani. En halua olla tällainen. En osaa nauttia mistään. Tämä arkuus pilaa elämäni. :(

2

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaverit

      Tiäkkö mulla on ihan sama ongelma. Oon niin pirun ujo vaikka siihen ei ole mitään tarvetta mutta se vaan on jääny päälle siitä koulu ajoista. Tosiaan ala asteel oli ongelmia vanhemman luokkalaisen kanssa ja hommat ei onnistunu. Rehtori oli täys kusipää ja anto asian olla. Pointtina se että itellä tainnu sieltä asti olla sitte tälläne ujous/masennus ja on osittain vieläki. Mut tiäkkö mullon alkanu se lähtee. Yks ihan pirun hyvä neuvo ois et jos sullon se yks tosi hyvä kaveri nii puhu sille kaikest ja ne toiset kaverit tosiaan jos ne vaikuttaa hyvilt tyypeilt nii niilleki vaa iha avoimesti sanot suoraa vaa mitä mietit. Itte saanu niin paljo uusii kavereit ku oon vaan kaikest huolimatta aukassu suuni ja sanonu iha mitä tahansa. Se ettei sano mitää on pahin varsinkin jos siihe liittyy masennus kuten mulla. Itekkää en uskalla paljo mitää juttuja tehä kuten kaverit tekis. Tosiaan kaveritki vaikuttaa asiaan. Mut kyl se vaa helpottaa ku hengaa kavereitte kanssa ja saa sitä itseluottamusta.

    • MrJuha82outolintu

      Ujouden takia en puhu kaikille.
      Ujous seurannu mua nuoruudesta saakka.
      Ujoutta, arkuutta, ihmispelkoisuutta, erakkomaisuutta ja vähäpuheisuutta.
      Paikoin oon puhelias.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe