Lasten sukupuolielinten silpomisen kieltämiskysymys:
Voiko vapaus oman uskonnon harjoittamiseen ja sen mukaisiin rituaaleihin mennä toisen yksilön, vaikkakin heikommassa asemassa olevan lapsen henkilökohtaisen vapauden ja ruumiillisen koskemattomuuden yli?
Tuleeko jokaisen yksilön tulee saada itse päättää omasta elämästään ja kehostaan niin, että kukaan toinen ei vahingoita häntä, ellei yksilö sitä itse halua?
Tuleeko Suomeen tulee säätää laki, joka kieltää lasten, poikien ja tyttöjen sukupuolielinten silpomisen eli niin sanotun ympärileikkauksen rituaalisista syistä ilman lääketieteellisiä perusteita?
Lasten sukupuolielinten silpomisen kieltäminen
Humanisti-vapari
2
62
Vastaukset
- suojelelasta
Kyllä tulee. Mikä puolue lähtisi ajamaan tällaista hienoa asiaa, entä joko on kansalaisaloite tästä? Äänestän ja allekirjoitan heti!
- hesassaunelmoitiin
Pikkutyttöjen ja -poikien sukuelinten silpomiselle annettiin Suomessa mm. kahden presidentin tuki!
http://www.hs.fi/m/datajournalismi/a1305766700849
Tuhannet suomalaiset hölmöt meni mukaan antamaan tukeaan todelliselle rasismille.
Suomen (koulu) terveydenhuollossa asia vaietaan ja rikollisia ei ikinä rangaista vaikka Suomesta lähetetään vuosittain jopa satoja lapsia silvottavaksi ulkomaille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732805
- 632694
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä151568- 201560
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229