Björn Wahlroos, SAK:n valta murskattava !

Fasismia

Suomen heikkoa taloustilannetta on liki mahdoton korjata, uskoo pankkiiri ja talousvaikuttaja Björn Wahlroos. Hänen mukaansa kolmikanta on kidnapannut liian suuren osan tärkeistä vero- ja työmarkkinapäätöksistä itselleen ja alkanut muistuttaa epäparlamentaarisuudessaan fasistista hallintomekanismia.

39

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justtjustt

      Mitäs tosta pellestä, näkee naamasta että elää korkeintaan kaksi vuotta ja perijät tulevat verottomalle haaskalle.

      • isänitro

        "Mitäs tosta pellestä,". Nalle on täysin oikeassa. Sinäkö haluaisit, että suomi vain jatkaa samalla Stubbin / Rinteen kurssilla kohti helvettiä?


      • Ensimmäisessä

        luokassa kuitenkin !


      • Taas_lakkoillaan
        isänitro kirjoitti:

        "Mitäs tosta pellestä,". Nalle on täysin oikeassa. Sinäkö haluaisit, että suomi vain jatkaa samalla Stubbin / Rinteen kurssilla kohti helvettiä?

        Täyttä asiaa kertoi.
        SAK on kuin natsit.


    • TässäEsimerkki

      Ei SAK ole mikään syypää nykylamaan. Toimihan SAK jo kymmeniä vuosiaki sitten ja työtä oli. Kuitenkin palkat ovat nousseet mallia mikro.
      Esin bussikuskilla oli markka aikana vuonna 1982 tuntipalkka 12 markkaa. Nyt se on 15 euroa. Tästä jo voi päätellä palkkojen maltillisuuden. Tuotteiden hinnat ovat nousseet melkoisesti ja ei tuo 15 euroa ole mikään iso tuntipalkka.
      1982 eräs matka noin 15 km matsoi 5 markkaa. Nyt v 2015 se maksaa 5 euroa.
      Että silleen se SAKn suuri valta.....

      • isänitro

        Kyllä SAK on syyllinen. Lomarahat, lomaltapaluurahat, irtisanomissuoja jne...

        Työllistämisen kynnys on aivan liian korkea suomessa.


      • Kapoukko
        isänitro kirjoitti:

        Kyllä SAK on syyllinen. Lomarahat, lomaltapaluurahat, irtisanomissuoja jne...

        Työllistämisen kynnys on aivan liian korkea suomessa.

        Kiitoksia hyvästä kommentista!


      • haloooo
        isänitro kirjoitti:

        Kyllä SAK on syyllinen. Lomarahat, lomaltapaluurahat, irtisanomissuoja jne...

        Työllistämisen kynnys on aivan liian korkea suomessa.

        Unohdit palkan...


      • Kilpailukyky

        mennyt palkkojen myötä!


      • KJHGFDRTYGFVGBHN

        Niin joskus 1960-luvulla on ollutkin 12 markkaa.

        Esimerkiksi kaivurikuski sai 1980-luvulla jo 60 euroa palkkaa. Kun mentiin euroon kuskin palkka putosi 8 euroon, 48 markkaan. Nyt kaivurikuskin palkka 0n 11 euroa, eli juuri pikkuisen yli markka-ajan palkan, 66 markkaa. Aikaa on kuluntu 20 vuotta.

        Jos kaikilla aloilla olisi noudatettu tuollaisart Eurosopeutusta olisi Suomen talous loistavassa kunnossa. Ainoastaan kunnan toimihenkilöiden palkkat on sopeutettu samalla tavalla.

        Paperiteollisuuden prosessimiehen palkat on korkeampia kuin kansanedustajan palkat. Vanhoilla työntekijöillä saattaa yltää jopa ministerin palkkoihin. Joillakin aloilla palkka on siinä 20 eurossa että heilahtaa. Keskipalkka on jo 3500 euroa kuukausi. Yli 21 euroa tunti.


      • KJHGFDRTYGFVGBHN
        KJHGFDRTYGFVGBHN kirjoitti:

        Niin joskus 1960-luvulla on ollutkin 12 markkaa.

        Esimerkiksi kaivurikuski sai 1980-luvulla jo 60 euroa palkkaa. Kun mentiin euroon kuskin palkka putosi 8 euroon, 48 markkaan. Nyt kaivurikuskin palkka 0n 11 euroa, eli juuri pikkuisen yli markka-ajan palkan, 66 markkaa. Aikaa on kuluntu 20 vuotta.

        Jos kaikilla aloilla olisi noudatettu tuollaisart Eurosopeutusta olisi Suomen talous loistavassa kunnossa. Ainoastaan kunnan toimihenkilöiden palkkat on sopeutettu samalla tavalla.

        Paperiteollisuuden prosessimiehen palkat on korkeampia kuin kansanedustajan palkat. Vanhoilla työntekijöillä saattaa yltää jopa ministerin palkkoihin. Joillakin aloilla palkka on siinä 20 eurossa että heilahtaa. Keskipalkka on jo 3500 euroa kuukausi. Yli 21 euroa tunti.

        Esimerkiksi kaivurikuski sai 1980-luvulla jo 60 MARKKAA palkkaa


      • lomalyata
        isänitro kirjoitti:

        Kyllä SAK on syyllinen. Lomarahat, lomaltapaluurahat, irtisanomissuoja jne...

        Työllistämisen kynnys on aivan liian korkea suomessa.

        vuosilomapalkka tulee lomalain mukaan ei sak mukaan.
        Lomaraha tes mukaan


    • Demareilla

      15 prossan kannatus ja SAK:n verotuetut miljoonat, ei paljon ohjelmia tehdä aiheesta YLEssä..

    • nallukkapauhaa

      Kultalusikka suussa syntynyt herraspentu, joka ei omilla ansioillaan ole saavuttanut mitään. Stallarikapinointikin jäi sikseen, kun huomasi perintörikkaana olevan hauskempaa.

    • ahneus

      Voisi pitää kitansa kiinni.Kyllä tiedetään ketkä tuhosi Suomen.Velkavanki ompi Suomi aina.
      Kaikki sen tietävät.

      • Olisiko

        tuo SAK joka on tuhonnut Suomen kilpailukyvyn !


      • ikstort
        Olisiko kirjoitti:

        tuo SAK joka on tuhonnut Suomen kilpailukyvyn !

        Ei muuta kuin vientisatamat lakkoon ja 30 prosentin palkankorotukset ahtaajille. Siitä se lähtee kilpailukyvyn huima nousu.


      • rt6

      • Lakkoon

        vain !


    • Nyt en muista oliko Wahlroosilla silmälasit viimeisimmän haastattelun yhteydessä. Ilmeisesti ei, koska ammattiyhdistysliike ei tämän valtakunnan kehitystä haittaa, vaan hallitus ihan itse. Toki työnantajajärjestöjen suosiollisella myötävaikutuksella.

      Muutoin W:n talousteoria on kummallinen, etten sanoisi outo. Kyllä epäilyttää ryhtyykö kansalainen joogaamaan ja harjoittamaan puutarhanhoitoa, jos verotus on korkea. Luulisin, että käy jopa täsmälleen päinvastoin, duunari huhkii töitä entistä myöhäisempään, kun rahat eivät riitä ennestäänkään.

      Yritykset puolestaan kannustuvat kehittelemään entistä halvempia tuotteita, jos verotus on korkea. Vain tyhmät verot ovat turmiollisia. Siis etupäässä ne verot, jotka eivät perustu mihinkään olemassaolevaan, vaan kaikenlaisiin laskutoimituksiin.

      • Ethän_sinäkään

        ole ollut töissä vuosikymmeniin?


      • Mitenkäs tämä kommenttisi liittyy yhtään mihinkään? Voisitko täsmentää. W:n mukaan muistaakseni vapaa-aikaakin pitäisi verottaa, mutta eihän sitä voi verottaa ellei siitä ensin ruhtinaallisesti maksettaisi. Joten ei muuta kuin vapaa-aika kilpailukykyisesti palkatuksi. Se panisi vauhtia kapitalistisiin yrityksiinkin. Joutuisivat pirulaiset maksamaan reilusti vapaa-aikaa paremmin jotta saisivat palkkalistoilleen jotakin riistettävää.


      • Voidaan
        Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

        Mitenkäs tämä kommenttisi liittyy yhtään mihinkään? Voisitko täsmentää. W:n mukaan muistaakseni vapaa-aikaakin pitäisi verottaa, mutta eihän sitä voi verottaa ellei siitä ensin ruhtinaallisesti maksettaisi. Joten ei muuta kuin vapaa-aika kilpailukykyisesti palkatuksi. Se panisi vauhtia kapitalistisiin yrityksiinkin. Joutuisivat pirulaiset maksamaan reilusti vapaa-aikaa paremmin jotta saisivat palkkalistoilleen jotakin riistettävää.

        verottaa ilman palkanmaksua, vert autoilijat..


      • Siksipä verojen pitäisi kohdistua vain yritysten käyttämiin autoihin. Yrityshän hankkii autot nimenomaan tulon tuottamiseksi.


      • Kaikenlisäksi
        Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

        Siksipä verojen pitäisi kohdistua vain yritysten käyttämiin autoihin. Yrityshän hankkii autot nimenomaan tulon tuottamiseksi.

        vielä tyhmä kuin saapas. Siis vasemmanjalan saapas.

        "tulon tuottaminen" ??? Investointeja tehdään yleensä tulon hankkimiseen....


      • Ei, kyllä oikean jalan saapas on kaikkein tyhmin, tyhmien tyhmä, taukki. Ihminen hankkii kone tuottaa. Tosin mikään ei estäne pitämästä sanoja synonyymeinakin.


      • Juup---

        Jos keskipalkka on nousuut euroaikana kaksinkertaiseksi ja muualla euromaissa noussut ainoastaan 30% niin onhan siinä ay-liikkeellä kova "synti" kannettavana. Ihan turha puolustella. Lisäksi verotusta on laskettu 30%.

        Palkka Verotusta on ihan turha enää moittia liian kireäksi. Se on Ahneutta, samaa haneutta jota ammattiyhdistysliike on harrastanut.

        Työmatkoja verotetaan liian korkealla verotuksella.

        Teollisuudessa on vain niin että kun ne ei pärjää lakkotaistelussa ammattiyhdistysliikkeelle teollisuus alkaa raaka-aineiden tuottjien kanssa pelleilemään ja väittävät Niiden hinta on liian kkorkea. Teollisuus ei edes uskslla sanoa että palkat on liian korkeat, koska jos niin sanovat seuraavat tuloneuvottelut on hankalia. Voi todella sanoa että Suomessa on yksi mafia. Työväenliike. Jos uskaltaa edes vihjasta että palkat tai "saavutetut edut" on nousseet kilpaikyvyn kannalta liian korkeiksi aletaan heti lakkoilemaan . Sen osoitti myös tuo eilinen yhteikuntasopimus sirkus.

        5%:n jousto pakoissa jollakin tavalla alaspäin nostaisi Suomen kilpailukyvyn Saksan tasolle...mutta---kun...ei. Minä olen itse pysynyt palkkavaatimuksessa kohtuudessa. En vaadi lähellekään niitä palkkoja joita voisi vaatia. Ainoa jossa olen tehnyt taulukkopalkalla töitä on kunnan töissä puoli vuotta. Siellä mielestäni oli huono palkka. Missään muualla en palkkojen tasoa ole moittinut. Tai no..koneen kuljettajilla on vähän alhaiset palkat. Siinäkin kuitenkin pääsee noin 2000 euron pakoille.


    • Etelänmies

      SAK osaoptimoi. Se haluaa uhata yritysten kannattavuutta vaatimuksillaan ja siltä ei löydy solidaarisuutta sosiaaliturvan varassa olevia kohtaan. Sen mielestä duunarin pitäisi ansaita myös (melkein) yhtä paljon kuin akateemisesti kouluttautunut

    • Passaa_Tarjan

      Halosen Tarjan verottomuudesta ollaan hiljaa, piireissä.
      Halonen kuin veroparatiisi, itse.

      • enmaksaliitoonnn

        Nalle on harvinaisen oikeassa.
        Munkin vanhemmat ovat maksaneet noille liitoille melkein talon verran.
        Sak on valtio valtiossa josta tulee näitä poliittisia proilereita.
        Halonen, Heinäluoma, Lindman, Ihalainen, Rinne ja jatka....
        Hyvin ovat ajaneet omia etujaan.


      • Kukamuistaa

        Hakas konkursin, omaisuus myyttiin kaveri hinnalla tietylle porukalle!


      • Kyseon

        ajasta kun punapääoma jaettiin omille !


      • huijareitakaikki

        Elanto keräsi mummojen rahat ja sitten ne johonkin hävisi ? Tutkihon niitä sillon kukaan ? No ei tietenkään sosialistit oli sillon vallassa


      • Varat
        huijareitakaikki kirjoitti:

        Elanto keräsi mummojen rahat ja sitten ne johonkin hävisi ? Tutkihon niitä sillon kukaan ? No ei tietenkään sosialistit oli sillon vallassa

        siirrettiin vähin äänin demareiden kassaan.


      • Käytiin

        siitä oikeuttakin, mutta rahalla on liukas selkä!


    • Iskettävä

      ensimmäiseksi kun saadaan porvarihallitus--

    • Muutosta

      Puolueen johto sanoo suurimmassa osassa lakeja mitä nappia edustaja sitten istuntosalissa painaa. Puheiden aikana hän saa puhua mitä haluaa mutta äänestyksessä kädet on sidottu ja tiukasti puolueen kantaan. Tämähän on nähty muutaman kerran kun eduskunnan enemmistö on vaatinut kirjallisesti jotain päätöstä. keskustelun jälkeen asiasta päätettäessä äänestetään kuitenkin yllättävästi täysin puoluekantojen mukaisesti. Se on suomalaista demokratiaa se!

    • björkkäv

      mitä se tää ruotsin homopoika sekaantuu suomen asioihin?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe